kannu tällainen vanha vaakunaleimainen mahtaa olla?
http://www.aijaa.com/v.php?i=4833671.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=4833678.jpg
Mikähän?
3
156
Vastaukset
- Pohdin vain
Katselin netistä Suomen vaakunoita, ja ajattelen, etä tämä kannun vaakuna on tsaarin ajalta. Siinä on niin suuri kruunu leijonan yläpuolella.
Pariisissa oli suurmessut joskus vuosisatojen vaihteessa, ja siellä oli myös Suomella oma osastonsa. Silloin Suomi ensi kertaa esiintyi omana kansakuntanaan. Voisikohan tämän kannun ajoittaa sille ajalle?Suomen vaakuna on ollut kruunukoristeinen siitä lähtien kun vaakuna kehitettiin, eli 1500-luvulta, aina siihen asti kunnes kruunu päätettiin poistaa tasavallan vaakunasta liian monarkistisena symbolina 1920-luvun alussa. Kruunun perusteella sitä ei voi ajoittaa tsaarinajalle (tosin ajoituksesi todennäköisesti osui silti oikeaan)
Minäkin sanoisin kannun olevan 1800-1900-lukujen vaihteesta, sillä niihin aikoihin Suomen vaakunoilla koristellut esineet olivat suosiossa, koska sortokausien aikana niillä haluttiin osoittaa isänmaallisuutta.- 8+20=28
Michelarkangelo kirjoitti:
Suomen vaakuna on ollut kruunukoristeinen siitä lähtien kun vaakuna kehitettiin, eli 1500-luvulta, aina siihen asti kunnes kruunu päätettiin poistaa tasavallan vaakunasta liian monarkistisena symbolina 1920-luvun alussa. Kruunun perusteella sitä ei voi ajoittaa tsaarinajalle (tosin ajoituksesi todennäköisesti osui silti oikeaan)
Minäkin sanoisin kannun olevan 1800-1900-lukujen vaihteesta, sillä niihin aikoihin Suomen vaakunoilla koristellut esineet olivat suosiossa, koska sortokausien aikana niillä haluttiin osoittaa isänmaallisuutta.Kiitos vastauksista! Näkyyköhän tällaisista kuvia missään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 165273
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2212741- 342080
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella382010Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon331966Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731717Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81324- 1641282
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o651247- 371223