Suomessa kuolee vuosittain yli 20 naista puolisonsa, miesystävänsä tai entisen puolisonsa surmaamina. Kaikkiaan vuosina 2002–2007 surmatuista viisitoista vuotta täyttäneistä naisista noin 70 prosenttia oli parisuhdeväkivallan uhreja. Kokonaisuudessaan naisten kuolleisuus henkirikoksiin on Suomessa puolitoistakertainen EU:n keskitasoon nähden, käy ilmi Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen tilastoista.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Naisen surmaaja yleensä oma mies/1135248152731
Kehittämispäällikkö Helena Ewalds Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta sanoo, että perheväkivaltaan ei osata Suomessa puuttua kunnolla, eikä kaikissa kunnissa ole tarjolla asianmukaisia palveluja.
"Paljon on myös asenteista kyse, että nähdäänkö perheväkivaltaan puuttuminen kunnan asiana."
"Monissa kunnissa voi vielä olla sellaisia kunnanpäättäjiä, joiden mielestä tämä ei ole ollenkaan heidän asukkaidensa ongelma", Ewalds toteaa.
Tässä mennään todellakin metsään. Apua olen pyytänyt moneen kertaan, koska pelkään miestäni, mutta koskaan kunnalla ei ole aikaa/resursseja. Pienetkin lapset kärsivät tilanteesta.. Miksi valtio ei välitä?
Yli 20 naista kuolee vuosittain
147
5995
Vastaukset
- jotakin!
Paljon elää naisia suhteessa, jossa mies on väkivaltainen ja uhkaa tehdä vaikka mitä, jos nainen puhuisikaan jättävänsä miehen. Miksi miehistä on tullut tällaisia? Mikä tekee näistä miehistä niin raakalaisia, että menevät vahingoittamaan rakkaintaan, tai rakkaimpiaan? Perheellisessä parisuhteessahan kärsivät kaikki. Lapset ja nainen.. mieskin varmasti. Miten tällaisia tapauksia voitaisiin auttaa?
Yksi ratkaisu voisi olla, että miehen ollessa muualla vaimo vain ottaisi ja lähtisi ja salaisi olinpaikkansa mieheltä.. Tekisi kaikkensa, että saisi olla turvassa mieheltään, eikä jäisi kotiin alistettuna pelkäämään.
Mutta mikä ajaa ihmiset tällaiseen tilanteeseen?- neiti ihminen
En usko että nainen menee kimppaan ihmisen kaa joka on väkivaltainen..tai sitten mies on hyvä näyttelijä. Mutta yksi versio on tämä.
Joissakin paikoissa ei vaan ole töitä ( ja tälläinen lama aika onkin riski) iskee masennus,mustasukkaisuus..siinä sitten voi tulla viinakin kuviohin..jos ei halua hakee apua niin ei siitä hyvääkään seuraa..ruokkii vaan enemmän itseään.......Ja tämä versio on tosi. - ---------->
Väkivaltaan taipuvia miehiä Suomessa, siinä ongelman ydin. Kyllä se on nainen joka edelleen päättää alkaako suhde vai ei.
Varsin usein naiset mieltyvät miehiin joiden luonne on väkivaltaan taipuvainen, itsevarmuuden käsitys on usein naisilla hukassa ja naiset tulkitsevat uhoavan ja prassailevan käytöksen itsevarmuudeksi, mukana tulee sitten aimo annos aggressiivisuutta. Naiset tuntuvat olevan täysin sokeita ilmiselville ongelman merkeillekin.
Usein kuulee naisten sanovan miehistä, se on liian kiltti ja yllätyksetön, täytyy olla hiukan jännittävä, vaarallinen... seksikäs pahapoika. No onnittelut, suominaiset löytävät näköjään sen jännän pahanpojan useimiten puolisokseen. Niin ne haaveet toteutuvat ja läski tummuu. - miehet...
----------> kirjoitti:
Väkivaltaan taipuvia miehiä Suomessa, siinä ongelman ydin. Kyllä se on nainen joka edelleen päättää alkaako suhde vai ei.
Varsin usein naiset mieltyvät miehiin joiden luonne on väkivaltaan taipuvainen, itsevarmuuden käsitys on usein naisilla hukassa ja naiset tulkitsevat uhoavan ja prassailevan käytöksen itsevarmuudeksi, mukana tulee sitten aimo annos aggressiivisuutta. Naiset tuntuvat olevan täysin sokeita ilmiselville ongelman merkeillekin.
Usein kuulee naisten sanovan miehistä, se on liian kiltti ja yllätyksetön, täytyy olla hiukan jännittävä, vaarallinen... seksikäs pahapoika. No onnittelut, suominaiset löytävät näköjään sen jännän pahanpojan useimiten puolisokseen. Niin ne haaveet toteutuvat ja läski tummuu.hakevat vaimoja venäjältä tai thaimaasta. Kehutaan näitä naisia hyviksi, mutta millainen on suomalainen mies? Lienee thaimaan naiselle pettymys tulla pahoinpidellyksi. Ei välttämättä mikään mukava yllätys. No, en osaa sanoa varmaksi, mutta kun näin suomimiehen puristavan tummaa naista nilkasta ja tämä sitten näytti ikään kuin kärsimyksestä "huutavan", tosin ääntä ei päästänyt. Niin ja vieläpä oli mustiin puettu, puna/valkopääkalloja. En usko thaimaassa sellaista tyyliä luonnostaan olevan.
Ei täältä ulkomaalainen nainen onnea varmaan useinkaan saa. - Kestätkö lukea?
----------> kirjoitti:
Usein kuulee naisten sanovan miehistä, se on liian kiltti ja yllätyksetön, täytyy olla hiukan jännittävä, vaarallinen... seksikäs pahapoika. No onnittelut, suominaiset löytävät näköjään sen jännän pahanpojan useimiten puolisokseen. Niin ne haaveet toteutuvat ja läski tummuu.Aina vain jaksetaan ihmetellä MIKSI naiset valitsevat näitä aggressiivisuuteen taipuvaisia, mielenvikaisia alkoholisteja? Minä kuulun tähän joukkoon naisia, en todellakaan innostu tai syty tavallisesta KUNNON miehestä ja SYY on tämä: olen ALKOHOLISOITUNEEN SKITSOFEENIKON TYTÄR! Monikaan teistä ei älyä, osaa ajatella SAATI YMMÄRTÄÄ, HYVÄKSYY, että kun on syntynyt, kasvanut, elänyt perheessä joka on sairas, SIELLÄ EI NORMAALIA ELÄMÄÄ IHMISSUHTEITA OLE, NIIN JUMAKAUTA SIELTÄ EI TODELLAKAAN TULE NORMAALIA NAISTA, JOKA KILTEISTÄ NORMAALEISTA MIEHISTÄ PITÄÄ TAI RAKASTAA!! Sellaisesta perheestä ei myöskään kilttejä NORMAALEJA MIEHIÄ KASVA!
Minun tragediani on tämä: minun rakkauden, hellyyden tunteeni toimivat VAIN YLLÄTYKSELLISTEN MIESTEN LÄHEISYYDESSÄ, siinä minun haluni ja hoivaviettini herää, toimii ja kestää! Minun rakkauden, hellyyden tarpeeni on suunnaton, pohjaton, mutta minä rakastan miestä joka ei siihen kykene vastaamaan ja mies joka pystyisi minulle hellyyttä ja rakkautta antamaan ei sytytä minua. Näin tämä piiri pieni pyörii, loputtomiin! Saakeli niin miehet kuin naisetkin ovat tähän tilanteeseen YHTÄ SYYLLISIÄ!! Mies jos haluat enemmän valtaa, SILLOIN PITÄÄ OLLA VALMIS OTTAMAAN MYÖS VASTUU! Pelkkiä rusinoita syömällä ei onnistu! - sdrjhsryj
Kestätkö lukea? kirjoitti:
Aina vain jaksetaan ihmetellä MIKSI naiset valitsevat näitä aggressiivisuuteen taipuvaisia, mielenvikaisia alkoholisteja? Minä kuulun tähän joukkoon naisia, en todellakaan innostu tai syty tavallisesta KUNNON miehestä ja SYY on tämä: olen ALKOHOLISOITUNEEN SKITSOFEENIKON TYTÄR! Monikaan teistä ei älyä, osaa ajatella SAATI YMMÄRTÄÄ, HYVÄKSYY, että kun on syntynyt, kasvanut, elänyt perheessä joka on sairas, SIELLÄ EI NORMAALIA ELÄMÄÄ IHMISSUHTEITA OLE, NIIN JUMAKAUTA SIELTÄ EI TODELLAKAAN TULE NORMAALIA NAISTA, JOKA KILTEISTÄ NORMAALEISTA MIEHISTÄ PITÄÄ TAI RAKASTAA!! Sellaisesta perheestä ei myöskään kilttejä NORMAALEJA MIEHIÄ KASVA!
Minun tragediani on tämä: minun rakkauden, hellyyden tunteeni toimivat VAIN YLLÄTYKSELLISTEN MIESTEN LÄHEISYYDESSÄ, siinä minun haluni ja hoivaviettini herää, toimii ja kestää! Minun rakkauden, hellyyden tarpeeni on suunnaton, pohjaton, mutta minä rakastan miestä joka ei siihen kykene vastaamaan ja mies joka pystyisi minulle hellyyttä ja rakkautta antamaan ei sytytä minua. Näin tämä piiri pieni pyörii, loputtomiin! Saakeli niin miehet kuin naisetkin ovat tähän tilanteeseen YHTÄ SYYLLISIÄ!! Mies jos haluat enemmän valtaa, SILLOIN PITÄÄ OLLA VALMIS OTTAMAAN MYÖS VASTUU! Pelkkiä rusinoita syömällä ei onnistu!tommosen paskan ketjun voi katkaista,sun ei siis tarvii hakee paskoja miehiä,jos oma faija on ollu paska.
- Entä FAS väkivalta?
neiti ihminen kirjoitti:
En usko että nainen menee kimppaan ihmisen kaa joka on väkivaltainen..tai sitten mies on hyvä näyttelijä. Mutta yksi versio on tämä.
Joissakin paikoissa ei vaan ole töitä ( ja tälläinen lama aika onkin riski) iskee masennus,mustasukkaisuus..siinä sitten voi tulla viinakin kuviohin..jos ei halua hakee apua niin ei siitä hyvääkään seuraa..ruokkii vaan enemmän itseään.......Ja tämä versio on tosi.A. Miesten tekemä parisuhde väkivalta ei yleisty, vaan laskee Suomessa. Tilastofaktat osoittavat tämän.
B.Tämäkin luku saataisiin laskemaan jos ei pakotettaisi koko ikäluokkaa miehiä "palkattomaan, pakolliseen tappokouluun" eli asevelvollisuuteen vaan nykyaikaistettaisiin systeemi valikoivaksi, pienemmäksi palkka armeijaksi muiden sivistysmaitten tapaan.
C.Mikä nousee räjähdysmäisesti?
Nykyäitien juhlimisesta johtuvat hermostoltaan ynm vammautuneet lapset eli FAS tai FAE lapset.
Yhteensä heitä syntyy jo yli 1000 vuodessa, eli seuraavan ihmiselämän aikana meillä on lähes 100 000 vammaista lasta nykyäitien juhlimisen takia.
Ja uhreina ovat nyt siis syyttömät pikku lapset, ei maailman feministisimmät nalkuttavat ja pirullisen ämmät...
Miksei tästä koskaan puhuta julkisuudessa?
Esim Raili Nurvala:
"Tulevaisuudessa alkoholin vaurioittamia lapsia syntyy todennäköisesti yhä enemmän, ellei asiaan puututa rohkeasti, sillä naisten alkoholinkäyttö on kasvanut 1960-luvun lopulta seitsenkertaiseksi..."
http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/200902029020489_k2.shtml - ......................
Entä FAS väkivalta? kirjoitti:
A. Miesten tekemä parisuhde väkivalta ei yleisty, vaan laskee Suomessa. Tilastofaktat osoittavat tämän.
B.Tämäkin luku saataisiin laskemaan jos ei pakotettaisi koko ikäluokkaa miehiä "palkattomaan, pakolliseen tappokouluun" eli asevelvollisuuteen vaan nykyaikaistettaisiin systeemi valikoivaksi, pienemmäksi palkka armeijaksi muiden sivistysmaitten tapaan.
Nykyäitien juhlimisesta johtuvat hermostoltaan ynm vammautuneet lapset eli FAS tai FAE lapset.
Yhteensä heitä syntyy jo yli 1000 vuodessa, eli seuraavan ihmiselämän aikana meillä on lähes 100 000 vammaista lasta nykyäitien juhlimisen takia.
Ja uhreina ovat nyt siis syyttömät pikku lapset, ei maailman feministisimmät nalkuttavat ja pirullisen ämmät...
Esim Raili Nurvala:
"Tulevaisuudessa alkoholin vaurioittamia lapsia syntyy todennäköisesti yhä enemmän, ellei asiaan puututa rohkeasti, sillä naisten alkoholinkäyttö on kasvanut 1960-luvun lopulta seitsenkertaiseksi..."
http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/200902029020489_k2.shtmlLisäksi voisi vielä tehdä "avaavan kysymyksen" - eli väkivallan uhreista on Suomessa 80% miehiä, EI naisia - miksei tätäkään koskaan uutisoida ja kauhistella mediassa? onko mies sukupuolena ja miehen elämä jotenkin ihan toisarvoinen feministi suomessa?
Entä lapset - sillä lapsiin kohdistuvista henkirikoksista naiset tekevät tilastofaktana suurimman osan? - lkjg mkjit
...................... kirjoitti:
Lisäksi voisi vielä tehdä "avaavan kysymyksen" - eli väkivallan uhreista on Suomessa 80% miehiä, EI naisia - miksei tätäkään koskaan uutisoida ja kauhistella mediassa? onko mies sukupuolena ja miehen elämä jotenkin ihan toisarvoinen feministi suomessa?
Entä lapset - sillä lapsiin kohdistuvista henkirikoksista naiset tekevät tilastofaktana suurimman osan?Olipa hassuja kommentteja sinänsä, että johan taas kaikki satiin käännettyä femistien viaksi. Oletteko te jotenkin sairaita?
Se on totta, että miehiin kohdistuu paljon väkivaltaa, ja siitä suurin osa on MIESTEN tekemää, miten se liittyy feministeihin? Miksei miehet puutu siihen?
En tiedä, onko mies miehelle jotenkin susi ja toisarvoinen täällä "feministi suomessa"?
Se on totta, että naisissakin on väkivaltaisia, jotka kohdistaa väkivallan yleensä heikompaan, kuten mieskin, eli lapseen. Koska ketju menee: mies -> nainen, nainen -> lapsi, joten eikö olisi tärkeämpää miettiä ylipäätään, miksi joku ihminen kokee tarvetta hakata heikompaansa, jopa kuoliaaksi?
Joskus nainen kohdistaa väkivallan myös mieheen, mutta miksi miehet eivät puhu asiasta ja auta toisiaan? En tiedä, en ole mies.
Lisäksi ihmettelen tätä että joillain ihmisillä on heti tarve lakaista maton alle naisiin kohdistuva väkivalta, että muihinkin kohdistuu,ja lopettaa keskustelu siitä asiasta alkamalla vänkäämään siitä kuka kärsii eniten ja milläkin perusteilla, ja miten feministien vikaa on kaikki väkivalta lopulta.
Voisiko väkivallan lopettaminen ylipäätään olla ihan tavoiteltavaa, vai onko kenties naisiin kohdistuvan väkivallan vastustaminen jotenkin "feminististä"?
Siis mitä ihmeen logiikkaa tuossa haetaan takaa: että naisten pitäisi ensisijaisesti puhua miesten miehille tekemästä väkivallasta?
Vai? - ............
Aina vain jaksetaan ihmetellä MIKSI naiset valitsevat näitä aggressiivisuuteen taipuvaisia, mielenvikaisia alkoholisteja? Minä kuulun tähän joukkoon naisia, en todellakaan innostu tai syty tavallisesta KUNNON miehestä ja SYY on tämä: olen ALKOHOLISOITUNEEN SKITSOFEENIKON TYTÄR! Monikaan teistä ei älyä, osaa ajatella SAATI YMMÄRTÄÄ, HYVÄKSYY, että kun on syntynyt, kasvanut, elänyt perheessä joka on sairas, SIELLÄ EI NORMAALIA ELÄMÄÄ IHMISSUHTEITA OLE, NIIN JUMAKAUTA SIELTÄ EI TODELLAKAAN TULE NORMAALIA NAISTA, JOKA KILTEISTÄ NORMAALEISTA MIEHISTÄ PITÄÄ TAI RAKASTAA!! Sellaisesta perheestä ei myöskään kilttejä NORMAALEJA MIEHIÄ KASVA!
Minun tragediani on tämä: minun rakkauden, hellyyden tunteeni toimivat VAIN YLLÄTYKSELLISTEN MIESTEN LÄHEISYYDESSÄ, siinä minun haluni ja hoivaviettini herää, toimii ja kestää! Minun rakkauden, hellyyden tarpeeni on suunnaton, pohjaton, mutta minä rakastan miestä joka ei siihen kykene vastaamaan ja mies joka pystyisi minulle hellyyttä ja rakkautta antamaan ei sytytä minua. Näin tämä piiri pieni pyörii, loputtomiin! Saakeli niin miehet kuin naisetkin ovat tähän tilanteeseen YHTÄ SYYLLISIÄ!! Mies jos haluat enemmän valtaa, SILLOIN PITÄÄ OLLA VALMIS OTTAMAAN MYÖS VASTUU! Pelkkiä rusinoita syömällä ei onnistu!No joo, itsellä myös väkivaltainen lapsuus. Kotona isä riehui kännissä ja hakkasi äitiäni. Ja juuri siitä syystä en ymmärrä kaikenmaailman retkujen ihannointia. Vihoviimeiseksi valitsisin jonkun säälittävän luuserin miehenrökäleen. Itsellä väkivaltainen isä on saanut arvostamaan kunnon miehiä, ei sillä, ettenkö isääni rakastaisi.
- raskaana ei dokata
A. Miesten tekemä parisuhde väkivalta ei yleisty, vaan laskee Suomessa. Tilastofaktat osoittavat tämän.
Esim Raili Nurvala:
http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/200902029020489_k2.shtmlTästä päästäänkin alikoholistiäitien ja muiden raskaana olevien päihteidenkäyttäjien pakkohoitoon raskauden aikana. Hoito maksaa, mutta se maksaa kyllä itsensä takaisin, kun FAS ja FAE- lapsia syntyy vähemmän. Lisäksi viattomien lasten inhimilliset kärsimykset aivovaurion vuoksi jäävät pois. Siksi Suomessakin pitäisi saada pakkohoitolaki voimaan. Tässä suhteessa olemme kehitysmaa
Se mikä on jo kotoa opittua ja ylipolvista, onkin sitten toinen juttu. Miksi naiset antavat pahoinpidellä itseään?? Ehkäpä siksi, että ovat jo kotoaan oppineet, että vaimon pitää saadakin turpiinsa tietyin väliajoin. Kyllä apua ja terapiaa sekä tietoa on saatavissa... pahoinpidellyt naiset eivät hae apua, sillä he ruokkivat omaa huonoa itsetuntoaan ja kuvittelevat, että voivat tarpeeksi rakastamalla muuttaa hakkavan miehensä, niinhän heidän äitinsäkin ovat teneet. - tiedän sen
Esim Raili Nurvala:
http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/200902029020489_k2.shtmlarmeijasta,mies pahoinpitelee usein jos nainen on jättämässä vaikka miehen uskottomuuden vuoksi.
Armeijaa ei ole edes käynyt pahoinpitelijä,näitäkin tapauksia on.
Kyllä se on jotain naisten omaisuutena pitämistä ja häpeää jos nainen jättää. - zoreindz
yleensä siinä on kaks kahelia yhdessä eikä ne muutu miksikään vaikka toinen nais kuninkaallisen sama paskan saikkina jatkuu
- Äiti...
Esim Raili Nurvala:
http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/200902029020489_k2.shtmlItselläni on vammainen lapsi, en kuitenkaan käytä alkoholia yhtään pisaraa.
Mutta joskus näkee perskännissä viimeisillään raskaana olevia naisia. Ehdottomasti pakkohoitoon, sillä muija vahingoittaa sisällään kasvavaa vauvaa ja rankasti. Mutta hommahan ei tietenkään toimi, koska kuka maksaa lystin, ehkä pitäisi laittaa lasku ryyppäävän naisen nimissä perintään.
Raskaana oleva nainen ei saa polttaa tai juoda yhtään. Se on erittäin vakava ongelma ja ihmettelen, että niin saa tehdä, onhan saman verenkierron piirissä pieni vauva. Mutta nykyaikanahan ollaan muutenkin niin välinpitämättömiä kanssaihmisistä ja eletään todella leväperäisesti ja itsekkäästi. Ei miehiäkään hyvin kohdella, häpeän kuulua naissukupuoleen. - et ymmärtänyt
sdrjhsryj kirjoitti:
tommosen paskan ketjun voi katkaista,sun ei siis tarvii hakee paskoja miehiä,jos oma faija on ollu paska.
Kyllä minä järjelläni YMMÄRRÄN asian ja asiat, MUTTA MINUN TUNNEPUOLENI EI PELAA, TOIMI TERVEESTI JA PELKÄLLÄ JÄRJELLÄ EI JAKSA KUKAAN ELÄÄ!!!
Tajusitko?? - Nainen... vastaa
raskaana ei dokata kirjoitti:
Tästä päästäänkin alikoholistiäitien ja muiden raskaana olevien päihteidenkäyttäjien pakkohoitoon raskauden aikana. Hoito maksaa, mutta se maksaa kyllä itsensä takaisin, kun FAS ja FAE- lapsia syntyy vähemmän. Lisäksi viattomien lasten inhimilliset kärsimykset aivovaurion vuoksi jäävät pois. Siksi Suomessakin pitäisi saada pakkohoitolaki voimaan. Tässä suhteessa olemme kehitysmaa
Se mikä on jo kotoa opittua ja ylipolvista, onkin sitten toinen juttu. Miksi naiset antavat pahoinpidellä itseään?? Ehkäpä siksi, että ovat jo kotoaan oppineet, että vaimon pitää saadakin turpiinsa tietyin väliajoin. Kyllä apua ja terapiaa sekä tietoa on saatavissa... pahoinpidellyt naiset eivät hae apua, sillä he ruokkivat omaa huonoa itsetuntoaan ja kuvittelevat, että voivat tarpeeksi rakastamalla muuttaa hakkavan miehensä, niinhän heidän äitinsäkin ovat teneet.Miten niin antavat pahoinpidellä itseään? Joo idioottihan se on jota lyödään, koita jo tajuta ettei sitä itse valita. Minut yritettiin tappaa. Kaikin puolin kunnollinen mies muuten, mutta vaan pimahti. Sanottiin, että täältä et elävänä lähde, mutta kyseisen tapahtuman jälkeen en voinut jäädäkkään.
Kotoani olen oppinut aivan muuta. Joo terapiaa joutuu käyttämään tommosen kokemuksen jälkeen, että saa edes nukuttua yönsä. Itsetuntoni on hyvä. Kusipäätä ei valitettavasti pysty muuksi muuttamaan. Äitini ei ole ollut perheväkivallan uhri.
Teoriasi on perseestä ja kaukana todellisuuudesta, kuhan kuvittelet vaan vastoin parempaa tietoa.
Ja ps. Miehellä oli tapana lähteä joskus ulos ja vetäistä ensimmäistä vastaantulijaa turpiin kunnolla jos vitutti ihan vaan huvikseen. Onhan sellaista sattunut ennenkin, joku on vaan tapettu esim. linja-autopysäkille ilman minkäänlaista syytä, sattui vaan sopivaan paikkaan ja sopivaan aikaan. - raskaana....
Nainen... vastaa kirjoitti:
Miten niin antavat pahoinpidellä itseään? Joo idioottihan se on jota lyödään, koita jo tajuta ettei sitä itse valita. Minut yritettiin tappaa. Kaikin puolin kunnollinen mies muuten, mutta vaan pimahti. Sanottiin, että täältä et elävänä lähde, mutta kyseisen tapahtuman jälkeen en voinut jäädäkkään.
Kotoani olen oppinut aivan muuta. Joo terapiaa joutuu käyttämään tommosen kokemuksen jälkeen, että saa edes nukuttua yönsä. Itsetuntoni on hyvä. Kusipäätä ei valitettavasti pysty muuksi muuttamaan. Äitini ei ole ollut perheväkivallan uhri.
Teoriasi on perseestä ja kaukana todellisuuudesta, kuhan kuvittelet vaan vastoin parempaa tietoa.
Ja ps. Miehellä oli tapana lähteä joskus ulos ja vetäistä ensimmäistä vastaantulijaa turpiin kunnolla jos vitutti ihan vaan huvikseen. Onhan sellaista sattunut ennenkin, joku on vaan tapettu esim. linja-autopysäkille ilman minkäänlaista syytä, sattui vaan sopivaan paikkaan ja sopivaan aikaan.Onneksi olkoon!
Kuulut siihen ehdottomaan vähemmistöön, joka kykenee irrottautumaan väkivaltaisesta suhteesta, ja kerta turpiin "mulle" riittää. Surkea enemmistö ei niin valitettavasti tee. Sinä olet aika lailla yksittäistapaus. Liian usein juuri häpeä, pelko toimeentulon romahtamisesta sekä manipuloiva, henkistä väkivaltaa harrastava mies estää lähtemästä. Ja tiedän kyllä mistä puhun, minulla on asiasta kokemusta, niin omakohtaista kuin vertaistakin...kuten sanoin, onneksi on terapiaa saatavilla...
Kommenttini olikin tarkoitus herättää keskustelua, vaikka se onkin totta aivan liian usein, valitettavasti. Jokainen nainen joka lähtee väkivaltaisesta suhteesta on yksi potentiaalinen henkirikoksen uhriksi joutumisen uhka vähemmän. Kaikki eivät vain siihen pysty, valitettavasti. - entinen nujerrettu
Esim Raili Nurvala:
http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/200902029020489_k2.shtmlJatkuvasti asioista puhutaan milloin radiossa tai telkkarissa, sekä lehdistä löytyy artikkeleita. Väkivaltaa kokeneena luen ja kuuntelen mielenkiinnosta asiaa kohtaa. Eikö kannattaisi miettiä miksi naiset juovat nykyään enemmän ja mitä asialle voisi tehdä. Tuomitsemalla ja syyttämällä ei päästä puusta pidemmälle.
- Täh...
raskaana.... kirjoitti:
Onneksi olkoon!
Kuulut siihen ehdottomaan vähemmistöön, joka kykenee irrottautumaan väkivaltaisesta suhteesta, ja kerta turpiin "mulle" riittää. Surkea enemmistö ei niin valitettavasti tee. Sinä olet aika lailla yksittäistapaus. Liian usein juuri häpeä, pelko toimeentulon romahtamisesta sekä manipuloiva, henkistä väkivaltaa harrastava mies estää lähtemästä. Ja tiedän kyllä mistä puhun, minulla on asiasta kokemusta, niin omakohtaista kuin vertaistakin...kuten sanoin, onneksi on terapiaa saatavilla...
Kommenttini olikin tarkoitus herättää keskustelua, vaikka se onkin totta aivan liian usein, valitettavasti. Jokainen nainen joka lähtee väkivaltaisesta suhteesta on yksi potentiaalinen henkirikoksen uhriksi joutumisen uhka vähemmän. Kaikki eivät vain siihen pysty, valitettavasti.olisin jäänyt. sitä paitsi mies oli ns. ujo ja kiltti eikä alkkis. Huippu-urheilijan ura päättyi sairauteen ja se sekoitti miehen pään. Millään lailla en provosoinut, pettänyt tai muutenkaan vittuillut. Olen edelleenkin ns. kiltti kunnon nainen.
Lähteminen ei ollut helppoa. Hengellä uhkailua ym. Minua pidettiin vankina, ei päästetty töihin eikä opiskelupaikkaan. Yritin aikaisemminkin pakoa, mutta mies sai kiinni ja raahasi takaisin "kotiin". Hän vahti minua kuin haukka. Kerrostalossa naapurit eivät reagoineet avunhuutoihini. Minut raiskattiin veitsen kanssa ym. kuristettiin ym.
Kerran sitten pääsin livahtamaan yöpaidassa ulos, eikä hän saanut minua kiinni. Soitin hätänumeroon poliisille ja sieltä lähetettiin joku turvakodista hakemaan minut. Uusi asunto pitää hankkia salassa ja pyytää muuttoavuksi poliisit tai miesväkeä. Osoite kannattaa laittaa salaiseksi, samoin auton rekisteritiedot ym. Onneksi meillä ei ollut lapsia. Sukulaiset eivät ottaneet minua todesta ja opiskelupaikassakin opettaja vittuili vaan ja meinasi, että olin aiheettomasti pois, vaikka selitin hänelle koko jutun, hän sanoi vaan että selittelyn makua.... niin kuin olisin keksinyt koko jutun. - Tukkapölly
----------> kirjoitti:
Usein kuulee naisten sanovan miehistä, se on liian kiltti ja yllätyksetön, täytyy olla hiukan jännittävä, vaarallinen... seksikäs pahapoika. No onnittelut, suominaiset löytävät näköjään sen jännän pahanpojan useimiten puolisokseen. Niin ne haaveet toteutuvat ja läski tummuu.rauhalliseen, hiljaiseen mieheen, joka vaikutti hyvin tasapainoiselta.
Mutta hänestä löytyi pimeä puoli heti sen jälkeen, kun suhteemme vakiintui.
Hänellä oli toinen kotiminä. : ( - XXXXXXXXXXX
Lähdin salaa kun en uskaltanut kertoa että lähden. Olin jo sitä ennen yrittänyt kaksi kertaa lähteä, mutta palasin takaisin kun itkettiin ja luvattiin muuttua ja lähteä hoitoon. Meni kuukausi ja sama alkoi ja väitettiin etten ole luvannutkaan.
Kun lapset olivat pieniä niin silloin asuimme maalla pienessä kaupungissa jossa ei ollut töitä. Olin siis vanki - elin mieheni palkan varassa ja pienellä työttömyyskorvauksella. Ei sillä kovin kauas lähdetä ja kun on vuosia mollattu ja haukuttu niin masentuuhan siinä eikä jaksa edes yrittää. Kukaan ei auttanut - ei edes poliisi joille muutaman kerran soitin. Ei neuvottu turvapaikkaa vaikka siellä varmaankin sellainen oli.
Pitäisi olla sellainen viranomainen jonka luokse voisi mennä ja joka auttaisi asunnon hankkimisessa ja tukien anomisessa kun itse ei jaksa:( - voi elämän kevät
et ymmärtänyt kirjoitti:
Kyllä minä järjelläni YMMÄRRÄN asian ja asiat, MUTTA MINUN TUNNEPUOLENI EI PELAA, TOIMI TERVEESTI JA PELKÄLLÄ JÄRJELLÄ EI JAKSA KUKAAN ELÄÄ!!!
Tajusitko??Kyllä minä sen ymmärrän ettei teikäläisillä järki päätä pakota, mutta hei!
YHTEISKUNTA EI MAHDA MITÄÄN YKSILÖN IDIOTISMILLE!
Valtio ei voi muttua järjeksi ja hyviksi tunteiksi mukavia miehiä kohtaan! - hukassa.
----------> kirjoitti:
Usein kuulee naisten sanovan miehistä, se on liian kiltti ja yllätyksetön, täytyy olla hiukan jännittävä, vaarallinen... seksikäs pahapoika. No onnittelut, suominaiset löytävät näköjään sen jännän pahanpojan useimiten puolisokseen. Niin ne haaveet toteutuvat ja läski tummuu.Eräs mies yritti todella ensimmäisen vaimonsa kanssa, mutta vaimo oli "asenteeltaan liian negatiivinen", niin kuin yhteiset tuttavat vuosia myöhemmin sanoivat. Jokainen tulee omasta taustastaan.
- järki ja ymmärrys
voi elämän kevät kirjoitti:
Kyllä minä sen ymmärrän ettei teikäläisillä järki päätä pakota, mutta hei!
YHTEISKUNTA EI MAHDA MITÄÄN YKSILÖN IDIOTISMILLE!
Valtio ei voi muttua järjeksi ja hyviksi tunteiksi mukavia miehiä kohtaan!Ketään ei ole pyydetty MUUTTUMAAN hyviksi tunteiksi tai järjeksi mukavia, vähemmän mukavia tai edes vittumaisia miehiä saati naisia kohtaan! SINÄ NIMENOMAAN ET YMMÄRRÄ, TAJUA, ETTÄ MEILLÄ KYLLÄ JÄRKI TOIMII, PELAA, MUTTA TUNNEPUOLI EI!!!! Niin miehillä kuin naisillakin on järki, ymmärrys JA TUNTEET, vai onko jotenkin vähäjärkistä tai peräti idioottimaista lähteä siitä oletuksesta, että miehilläkin on tunteet vai onko miesten kohdalla kyse TARPEISTA, niin kuin syöminen, nukkuminen ja j.n.e.??? Vielä vähemmän ymmärrät sitä, että ylipäänsä voi ymmärrystään, järkeään käyttää vain jos asian, asioita tiedostaa, tietää!!!!! Ja kohdallasi on myös aivan liikaa vaadittu, että ymmärtäisit kuinka aikuisten sairaudet: alkoholismi, skitsofrenia, masennus vaikuttavat pienen kasvavan lapsen kehitykseen, kuvaan aikuisuudesta, itsestä, vanhemmista, aivan kaikkeen, persoonan rakentumiseen sekä fyysisesti ja henkisesti! Jos sinulla ymmärrystä on niin pirskatti KÄYTÄ SITÄ!!! Fyysisesti ja henkisesti terveiden vanhempien lapsilla ei ole kokemusta esim, miten elinsiirrännäisen odottaminen vaikuttaa vanhempien elämään ja sitä kautta väistämättä myös lapsen kokemuksiin elämästä, siitä ei päästä mihinkään ja nämä kokemukset olivat ne mitä hyvänsä, millaisia tahansa kulkevat mukanamme kehdosta hautaan, ymmärsi tai tajusi sen merkitystä kukaan millään tavalla!
- ymmärrys
järki ja ymmärrys kirjoitti:
Ketään ei ole pyydetty MUUTTUMAAN hyviksi tunteiksi tai järjeksi mukavia, vähemmän mukavia tai edes vittumaisia miehiä saati naisia kohtaan! SINÄ NIMENOMAAN ET YMMÄRRÄ, TAJUA, ETTÄ MEILLÄ KYLLÄ JÄRKI TOIMII, PELAA, MUTTA TUNNEPUOLI EI!!!! Niin miehillä kuin naisillakin on järki, ymmärrys JA TUNTEET, vai onko jotenkin vähäjärkistä tai peräti idioottimaista lähteä siitä oletuksesta, että miehilläkin on tunteet vai onko miesten kohdalla kyse TARPEISTA, niin kuin syöminen, nukkuminen ja j.n.e.??? Vielä vähemmän ymmärrät sitä, että ylipäänsä voi ymmärrystään, järkeään käyttää vain jos asian, asioita tiedostaa, tietää!!!!! Ja kohdallasi on myös aivan liikaa vaadittu, että ymmärtäisit kuinka aikuisten sairaudet: alkoholismi, skitsofrenia, masennus vaikuttavat pienen kasvavan lapsen kehitykseen, kuvaan aikuisuudesta, itsestä, vanhemmista, aivan kaikkeen, persoonan rakentumiseen sekä fyysisesti ja henkisesti! Jos sinulla ymmärrystä on niin pirskatti KÄYTÄ SITÄ!!! Fyysisesti ja henkisesti terveiden vanhempien lapsilla ei ole kokemusta esim, miten elinsiirrännäisen odottaminen vaikuttaa vanhempien elämään ja sitä kautta väistämättä myös lapsen kokemuksiin elämästä, siitä ei päästä mihinkään ja nämä kokemukset olivat ne mitä hyvänsä, millaisia tahansa kulkevat mukanamme kehdosta hautaan, ymmärsi tai tajusi sen merkitystä kukaan millään tavalla!
Voimia sinulle joka selkeäeti vistität elämäsi kärsimyksestä joka on jättänyt ikuiset arvet. kaikki eivät ymmärrä, minä ja monet muut ymmärtävät. Elät loppuelämäsi sen kanssa ja its siihen täysin syyttömänä. Olet syytön! Sinulle kaikkea hvyää ja koita ottaa elämä kaikesta huolimatta siten että elämä on vain tämä yksi ja koita nauttia lopusta.
- jölded
neiti ihminen kirjoitti:
Joissakin paikoissa ei vaan ole töitä ( ja tälläinen lama aika onkin riski) iskee masennus,mustasukkaisuus..siinä sitten voi tulla viinakin kuviohin..jos ei halua hakee apua niin ei siitä hyvääkään seuraa..ruokkii vaan enemmän itseään.......Ja tämä versio on tosi.Miten selität sen, että väkivaltarikollisille satelee rakkauskirjeitä linnaan? Sekin Steen Christensen, joka kylmäverisesti telotti 2 poliisia Tehtaankadulla, sai naisilta kirjetulvan. En tajua.
Eikä tästä ole kauaa, kun taas yksi nainen tapettiin, koska hän oli ottanut projektikseen linnasta vapautuneen murhaajan. Ei pystynyt parantamaan häntä vaan pääsi itse hengestään. Tietävätkö naiset miten vaarallisen asian kanssa leikkivät, vai ovatko he vain tyhmiä? Jos tulella leikkii, voi polttaa sormensa.
Mutta suurin osa parisuhdeväkivaltaa käyttävistä miehistä toki on ollut kilttejä ja normaaleja suhteen alussa, joten useimmille naisille miehen väkivaltaisuus tulee ikävänä yllätyksenä, jota hän ei osannut odottaa. En halunnut sysätä vastuuta naisten harteille, sori jos annoin sen kuvan, kyllä kaikki vastuu on aina sillä osapuolella, joka käyttää väkivaltaa. - katsantoa taas
Taas puhutaan vain miesten väkivaltaisuudesta, vaikka 40 % perheväkivallasta on naisten aiheuttamaa. Ei tietysti mikään ihme, kun itse presidentti johtaa tällaista epätasaarvoista keskustelua.
- se kovia kokenut
ymmärrys kirjoitti:
Voimia sinulle joka selkeäeti vistität elämäsi kärsimyksestä joka on jättänyt ikuiset arvet. kaikki eivät ymmärrä, minä ja monet muut ymmärtävät. Elät loppuelämäsi sen kanssa ja its siihen täysin syyttömänä. Olet syytön! Sinulle kaikkea hvyää ja koita ottaa elämä kaikesta huolimatta siten että elämä on vain tämä yksi ja koita nauttia lopusta.
Kirjoituksesi lohdutti suunnattomasti! Jossakin on joku joka ymmärtää, ajattelee! kumpa minä, me ymmärtäisimme, että jokainen on oman elämänsä, kokemustensa summa, Ymmärtäisimme, että näillä niin sanotuilla "vähäjärkisillä", vähemmän fiksuilla on monia fyysisiä ja henkisiä sairauksia joita ei ole oikein diaknosoitu, hoidettu muuten kuin päihteillä tai lääkkeillä ja päihteillä tai ei kummallakaan!
Meidän terveydenhoitomme ei kykene hoitamaan ihmistä jolla on monia fyysisiä sairauksia puhumattakaan niistä ihmisistä joilla on monia psyykkisiä sairauksia. Kaikki he ovat vain tyhmiä, vähäjärkisiä typeryksiä jotka eivät osaa mitään muuta kuin ryypätä, eivätkä edes ansaitse mitään, eivät asianmukaista kohtelua tai hoitoa! Meistä yksikään ei ole täydellinen, virheetön, meidän fiksuutemme loppupeleissä ratkaisee se tunnistammeko väkivaltaisesti käyttäytyvässä miehessä tai naisessa joko fyysisen tai henkisen sairauden joka käyttäytymisen aiheuttaa ja osaammeko suhtautua häneen oikein, auttaa häntä oikein. Kaikkea hyvää sinun elämääsi kuka lienetkin, kirjoituksesi hoiti minua. - valtion oma tappokone
Esim Raili Nurvala:
http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/200902029020489_k2.shtmlSilmääni pisti kohta B. Tappokoulutus? Itse en armeijassa oppinut tappamaan - vaan puolustamaan isänmaata mahdollista hyökkääjää vastaan.
...ja vaikka olen tämän "tappokoulutuksen" saanut niin en ole hakannut ensimmäistäkään naista.
Sekä, voisitko kaivaa lähteen, josta olet saanut tiedon siitä, että armeijan käyneet ovat ns. vaimonhakkaajia. Vai oliko tämä säälittävä yritys saada ihmiset kääntymään asevelvollisuutta vastaan.
Samalla voisit kertoa sivareiden, sekä todellisten peace&love poikien eli totaalikieltäytyjien tilastot. Totaalit ovat kuitenkin istuneet vankilassa ja ehkä saaneet siellä tappokoulutuksen paikalliselta mafioosolta. Mene ja tiedä... lkjg mkjit kirjoitti:
Olipa hassuja kommentteja sinänsä, että johan taas kaikki satiin käännettyä femistien viaksi. Oletteko te jotenkin sairaita?
Se on totta, että miehiin kohdistuu paljon väkivaltaa, ja siitä suurin osa on MIESTEN tekemää, miten se liittyy feministeihin? Miksei miehet puutu siihen?
En tiedä, onko mies miehelle jotenkin susi ja toisarvoinen täällä "feministi suomessa"?
Se on totta, että naisissakin on väkivaltaisia, jotka kohdistaa väkivallan yleensä heikompaan, kuten mieskin, eli lapseen. Koska ketju menee: mies -> nainen, nainen -> lapsi, joten eikö olisi tärkeämpää miettiä ylipäätään, miksi joku ihminen kokee tarvetta hakata heikompaansa, jopa kuoliaaksi?
Joskus nainen kohdistaa väkivallan myös mieheen, mutta miksi miehet eivät puhu asiasta ja auta toisiaan? En tiedä, en ole mies.
Lisäksi ihmettelen tätä että joillain ihmisillä on heti tarve lakaista maton alle naisiin kohdistuva väkivalta, että muihinkin kohdistuu,ja lopettaa keskustelu siitä asiasta alkamalla vänkäämään siitä kuka kärsii eniten ja milläkin perusteilla, ja miten feministien vikaa on kaikki väkivalta lopulta.
Voisiko väkivallan lopettaminen ylipäätään olla ihan tavoiteltavaa, vai onko kenties naisiin kohdistuvan väkivallan vastustaminen jotenkin "feminististä"?
Siis mitä ihmeen logiikkaa tuossa haetaan takaa: että naisten pitäisi ensisijaisesti puhua miesten miehille tekemästä väkivallasta?
Vai?"Se on totta, että miehiin kohdistuu paljon väkivaltaa, ja siitä suurin osa on MIESTEN tekemää, miten se liittyy feministeihin? Miksei miehet puutu siihen?"
Siis niputat uhrin ja pahoinpitelijän samaan kastiin vain sukupuolen perusteella. Onko se uhri jotenkin syyllinen siihen väkivaltaan siksi, että on mies? Ei kaikkea tarvitse nähdä mies vastaan nainen asetelmana.
Totuus on, että suurin osa väkivallan uhreista on miehiä. Silti kokoajan puhutaan naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Tuntuu, että tässäkin pätee se, että naisten ongelmat ovat yhteiskunnan ongelmia ja miesten ongelmat ovat yksilön ongelmia.- ninahartley
lkjg mkjit kirjoitti:
Olipa hassuja kommentteja sinänsä, että johan taas kaikki satiin käännettyä femistien viaksi. Oletteko te jotenkin sairaita?
Vai?samalla innolla ja antaumuksella eikä valikoiden omien tarkoitusperien mukaan. pitäisi olla niin että kaikki väkivalta on samalla viivalla eikä niinkuin useimmiten että naisiin kohdistuva väkivalta on jotenkin puheenaiheena salonkikelpoisempi aihe kuin muu väkivalta.
- hakaaja isän tytär
et ymmärtänyt kirjoitti:
Tajusitko??Joka kerta kun isä hakkasi äidin tai jonkun meistä lapsista, päätin kun kasvan aikuiseksi, minua ei lyö kukaan, siihen ei kellään ole oikeutta.
Kun sitten aloin seurustella ja muutimme avoliittoon, sanoin miehelle; minua ei mistään syystä eikä koskaan lyö kukaan, se on kerrasta poikki.
Pienestä se alkoi; tuuppimista, irvisteli (joka nauratti minua)haukkui aina ja kaikesta ja väitti jälki käteen minun valehtelevan kaikessa. Useimmiten humalassa tehty, oli selvin päin minun valheita.
Sisko oli sitten erään "valehteluni" todistaja. Eli kuuli käskyn/toiveen millaista on oltava ja muutaman kuukauden päästä päinvastaisen ja haukkumisen asiasta jota en osaa sekä syytteen valehtelusta kun samoin tekeväni niin kun on käsketty. (oli kyse keittoruuasta)
Pikkuhiljaa asiat alkoivat edetä, sitten saatiin jo mustelmia, huitaisi nyrkillä päähän niin että näkö sumeni, lopulta uhkaili puukolla.
Sain miehen ulos ja ovet lukkoon, soitin poliisin, jotka tapasivat miehen puukon kanssa ulkona ja veivät yöksi putkaan.
Kotiin tultuaan mies ilmoitti vain ohi mennen minä valehtelen.
Tuntui että pää räjähtää asian kanssa. Otin tiukan kannan; tästä on turha enää puhua. Paras kun uskot, seuraava kerta kun käyt kiinni, on varmasti viimeinen.
Ilmoitin suvulle, jos tarjoilussa on viinaa emme enää vieraile. Vuoteen ei mies ottanut, sitten humala ja samat kuviot nostin ulos pysyvästi.
Olen suorastaa vihainen naisille, jotka jäävät hakattaviksi ja pakottavat lapsensa katselemaan ja kuuntelemaan suhdetta. Pitkään jatkunut suhdeväkivalta saa oikeutetun päätöksen, jos nainen rampautuu tai kuolee, lapsi ei ole syy eikä ansaitse elää väkivaltasuhteessa.
* - "tavallinen mies?"
Minun tragediani on tämä: minun rakkauden, hellyyden tunteeni toimivat VAIN YLLÄTYKSELLISTEN MIESTEN LÄHEISYYDESSÄ, siinä minun haluni ja hoivaviettini herää, toimii ja kestää! Minun rakkauden, hellyyden tarpeeni on suunnaton, pohjaton, mutta minä rakastan miestä joka ei siihen kykene vastaamaan ja mies joka pystyisi minulle hellyyttä ja rakkautta antamaan ei sytytä minua. Näin tämä piiri pieni pyörii, loputtomiin! Saakeli niin miehet kuin naisetkin ovat tähän tilanteeseen YHTÄ SYYLLISIÄ!! Mies jos haluat enemmän valtaa, SILLOIN PITÄÄ OLLA VALMIS OTTAMAAN MYÖS VASTUU! Pelkkiä rusinoita syömällä ei onnistu!Sanot, että kunnolliset, tavalliset miehet eivät sytytä sinua. Alkoholi ja väkivalta liitetään renttuuteen, joka sinua varmasti viehättää. Kun tutustut paremmin kunnollisiin, tavallisiin miehiin, saatat yllättyä. Historia toistaa itseään, jos sitä liikaa ajattelee.
monikohan läheisväkivallan uhri laiminlyö ilmoitukset viranomaisille, koska pelkää oman tilanteensa heikkenevän? Asunto saattaa ns. mennä alta ja talous muutenkin seota, jos toinen perheen tulontuojista joutuu vaikkapa vankilaan tai tuomitaan sakkoihin. Sakkorangastushan ei hyödytä uhria lainkaan, perheväkivaltatilanteessa pikemminkin päinvastoin - onhan sakkoina maksettu summa pois perheen käytettävissä olevasta varallisuudesta. Vahingonkorvauksienkin korvaavuus on tässä tilanteessa tulkinnanvarainen asia.
- fgsagag
tai vammautuu pysyvästi äidin pahoinpitelemänä. Kuinka monta poikaa vammautuu psyykkisesti ja kärsii lopun ikäänsä tai ajetaan itsemurhaan kelvottoman äidin vuoksi. Koko artikkeli on taas
femakkokerhojen masinoimaa propagandaa. Jos äiti hakkaa lasta niin sellaista naista pitääkin lyödä ja kovaa.- haloo........
ei lyöminen ole ratkaisu...sitä mutsia pitäis auttaa, laittaa se hoitoon.yhteiskunta vaan ei välitä niistä syistä jotka johtaa tollaseen.enneltaehkäisy on paras hoito näihin...
pinna voi palaa perheessä keneltä vaan eikä se ole yhtään sen enempää oikein vaikka lyöjä olisi kuka.
perhe tarvitsee apua, ei lisää hakkaamista!! - kgkgkg
Miten tää sun viestis liittyy tähän käsiteltävään aiheeseen? Avaa uusi viestiketju ja kirjottele siellä yksinäs.
- jahas ja vais niin
No minäpä taas luulen että ne turpiinsa saavat naiset tuskin ovat itse sieltä väkivaltaisemmasta päästä, pikemminkin päinvastoin.
Ja ne akkaansa hakkaavat väkivaltaiset luuseriraukkapaskat taas ovat tyyppejä jotka hakkaavat kyllä kakaransakin ihan mennen tullen, jos vaan tielle osuvat sopivassa kohtaa.
Ne ei todellakaan ole mitään lastensa parasta ajattelevia malli-isiä.
Ja tosiasia on sekin että kyllä noi väkivaltaiset luuseriraukkapaskat ovat lasten mielenterveyttä aikain saatossa huomattavasti enemmän vahingoittaneet kuin äidit IKINÄ. - ..............
Just, en kyllä yhtään ihmettele, miksi perheväkivalta on tabu nykyään, vaikka se on niin yleistä. Tässäkin on käännetty asia niin päin, että nainen ansaitsee turpaansa, koska lyö lapsiaan. Että mies ikään kuin rankaisee huonoa äitiä.
Eiköhän näissä perheissä, jossa miehet hakkaavat vaimoaan, ole sellaisia, että vain ja ainoastaan se mies siellä riehuu? Aika kaukaa haettua, että mies lyö vaimoaan suojellakseen lapsiaan.
Eipä sillä, aina kun keksitään näitä ihmeellisiä tekosyitä väkivaltaan, niin eipähän tarvi ihmetellä, miksi se hiljaisesti hyväksytään. - ei helppoa selitystä
"Vuonna 2005 henkilövahinkoihin kuoli 57 alle 15-vuotiasta lasta, joista kuusi väkivallan ja kaksi itsemurhan seurauksena."
Nämä tilastot ovat pysyneet suurinpiirtein samana, joten siis kuusi kuoli väkivallan uhreina, mutta kuinka moni oli poikia ja kuoli nimenomaan äitinsä pahoinpitelemänä... Mutta enempää tilastoa en jaksanut etsiä.
Vammautuneita on siis muutama lisää, mutta edelleenkään en tiedä isien osuutta asiaan... Mutta mitä itse tiedän itsemurhan tehneitä ihmisiä, heistä kukaan ole tehnyt itsemurhaa kelvottoman äidin takia, vaan huumeitten, alkoholin ja masennuksen, jotka eivät ole johtuneet mistään järjellisestä syystä,-siis luulisi, että nimenomaan erittäin vaikeista olosuhteista olevat ajautuvat itsemurhaan ja huumeisiin, mutta elämäni aikana olen tuntenut useita, ja ei... Mitään omituista ei olisi pitänyt olla, mitään varoituksia, mitään elämää suurempaa. Ok, jollain on ollut vaikeampaa kuin toisella, mutta paljon pahempaakin tiedän, ja... Ei voi tietää.
Olen pahoillani, ettei pelottavat asiat ole tuon helpommin selitettävissä, mutta ne vaan ei ole.
Väkivalta on aina yhtä pahaa, aina yhtä tarttuvaa ja vaatii aina hoitoa.
Ikävä kyllä feminismin vastustaminen ei sitä muuta, eikä sinun selkeä pelkosi feminismiä kohtaan tee väkivaltaa johonkin ryhmään kohdistuvana oikeaksi. On vaikeaa uskoa, että noilla tilastoilla me jokainen tiedetään ja tunnetaan joku väkivaltainen ihminen, mutta ehkä olisi aika myöntää se tosiasia ja miettiä onko kaikki tehtävissä oleva tehty.
Lapsellisin vaihtoehto on ruveta hakkaamaan hakkaajia ja siis, lapsenahan sitä ajattelee silmä-silmästä periaatteella, mutta ikävä kyllä, historia todistaa ainoastaan sen kehnon toimivuuden. Ymmärrän, mutta ei auta ei. - ruut.09
kovinkaan moni pahoinpidellyistä naisista on ensin lyönyt lastaan ja sen takia ukko tullut ja hakannut. En minä ainakaan ole koskaan lyönyt lastani ja silti tulin kotona hakatuksi, löytäen puuton kaulaltani ja kuunnellen huutoa et nyt kuolet.
Onneksi päästiin pojan kanssa pakoon ja poliisit haki miehen. Erottiin, mustasukkaisuus ei silti hellitä vaan kyttää kaikkia menojani ja kaikki ilman omaa syytä.
Ei mitään asiaa voi yleistää. Koittakaahan muistaa se hyvät ihmiset.
- Qtamo(m)
Suomalaisen perheväkivallan suurin syy on herkkomyrkky alkoholi. Alkoholi on yksi pahimmista maailman päihteistä ja huumeista.
Niin kauan kun Suomessa jää porukkaa työttömäksi, pidetään väkevien viinojen veroaleja, pidetään rangaistukset väkivaltarikoksista minimaalisen pieniä, niin kauan on myös ongelmia. Juomatavat opitaan kotona. Niin kauan kun joku kansanosa juo itsensä ennenaikaiseen hautaan, niin kauan meillä on perheväkivaltaa tässä mittakaavassa.
Toivottavasti suomalaiset oppivat juomaan viinaa muutaman sukupolven jälkeen. - dissonant
entäs naisten väkivaltaisuus? aina puhutaan naisista uhreina, vaikka tilastot (ja myös omakohtaiset kokemukseni) osoittavat heidänkin olevan väkivaltaisia ja pahoinpitelevän kumppaniaan. asenteissa todellakin olisi muuttamista.
- sivusta seurannut
on väkivaltaisia tapauksia. Mutta kyllä perheväkivaltatapauksissa mies on yleensä se, joka turvautuu nyrkkiin tai kättä pidempään.
Itse olen joutunut puuttumaan tällaisiin ikäviin tilanteisiin, yksi omakohtainen kokemuskin on, vein saman tien oikeuteen, siihen loppui uhkailu ja suhde.
Väkivaltaa ei tarvitse kenenkään sietää, sama se vaikka menisi kämppä alta, parempi
elää elämäänsä ilman alituista pelkoa, sitä suuremmalla syyllä jos kuvioissa on lapsia.
Alkoholi on useimmiten laukaiseva tekijä, toiset eivät tajua muuttuvansa hirviöiksi otettuaan muutamankin drinkin, sukupuoleen katsomatta.
Parempi ettei yleistä miehiä saati naisia väkivaltaisiksi, kyse on kuitenkin aina
yksilöistä. - brujo
sivusta seurannut kirjoitti:
on väkivaltaisia tapauksia. Mutta kyllä perheväkivaltatapauksissa mies on yleensä se, joka turvautuu nyrkkiin tai kättä pidempään.
Itse olen joutunut puuttumaan tällaisiin ikäviin tilanteisiin, yksi omakohtainen kokemuskin on, vein saman tien oikeuteen, siihen loppui uhkailu ja suhde.
Väkivaltaa ei tarvitse kenenkään sietää, sama se vaikka menisi kämppä alta, parempi
elää elämäänsä ilman alituista pelkoa, sitä suuremmalla syyllä jos kuvioissa on lapsia.
Alkoholi on useimmiten laukaiseva tekijä, toiset eivät tajua muuttuvansa hirviöiksi otettuaan muutamankin drinkin, sukupuoleen katsomatta.
Parempi ettei yleistä miehiä saati naisia väkivaltaisiksi, kyse on kuitenkin aina
yksilöistä."Mutta kyllä perheväkivaltatapauksissa mies on yleensä se, joka turvautuu nyrkkiin tai kättä pidempään."
kun lapset otetaan mukaan niin naiset muistaakseni päihittävät miehet väkivallassa
- assss
siitä se perhepahoinvointi lähtee. Naiset muuttuneet miehiksi.
En minäkään mikään hinttari ole, siksi voisi olla aika vaikeaa yhdessä nykyfeministin kanssa.
Suomessa korkeimmasta tasa-arvoisuus sukupuolten välillä, siispä tästä seuraa myös euroopan pahoinvoivimmat parisuhteet.- Miehetön ja onnellinen
Eli siis miehet hakkaavat naisia, koska naiset ovat liian tasa-arvoisia? Miehet eivät kestä sitä, että naisella on oma elämä ja omanarvontuntoa? Mikä vittu teitä oikein vaivaa? Tämä viesti taas jälleen kerran vahvisti näkemykseni siitä, että miehet ovat tyhmempi, alkukantaisempi, säälittävämpi ja surkeampi sukupuoli.
Luojan kiitos olen lesbo. Samaa voisi suositella kaikille muillekin naisille. - Qtamo(m)
Miehetön ja onnellinen kirjoitti:
Eli siis miehet hakkaavat naisia, koska naiset ovat liian tasa-arvoisia? Miehet eivät kestä sitä, että naisella on oma elämä ja omanarvontuntoa? Mikä vittu teitä oikein vaivaa? Tämä viesti taas jälleen kerran vahvisti näkemykseni siitä, että miehet ovat tyhmempi, alkukantaisempi, säälittävämpi ja surkeampi sukupuoli.
Luojan kiitos olen lesbo. Samaa voisi suositella kaikille muillekin naisille.Kommentointisi on yhtä hölmöä kuin henkilön, jota kommentoit. Miehiin ja myös naisiin löytyy monenlaista hiihtäjää. Valitettavasti osa näistä hiihtäjistä on hölmöjä mielipiteissään. Älä yleistä jonkun yksittäisen henkilön kommentteja koko (hetero)miessukupuolta koskeviksi!
Ja sitten asiaan: Vähemmän viinaa = vähemmän perheväkivaltaa. - ovat kotona
neljän seinän sisällä ilman lukutaitoa, ammattia jne. on vähintään yhtä paljon perheväkivaltaa kuin meilläkin. Siellä naiset todella ovat "naisia": nöyriä, alistuvia, kotiin sidottuja, synnyttävät lapsia ja passaavat miestä. Siellä ei ole edes kuultu tuota kauheaa f-sanaa, jota luuserimiehet käyttävät lyömäaseena silloin kun ei satu muuta kättä pidempää olemaan lähellä.
Voi elämän kevät - ei kai kukaan tosissaan usko, että ongelmat poistuvat avioliitosta, jos naiset palaisivat meilläkin nyrkin ja hellan väliin? Feminismi on nostanut esiin naisten ongelmat, mutta nykymaailmassa olennaista on, että sekä naisilla että miehillä olisi hyvä olla. Kuka todellinen MIES haluaisi naisensa olevan joku mykkä bimbo? No joo - toki sellaisia miehiäkin on, mutta heidät voisi lähettää vaikka Afganistaniin lampaita paimentamaan. Tai voisivat muuttaa keskenään asumaan.... - MiesNainen
Miehetön ja onnellinen kirjoitti:
Luojan kiitos olen lesbo. Samaa voisi suositella kaikille muillekin naisille.Naiset kun miehistyvät, niin eihän sellaista voi mies katsella eikä edes kepillä koskea!
- kuitenkin.
ovat kotona kirjoitti:
neljän seinän sisällä ilman lukutaitoa, ammattia jne. on vähintään yhtä paljon perheväkivaltaa kuin meilläkin. Siellä naiset todella ovat "naisia": nöyriä, alistuvia, kotiin sidottuja, synnyttävät lapsia ja passaavat miestä. Siellä ei ole edes kuultu tuota kauheaa f-sanaa, jota luuserimiehet käyttävät lyömäaseena silloin kun ei satu muuta kättä pidempää olemaan lähellä.
Voi elämän kevät - ei kai kukaan tosissaan usko, että ongelmat poistuvat avioliitosta, jos naiset palaisivat meilläkin nyrkin ja hellan väliin? Feminismi on nostanut esiin naisten ongelmat, mutta nykymaailmassa olennaista on, että sekä naisilla että miehillä olisi hyvä olla. Kuka todellinen MIES haluaisi naisensa olevan joku mykkä bimbo? No joo - toki sellaisia miehiäkin on, mutta heidät voisi lähettää vaikka Afganistaniin lampaita paimentamaan. Tai voisivat muuttaa keskenään asumaan....Tuossa vertailussahan oli EU-maat, eikö ollutkin. Venäjällä esim. naisia pahoinpidellään moninkertaisesti Suomeen nähden. Ja mitä näitä keskusteluja olen lukenut, niin sikäläiset naiset ovat ah, niin kauniita ja naisellisia. Mistähän se turpaanveto ja tappaminen siellä johtuu?
Uutisissa kerran kysyttiin joltain miestutkijalta miksi Suomessa pahoinpidellään naisia enemmän kuin eteläisessä Euroopassa, niin eikä vain tämäkin mies selittänyt että tasa-arvosta se johtuu. Suomalainen mies ei siis kestä että nainen on tasa-arvoinen, vaan pitää yrittää lyödä takaisin paikalleen?
Naisiin kohdistuva väkivalta on tosin kylläkin Suomessa vähentynyt, mutta samaan tahtiin ovat myös perinteiset perheet vähentyneet. - Islamiin kääntynyt
ovat kotona kirjoitti:
Voi elämän kevät - ei kai kukaan tosissaan usko, että ongelmat poistuvat avioliitosta, jos naiset palaisivat meilläkin nyrkin ja hellan väliin? Feminismi on nostanut esiin naisten ongelmat, mutta nykymaailmassa olennaista on, että sekä naisilla että miehillä olisi hyvä olla. Kuka todellinen MIES haluaisi naisensa olevan joku mykkä bimbo? No joo - toki sellaisia miehiäkin on, mutta heidät voisi lähettää vaikka Afganistaniin lampaita paimentamaan. Tai voisivat muuttaa keskenään asumaan....Afganistan on tulossa tänne, nopeammin kuin huomaatkaan.
Allahu akbar! - .......
MiesNainen kirjoitti:
Naiset kun miehistyvät, niin eihän sellaista voi mies katsella eikä edes kepillä koskea!
...Ruotsissa Miehet ovat yhä enemmän ja enemmän naisellisia. Homoja kun on paljon. Elämä on.
- implacable
väkivaltaisia miehiä riittää. Pääpointti on ehkä se jätetyksi tulemisen pelko, niin sitten uhkaillaan. Tai sitten on jo jätetty ja mies päättää jatkaa piinaamista.
Ei sitä kai voi estää, muuten kuin siten, että nainen on rehellinen miestä kohtaa ja puhuu avoimesti ja kun tulee ero, niin tekee sen sivistyneesti. Naiset monesti tuntuvat tekevänsä kaikkensa sen eteen että mies pimahtaa. Mutta siis vikaa on miehessäkin kun mies ei kehtaa sanoa että sattuu tai nolottaa jokin asia ja sitten keksitään päissään joitain "helvetin loogisia" syitä alkaa riehumaan, vaikka oikeasti syy olisikin aivan toinen. Eli miesten pitäisi alkaa puhumaan enemmän ja naisen pitää osata kysyä.
Mutta on myös miehiä jotka ovat alkunalkaenkin väkivaltaisia sekopäitä, enkä ymmärrä miksi naiset sotkeutuvat niihin. No ovathan ne silleen miehekkäitä itsekehujuttujensa kanssa.
Mutta haluaisin myös muistuttaa että on biljoona tapausta joissa se nainen on väkivaltainen. Siitä vain ei puhuta, koska sitä miehet eivät halua myöntää, että vaimo alistaa. Ja se katsotaan muutenkin läpisormien. Monesti sellainnen hullu nainen nähdään myös jonkin näköisenä sankarina.
Oma tyttöystäväni löi minua, ei siksi että se sattuisi, heiveröinen kuin oli. Eikä hän koskaan lyönyt kun muita ei ollut näkemässä. Hän löi minua kavereideni ja perheeni nähden näyttäen kuinka alistettavissa olen. Se vasta sattuikin.
Ja yksi kaverini sairastaa kaksisuuntaista jakomielitautia, koska hänen äitinsä hakkasi hänet tyyliin hengiltä jonkun vuoden sen jälkeen kun tämä oppi kävelemään. Että on noita "terveitä" tyyppejä siis naisissakin.- tässä nyt
... keskitytään taas pelkkään sukupuoleen? Aina, kun joku aloittaa keskustelun siitä, että mies tai nainen on tehnyt jotain väärää, alkavat vastakkaiset sukupuolet sotia siitä, että kumpi sukupuoli on syyllinen.
Perheväkivaltaa on molemminpuolin, kannattaisi enemmän keskittyä sen lopettamiseen kuin siihen, että onko kyseessä öykkäri-alkkis isä vai femakko-sidukka äiti? Tuntuu pahalta, että Suomessa miehet ja naiset eivät osaa puhaltaa yhteen hiileen, vaan pitää haukkua ja alentaa toista sukupuolta. Itse naisena hyväksyn sen, että mies on se vahvempi ja paremmin tienaava osapuoli, mutta osaa kuitenkin pitää huolta omasta rakkaastaan.
Vielä palatakseni tähän, en ole koskaan kuullut mitään muuta miehiltä kuin ''En voisi koskaan lyödä naista.'' En sitten tiedä, olenko vain törmännyt poikkeuksellisen hyviin yksilöihin vai mitä, mutta minusta tämä on taas jonkinsortin yleistämistä. Suomalaiset miehet ovat aivan yhtä ihania siinä missä muutkin, piste. - bi
Olen bi ja olen ollut suhteessa sekä naisien että miehien kanssa ja voin sanoa ettei se ollut miesten kanssa helppoa. Ensimmäinen suhteeni oli kun olin 16 vuotias ja sain poikaystävän. Poikaystäväni oli minua pari vuotta vanhempi. Aluksi kaikki meni ihan hyvin. Sitten mieheni alkoi viettää ystäviensä kanssa iltaa baarissa, johon minä en päässyt. Hän tuli baarista yksi ilta humalassa,kehotin häntä menemää nukkumaan, hän tuli luokseni ja löi minua monta kertaa. Se suhde loppui siihen. Aamulla hän soitti minulle ja kysyi milloin tulen takaisin, kysyin olisiko se tarpeellista ja että muistaako hän eilisestä lyömisestä mitään, hän vastasi että kyllä hän muistaa, mutta haluaa silti että tulen takaisin. En enää pitänyt mieheen ikinä yhteyttä.
- implacable
tässä nyt kirjoitti:
... keskitytään taas pelkkään sukupuoleen? Aina, kun joku aloittaa keskustelun siitä, että mies tai nainen on tehnyt jotain väärää, alkavat vastakkaiset sukupuolet sotia siitä, että kumpi sukupuoli on syyllinen.
Perheväkivaltaa on molemminpuolin, kannattaisi enemmän keskittyä sen lopettamiseen kuin siihen, että onko kyseessä öykkäri-alkkis isä vai femakko-sidukka äiti? Tuntuu pahalta, että Suomessa miehet ja naiset eivät osaa puhaltaa yhteen hiileen, vaan pitää haukkua ja alentaa toista sukupuolta. Itse naisena hyväksyn sen, että mies on se vahvempi ja paremmin tienaava osapuoli, mutta osaa kuitenkin pitää huolta omasta rakkaastaan.
Vielä palatakseni tähän, en ole koskaan kuullut mitään muuta miehiltä kuin ''En voisi koskaan lyödä naista.'' En sitten tiedä, olenko vain törmännyt poikkeuksellisen hyviin yksilöihin vai mitä, mutta minusta tämä on taas jonkinsortin yleistämistä. Suomalaiset miehet ovat aivan yhtä ihania siinä missä muutkin, piste.Syytin vuoronperään miehiä ja naisia. En vain jompaa kumpaa. En nyt silleen haluaisi keskittyä sukupuoleen, mutta miehet ja naiset nyt yleensä sattuvat olemaan erilaisia. Jos nyt ymmärsit asian väärin kun luit tekstini niin anteeksi. Ja annoinhan minä tuossa neuvoja miten väkivallan voisi välttää, että älä syytä minua sellaisesta mitä en ole. Kiitos.
- spagettikattila
tässä nyt kirjoitti:
Vielä palatakseni tähän, en ole koskaan kuullut mitään muuta miehiltä kuin ''En voisi koskaan lyödä naista.'' En sitten tiedä, olenko vain törmännyt poikkeuksellisen hyviin yksilöihin vai mitä, mutta minusta tämä on taas jonkinsortin yleistämistä. Suomalaiset miehet ovat aivan yhtä ihania siinä missä muutkin, piste.että kaikkeahan voi sanoa. Omalla kohdalla kävi niin että kaksi kolmesta "elämäni miehestä" kummasti unohti sen että oli aikanaan kummastelleet naisia hakkaavia ja sanoneet juuri nuo ko. sanat. Mutta näistä viisastuneena osasin viimein tehdä oikean valinnan. On siinä ihmisen luonteella aika paljon väkivallan kanssa tekemistä, ei kaikki hakkaa vaikka olis mikä.
- weskuu
Niin makaa kuin petaa ! Hiukan tasa arvoasioista lisää ja hypitään silmille niin ihmekkös tuo ja miksi Suomalainen nainen ei ole mihinkään tyytyväinen ??? Minulla menee hyvin naisen kanssa mikä ei vaadi mitään ja on tyytyväinen perushyvään ja kumminkin autan , annan , tuen ja rakastan , niin kuin hänkin .Ei turhia paineita kaiken aikaa ja kaikki menee hyvin .Ei tulisi mieleenkään lyödä naista ! Mutta yleisesti voisi sanoa että Suomalainen nainen jos saa selkääs ni se on sen tarpeessakin!
- hippuz
Ensimmäisen kerran sain pikkutyttönä turpiini omalta isältäni, joka löi myös äitiäni. Seuraava mieshenkilö elämässäni, eli ensimmäinen poikaystävä antoi turpiin teini-ikäisenä. Sen jälkeen en ole suostunut ottamaan lyöntejä vastaan, vaan annan niitä itse jos tarve tulee. Kyllä, naiset miehistyvät, miettikääpä miehet mistä syystä.
- se tärkein....
syy. Pahoinpitelijä on yleensä huonosti
yhteiskuntaan sopeutuva ja hänellä on
huono itsetunto. Ei osaa hoitaa edes ihmissuhteitaan,
joten uhoaa mustasukkaisuuttaan muiden
selviytymiselle. Jos kumppanilla on vahva itsetunto,
se on kuin "punainen vaate", se täytyy nakertaa,
joko henkisellä tai ruumiillisella väkivällalla.
Uskotella vielä, että on itse kerjännyt ja ansainnut
"selkäsaunan". Siihen ryhmään näyt sinäkin, kommenttisi
mukaan, kuuluvan. - Just joo.....
Tähän sanon vain että ÄLÄ VALEHTELE!
- .........
se tärkein.... kirjoitti:
syy. Pahoinpitelijä on yleensä huonosti
yhteiskuntaan sopeutuva ja hänellä on
huono itsetunto. Ei osaa hoitaa edes ihmissuhteitaan,
joten uhoaa mustasukkaisuuttaan muiden
selviytymiselle. Jos kumppanilla on vahva itsetunto,
se on kuin "punainen vaate", se täytyy nakertaa,
joko henkisellä tai ruumiillisella väkivällalla.
Uskotella vielä, että on itse kerjännyt ja ansainnut
"selkäsaunan". Siihen ryhmään näyt sinäkin, kommenttisi
mukaan, kuuluvan..........naisten miesmaku.
"Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin" ja ne liian kiltit jäävät poikamiehiksi. Jännittävää elämää vain jännittävien miesten kanssa, hiukan meikkiä vain kun on välillä läski tummunut. Sitä saa mitä tilaa.
Naisesta ja miehestä on tehty eturyhmien toimesta vihollisia, vaikka miehen ja naisen kuuluisi olla ystäviä ja elinikäisiä kumppaneita. Eri asioille määriteölllään erilainen arvo, eiikä hyväksytä puolisoiden "alistumista". Ei pidä suostua mihinkään mikä ei huvita. Yhdessäolohan on sitä, että tehdään toisen mieliksi asioita, vaikkei huvittaisikaan. Ei huvita tiskata, ei siivota, ei rakastella. Varsinkin rakastelu on sellainen johon ei pidä alistua jos ei huvita. Mitä jos rakastelee vaikkei huvita ja toinen tekee taas vastavuoroisesti asioita joita ei muuten huvittaisi tehdä. Siinähän käydään naisasialiikkeiden kimppuun ja kaikkien muidenkin eturyhmien kimppuun. On eturyhmien edun mukaista ettei puolisoiden välillä vallitse sopua ja yhteisymmärrystä.
- näppylät
Väkivalta on yksi mielen sairaus. Mielenterveet ihmiset sysätään omaisten hoidettavaksi tai ns. kadulle ilman tukea lääkityksen varaan. Heitä on paljon.
- Syyttömänä tuomittu.
Menin apuun ja sain maksaa siitä 4-vuoden vankeustuomiolla. Näin parhaan naapurini vaimon olevan miehensä hakattavana ja puukotettavana. Kun menin väliin ja löin hänen miestään pesäpallomailalla päähän niin sen aivot vahingoittuivat niin, että siitä tuli aivokuollut. Vaimo oli kuullut ja nähnyt salaa, että hänellä on toinen. Vankilassa ollessa moni sanoi minulle, ettei sinun paikka ole täällä, sillä teit ihan oikein, oikeus katsoi vain hyökkääjän puolia, ei uhrin. Sellainen tämä Suomen järjestelmä on. Täyttä p***** suoraan sanottuna. Olemme nykyään kuin siskoksia naapurin vaimon kanssa ja olen tukennut häntä siinä. Hyvä jos uskaltaa enää liikkua ilman minua. Onneksi kaikki ei ole sellaisia ja tunnen yhden pariskunnan joilla on kohta "ns. kultahäät", vaikka he eivät kuulu kirkkoon mihinkään, kuten minä en. He eivät koskaan ole tapelleet ja eivätkä aio. Hekin olivat todella surullisia, kun istuin syyttä suotta linnassa 4-vuotta.
- ludatzka
En ole tiennytkään että pesäpallo mailalla lyöminen on oikein,minun mielestä neljä vuotta on liian vähän mitä sait,toinen menetti terveytensä,ei kannata mennä väliin tälläiset typerät pariskunnat saavat tappaa toisen ihan vapaasti,yksi asia miksi nainen kohtaa väkivaltaa on se kun ei osaa pitää suutaan kiinni,aina nalkuttamassa sellainen turpa on suljettava.Ja mistähän ne miehen alut ovat käytöksensä oppineet kun yksin huoltajat on enemmistöltään naisia,miettikää sitä!
- Syyttömänä tuomittu.
ludatzka kirjoitti:
En ole tiennytkään että pesäpallo mailalla lyöminen on oikein,minun mielestä neljä vuotta on liian vähän mitä sait,toinen menetti terveytensä,ei kannata mennä väliin tälläiset typerät pariskunnat saavat tappaa toisen ihan vapaasti,yksi asia miksi nainen kohtaa väkivaltaa on se kun ei osaa pitää suutaan kiinni,aina nalkuttamassa sellainen turpa on suljettava.Ja mistähän ne miehen alut ovat käytöksensä oppineet kun yksin huoltajat on enemmistöltään naisia,miettikää sitä!
Sekö on oikein, että saa tappaa, hakata toisen? Ja itse tekijää pitää suojella ja mammitella. Taidat olla itse myös päälle käyjien puoltajia ja viiraa tosi pahasti sinulla: "ludatzka" vai pitäisikö sanoa "luuhaska" Sinulle pitäisi siis antaa kuolemantuomio. Haista siis pitkä p****! Hyvät ihmiset antakaa siis hänen mukaan ("ludatzka") hakata, tappaa, raiskata itsenne se on oikein tässä Maailmassa. Vannon kyllä salaa, että kosto elää ja siihen löytyy aina rahalla apua.
Hyökkääjäkö löi päällään pesäpallomailaa ja sinä jouduit sitten uhriksi kun sinun pesäpallomailaan osui hyökkääjän pää.
- .............
ludatzka kirjoitti:
Ja mistähän ne miehen alut ovat käytöksensä oppineet kun yksin huoltajat on enemmistöltään naisia,miettikää sitä!
No huh huh! Nyt sitten väkivaltaisten ukkojen käytös on huonosti heitä kasvattavien yh-äippöjen vika.
Juu, eiköhän vaimoa olla hakattu kaikkina aikoina, silloinkin kun ei suomen kamaralla yhtään yh-äippää taapertanut. - ............
Duke.of.America kirjoitti:
Hyökkääjäkö löi päällään pesäpallomailaa ja sinä jouduit sitten uhriksi kun sinun pesäpallomailaan osui hyökkääjän pää.
Oho, onpa tuomitsevaista porukkaa. Eli tuomitsette miehen, joka esti miestä puukottamasta vaimoaan?
Kysehän on puolustuksesta. Mikä olisi ollut parempi tapa toimia? Antaa miehen tappaa vaimonsa? Tyskinpa hän sentään tarkoitti aivokuoleman aiheuttaa. - Lievitttäjä
Aika raju tuollainen toisen vammauttaminen elinikäiseksi. "Syyttä linnassa" on outo lausahdus, ettei olisi osunut samalla tuo maila omaan kaaliin????
- Köniin
Antaa heidän hoidella itse hommat, heidän on liittonsa!
- Paikkakuntalainen
............ kirjoitti:
Oho, onpa tuomitsevaista porukkaa. Eli tuomitsette miehen, joka esti miestä puukottamasta vaimoaan?
Kysehän on puolustuksesta. Mikä olisi ollut parempi tapa toimia? Antaa miehen tappaa vaimonsa? Tyskinpa hän sentään tarkoitti aivokuoleman aiheuttaa.Yksi tapaus järkytti koko paikkaa ja se kun Poliisi ja muu henkirikoksen tutkijat löysivät pahasti poljetun silloin vasta 7 kuukauden ikäisen vauvan. Ensiapuryhmä yritti elvyttää mutta turhaan. Kun tutkimus varmistui paljastui, että vauva oli heitelty ympäriinsä ja vauvan äiti taas löytyi parin sadan metrin päästä pää katkaistuna. Onneksi saatiin DNA-todisteita ja kyseisen perheen isä tuomittiin vain 5-vuoden vankeustuomioon ja johonkin hoitoihin. Tälläinen on Suomen ja koko Maailman oikeusjärjestelmä. Varmaan nykyään tämän perheen psykopaatti-isä elää "uutta elämää" uuden nimen ja osoitteen turvin, mutta entäpä uhrien omaiset he varmaan ovat joutuneet maksamaan murhaajalle lisää rahaa ja näin ollen vääryys voittaa oikeuden. Harva paikka Maailmassa käyttää onneksi kuolemantuomiota ja se on hyvä asia. Kun tiedetään 100% että kyseessä on murhaaja. Mitä olen lukenut, että tuomitaan itse "sankari" vankilaan, kun yritti auttaa toista ja vielä 4-vuotta on täysin "syvältä" suoraan sanottuna. Muuttakaa ajoissa lakia rikollisia kohtaan.
- vähän järkeä?
Syyttömänä tuomittu. kirjoitti:
Sekö on oikein, että saa tappaa, hakata toisen? Ja itse tekijää pitää suojella ja mammitella. Taidat olla itse myös päälle käyjien puoltajia ja viiraa tosi pahasti sinulla: "ludatzka" vai pitäisikö sanoa "luuhaska" Sinulle pitäisi siis antaa kuolemantuomio. Haista siis pitkä p****! Hyvät ihmiset antakaa siis hänen mukaan ("ludatzka") hakata, tappaa, raiskata itsenne se on oikein tässä Maailmassa. Vannon kyllä salaa, että kosto elää ja siihen löytyy aina rahalla apua.
Verikostoja, rahalla ostettua kostoa, hakkaamisia. Eletäänkö suomessa vai pakistanissa?
Varmaan yksinkertaisin ratkaisu, ja luultavasti joku jo esittänytkin, olisi se että nainen pakkaisi lompakkonsa taskuun ja häipyisi turvakotiin. Tuskin monikaan muuttuu kuin kytkimellä käännettynä puukolla hakkaajaksi, esiasteina lienee käsiksi käyminen jne. Ja silloin ensimmäisen kerran jälkeen pitäisi ymmärtää häipyä, eikä jäädä itkemään ja odottamaan sitä "että kyllä se oma-kulta siitä kohta paremmaksi muuttuu".
Ja vielä, vaikka kosto elää, niin murhasta / sen ostosta jäät kiinni ja "vain" kostoksi hakattu ostaa sitten uuden koston sinun päällesi omilla rahoillaan.. Eikös ole kiva kehä?
- piiiste
Turpiin tulee jos pettää, muuten en naiseen koske pikkusormellakaan.
Selvästi olen sanonut.- piiiste
Se on sitten eri asia ymmärtääkö nainen.
Jos ei tajua jättää ennen kuin pelehtii muiden kanssa niin harmi. Ei siinä vaiheessa enää kiinnosta. - että, että...
...että pahoinpitely on aina rikos riippumatta siitä lyötkö jotain vierasta äijää turpaan nakkikioskin jonossa tai omaa vaimoasi, joka on pelehtinyt vieraan miehen kanssa?? Vaikka olisit kuinka "selvästi ilmoittanut", että lätty lätisee, jos vaimo pettää, ei sinulla olle Suomen lakien mukaan tähän oikeutta. Paitsi lainvastainen, on teko myös raukkamainen: pienempänsä lyöminen on vielä ällöttävämpää kuin itsensä kokoisen mätkiminen.
Eikö sinussa ole miestä selvittämään asioita vaimosi kanssa muulla tavalla kuin lyömällä? Jos vaimosi päättää lähteä jonkun miehen matkaan, tuskin sitä voi estää uhkailemalla väkivallalla. Silloin teidän suhteessanne on jo jotain niin pahasti pielessä, ettei sitä lyömällä selvitetä. Ennen kuin mitään vakavampaa ehtii tapahtua, hankkiudu hoitoon ja ryhdistäydy: ole MIES äläkä suostu jäämään nyrkkiä heiluttavaksi pikkupojaksi. - Kylkylkyl..
että, että... kirjoitti:
...että pahoinpitely on aina rikos riippumatta siitä lyötkö jotain vierasta äijää turpaan nakkikioskin jonossa tai omaa vaimoasi, joka on pelehtinyt vieraan miehen kanssa?? Vaikka olisit kuinka "selvästi ilmoittanut", että lätty lätisee, jos vaimo pettää, ei sinulla olle Suomen lakien mukaan tähän oikeutta. Paitsi lainvastainen, on teko myös raukkamainen: pienempänsä lyöminen on vielä ällöttävämpää kuin itsensä kokoisen mätkiminen.
Eikö sinussa ole miestä selvittämään asioita vaimosi kanssa muulla tavalla kuin lyömällä? Jos vaimosi päättää lähteä jonkun miehen matkaan, tuskin sitä voi estää uhkailemalla väkivallalla. Silloin teidän suhteessanne on jo jotain niin pahasti pielessä, ettei sitä lyömällä selvitetä. Ennen kuin mitään vakavampaa ehtii tapahtua, hankkiudu hoitoon ja ryhdistäydy: ole MIES äläkä suostu jäämään nyrkkiä heiluttavaksi pikkupojaksi.Pitäähän sitä nyt pettäminen kostaa. Hakkaa naaman siihen kuntoon ettei kukaan suostu enää panemaan niin sit on homma tasapuolista. Jos ei naisessa oo sen vertaa selkärankaa ettei voi jättää sitä pelehtimistä muiden kanssa niin miks miehellä pitäs olla selkärankaa? Herää kysymys..
- olla selkärankaa
Kylkylkyl.. kirjoitti:
Pitäähän sitä nyt pettäminen kostaa. Hakkaa naaman siihen kuntoon ettei kukaan suostu enää panemaan niin sit on homma tasapuolista. Jos ei naisessa oo sen vertaa selkärankaa ettei voi jättää sitä pelehtimistä muiden kanssa niin miks miehellä pitäs olla selkärankaa? Herää kysymys..
sen verran, ettei nolaa itseään lyömällä itseään pienempää. Jos muija haluaa pelehtiä muiden kanssa, niin menköön muija vaihtoon ja pelehtiköön sitten niin paljon kuin tykkää ja niin monen kanssa kuin lystää.(Jos se nyt on jonkun naisen mielestä niin kivaa?) Et kai sinä edes haluaisi olla sellaisen naisen kanssa, jonka tekee koko ajan mieli muita miehiä, mutta pelkästä lyömisen pelosta ei teee sitä?
Jos sinussa on miestä olla lyömättä tai uhkailematta lyömisellä, löydät kyllä itsellesi naisen, joka ei halua pelehtiä muiden kanssa. Tällainen nainen on kanssasi rakkaudesta, ei pelosta. Hän ei petä sinua, koska haluaa olla SINUN kanssasi eikä halua loukata sinua eikä pilata suhdettanne. Tällaisia naisia on oikeasti - niin kuin uskollisia miehiäkin.
Naisen selkäranka on naisen oma selkäranka, ei sinun omaisuuttasi. Jos nainen pettää sinua, se on hänen häpeänsä, ei sinun. Tällainen nainen ei ole sinua varten, anna mennä suosiolla. - voihan olla
Kylkylkyl.. kirjoitti:
Pitäähän sitä nyt pettäminen kostaa. Hakkaa naaman siihen kuntoon ettei kukaan suostu enää panemaan niin sit on homma tasapuolista. Jos ei naisessa oo sen vertaa selkärankaa ettei voi jättää sitä pelehtimistä muiden kanssa niin miks miehellä pitäs olla selkärankaa? Herää kysymys..
myös vainoharhainen mies joka kuvittelee vaimonsa koko ajan pettävän ja varmuuden vuoksi pitää vetää lättyyn, vaikka muija olisi koko ajan lukittuna komerossa.
- Hakkaaja.
Joku naistoimittaja epäili suomalaisen miehen väkivaltaisuuden johtuvan geneettisestä perimästä. Suomalainen mies kuulemma näyttää maahanmuuttajamiehille kyseenalaista esimerkkiä naisten kohtelusta.
Ilmeisesti ongelmat saadaan poistettua vasta sitten kun suomalainen mies on tapettu sukupuuttoon ja korvattu ulkomaalaisilla gentlemanneilla.perimä tulee venäjän maalta.Siellä pahoinpidellään naisia tosi paljon jo vanha venäläinen sanonta kuuluu"jos et lyö et rakasta"
- tuosta ei voi
päätellä mitään muuta kuin 0,00046 % suomalaisista kuolee vastaavissa tapauksissa (jos eurooppalainen keskiarvo on noin 0,00035 %).
Maassamme on pieni asukasluku ja "otanta" on näinollen TODELLA pieni, ettei pitäisi tehdä VÄHÄN liian suuria päätelmiä (jos jonain vuonna kuolleita onkin 5 vähemmän, ollaankin keskiarvossa, ja entäs jos olis 10 vähemmän, puhuisitko sitten meidän suomalaisten HYVISTÄ geeneistä????). Toki olisi hyvä jos kuolleita olis 0.
Mutta tervettä järkeä päättelyihin. - sinulle miesvihaaja
kyllä se GENEETINEN perimä tulee ihan tasapuolisesti MOLEMMILTA ospuolilta niin mieheltä kuin naiseltakin. Samoin voisi sanoa: Korvataan naiset ulkomaalaisilla ja ongelma on poistunut!
- muuooilöä
tuosta ei voi kirjoitti:
päätellä mitään muuta kuin 0,00046 % suomalaisista kuolee vastaavissa tapauksissa (jos eurooppalainen keskiarvo on noin 0,00035 %).
Maassamme on pieni asukasluku ja "otanta" on näinollen TODELLA pieni, ettei pitäisi tehdä VÄHÄN liian suuria päätelmiä (jos jonain vuonna kuolleita onkin 5 vähemmän, ollaankin keskiarvossa, ja entäs jos olis 10 vähemmän, puhuisitko sitten meidän suomalaisten HYVISTÄ geeneistä????). Toki olisi hyvä jos kuolleita olis 0.
Mutta tervettä järkeä päättelyihin.Pitäisi olla vähän suhteellisuuden tajua, Suomessa kuolee vuosittain parisataa ihmistä töissään, siis kymmenen kertaa enemmän työnteossaan!! Lääkkeisiin ja liialliseen lääkkeiden käyttöön 700-1500 ihmistä vuosittain, voi olla että nämä luvut ovat jopa kaunisteltuja. Esim. särkylääkkeitä syötetään potilaille aivan huvikseen ilman mitään jäkkevää syytä, ilm. tarkoituksena tappaa potilas mahahaavaan!! tai sitten aivoverenvuotoon, jos esim. potilaalla on aivoverenvuoto tai sellanen sitten ilmenee jossain vaiheessa.
- puolessa
on uhkailtu ja oltu väkivaltaisia jo ennen surmaan johtanutta riitaa. Mitäs tuohon enää sanoo.. sitä saa mitä tilaa. Aivan turha valittaa väkivallasta kun kerran itse sitä haluaa eikä lähde väkivaltaisesta suhteesta pois. Itse en välitä niistä naisista yhtään enkä myöskään auta, jos ekan kerran jälkeen jää suhteeseen.
Miksi valtion pitää tehdä jotain, ja mitä voi tehdä kun nainen jää kerta toisensa jälkeen väkivaltaisen puolison luokse eikä suojele itseään eikä lapsiaan. Vastenmielisiä kitisijä-ämmiä joilta pitäisi ottaa lapsetkin vielä pois. Auttakaa nyt helvetti itekkin itteenne, ja lähtekää pois väkivaltaisesta suhteesta heti ekasta kerrasta.- 123 tulta!
Lähdin toka pahoinpitelyn jälkeen ja muutin toiselle puolen Suomea. Oltiin aviossa 1,5v ja se riitti. Pistin avioeron uudella kotipaikkakunnallani vireille.
Nyt tällä on 15v nuorempi tyttöystävä ;). Saa nähdä onko pitkäikäinen? :(
Seepra ei pääse valitettavasti raidoistaan..
- hakkaun lapsi
Miksi kunna tai valtion pitäisi jotain sille tehdä kun sinäkään et tee vaan elät yhä siinä suhteessa ja pakotat omat lapset kärsimään ja elämään siinä.
- MIELENTERVEYTEEN
jos vähänkin tuntuu uhkaavalta! Tälläiset tilanteet kumminkin yleensä tapahtuvan henkisen pahoinpitelyn vuoksi, mikä on voinut jatkua vuosia, sitten tapahtuu näin!
- Miltein aina
minkä tahansa surman/tapon/murhan tapauksissa löytyy aina jotain kauheuksia tekiän nuoruudesta tai lapsuudesta yms yms yms. Henkinen pahoinvointi masentaa/stressaa ja kaikki tietää mihin johtaa pitkäaikainen masennus, mielenterveyteen. Nämä tapaukset pitäisi ennakoida eikä vain aina joka asiassa puitaisi jälkeenpäin että mikä johti mihinkin.... Mielenterveyteen siis suomen pitäisi satsata enemmän, sekä tuoda asiaa julki "normaaliksi asiaksi" niin menisi monet apua hakemaankin, muttaku ei kehdata.... Se on tyypillistä suomalaisuutta!
- ei saa puhua
Eihän tästä aiheesta meinaa saada puhua edes suomi24:än roskafoorumeilla, joten miten sitten jollakin hallinnon tasolla? Joka kerta aiheen noustessa pinnalle se sivuutetaan vähättelevästi ja aletaan mesoamaan aborteista ja alkoholin vaarallisuudesta sikioille. Ei voi kun purra hammasta ja kääntää toinenkin poski näille "mitäs valitsit huonon miehen" syytöksille.
- todella väkivaltaisia
naisten etuoikeus on olla. Mies ei koskaan tee rikosilmoitusta, koska "on mies" ei voi/kehtaa! Henkinen väkivalta onnistuu myös, kumpaiseltakin... Kuolemaan johtaneet ovat enemmän miesten heiniä.
- puolesta
Mitä on perheväkivalta? Onko sitä vain miehen naiseen kohdistama väkivalta? Sen kuvan useimmiten näistä jutuista saa! Missä ovat ne jutut, joissa nainen lyö miestä ja/tai lasta?? Sillä niitäkin tapauksia on ja PALJON, vaikka asiasta ei pahemmin julkisuudessa puhutakaan.
En hyväksy väkivaltaa missään muodossa ja toivon kovasti, että aloittaja saa apua ongelmaansa! En siis väheksy ollenkaan aloittajan tilannetta.
Mutta en tykkää tällaisesta yksipuolisesta lähtökohdasta, jota mediassa ja politiikassa koko ajan harjoitetaan! Edes kunnollisilla miehillä ei tunnu olevan mitään oikeutta esim. erotilanteessa lapsiin. Äidit ja sosiaalitanttarat pyörittävät miestä niinkuin tikkua vesisaavissa ja tämä "perheväkivalta" tuntuu olevan oikein muotisana miehen tasa-arvoa vastaan.
T: eräs nainen, joka kannattaa reilua tasa-arvoa- ddwadwads
Viisaita sanoja.
- ....
Ei oikeuksia ilman velvollisuuksia. Moni mies tuntuu haluavan vain rusinat pullasta mm. mitä tulee lastenhoitoon.
- kun sokerit ja
.... kirjoitti:
Ei oikeuksia ilman velvollisuuksia. Moni mies tuntuu haluavan vain rusinat pullasta mm. mitä tulee lastenhoitoon.
pulla on jo viety, naisen kädellä!
- niin---
kun sokerit ja kirjoitti:
pulla on jo viety, naisen kädellä!
Niimpä. Vaikka mies haluaisi osallistua lastensa hoitoon, nainen estää sen. Jos pitää hanttiin niin sosiaalitoimi näkee, että naiselle lapset kun mies ei niitä ole hoitanut. Mutta miten olisi voinut kun nainen ei anna.
Avioliitosta on tehty niin arvoton asia, että naimisiin mennään ajattelematta. Toinen joka kuvittelee devalvoitua avioliittoa joksikin kesätyösopimusta arvokkaammaksi kokee hirveän pettymyksen ja siitä on seurauksen väkivaltaa, johon varsinainen syypää ovat poliitikot jotka ovat avioliiton merkityksen muuttaneet paskapaperin arvoiseksi. Jos avioliitto olisi pysyvä ja luja sopimus, niin siihen ei rynnättäisi päämäärättömästi, eikä silloin syntyisi sellaisia tilanteita. Tilastotkin voivat kyllä valehdella. En luota suomessa enää juuri mihinkään.
- Santeri X
Hyvin kirjoitettu provokaatio, malliesimerkki. Toivottavasti poikii tulenpalavaa tekstiä puolin ja toisin, nykyisellään rehottavan mies-nais -sodan hengen mukaisesti.
Todellisuudessa naisten harjoittamaa väkivaltaa ei rekisteröidä mihinkään, murtoa osa päätyy tilastoihin. Miesten harjoittamasta väkivallasta pidetään tarkemmin kirjaa sekä lähes kaikki naiset ilmoittavat jossain elämän vaiheessa joutuneensa, koska niin pitää kyselyssä sanoa.
Väkivalta (fyysinen/psyykkinen) on aina väärä valinta johon syyllistyvät sekä miehet että naiset sosiaalisesta asemastaan riippumatta. Joillekkin asioista puhuminen ja niistä sopiminen on täysin ylivoimaista, joko älynlahjat (tai lähinnä puutteet) tai syntymälahjaksi "saatu" asennevamma estävät sivistyneen kommunikoinnin.- ää--ää
Kukaan ei puhu mitä on ennen lyöntiä seurannut, mies on voinut olla pitkään naisen henkisen terrorin armoilla, sitten pinna lopulta katkeaa ja nainen tekee itsestään uhrin ja marttyyrin. Nalkutus, mustasukkaisuus, mykkäkoulu mikä on ehkä suurinta halveksuntaa mitä toista ihmistä kohtaan voi osoittaa, seksillä painostaminen jne. jne.
- ..............
"Lähes kaikki naiset ilmoittavat"
Jos kuule ilmoittaisivat, olisivat tilastot monen verroin surullisemmat. Suurin osa ottaa turpiinsa kiltisti, eikä puhu eikä pukahda. - .........
"Naiset ilmoittavat pienetkin tönäisyt", "miehet eivät tee rikosilmoituksia, koska se ei ole miehekästä" jne. kyllä niitä tekosyitä löytyy. Todellisuudessa tilanne on päinvastainen. Uutisenkin mukaan paljon tapauksia jää neljän seinän sisälle. Kannattaa tutustua vähän parisuhdeväkivaltaa kokeneisiin naisiin. Ongelma on hyvin vaikea, siitä rakkaimmasta on vaikea uskoa sitä pahinta ja yleensä ongelmiin haetaan apua / tehdään rikosilmoitus vasta ulkopuolisen henkilön painostuksesta.
- ulkolainen vaimoksi
......... kirjoitti:
"Naiset ilmoittavat pienetkin tönäisyt", "miehet eivät tee rikosilmoituksia, koska se ei ole miehekästä" jne. kyllä niitä tekosyitä löytyy. Todellisuudessa tilanne on päinvastainen. Uutisenkin mukaan paljon tapauksia jää neljän seinän sisälle. Kannattaa tutustua vähän parisuhdeväkivaltaa kokeneisiin naisiin. Ongelma on hyvin vaikea, siitä rakkaimmasta on vaikea uskoa sitä pahinta ja yleensä ongelmiin haetaan apua / tehdään rikosilmoitus vasta ulkopuolisen henkilön painostuksesta.
"Todellisuudessa tilanne on päinvastainen. Uutisenkin mukaan paljon tapauksia jää neljän seinän sisälle. Kannattaa tutustua vähän parisuhdeväkivaltaa kokeneisiin naisiin. Ongelma on hyvin vaikea, siitä rakkaimmasta on vaikea uskoa sitä pahinta ja yleensä ongelmiin haetaan apua / tehdään rikosilmoitus vasta ulkopuolisen henkilön painostuksesta."
Todellisuudessa jotkut naiset tekevät rikosilmoituksia vaikka mitään ei olisi edes tapahtunut. Sillä saa kätevästi erotilanteessa itselleen lapset ja sosiaalitoimiston avulla katon pään päälle. Parhaimpia ovat feministien kyselylomakkeet, joissa jokainen varmasti vastaa kokeneensa parisuhdeväkivaltaa. Tuo on varmaankin totta, että muiden ihmisten avustuksella yhdessä keksitään mitä ihmeellisimpiä väitteitä puolison väkivaltaisuudesta. Mahtaakohan muuten esim. turvakoteihin jo päästä parisuhdeväkivaltaa kokevat miehet?
Jos vaaleahiuksisia ihmisiä yhtä rasistisesti jahdattaisiin Suomessa kuin heteromiehiä, niin kaikki vaaleahiuksisia naisia jahdanneet olisivat olleet leivättömän pöydän ääressä jo kauan sitten.
Minulla on mennyt kokonaan kiinnostus mm. naistutkimuksen tuottamaan suomalaismiestä syyllistävään paskaan. Minua ei enää yksikään suomalaisakka kiinnosta. Eikä heidän ongelmat. Good bye. Naisia on muuallakin maailmassa. - ......
ulkolainen vaimoksi kirjoitti:
"Todellisuudessa tilanne on päinvastainen. Uutisenkin mukaan paljon tapauksia jää neljän seinän sisälle. Kannattaa tutustua vähän parisuhdeväkivaltaa kokeneisiin naisiin. Ongelma on hyvin vaikea, siitä rakkaimmasta on vaikea uskoa sitä pahinta ja yleensä ongelmiin haetaan apua / tehdään rikosilmoitus vasta ulkopuolisen henkilön painostuksesta."
Todellisuudessa jotkut naiset tekevät rikosilmoituksia vaikka mitään ei olisi edes tapahtunut. Sillä saa kätevästi erotilanteessa itselleen lapset ja sosiaalitoimiston avulla katon pään päälle. Parhaimpia ovat feministien kyselylomakkeet, joissa jokainen varmasti vastaa kokeneensa parisuhdeväkivaltaa. Tuo on varmaankin totta, että muiden ihmisten avustuksella yhdessä keksitään mitä ihmeellisimpiä väitteitä puolison väkivaltaisuudesta. Mahtaakohan muuten esim. turvakoteihin jo päästä parisuhdeväkivaltaa kokevat miehet?
Jos vaaleahiuksisia ihmisiä yhtä rasistisesti jahdattaisiin Suomessa kuin heteromiehiä, niin kaikki vaaleahiuksisia naisia jahdanneet olisivat olleet leivättömän pöydän ääressä jo kauan sitten.
Minulla on mennyt kokonaan kiinnostus mm. naistutkimuksen tuottamaan suomalaismiestä syyllistävään paskaan. Minua ei enää yksikään suomalaisakka kiinnosta. Eikä heidän ongelmat. Good bye. Naisia on muuallakin maailmassa."Todellisuudessa jotkut naiset tekevät rikosilmoituksia vaikka mitään ei olisi edes tapahtunut. Sillä saa kätevästi erotilanteessa itselleen lapset ja sosiaalitoimiston avulla katon pään päälle."
Onko sinulla ihan kokemusta tästä vai ovatko nämä taas näitä miesten "musta tuntuu" tarinoita? Ei se perätön rikosilmoitus mitään paina, vaan kyllä siitä pitää olla ihan syylliseksi todettu.
"Parhaimpia ovat feministien kyselylomakkeet, joissa jokainen varmasti vastaa kokeneensa parisuhdeväkivaltaa."
Jaa, että taas yksi tekosyy miehiltä miksi väkivaltatilastot eivät pidä paikkaansa? Taitaa aika moni yhdistys mm. Suomen tilastokeskus käyttää näitä mainitsemiasi feministien kyselylomakkeita, kun ovat kaikki tilastot niin "vääristyneitä".
"Tuo on varmaankin totta, että muiden ihmisten avustuksella yhdessä keksitään mitä ihmeellisimpiä väitteitä puolison väkivaltaisuudesta."
Etkö todellakaan ymmärtänyt vai vain halunnut ymmärtää mitä viestissäni sanoin? Aika ala-arvoista vähättelyä.
"Mahtaakohan muuten esim. turvakoteihin jo päästä parisuhdeväkivaltaa kokevat miehet? "
Kyllä pääsevät.
Ja hae ihmeessä nainen ulkomailta, vaikkei se ulkomaalainen vaimo miestä hakkaamasta estäkkään, kuten olemme saaneet uutisista lukea. - ulkolainen vaimoksi
...... kirjoitti:
"Todellisuudessa jotkut naiset tekevät rikosilmoituksia vaikka mitään ei olisi edes tapahtunut. Sillä saa kätevästi erotilanteessa itselleen lapset ja sosiaalitoimiston avulla katon pään päälle."
Onko sinulla ihan kokemusta tästä vai ovatko nämä taas näitä miesten "musta tuntuu" tarinoita? Ei se perätön rikosilmoitus mitään paina, vaan kyllä siitä pitää olla ihan syylliseksi todettu.
"Parhaimpia ovat feministien kyselylomakkeet, joissa jokainen varmasti vastaa kokeneensa parisuhdeväkivaltaa."
Jaa, että taas yksi tekosyy miehiltä miksi väkivaltatilastot eivät pidä paikkaansa? Taitaa aika moni yhdistys mm. Suomen tilastokeskus käyttää näitä mainitsemiasi feministien kyselylomakkeita, kun ovat kaikki tilastot niin "vääristyneitä".
"Tuo on varmaankin totta, että muiden ihmisten avustuksella yhdessä keksitään mitä ihmeellisimpiä väitteitä puolison väkivaltaisuudesta."
Etkö todellakaan ymmärtänyt vai vain halunnut ymmärtää mitä viestissäni sanoin? Aika ala-arvoista vähättelyä.
"Mahtaakohan muuten esim. turvakoteihin jo päästä parisuhdeväkivaltaa kokevat miehet? "
Kyllä pääsevät.
Ja hae ihmeessä nainen ulkomailta, vaikkei se ulkomaalainen vaimo miestä hakkaamasta estäkkään, kuten olemme saaneet uutisista lukea."Kyllä pääsevät. Ja hae ihmeessä nainen ulkomailta, vaikkei se ulkomaalainen vaimo miestä hakkaamasta estäkkään, kuten olemme saaneet uutisista lukea."
En jaksa alkaa noista tilastoista enempää turhaan vääntämään, koska olemme selkeästi eri linjoilla.
Joo. Ei estä hakkaamasta. Hakkamasta ei estä sukupuolikaan, uskonto eikä ihonväri.
Näitä "uutisia", joita olemme saaneet lukea olen tivannut lukuja / ja näitä "tilastoja" mihin esim. thai- tai venäjänkielisiin perheisiin ja etenkin heidän miespuolisiin puolisoihinsa kohdistuva leimaava ja asenteellinen kirjoittelu perustuu. Lukuja en saanut eikä niitä saanut kukaan muukaan, joten nähtävästi uutisointi perustuu lähinnä joidenkin ennakkoluuloihin ja kansanryhmään kohdistuvaan asenteellisuuteen.
Minusta melko härskiä nimetä kansanryhmä ja sitten epämääräisesti heittää sekaan "tapauksissa usein parisuhdeväkivaltaa". Kyllähän sillä saadaan, jokaiselle mökin mummollekin syötettyä asenne, että jokainen thai- tai venäjänkielisen perheen mies on väkivaltainen ja "syrjii" vaimoaan. Viesti muuten meni hienosti läpi kaikissa medioissa, joten thai- ja venäjänkielisiä perheitä kohtaan syötetty asenteellisuus tulee lisääntymään. Tämähän taisikin olla "uutisen" ainut tarkoitus.
"Auttamishalusta" em. naisia kohtaan ei minusta ainakaan ollut kyse, koska auttamisen olisi oikein hyvin voinut hoitaa viranomaisteitse naisten oman kielisenä infona vaikkapa viisuminhaku tai maahantulovaiheessa ketään syyllistämättä & leimaamatta.
Muutama vastava uutinen ja ihmisten asenne kovenee noita em. kansanryhmiä kohtaan ja näin näppärästi päästään muodostamaan suomalaisille miehille valvontakoneisto, jolla valvotaan heidän avioitumistaan/puolison hankintaa maan rajojen ulkopuolta. Eiks ni? Tämä näin muodostettu valvontakoneisto sitten ei tietenkään loukkaa miesten ihmisoikeuksia mitenkään, kuten ei loukkaa pienien poikien ei lääketieteellinen ympärileikkauskaan.
"Tuo on varmaankin totta, että muiden ihmisten avustuksella yhdessä keksitään mitä ihmeellisimpiä väitteitä puolison väkivaltaisuudesta.
Etkö todellakaan ymmärtänyt vai vain halunnut ymmärtää mitä viestissäni sanoin? Aika ala-arvoista vähättelyä."
Esim. noiden ulkomaalaisten naisten osalta, niin uskoisin, että kyllähän niillekin jonkun pitäisi päästä kertomaan, että mm. miehen jyrkkä "ei" -sana tai jos mies ei anna naiselle omista rahoistaan rahaa on parisuhdeväkivaltaa. Puhumattakaan siitä, jos mies ei ruoki vaimoaan tai huolehdi vaimon hygieniasta tai pyrkii peräti seksuaaliseen kanssakäymiseen. Sitten täytetään taas lomake.. parisuhde-/perheväkivaltaa.. Vai mitä?
- naisenalku19v.
Kolmen vuoden mittainen suhde takana. Saman katon alla asuttu kaksi vuotta.
Väkivaltaa suhteessa esiintynyt vuoden verran.
En osaa lähteä pois. En tiedä, mitä tehdä.
Aluksi sain vain läpsäisyn naamaan. Seuraavalla kerralla nyrkistä huulet auki.
Sitten silmät mustiksi. Tämän jälkeen satunnaista heittelyä seinille.
Lopulta kuristamista, veistä kaulalla sekä lisää heittelyä ja paiskomista.
Lopulta jannu rupesi huutamaan, että "Ei helvetti, mitä oon tehnyt. En voi päästää sua pois täältä!". Siinä vaiheessa ajattelin, että kuolen.
Mustien silmien kohdalla yritin soittaa eri paikkoihin ja tehdä rikosilmoituksen.
Oli aivan kamala tunne ns. ilmiantaa oma rakas (kuitenkin toista on kauan rakastanut ja uskottelee itselleen, että toinen on edelleen se ihana oma itsensä, mitä oli kaksi ensimmäistä vuotta). Kukaan ei kuitenkaan vastannut, joten jätin asian sikseen ja luovutin.
Uskottelen(?) itselleni, että vika on minussa. Jokin on oltava vikana, jos pitää lyödä. En kuitenkaan osaa nimetä mitään. Kenties sitten riitelin väärin tai osuin arkaan paikkaan?
En tahdo, että muut naiset joutuisivat samasta kärsimään, joten on helpompi olla se yksi ja ainoa, jota mäiskitään.
En uskalla tehdä mitään. Mitä jos jannulle ei kävisikään mitään? Mitä jos hän tulisi kostamaan?
Mihin jannun pitäisi hakeutua? Hoitoon tietty, mihin?
Mihin soitetaan? Terveyskeskukseen: "Juu, olen väkivaltainen ihminen."?
MITÄ TULEE TEHDÄ?
Emme asu enää saman katon alla, mutta ei se ongelmaa ratkaise.
Minä tahdon leikkiä pelastajaa, auttaa tätä miestä.
Lapsuudessa hän on elänyt väkivallan keskellä (isä oli väkivaltainen äitiä kohtaan ja äidin uusi mies väkivaltainen kaikkia kohtaan). Minä säälin häntä, enkä osaa pelätä.- kohtalotoveri
Olin itsekin väkivaltaisessa suhteessa vuosia sitten. Vasta pitkän ajan kuluttua aloin itse hahmottaa sitä sairasta valtapeliä, jota siinä suhteessa pelattiin.
Et sinä voi exääsi auttaa, itse voi auttaa itseään. Ei ole vaikeaa nykypäivänä löytää apua tarjoavia kanavia, joita on monta. Ei minunkaan exäni niihin hakeutunut, mutta päteviä ammattiauttajia on olemassa, jotka tekevät töitä nimenomaan parisuhdeväkivallan parissa. Esim. Jussi-työ ja Lyömätön Linja.
Ota opiksesi tuosta väkivaltaisesta parisuhteesta ja toivo, että huomaat seuraavalla kerralla merkit aikaisemin. Niin se vaan on, että jos mies lyö kerran, niin lyö toisenkin.
Kohtalotovereita meillä on monia, mutta ei kukaan halua lopulta päätyä luvuksi synkkiin tilastoihin. Ole tyytyväinen, että pääsit eroon tuosta suhtesta. Ei exäsi varmaan läpeensä paha ole, mutta kykenemätön käsittelemään ongelmiaan ja tunteitaan, joten mahdoton ihminen parisuhteeseen. Ei ole sinun asiasi auttaa exääsi. Jos hän haluaa muuttua, hän tekee sen kyllä itse.
- ..........
Monen mielestää on jotenkin typerää ja hölmöä feminismiä puhua perheväkivallasta. Olen aina ihmetellyt, miksei siitä puhuta enemmän. No näköjään siksi, että olisi epätasa-arvoista puhua miesten väkivaltaisuudesta.
Mutta minkäs teet? Miksi vankilassa istuvista 90 % on miehiä? Femakoiden propagandan takiako? Eiköhän se niin ole, että miehet vaan ovat väkivaltaisempia. Kun kysytään keltä tahansa lapsuudessaan/nuoruudessaan perheväkivaltaa kokeneelta, että kukas siellä riehui, niin melko moni vastaisi, että isähän se siellä. Ei sillä, kyllä naisetkin osaavat olla väkivaltaisia.
Mutta on typerää hyssytellä keskustelua perheväkivallasta vain siksi, että lyöjät nyt sattuvat olemaan miehiä ja turpaan ottajat naisia.- Tebaz X
Katoppa almanakkaan vähän tarkemmin, lähinnä vuosilukuun. Enää ei eletä 1970-lukua, numeraalit on 2009 ja tavat sen mukaiset.
Naiset ja miehet ovat kumpainenkin nykyisin väkivaltaan taipuvaisia, turha hyssytellä kummankaan osuutta. Miehet päätyvät vankilaan vain ja ainoastaan sen takia että näissä väkivaltatapauksissa käytetään fyysistä voimaa suuremmassa määrin ja lopputuloksena on sairaalareissu tai ruumishuone, naisilla ei niin paljoa voimia ole joten miehet selviävät yleensä pienillä vammoilla eli ruhjeilla ja/tai mustelmilla.
Itselleni ei tulisi pieneen mieleenkään sortua väkivaltaan. Hallitsen puhumisen jalon taidon vallan sutjakkaasti ja yleensä asiat tuppaa puhumalla selvenemään.
Tosin olen elänyt suhteessa jossa nainen halusi ajoittain saada aikaan "riidan", säpinää elämään. Hänen suureksi pettymykseksi en katsonut aiheelliseksi heitellä tavaroita pitkin asuntoa ja heilua nyrkit pystyssä silmämunat päästä ulos pullistuen, näissä tilanteissa yritin päästä tilanteen tasalle mahdollisimman äkkiä ja syykin oli aina sama. Hänen elämänsä kotona oli niin turhauttavan tylsää (silloin työtön) ja tulevaisuus masentavaa, joten hänen pinna kärähti erittäin helposti.
Aikani suhteessa elin ja koska silloinen avovaimoni kaikista yrityksistäni huolimatta ei asiaan apua huolinut, sama kuvio jatkui ja jatkui. Mittani täyttyi ja lähdin yksinkertaisesti pois suhteesta varsin ripeään tahtiin, asunnon hommattuani nostin kytkintä tavaroideni kanssa...eli parasta on ennakoida väkivallan mahdolliset tilanteet ja mikäli vallitsevia olosuhteita ei voi muuttaa, pitää uskoltaa lähteä pois.
- Shape of Fear
Agressiivisuuden takana on yleensä pelko. Kaikki negatiiviset/kielteiset tunteet perustuvat pelkoon. Pelko johtaa mustasukkaisuuteen, raivoon, vihaan...ja väkivaltaan. Lopettakaa pelon lietsominen lapsissanne, kumppanissanne ja ennen kaikkea itsessänne. Älkää lyökö lapsianne, sillä ne oppivat pelkäämään ja heistä kasvaa pelokkaita ja agressiivisia aikuisia. Mikäli omat kielteiset tunteet ja mielialat askarruttavat, kannattaa niistä puhua ja hakea ammattiapua jotta tunnesolmut saataisiin aukeamaan. Jos haluaa muuttaa asioita, muuta ensin itseäsi.
- miehänse
Ottaisvat kunnon miehiä eikä kaikenlaisia renttuja
- sanoisin että
suomalaiset ja varsinkin nuoremmat naiset ovat sellaisia prinsessoja, että heitä on vaikea miellyttää. Mikään ei riitä. Rahaa pitäis tulla enemmän, koti pitäis olla viimosen päälle ja muija ei tee kotona mitään ylimääräistä lastenhoidon lisäksi.
Kun mies tulee illalla kotiin rankankin työpäivän jälkeen niin nalkutus alkaa välittömästi. "mulla on ollu tosi rankka päivä. Nyt on sun huki hoitaa lapsi ja käydä kaupassa ja siivota vähän, mun on pakko saada huilata."
Jos mies kieltäytyy vedoten vaikka omaan väsymykseen niin nalkutus jatkuu ja jatkuu ja jatkuu, kunnes siipalla kilahtaa. Vaikka muijalle antaa varotuksen että kohta paukkuu jos et lopeta, niin ne vaan jatkaa, kunnes.... Huh,huh.
Onneks itellä ei oo muijaa, ja jos joskus on, niin toivottavasti jostain kehä3 ulkopuolelta, joku aidompi mimmi.
MITÄ NE MUIJAT TEKEE HIMASSA KAIKKI PÄIVÄT. Pieni lapsihan nukkuu paljon. Luulis siinä samaan aikaan voivan itsekin huilia tai sit ainakin siivota sen huushollin. Sitten vielä ihmetellään...- Asiakasmies
Kyllä todella mies on väsynyt työpäivän jälkeen. Siinä sitten pitäisi lähteä naista huvittamaan illaksi ja shoppailemaan. Eihän tuossa ole järkeä - jossei ole miljonääri, eikä tarvitse töitä tehdä. No..kyllä silloin löytyy naisia kuin Nykäselle.
- .....
Eipä taida olla ihan tästä maailmasta tuo sinun tarinasi. Varsin säälittävä yritys etsiä oikeutta omalle väkivallalle keksityillä tarinoilla, joissa naiset ovat mahdottomia vaativia nalkuttajia. Nalkuttaminen ei ole edes mikään syy lyömiselle, vaikka se monen miehen mielestä näin näyttää olevan. Joillekkin on vain niin ylitsepääsemätöntä tunnustaa väkivaltaisuutensa, joten näitä "kyllä hankalaan naiseen/lapseen auttaa vain nyrkki" tarinoitsijoita näkee järkyttävän paljon.
- Vähättelijä
Kun katselee minkälaisia nuo naiset ovat luonteeltaan, niin yllättävän pieni tuo luku on! Miehet eivät ole niin tulisia kuin etelän maissa...siellä varmasti luvut ovat kurissa, kun naisilla ei ole niin paljon valtaa ja miehet eivät elä tossun alla. Tossun alla elo saattaa ylikiehahtaa ja seuraukset paljon vakavammat, kuin, että nainen eläisi sovussa. Näinhän jo Raamattu opettaa, että mies on vaimonsa pää. Suomessa sitä usein vain nainen kääntelee liikaa.
- Tällee se menee ;)
Homot lyö naisia. Heteromies nussii naistansa. Niin ! Niin just !
- Mä nussin akkoja :)
Tällee se menee ;) kirjoitti:
Homot lyö naisia. Heteromies nussii naistansa. Niin ! Niin just !
Mä oon hetero ja te homot ketä ette pärjää teidän akkojen kaa nii mä voin mennä treffeille teidän akkojen kaa ja nussii niitä te voitte sit mennä johkin homoilee ja itkee ku akka ei ymmärrä teit hinttei ;)
- molla*maija
Mies ei ole mikään naisen pää, naisella on oma päänsä. Jos miehen tulisi olla naisen pää, ei sinun jumalasi olisi naiselle päätä luonutkaan, mutta kuinka kävikään. Siinä sitä taas ollaan, mies ei halua elää tossun alla, siellä tulee naisen oleman????? Kuinka moni nainen on sinun uskontosi raameja ollut kirjoittamassa?????
Joku mainitsi tääsä ketjussa, ettei enää olla 1700-luvulla ja päivitystä näköjään kaipaa monen kalenteri.
Jos suomen naiset ovat niin hankalia, pitää sinunkin vaihtaa maata sellaiseen, missä naiset ovat vielä tossun alla ja eletään parisataa vuotta jäljessä.
Joopa-joo, naisten vikaa kaikki paska tässä maailmassa....
- koville se otti...
... niin kovaa aikaa tuo elämä aviopuolisoni kanssa oli, etten sitä jaksaisi edes muistella! Vaan syytä on muistella ja puhua menneisyyden helvetistä, sillä moni elää sitä helvettiä edelleen. Voi kun te rakkaat "siskot" ymmärtäisitte ajoissa, ettei se mies siellä kotona muuksi muutu. LÄHDE pois pahan luota, ja ota elämäsi omaan hallintaasi. Takaan ettet tule katumaan.
Mitään niin upeaa en ole aikuisen elämässäni kokenut, kuin ensimmäinen yö "omassa" asunnossa. Asunnossa, jonne x-miehelläni ei ollut mitään asiaa.
Niin suurta sisäistä rauhaa en ole ennen enkä sen jälkeen kokenut....... - ja potki milloin
milloinkin! 4 siiderin jälkee yleensä aina, vähintää sinä iltana jossain vaiheessa, tuli verta nenästä,oli huuli auki ja mustaasilmää et ei mitenkään leikillään läpsiny vaan ihan oikeella nyrkillä. Kotona kun joku asia ei miellytä . Aina heilu nyrkki, itse en tehnyt mitään, sain vaan haukut päälle kun en tohdi tehdä mitään, että mikä nössö oot! Meillä on lapsia. Kerran taas alkoi huitominen ja hermostuin siten että pätkäytetääs nyt sitten kerralla kaikki, eli siis kerran, avarilla... Vähän horjahdelle shokista et mites se nyt noin mennen vessaan, sen 5min oli hiljasta vessas kunnes käveli ohitse ulos ja huusi saaatn hullu. Et semmosia... Nössö vai naistenhakkaaja, mikä niille naisille nykyää kelpaa?!
- nainen myös
siis se jota lyödään on syyllinen siihen et sitä lyödään!!!! onpa logiikka kohdallaan!
- jo vuosia vaan
sattuu näihin tapauksiin aina liittyvän.
- !!!
Jos naista lyödään YHDENKIN KERRAN suhteessa, hänen pitää lähteä HETI. Koska vaikka mies kuinka väittäisi, ettei enää koskaan lyö, se varmasti toistuu. Joten naiset: ÄLKÄÄ ALISTUKO!
- aleksandranen
Naisena en nyt asetu automaattisesti naisten puolelle, kun on valitettavasti lähipiirissä monta päinvastaista tapausta. Nainen lyö. Ja miehet ei asiasta virallista ilmoitusta tee, häpeästä, rakkaudesta(?), mistä lie syystä. Kerran oli tapaus, jossa nainen kävi miehen päälle paistinpannun kanssa, hakkasi, mies huitaisi kerran takaisin niin nainen juoksi itkien naapuriin- ja teki pahoinpitelyilmoituksen. Eräs ystäväni kulki polvileikkauksen jälkeen kepeillä. Jos avomies ei miellyttänyt, tuli kepistä täysillä päähän. Kerran mies tönäisi naista ja heitti kepin nurkkaan, selkeää itsepuolustusta. Nainen vaahtoaa vieläkin siitä kuinka mies kehtaa pahoinpidellä puolikuntoista. Eli naisten omia lyöntejä ei lasketa, joten mies ei saa puolustautua, onhan nainen pienempi ja heikompi ja blää blää. Itsepuolustuksen pitäisi olla aina oikeutettua, mutta jostain syystä naisen lyöntiin vastaaminen edes kevyesti, leimataan naisen hakkaamiseksi. Mainitsemani tapaukset oli esimerkkejä, jotka itse olin näkemässä. Eiköhän ne miehet ja naiset ole molemmat yhtä väkivaltaisia kuitenkin...
- järki jättää
"Jos naista lyödään YHDENKIN KERRAN suhteessa, hänen pitää lähteä HETI. Koska vaikka mies kuinka väittäisi, ettei enää koskaan lyö, se varmasti toistuu. Joten naiset: ÄLKÄÄ ALISTUKO!"
Nämä tapetut eukothan oikein hakevat miehiä, jotka käyttävät sitten heitä nyrkkeilysäkkinä.
Esimerkiksi jyväskylässä mies tappoi oliko viime vai toissavuonna avovaimonsa. Kyseinen herra oli jos istunut yhden avovaimon taposta vielä oman äitinsä taposta. Joten ei voinut tulla tapetulle naiselle yllätyksenä! Toinen keissi: taas sama juttu, mies tappaa tyttöystävänsä. Oli kertaalleen jo istunut yhden naisystävän taposta vielä toisen kakun miehen taposta!
Ei tämmöisille tapauksille mahda mitään.
- tilastot peliin
20/150 eli noin 13% kaikista henkirikosten määrästä, joten vaikka ongelma on toki vakava, se ei silti mahdu "Suomen TOP5 ongelmat"-listalle.
Tieliikenteessä kuolee noin 350 ihmistä vuodessa eli sielläkin lähtee henkiä yli 15x määrä.- ?????
erota,alkoi uhkailu ja kiinni käyminen,lopulta pakenin salaa,ja olin salaisessa osoitteessa,että ex rauhottu.Vaikka ex.llä oli jo uusi ollut vuosia,silti ei halunnut että jätän?
Nyt elää tämä uutensa kanssa,olen vielä eron jälkeen pelännyt ex.ää.
Voiko olla mahdollista,että hän muuttuu,eikä käy kiinni uuteen?
Voiko todella ottaa opikseen ja ei ikinä enää käy kiinni puolisoonsa,vai toistuuko sama uuden kanssa?
Uusi tiesi kyllä,mitä oli elämäni,mutta ei uskonut syyn olevan kiinnikävijässä?
Voiko,olla niin,että kiinnikävijä toistaa tekonsa,vai olinko minä aiheuttajana hänen väkivaltaisessä käytöksessä. - ja kenen vika se on?
????? kirjoitti:
erota,alkoi uhkailu ja kiinni käyminen,lopulta pakenin salaa,ja olin salaisessa osoitteessa,että ex rauhottu.Vaikka ex.llä oli jo uusi ollut vuosia,silti ei halunnut että jätän?
Nyt elää tämä uutensa kanssa,olen vielä eron jälkeen pelännyt ex.ää.
Voiko olla mahdollista,että hän muuttuu,eikä käy kiinni uuteen?
Voiko todella ottaa opikseen ja ei ikinä enää käy kiinni puolisoonsa,vai toistuuko sama uuden kanssa?
Uusi tiesi kyllä,mitä oli elämäni,mutta ei uskonut syyn olevan kiinnikävijässä?
Voiko,olla niin,että kiinnikävijä toistaa tekonsa,vai olinko minä aiheuttajana hänen väkivaltaisessä käytöksessä."Uusi tiesi kyllä,mitä oli elämäni,mutta ei uskonut syyn olevan kiinnikävijässä?"
Varmasti hänkin saa sitten aikanaan lättyynsä.
Kenen vika taas? Nainen menee kimppaan tunnetusti väkivaltaisen miehen kanssa ja sitten taas itketään yhteiskuntaa ja muita miehiä oikomaan omia vituralleen menneitä valintoja.
- Pysyn hengissä
Kun en avaa ovea kenellekkään ja elän yksin, niin ei ole pelkoa joutua tapetuksi!
Mitä tämä kertoo miehistä? Miettikääpä sitä.- mieleen kysymys
"Mitä tämä kertoo miehistä?"
Kun suurin osa miehistä ei lyö, niin mitä tuo kertoo sinusta? Miksi sekaannut aina väkivaltaisiin miehiin? - kljljkljkljkl
mieleen kysymys kirjoitti:
Kun suurin osa miehistä ei lyö, niin mitä tuo kertoo sinusta? Miksi sekaannut aina väkivaltaisiin miehiin?Elin parisuhteessa, jossa mies potki, väänsi kättä ym. Lähdin noin vuosi sitten. Alkuaikoina nukuin unilääkkeiden avulla. Nyt olen päässyt lääkkeistä eroon. Vaikka välillä onkin muuten vaikeaa, niin on IHANAA kun ei tarvitse pelätä ja kuunnella ainaista nalkutusta. Kotona kukaan ei tule enää huutamaan että tee sitä ja tee tätä. Mies osasi esittää todella mukavaa, hän hurmasi myös sosiaalitädit. Hän vei erossa lähes kaikki hankkimani huonekalut, yritti viedä myös polkupyöräni ja ompelukoneeni. Mutta nyt olen hankkinut uudet huonekalut ja minulla on kaunis koti. En väitä, että olen täydellinen ja minulla tulee varmasti olemaan vielä vaikeaa elämässä. Mutta en ainakaan ole enää kenenkään "omaisuutta". Ja jälkeenpäin ajateltuna luulen, että jos olisin jäänyt parisuhteeseen, tilanne olisi vain pahentunut. Kerran hän uhkasi tappaa minut ja silloin lähdin.
- Miehen ei tarvitse
mieleen kysymys kirjoitti:
Kun suurin osa miehistä ei lyö, niin mitä tuo kertoo sinusta? Miksi sekaannut aina väkivaltaisiin miehiin?tehdä muuta kuin vetää viinaa pää täyteen, niin peto tulee esille.
Tulokset ovatkin sitten sitä luokkaa, että naiset löytävät itsensä sairaalasta tai haudasta.
Miehissä ei ole mitään kunnioitettavaa, eikä luotettavaa!
Ei yhdessäkään miehessä!!!
- alkoholistin
kanssa tiedän mitä se on,kuten jokainen olipa nainen tai mies ,joka on elänyt tai
elää tälläkin hetkellä.
en tässä rupea sen kummemmin sitä kertaamaan.
mieheni raitistui.
hän itse sitten sanoi minulle,että olet sinä saanut kärsiä
paljon hänen takiaan.
nyt olen yksin elellyt
hänen kuoltuaan.
hän ei koskaan lyönyt ,se oli henkistä väkivaltaa uhkailuineen.
itselläni on ystäviä,jotka ova tolleet viisaampia ,ja
laittaneet lätkimään alkoholistin.
mut tälläkin hetkellä yksi ystäväni,soittelee yhtenään ja valittaa,en jaksa
ukko ryyppää henkistäväkivaltaa ja välistä turpiin.
jotkut naapurit jo vuosia sitten puuttuivat olivat soittaneet häneen siskolleen
hän itse kertoi ja sanoi mitä ne puuttuvat hänen asioihinsa.ei kuiten kaan jätä häntä.
avoliittossa asuvat naisen talossa ukko häviää rahapäivänä,jopa viikoks
juoma reissuolleen ,kun tulee kotia makaa ,vahtii ja komentaa.
ja nainen taas mulle valittaa.
sanoin hänelle,kuin olen monelle muullekkin sanonut.
mieti mitä haluat
elämältäsi
haluatko elää loppuelämäsi
tuossa helvetissä.
tapasin ohimennen erään naisen
kauppareissullani hän oli töissä siinä kaupassa.
hän auttoi minut kantamuksineni ulos ja jäi kanssani
odottamaan kyytiäni.
hän alkoi kertoa mulle tuntemattomalle ihmiselle,avopuolisostaan,kuinka
hän oli mustasukkainen ja pahapäinen humalassa jne.
sanoin hänelle-edellä mainitemani sanat.
oli reilu vuosi mennyt,kun tapasimme sattumalta uudelleen.
hän sanoi kiitos sinulle,kun jaksoit silloin kuunnella minua,kun
minulla oli paha olla.
nyt minulla on asiat hyvin jätin sen miehen
nyt on uusi mies kaveri hän on hyvä ei tarvitse
enää pelätä ja lapsikin sanoi,että nyt sulla on
paras kaveri.eikä hänen lapsensakaan tarvitse enää pelätä.
joten sanon vaan niin teille naiset,kuin miehetkinmiettikää mitä haluatten ,loppuelämältänne.
miehet ovat viisaampia,että eivät jää alkoholisti naista paapomaan ja hyyssää-
mään älyävät jatkaa omaa elämäänsä.
naiset olemme vähän tyhmempiä,kun jäämme hyyssäämään ,emmekkä uskalla tai mikä lie irrottautua siitä helvetistä.
teemme lapsillemme siinä hallaa.
jos eroaa ja isä on selvinpäin ,eikä ole paha lapsilleen ei pidä lasten suhdetta katkaista isään tai -isän sukulaisiin,jos ei vanhemmat pärjää yhdessä ja eroaa
ei lasta tarvitse vanhemmista erottaa.
tässä minun ajatuksiani.
voimia teille irrottautua huonosta suhteesta ja
jat kaa omaa elämäänne.toivon teille kaikille
sydämmestäni kaikkea hyvää.
t."ESTERI" - Havukka-Ahon ajattelija
Kun mietitään ensiksi vaikka yhtälöä päihteet ja väkivalta, on aivan ilmeistä että patoutuneet tunteet, kuten aggressio purkautuvat helpommin silloin kun "luonnolliset estot" ovat poistuneet, esim. alkoholin myötä.
Ei siis tarvitse seurata kun Alkon itsensä pitämiä myyntitilastoja, on itsestään selvää että jo yksin ne miljoonat ja miljoonat litrat alkoholia joita suomalaiset kurkustaan alas vuosittain kaatavat, moninkertaistavat myös ne lieveilmiöt joita alkoholi aiheuttaa. Työssä uupuminen => tressi => mielenterveysongelmat / taloudelliset ongelmat => perheväkivalta, vain näin yksinkertaisuudessaan "kaavana" totuuden mainitakseni!
Näihin kaikkiin tietenkin vaikuttavat lisäksi ihmisten itsensä kokema häpeä, pelot, ympäristötekijöiden tuomitsevuus sekä yksilön oman itsetuntoon vaikuttavat muut situationaaliset tekijät ja yksinkertaisuudessaan myös tahdonalaiset asenteet (itsekeskeisyys, "halu hallita", jne.)
On toki selvää, että päihdeongelmien hoito suomessa on yhteiskunnallisesti ajateltuna täysin retuperällä, koska kuntien resurssit eivät riitä ja monien yksityissektorin (kuten ns. 3. sektorin) toimijoiden tarjoama apu ei monestikaan perustu ihmisen kokonaisvaltaiseen ymmärtämiseen inhimillisenä ihmisenä, vaan esim. tiukkaan "ideologiaan".
Koska niin henkinen kuin fyysinenkin väkivalta on täysin tuomittavaa ihmissuhteissa, on varmaan hyvä miettiä hieman eri väkivallan muotojen kohdentumista eri tahoille.
Vastausta siihen, miksi ihminen kulloinkin käyttää väkivallan eri muotoja toiseen ihmiseen on hyvinkin moninainen ja siksipä oikean vastauksen löytyminen voi viedä eri ammattilaistenkin toteuttamien työmuotojen avustuksella jopa vuosia /vuosikymmeniä.
Useimmitenhan väkivaltainen käytös (primitiivisenä käytösmallina) johtuu ihmisellä keinottomuudesta, eli kyvyttömyydestä käsitellä omaa tunnemaailmaansa.
Mutta entäpä sitten se "tahdonvarainen", jopa tietoisesti laskelmoiden harjoitettu väkivalta, jota yhä vain enenevässä määrin yhteiskunnassamme esiintyy?
Esimerkkinä voisi hyvinkin ne noin 2000 pariskuntaa, jotka tälläkin hetkillä pelkästään käräjäoikeuksissa tappelevat lastensa huoltajuuksista. Lasten psykiatrian yksiköihin hakeutuu tai ohjautuu yhä enemmän ja enemmän lapsia ja huostaanottojen määrä näyttää vuosittain vain lisääntyvän.
Eivätkö nämä vanhemmat todellakaan näe, miten suureen vaaraan he todellisuudessaan itsekkäillä valinnoillaan tai suunnitelmillaan viattomat lapsensa saattavat? Näiden lasten ongelmat kun näkyvät useimmiten vasta vuosien kuluttua keskittymisvaikeuksina, koulukiusaamisen tai kiusattuna olemisen eri muotoina, pelkoina, sitoutumisvaikeuksina sekä tietenkin päihde- ja mielenterveysongelmina!
Lapsi kun tuntee, kokee ja ymmärtää aikuisten käytösten negatiivisuuden, mutta ei kykene useimmiten sen moninaista todellisuutta ymmärtämään millään tavoin! Useimmat edellä mainituista vanhemmista siis "pelaavat venäläistä rulettia" lastensa elämällä, ymmärtämättä sitä itse!
Yksi mielenkiintoisimmista väkivallan muodoista on jo toki aiemminkin sivuamani, kahden aikuisen toisiinsa kohdistama väkivalta. Vaikka elämmekin länsimaisessa sivistysvaltiossa, on meillä näin pieneksi ja harvaan asutuksi kansaksi erittäin vakavia ongelmia.
Vapaus, tasa-arvo, itsenäinen yksilön päätösvalta, jne. ovat merkityksellisiä arvoja ja malleja toimia, mutta "väärin käytettynä", esim. juuri tietoisin valinnoin arjen tekoina toteutettuna hyvinkin vaarallinen "ase" toista ihmistä kohtaan.
Edellisellä tarkoitan lähinnä nyt sitä tapaa ja niitä mallien lukuista kirjoa, joilla parisuhteita suomessa nykypäivänä lähdetään toteuttamaan.
Edelliseen viitaten, vallalla on nyt yhä kasvavan naisjoukon keskuudessa se käsitys, että miestä sukupuolena voi, saa ja tulee kohdella aivan kuten naista kulloinkin sattuu huvittamaan, esim. välittämättä miehestä mitään inhimillisenä tuntevana ihmisenä. Naisilla siis on kertomansa mukaan "ainutkertainen oikeus" päättää siitä millä ehdoilla parisuhdetta lähdetään rakentamaan, millä ehdoilla kyseinen parisuhde toteutetaan ja ennen kaikkia mitkä ovat ne tekijät, joiden perusteella nainen voi parisuhteen miehen kanssa päättää. Ja tämä kaikki niin, ettei naisen tarvitse kantaa vastuuta sen enempää sanoistaan kuin teoistaankaan, puhumattakaan siitä, mitkä seuraukset ovat miehelle, esim. juuri avioerossa.
Mistähän siis johtuu, että avioero-oikeuksissa käsitellyistä tapauksista reilusti yli 90 % on naisten alulle panemia? Tokihan selvällä järjellä ymmärtää päihdeongelmaiset, väkivaltaiset tai psykiatrisesti sairaat miehet em. tapauksissa, mutta ...!
Miten kummassa yhä vain suurempi joukko naisia pyrkii "vain kun se minusta oikein on" -periaatteella hankaloittamaan "täysin normaalin", lapsiaan rakastavan isän mahdollisuuksia tavata biologisia lapsiaan. Isähän voi tavata lapsiaan vain kun se äidille sopii, vai kuinka?
Ja hyvä on myös tässä yhteydessä miettiä, että miksiköhän nainen riitauttaa huoltajuuden monesti vasta löydettyään itselleen uuden elämänkumppanin?- mutta...
Olen nainen enkä ole koskaan ajatellut tai toiminut kuin minulla olisi ainutkertainen, ylivertainen oikeus päättää kuinka parisuhdetta rakennetaan, mutta yhdelläkään ei miehellä, ei naisella ole sitten niin minkäänlaista oikeutta päättää parisuhteestani tai siitä minkälainen sen tulisi olla. Jos yli 90% avioero-oikeudessa käsiteltävistä eroista on naisten alulle panemia se kertoo monestakin asiasta. 1. kumppani on väkivaltainen, alkoholisoitunut, 2. kumppani voi olla sairas, pysyvästi laitoshoidossa tai vakavia mielenterveysongelmia joita ei halua tai pysty hoitamaan, 3. koetaan, että kumppani ei vastaa odotuksia ja 4. mies ei kuuntele vaimoaan, ei ota häntä vakavasti, huomioi häntä tai hänen mielipiteitään missään asiassa ennen avioero-oikeudenkäyntiä, 5. monia muita syitä joita on lukematon määrä.
Enää naisen ei ole pakko tyytyä siihen mitä on tarjolla, mitä mies katsoo voivansa tai haluavansa antaa, tämä asia pitäisi jokaisen naimisiin menevän niin naisen kuin miehenkin muistaa. Avioliitto on perhettä varten: ISÄÄ, ÄITIÄ JA LAPSIA VARTEN! Se ei ole kummankaan vanhemman nautinnon, mielihyvän jatkuvaa tavoittelua sen ainut päämäärä! Se koskee niin naista kuin miestäkin!
Lapsista ei välitä enää kukaan, huostaanotto on laillinen heitteille jättö, sen jälkeen lapsella ei ole ketään joka olisi häntä varten, vastaisi hänen hellyyden, rakkauden, läheisyyden ja TUVALLISUUDEN tarpeeseensa, ei niin yhden yhtäkään! Yksikään SOSIAALITANTTA ei vaivaudu ottamaan selvää lapsen todellisesta edusta, selvittämään mikä on isän tai äidin todellinen kyky ja halu vastata lapsen huollosta ja elatuksesta! Kuunnellaan sitä äänekkäintä valittajaa, joka on sosiaalipuolen "vanha" tuttu, hänen juttuihinsa uskotaan kuin Jumalan sanaan! Valitettavan usein tämä "uhri" on nainen äiti, joka lupaa yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista jos vain isä ja koko isän puoleinen suku saadaan pois lapsen elämästä lopullisesti! Sinne joutaa isän vanhemmat, ukki ja mummi, iso-äiti joka kutoo lapsenlapsenlapselleen sukkia, lapasia, serkut, kummit, sedät tädit aivan kaikki viedään lapsen elämästä pois!!! Muutetaan lapsen nimi, koko nimi sekin johon hänet kastettiin ja se on väärin, lapsen OIKEUS EI SIINÄ TOTEUDU, SE VASTOIN IHMISOIKEUTTA!
- Hakkaaja.
Hirveä meteli 20 naisen kuolemasta vuosittain. Suomessa on n. 2,5 miljoonaa miestä joista vain promillen osia on tappanut naisen, mutta kaikki suomalaiset miehet halutaan syyllistää potentiaalisiksi tappajiksi. Tuollainen rasismi on sallittua vain suomalaista miestä kohtaan, muihin kohdistuva rasismi on taas tabu. Epäreilua!
- selitys...
Melkein kaikki väkivallanteot ja erityisesti surmatyöt tehdään tuttujen kesken. Murhissa ja tapoissa erityisesti uhri ja tekijä tuntevat toisensa ja ovat useimmiten ystäviä tai sukulaisia. Suomessa surmataan vuosittain n. 140-150 ihmistä. Näistä kirjoituksesi mukaan siis 20 on avio/avomiehen/poikaystävän surmaamia naisia mikä on oikeastaan aika vähän ottaen huomioon että kyseiset henkilöt viettävät suuren osan aikaa yhdessä jolloin tapetuksi tulemisen todennäköisyys tietysti kasvaa. Jos miehillä olisi joku erityinen hinku tappaa naisia tuo luku olisi luultavasti paljon suurempi. Lukujen valossa näyttää siltä että miehet välttävät naisiin kohdistuvia surmatekoja, muutenhan luku oletettavasti olisi vähintään puolet kaikista surmatuista.
- tittitatti
minun mielestäni tämä tutkimus ei voi pitää paikkaansa. jokainen saa mitä ansaitsee..
- Omin käsin onneen
Kaikki vähän vanhemmat ja viisaat naiset sanovat: Elämäni ei kaipaa miestä.
Koko ajan yhä nuoremmat naiset tulevat myös tietoiseksi tästä: Mies on riesa!
Mies on aina potentiaalinen hakkaaja, raiskaaja, pettäjä, valehtelija, kusettaja, huijari, lusmu, alhainen olio, mielenvikainen (kateus, ahneus, mustasukkaisuus), hyväksikäyttäjä (myös seksissä), vallan väärinkäyttäjä, surkea seksissä, surkea tapaus, raukka, pelkuri, haisunäätä, sika (pyydän anteeksi eläimet!), ... jne.
Mies yrittää aina hallita ja kontrolloida naista jollain keinolla: pelolla, rahalla!!!, voimalla, kieroilulla (mieli), pettämisellä... jne.
Miehet ovat patologisia tapauksia. Johtuneeko se heidän ainaisesta kilpailustaan (sellainen vaurioittaa ihmisen!), heidän kohtaamastaan väkivallasta vai onko se geneettinen juttu? Ehkä kaikkia näitä?
Onko mies geneettinen virhe? Se ruma otus roikkuvine sukupuolielimineen ... yäk!
On hyvä, että he hakeutuvat nykyään toistensa seuraan, homosuhteisiin.
Se säästää naiset paljolta pahalta, väärältä, vinolta, mädältä ...
Pikkuhiljaa yhä nuoremmat naiset tajuavat oman seksuaalisuutensa voiman ja ymmärtävät, ettei sitä kannata haaskata miehiin, ja niinpä he jättävät miehet kokonaan pois elämästään.
Kun naiset saavat ja saavuttavat taloudellisen tasa-arvon, niin mies on tarpeeton.
Maailma tulee olemaan naisten!- jölded
Pitääkö teidän rekkalesbojen aina yleistää, että kaikki miehet ovat paskoja? Tekin sitten varmaan jokainen pukeudutte ruudulliseen flanellipaitaan, pidätte hiukset lyhyinä ja säärikarvat viikset pitkinä?
Itse en ole koskaan hakannut, raiskannut, pettänyt, valehdellut jne mitä tuossa listassasi lukee, enkä ole edes harkinnut niin tekeväni. Ei ole tehnyt mieli eikä todennäköisesti koskaan teekään. Muutaman kerran ei ole seisonut, sen tunnustan. Onneksi kumppani suhtautui asiaan huumorilla, kuten minäkin, ja ongelma poistui seuraavaan kertaan mennessä.
Siinä olet kyllä ihan oikeassa, että miehessä on ulkoisestikin paljon korjattavaa, esim. juuri ne roikkuvat osat. Jos miehellä olisi jääkaappi vatsaontelossa, niin sitten ne kilkuttimet voisi säilyttää siellä suojassa kolhuilta. Mutta kun näin ei ole, niin niiden on oltava ulkona viileämmässä lämpötilassa, ettei Simo Siittiö ja hänen kaverinsa kuole kuumuuteen. Mies ei voi vetää niitä piiloon kuten esim. uroskani vaaran uhatessa--asiaan kehitellään ratkaisua :P
Mitenkä se muuten säästää naiset paljolta pahalta, jos homomiehet hakeutuvat toistensa seuraan? Eivätköhän ne ole pelkästään heteroita tai korkeintaan kaappitapauksia, jotka hakkaavat naisia... - Mies1985
jölded kirjoitti:
Pitääkö teidän rekkalesbojen aina yleistää, että kaikki miehet ovat paskoja? Tekin sitten varmaan jokainen pukeudutte ruudulliseen flanellipaitaan, pidätte hiukset lyhyinä ja säärikarvat viikset pitkinä?
Itse en ole koskaan hakannut, raiskannut, pettänyt, valehdellut jne mitä tuossa listassasi lukee, enkä ole edes harkinnut niin tekeväni. Ei ole tehnyt mieli eikä todennäköisesti koskaan teekään. Muutaman kerran ei ole seisonut, sen tunnustan. Onneksi kumppani suhtautui asiaan huumorilla, kuten minäkin, ja ongelma poistui seuraavaan kertaan mennessä.
Siinä olet kyllä ihan oikeassa, että miehessä on ulkoisestikin paljon korjattavaa, esim. juuri ne roikkuvat osat. Jos miehellä olisi jääkaappi vatsaontelossa, niin sitten ne kilkuttimet voisi säilyttää siellä suojassa kolhuilta. Mutta kun näin ei ole, niin niiden on oltava ulkona viileämmässä lämpötilassa, ettei Simo Siittiö ja hänen kaverinsa kuole kuumuuteen. Mies ei voi vetää niitä piiloon kuten esim. uroskani vaaran uhatessa--asiaan kehitellään ratkaisua :P
Mitenkä se muuten säästää naiset paljolta pahalta, jos homomiehet hakeutuvat toistensa seuraan? Eivätköhän ne ole pelkästään heteroita tai korkeintaan kaappitapauksia, jotka hakkaavat naisia..."Siinä olet kyllä ihan oikeassa, että miehessä on ulkoisestikin paljon korjattavaa, esim. juuri ne roikkuvat osat. Jos miehellä olisi jääkaappi vatsaontelossa, niin sitten ne kilkuttimet voisi säilyttää siellä suojassa kolhuilta. Mutta kun näin ei ole, niin niiden on oltava ulkona viileämmässä lämpötilassa, ettei Simo Siittiö ja hänen kaverinsa kuole kuumuuteen. Mies ei voi vetää niitä piiloon kuten esim. uroskani vaaran uhatessa--asiaan kehitellään ratkaisua :P"
Jänisten kivekset laskeutuvat kiima-aikaa varten.
Mitä pahaa roikkumisessa on? Roikkuminen on riippuvaista lämpötilasta ja muista tekijöistä. Myös naisissa voi olla ja on roikkuvia osia. Ulkoinen sijainti helpottaa syövän toteamista jos sellainen sattuu kehittymään.
-
Tuo omien elimien halveksiminen johtaa taas siitä että miehen elämä on väkivaltaista ja se ei ole miehen vika. Miksi naisten yleisherkkyydestä ja haavoittuvuudesta ei ikinä veistellä vitsiä ja miettiä miten nainen voitaisiin korjata? Siksi koska naisilla ei tavata sellaista itseironiaa, miehet ylistävät naisten vartaloita ja naisilla ei ole tavallisesti samanlaista väkivallan tuntua elämässään kuten miehillä mikä tavallaan ahdistaa miehet heittämään huumoria vakavista asioista puolustusmekanismia.
- Isinkö tyttö???
Meillä mun vanhemmat tappelivat niin kauan kuin jaksan muistaa. Jopa jokainen mökkireissu yms. lomamatkakin päättyi siihen, että vanhemmat tappelivat. Usein se oli äiti, joka nalkutti, nalkutti, sätti ja huusi. Isä oli vain hiljaa ja myönteli ja sitten monta tuntia kuunneltuaan lopulta ärähti ja sanoi pahasti ja sota senkun paheni. Ja aina lopulta isä oli se hullu, joka huusi ja räyhäsi lasten kuullen (äidin mielestä). Vaikka me lapset tiesimme että äitihän tämän aloitti ja huusi. Isä vain pyysi monta kertaa rauhoittumaan. (toki emmehän me tiedä mikä oli aina riidan alku, siis mistä äiti oli tuohtunut...) Mutta kerrankin se oli ohiajavan auton väri. Äiti sanoi että ajoipa tuo sininen auto kovaa, ja siihen isä sanoi että taisi olla tummanvihreä tms. niin äiti huusi ja raivosi sen jälkeen, siitä että pitikö isä häntä jotenkin tyhmänä tai värisokeana, kai hän nyt näki että auto oli sininen. Tuo nyt ihan esimerkkinä, mutta tälläisistä asioista ne riidat alkoivat yleensä.
No nyt myöhemmin sitten kävi niin, että asuimme jo veljeni kanssa omillamme ja veljeni meni iltamyöhään vanhemmilleni omilla avaimillaan hakemaan jotakin tavaroitaan. Ulos asti kuului huuto ja veljeni meni katsomaan. vanhempani eivät huomanneet häntä vaan tappelivat, tai äiti tappeli. Isä oli makaili sohvalla kaukosäädin kädessä ja äiti istui viereisellä sohvalla ja kiukkusi ja huusi ja huitaisi kädellä aina välillä isääni. Veljeni jäi nurkan taakse seuraamaan tilannetta ja isä oli monta kertaa sano nut äidilleni että menisi nukkumaan ja rauhoittuisi, ja lopulta äiti oli mennyt isän naaman eteen huutamaan ja lyömään. Silloin isältä paloi hermo ja oli tönäissyt äitiäni ja tietysti veljeni meni silloin väliin. Äiti huusi itkien mikä hirviö isämme oli kun käy naiseen käsiksi. Veljeni kuitenkin oli nähnyt ja oli tietysti isän puolella. Sen jälkeen äitini muutti minun luo ja siitä omaan asuntoon, koska isäni oli niin väkivaltainen ja hullu mies. Mutta sanonpa sen, että jos olisin ollut isäni housuissa, olisin varmasti jo ajat sitten tempaissut äitiäni nyrkillä, koska niin paljon hän tahallaan ärsytti.
Enkä nyt tahdo puolustella miehiä, mutta miehet ne harvemmin valittavat että nainen on väkivaltainen tai käyttää henkistä väkivaltaa. Ja loppupeleissä jokainen valitsee oman elämänsä itse.- kettunen22
"Hirveä meteli 20 naisen kuolemasta vuosittain. Suomessa on n. 2,5 miljoonaa miestä joista vain promillen osia on tappanut naisen, mutta kaikki suomalaiset miehet halutaan syyllistää potentiaalisiksi tappajiksi. Tuollainen rasismi on sallittua vain suomalaista miestä kohtaan, muihin kohdistuva rasismi on taas tabu. Epäreilua!"
Vau. Vai että _vain_ 20 naista kuollut perheväkivaltaan? Yksikin kuolema on liikaa.
Järkyttävää lukea, että ihmiset oikeasti puolustavat naistenhakkaajia. Kuvottavaa. Ylipäätään on raukkamaista kajota heikompaansa, oli sitten kyseessä nainen, mies taikka lapsi. Huomaa, että olemme metsästä kotoisin. - .........
kettunen22 kirjoitti:
"Hirveä meteli 20 naisen kuolemasta vuosittain. Suomessa on n. 2,5 miljoonaa miestä joista vain promillen osia on tappanut naisen, mutta kaikki suomalaiset miehet halutaan syyllistää potentiaalisiksi tappajiksi. Tuollainen rasismi on sallittua vain suomalaista miestä kohtaan, muihin kohdistuva rasismi on taas tabu. Epäreilua!"
Vau. Vai että _vain_ 20 naista kuollut perheväkivaltaan? Yksikin kuolema on liikaa.
Järkyttävää lukea, että ihmiset oikeasti puolustavat naistenhakkaajia. Kuvottavaa. Ylipäätään on raukkamaista kajota heikompaansa, oli sitten kyseessä nainen, mies taikka lapsi. Huomaa, että olemme metsästä kotoisin.syytetään jopa joutumisesta hakkaamisen kohteeksi.
Omatkin sukulaiset voi ihmetellä,miten noin kiltti mies muka hakkaa?
Nainen jää yksin ja naista on käsketty muuttumaan paremmaksi?
Onneksi pääsin eroon,kun löysi uuden. - toista puolta
kettunen22 kirjoitti:
Järkyttävää lukea, että ihmiset oikeasti puolustavat naistenhakkaajia. Kuvottavaa. Ylipäätään on raukkamaista kajota heikompaansa, oli sitten kyseessä nainen, mies taikka lapsi. Huomaa, että olemme metsästä kotoisin.jankutetaan vaan samaa paskaa miehistä, oiotaan mutkat suoriksi, välittämättä tosiasioista. Useimmat "hakatut" saisivat katsoa peiliin. Yrittäisivät ymmärtää oman osansa pelistä. Mutta ei, tämä palsta on täynnä räpätätejä jotka omasta mielestään saavat tehdä mitä vaan ja muut ei mitään.
- VISTAS
Näistä tappoon johtaneista tapauksista 90% on yhdessä juopoteltu jonka seurauksena tappo.Mitä tulee esimerkiksi lasten pahoinpitelyihin niihin syyllistyy YLIVOIMAISESTI enemmän naiset kuin miehet.Ja mitä tulee vaimoaan hakkaavaan mieheen ,jos et tee ikosilmoitusta sinä hyväksyt sen tai jopa pidät siitä eihän sellainen koskaan lopu.Siinä voi tapahtua joskus ylilyönti ja menee henki,eikö kukaan ole sanonut koskaan rikosilmoitus ja muutto ei niihin mitkään terapiat pure.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 515932
- 515404
- 533768
- 143715
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1013552- 313156
- 592904
- 592786
- 572456
- 451893