On taas naurussa pitelemistä, kun Mustallemerelle matkalla ollut Artic Sea löytyykin Kanarian saarten lähettyviltä, eikä laivassa (Venäjän selittelyn mukaan) ollutkaan mitään muuta kuin puupäitä -sekä miehistönä että lastina)!
Mitä Venäjän sota-alukset miehistöt ovat viime viikkoina puuhailleet laivan lähettyvillä, kun he vasta nyt muka huomaavat, että alus kuljettaa pelkkää puutavaraa?
Miksi varustamon miehiä ei vieläkään päästetty laivaan, jota Venäjä ei edes omista?
Onko laivan salakätköt tyhjennetty vain liian hitaalla vauhdilla, vai mikä on viivästyttänyt laivan lastin palauttamista Suomeen rekisteröidyille omistajille?
Palautettiinko ohjukset sittenkin niillä mammuttirahtikoneilla, jotka tarvittiin muutaman merimiehen teatterimaiseen palauttamiseen Venäjälle, vai lilluvatko nämä ohjukset paraikaa venäläisessä sota-aluksessa, josta ne saattavat kaiken hiljaisuuden vallitessa siirtyä tilaajalleen, eli Iranin "rauhantahtoiselle" hallitukselle?
Paljon epäselvyyttä, paljon vastaamatta jääneitä kysymyksiä...
Niihin tuskin edes venäjämieliset iirot keksivät uskottavia vastauksia...
Venäjä on -jälleen kerran- tehnyt itsensä täysin naurunalaiseksi länsimaailman silmissä!
Uskooko kukaan Venäjän meriselityksiä?
98
620
Vastaukset
- Tosi on
On voinut käydä jossain satamassa lastinsa alta poistamassa salaisen lastisa. Hämäyksen vuoksi aluksen reitistä ristiriitaista tietoa julkisuuteen ( työrauhan vuoksi).
Jotain tuon tapaista on todella tainnut tapahtua, joten Venäjän naurettavat selitykset on kai tarkoitettu herkkäuskoisille venäläisille.
Uskotaan, että tunnet Venäjän historiaa paremmin kuin Suomen historiaa, mutta miten tuo juutalaisia kehuva viestisi liittyy Artic Sean pyörimiseen Afrikan rannikon tuntumassa?
- 6+6+6
Tärkeintä tässää kuitenkin on että ydinkärjillä varustetut ohjukset saatiin turvallisesti perille tilaajalleen, Iranille!! Se, että vietiinkö ne laivalla vai lentokoneella, lienee yhdentekevää, eikö niin?
- Sotaveteraanin poika
taisi Hitman osua nappiin, kun hän muutama päivä sitten arveli kaapatun laivan kuljettavan jopa ydinaseita.
Onko Venäjä maailmalle vielä suurempi vaara kuin tajuammekaan? - Sotaveteraanin poika
Sotaveteraanin poika kirjoitti:
taisi Hitman osua nappiin, kun hän muutama päivä sitten arveli kaapatun laivan kuljettavan jopa ydinaseita.
Onko Venäjä maailmalle vielä suurempi vaara kuin tajuammekaan?...omalla nimimerkilläsi!
Ei tuo itsesi kehuminen ketään hämää :D - Rintamamiehen poika
Sotaveteraanin poika kirjoitti:
...omalla nimimerkilläsi!
Ei tuo itsesi kehuminen ketään hämää :DSiis mä olen ihka okeesti sotaveteraanin poika ja aattelen ihan ite. Ja mielstäni Hitmanin arvaukset osuivat aika nappiin. Olen kuitenkin joku muu kuin tuo kelle vastasit. Meitä on niin monta näes sää.
- 65654
uutalaisten teot,nehän tämän kaiken takana olivat kuten muunkin pahan
- jyhj
kauan "kateissa", helppo oli lastina olleet aseet siirtää vaikka hevonpersiiseen, ja väittää että pelkkää puuta vietiin paatilla.
- Tosi on
Saatoihan aluksen pohjan ulkopuolella olla kiinni räjähtävillä pulteilla ( Pirtutopeedo ) täynnä ohjuksia. Se kaikessa rauhassa irroitettin jossain matalikolla.
- Ei rek Ironmikess
Minä kyllä uskon kaiken mitä Venäjän maineikkaat sanomalehdet kirjoittavat.Luen myös Kansan tahtoa.Naapuri,se juoppo,yritti sytyttää rähjäistä saunaani-siis kiuasta-Kansan tahdolla vaan eipäs syttynyt.! Totuushan ei pala tulessakaan! Aikamme koittaa vielä..
Ps.En pakene enää haasteitani. - Iiroilija nyt ja aina
Mitä syytä Venäjällä olisi puhua palturia?
Laskekaapa päässänne, paljonko koko tämä turha operaatio tuli syyttömälle Venäjälle maksamaan!
Voisiko Suomen hallitus jotenkin korvata Venäjälle sen vaivannäön, sillä puuthan olivat alunperin meidän metsistämme kaadettuja?
Seuraavalla kerralla Venäjän kannattaa käyttää omia rahtilaivojaan, kun kerran miehistökin oli täysin venäläinen. - Utelias Sergei
Jos kaapatun laivan rahtitilasta löytyy vasta maalattua pintaa, voi epäillä, että venäläiset ovat halunneet peittää salakomeroiden paikat maalaamalla niiden entiset sijaintipaikat tuoreella maalilla.
Senkö takia alus kuppaa vielä päiväkausia Kanarian saarten rantavesissä, että maali ehtisi kuivua? - Natsi Juden
ei ollut venäläistä käsialaa.
Kuka mahtoi mediaa ruokkia? - Asiallinen nuori
Miten tuo itänaapurimme ei opi millään läksyjään?
Ei kai kukaan ajatteluun kykenevä voi kuvitella, että koko kaappausnäytelmä on tehty turhan takia? - isänmaallinen isoäiti
jossa muitakin huuhaa-teorioita esitetään.
- vittueinari
sehän on selvää se , pelkkää puuta lastina ja karhut käy essolla paskalla hoh hoh hoooo
selvä kuin pläkki - Asiallinen nuori
Ei Hitman nyt yksin mieti, miksi Venäjältä meni monta viikkoa sen huomaamiseen, että laivassa on kuin onkin lastina suomalaista puuta.
Pidätkö sinä Venäjän selityksiä täysin luotettavina? - asiallisen nuoren isänmaallinen isoäiti
Asiallinen nuori kirjoitti:
Ei Hitman nyt yksin mieti, miksi Venäjältä meni monta viikkoa sen huomaamiseen, että laivassa on kuin onkin lastina suomalaista puuta.
Pidätkö sinä Venäjän selityksiä täysin luotettavina?tässäkin asiassa. Tuollaiset aloitukset kuuluvat huuhaa- tai salaiiittopalstalle. Mitäpä jos kyseessä oli jonkintyppinen salakuljetusyritys jonka venäjän laivasto esti? Rikolliset jäivät kiinni. Vain hitmanin kaltaiset yksisilämiset puuaivot löytävät aiheesta kirjoittamansa kaltaista ufo-juttua. Kuuluu samaan sarjaan kuin 9/11-salaliittoteoriat.
Mistä kristallipallosta nyt olet totuuden muka näkeväsi?
"On taas naurussa pitelemistä, kun Mustallemerelle matkalla ollut Artic Sea löytyykin Kanarian saarten lähettyviltä, eikä laivassa (Venäjän selittelyn mukaan) ollutkaan mitään muuta kuin puupäitä -sekä miehistönä että lastina)!"
* No sieltä Kanarian saarilta on enää lyhyt matka jäljellä sen laivan alkuperäiseen määräsatamaan kuormaa purkamaan, lasti jo myöhässäkin. Missä Venäjän taholta miehistöä on väitetty puupäiksi?
"Mitä Venäjän sota-alukset miehistöt ovat viime viikkoina puuhailleet laivan lähettyvillä, kun he vasta nyt muka huomaavat, että alus kuljettaa pelkkää puutavaraa?
Miksi varustamon miehiä ei vieläkään päästetty laivaan, jota Venäjä ei edes omista?"
* Siellä on ollut rikospaikkatutkinta meneillään, ei sinne silloin ole muilla asiaa.
"Onko laivan salakätköt tyhjennetty vain liian hitaalla vauhdilla, vai mikä on viivästyttänyt laivan lastin palauttamista Suomeen rekisteröidyille omistajille?"
* Eikös joku suomalaisasiantuntija laskeskellut, että jos alus on Kap Verdellä, niin polttoaineen täytyy olla aivan lopussa. Oliskohan sitä jouduttu siinä tapauksessa hinaamaan, mikä ei tietenkään nopeaa matkantekoa ole.
"Palautettiinko ohjukset sittenkin niillä mammuttirahtikoneilla, jotka tarvittiin muutaman merimiehen teatterimaiseen palauttamiseen Venäjälle, vai lilluvatko nämä ohjukset paraikaa venäläisessä sota-aluksessa, josta ne saattavat kaiken hiljaisuuden vallitessa siirtyä tilaajalleen, eli Iranin "rauhantahtoiselle" hallitukselle?"
* Mitkä ohjukset? Lyö nyt jo faktoja tiskiin niistä, eikä mitään "seiskan" tasoisia juttuja. Venäjä voisi halutessaan myydä niitä ohjuksia Iraniin aivan suoraankin, miksi ihmeessä salakuljettaisi.
Teet itsesi jälleen naurettavaksi, valehtelija.- ndjej77
aseita ei lastattu suomessa kyytiin vaan , virossa . laiva kävi muka huollossa siellä ! virossa on vielä helppo tukkia ihmisten suita rahalla ja aseilla tietty.
- Ihmettelevä Igor
Eikö laivan pitänyt olla matkalla Mustan meren venäläissatamaan?
Jos Venäjä puhui palturia siinäkin asiassa, miksi uskot sitä muisaakaan asioissa? - eri-mies
ndjej77 kirjoitti:
aseita ei lastattu suomessa kyytiin vaan , virossa . laiva kävi muka huollossa siellä ! virossa on vielä helppo tukkia ihmisten suita rahalla ja aseilla tietty.
Kummallisia on olleet tuon laivan liikkeet. Voisi kuvitella, että jotakin siinä yritettiin, mutta ei tainnut onnistua. Eihän ne kriminaalit huvikseen laivoja kaappaa.
- eri-mies
Ihmettelevä Igor kirjoitti:
Eikö laivan pitänyt olla matkalla Mustan meren venäläissatamaan?
Jos Venäjä puhui palturia siinäkin asiassa, miksi uskot sitä muisaakaan asioissa?Bush. Kuuletko ääniä päässäsi. Vai Venäjä puhui sinulle noin. Onko hän joku humanoidi, vai mikä olento. Sinua narrasi, voi voi.
Ihmettelevä Igor kirjoitti:
Eikö laivan pitänyt olla matkalla Mustan meren venäläissatamaan?
Jos Venäjä puhui palturia siinäkin asiassa, miksi uskot sitä muisaakaan asioissa?Jos laiva on saatu tarpeeksi hyvin tarkistettua jo merellä, niin aivan turha viedä sitä jonnekin kaukaiseen satamaan.
- Ällistynyt isoäiti
Kairakettu kirjoitti:
Jos laiva on saatu tarpeeksi hyvin tarkistettua jo merellä, niin aivan turha viedä sitä jonnekin kaukaiseen satamaan.
Oletko Kairakettu ihan vakavasti sitä mieltä, ettei Venäjä ole näiden viikkojen aikana harrastanut salailua ja palturin puhumista?
- Arska tehtaalta
ndjej77 kirjoitti:
aseita ei lastattu suomessa kyytiin vaan , virossa . laiva kävi muka huollossa siellä ! virossa on vielä helppo tukkia ihmisten suita rahalla ja aseilla tietty.
Ei ole Virossa.
- Arvuuttelija
Arska tehtaalta kirjoitti:
Ei ole Virossa.
Mitä ihmeen järkeä Venäjän on pitää tuollaista pikkulänttiä kuin Kaliningrad hallussaan?
No, onhan sillä vielä meidän Viipurimme ja Petsamommekin, joten ei kai Venäjä tavoistaan mihinkään pääse! Ällistynyt isoäiti kirjoitti:
Oletko Kairakettu ihan vakavasti sitä mieltä, ettei Venäjä ole näiden viikkojen aikana harrastanut salailua ja palturin puhumista?
Siihenkö, että Venäjä olisi muka yrittänyt salakuljettaa pahaisella rahtilaivalla jotain arkaluontoista ja kallista aselastia? Kyllä siellä olisi miehistössä ollut siinä tapauksessa miehiä, jotka olisivat muutaman kaappaajan torjuneet ja olisipa voinut olla vaikka sukellusvenekin turvaamassa kuljetusta.
Heräähän jo, pahvi!Ihmettelen, miksi et koskaan kykene kritisoimaan Venäjän tekemisiä.
Nytkin, kun koko maailma nauraa Venäjälle sen yrittäessä kiemurrella kaapatun laivan farssista irti, sinä puolustat nuppi punaisena idolivaltiosi kunniatonta kunniaa.
Oletko ollenkaan suomalainen?eri-mies kirjoitti:
Kummallisia on olleet tuon laivan liikkeet. Voisi kuvitella, että jotakin siinä yritettiin, mutta ei tainnut onnistua. Eihän ne kriminaalit huvikseen laivoja kaappaa.
Voihan siellä olla jotain muutakin kuin puuta lastina vaikka puiden seassa vaikka tupakkaa, mutta Hitmanin on täysin on naurettavaa syyttää siitä Venäjää. Puulasteissa on tuotu ainakin Suomeen salakuljetettua tupakkaa, mutta kiinni jäivät nämäkin neropatit lopulta.
Hitman-1 kirjoitti:
Ihmettelen, miksi et koskaan kykene kritisoimaan Venäjän tekemisiä.
Nytkin, kun koko maailma nauraa Venäjälle sen yrittäessä kiemurrella kaapatun laivan farssista irti, sinä puolustat nuppi punaisena idolivaltiosi kunniatonta kunniaa.
Oletko ollenkaan suomalainen?...on USA:n ja Israelin arvostelu vaikeaa? Ei poikkipuolista sanaa kuultu sinun taholta, vaikka suomalainen rauhanturvaaja tapettiin bunkkeriin, jossa ei taatusti lymynnyt yhtään Israelia vastaan sotivaa. Usan summittaiset, siviiliuhreja tappavat iskutkin jätät tuomitsematta, vaan annas olla, kun ääri-islamistit kaappaavat ja tappavat lapsia Venäjällä, niin johan olet riemusta hihkuen onnittelemassa heitä saavutuksestaan.
- Tyrmistynyt tytteli
ironmikess kirjoitti:
Voihan siellä olla jotain muutakin kuin puuta lastina vaikka puiden seassa vaikka tupakkaa, mutta Hitmanin on täysin on naurettavaa syyttää siitä Venäjää. Puulasteissa on tuotu ainakin Suomeen salakuljetettua tupakkaa, mutta kiinni jäivät nämäkin neropatit lopulta.
Et kai vakavissasi tarkoita, että Venäjällä tupakka on niin kiven alla, että sitä täytyy sotalaivojen voimalla metsästää?
Jos näin on, ovat asiat Venäjällä vielä paljon hullummin kuin uskommekaan! - Lahtari Ari
ironmikess kirjoitti:
Voihan siellä olla jotain muutakin kuin puuta lastina vaikka puiden seassa vaikka tupakkaa, mutta Hitmanin on täysin on naurettavaa syyttää siitä Venäjää. Puulasteissa on tuotu ainakin Suomeen salakuljetettua tupakkaa, mutta kiinni jäivät nämäkin neropatit lopulta.
Valehtelet taas ja keksit satuja muka puiden mukana salakuljetetuista tupakoista!
Tyrmistynyt tytteli kirjoitti:
Et kai vakavissasi tarkoita, että Venäjällä tupakka on niin kiven alla, että sitä täytyy sotalaivojen voimalla metsästää?
Jos näin on, ovat asiat Venäjällä vielä paljon hullummin kuin uskommekaan!Onko vaikea tajuta, että Venäjä halusi ottaa roistot kiinni ja samalla saattaa nämä spekulaatiot Venäjän osuudesta turhiksi? Miksi Venäjä jahtaa useilla sotalaivoillaan somalimerirosvoja? Koitahan selittää se, ellet tätä tapausta ymmärrä.
Lahtari Ari kirjoitti:
Valehtelet taas ja keksit satuja muka puiden mukana salakuljetetuista tupakoista!
Ota selvää asioista ja höpise vasta sitten omiasi.
Kairakettu kirjoitti:
Siihenkö, että Venäjä olisi muka yrittänyt salakuljettaa pahaisella rahtilaivalla jotain arkaluontoista ja kallista aselastia? Kyllä siellä olisi miehistössä ollut siinä tapauksessa miehiä, jotka olisivat muutaman kaappaajan torjuneet ja olisipa voinut olla vaikka sukellusvenekin turvaamassa kuljetusta.
Heräähän jo, pahvi!Ei näille Venäjää pelkääville jänöille kannata puhua järkeä, sillä heidän pelkoon tottuneet aivonsa, ovat täysin lukossa.
- antikommari
ironmikess kirjoitti:
Ei näille Venäjää pelkääville jänöille kannata puhua järkeä, sillä heidän pelkoon tottuneet aivonsa, ovat täysin lukossa.
ja jopa natsi-Saksaa vielä sen tuenkin takia!!!
- Sloungzer
ironmikess kirjoitti:
Onko vaikea tajuta, että Venäjä halusi ottaa roistot kiinni ja samalla saattaa nämä spekulaatiot Venäjän osuudesta turhiksi? Miksi Venäjä jahtaa useilla sotalaivoillaan somalimerirosvoja? Koitahan selittää se, ellet tätä tapausta ymmärrä.
totaalisesti - voi witsi - ota pääkky pois pepusta jo,punapoika!
- iiromielinen
Kairakettu kirjoitti:
...on USA:n ja Israelin arvostelu vaikeaa? Ei poikkipuolista sanaa kuultu sinun taholta, vaikka suomalainen rauhanturvaaja tapettiin bunkkeriin, jossa ei taatusti lymynnyt yhtään Israelia vastaan sotivaa. Usan summittaiset, siviiliuhreja tappavat iskutkin jätät tuomitsematta, vaan annas olla, kun ääri-islamistit kaappaavat ja tappavat lapsia Venäjällä, niin johan olet riemusta hihkuen onnittelemassa heitä saavutuksestaan.
kysymykseen??????????...
iiromielinen kirjoitti:
kysymykseen??????????...
Ei tuoltakaan tollolta saa muuta kuin vastakysymyksiä.
- ryssä vaikka voissa
venäläisestä "puuta-heinää" informoinnista =D
- kaiken takana
Venäjä ja Iran ovat jo pitkään neuvotelleet S-300 ilmatorjuntajärjestelmän myynnistä Iranille. Miksi Venäjä yrittäisi salakuöjettaa ohjuksia joiden myynnistä se parhaillaan käy neuvotteluja?
Ei mitään syytä.
Mutta on eräs taho jota ohjukset mitä suuremmin kiinnostavat - Israel. Se hauaisi tietysti tutustua niihin mahdollisimman hyvin. Israelin agentit onnistuivat hankkimaan "mustasta pörssistä" pari varastettua ohjusta joita Aerctic Sean avulla yrtettiin salakuljettaa Israeliin. Venäjän tiedustelupalvelu sai kuitenkin asiasta vihiä. Salaperäinen kaappusoperaatio järjestettiin julkisen kansainvälisen konfliktin välttämiseksi. Vai mitä mieltä olet Israelin kummallisesta hiljaisuudesta ja muutaman Israelin johtohenkilön nöyrästä juoksemisesta Venäjällä jutun paljastuttua?- Kesärenkailla
Vanhanen Haloinen ei asiaa ymmärrä, Kuten näiden paljon tauluja myydein pitäisi ymmärtää,Ei laivassa Suomen poliisin mukaan mitään epäilyttävää .No mitä tyhjässä laivassa ?
- Iiroilija minäkin
Venäjän sanaan voi aina luottaa, sen tietää jo maailman parhaisiiin presidentteihinh kuuluva Tarja Halosemmekin!
Maailma on kummallisen kyyninen, kun pitäisi uskoa Venäjän rehellisiiin vakuutteluihin! - VENÄLÄISET ON
PAHIMPIA JA RÖYHKEIMPIÄ VALEHTELIJOITA!, PAHIMMAT ON KREMLISSÄ!
- Veteraanien mielenterveys RY
Toveri viemäri sellainen .Hjuvä kusetettava Soomi .
- 5+7=?
Veteraanien mielenterveys RY kirjoitti:
Toveri viemäri sellainen .Hjuvä kusetettava Soomi .
meidän presidentti voi olla kaveri, koska sillä on varaa siihen .. meitä on jonniimoinen joukko sen takana.. Suomen presidentti on kuitenkin Suomen presidentti. Se on vaaleilla valittu ja sen tehtävä on ajaa koko valtion etua.. minun mielestäni Tarja on olennaisissa jutuissa onnistunut hyvin. (Enkä muuten äänestänyt häntä...) mutta silti seison hänen takana -- ja jos pilliin vihelletään, kuolen. Että repikää siitä huumoria.
- ketku
Veteraanien mielenterveys RY kirjoitti:
Toveri viemäri sellainen .Hjuvä kusetettava Soomi .
Tehdään Artic Seasta , EKS HJUVÄ DE GYMNESIUM LAITOS PORVOOSEEN .? Kusettajien tappolistalla
- Tervetuloa, eiku tervemenoa!
oli onnistunut hämäysoperaatio!
Ohjukset on jo onnellisesti perillä Iranissa odottamassa Israelin koneiden saapumista Iranin ilmatilaan!- oikeudet
Venäjän armeijalla on oikeus, ilman kyselyjä, puolustaa Irania hyökkääjiltä
- hengenheimolaisia?
Saattavathan ne ohjukset tosiaan olla jo perillä odottamassa. Jotta iranilaiset saisivat edelleen rauhassa kehitellä ydinohjuksia, joilla juutalaisvaltio voitaisiin lopulta pyyhkäistä kokonaan pois kartalta. Maansa ja kansansa hengissä säilyttämiseksi Israel haluaisi kuitenkin tuhota nämä ydinpommitehtaat.
- demokratiaa
Mitä sillä on väliä, jos enemmistö uskoo. Venäläiset, kiinalaiset, venezualaiset jne.
- uskokaamme mitä haluamme, mutta....
Miljardien ihmisten mielipide painaa enemmän kuin muutaman sadan tuhannen ihmisen mielipiteet.
- 19+19
Mikäli olisit itse edes sen verran kiinnostunut omista ( anteeksi, pakko pitää tauko...huhhuijaa, niisk ) jutuistasi,
että katsahtaisit karttaan, niin olisit säästänyt naapurini kuuntelemasta hohotustani:
Minua taas ihmetyttää, miksi arkaluontoisia ohjuksia lähdettäisiin kuljettamaan riskialttiisti halki puolen maapallon, kun olisi selvitty helpommallakin viemällä lasti suoraan Venäjältä Iraniin. Maathan ovat rajanaapureita, mikäli et tätä vielä tiennyt :)- asekauppiaina
Jos Venäjän valtio myy ohjuksia naapurimaahan, se voisi viedä ne suoraan rajan yli. Mutta jos asialla ovatkin esimerkiksi entiset neuvostoarmeijan upseerit, on tuollainen kiertoreitti lähes ainoa mahdollinen. Jospa he ovat anastaneet ohjuksia vaikkapa Kaliningradin isosta laivastotukikohdasta (tai vieneet ne sinne armeijan aluksilla) ja myyvät ne Iranille omaan laskuunsa. On täysin loogista että kuljetus hoidetaan siinä tapauksessa meritse, ja tavanomaisen lastin alle piilotettuna. Rekka- tai junakuljetus Kaliningradista halki Venäjän olisi hankalaa ja kallista (lahjukset 'suojelurahat' huomioiden). Maarajan ylikin olisi aika vaikea päästä. Ei liene kovin montaa valvomatonta rautatietä tai rekan mentävää valtatietä Venäjä-Iran -reitillä?
Tällaiseen kuvioon sopisi myös hyvin se, että vaikka alus on rekisteröity Suomeen, sen omistavat venäläiset 'liikemiehet'... asekauppiaina kirjoitti:
Jos Venäjän valtio myy ohjuksia naapurimaahan, se voisi viedä ne suoraan rajan yli. Mutta jos asialla ovatkin esimerkiksi entiset neuvostoarmeijan upseerit, on tuollainen kiertoreitti lähes ainoa mahdollinen. Jospa he ovat anastaneet ohjuksia vaikkapa Kaliningradin isosta laivastotukikohdasta (tai vieneet ne sinne armeijan aluksilla) ja myyvät ne Iranille omaan laskuunsa. On täysin loogista että kuljetus hoidetaan siinä tapauksessa meritse, ja tavanomaisen lastin alle piilotettuna. Rekka- tai junakuljetus Kaliningradista halki Venäjän olisi hankalaa ja kallista (lahjukset 'suojelurahat' huomioiden). Maarajan ylikin olisi aika vaikea päästä. Ei liene kovin montaa valvomatonta rautatietä tai rekan mentävää valtatietä Venäjä-Iran -reitillä?
Tällaiseen kuvioon sopisi myös hyvin se, että vaikka alus on rekisteröity Suomeen, sen omistavat venäläiset 'liikemiehet'...Aseiden varastaminen Venäjältä tietysti mahdollista, onhan sitä tapahtunutkin ja vastahan venäjän tulli paljasti ja sai kiinni ohjusten osien salakuljettajia ja varkaita. Muttamutta, jos alukseen olisi Kaliningradissa lastattu jotain salakuljetettavaa miehistön siitä tietämättä, niin melkoista uhkapeliä olisivat harrastaneet, sillä eihän kaappauksen onnistuminen voinut olla mitenkään varmaa. Myöskään mitään ohjuksia siihen pieneen rahtilaivaan miehistöltä salaten tuskin olisi onnistuttu piilottamaan ja mukamas sellaisia määriä, että näkyisi aluksen syväyksessä (kuten joltain taholta väitettiin).
Jos siis miehistö ei olisi ollut mitenkään mukana väitetyssä salakuljetuksessa, niin kaappaajien olisi ollut pakko olla niitä salakuljettajien palkkaamia, tai itse salakuljettajia, ei mitään Mossadin, tai CIA:n heppuja. Muutenhan laiva olisi matkannut vaan määränpäähänsä purkamaan puutavaraa, ei Iraniin. Jos taas väitetty salakuljetusyritys olisi ollut totta, niin laivan miehistön, tai ainakin osan miehistöstä olisi pitänyt olla mukana siinä. Miehistöä ei kuitenkaan tiettävästi epäillä mistään, joten asiaan liittyvät salakuljetusarvailut ovat olleet pelkkää joutavaa höpinää, moneltakin taholta.- haluaisitkin uskoa niin
Kairakettu kirjoitti:
Aseiden varastaminen Venäjältä tietysti mahdollista, onhan sitä tapahtunutkin ja vastahan venäjän tulli paljasti ja sai kiinni ohjusten osien salakuljettajia ja varkaita. Muttamutta, jos alukseen olisi Kaliningradissa lastattu jotain salakuljetettavaa miehistön siitä tietämättä, niin melkoista uhkapeliä olisivat harrastaneet, sillä eihän kaappauksen onnistuminen voinut olla mitenkään varmaa. Myöskään mitään ohjuksia siihen pieneen rahtilaivaan miehistöltä salaten tuskin olisi onnistuttu piilottamaan ja mukamas sellaisia määriä, että näkyisi aluksen syväyksessä (kuten joltain taholta väitettiin).
Jos siis miehistö ei olisi ollut mitenkään mukana väitetyssä salakuljetuksessa, niin kaappaajien olisi ollut pakko olla niitä salakuljettajien palkkaamia, tai itse salakuljettajia, ei mitään Mossadin, tai CIA:n heppuja. Muutenhan laiva olisi matkannut vaan määränpäähänsä purkamaan puutavaraa, ei Iraniin. Jos taas väitetty salakuljetusyritys olisi ollut totta, niin laivan miehistön, tai ainakin osan miehistöstä olisi pitänyt olla mukana siinä. Miehistöä ei kuitenkaan tiettävästi epäillä mistään, joten asiaan liittyvät salakuljetusarvailut ovat olleet pelkkää joutavaa höpinää, moneltakin taholta.Logiikkasi ontuu joissakin kohdissa:
"...jos alukseen olisi Kaliningradissa lastattu jotain salakuljetettavaa miehistön siitä tietämättä, niin melkoista uhkapeliä olisivat harrastaneet..."
- Laivahan oli Kaliningradissa telakalla joissakin "korjaus/huoltotoimenpiteissä" ennen kuin se lähti Pietarsaareen noutamaan puutavaraa. Tuskinpa miehistö oli laivassa sen telakalla ollessa? Eikä tälle matkalle tullut välttämättä edes sama miehistö joka vei laivan telakalle. Korjaustelakalla on aika helppo sijoittaa laivaan kaikenlaista piiloon välipohjien, valelaitojen tms. alle. Maalia päälle, niin ei kukaan epäile mitään. Kyllähän telakalla tehdään huoltomaalauksia sisätiloissa.
"Jos siis miehistö ei olisi ollut mitenkään mukana väitetyssä salakuljetuksessa, niin kaappaajien olisi ollut pakko olla niitä salakuljettajien palkkaamia, tai itse salakuljettajia, ei mitään Mossadin, tai CIA:n heppuja".
- Mahdollisten (pienehköjen) ydinkärkien tms. piilossa pysyminen olisi aivan hyvin onnistunut miehistön tietämättä. Jos rikollisten alkuperäinen suunnitelma olisi toteutunut, niin laiva olisi 'kaapattu' vasta jossakin Gibraltarin lähellä ja siirretty salainen lasti toiseen laivaan, joka olisi vienyt sen vaikkapa Iraniin. Kaappauksen tapahtuminen jo Itämerellä puoltaa nimenomaan juuri sitä, että asialla oli jompikumpi tiedustelupalvelu, joka siis mahdollisesti onnistui estämään alkuperäisen suunnitelman.
"Jos taas väitetty salakuljetusyritys olisi ollut totta, niin laivan miehistön, tai ainakin osan miehistöstä olisi pitänyt olla mukana siinä..."
- Katso edelliset kohdat. Miehistö ei liene ollut laivassa Kaliningradin korjaustelakalla olon ajan. Salaisen lastin 'oikea' siirtokaappaus olisi tapahtunut myöhemmin. Viittasin edellä venäläisiin omistajiin, en miehistöön. Omistajien tietämättäkin voitaisiin tietysti tällainen kuvio hoitaa. haluaisitkin uskoa niin kirjoitti:
Logiikkasi ontuu joissakin kohdissa:
"...jos alukseen olisi Kaliningradissa lastattu jotain salakuljetettavaa miehistön siitä tietämättä, niin melkoista uhkapeliä olisivat harrastaneet..."
- Laivahan oli Kaliningradissa telakalla joissakin "korjaus/huoltotoimenpiteissä" ennen kuin se lähti Pietarsaareen noutamaan puutavaraa. Tuskinpa miehistö oli laivassa sen telakalla ollessa? Eikä tälle matkalle tullut välttämättä edes sama miehistö joka vei laivan telakalle. Korjaustelakalla on aika helppo sijoittaa laivaan kaikenlaista piiloon välipohjien, valelaitojen tms. alle. Maalia päälle, niin ei kukaan epäile mitään. Kyllähän telakalla tehdään huoltomaalauksia sisätiloissa.
"Jos siis miehistö ei olisi ollut mitenkään mukana väitetyssä salakuljetuksessa, niin kaappaajien olisi ollut pakko olla niitä salakuljettajien palkkaamia, tai itse salakuljettajia, ei mitään Mossadin, tai CIA:n heppuja".
- Mahdollisten (pienehköjen) ydinkärkien tms. piilossa pysyminen olisi aivan hyvin onnistunut miehistön tietämättä. Jos rikollisten alkuperäinen suunnitelma olisi toteutunut, niin laiva olisi 'kaapattu' vasta jossakin Gibraltarin lähellä ja siirretty salainen lasti toiseen laivaan, joka olisi vienyt sen vaikkapa Iraniin. Kaappauksen tapahtuminen jo Itämerellä puoltaa nimenomaan juuri sitä, että asialla oli jompikumpi tiedustelupalvelu, joka siis mahdollisesti onnistui estämään alkuperäisen suunnitelman.
"Jos taas väitetty salakuljetusyritys olisi ollut totta, niin laivan miehistön, tai ainakin osan miehistöstä olisi pitänyt olla mukana siinä..."
- Katso edelliset kohdat. Miehistö ei liene ollut laivassa Kaliningradin korjaustelakalla olon ajan. Salaisen lastin 'oikea' siirtokaappaus olisi tapahtunut myöhemmin. Viittasin edellä venäläisiin omistajiin, en miehistöön. Omistajien tietämättäkin voitaisiin tietysti tällainen kuvio hoitaa.Miehistön vaihdosta ei missään ole uutisoitu, jos miehistö olisi vaihtunut, niin kyllä siitä olisi otsikoita revitty. Laivaa kuljetti siis sen hyvin tunteva porukka, joka olisi kyllä huomannut, jos laiva korjaustöiden jälkeen olisi ollut väitetyn raskaassa lastissa, että jopa ui syvemmällä. Olisivat varmastikin huomanneet kätketyt ohjukset, ei niitä noin vain huomaamattomiksi naamioida tyhjään rahtilaivaan. Jotain tosi pientä laivaan voisi tietysti piiloon viedä, mutta kaappauksen onnistuminen olisikin sitten toinen juttu, ei välttämättä mitään helppoa ja aina mahdollisessa myrskyssä vieläkin vaikeampaa, samoin kuin lastin siirtelyt laivasta toiseen.
Tuolla aiemmin arvelin, että laiva hinauksessa, kuten sitten olikin: http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/09/arctic_sea_hinauksessa_gran_canarian_etelapuolella_996780.html
" Arctic Sea hinauksessa Gran Canarian eteläpuolella
julkaistu tänään klo 15:45, päivitetty tänään klo 16:06"- Ja Halonen on hiljaa
Länsimaiset uutistoimistot ihmettelevät miksi maltalainen ja Suomen rekisterissä oleva Arctic Sea on nyt kaapattu venäläisten toimesta, ja viedäänkin Venäjälle pieneen Mustanmeren satamakaupunkiin. AFP ihmettelee miksi kyseistä alusta ei viedä edes Sevastopoliin joka on Venäläisten Ukrainalta vuokraama tukikohta.
- ent. merenkulkija
1. Alus ei ole Suomen rekisterissä. Maltan ja Venäjän asiat eivät kuulu muille. Valtiosopimusten mukaan: merioikeusyleissopimus, artiklat 101 ja 105 , lyhyesti selkosuomella: Kansainvällisillä vesillä kaapparit kiinniottanut päättää miten menetellään. Kolmannen osapuolen edut on otettava huomioon.
2. Sitä ei viedä Venäjälle, se on Kanarian saarten lähistöllä ja luovutetaan lähipäivinä Maltan edustajille ja omistajille. Alus on hinauksessa. Silloin on mahollisuus tutkia konehuone ja muut tilat joihin ei pääse koneiden käydessä.
Tuossa muutama kommentti ylempänä on otsikolla: Hitaus linkki, lue se.
4. Näissä "keskusteluissa" on suurin osa täyttä roskaa, kannattaisi kuitenkin vilkaista mitä asiasta on aiemmin kirjoitettu. Hyvä nettisivu ajantasaiseen tietoon: www. Ampparit.com. - eri-mies
ent. merenkulkija kirjoitti:
1. Alus ei ole Suomen rekisterissä. Maltan ja Venäjän asiat eivät kuulu muille. Valtiosopimusten mukaan: merioikeusyleissopimus, artiklat 101 ja 105 , lyhyesti selkosuomella: Kansainvällisillä vesillä kaapparit kiinniottanut päättää miten menetellään. Kolmannen osapuolen edut on otettava huomioon.
2. Sitä ei viedä Venäjälle, se on Kanarian saarten lähistöllä ja luovutetaan lähipäivinä Maltan edustajille ja omistajille. Alus on hinauksessa. Silloin on mahollisuus tutkia konehuone ja muut tilat joihin ei pääse koneiden käydessä.
Tuossa muutama kommentti ylempänä on otsikolla: Hitaus linkki, lue se.
4. Näissä "keskusteluissa" on suurin osa täyttä roskaa, kannattaisi kuitenkin vilkaista mitä asiasta on aiemmin kirjoitettu. Hyvä nettisivu ajantasaiseen tietoon: www. Ampparit.com."Silloin on mahollisuus tutkia konehuone ja muut tilat joihin ei pääse koneiden käydessä."
Mihin tiloihin ei voi mennä, koneiden käydessä? Kyseessä ei ole ydinkäyttöinen alus. - ent. merenkulkija
eri-mies kirjoitti:
"Silloin on mahollisuus tutkia konehuone ja muut tilat joihin ei pääse koneiden käydessä."
Mihin tiloihin ei voi mennä, koneiden käydessä? Kyseessä ei ole ydinkäyttöinen alus.Aluksissa pääkoneiden polttoaine ja apukoneiden käyttämä "diesel" ovat ruumien alla olevissa tankeissa. Niistä ne siirretään konehuoneen päivätankkeihin. Käytettävä Heavy marine fuel lämmitetään tankeissa n. 90 asteeseen ennenkuin sitä voi siirtää ja käyttää.
Apukoneiden käyttämä "diesel" voidaan siirtää ilman lämmitystä.
Tankkien täyttö/ tyhjennysputkisto on pienissä ja ahtaissa paikoissa. Ei kovin miellyttävä paikka ryömiä tutkimaan, jos vieressä on kuuma höyryputki.
Tavallinen paikka pienten ja kalliiden kalliiden tavaroiden salakuljettamiselle ovat polttoainetankit. Niitä on vaikea tutkia tyhjentämättä. Jos aluksella olevat tarkastajat haluavat varmistua ettei tankeissa ole mitään ylimääräistä , polttoaine siirretään toisiin tankkeihin.
Aluksella olevat tarkastajat vaativat ymmärrettävästi sinne jätettyä muutamaa miestä avustamaan tutkimuksissaan. Aluksella on neljä miestä. Ei riitä tarkastajien avuksi, koneiden käyttöön ja aluksen kuljetukseen.
Voidaan tietysti ajatella mahdolisuutta että miehistöön kuulumattomat käyttäisivät koneita. Silloin he olisivat myös vastuussa mahdollisista aiheuttamistaan vahingoista. Sitä riskiä ei kannata ottaa.,eikä siihen ole syytäkään kun käytettävissä on hinaaja.
Valitan etten selvittänyt asioita tarpeeksi hyvin edellisessä kommentissani. - eri-mies
ent. merenkulkija kirjoitti:
Aluksissa pääkoneiden polttoaine ja apukoneiden käyttämä "diesel" ovat ruumien alla olevissa tankeissa. Niistä ne siirretään konehuoneen päivätankkeihin. Käytettävä Heavy marine fuel lämmitetään tankeissa n. 90 asteeseen ennenkuin sitä voi siirtää ja käyttää.
Apukoneiden käyttämä "diesel" voidaan siirtää ilman lämmitystä.
Tankkien täyttö/ tyhjennysputkisto on pienissä ja ahtaissa paikoissa. Ei kovin miellyttävä paikka ryömiä tutkimaan, jos vieressä on kuuma höyryputki.
Tavallinen paikka pienten ja kalliiden kalliiden tavaroiden salakuljettamiselle ovat polttoainetankit. Niitä on vaikea tutkia tyhjentämättä. Jos aluksella olevat tarkastajat haluavat varmistua ettei tankeissa ole mitään ylimääräistä , polttoaine siirretään toisiin tankkeihin.
Aluksella olevat tarkastajat vaativat ymmärrettävästi sinne jätettyä muutamaa miestä avustamaan tutkimuksissaan. Aluksella on neljä miestä. Ei riitä tarkastajien avuksi, koneiden käyttöön ja aluksen kuljetukseen.
Voidaan tietysti ajatella mahdolisuutta että miehistöön kuulumattomat käyttäisivät koneita. Silloin he olisivat myös vastuussa mahdollisista aiheuttamistaan vahingoista. Sitä riskiä ei kannata ottaa.,eikä siihen ole syytäkään kun käytettävissä on hinaaja.
Valitan etten selvittänyt asioita tarpeeksi hyvin edellisessä kommentissani.Ei noita asioita voi tietää, kuin alan asiantuntijat. Luulin tietäväni jotakin laivoista, mutta tuo oli uutta minulle. WHT myi aikoinaan neukuille, diesel-sähkö käyttöisiä jäänmurtajia, joihin pääsin tutustumaan melko hyvin. Niitä koeajettiin, muistaakseni 12 tuntia konehuone miehittämättä. Myös Finnjetin koeajolle pääsin mukaan.
- Hämmästynyt isä
ent. merenkulkija kirjoitti:
1. Alus ei ole Suomen rekisterissä. Maltan ja Venäjän asiat eivät kuulu muille. Valtiosopimusten mukaan: merioikeusyleissopimus, artiklat 101 ja 105 , lyhyesti selkosuomella: Kansainvällisillä vesillä kaapparit kiinniottanut päättää miten menetellään. Kolmannen osapuolen edut on otettava huomioon.
2. Sitä ei viedä Venäjälle, se on Kanarian saarten lähistöllä ja luovutetaan lähipäivinä Maltan edustajille ja omistajille. Alus on hinauksessa. Silloin on mahollisuus tutkia konehuone ja muut tilat joihin ei pääse koneiden käydessä.
Tuossa muutama kommentti ylempänä on otsikolla: Hitaus linkki, lue se.
4. Näissä "keskusteluissa" on suurin osa täyttä roskaa, kannattaisi kuitenkin vilkaista mitä asiasta on aiemmin kirjoitettu. Hyvä nettisivu ajantasaiseen tietoon: www. Ampparit.com.Jos aluksen lastissa ei ollut mitään hämärää, miksi ihmeessä sen luovuttaminen Kanarian saarten satamassa siirtyy päivästä toiseen.
Onko kielletyn lastin siirto rahtilaivasta sotalaivaan noin vaivallo9inen tapahtuma vai ovatko jotkut merisotilaat taas "ryssineet" jollain tavoin, kun valmista ei tahdo tulla millään? - Harjoitusta-mihin?
ent. merenkulkija kirjoitti:
1. Alus ei ole Suomen rekisterissä. Maltan ja Venäjän asiat eivät kuulu muille. Valtiosopimusten mukaan: merioikeusyleissopimus, artiklat 101 ja 105 , lyhyesti selkosuomella: Kansainvällisillä vesillä kaapparit kiinniottanut päättää miten menetellään. Kolmannen osapuolen edut on otettava huomioon.
2. Sitä ei viedä Venäjälle, se on Kanarian saarten lähistöllä ja luovutetaan lähipäivinä Maltan edustajille ja omistajille. Alus on hinauksessa. Silloin on mahollisuus tutkia konehuone ja muut tilat joihin ei pääse koneiden käydessä.
Tuossa muutama kommentti ylempänä on otsikolla: Hitaus linkki, lue se.
4. Näissä "keskusteluissa" on suurin osa täyttä roskaa, kannattaisi kuitenkin vilkaista mitä asiasta on aiemmin kirjoitettu. Hyvä nettisivu ajantasaiseen tietoon: www. Ampparit.com.Laivalla on suomalainen yhtiö omistajana. Tosin venäläisten omistama kuten moni muukin strategisesti tärkeä yhtiö Suomessa. Onneksi EU palkitsee dokumentin venäläisten suunnitelmista Suomessa.
- Herkkäuskoinen vasuri
Venäjä on vihdoin saanut käytyä läpi tuon suuren laivan joka sopen eikä ole vieläkään ilmoittanut löytäneensä mitään.
Joko he valehtelevat tai sitten laivassa ei ollutkaan muuta kuin puutavaraa.
Ihmeen kauan kyllä kesti yhden laivan tutkiminen, joten Venäjä taisi taas kusettaa koko muuta maailmaa!- Suomettunut
Me täällä Suoli24:llä emme ole osanneet epäillä mitään, emmekä opi epäilemään mitään.
- tyhjästä on vaikea nyhjäistä.
Hitmanhan epäili jo aloituksessaan että ohjukset kuljetettiin pois niissä suurissa lentokoneissa jotka tulivat hakemaan pois kaappaajat ja osan miehistöä.
Ne ohjuksethan ovat pieniä, 4,7- 7,5 metrin pituisia ja alle 50 cm paksuja, painoa on n. 300 - 1000 kg. Ne voidaan helposti kuljettaa kumiveneellä maihin, siirtää ulkomaalaisella lentokentällä koneesseen kenenkään ulkopuolisen huomaamatta. Ovat ilmeisesti palkanneet sen David Copperfieldin häivyttämään ne kaikkien muiden paitsi kuljettajien silmistä. tyhjästä on vaikea nyhjäistä. kirjoitti:
Hitmanhan epäili jo aloituksessaan että ohjukset kuljetettiin pois niissä suurissa lentokoneissa jotka tulivat hakemaan pois kaappaajat ja osan miehistöä.
Ne ohjuksethan ovat pieniä, 4,7- 7,5 metrin pituisia ja alle 50 cm paksuja, painoa on n. 300 - 1000 kg. Ne voidaan helposti kuljettaa kumiveneellä maihin, siirtää ulkomaalaisella lentokentällä koneesseen kenenkään ulkopuolisen huomaamatta. Ovat ilmeisesti palkanneet sen David Copperfieldin häivyttämään ne kaikkien muiden paitsi kuljettajien silmistä.Artic Sean piti jo monta päivää sitten päästä Las Palmasin satamaan luovutettavaksi alkuperäisille omistajilleen.
Nyt vahdinvaihtoa on jälleen siirretty!
Miten on mahdollista, että tilanne on Venäjälle niin vaikea, ettei viikkokausien pähkäilyn jälkeenkään saada asiaa pois päiväjärjestyksestä?
Kohtahan tuolle "ryssimiselle" hirnuvat jo Kanarian saarten kamelitkin!Hitman-1 kirjoitti:
Artic Sean piti jo monta päivää sitten päästä Las Palmasin satamaan luovutettavaksi alkuperäisille omistajilleen.
Nyt vahdinvaihtoa on jälleen siirretty!
Miten on mahdollista, että tilanne on Venäjälle niin vaikea, ettei viikkokausien pähkäilyn jälkeenkään saada asiaa pois päiväjärjestyksestä?
Kohtahan tuolle "ryssimiselle" hirnuvat jo Kanarian saarten kamelitkin!Ei voi rantautua, kun Espanja ei vielä päästä, tai oli jo päästämässä, mutta eväsi sitten uudestaan pääsyn.
Sinulle tässä taas "hirnutaan".- V.J.
Hitman-1 kirjoitti:
Artic Sean piti jo monta päivää sitten päästä Las Palmasin satamaan luovutettavaksi alkuperäisille omistajilleen.
Nyt vahdinvaihtoa on jälleen siirretty!
Miten on mahdollista, että tilanne on Venäjälle niin vaikea, ettei viikkokausien pähkäilyn jälkeenkään saada asiaa pois päiväjärjestyksestä?
Kohtahan tuolle "ryssimiselle" hirnuvat jo Kanarian saarten kamelitkin!Seuraisit sinäkin joskus uutisia. Espanjan viranomaiset eivät ole antaneet lupaa tulla satamaan. Eihän laiva päässyt satamaan edellisellä kerrallakaan, silloin kun ne "ohjukset" kuljetettiin kuniveneillä maihin ja vietiin lentokoneisiin. kenenkään ulkopuolisen sitä huomaamatta. Näin eräs Hitman teoretisoi.
Saman Hitmanin mukaan kyseessä ovat Venäjän uudenaikaisimmat ohjukset, niitä myöskin rikolliset osaavat kuljetella ja piilotella laivoihin kenenkään huomaamatta.
Laiva on ollut sataman edustalla jo monta päivää. odottamasa lupaa tulla satamaan. - ould smugler
yhtä sun toistakin noista laivoista,kaksoispohjassa on muitakin kuin polttoainetankkeja! Siellä on ns painolastitankit jotka täytetään tarvittaissa merivedellä aluksen vakauttamiseksi esim juuri kun lastina on tuontapaista kuin puutavaraa.Niihin tiloihin pääsee vasta kun laiva on Lossattu siis kun lasti on purettu ja ruumat ovat tyhjät.Lastiruuman pohjalla sijaitsse nk MANOS eli MIES luukut jotka on avattavissa joista käsin ky tilaan voi erinomaisesti ujuttaa kaikenmoista salakuljetystavaraa. Fööri eli Keula kuten myös ahteri eli peräpiikit sitävastoin voi tarkistaa myös meressä-Merelläkin!
- ex seilori
ould smugler kirjoitti:
yhtä sun toistakin noista laivoista,kaksoispohjassa on muitakin kuin polttoainetankkeja! Siellä on ns painolastitankit jotka täytetään tarvittaissa merivedellä aluksen vakauttamiseksi esim juuri kun lastina on tuontapaista kuin puutavaraa.Niihin tiloihin pääsee vasta kun laiva on Lossattu siis kun lasti on purettu ja ruumat ovat tyhjät.Lastiruuman pohjalla sijaitsse nk MANOS eli MIES luukut jotka on avattavissa joista käsin ky tilaan voi erinomaisesti ujuttaa kaikenmoista salakuljetystavaraa. Fööri eli Keula kuten myös ahteri eli peräpiikit sitävastoin voi tarkistaa myös meressä-Merelläkin!
Tässä Arctic Sean tapauksessa Hitman ja kumppanit esittävät teorian jonka mukaan aluksessa on piilossa ohjuksia. Miten tuollainen 7,5 metriä pitkä ja lähes puoli metriä paksu kappale saadaan mahtumaan painolastitankkiin ? Keksitkö niille jonkin toisen hyvän piilon? Virolaisen amiraalin mukaan laivalla on viisi risteilyohjusta, ne ovat vielä suurempia kuin nuo em. ilmatorjuntaohjukset.
Pohjatankit olivat yleinen "jemma" pienelle tavaralle kuten viinalle ja tupakalle. Eivät kuitenkaan useiden välilaipioiden ja ahtaan miesluukun vuoksi sopivia isoille esineille. - ould smugler
ex seilori kirjoitti:
Tässä Arctic Sean tapauksessa Hitman ja kumppanit esittävät teorian jonka mukaan aluksessa on piilossa ohjuksia. Miten tuollainen 7,5 metriä pitkä ja lähes puoli metriä paksu kappale saadaan mahtumaan painolastitankkiin ? Keksitkö niille jonkin toisen hyvän piilon? Virolaisen amiraalin mukaan laivalla on viisi risteilyohjusta, ne ovat vielä suurempia kuin nuo em. ilmatorjuntaohjukset.
Pohjatankit olivat yleinen "jemma" pienelle tavaralle kuten viinalle ja tupakalle. Eivät kuitenkaan useiden välilaipioiden ja ahtaan miesluukun vuoksi sopivia isoille esineille.On myös laivassa Pilssit!Ja alushan oli telakalla,,,
- ex seilori
ould smugler kirjoitti:
On myös laivassa Pilssit!Ja alushan oli telakalla,,,
Tuon tyypin laivoissa on vain pienet pilssikaivot ruumien peränpuoleisissa nurkissa. Vanhoissa laivoissa olivat ruuman pituiset pilssit tavallisia. Niistä luovuttiin jo silloin kun siirryttiin kasaamaan laivoja lohkoista. Konttien kuljetus oli myös syy rakentaa yhtenäinen tasainen ruuman pohja.
Venäjän touhut ovat kummallisia.
Venäjällä ei ole mitään tekemistä laivan kanssa. Venäjä on kaapannut laivan. Odottelee, että ohjusten aiheuttama radioaktiivinen säteily häipyy.
Mitä on Antonin KGB-järjestely? Syy Mainilan laukauksiin, näyttävä konflikti Suomen kanssa? Venäjä on pahan valtakunta ja siten kaikkeen on suhtauduttava varoen.
Schröder - Saksan entinen pomo ja Lipponen, Suomen pomo - 6000 €/pv palkkaa, aika paha.Saatat olla oikeilla jäljillä!
Väitetään, että Kaliningradin satamassa mitattiin Artic Sean "telakoinnin" jälkeen poikkeuslukemia radioaktiivisessa säteilyssä.
Pietarsaaressa ei mittauksia saatu tehdä ollenkaan, kun STUK totesi sen olevan "täysin aiheetonta".
Oliko määräys STUKille tullut ehkä Kremlin kabineteista?- jotain rotia luuloihinkin
Hitman-1 kirjoitti:
Saatat olla oikeilla jäljillä!
Väitetään, että Kaliningradin satamassa mitattiin Artic Sean "telakoinnin" jälkeen poikkeuslukemia radioaktiivisessa säteilyssä.
Pietarsaaressa ei mittauksia saatu tehdä ollenkaan, kun STUK totesi sen olevan "täysin aiheetonta".
Oliko määräys STUKille tullut ehkä Kremlin kabineteista?Väitetäänhän sitä paljon muutakin. Mistä nuo tiedot radioaktiivisesta säteilystä ovat tulleet? Sinun vainoharhaisesta päästäsi ?.
jotain rotia luuloihinkin kirjoitti:
Väitetäänhän sitä paljon muutakin. Mistä nuo tiedot radioaktiivisesta säteilystä ovat tulleet? Sinun vainoharhaisesta päästäsi ?.
Tuosta radioaktiivisesta säteilystä oli mediatietoja ennen kuin Venäjän sotalaivat "kaappasivat" tuon kaapatun Artic Sean omia puuhailujaan varten.
Voit kysyä asiasta Sätelyturvakeskuksesta (STUK), vaikkakin epäilen, että Kreml on kertonut arvojohtajattarellemme asian olevan arkaluontoista puuttumista "Venäjän sisäisiin asioihin"...- V. J.
Hitman-1 kirjoitti:
Tuosta radioaktiivisesta säteilystä oli mediatietoja ennen kuin Venäjän sotalaivat "kaappasivat" tuon kaapatun Artic Sean omia puuhailujaan varten.
Voit kysyä asiasta Sätelyturvakeskuksesta (STUK), vaikkakin epäilen, että Kreml on kertonut arvojohtajattarellemme asian olevan arkaluontoista puuttumista "Venäjän sisäisiin asioihin"...Saksalaisen "mediatiedon" mukaan aluksessa oli liikaa syväyttä ja "siinä täytyi olla jotain muutakin kuin puutavaralasti". Arctic Sean syväyden lisäys on n.13 t/ cm . Niitä aikaisemmin mainitsemiasi "Venäjän uudenaikaisimpia ohjuksia," jotka rikolliset pystyvät kuljettamaan ja piilottamaan kenenkään huomaamatta olisi pitänyt olla todella paljon . Saksalaiset siis pystyvät toteamaan tuon syväyden lisäyksen merellä otetun kuvan perusteella, tietämättä lastin, painolastin ja polttoaineisden määrää. Uskottavaa vai mediaa ?
Viron puolustusvoimien entisen komentajan mukaan laivalla on 5 risteilyohjusta. Tieto on "mediasta"
Median mukaan kaapparit olivatkin luonnonsuojelijoita, jotka harjoittelivat merellä liikkumista kumiveneellä Ruotsin aluevesillä. Tieto on lehdistöstä.
Tarkista sieltä mediastasi milloin STUK ilmoitti säteilymittauksen olevan tarpeetonta. Olikohan paljonkin laivan lähdön jälkreen?
Englantilaisen "median" mukaan ulkomaiset tiedustelupalvelut olivat tietoisia "salaisesta kuljetuksesta"
Israelilaisessa "mediassa" oli tietoja johtajien salaperäisistä matkoista Venäjälle.
Tuossa aluksi sitä mediatietoa. - Valpas tarkkailija
V. J. kirjoitti:
Saksalaisen "mediatiedon" mukaan aluksessa oli liikaa syväyttä ja "siinä täytyi olla jotain muutakin kuin puutavaralasti". Arctic Sean syväyden lisäys on n.13 t/ cm . Niitä aikaisemmin mainitsemiasi "Venäjän uudenaikaisimpia ohjuksia," jotka rikolliset pystyvät kuljettamaan ja piilottamaan kenenkään huomaamatta olisi pitänyt olla todella paljon . Saksalaiset siis pystyvät toteamaan tuon syväyden lisäyksen merellä otetun kuvan perusteella, tietämättä lastin, painolastin ja polttoaineisden määrää. Uskottavaa vai mediaa ?
Viron puolustusvoimien entisen komentajan mukaan laivalla on 5 risteilyohjusta. Tieto on "mediasta"
Median mukaan kaapparit olivatkin luonnonsuojelijoita, jotka harjoittelivat merellä liikkumista kumiveneellä Ruotsin aluevesillä. Tieto on lehdistöstä.
Tarkista sieltä mediastasi milloin STUK ilmoitti säteilymittauksen olevan tarpeetonta. Olikohan paljonkin laivan lähdön jälkreen?
Englantilaisen "median" mukaan ulkomaiset tiedustelupalvelut olivat tietoisia "salaisesta kuljetuksesta"
Israelilaisessa "mediassa" oli tietoja johtajien salaperäisistä matkoista Venäjälle.
Tuossa aluksi sitä mediatietoa.Puutavaralla on tietty paino ja tilavuus. Kun laiva ui syvemmällä kuin mitä siihen mahtuva puutavaralasti painaa, niin siinä on oltava jotain muutakin lastia tai iso vuoto...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Syväys - ent. merenkulkija.
Valpas tarkkailija kirjoitti:
Puutavaralla on tietty paino ja tilavuus. Kun laiva ui syvemmällä kuin mitä siihen mahtuva puutavaralasti painaa, niin siinä on oltava jotain muutakin lastia tai iso vuoto...
http://fi.wikipedia.org/wiki/SyväysMissä on ilmoitettu Aectic Sean lastin paino? 0,50 t/ m3 on likimääräinen kuivatun puutavaran paino. Ilmakuivan tai tuoreen 0.55 ja enemmän. Ero on helpostikin 10%.
Lastin painoa laskettaessa syväydestä, on tiedettävä tarkasti painolasti, polttoaineet., juomavedet ja muiden varastojen paino.
Aluksen tarkka syväys on myös tiedettävä. Syväys luetaan keulasta, perästä ja keskilaivan lastimerkin kohdalta. Lasketaan yhteen: keulasyväys peräsyväys ja 6 kertaa keskeltä, jaetaan 8:lla. Tuo 6 kertaa keskeltä rungon mahdolisen taipuman takia. Mitataan sataman veden ominaispaino.
Syväyttä vastaava kuollutpaino ( dead veight) saadaan aluksen piirustuksista tehdyistä taulukoista.
Sadan tonnin paino lisää Arctic Sean kokoisen aluksen syväyttä n. 8 cm.
.
Ulkopuolisen on ilman perustietoja mahdoton sanoa lastin painoa. - Media, herätkää
ent. merenkulkija. kirjoitti:
Missä on ilmoitettu Aectic Sean lastin paino? 0,50 t/ m3 on likimääräinen kuivatun puutavaran paino. Ilmakuivan tai tuoreen 0.55 ja enemmän. Ero on helpostikin 10%.
Lastin painoa laskettaessa syväydestä, on tiedettävä tarkasti painolasti, polttoaineet., juomavedet ja muiden varastojen paino.
Aluksen tarkka syväys on myös tiedettävä. Syväys luetaan keulasta, perästä ja keskilaivan lastimerkin kohdalta. Lasketaan yhteen: keulasyväys peräsyväys ja 6 kertaa keskeltä, jaetaan 8:lla. Tuo 6 kertaa keskeltä rungon mahdolisen taipuman takia. Mitataan sataman veden ominaispaino.
Syväyttä vastaava kuollutpaino ( dead veight) saadaan aluksen piirustuksista tehdyistä taulukoista.
Sadan tonnin paino lisää Arctic Sean kokoisen aluksen syväyttä n. 8 cm.
.
Ulkopuolisen on ilman perustietoja mahdoton sanoa lastin painoa.Taitaa olla, että monet pelkuruudessaan sokeuttavat asiat ja näperrykset toisiinsa.
Kyllää Venäjällä on kovat piipussa, kun rupesi merirosvoksi. Venäjällä ei ole mitään tekemistä koko laivan tapahtumien kanssa mutta siitä huolimatta on pitänyt kaapattuna 2 kuukautta.
Miksi KGB kaappasi 10-vuotiaan lapsen? Synnyttääkseen konfliktin.
- hhgh
täyttä paskaa selitykset.
http://www.youtube.com/watch?v=6PZOK9enYdM - Merirosvo ja kidnappaus
On se kumma, miten ei näin tärkeää asiaa keskustella kansalaisten YLE:n kanavilla enempää. Venäjän salainen palvelu kaappaa suomalaisen 10-vuotiaan lapsen ja yllyttää Venäjän Median Putinin mielen mukaiseksi. Ja Arctic Sea ei kuulu mitenkään Venäjälle. MAlta lipun allla ja suomalainen omistus. Kaappaajat baltian maista.
Ja Venäjän kokoo sotilaslaivasto pitää merirosvouksen saalista omanaan.
Ei mitään kansainvälisten lakien noudattamista.
Rautaa rajalle, jos ei muu auta.
Öljy ja kaasu eivät saa olla meidän alistajiamme. Venäjä käyttää nyt niitä naapureitaan vastaan. Nyt Venäjä ei saa kaappaamaansa laivaa millään mihinkään satamaan, koska alusta ehkä epäillään (aiheellisestikin) vaaralliseksi ihmisille, sillä eräiden tietojen perusteella se säteilee radioaktiivista säteilyä ympäriinsä.
Toivottavasti alus puhdistetaan perusteellisesti, enenn kuin se seuraavan kerran tulee kotimaamme rannikon läheisyyteen.
Milloin Venäjä kertoo totuuden Artic Sean meriseikkailuista?- Espanjan uutisista
Ei epäillä mistään radioaktiivisesta.. Aluksen on ilmoitettu tarvitsevan pieniä korjauksia, polttoaineita ja juomavettä. Kyse on siitä kuka maksaa satamamaksut ja muut kulut ?.
Nuo kuvitelmat radioaktiivisuudesta voit unohtaa, Samoin kuin olettamasi Kaliningradissa "lastatut uudenaikaisimmat ohjukset".
Ketjusta on poistettu 38 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa762281Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2681901Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi59874- 70828
Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �48827- 68779
- 54764
- 65757
- 71755
IL - Tulitauko Ukrainassa - Hyvä Trump!!
Ukraina hyväksyy välittömän tulitauon Ukraina hyväksyi välittömän tulitauon Ukraina on hyväksynyt Yhdysvaltojen kanss177723