Mitäs mieltä tällä foorumilla ollaa Mikrobitti-lehden nykyisestä sisällöstä?
Kävin tässä jokupäivä kirjastossa selailemassa uusinta numeroa. Täytyy sanoa, että tulee kaiholla muisteltua vuosien takaista sisältötyyliä. 90-luvulla lehti oli suunnattu meille kunnon nörteille. Ja kerran oli juttu siitä miten kolvataan oma joystick. Nykyään lehti koostuu lähinnä neljännessivun mittaisista uusien tuotteiden esittelyistä, joita ei mielestäni edes erota selvästi varsinaisista mainoksista.
Mielipiteet Mikrobitistä
5
108
Vastaukset
olen jo parisen vuotta harkinnut peruuttaa tilaukseni. sisältö on teennäistä ja köyhää, taso pudonnut kohisten.
toisaalta se on ainoa lehti mikä minulle tulee niin tulkoon, onhan siinä joskus joku kiinnostavakin juttu :)- Yleismies.
Niin, MikroBitti ei ole enää perinteinen ATK-lehti vaan käsittelee laajasti viihde-elektroniikkaa, myös entinen HIFI-lehti on yhdistetty siihen.
Ne jotka kaipaavat perinteisiä ATK-lehtiä niin niitä löytyy. MikroBitti vastaa varmasti enemmän peruskuluttajan tarpeita kuin nörttien. Hyvä lehti, kannattaa tutustua. Muuttunut hiukan Tekniikan Maailman suuntaan mutta keskittyy viihde-elektroniikkaan. - aivan..
Sisältöhän on juuri kuten kerroit, uusien tuotteiden esittelyä ja pikaista testausta mutta eikö se juuri auta valitsemaan oikeita tuotteita. On niin paljon konevalikoimaa yms että tavallisen kuluttajan on vaikea valita niistä itselleen sopiva/paras joten on hyvä jos joku taho edes hiukan opastaa.
Nuo tinaamiset ja muuta pikkutarkat ohjeistukset taitaa olla mennyttä aikaa; kehitys menee eteenpäin kovaa vauhtia ja tavaraa saa nykyisin aivan erilailla kuin 10 v sitten.
Kieltämättä mainoksia on liikaa mutta kai se osaltaan pitää lehden hinnan siedettävällä tasolla; tosin itsekkin luen kirjastossa ja enpä ole nyt aivan varma tilaisinko edes kotiin. Mutta yleisarvosana on mielestäni kuitenkin positiivinen ja opastetaanhan siellä aloittelijoita ohjelmien käyttöön ihan kuvien kanssa. Kuitenkin mielestäni tällä hetkellä paras lehti tältä alalta ;)) - BittiBotti
Joo samaa mieltä. Itse olen ihan pitk'n linjan old-school Bitti fani, jostain vuodesta 87 tai jotain sinnepäin ollut tilaaja. Oli se eri meininkiä silloin ennen vanhaan, Nirvi ja kumppanit toivat omalaatuista huumoria lehteen :) Lueskelin tässä just kellarista löytynyttä lehteä vuodesta 89. Oli aika hupaisaa. Koodia siellä olikin yllättävän paljon. Sitä en kyllä kaipaa koska en ole koodaaja itse. Mutta muu sisältö oli paljon kivemmin kirjoitettu. Esim aprillipila Illuminatus peli.
Nykyään tuntuu että melkein jokainen lehti on täsmälleen sama kun viime numero. On puhelintestit, uudet telkkarit, printterit ja kamerat ja mediasoittimet. Ja sitten ei paljon muuta.
Monta kertaa jo meinasin lopettaa tilauksen, mutta luotettava 500mb kotisivutila pitää edelleen tilaajana. Ja onhan sitä mukava selailla sitä lehteä, mutta ei kyllä ole entisellään. Paljon kivempi kun olisi taas enemmän "nörttimeininkiä", tuossakin 89 vuoden lehdessä oli miltei joka artikkelisssa jollain tavalla mainittu Star Trek :)- poke 40021
Mikrobitistä on tullut keski-ikäinen, niin kuin minustakin.
Asenne on kadonnut jonnekin matkan varrella. MB on kivasti yhtäaikaa kaikkien puolella ei ketään vastaan.
Joskus luin lehden kannesta kanteen, lähes joka sanan ja melkein useimmat mainoksetkin. Ei enää, useimmat jutut tulee lähinnä silmäitlyä pikaisesti ja todella kiinnostavaa tarinaa on ehkä kerran vuodessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1004919
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1734861Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?904360Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1172710Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372688- 442227
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian322134Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261900Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni121811- 901806