Adventistien Jumala

Jumalan Lapsi

1. Onko Jeesus adventisteille myös Mikael?

2. Onko Jeesus adventisteille myös Jumala?

3. Milloin ensimmäisen kerran Raamatussa vietettiin Jumalan antamaa sapattia (jae?)?

4. Onko Pyhä Henki = Jumala adventisteille?

12

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "kristityille"

Valit. 2:14
      Profeettasi ovat sinulle nähneet petollisia, äiteliä näkyjä. Eivät he ole paljastaneet sinun syntiäsi, niin että olisivat kääntäneet sinun kohtalosi, vaan ovat nähneet sinulle petollisia, eksyttäväisiä ennustuksia.

• M.O.T?

Taitaa adventistien jumala-kuva olla vain teoreettinen pähkäily amerikasta?

• jos vaivautuisit

tutkimaan asioita niin ehkä tajuaisit mitä Raamattu asiasta sanoo.

Opettele opettele ..

Lesson one:

Romans. 2:
      1 Therefore you are without excuse, O man, whoever you are who judge. For in that which you judge another, you condemn yourself. For you who judge practice the same things.
      2 We know that the judgment of God is according to truth against those who practice such things.
      3 Do you think this, O man who judges those who practice such things, and do the same, that you will escape the judgment of God?

• jassoo!?

Monoteistinen Jumala-käsitys on Islamissa miten on adventismissa?

• ??????......????
        jassoo!? kirjoitti:

Monoteistinen Jumala-käsitys on Islamissa miten on adventismissa?

Minä vuonna adventismissa tuli vahurskauttamisoppi käyttöön?

• dunkel

Jehovan todistajilla on vähemmän harhaoppeja kuin adventisteilla ja heillähän ei ole väärää profeettaa.

• Niinkuin on myös Jumalan kuva, ihminen, yksi. Ei erikseen henki tai sielu tai ruumis.

1. Tess. 5:23
        Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

TÄMÄ on se yksi ainoa todellinen Jumala, josta myös Joh. evank. 1. luku kertoo:

Jes. 9:6 (9:5)
        Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu,
        jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on:
        Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala,
        Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Jaa että irtojakeella taas ratsastan vai? No ...

JESAJA 9.

4 (9:3) Sillä heidän kuormansa ikeen, heidän olkainsa vitsan ja heidän käskijänsä sauvan sinä särjet niinkuin Midianin päivänä;
        5 (9:4) ja kaikki taistelun pauhussa tallatut sotakengät ja verellä tahratut vaipat poltetaan ja tulella kulutetaan.
        6 (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
        7 (9:6) Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.

Antti

• P-Anttilainaamo
        AnttiVKantola kirjoitti:

Niinkuin on myös Jumalan kuva, ihminen, yksi. Ei erikseen henki tai sielu tai ruumis.

1. Tess. 5:23
        Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

TÄMÄ on se yksi ainoa todellinen Jumala, josta myös Joh. evank. 1. luku kertoo:

Jes. 9:6 (9:5)
        Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu,
        jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on:
        Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala,
        Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Jaa että irtojakeella taas ratsastan vai? No ...

JESAJA 9.

4 (9:3) Sillä heidän kuormansa ikeen, heidän olkainsa vitsan ja heidän käskijänsä sauvan sinä särjet niinkuin Midianin päivänä;
        5 (9:4) ja kaikki taistelun pauhussa tallatut sotakengät ja verellä tahratut vaipat poltetaan ja tulella kulutetaan.
        6 (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
        7 (9:6) Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.

Antti

Vastaisitko Antti aloittajan kysymyksiin.

• nin ehkä opit
        ??????......???? kirjoitti:

Minä vuonna adventismissa tuli vahurskauttamisoppi käyttöön?

siellä se on kirjoitettuna.

• P-Anttilainaamo kirjoitti:

Vastaisitko Antti aloittajan kysymyksiin.

Adventistien Jumala
        Kirjoittanut: Jumalan Lapsi / Eilen / klo 22:03

Vastaan:
        EGW:n ja Olavi Rouheen ilmestyskirjaopetuksen (seminaari) mukaan Jeesus
        on eräs ylienkeleistä, Miikael (Daniel mainitsee myös ye. Gabrielin).
        Danielin mukaan Jeesus on aivan toinen asia, kultaisine vöineen, Dan. 10.
        Adventismi korostaa, että Jeesus ei ole Herra vaan arkkienkeli tosiaankin.
        Ja vetoaa erityisesti Juud. 1:9.

Vastaan:
        alex-kasi on kova puolustamaan adventismia, joten hän uskoo siihen.
        Ja alex-kasin mukaan Jeesus ei ole missään tapauksessa Jumala.
        Eivät usko Jes. 9:6 ja Joh. 1:18 todistusta Jeesuksen jumaluudesta.
        Jeesus ei ole Jumala niille adventisteille, jotka adventtiopin edellyttämällä
        tavalla ovat uskollisia Ellenille.

3. Milloin ensimmäisen kerran Raamatussa vietettiin Jumalan antamaa sapattia (jae?)?

Vastaan:
        "Vietettiin ensimmäisen kerran" - Raamatusta ei ilmene että joskus olisi vietetty.
        Sensijaan Raamattu todistaa, ettei vietetty vaan rikottiin kelvottomaksi koko
        sapattiliitto.

Jes. 24:5
        Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt,
        hyljänneet iankaikkisen liiton.

Jeremia 31:31-32
        31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

TÄMÄ VAATII PITEMMÄN VASTAUKSEN:

Tuollaista silkkaa opillista kysymystä en vaivaudu pohtimaan.
        Kun eivät pysty Jeesustakaan näkemään Jumalana, opillisista syistä,
        niin lienee kullakin adventistilla oma käsityksensä siitä, mikä on Pyhä Henki.
        Äärimmäisen tärkeää Hengen voimassa vaeltamisen kannalta on, ettei saata
        murheelliseksi Henkeä epäilemällä sitä voimaa epäaidoksi,

Mark. 3.
        28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
        30 Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki".

Ef. 4:30
        Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

Pyhän Hengen kauttahan jumaluus meissäkin asuu jos on asuakseen.

Room. 5:1-3
        1 Kun nyt Jumala on tehnyt meidät, jotka uskomme, vanhurskaiksi,
        meillä on Herramme Jeesuksen Kristuksen ansiosta rauha Jumalan kanssa.
        [Jes. 53:5; Ap. t. 10:36; Kol. 1:20]
        2 Kristus on avannut meille pääsyn tähän armoon, jossa nyt lujasti pysymme.
        Me riemuitsemme siitä toivosta, että pääsemme Jumalan kirkkauteen.
        [Gal. 5:4,5]
        3 Me riemuitsemme jopa ahdingosta, sillä tiedämme, että ahdinko saa aikaan kestävyyttä,
        [2. Kor. 12:10; Jaak. 1:3; 1. Piet. 1:5-7]

Pyhä Henki kirkastakoon jokaiselle sielulle rauhan salausuuden ja antakoon sen.
        Pyhässä Hengessä Isä ja Poika ovat läsnä.

Antti

• Lepopäivä
        AnttiVKantola kirjoitti:

Adventistien Jumala
        Kirjoittanut: Jumalan Lapsi / Eilen / klo 22:03

Vastaan:
        EGW:n ja Olavi Rouheen ilmestyskirjaopetuksen (seminaari) mukaan Jeesus
        on eräs ylienkeleistä, Miikael (Daniel mainitsee myös ye. Gabrielin).
        Danielin mukaan Jeesus on aivan toinen asia, kultaisine vöineen, Dan. 10.
        Adventismi korostaa, että Jeesus ei ole Herra vaan arkkienkeli tosiaankin.
        Ja vetoaa erityisesti Juud. 1:9.

Vastaan:
        alex-kasi on kova puolustamaan adventismia, joten hän uskoo siihen.
        Ja alex-kasin mukaan Jeesus ei ole missään tapauksessa Jumala.
        Eivät usko Jes. 9:6 ja Joh. 1:18 todistusta Jeesuksen jumaluudesta.
        Jeesus ei ole Jumala niille adventisteille, jotka adventtiopin edellyttämällä
        tavalla ovat uskollisia Ellenille.

Vastaan:
        "Vietettiin ensimmäisen kerran" - Raamatusta ei ilmene että joskus olisi vietetty.
        Sensijaan Raamattu todistaa, ettei vietetty vaan rikottiin kelvottomaksi koko
        sapattiliitto.

Jes. 24:5
        Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt,
        hyljänneet iankaikkisen liiton.

Jeremia 31:31-32
        31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

TÄMÄ VAATII PITEMMÄN VASTAUKSEN:

Tuollaista silkkaa opillista kysymystä en vaivaudu pohtimaan.
        Kun eivät pysty Jeesustakaan näkemään Jumalana, opillisista syistä,
        niin lienee kullakin adventistilla oma käsityksensä siitä, mikä on Pyhä Henki.
        Äärimmäisen tärkeää Hengen voimassa vaeltamisen kannalta on, ettei saata
        murheelliseksi Henkeä epäilemällä sitä voimaa epäaidoksi,

Mark. 3.
        28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
        30 Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki".

Ef. 4:30
        Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

Pyhän Hengen kauttahan jumaluus meissäkin asuu jos on asuakseen.

Room. 5:1-3
        1 Kun nyt Jumala on tehnyt meidät, jotka uskomme, vanhurskaiksi,
        meillä on Herramme Jeesuksen Kristuksen ansiosta rauha Jumalan kanssa.
        [Jes. 53:5; Ap. t. 10:36; Kol. 1:20]
        2 Kristus on avannut meille pääsyn tähän armoon, jossa nyt lujasti pysymme.
        Me riemuitsemme siitä toivosta, että pääsemme Jumalan kirkkauteen.
        [Gal. 5:4,5]
        3 Me riemuitsemme jopa ahdingosta, sillä tiedämme, että ahdinko saa aikaan kestävyyttä,
        [2. Kor. 12:10; Jaak. 1:3; 1. Piet. 1:5-7]

Pyhä Henki kirkastakoon jokaiselle sielulle rauhan salausuuden ja antakoon sen.
        Pyhässä Hengessä Isä ja Poika ovat läsnä.

Antti

Sapatti on vierasperäinen, englannin kielestä meille tullut sana, joka kyllä
        suomettuu ja aletaan lepopäiväksi tai pyhäpäiväksi kutsua, kunhan alkaa
        tulla tutuksi. Sapatti-sana ei sano mitään, mutta lepopäivä-sana puhuu
        puolestaan.

Oli hyvin todettu edellisen kirj. viestissä, että eihän sitä sapattia koskaan pidetty,
        sillä lailla kuin Jumala tahtoi. Eikä tänä päivänä senkään vertaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3732
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3114
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      97
      2719
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2410
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2357
    7. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      125
      2335
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2264
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2203
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe