Onko tää muka mahollista että toinen vanhempani on ottanut koulukuvia minun ollessa alaikäinen, jolloin minulla ei ollut minkäänlaista käsitystä mihin ko. koulukuvat voivat minut johtaa. Nyt kun olen täyttänyt 18v niin minulta peritään kuvista rahaa josta minulla ei ole tietoakaan. En tiedä kuinka monen vuoden takaa tämä juttu oikein on mutta KUVA AHTI niminen firma on päättänyt saada vähän ekstraa näin lama-aikana, luonnollisesti korkojen kerä. Että voi vi***taa...
Boikottiin kaikki koulukuvat, ottakaa mielummin digikameralla koulukuvat opettajan kanssa, tulee varmasti halvemmaksi.
Alaikäisenä saatujen koulukuvien maksun perintä täysi-ikäisenä?
5
1778
Vastaukset 5
- Eräs äiti
Vai toimivatko nämä kuvausfirmat niin, että lähettelevät maksamatta jääneistä tarhakuvista laskuja lapsille heidän täytettyään 18?
Todella naurettavaa toimintaa. Digikameraa kannatan minäkin - eräs äiti vielä
Tässä tietoa:
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvoja/
Jos laskussa on jo kuluja ja korkoja, sinun on täytynyt saada aiheesta useampi karhulasku. Ilmeisesti et ole saanut?
Ota mahdollisimman pian yhteyttä kuluttajaneuvojaan.- Petetty
En ole useampaa laskua saanut, eikä laskussa edes kerrota mihin vuoteen kuvat (tai mistä lasku nyt ikinä on tullutkaan) sijoittuvat tai mistä korot tulevat, laskussa on vain summa joka minun tulisi muka maksaa. Periaatteessa en edes tiedä mistä maksan, KUVA AHTI alkoi vainoamaan minua sen jälkeen kun äitini pääsi velkasaneeraukseen. Kai se pitää ottaa yhteyttä tuohon kuluttajaneuvojaan.
- kysy viranomaisilta
Ollessasi lapsi olet ollut oikeustoimikelvoton, joten mitään tikkukaramellia isompia kauppoja et ole voinut tehdä. Kauppa olisi pitänyt purkaa laittomana, jos olet sen itse mennyt lapsena tekemään. Jos vanhempasi ovat allekirjoituksellaan tilauksen vahvistaneet, kuuluu lasku heidän hoitaa. Muussa tapauksessa kauppa täytyy purkaa, koska alaikäinen ei voi tehdä tuollaisia oikeustoimia, jossa on kyse isommista summista kuin vaikka karkkipussi.
Ota yhteyttä sinne kuluttajaviranomaisiin, jotta saat itsellesi oikeuta. Itse en maksaisi tuollaista laskua, jota en olisi tehnyt tai jos sen hetkellä olisin ollut alaikäinen.Ja jos ei muu auta vaadi saada nähdä originaali kuvat tai onko edes niitä vielä olemassa, jos niitäkään ei enää olisi voit hyvin vedota, että ne eivät ole ko. firman kuvaamia ja heillä ei täten ole oikeutta kuviin. Älytöntä kaikenkaikkiaan koko touhu.
Itse en maksaisi senttiäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211371- 681330
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331261- 1081245
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 1091009
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94967Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182933- 89886
- 45871
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66801Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50696- 43666
- 58663
- 70646
- 98638
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087628Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123612- 67586
- 52574