Kaikki Raamatun opetus tulee pystyä koettelemaan Jumalan Sanalla. Niin myös minun opetukseni tulee koetella Raamatun Sanalla. Tehtäisiinkö nyt seuraava analyysi opetuksestani?
Osoittakaan Raamatun Sanalla opetukseni vääräksi jos se on väärää oppia.
Päättelemme näin:
Syntinen tekee syntiä koska hän on syntinen.
Vanhurskas tekee vanhurskautta koska hän on vanhurskas.
Pyhä pyhittyy edelleen koska hän on pyhä.
Minä opetan uskoville että he ovat vanhurskaita ja pyhiä Kristuksessa. Kun uskova ottaa vastaan ja ymmärtää tämän totuuden, viekö opetukseni uskovaa tekemään syntiä, vai viekö se uskovan tekemään vanhurskautta?
Mitä sanoo Jumalan Sana?
"Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen" (Ilm 22:11).
"Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?" (Room 6:2).
Edellä olevien Raamatun jakeiden mukaan opetukseni ja sen ymmärtäminen vie uskovaa pyhityselämään, ei syntielämään. Silloinhan oppini täytyy olla Jumalasta. Jumalan tahtohan on uskovan pyhitys. "Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne," (1 Tess 4:3).
Olisikohan niin että Paavali on minun kanssani samoilla linjoilla?
"Mutta nyt, kun olette SYNNISTÄ VAPAUTETUT ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä" (Room 6:22).
Pyhitys on synnistä vapautumisen hedelmä. Jos olet kiinni synnissä, ei ole pyhitystä. Jos olet vapautettu synnistä, siitä seuraa pyhitys. Se on synnistä vapautumisen hedelmä. Tämä synnistä vapautuminen täytyy uskovan uskoa ja ymmärtää jotta hän voisi elää pyhityselämää. Tästä syystä saarnaan vanhurskauttamista. Joko ymmärrät?
Miten on, mitä arvelet? Kun sinä olet synnistä vapautettu, onko sinulla vielä syntiä?
Entä kun Jeesuksen veri on puhdistanut sinut kaikesta synnistä, Onko sinulla vielä syntiä jäljellä? (1 Joh 1:7-9).
Otetaan vielä vertaus asian selventämiseksi. Jos sinulla on sairaus, mikä tahansa, ja Jeesus vapauttaa sinut siitä sairaudesta; oletko vielä sairas?
Jos olet kaatunut likaojaan ja riisut itsesi ja menet sitten suihkuun ja peset itsesi puhtaaksi; oletko vieläkin likainen? Olit yltä päältä ravassa, olit siis likainen mutta nyt kun olet saanut puhdistuksen, olet PUHDAS. Olet vapaa liasta.
Jos sinulla on ongelma ja joku ratkaisee sen ongelman, onko sinulla vieläkin sama ongelma?
Tätä kysymysketjua voisi jatkaa loputtomiin. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.
Mutta, huomaa että minä en puhu kirjoituksissani vanhasta aatusta. PUHUN UUDESTA LUOMUKSESTA.
Jumala tuntee sinut uuden luomuksen mukaan, ei vanhan mukaan. Vanha aatu on ristillä kuollut. Se on vainaja. Se on toivon mukaan haudattu kasteen hautaan. Miksi haluat siitä puhua ja sitä muistella. Haluatko elää vanhan ihmisen mukaista syntielämää? Etkö halua elää uuden luomuksen vanhurskasta pyhityselämäää?
Hylkää vanha aatu tekoineen ja keskity uuden luomuksen elämään. Uusi luomus on vapautettu synnistä ja asetettu Jeesuksen kanssa taivaallisiin. Tämä on sinun asemasi Jumalan edessä. Tästä katsantokannasta saat voimaa elää Jumalan mielen mukaista pyhityselämää. Jumala haluaa että sinä nostat katseesi omasta suoritustasostasi Kristukseen Jeesukseen.
"TEIDÄN TULEE PANNA POIS VANHA IHMISENNE, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten, ja uudistua mielenne hengeltä ja pukea päällenne UUSI IHMINEN, joka Jumalan mukaan ON LUOTU TOTUUDEN VANHURSKAUTEEN JA PYHYYTEEN" (Ef 4:22-24).
Tehdään opin analyysi
48
701
Vastaukset
- ---
jossain syvällä sinussa on se osa joka muodostaa alitajunnasta lähteviä sanoja. Vertauksesi kertoo sinusta paljon: se"vanha ihminen", joka kaatuu katuojaan kertoo sinusta miten ajattelet ihmisestä: he ovat sinusta järjettömiä.
- Vai kaatuuko järjellinen ihminen likaiseen katuojaan?- ---
jaikal kirjoitti:
>>>Vai kaatuuko järjellinen ihminen likaiseen katuojaan?
Sinä vertasit ihmistä joka on elänyt ennen uudestisyntymää ja joka edelleen elää "vanhana ihmisenä"ihmiseen joka kaatuu katuojaan.
- Vertaus kertoi miten ajattelet muista ihmisistä. Ei järjellinen ihminen kaadu katuojaan. Se oli sinun vertauksesi kirjoittajille. Ei minun. - nytsitten
--- kirjoitti:
Sinä vertasit ihmistä joka on elänyt ennen uudestisyntymää ja joka edelleen elää "vanhana ihmisenä"ihmiseen joka kaatuu katuojaan.
- Vertaus kertoi miten ajattelet muista ihmisistä. Ei järjellinen ihminen kaadu katuojaan. Se oli sinun vertauksesi kirjoittajille. Ei minun.sitä,että uskova ei voisi langeta koskaan..?
nytsitten kirjoitti:
sitä,että uskova ei voisi langeta koskaan..?
En kirjoita täällä uskovan suoritustasosta. Se on kokonaan toinen juttu. Opetan uskoville heidän asemaansa Jumalan edessä. Tämä on tärkeämpi totuus kuin meidän enempi tai vähempi epäonnistunut vaelluksemme. Jokainen meistä on epäonnistunut jos me katsomme omaa vaellustamme uskovana. Mutta, -on jotakin suurempaa, ratkaisevampaa ja tärkeämpää; Jeesus on jo sovittanut jokaisen uskovan kaikki synnit. Ne synnit joita sinä ja minä teimme ennen uskoontuloa ja ne synnit joita me teemme enemmän tai vähemmän tahtomattamme uskovinakin. Kukaan meistä ei ole synnitön vaelluksemme puolesta. Kaikki me lankeilemme. Mutta, jos joku syntiä tekeekin, meillä on Puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus. Hän on meidän syntiemme sovitus.
Ymmärrä nyt. Älä tuijota omiin ja toisten virheisiin. Katso Jeesukseen Kristukseen ja koe Hänen rakkautensa ja armonsa sinua kohtaan. Olet Jumalalle hyvin rakas. Näe Hänet, nosta katseesi. Kun tämän teet ja koet, et halua syntiä tekemällä pahoittaa rakkaan Vapahtajasi mieltä.nytsitten kirjoitti:
kirjoitukseni?
Tässä selitän tarkemmin tätä ongelmallista kysymystä.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8429438/39728825- lohduttavasta
jaikal kirjoitti:
En kirjoita täällä uskovan suoritustasosta. Se on kokonaan toinen juttu. Opetan uskoville heidän asemaansa Jumalan edessä. Tämä on tärkeämpi totuus kuin meidän enempi tai vähempi epäonnistunut vaelluksemme. Jokainen meistä on epäonnistunut jos me katsomme omaa vaellustamme uskovana. Mutta, -on jotakin suurempaa, ratkaisevampaa ja tärkeämpää; Jeesus on jo sovittanut jokaisen uskovan kaikki synnit. Ne synnit joita sinä ja minä teimme ennen uskoontuloa ja ne synnit joita me teemme enemmän tai vähemmän tahtomattamme uskovinakin. Kukaan meistä ei ole synnitön vaelluksemme puolesta. Kaikki me lankeilemme. Mutta, jos joku syntiä tekeekin, meillä on Puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus. Hän on meidän syntiemme sovitus.
Ymmärrä nyt. Älä tuijota omiin ja toisten virheisiin. Katso Jeesukseen Kristukseen ja koe Hänen rakkautensa ja armonsa sinua kohtaan. Olet Jumalalle hyvin rakas. Näe Hänet, nosta katseesi. Kun tämän teet ja koet, et halua syntiä tekemällä pahoittaa rakkaan Vapahtajasi mieltä.vastauksestasi! Opetuksesi on raitista ja rakentavaa ja tarpeellista
tämän sekavan palstan keskellä-jossa on niin monenlaista opetusta
ja opettajaa!
Siunausta sinulle! - lapsenkaltainen
jaikal kirjoitti:
Ymmärrä nyt. Älä tuijota omiin ja toisten virheisiin. Katso Jeesukseen Kristukseen ja koe Hänen rakkautensa ja armonsa sinua kohtaan. Olet Jumalalle hyvin rakas. Näe Hänet, nosta katseesi. Kun tämän teet ja koet, et halua syntiä tekemällä pahoittaa rakkaan Vapahtajasi mieltä.Paljon tiedät Raamatusta ja osaat kirjoittamisen "jalon taidon", mutta juuri siksi olet Jumalan erityissä tarkkailussa ja syynissi, muista se!
Terveisiä kaikille.
toivoo onneliini nytsitten kirjoitti:
vastaus Roomalaiskirjeen 7:14-25 jakeista! Jos sinä vastoin tahtoasi lankeat, sitä et tee sinä itse, vaan synti, joka meidän lihassamme asuu!
lapsenkaltainen kirjoitti:
Paljon tiedät Raamatusta ja osaat kirjoittamisen "jalon taidon", mutta juuri siksi olet Jumalan erityissä tarkkailussa ja syynissi, muista se!
Terveisiä kaikille.
toivoo onneliinion jokainen ihminen. Emme pääse Hänen silmiensä alta piiloon.
Mutta kiitos huomautuksesta.
Meidän uskovien ei tarvitsekaan päästä piiloon Herralta sillä, Herra tarkkailee meitä AUTTAAKSEEN meitä , EI SYYTTÄÄKSEEN ja tuomitakseen:
"Sillä Herran silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä antautuneet hänelle" (2 Aik 16:9).
"Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä? Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä. Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin, sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun" (Ps 139:7-10).
"Tulkaa, lapset, kuulkaa minua: Herran pelkoon minä teidät opetan.
Kuka oletkin, joka elää tahdot ja rakastat elämän päiviä, nauttiaksesi onnea:
varjele kielesi pahasta ja huulesi vilppiä puhumasta;vältä pahaa ja tee hyvää, etsi rauhaa ja pyri siihen. Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän huutoansa.
Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan, hävittääksensä maasta heidän muistonsa. Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa. Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli. Monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista. Hän varjelee kaikki hänen luunsa: ei yksikään niistä murru. Pahuus tappaa jumalattoman, ja jotka vanhurskasta vihaavat, ne tulevat syynalaisiksi. Herra lunastaa palvelijainsa sielut, eikä yksikään, joka häneen turvaa, tule syynalaiseksi" (Ps. 34:12-23).- ml213.
Jos olet kaatunut likaojaan ja riisut itsesi ja menet sitten suihkuun ja peset itsesi puhtaaksi; oletko vieläkin likainen? Olit yltä päältä ravassa, olit siis likainen mutta nyt kun olet saanut puhdistuksen, olet PUHDAS. Olet vapaa liasta
-----------
Tuo ihmisen likaisuus (syntisyys) on laajakäsitteinen asia ja eriioisen tärkeää on mihin tätä likaisuutta verrataan.Jos sitä verrataan puhtaaseen mieleen (Kristuksen mieli) niin todella tavallinen lihallinen ihminen on kuin eläisi katuojassa.Hän on yltäpäätä liassa.
Jos tutkii laajemmin ihmisen kehistystä ja käyttäytymistä ja erikoisesti yhteiskunnassamme olevia ongelmia, niin ihan hyvällä omalla tunnolla voi sanoa, miten järjellinen/kin ihminen kaatuu sinne katuojaan. Monasti tämä kaatuminen ei näy (mielikuvat ja reagoiminen), jos ihmisellä on materiaaliset puitteet turvattu ja kunnossa.Monasti ihminen mahdollistuu elämään ihan tavallista elämää,- josta tavallinen ihminen ei havainnoi likaisuutta.
Mutta, jos ulkoiset puitteet alkavat horjua, vaikkapa laman myötä, niin ihminen alkaa liata itseään synnillä yhä laajemmin ja näkyvämmin.Parhaiten tämä näkyy ihmisen ongelmoitumisessa ja ahdistuksen lisääntymisessä erilaisine oireineen ja tätä pakettia ihmiset hoitavat monin eri tavoin. Toinenmasentuu toinen käytökseltään tulee agressiiviseksi tai joklu pakenee arkeaan humalahakuisuuteen jne....
Ei millään pahalla, mutta likaisuuden ihmisessä estää näkemästä sokeus.Kun ihminen on liannut itsensä tosi pahasti, niin juuri terapialla ihmistä pyritään nekemään itsensä ja siten arkensa.Siis ymmärryksen laajentumisesta on kysymys. ml213. kirjoitti:
Jos olet kaatunut likaojaan ja riisut itsesi ja menet sitten suihkuun ja peset itsesi puhtaaksi; oletko vieläkin likainen? Olit yltä päältä ravassa, olit siis likainen mutta nyt kun olet saanut puhdistuksen, olet PUHDAS. Olet vapaa liasta
-----------
Tuo ihmisen likaisuus (syntisyys) on laajakäsitteinen asia ja eriioisen tärkeää on mihin tätä likaisuutta verrataan.Jos sitä verrataan puhtaaseen mieleen (Kristuksen mieli) niin todella tavallinen lihallinen ihminen on kuin eläisi katuojassa.Hän on yltäpäätä liassa.
Jos tutkii laajemmin ihmisen kehistystä ja käyttäytymistä ja erikoisesti yhteiskunnassamme olevia ongelmia, niin ihan hyvällä omalla tunnolla voi sanoa, miten järjellinen/kin ihminen kaatuu sinne katuojaan. Monasti tämä kaatuminen ei näy (mielikuvat ja reagoiminen), jos ihmisellä on materiaaliset puitteet turvattu ja kunnossa.Monasti ihminen mahdollistuu elämään ihan tavallista elämää,- josta tavallinen ihminen ei havainnoi likaisuutta.
Mutta, jos ulkoiset puitteet alkavat horjua, vaikkapa laman myötä, niin ihminen alkaa liata itseään synnillä yhä laajemmin ja näkyvämmin.Parhaiten tämä näkyy ihmisen ongelmoitumisessa ja ahdistuksen lisääntymisessä erilaisine oireineen ja tätä pakettia ihmiset hoitavat monin eri tavoin. Toinenmasentuu toinen käytökseltään tulee agressiiviseksi tai joklu pakenee arkeaan humalahakuisuuteen jne....
Ei millään pahalla, mutta likaisuuden ihmisessä estää näkemästä sokeus.Kun ihminen on liannut itsensä tosi pahasti, niin juuri terapialla ihmistä pyritään nekemään itsensä ja siten arkensa.Siis ymmärryksen laajentumisesta on kysymys.>>>Ei millään pahalla, mutta likaisuuden ihmisessä estää näkemästä sokeus.Kun ihminen on liannut itsensä tosi pahasti, niin juuri terapialla ihmistä pyritään nekemään itsensä ja siten arkensa.Siis ymmärryksen laajentumisesta on kysymys.
tuon esittämäsi analyysin täysin oikeaksi, joka löytyy Jumalan sanaksi tunnustamastamme Raamatusta. Iloitsen koko sydämestäni tuon kaltaisesta Pyhän Hengen ohjaamasta päättelystä. Kiitokset, rakas jaikal!
jaikal, sanot toisessa ketjussa:
"....uskova näkee Raamatun Sanasta että hän ei olekaan enään syntinen vaan että hän on vanhurskas ja pyhä".
---
Minä taas uskon uskonpuhdistajamme tavoin, että Kristus asuu vain syntisissä.
"Varo etsimästä sellaista vanhurskautta, ettet pidä itseäsi syntisenä, sillä Kristus asuu vain syntisissä. ...".
Edes kaste ei poista lihan saastaa eli "perisyntiä" (1.Piet.3:21).
--
KUTSU PYHÄÄN ELÄMÄÄN
1.Piet. 1:13-2.3.
---
Meidän ei tule lannistua ja jättää matkaamme kesken, vaikka kompuroimmekin uskontiellä.
Liikkeellelähtijä vyötti kupeensa eli nosti viittansa liepeet ylös lanteilleen päästäkseen esteettä liikkumaan.
Paavalin ajan päällysasuna käytettiin viittaa, jota käytettiin myös yöllä peitteenä. Tätä kielikuvaa Pietari käyttää uskonvaelluksesta; ”Vyöttäkää mielenne kupeet ja olkaat raittiit”.(13).
Meidän tulee muistaa, ettemme mukaudu tämän maailman ajan mukaan, vaan tutkimme, mikä on Jumalan tahto elämässämme, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä (Room. 12:2).
Kristuksen pyhä veri muistuttaa meitä alituiseen tästä Jumalan pyhästä tahdosta (18,19).
Jumalan sanaa verrataan sekä miehen että kasvin siemeneen (23,24). Katoavasta siemenestä syntyy ihminen (”Liha”;Joh. 3:6) ja ruoho.
Mutta uudestisyntynyt (Joh. 3:5) ihminen, joka luottaa evankeliumiin, elää ikuisesti.
Uudestisyntynyt ihminen on silloin, kun hän on ottanut evankeliumin uskossa vastaan (Joh. 3:16). Uudestisyntyminen on Sanan varassa (23). Sanan siemen on katoamaton, koska se on lähtöisin Jumalasta.
Uskon kilvoitukseen kuuluu, että elämme keskinäisessä rakkaudessa (22-25). Meidän tulee luopua itsekkäistä mielihaluistamme.
Meidän ei tule harjoittaa vilppiä eikä ulkokultaisuutta. Me emme saa kadehtia emmekä panetella ketään (2:1).
Jo näistä sanoista huomaamme, että meillä on paljon poispantavaa.
”Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä” (1.Joh. 1:9).
Tämän jakeen eräs uskonveljeni kirjoitti Raamattuni takakanteen. Se usein muistuttaa minua Jumalan uskollisuudesta.
Tarvitsemme Jumalan armoa ja anteeksiantamusta joka päivä. Jumalan armo ja rauha lisääntyköön meidänkin keskuudessamme (1:2).
--
1. Mä elän laupeudesta ja armonantimista.
En ansainnut mä autuutta, se tuotiin taivahista.
Tää lohdutus on ainoa; mä elän laupeudesta.
2. Sua, Jeesus, kiitän ainian, kun hädästä mun nostit,
joit vihan kalkin katkeran ja verelläs mun ostit.
On autuuteni sinussa; mä elän laupeudesta.
(Virsi 275:1,2)>>"jaikal, sanot toisessa ketjussa:
"....uskova näkee Raamatun Sanasta että hän ei olekaan enään syntinen vaan että hän on vanhurskas ja pyhä".
---
"Varo etsimästä sellaista vanhurskautta, ettet pidä itseäsi syntisenä, sillä Kristus asuu vain syntisissä. ...". "ekivaari kirjoitti:
>>"jaikal, sanot toisessa ketjussa:
---
"Varo etsimästä sellaista vanhurskautta, ettet pidä itseäsi syntisenä, sillä Kristus asuu vain syntisissä. ...". "Kristittyinä joudumme jatkuvasti taistelemaan turmeltunutta luontoamme vastaan.
Ruumiimme on vielä ”alennustilassa” (Filipp.3:21).
Tämä ruumiimme on kerran tuleva ” kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi” , eli sen ruumiin, mikä Jeesuksella oli ylösnousemuksensa jälkeen.Tapio522 kirjoitti:
Kristittyinä joudumme jatkuvasti taistelemaan turmeltunutta luontoamme vastaan.
Ruumiimme on vielä ”alennustilassa” (Filipp.3:21).
Tämä ruumiimme on kerran tuleva ” kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi” , eli sen ruumiin, mikä Jeesuksella oli ylösnousemuksensa jälkeen.alennustilassa, sillä Filippiläiskirjeen 3:21 jae 'tapeinoseos' tarkoittaa "nöyrtynyttä ruumista", ja on käytetty samaa kantasanaa kuin Apostolien tekojen 8:33 jakeessa kuvataan 'tapeinosei' = "nöyrtymisensä"-sanalla Jeesuksen alentumista eli nöyrtymistä Jumalan tahtoon.
Tähän maailmaan ja omaan lihaansa mielistyneet "uskovaiset" tahtovat pelastaa oman lihallisen ruumiinsa ja selittävät sen tarkoittavan tätä maallista ruumista, joka ei alistu eikä nöyrry Jumalan tahtoon, Vertaa [Room. 8:7 ja 7:22] !jaikal kirjoitti:
>>>Kristus asuu vain syntisissä
jaikal, lainaat Kol. 1:21.
Kolossan seurakunnassa vaikutti harhaopettajia, jotka lupasivat uskovien pääsevänsä aivan uudelle tasolle ja saavuttavan täydellisyyden (Kol.2:16-23) . Uskovien ei enää tarvinnut tuntea olevansa vain syntisiä, joiden oli saatava kaikki armosta, lahjaksi ja joiden ilona oli risti ja anteeksiantamus (2:13-14) ja turvana yhteys Kristukseen.
Paavali paljasti kuitenkin kaikki tällaiset ponnistelut omatekoiseksi hurskaudeksi, joka vain tyydyttää ihmisen ylpeyttä (Kol.2:18,23) ollen itse asiassa yksi lihallisen mielen ilmenemismuoto.
Tällainen uskonnollinen tapa korottaa itsensä muitten yläpuolelle.
Paavali sanoo Filipp. 3:12
"Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut".
--
Paavali luottaa ja pitäytyy yksin Kristukseen. Siinä on hänen turvansa.
Jotkut taas vaativat, että kristityn tuli olla täydellinen ja synnitön ja se olisi mahdollista lakia noudattamalla.
Paavali tyrmää tällaisen ajattelun.
Täydellisiksi emme tule koskaan tässä ajassa, vaan riennämme sitä kohti. Sitä päämäärää kohti olemme matkalla.
Synti on todellisesti ihmisluonnossa vielä jäljellä, kuten Paavali sanoo Room. 7. luvussa.
Läpi koko elämän tarvitsemme jalkojen pesua (Joh.13:10).Tapio522 kirjoitti:
jaikal, lainaat Kol. 1:21.
Kolossan seurakunnassa vaikutti harhaopettajia, jotka lupasivat uskovien pääsevänsä aivan uudelle tasolle ja saavuttavan täydellisyyden (Kol.2:16-23) . Uskovien ei enää tarvinnut tuntea olevansa vain syntisiä, joiden oli saatava kaikki armosta, lahjaksi ja joiden ilona oli risti ja anteeksiantamus (2:13-14) ja turvana yhteys Kristukseen.
Paavali paljasti kuitenkin kaikki tällaiset ponnistelut omatekoiseksi hurskaudeksi, joka vain tyydyttää ihmisen ylpeyttä (Kol.2:18,23) ollen itse asiassa yksi lihallisen mielen ilmenemismuoto.
Tällainen uskonnollinen tapa korottaa itsensä muitten yläpuolelle.
Paavali sanoo Filipp. 3:12
"Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut".
--
Paavali luottaa ja pitäytyy yksin Kristukseen. Siinä on hänen turvansa.
Jotkut taas vaativat, että kristityn tuli olla täydellinen ja synnitön ja se olisi mahdollista lakia noudattamalla.
Paavali tyrmää tällaisen ajattelun.
Täydellisiksi emme tule koskaan tässä ajassa, vaan riennämme sitä kohti. Sitä päämäärää kohti olemme matkalla.
Synti on todellisesti ihmisluonnossa vielä jäljellä, kuten Paavali sanoo Room. 7. luvussa.
Läpi koko elämän tarvitsemme jalkojen pesua (Joh.13:10).yksi noista mainitsemistasi "jotkut taas vaativat" täydellisyyttä vaativista henkilöistä:
Matteus 5
48 "Olkaa siis te täydelliset, niin kuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
Nöyryydelläkin on kaksi puolta; lihan nöyryys, joka on nöyrä lihallisille opetuksille ja ihmisopeille, sekä Hengen nöyryys, joka on nöyrä Jumalan sanalle ja Pyhälle Hengelle, [Jaak. 4:10; 1.Piet. 5:6 ].
Jumalasta syntyneen sisäisen ihmisen on mahdollista saavuttaa synnitön täydellisyys ja sille on asetettu näin kovat vaatimukset;
1. Johanneksen kirje 3
6 "Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut."
1. Johanneksen kirje 3
8 "Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot."
1. Johanneksen kirje 3
9 "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."
1. Johanneksen kirje 5
18 "Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha."ekivaari kirjoitti:
yksi noista mainitsemistasi "jotkut taas vaativat" täydellisyyttä vaativista henkilöistä:
Matteus 5
48 "Olkaa siis te täydelliset, niin kuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
Nöyryydelläkin on kaksi puolta; lihan nöyryys, joka on nöyrä lihallisille opetuksille ja ihmisopeille, sekä Hengen nöyryys, joka on nöyrä Jumalan sanalle ja Pyhälle Hengelle, [Jaak. 4:10; 1.Piet. 5:6 ].
Jumalasta syntyneen sisäisen ihmisen on mahdollista saavuttaa synnitön täydellisyys ja sille on asetettu näin kovat vaatimukset;
1. Johanneksen kirje 3
6 "Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut."
1. Johanneksen kirje 3
8 "Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot."
1. Johanneksen kirje 3
9 "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."
1. Johanneksen kirje 5
18 "Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha."ekivaari, etkö tarvitse "jalkojen pesua" (Joh.13:10)?
Tapio522 kirjoitti:
ekivaari, etkö tarvitse "jalkojen pesua" (Joh.13:10)?
kirjoituksestani sellaisen käsityksen etten tarvitseisi jatkuvaa puhdistusta, ja toinen toisemme tukea? Tarvitsen sitä enemmän kuin luuletkaan, mutta uskon sinun etsineen tuon esimerkin jalkojen pesusta vähän kaukaa tähän keskusteltavaan asiaan.
Satuin vain olemaan samoilla linjoilla 'jaikalin' kanssa tässä syntinen / synnitön kysymyksessä, että jos minä vastoin tahtoani ja ajattelemattomasti teen syntiä, sen tekijä en ole minä vaan synti, joka minussa asuu, [Room. 7:16,17]. Samoin on se, että jos minä kuuliaisena Jumalalle teen jotakin hyvää lähimmäisilleni, niin senkään tekijä en ole minä, vaan minussa oleva Jumalan armo, [Joh. 6:29]. Todellinen tekijä on aina se, joka käskee tekemään!ekivaari kirjoitti:
kirjoituksestani sellaisen käsityksen etten tarvitseisi jatkuvaa puhdistusta, ja toinen toisemme tukea? Tarvitsen sitä enemmän kuin luuletkaan, mutta uskon sinun etsineen tuon esimerkin jalkojen pesusta vähän kaukaa tähän keskusteltavaan asiaan.
Satuin vain olemaan samoilla linjoilla 'jaikalin' kanssa tässä syntinen / synnitön kysymyksessä, että jos minä vastoin tahtoani ja ajattelemattomasti teen syntiä, sen tekijä en ole minä vaan synti, joka minussa asuu, [Room. 7:16,17]. Samoin on se, että jos minä kuuliaisena Jumalalle teen jotakin hyvää lähimmäisilleni, niin senkään tekijä en ole minä, vaan minussa oleva Jumalan armo, [Joh. 6:29]. Todellinen tekijä on aina se, joka käskee tekemään!että kaikkien pahojen tekojen paneminen 'synnin piikkiin' kuulostaa aika
hurjalta siinä mielessä, että sillä tavalla voit vapauttaa tekijän kaikkien
kolttostensa vastuusta. Rikoksen tekijälle tuo kuulostaisi kai 'mannalta'.
Ei Paavali sitä tarkoita eikä sellaiseen valtuuta.
Paavali EI tarkoita kyseisillä Room. 7 kohdilla tietoista synnin tekemistä.
Hän tarkoittaa sitä, että me olemme vangittuja täällä ajassa "kuoleman
ruumiiseen", jonka jäsenissä vaikuttaa synnin ja kuoleman laki.
Meidän ruumiimme kautta tulee päivittäin esiin "ruumiin tekoja" Room. 8:13,
jotka nousevat esiin meidän omasta persoonallisuudestamme, meidän
perusluonteestamme. Ne teot ovat tahattomia siinä mielessä, että emme osaa
täysin kontrolloida oman persoonamme, ruumiimme, tuottamia tekoja, eli juuri
"sitä pahaa", josta Paavali kirjoittaa Room. 7:19.
Jumalan armo kasvattaa meitä tunnistamaan ja hylkäämään nuo pahat teot.
Meidän täytyy Hengellä kuolettaa ruumiin teot saadaksemme elää.
Siis, ollaan suorastaan vaarallisella tiellä, jos yritetään sinun ehdottamallasi
tavalla 'pyhittää' lihalliselle ihmiselle niin mieluinen syntien tekeminen.
Kannattaa tarkoin tutkia Room.8 luvun alkua, jossa Paavali kertoo tulleensa
Kristuksessa Jeesuksessa vapaaksi synnin ja kuoleman laista.Semper.Fidelis kirjoitti:
että kaikkien pahojen tekojen paneminen 'synnin piikkiin' kuulostaa aika
hurjalta siinä mielessä, että sillä tavalla voit vapauttaa tekijän kaikkien
kolttostensa vastuusta. Rikoksen tekijälle tuo kuulostaisi kai 'mannalta'.
Ei Paavali sitä tarkoita eikä sellaiseen valtuuta.
Paavali EI tarkoita kyseisillä Room. 7 kohdilla tietoista synnin tekemistä.
Hän tarkoittaa sitä, että me olemme vangittuja täällä ajassa "kuoleman
ruumiiseen", jonka jäsenissä vaikuttaa synnin ja kuoleman laki.
Meidän ruumiimme kautta tulee päivittäin esiin "ruumiin tekoja" Room. 8:13,
jotka nousevat esiin meidän omasta persoonallisuudestamme, meidän
perusluonteestamme. Ne teot ovat tahattomia siinä mielessä, että emme osaa
täysin kontrolloida oman persoonamme, ruumiimme, tuottamia tekoja, eli juuri
"sitä pahaa", josta Paavali kirjoittaa Room. 7:19.
Jumalan armo kasvattaa meitä tunnistamaan ja hylkäämään nuo pahat teot.
Meidän täytyy Hengellä kuolettaa ruumiin teot saadaksemme elää.
Siis, ollaan suorastaan vaarallisella tiellä, jos yritetään sinun ehdottamallasi
tavalla 'pyhittää' lihalliselle ihmiselle niin mieluinen syntien tekeminen.
Kannattaa tarkoin tutkia Room.8 luvun alkua, jossa Paavali kertoo tulleensa
Kristuksessa Jeesuksessa vapaaksi synnin ja kuoleman laista.kirjoitinkin että "jos minä VASTOIN TAHTOANI ja AJATTELEMATTOMASTI teen syntiä, sen tekijä en ole minä vaan synti, joka minussa asuu," [Room. 7:16,17].
Semper.Fidelis, et tainnut lukea kirjoitukseni toista kappaletta, jossa tämä kertaalleen oli sanottu?
Jos joku harkiten ja tieten tahtoen tekee syntiä, hän itse muuttuu synniksi, sillä; "joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi lihaksi hänen kanssa".ekivaari kirjoitti:
yksi noista mainitsemistasi "jotkut taas vaativat" täydellisyyttä vaativista henkilöistä:
Matteus 5
1. Johanneksen kirje 3
1. Johanneksen kirje 3
1. Johanneksen kirje 3
1. Johanneksen kirje 5
18 "Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha."* Koskas se ekivaari onkaan syntynyt uudesti Jumalasta? Sinä lainailet Raamattua, ikäänkuin eläisit niissä, mutta koska et tunnusta Jeesusta Jumalasta syntyneeksi, et VOI olla uudestisyntynyt!
* Karsastat Jeesusta ja Hänen ristintyötään, pidät halpana Jeesuksen persoonaa, kirjoitat Pojan pienellä, ja se jo osoittaa halveksuntaasi Jeesusta Jumalan Poikaa kohtaan, ja silti puhut, ikäänkuin olisit Hengestä syntynyt uudesti, vaikka et tunnusta Häntä ainoata, ainutsyntyistä Jumalan Poikaa , joka yksin voi uudestisynnyttää.
* Jeesus on sinulle ainoastaan joku " mielen neitseestä" syntynyt aavekuva, ja oikea totinen Jumalan Poika, on sinun mielestäsi syntinen lihansa puolesta, ja ainoastaan mielenhengessä tullut Jumalan pojaksi, ikäänkuin me kaikki oleisimme siinä mielessä Jumalan poikia ja tyttäriä.
* Olemme niitä ainoastaan Jeesuksessa ollessamme, sisäisesti yhtä Kristuksen kanssa, Pyhän Hengen yhdyssiteellä, emme koskaan voi tulla sellaiseksi kuin Jeesus on, ominaisuudeltamme. vaikka ruummiimme muutetaankin Hänen kuvansa kaltaiseksi, kunhan saamme nähdä Hänet sellaisena kuin Hän on. Meistä ei koskaan tule AINUTSYNTYISTÄ Jumalan Poikaa, aina pienellä Jumalan lapsia, emme Jumalia, niinkuin Jeesus on Isän kanssa ja Pyhän Hengen kolminaisuudessaan.
* Olen huomannut, että olet alakanut ovelasti sommittelemaan "uskoasi" ,esm. nim, jaikal'in mukaiseksi, myönnät jo asioita joita et ole aikaisemmin omaksesi ottanut. Mutta olet edelleen kaukana Jumalan evankeliumista, joka ehdottomasti tunnustaa Jeesusken Jumalasta syntyneeksi, kokonaan, ei mistään mielenneitsyestä, joka on täysin oma jeesuksesi, evankeliumi ei häntä tunne, joten sen perusteella, olet Jeesuksen seurakuntaruumiin ulkopuolella, Raamatun kirjoitusten perusteella, joten tämä ei ole mikään minun tuomioni sinun uskosi tilasta, minä en sinua tuomitse, vaan se Sana, jonka Jeesus on puhunut, siksi sinun tulee uskoa Jeesukseen sydämessäsi, suullasi tunnustaa, Hänet Jumalan Pojaksi =Jumalaksi!Mohikaani_27 kirjoitti:
* Koskas se ekivaari onkaan syntynyt uudesti Jumalasta? Sinä lainailet Raamattua, ikäänkuin eläisit niissä, mutta koska et tunnusta Jeesusta Jumalasta syntyneeksi, et VOI olla uudestisyntynyt!
* Karsastat Jeesusta ja Hänen ristintyötään, pidät halpana Jeesuksen persoonaa, kirjoitat Pojan pienellä, ja se jo osoittaa halveksuntaasi Jeesusta Jumalan Poikaa kohtaan, ja silti puhut, ikäänkuin olisit Hengestä syntynyt uudesti, vaikka et tunnusta Häntä ainoata, ainutsyntyistä Jumalan Poikaa , joka yksin voi uudestisynnyttää.
* Jeesus on sinulle ainoastaan joku " mielen neitseestä" syntynyt aavekuva, ja oikea totinen Jumalan Poika, on sinun mielestäsi syntinen lihansa puolesta, ja ainoastaan mielenhengessä tullut Jumalan pojaksi, ikäänkuin me kaikki oleisimme siinä mielessä Jumalan poikia ja tyttäriä.
* Olemme niitä ainoastaan Jeesuksessa ollessamme, sisäisesti yhtä Kristuksen kanssa, Pyhän Hengen yhdyssiteellä, emme koskaan voi tulla sellaiseksi kuin Jeesus on, ominaisuudeltamme. vaikka ruummiimme muutetaankin Hänen kuvansa kaltaiseksi, kunhan saamme nähdä Hänet sellaisena kuin Hän on. Meistä ei koskaan tule AINUTSYNTYISTÄ Jumalan Poikaa, aina pienellä Jumalan lapsia, emme Jumalia, niinkuin Jeesus on Isän kanssa ja Pyhän Hengen kolminaisuudessaan.
* Olen huomannut, että olet alakanut ovelasti sommittelemaan "uskoasi" ,esm. nim, jaikal'in mukaiseksi, myönnät jo asioita joita et ole aikaisemmin omaksesi ottanut. Mutta olet edelleen kaukana Jumalan evankeliumista, joka ehdottomasti tunnustaa Jeesusken Jumalasta syntyneeksi, kokonaan, ei mistään mielenneitsyestä, joka on täysin oma jeesuksesi, evankeliumi ei häntä tunne, joten sen perusteella, olet Jeesuksen seurakuntaruumiin ulkopuolella, Raamatun kirjoitusten perusteella, joten tämä ei ole mikään minun tuomioni sinun uskosi tilasta, minä en sinua tuomitse, vaan se Sana, jonka Jeesus on puhunut, siksi sinun tulee uskoa Jeesukseen sydämessäsi, suullasi tunnustaa, Hänet Jumalan Pojaksi =Jumalaksi!Jotenkin tämä kirjoituksesi oli jäänyt minulta huomaamatta, kun oli välillä nuorten häätilaisuuksia ja omiakin juhlia. Ekivaari oli oli silloin vielä nuori mies kun ekin sisimmässä heräsi Raamattua lukiessa, Ekiin Jumalan laittama "Jumalan siemen", (1.Joh.3:9) jonka nimen tietää vain sen nimen saaja, (Matt. 7:6) enkä sitä sinulle, Mohikaani sano, ettet sitäkin herjaisi, (Matt. 7:6)!
Olen tunnustanut ja tunnustan edelleen Jeesuksen Kristuksen "pyhyyden hengen mukaan" niin kuin Jeesus ja apostolit vaativat hänet tunnustamaan, (Joh.3:6; 6:63; Room.1:4; 8:5; Gal. 4:29; 2.Kor.5:16; ). Raamattu ei yhdessäkään jakeessa sanallakaan vaadi että meidän pitäisi tuntea ja tunnustaa Jeesus Kristus lihan mukaan syntyneeksi. Päinvastoin apostolien opetus kehottaa hylkäämään kaikki lihan mukaiset sukuluettelot erimielisyyttä ja riitaa aiheuttavina turhina kiistakapuloina, (Tit. 3:9).
Raamattu ei sitä sano enkä ole sellaista opettanut, että "meistä tulisi ainutsyntyisiä Jumalan poikia", vaan olen kirjoittanut niin kuin apostolit opettivat, että "kun kiinnitämme mielemme Kristukseen, meistä tulee Kristuksen hengellisen ruumiin jäseniä sen armon mukaan, minkä Isä Jumala kullekin osalle määrää. Emme vielä varmasti tiedä mitä ja mikä osa Kristuksen ruumiissa meistä tulee, mutta se tullaan näkemään siinä vaiheessa kun Jumala meidät itse kunkin paikallensa asettaa.
Kirjoitan sanan "poika" pienellä ja sillä tarkoituksella, koska VT kirjoittaa sanan "poika" pienellä alkukirjaimella ja Jeesus opetti että, pilkkuakaan siitä ei saa muuttaa, ja opetti vielä että "Isä on minua suurempi", eikä tämä koske vain hänen maanpäällistä aikaansa vaan iankaikkista, koska sana opettaa että "Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti, ylipappi ja välimies (Hepr.5:5,6) eikä Jumala, joka Jeesuksen oman todistuksen mukaan on "ISÄ YKSIN ON TOTINEN JUMALA", (Joh. 17:3).
2. Johanneksen kirje 1
9 "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika."
Mohikaani, sinä itse menet kirjoituksia ja Jeesuksen opetuksia edemmäksi noissa vaatimuksissasi Jeesuksen Jumalaksi uskomiseksi. Jumalalle riittää hyvin kun tunnustamme Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojaksi,
[1.Joh. 4:15; 5:5].
jaikal: "Jos olet kaatunut likaojaan ja riisut itsesi ja menet sitten suihkuun ja peset itsesi puhtaaksi; oletko vieläkin likainen? Olit yltä päältä ravassa, olit siis likainen mutta nyt kun olet saanut puhdistuksen, olet PUHDAS. Olet vapaa liasta".
--
Mitähän Jeesus tarkoittaa, kun hän sanoo:
"Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)
Mistä tämä jalkojen epäpuhtaus pesemisen jälkeen?
Miksi, Hänen sanojensa mukaan, kylpenyt tullakseen puhtaaksi kuitenkin tarvitsee vielä jalkojen pesemistä?jaikal.
"Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?" (Room 6:2).
"Edellä olevien Raamatun jakeiden mukaan opetukseni ja sen ymmärtäminen vie uskovaa pyhityselämään, ei syntielämään".
--
Asiayhteys!
Edellisen luvun lopussa (Room. 5:20-21) Paavali puhuu armon ylenpalttisuudesta;
”Missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi”.
Nämä apostolin sanat saattavat johtaa monia harhaan.
Niinpä entiset pakanat löysivät helpon turvan armonvälineistä (kasteesta ja ehtoollisesta) ajattelematta tarkemmin, mihin ne meitä kristittyjä velvoittavat.
Olihan Paavalilla ikäviä kokemuksia tästä mm. Korinttiin seurakunnan osalta.
Elettiin täysin vapaasti (riidassa, kateudessa ja haureudessa).
Kristillisen vapauden nimissä toisteltiin lausetta: ”Kaikki on luvallista” (1. Kor. 10:23).
Paavalin oli puututtava asiaan.
Hän alkaa puhua kasteesta (Room. 6:3);
Mikä on kasteen siunaus ja mihin se Rooman kristittyjä (ja meitä) velvoittaa.- kamaaa
heheee- voi että . Tän ketjun ku vilkas läpi, ni tulee mieleen muutaman kymmenen ihmisen joukko, ketkä laitettaisiin lukemaan vaikka Huovisen Hamsteri.. ja sitten istutettaisiin nämä ihmiset paneeliin ja keskustelemaan kirjasta, siten, että vastauksina vapaasti voi lainata mitä haluaa kirjasta ja perustella väitteensä tuolla kirjan kohdalla tai lauseella. SIihen riittäisi myös että vapaasti arvelee jotain, mitä kirjailija on tarkoittanut. Tai jatkaa siitä mihin kirjailija on lopettanut. Sitä siis ei voida mitenkään arvostella että joku osallistujista jotain väittää, koska kukaan ei ole tavannut kirjailijaa, eikä täten voida tarkastaa, mitä missäkin on todella tarkoitettu. Tätä sitten jatketaan hamaan tulevaisuuteen. Vaikka jokainen on lukenut saman kirjan, niin väittelyä tuntuisi varmaan löytyvän.. kun jokainen esittää jokaisesta sivusta ja lauseesta oman näkemyksensä.
Mutta tuollainen ajatusten "lainailu" tai jonkin kirjan tekstien lukeminen melkein ulkoa, tai että nenä kirjassa niitä kopsaillaan jonnekin - ei todellakaan ole ihan normaalia. Kyllä siinä taitaa olla ko. henkilöille tullut väärään päähän aivot, jos niitä kerran ei omatoimisesti osata käyttää. Eli päässä vaihtuvat ajatukset jossain elämän kohdassa, kuin kasetin vaihtaisi päähän. HUH:.. Ei tarvi enää trippejä eikä muutakaan päänsekoittajaa tässä kohtaa..Näitä hengellisiä keskusteluja ja vastaan väittäjiä no aina esiintynyt.
Näin on tänäkin päivänä.
Apt 18:
24. "Ja Efesoon saapui eräs juutalainen, nimeltä Apollos, syntyisin Aleksandriasta, puhetaitoinen mies ja väkevä raamatuissa.
25. Tälle oli opetettu Herran tie, ja hän puhui palavana hengessä ja opetti tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi ainoastaan Johanneksen kasteen.
26. Hän rupesi rohkeasti puhumaan synagoogassa. Mutta kun Priskilla ja Akylas olivat häntä kuunnelleet, ottivat he hänet luokseen ja selvittivät hänelle tarkemmin Jumalan tien.
27. Ja kun hän tahtoi mennä Akaiaan, niin veljet kehoittivat häntä siihen ja kirjoittivat opetuslapsille, että nämä ottaisivat hänet vastaan. Ja sinne saavuttuaan HÄN ARMON KAUTTA OLI SUUREKSI HYÖDYKSI USKOON TULLEILLE..
28. Sillä hän kumosi suurella voimalla JULKISESTI JUUTALAISTEN VÄITTEET ja näytti KIRJOITUKSISTA TOTEEN, että Jeesus on Kristus."
Apollos oli palava elävä kristitty. Hän puhui Pyhässä Hengessä Jeesuksesta.
Mutta hänkin oli vajava ihminen ja tarvitsi opetusta. Ei Jumala häntä siitä solvannut. Jumala opetti ja kasvatti häntä toisten uskovien avulla. Näin on nytkin. Hengelliset julkiset keskustelut voivat olla kasvuksi sekä meille uskoville että uskosta osattomille.
Apollos käytti sen ajan Raamattua ts. Vanhaa Testamenttia. Juutalaiset väittelivät häntä (Raamattua) vastaan. Siitä huolimatta Jumala oli siinä ja vaikutti tahtoaan.
Monet saavat hyvää opetusta ja rohkaisua tälläkin palstalla. Näin uskova on sitten suuremmaksi hyödyksi sekä Jumalalle että ihmisille.- dfgdfg
jaikal kirjoitti:
Näitä hengellisiä keskusteluja ja vastaan väittäjiä no aina esiintynyt.
Näin on tänäkin päivänä.
Apt 18:
24. "Ja Efesoon saapui eräs juutalainen, nimeltä Apollos, syntyisin Aleksandriasta, puhetaitoinen mies ja väkevä raamatuissa.
25. Tälle oli opetettu Herran tie, ja hän puhui palavana hengessä ja opetti tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi ainoastaan Johanneksen kasteen.
26. Hän rupesi rohkeasti puhumaan synagoogassa. Mutta kun Priskilla ja Akylas olivat häntä kuunnelleet, ottivat he hänet luokseen ja selvittivät hänelle tarkemmin Jumalan tien.
27. Ja kun hän tahtoi mennä Akaiaan, niin veljet kehoittivat häntä siihen ja kirjoittivat opetuslapsille, että nämä ottaisivat hänet vastaan. Ja sinne saavuttuaan HÄN ARMON KAUTTA OLI SUUREKSI HYÖDYKSI USKOON TULLEILLE..
28. Sillä hän kumosi suurella voimalla JULKISESTI JUUTALAISTEN VÄITTEET ja näytti KIRJOITUKSISTA TOTEEN, että Jeesus on Kristus."
Apollos oli palava elävä kristitty. Hän puhui Pyhässä Hengessä Jeesuksesta.
Mutta hänkin oli vajava ihminen ja tarvitsi opetusta. Ei Jumala häntä siitä solvannut. Jumala opetti ja kasvatti häntä toisten uskovien avulla. Näin on nytkin. Hengelliset julkiset keskustelut voivat olla kasvuksi sekä meille uskoville että uskosta osattomille.
Apollos käytti sen ajan Raamattua ts. Vanhaa Testamenttia. Juutalaiset väittelivät häntä (Raamattua) vastaan. Siitä huolimatta Jumala oli siinä ja vaikutti tahtoaan.
Monet saavat hyvää opetusta ja rohkaisua tälläkin palstalla. Näin uskova on sitten suuremmaksi hyödyksi sekä Jumalalle että ihmisille.jokos pedofiilipapit ja kuoripoikien kanssa homostelleet papit ovat joutuneet kiirastuleen, vai saivatko vaan suullista satikutia ja tuhat kertaa isä-meidän.. Sitten voivat palata ajan kuluttua jonnekin maalaispappilaan rangaisuksena... jokohan jeesus olisi kohta parantanut moisesta vaivasta.. Taitaa se luonnollisten tarpeiden ja normaalitoimintojen "tukahduttaminen " tuoda aika isoja ongelmia..ajatusmaailmaan. Vai olivatko jo syntymästään tuollaisia, että vaan lapset kiinnostaa. Sama se minkä uskonnon edustajia olivat ja ovat. Miettiä sopii, mistä tuo tulee..Kertokaapas.? Vai oliko niin, että pikkupojat eivät kuulukaan syntien joukkoon..kuten ei ollut kovin vakavaa se oletus-noan-arkin sukurutsaisuuskaan..porukka kun taisi olla niin geenipuhdasta, ettei sen väliä, jos nyt siskoa vähän tuuppasi. Lähinnä mielenterveys tulee mieleen näissä jutuissa. Ei minkään valtakunnan todellisuuden tajua.. ajatus kulkee ihan omia latujaan noissa porukoissa.
dfgdfg kirjoitti:
jokos pedofiilipapit ja kuoripoikien kanssa homostelleet papit ovat joutuneet kiirastuleen, vai saivatko vaan suullista satikutia ja tuhat kertaa isä-meidän.. Sitten voivat palata ajan kuluttua jonnekin maalaispappilaan rangaisuksena... jokohan jeesus olisi kohta parantanut moisesta vaivasta.. Taitaa se luonnollisten tarpeiden ja normaalitoimintojen "tukahduttaminen " tuoda aika isoja ongelmia..ajatusmaailmaan. Vai olivatko jo syntymästään tuollaisia, että vaan lapset kiinnostaa. Sama se minkä uskonnon edustajia olivat ja ovat. Miettiä sopii, mistä tuo tulee..Kertokaapas.? Vai oliko niin, että pikkupojat eivät kuulukaan syntien joukkoon..kuten ei ollut kovin vakavaa se oletus-noan-arkin sukurutsaisuuskaan..porukka kun taisi olla niin geenipuhdasta, ettei sen väliä, jos nyt siskoa vähän tuuppasi. Lähinnä mielenterveys tulee mieleen näissä jutuissa. Ei minkään valtakunnan todellisuuden tajua.. ajatus kulkee ihan omia latujaan noissa porukoissa.
Oletko itse kokenut jotakin kertomaasi? Ymmärrän silloin että paineita täytyy purkaa.
Minä oletan että sinä et ole uskossa. Tämän käsityksen saa hyvin helposti tekstistäsi. Sinä voit huonosti jostakin syystä.
Usko minua! Sinun elämäsi voi muuttua täydellisesti. Voit kokea vapauden kaikista painolasteistasi olivatpa ne mitä tahansa. Ahdistusta, pelkoa, katkeruutta, pettymystä, suuttumusta ihmisten syntien tähden tai mitä tahansa. Mutta sinun on muistettava yksi tärkeä asia.
Sinua ei yhtään auta naapuriuskovan rietastelu kun olet kerran Jumalan edessä. Et voi vedota kehenkään ihmiseen ja hänen synteihinsä. Silloin on kysymys vain sinusta ja mitä sinä olet tehnyt elämälläsi. Silloin kysytään vain sitä mitä sinä teit kun kuulit sanoman Herrasta Jeesuksesta. Olet yksin Jumalan edessä. kaikki on paljastettua ja avointa Hänen edessään jolle sinunkin on tehtävä tili.- 90+90+90
jaikal kirjoitti:
Oletko itse kokenut jotakin kertomaasi? Ymmärrän silloin että paineita täytyy purkaa.
Minä oletan että sinä et ole uskossa. Tämän käsityksen saa hyvin helposti tekstistäsi. Sinä voit huonosti jostakin syystä.
Usko minua! Sinun elämäsi voi muuttua täydellisesti. Voit kokea vapauden kaikista painolasteistasi olivatpa ne mitä tahansa. Ahdistusta, pelkoa, katkeruutta, pettymystä, suuttumusta ihmisten syntien tähden tai mitä tahansa. Mutta sinun on muistettava yksi tärkeä asia.
Sinua ei yhtään auta naapuriuskovan rietastelu kun olet kerran Jumalan edessä. Et voi vedota kehenkään ihmiseen ja hänen synteihinsä. Silloin on kysymys vain sinusta ja mitä sinä olet tehnyt elämälläsi. Silloin kysytään vain sitä mitä sinä teit kun kuulit sanoman Herrasta Jeesuksesta. Olet yksin Jumalan edessä. kaikki on paljastettua ja avointa Hänen edessään jolle sinunkin on tehtävä tili.dawkinsia vapaasti lainaten voisi todeta, että järjettömään kysymykseen ei voi vastata järkevästi...eli liittyen yleensä jonkin oletusjumalan olemassaoloon. Olen samaa mieltä.
Olen nähnyt ihmisiä harhoissaan ja kuullut heidän puhettaan olemattomista henkilöistä ketkä puhuvat heidän päässään, poraavat siellä tai koputtelevat - sekä puhuvat pahaa heistä itsestään. Eli skitsofreenikkoja useat. Myös eräät huumeet aiheuttavat aisti, sekä kuulo ja muita harhoja, - hallusinaatioita. Kuten ääniä, maa voi revetä ja sieltä nousta savua.. pieni puu muuttuu ihmiseksi.. ym. Mietinkin usein, kuinka lähellä mielenterveysongelmaaa on uskovaisuus, kun siinä koetaan samoja hallusinaatioita ja tunteita kuin pahemmissa mielisairauksissa. Onko siis kyseessä rinnakkainen ongelma.? Joku ihminen voi tuntea siis samoja tuntemuksia ollessaan joko hullu tai uskovainen. Sanoisiko tähän uskova, että hullua kosketti jumala omalla kädellään---no varmasti sanoisi.. hehee.. luonnollisesti. Aina löytyy joku selitys uskovalla, oli aihe hyvä tai huono, mutta tahto on jumalan. Kyllä.
Ihmettelyä herättää myös se uskomaton uskoon tulleen ihmisen helppo tapa "unohtaa" entinen elämänsä..ja kutsua sitä nimellä, "entisessä ajassa" tai silloin ennen.... eli tavallaan omien tekojensa kieltäminen uskoon tulon jälkeen. Aivan kuin he eivät olisi olleet omia itseään ennen uskoon tuloa. Itse luulen sen olevan niin kovan raamatunpänttäämisen ja synnintunnon ilmestymisen tulos, jolloin henkilö aivan kuin muuttaa omaa sisintään ja luovuttaa tahtonsa jollekin toiselle..ja tästä syystä hänellä on kriisi. Kunnes tietysti on tarpeeksi kauan rukoiltu ja anteeksi saatu..jotta se rauha palaa vanhoista "synneistä"...niistä jolloin ei ole niinkuin "itse" tiennyt mitä on tehnyt..heheeeeee..juu.
Eli kun vuosi sitten oli sikahauskaa vaikka kuka olisi kysynyt, niin uskoon tulon jälkeen ----" tuo aika on ollut vääristynyttä elämää, eikä minua itseä..en tiennyt että jumala ja jeesus minua niin rakastaa... " Noin se tuolla menee usein. Kielletään "itse" - jälkikäteen. On se kiva tuo ihmisen pää. " en ollut oma itseni"... heheeeeee.. mutta kivaa kuitenkin oli..sitä on vaikea kieltää, ainakaan niiltä ketkä sen ovat omin silmin nähneet. Että sillee. - Eräs uskova
90+90+90 kirjoitti:
dawkinsia vapaasti lainaten voisi todeta, että järjettömään kysymykseen ei voi vastata järkevästi...eli liittyen yleensä jonkin oletusjumalan olemassaoloon. Olen samaa mieltä.
Olen nähnyt ihmisiä harhoissaan ja kuullut heidän puhettaan olemattomista henkilöistä ketkä puhuvat heidän päässään, poraavat siellä tai koputtelevat - sekä puhuvat pahaa heistä itsestään. Eli skitsofreenikkoja useat. Myös eräät huumeet aiheuttavat aisti, sekä kuulo ja muita harhoja, - hallusinaatioita. Kuten ääniä, maa voi revetä ja sieltä nousta savua.. pieni puu muuttuu ihmiseksi.. ym. Mietinkin usein, kuinka lähellä mielenterveysongelmaaa on uskovaisuus, kun siinä koetaan samoja hallusinaatioita ja tunteita kuin pahemmissa mielisairauksissa. Onko siis kyseessä rinnakkainen ongelma.? Joku ihminen voi tuntea siis samoja tuntemuksia ollessaan joko hullu tai uskovainen. Sanoisiko tähän uskova, että hullua kosketti jumala omalla kädellään---no varmasti sanoisi.. hehee.. luonnollisesti. Aina löytyy joku selitys uskovalla, oli aihe hyvä tai huono, mutta tahto on jumalan. Kyllä.
Ihmettelyä herättää myös se uskomaton uskoon tulleen ihmisen helppo tapa "unohtaa" entinen elämänsä..ja kutsua sitä nimellä, "entisessä ajassa" tai silloin ennen.... eli tavallaan omien tekojensa kieltäminen uskoon tulon jälkeen. Aivan kuin he eivät olisi olleet omia itseään ennen uskoon tuloa. Itse luulen sen olevan niin kovan raamatunpänttäämisen ja synnintunnon ilmestymisen tulos, jolloin henkilö aivan kuin muuttaa omaa sisintään ja luovuttaa tahtonsa jollekin toiselle..ja tästä syystä hänellä on kriisi. Kunnes tietysti on tarpeeksi kauan rukoiltu ja anteeksi saatu..jotta se rauha palaa vanhoista "synneistä"...niistä jolloin ei ole niinkuin "itse" tiennyt mitä on tehnyt..heheeeeee..juu.
Eli kun vuosi sitten oli sikahauskaa vaikka kuka olisi kysynyt, niin uskoon tulon jälkeen ----" tuo aika on ollut vääristynyttä elämää, eikä minua itseä..en tiennyt että jumala ja jeesus minua niin rakastaa... " Noin se tuolla menee usein. Kielletään "itse" - jälkikäteen. On se kiva tuo ihmisen pää. " en ollut oma itseni"... heheeeeee.. mutta kivaa kuitenkin oli..sitä on vaikea kieltää, ainakaan niiltä ketkä sen ovat omin silmin nähneet. Että sillee.Efesolaiskirje 2:1-6
Ja Jumala on eläväksi tehnyt teidät,jotka olitte kuolleet
rikoksiinne ja synteihinne,
joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan
ilmavallan hallitsijan(perkeleen)sen hengen hallitsijan
mukaan,joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme
lihamme himoissa,noudattaen lihan jaq ajatusten mielitekoja ja olimme luonnostamme vihan lapsia,
niinkuin muutkin;mutta Jumala,joka on laupeudesta rikas
suuren rakkautensa tähden,jolla Hän on meitä rakastanut
on tehnyt meidät,jotka olimme kuolleet rikoksiimme
eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut ja
yhdessä Hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä Hänen
kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa
Jeesuksessa.
1Piet.4:3-5
Riittäähän,että menneen ajan olette täyttäneet pakanain
tahtoa vaeltaessanne irstaudessa,himoissa,juoppoudessa
mässäyksissä,juomingeissa ja kauheassa epäjumalain
palvelemisessa.
Sentähden he oudoksuvat sitä,ettette juokse heidän
mukanansa samaan riettauden lätäkköön ja herjaavat,
mutta heidän on tehtävä tili Hänelle,joka on valmis
tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. - Jeesuksen kanssa elää
90+90+90 kirjoitti:
dawkinsia vapaasti lainaten voisi todeta, että järjettömään kysymykseen ei voi vastata järkevästi...eli liittyen yleensä jonkin oletusjumalan olemassaoloon. Olen samaa mieltä.
Eli kun vuosi sitten oli sikahauskaa vaikka kuka olisi kysynyt, niin uskoon tulon jälkeen ----" tuo aika on ollut vääristynyttä elämää, eikä minua itseä..en tiennyt että jumala ja jeesus minua niin rakastaa... " Noin se tuolla menee usein. Kielletään "itse" - jälkikäteen. On se kiva tuo ihmisen pää. " en ollut oma itseni"... heheeeeee.. mutta kivaa kuitenkin oli..sitä on vaikea kieltää, ainakaan niiltä ketkä sen ovat omin silmin nähneet. Että sillee.>>>Eli kun vuosi sitten oli sikahauskaa vaikka kuka olisi kysynyt, niin uskoon tulon jälkeen ----" tuo aika on ollut vääristynyttä elämää, eikä minua itseä..en tiennyt että jumala ja jeesus minua niin rakastaa...
90+90+90 kirjoitti:
Eli kun vuosi sitten oli sikahauskaa vaikka kuka olisi kysynyt, niin uskoon tulon jälkeen ----" tuo aika on ollut vääristynyttä elämää, eikä minua itseä..en tiennyt että jumala ja jeesus minua niin rakastaa... " Noin se tuolla menee usein. Kielletään "itse" - jälkikäteen. On se kiva tuo ihmisen pää. " en ollut oma itseni"... heheeeeee.. mutta kivaa kuitenkin oli..sitä on vaikea kieltää, ainakaan niiltä ketkä sen ovat omin silmin nähneet. Että sillee.Tuosta uskovan mielenterveydestä olen ajatellut ihan samoin.
- Eräs Herran oma
auroraboreallis kirjoitti:
Tuosta uskovan mielenterveydestä olen ajatellut ihan samoin.
Monen mielenterveysongelmat johtuu siitä,että
kuljetaan kahta tietä.Kun on uskoon tultu ja sitten
luovuttu ja langettu synnintekoon ja sittentaas ollaan
palaamassa takaisin Jumalan yhteyteen,kuitenkaan
vieläkään tekemättä todellista parannusta synneistä,vaan
jatketaan elämällä sekä uskossa,että jatkamalla synnissä-
se syyllisyydentunne,joka tuollaisesta seuraa,saa aikaan
mielenterveysongelmia.
Usko Jumalaan ei niitä aiheuta,vaan ihmisen sielumaailma ja sellaisia on,joilla on ollut jo
ennestään niitä,samaten synnistä johtuvia sielunhaavoja.
Joista kuitenkin voi Jumalan yhteydessä eheytyä,vaikka
se vie aikaa ja vaatii Hänen läsnäolossaan olemista ja
Hänelle luovuttautumista.
Sanotaanhan Raamatussakin:Kahdella tiellä mutkitteleva
kerralla kaatuu..
Myös tästä !
1)Tullaan Uskoon sen takia että me Uskomme että Jeesus on ristiinnaulittu meidän sijaan.
2)Pysymme Uskossa sen tähdeen että tehdään parannus ja astumme Tielle !!
3)Vaellamme Herran Pyhän Hengen Voimalla ! ---> Jeesuxen Veri !!
4)Ja Lopuxi jos ollaan selvitty tähän asti niin ollan tultu Hyväxi Pyhixi ja Puhtaaxi Uskovainen joka on Täysin Normaali Uskova olemisen tila maan päällä ja joka on se uusi sisäinen vaate joka Jeesus on pukeutunut puku meissä ja saamme sellaisenaan loista Taivaassa. Mutta myös jo täällä maan päällä että pakanat jo katsellexeen meitä synty kaipuu samaistua meidän kanss. Sellainen Uskova kelpaa Taivaaseen..- spagettimonsteri
huh. täytyy vain todeta, että kyllä logiikka ja maalaisjärki on kateissa teillä uskovilla.
Lisäksi voisi todeta, että maailmassa lienee/ on n. 3000 eri uskontoa ja aatetta. Jokainen niistä kertoo sitä omaa totuuttaan..ja vitsistähän nyt käy se, että sodassa rintamien vastakkaisilla puolilla molemmat rukoilevat omia jumaliaan..ja pyytää tätä olemaan juuri Hänen puolellaan.. Voitaisiinko siis ajatella, että sodassakin taistelun voittaa enemmän rukoillut osapuoli.. hmmmm. ? Logiikka???
Lada esimerkki nyt käy mikä ettei. Miten olisi sitten se, että kun terveeltä kysytään,onko kivaa ja hän vastaa että on, niin jos hän tulee hulluksi ja hullujenhuoneella häneltä kysytään, että oliko ennen kivempaa, niin mitä hänen siihen pitäisi vastata. Tai toisinpäin..hullu pääsee sairaalasta, ja häneltä kysytään sen jälkeen, oliko kivempaa hulluna, vai nyt terveenä. Eiköhän se ihmisen tietoinen tila juuri jokaisella hetkellä ole hänen oman toimintansa tulosta ja halua. Ei meitä kukaan ohjaile "normaalitilassa" paitsi kulttuuriarvot ja omat tietenkin..missä sitten olemmekin. Ei ole olemassa mitään jälkikäteen todettavaa "entistä" syntisen tilaa. Jos tuo logiikka pätisi missään elävän elämän piirissä, niin johan tappajatkin voisivat aina todeta syyksi vain entisen ajan ja jo tapahtuneen..että en minä tiennyt mitä tein... Mutta ihmisten "hurahtaminen" uskoon on aivan kuin jotain fyysistä aivotoiminnan muutosta, eli pahimmillaan tällainen ihminen on todella kuin mielisairas. Hän voi hymyillä itsekseen..puhelee itsekseen, katselee taivaalle(kai jos jeesus istuisi siellä katsomassa) - hän voi tuntea kosketuksia.. tuuli voi jo tuoda viestejä jostain..ja jos jokin eläin on tuttavallinen, niin se voi olla jonkin merkki...jumalan viesti, että sinut on huomattu. Voi olla että henkilö rukoilee jostain asiasta;;;ja sitten vastaa itse itselleen.. Jos rukoillessa on taivas pilvessä ja sen jälkeen pilvi väistyy ja aurinko paistaa, niin tämä on jo jumalan tai jeesuksen vastaus.. ¤¤¤¤¤ :-)) Tätä ei ehkä voisi kutsua normikäyttäytymiseksi tässä tietoisuudessa--mutta uskovathan keksivät sille varmasti jonkin onnellisuustilan nimen..sillä varjolla, että häntä on oikea jumalan käsi koskettanut. hmmmm. niin.
Eihän täällä maan päällä tavis tarvitse olla, ja kyllähänn noita taiteilijoita ja muita kylähulluja on aina katseltu pitkään, mutta kyllä näissä uskontohöpöissä saa välillä miettiä, että missäköhän näiden ihmisten järki on liikkeellä..vai karussa. Kuten tuossakin jo eräs suoraan taas lainaili jotain jostain kopioitua...eli elämä muuttuu jonkin muun voiman hurinaksi, kuin omien aatosten ja päätösten. Jos uskovalta kysyisi jotain liian vaikeaa, niin hän varmaan vastaisi, että ootas mun täytyy käydä lukemassa mitä raamattu tosta sanoo. Näinkö..??? spagettimonsteri kirjoitti:
huh. täytyy vain todeta, että kyllä logiikka ja maalaisjärki on kateissa teillä uskovilla.
Lisäksi voisi todeta, että maailmassa lienee/ on n. 3000 eri uskontoa ja aatetta. Jokainen niistä kertoo sitä omaa totuuttaan..ja vitsistähän nyt käy se, että sodassa rintamien vastakkaisilla puolilla molemmat rukoilevat omia jumaliaan..ja pyytää tätä olemaan juuri Hänen puolellaan.. Voitaisiinko siis ajatella, että sodassakin taistelun voittaa enemmän rukoillut osapuoli.. hmmmm. ? Logiikka???
Lada esimerkki nyt käy mikä ettei. Miten olisi sitten se, että kun terveeltä kysytään,onko kivaa ja hän vastaa että on, niin jos hän tulee hulluksi ja hullujenhuoneella häneltä kysytään, että oliko ennen kivempaa, niin mitä hänen siihen pitäisi vastata. Tai toisinpäin..hullu pääsee sairaalasta, ja häneltä kysytään sen jälkeen, oliko kivempaa hulluna, vai nyt terveenä. Eiköhän se ihmisen tietoinen tila juuri jokaisella hetkellä ole hänen oman toimintansa tulosta ja halua. Ei meitä kukaan ohjaile "normaalitilassa" paitsi kulttuuriarvot ja omat tietenkin..missä sitten olemmekin. Ei ole olemassa mitään jälkikäteen todettavaa "entistä" syntisen tilaa. Jos tuo logiikka pätisi missään elävän elämän piirissä, niin johan tappajatkin voisivat aina todeta syyksi vain entisen ajan ja jo tapahtuneen..että en minä tiennyt mitä tein... Mutta ihmisten "hurahtaminen" uskoon on aivan kuin jotain fyysistä aivotoiminnan muutosta, eli pahimmillaan tällainen ihminen on todella kuin mielisairas. Hän voi hymyillä itsekseen..puhelee itsekseen, katselee taivaalle(kai jos jeesus istuisi siellä katsomassa) - hän voi tuntea kosketuksia.. tuuli voi jo tuoda viestejä jostain..ja jos jokin eläin on tuttavallinen, niin se voi olla jonkin merkki...jumalan viesti, että sinut on huomattu. Voi olla että henkilö rukoilee jostain asiasta;;;ja sitten vastaa itse itselleen.. Jos rukoillessa on taivas pilvessä ja sen jälkeen pilvi väistyy ja aurinko paistaa, niin tämä on jo jumalan tai jeesuksen vastaus.. ¤¤¤¤¤ :-)) Tätä ei ehkä voisi kutsua normikäyttäytymiseksi tässä tietoisuudessa--mutta uskovathan keksivät sille varmasti jonkin onnellisuustilan nimen..sillä varjolla, että häntä on oikea jumalan käsi koskettanut. hmmmm. niin.
Eihän täällä maan päällä tavis tarvitse olla, ja kyllähänn noita taiteilijoita ja muita kylähulluja on aina katseltu pitkään, mutta kyllä näissä uskontohöpöissä saa välillä miettiä, että missäköhän näiden ihmisten järki on liikkeellä..vai karussa. Kuten tuossakin jo eräs suoraan taas lainaili jotain jostain kopioitua...eli elämä muuttuu jonkin muun voiman hurinaksi, kuin omien aatosten ja päätösten. Jos uskovalta kysyisi jotain liian vaikeaa, niin hän varmaan vastaisi, että ootas mun täytyy käydä lukemassa mitä raamattu tosta sanoo. Näinkö..???3000 epäjumalia ja uskontoja ? Onpa saatana ollut ahkera... Ei muuta voi sanoa....
spagettimonsteri kirjoitti:
Eihän täällä maan päällä tavis tarvitse olla, ja kyllähänn noita taiteilijoita ja muita kylähulluja on aina katseltu pitkään, mutta kyllä näissä uskontohöpöissä saa välillä miettiä, että missäköhän näiden ihmisten järki on liikkeellä..vai karussa. Kuten tuossakin jo eräs suoraan taas lainaili jotain jostain kopioitua...eli elämä muuttuu jonkin muun voiman hurinaksi, kuin omien aatosten ja päätösten. Jos uskovalta kysyisi jotain liian vaikeaa, niin hän varmaan vastaisi, että ootas mun täytyy käydä lukemassa mitä raamattu tosta sanoo. Näinkö..???Se Mersu odottaa sinua. Tahdotko todella ajaa vanhalla ruosteisella Ladalla?
Saat uuden Mersun ilmaiseksi. Jumalalta tämä on tullut ja on ihmeellistä silmissämme. Ymmärrät autovertauksen.
Lada = sinun nykyinen elämä ilman Jeesusta Kristusta ja Jumalaa.
Mersu = Uusi elämä Jeesuksen kanssa.
Saat omistaa uuden elämän Jeesuksen kanssa kun käännyt pois syntisestä elämästäsi ja tunnustat syntisi Jeesukselle Kristukselle. Pyydät syntisi anteksi ja pyydät Jeesusta Kristusta tulemaan sinun elämääsi Herraksesi ja Vapahtajaksesi.
Sinun ei tarvitse rukoilla vuosikausia huomataksesi muutoksen Ladasta Mersuun. Huomaat muutoksen viimeistään seuraavana aamuna. Edellytys on vain se että teet todellisen kokosydämisen ratkaisun Jumalan puoleen.
Sitten kun tunnustat Jeesuksen Kristuksen Herraksesi jollekin kaverillesi, SILLOIN TAIVAS AUKEAA. Et koskaan enään halua palata takaisin "ladan rattiin".- sokea kelloheppu
jaikal kirjoitti:
Se Mersu odottaa sinua. Tahdotko todella ajaa vanhalla ruosteisella Ladalla?
Saat uuden Mersun ilmaiseksi. Jumalalta tämä on tullut ja on ihmeellistä silmissämme. Ymmärrät autovertauksen.
Lada = sinun nykyinen elämä ilman Jeesusta Kristusta ja Jumalaa.
Mersu = Uusi elämä Jeesuksen kanssa.
Saat omistaa uuden elämän Jeesuksen kanssa kun käännyt pois syntisestä elämästäsi ja tunnustat syntisi Jeesukselle Kristukselle. Pyydät syntisi anteksi ja pyydät Jeesusta Kristusta tulemaan sinun elämääsi Herraksesi ja Vapahtajaksesi.
Sinun ei tarvitse rukoilla vuosikausia huomataksesi muutoksen Ladasta Mersuun. Huomaat muutoksen viimeistään seuraavana aamuna. Edellytys on vain se että teet todellisen kokosydämisen ratkaisun Jumalan puoleen.
Sitten kun tunnustat Jeesuksen Kristuksen Herraksesi jollekin kaverillesi, SILLOIN TAIVAS AUKEAA. Et koskaan enään halua palata takaisin "ladan rattiin".hmmm..
Katsoin tosta netistä, (WIkipediasta) kun sattui mieleen...Jeanne de Arc...jokainen/moni lienee kuullut edes nimen..vaikkei koko tarinaa. Tässä pieni lainaus Wikin sivulta..:::
"Jeanne d'Arcin ulkonäöstä ei ole hänen elinajaltaan säilynyt tietoa, joten kaikki häntä esittävät patsaat ja maalaukset taiteilija on tehnyt oman mielikuvituksensa mukaan." - ?=?=?=?=?=?=?=?=?=?
sokea kelloheppu kirjoitti:
hmmm..
Katsoin tosta netistä, (WIkipediasta) kun sattui mieleen...Jeanne de Arc...jokainen/moni lienee kuullut edes nimen..vaikkei koko tarinaa. Tässä pieni lainaus Wikin sivulta..:::
"Jeanne d'Arcin ulkonäöstä ei ole hänen elinajaltaan säilynyt tietoa, joten kaikki häntä esittävät patsaat ja maalaukset taiteilija on tehnyt oman mielikuvituksensa mukaan."kun lainaukset kerran innostavat, niin tässä sitten myös pientä pätkää...ettei totuus unohdu :-)))) Arvon kirjoittajat Freud ja Jung... /WIkipedia...:::::
>>>>"Juutalais-kristillisessä uskonnossa ihmiset heijastavat kaikkeuteen muiston isästä suurena suojelevana voimana. Lapsuudesta tutut kasvot ovat suurentuneet taivaassa äärettömiksi. Uskonto on ”ihmiskunnan universaali pakkoneuroosi”,[10] josta päästää eroon, kun ihmiset vihdoin luonnontieteellisen tiedon avulla oppivat hahmottamaan todellisuuden ilman harhaluuloja.[11]
Freud antoi myös erityisen selityksen uskonnon synnylle käyttäen oidipuskompleksin käsitettä, mutta tätä selitystä ei yleensä hyväksytä.[12] Monet Freudin arvostelijat ovat kuitenkin hyväksyneet hänen yleisnäkemyksensä, jonka mukaan usko on eräänlainen ”mielen kainalosauva” ja että se on kuvittelua.[11]
[muokkaa] Carl Jung
Carl Jungin teoria erosi Freudin teoriasta monissa kohdin. Jung piti ihmisen alitajuntaa avaimena uskonnon ymmärtämiseen. Teoksessaan Piilotajunnan psykologiaa hän väitti, että uskonto syntyy taipumuksesta vajota lapsen tunteman riippuvuuden tasolle. Me olemme perineet muinaisen symboliikan, ja tämä on uskonnon kieli. Jung oli taipuvainen ajattelemaan, että uskonto voi auttaa ihmisiä."
- leahim
Galleriassasi sanot kohdanneesi Jeesuksen.
Siis Hän ilmestyi sinulle...?
Teksteistäsi valitettavasti saa käsityksen,
että olet omahyväinen uskovainen.
Jos oikeasti ilmestyi,
olisit paljon "lämpimämpi"ihminen.
Ja kirjoituksistasi saisi jotain myös
kyselijä,etsijä-henkilö.
Jotain puuttuu..
Olisiko se sitten se jokin "henki"niinkuin te sanotte.- palstan..
yhtäkään uskovaa, jota et nimittelisi omahyväiseksi tms.
- leahim
palstan.. kirjoitti:
yhtäkään uskovaa, jota et nimittelisi omahyväiseksi tms.
Aurorahan se ..taas.:=)))))
- oikeauskis?
Minkälainen hyvän oikean uskovan pitäisi olla?
- palstan hirmuisin hellari.
leahim kirjoitti:
Aurorahan se ..taas.:=)))))
Aurora. Hän pitäköön oman nimimerkkinsä aivan itsellään.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v11848Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3681768Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2391594Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281569Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2481151- 731003
- 58984
- 47746
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen60745Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25699