Ollaan poikaystäväni kanssa lähdössä ekaa kertaa kanarian saarille. en oo kyl ite käyny missään muuallakaan ennen ni tää on vähän vaikeeta :D. oon koittanu matkatoimistojen sivuilta kattoo vähän tietoja niistä eri saarista mut ei niistä paljookaan saa irti joten nyt haluisin mielipiteitä minne kannattaisi suunnata ensikertalaisen. Ei olla kovia juhlimaan mut tietty lomalla täytyy hiukan irrotella, himoshoppaajana haluaisin myös sellaiseen paikkaan missä olis hyvät kaupat ja missä sais vierähtämään enemmänki aikaa :) ja sitte tietty kivaa nähtävää ja kierreltävää ja hyvää ruokaa. viikon reissua ollaan suunniteltu.
Voi suositella hotellejakin. auttais hirveesti kun sitä tarjontaa on niin paljon. Ja vielä jos joku viittis heittää jotain summia mitä sinne kannattaa ottaa mukaan tai millä rahalla siellä pärjää? :)
Ekaa kertaa matkalle
17
969
Vastaukset
- dependente
Jos shoppailu on tärkeää niin suositellaan Las Palmasia ja Puerto de la Cruzia. Jos Aurinko on tärkeä suositellaa Puerto Ricoa, Playa del Inglesiä ja Playa de las Americasia.
- masa11
Niistä selviää jotakin.
Las Palmasissa parhaat shoppailumahdollisuudet, paljon ruokapaikkoja, hyvä hiekkaranta ja paljon muutakin mielenkiintoista katseltavaa. Sieltä on hyvät bussiyhteydet esim. saaren eteläosiin "takuuaurinkoisempiin" paikkoihin, kuten Playa del Inglesiin tai Puerto Ricoon.
Sitten tuo Las Palmasin huonompi puoli viikon matkaa ajatellen. Sää saattaa jämähtää pilviseksi ja sadekuurot yllättää loppusyksystä, eli marras-joulukuussa ja talvellakin.
Ehkä aurinkovarmin ja kuumin on Puerto Rico. Se on melko pieni ja shoppailumahdollisuudet rajoittuvat pelkkiin turistikrääsäkauppoihin.
Ingles on huomattavasti isompi kylä.
Tässä puhumani Gran Canarian lisäksi Teneriffa on toinen varteenotettava saari.
Siellä Playa de las Americas on Inglesin tyyppinen autiomaahan tehty iso lomakeskus. Sieltä löytyy myös alkuperäisempi pienempi kaupunki Puerto de la Cruz, jossa turistien lisäksi runsaasti paikallista asutusta.
Sen shoppailumahdollisuuksista en tiedä mitään, mutta oletan Sotiksen ja Mentiran tehneen siellä aivan ihania löytöjä puolityhjiin vaatekaappeihinsa. Saaren pääkaupunki Santa Cruz on kaupunki, jossa ymmärtääkseni ei ole niin paljon turisteja, kuin esim. Las Palmasissa. Se on Palmasia pienempikin, mutta uskoisin kauppoja olevan silti melkoisesti. Sinne ei Suomesta edes tehdä lomamatkoja, mutta saaren muista lomakeskuksista on sinnekin hyvät bussiyhteydet.
Jos näet hieman vaivaa ja surffailet viestiketjuja tuolta alempaakin, löydät hyvinkin yksityiskohtaisia neuvoja ostospaikkojen läytämiseksi. Esim. nimimerkki Misska ja hänen kirjoituksensa Inglesiin, jos hieman saan mainostaa. En viitsisi näet kirjoittaa samaa höpinää uudelleen.
Rahaa ja luottokortin limiittiä on hyvä varata riittävästi, mikäli aiot ostaa esim. Las Palmasin putiikeista muutamalla tonnilla!
Pärjää siellä vähemmälläkin. Sen näet, kun luet näitä käynnissä olevia keskusteluja.
Voisin ajatella kahden nuoren kuluttavan viikon matkalla ruokiin, välipaloihin ja juomiin noin satasen päivässä. Ehkä sillä pärjää, ellei joka ilta syö todella pitkän kaavan mukaan. Siihen sitten shoppailurahat päälle.
Ymmärrän kyllä, että hotelliasiakin askarruttaa ensimmäistä kertaa matkustavaa. Tunnen Inglesin parhaiten, joten jotain sen suhteen.
Ensiksi pitää valita, ottaako huoneistohotellin vai perinteisen hotellin. Hotelleihin yleensä kuuluu aamianen ja usein vielä puolihoito ja ehkä enenevässä määrin all inclusive. Viimeisessä vaihtoehdossa ei sitten tarvitse miettiä ruokailupaikkoja. Tästäkin on hyvin pitkä keskusteluketju tässä aivan lähellä.
Mielestäni hotellihuoneen pitkänä miinuksena on se, että siinä ei ole omaa keittiötä ja erityisesti jääkaappia, jossa oluet pysyisivät kylminä. Me tykätään laittaa itse ainakin aamiainen, joten huoneistohotelli on meidän ykkösvaihtoehto.
Inglesin huoneistohotellit ovat melko pelkistettyjä ja hyvin samantapaisia kaikki. Se on sitten tuurista kiinni, miltä puolelta huoneisto satut saamaan. Keskustassa on meluisampaa ja saatat tarvita korvatulppia, kuten minä, kun asumme meluisassa paikassa olevassa AM:n Corona Blancassa. AM:lla on hotellikeskittymä siinä lähellä "suomibaarihelvetin" ytimessä. Ne ovat Green Field, Agaete Park ja Jardin del Atlantico. Green Parkkia en suosittele, sen kaikki huoneet ovat huonoon suuntaan. En ole koskaan näissä asunut, mutta oletan niiden olevan suunnilleen samaa tasoa. Green Fieldissä taitaa olla aamiainen.
Finnmatkoilla saattaisi olla kohtuullinen, ellei ihan hyvä Regina Mar, josta siitäkin on täällä keskusteltu.
Mielenkiintoinen vaihtoehto voisi olla myös FM:n (Finnmatkat) Barcelo las Margaritas all inclusive vaihtoehto.Jos kokeilet sitä ja kerro sitten ehdottomasti kokemuksesi täällä! Olisi kiva kuulla, jos joku tätä lukeva on tuon vaihtoehdon ottanut.
Inglesin vieressä on Maspalomasin laakso, jossa ainoastaan 1-2 kerroksisia bungaloveja. Alue on rauhallista. Keskellä ostoskeskus Faro II. Sieltä on muutama kilometri kävelemistä keskustaan tai noin 3 EUR taksimatka.
Maspalomasin jälkeen meren rannassa majakalta (Faro) eteenpäin on uusi vähän hienostuneempi Meloneras. Siellä on muutamia hienompia liikkeitä ja uusia hotelleja ja huoneistohotelleja. Alue on iltaisin melko hiljainen. Taksilla pääsee noin vitosella Inglesin menomestoihin. Sieltä tai sinne on kiva kävellä vaikka rantaa pitkin ja toiseen suuntaan kanavanreunaa ja jalkakäytäviä. Edestakaisin tulee sellainen kiva 12 km:n lenkki.
Hauskaa lomaa!!!Kyllä vaan, suositellut ostospaikat, eli Las Palmas (paras mahdollinen) ja Puerto de la Cruz (käyttökelpoinen) ovat juuri noin. Masalle kommenttina, että Puerto de la Cruzista en ole ostanut juuri muuta kuin pari hyvää laukkua (ei mitään katufeikkejä) ja yhden unohtumattoman farkkutakin, kaikki nuo Martianezin ostoskeskuksesta. Ja tietysti kosmetiikkaa.
Las Palmasista olen kirjoittanut niin paljon, että en enää toista samoja virsiä, mutta totean kuitenkin, että jos sattuu sinne alennusmyyntien aikaan, silloin todella kannattaa käydä ostoksilla.
Kyllä oli taas Masan vastaus niin täydellinen, että huh...
Sotiksen vaatekaappiin mahtuu aina hyviä löytöjä, mitään joutavaa en osta, mutta jos mukava verme ikäänkuin kävelee vastaan, se kyllä vaihtaa omistajaa kiivaasti, kuten tuo mainittu farkkutakki, josta on ollut paljon iloa.
- Mentira
Täyttä totta mitä nuo ystävät tuossa kirjoittivatkin, mutta itse voisin mainostaa Lanzarotea ja siellä nimenomaan Puerto del Carmenia. Carmen on mukava ja viihtyisä lomakohde jossa upeita rantoja, vilkasta elämää muttei liian rauhatonta, ja erittäin hyviä ravintoloita joista parhaat löytyvät sataman ympäristöstä. Itse Carmenin shoppailumadollisuudet ovat lähinnä turistirihkamaa, mutta vanhassa kylässä löytyy isohko ostoskeskus Biosfera ja vielä suurempi eli Deiland kaupungin ulkopuolelta, unohtamatta tietenkään pääkaupunkia Arrecifea johon sinnekin on helppo mennä paikallisbussilla tai jopa fillaroiden! Lanzarotella on paljon nimenomaan luonnonnähtävyyksiä, mutta koska saari on pieni, kerkeää jo viikossakin näkemään ja kokemaan paljon! Lanzarote onkin Tenerifen Puerto de la Cruzin ohella oma suosikkipaikkani!!!
Hotelli- sun muita suosituksia ja vinkkejä on sitten helpompi alkaa miettimään jahka teillä alkaa itse kohde, tai edes saari olemaan selvillä.
Tuossa on linkki erääseen keskusteluun.. josta puolestaan löytyy pari linkkiä Plazan Lanzarotekeskusteluun.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6668431#comment-34962621
P.S. Masa.. tunnustan olevani maailman huonoin shoppailija kun rättikauppoja kaihdan enkä kosmetiikkaa edes käytä! Mutta toki joskus (varsinkin loppiaisen jälkeisessä ale´ssa) on jokunen paita mukaan tarttunut "kun halvalla sain". Cruzin paras shoppailumekka on ehdottomasti suuri ostoskeskus Al Campo La Villa, jossa kyllä on varsinkin vaatekauppoja tungokseen saakka.Totta on, että se Carmenin alue on hieno ja suositeltava ja todella se vanha kylä satama-alueineen vallan viehko. Arrecifessakin on poikettu. En piru vieköön muista sen ostoskadun nimeä ja vaikka silloin mamman kanssa (äitini) käydessä oltiin pitkällä keväässä, siellä oli hyviä tarjouksia ja eikö vain joku riepu tarttunut matkaan. Toisella reissulla, jolloin nimenomaan oli se hurja sirocco kierreltiin kaupungin laitoja, mutta keli alkoi olla sitä luokkaa, että piti hyvässä järjestyksessä palata tukikohtaan (Playa Blanca).
Tuli vielä mieleen yksi tuote, joista noiden vakijuttujen (vaatteet, tupakka, kosmetiikka, mausteet) lisäksi teen löytöjä: valokuvakehykset. Esim. Sotis Jr:n ylioppilaskuva on kehystetty aivan mahtavan kauniiseen ja koristeelliseen puiseen vekottimeen, jonka löysin Puerton kauppahallissa olevasta lahjatavaraliikkeestä. En lainkaan väitä, etteikö Suomesta voisi löytää vastaavia, mutta ainahan noihin matkoilta ostettuihin liittyy tietty tunnearvo. Edesmenneestä koirasta on parikin hyvää otosta, joille aion etsiä asiaankuuluvat raamit. Joten eikun tassua toisen eteen ja ostoksille.- Mentira
Sotavento kirjoitti:
Totta on, että se Carmenin alue on hieno ja suositeltava ja todella se vanha kylä satama-alueineen vallan viehko. Arrecifessakin on poikettu. En piru vieköön muista sen ostoskadun nimeä ja vaikka silloin mamman kanssa (äitini) käydessä oltiin pitkällä keväässä, siellä oli hyviä tarjouksia ja eikö vain joku riepu tarttunut matkaan. Toisella reissulla, jolloin nimenomaan oli se hurja sirocco kierreltiin kaupungin laitoja, mutta keli alkoi olla sitä luokkaa, että piti hyvässä järjestyksessä palata tukikohtaan (Playa Blanca).
Tuli vielä mieleen yksi tuote, joista noiden vakijuttujen (vaatteet, tupakka, kosmetiikka, mausteet) lisäksi teen löytöjä: valokuvakehykset. Esim. Sotis Jr:n ylioppilaskuva on kehystetty aivan mahtavan kauniiseen ja koristeelliseen puiseen vekottimeen, jonka löysin Puerton kauppahallissa olevasta lahjatavaraliikkeestä. En lainkaan väitä, etteikö Suomesta voisi löytää vastaavia, mutta ainahan noihin matkoilta ostettuihin liittyy tietty tunnearvo. Edesmenneestä koirasta on parikin hyvää otosta, joille aion etsiä asiaankuuluvat raamit. Joten eikun tassua toisen eteen ja ostoksille.oli muuten todella halpoja ja hyvännäköisiä vaatteita, ja vaikka ukkoni minua usuttikin shoppailemaan, niin enpä sitä viittinyt tehdä vaikka tosi makeita farkkujakin olisi saanut hintaan 6,-!!! Jälestä päin kyllä harmitti kun en mitään suostunut ostamaan, mutta kun vaatekaupoista en tykkää enkä lomallani juurikaan jaksaisi alkaa rätei sovittelemaan. Joskus ehkä kannattaisi..
Farkkutakin kyllä tarvitsisin, sillä omani on jo niin vanha, että muotia seuraamatonkin huomaa sen olevan jo aikansa elänyt. Tosin vasta luin lehdestä että farkkutakki on syysmuodissa OUT, mutta ihan sama, sillä se nyt vaan on mun tyylinen vaatekappale jolla pärjää reissussa oli sitten viileempi päivä tai yö. Ja sillä samalla nutulla kyllä baariinkin eksyn, kun en mitään naisellisia pikkutakkeja tyyliin bleiseri edes omista.. asia josta rakas äitini onkin motkottanut jo vuosikausia!
Mutta Arrecifesta vielä sen verran, että koska se ei ole mikään turistikaupunki, niin sinne ei kannata mennä siestan aikaan koska silloin on kaikki kaupat kiinni, sama pätee myös Fuerteventuran Puerto del Rosariota. Muuten, joku Fuertea paremmin tunteva voisikin mainostaa aloittajalle esim. Corralejoa joka on kiva paikka sekin!!
Vielä siitä Arrecifesta, niin vaikka se tuntuukin olevan varsin hiljainen kaupunki, niin sinne kannattaa mennä viikonloppuiltana katsomaan kuinka paikalliset viettävät esim. PE tai LA -iltaa. Kaupunki muuttuu ihan toiseksi kuin päivällä, ja oma viehätyksensä on kävellä sen pikkukujilla pimeän aikaan.. Tosin kun eksyttiin, niin silloin mulla meinasi mennä pupujussi pöksyyn!
Ja jotta välillä tulisi vähän asiattomuuksiakin, niin mulla on nyt ilo lähteä puhdistamaan sankollinen puolukoita jotka reipas mieheni kävi äidilleni poimimassa.. Ja minä saan tietysti sen tylsimmän homman! Mentira kirjoitti:
oli muuten todella halpoja ja hyvännäköisiä vaatteita, ja vaikka ukkoni minua usuttikin shoppailemaan, niin enpä sitä viittinyt tehdä vaikka tosi makeita farkkujakin olisi saanut hintaan 6,-!!! Jälestä päin kyllä harmitti kun en mitään suostunut ostamaan, mutta kun vaatekaupoista en tykkää enkä lomallani juurikaan jaksaisi alkaa rätei sovittelemaan. Joskus ehkä kannattaisi..
Farkkutakin kyllä tarvitsisin, sillä omani on jo niin vanha, että muotia seuraamatonkin huomaa sen olevan jo aikansa elänyt. Tosin vasta luin lehdestä että farkkutakki on syysmuodissa OUT, mutta ihan sama, sillä se nyt vaan on mun tyylinen vaatekappale jolla pärjää reissussa oli sitten viileempi päivä tai yö. Ja sillä samalla nutulla kyllä baariinkin eksyn, kun en mitään naisellisia pikkutakkeja tyyliin bleiseri edes omista.. asia josta rakas äitini onkin motkottanut jo vuosikausia!
Mutta Arrecifesta vielä sen verran, että koska se ei ole mikään turistikaupunki, niin sinne ei kannata mennä siestan aikaan koska silloin on kaikki kaupat kiinni, sama pätee myös Fuerteventuran Puerto del Rosariota. Muuten, joku Fuertea paremmin tunteva voisikin mainostaa aloittajalle esim. Corralejoa joka on kiva paikka sekin!!
Vielä siitä Arrecifesta, niin vaikka se tuntuukin olevan varsin hiljainen kaupunki, niin sinne kannattaa mennä viikonloppuiltana katsomaan kuinka paikalliset viettävät esim. PE tai LA -iltaa. Kaupunki muuttuu ihan toiseksi kuin päivällä, ja oma viehätyksensä on kävellä sen pikkukujilla pimeän aikaan.. Tosin kun eksyttiin, niin silloin mulla meinasi mennä pupujussi pöksyyn!
Ja jotta välillä tulisi vähän asiattomuuksiakin, niin mulla on nyt ilo lähteä puhdistamaan sankollinen puolukoita jotka reipas mieheni kävi äidilleni poimimassa.. Ja minä saan tietysti sen tylsimmän homman!Me olimme Arrecifessa aamupäivällä ja tehtiin kyllä sama havainto edullisista hinnoista - ilman tarjouksiakin olisi päässyt ihan kohtuukustannuksin. Puerto del Rosariosta on ajettu ohi, mutta siitä ostospaikkana en kykene kommentoimaan. Mitä tulee Corralejon kylään, jossa olen lomaillut useita kertoja ja varmaan se viimeisen käyntini jälkeen on muuttunut kovasti, sanoisin, että kaikki tarpeellinen löytyy, mutta ei se mikään shoppailijan paratiisi ole. Suuri osa tuotteista oli sukellukseen liittyvää. Pari kosmetiikkakauppaa, sitten matkamuistotyyppisiä myymälöitä, kamera- ja elektroniikaliikkeitä. Painopiste oli marketeissa, baareissa, ravintoloissa. Mutta kuten sanottu, alue on käsittääkseni elänyt muutaman vuoden aikana paljon ja sitä rakennetaan edelleen. Erittäin suositeltava lomakohde sille, joka haluaa ladata akut täydellisesti, kunhan onnistuu välttämään lomaosakekauppiaat ja varsinkin sataman liepeillä aiemmin heiluneet tyypit, mitkä kauppasivat matkojo pienelle Loboksen saarelle. Dyynialue on rauhan kehto ja siellä tallustaessa maalliset murheet unohtuvat tyystin.
Siestaa vietetään kyllä hyvin valikoiden Kanarian kaupungeissa. Kaikki marketit ovat auki, osa pikkukaupoista sulkee ovensa iltapäiväksi, samoin apteekit ja pankit. Osa kivijalkakaupoista, varsinkin turisteja varten tehdyt ovat avoinna varhaisesta aamusta myöhään iltaan.
Jaa että farkkutakki pois muodista, help me... Paras verme Kanarian mahdollisiin tuulisiin iltoihin. Toki tosi lämpimällä (hope so) kevyempikin riittää. Puolukoita? Jeps, noita oli tarkoitus poimia, mutta meidän metsässä on nyt semmonen käärmeboomi, että ne vähät tarvitsemani ostan kiltisti torilta. Laiska kun olen...- Mentira
Sotavento kirjoitti:
Me olimme Arrecifessa aamupäivällä ja tehtiin kyllä sama havainto edullisista hinnoista - ilman tarjouksiakin olisi päässyt ihan kohtuukustannuksin. Puerto del Rosariosta on ajettu ohi, mutta siitä ostospaikkana en kykene kommentoimaan. Mitä tulee Corralejon kylään, jossa olen lomaillut useita kertoja ja varmaan se viimeisen käyntini jälkeen on muuttunut kovasti, sanoisin, että kaikki tarpeellinen löytyy, mutta ei se mikään shoppailijan paratiisi ole. Suuri osa tuotteista oli sukellukseen liittyvää. Pari kosmetiikkakauppaa, sitten matkamuistotyyppisiä myymälöitä, kamera- ja elektroniikaliikkeitä. Painopiste oli marketeissa, baareissa, ravintoloissa. Mutta kuten sanottu, alue on käsittääkseni elänyt muutaman vuoden aikana paljon ja sitä rakennetaan edelleen. Erittäin suositeltava lomakohde sille, joka haluaa ladata akut täydellisesti, kunhan onnistuu välttämään lomaosakekauppiaat ja varsinkin sataman liepeillä aiemmin heiluneet tyypit, mitkä kauppasivat matkojo pienelle Loboksen saarelle. Dyynialue on rauhan kehto ja siellä tallustaessa maalliset murheet unohtuvat tyystin.
Siestaa vietetään kyllä hyvin valikoiden Kanarian kaupungeissa. Kaikki marketit ovat auki, osa pikkukaupoista sulkee ovensa iltapäiväksi, samoin apteekit ja pankit. Osa kivijalkakaupoista, varsinkin turisteja varten tehdyt ovat avoinna varhaisesta aamusta myöhään iltaan.
Jaa että farkkutakki pois muodista, help me... Paras verme Kanarian mahdollisiin tuulisiin iltoihin. Toki tosi lämpimällä (hope so) kevyempikin riittää. Puolukoita? Jeps, noita oli tarkoitus poimia, mutta meidän metsässä on nyt semmonen käärmeboomi, että ne vähät tarvitsemani ostan kiltisti torilta. Laiska kun olen...Olen jo kaksi kertaa kirjoittanut saman stoorin kun huomasin että olen jättäny sulle vastaamatta tuolla toisessa ketjussa.. mutta kun tää prkleen Suomi24 on taas eri mieltä mun kanssa yhteenlaskusta!! Tää on ny kolmas yritys.. Eli älä ihmettele jos sitten tuleekin kolme samantyylistä viestiä!
Eli en kuule ole käynyt Martianezin merivesialtailla kuin kerran kakarana ja kerran (tai korkeintaan kahdesti) ukkoni kanssa ihan ekoilla Cruzin reissuillamme eli kauan kauan sitten. Minä kun en tunnetusti aurinkoa rakasta, ja ukkoni tykkää pulikoida meressä, niin meidät löytää Playa Jardinilta ja nimenomaan sieltä Punta Bravan päästä. Minä olen se mytty siellä palmun varjossa ja pyyhkeen alla.. josta välillä kuuluu että *hörps*. Rantaelomme on sitä, että aikani jaksan torkkua varjossa ja kuunnella papukaijojen kirkunaa, ja sitten lähden omille teilleni ja jätän ukon grillaamaan itseään!
Niin ne puolukat.. ne on yhä putsimatta, mutta heti tän jälkeen ettei tule sanomista. Itse en puolukoista pidä, mutta äidilleni niitä aina tulee kerättyä pari sankollista. Meidän lähimetsissä on hieman käärmeitä isompia otuksia eli hirviä ja karhuja! Hiukka pelottaa varsinkin nuo viimeksi mainitut, vaikka osaa se hirvikin häjy olla.
Katotaas ny että osaanko laskea että paljonko 9 6 on?
- Trust me, have been there many many times
Himoshoppaajalle ei Puerto de la Cruz ole todellakaan mikään paratiisi, ellei sitten etsi pitsiliinoja, kukkamekkoja tai mojoa. Teneriffalla parhaat mestat on Santa Cruzissa, vierekkäin El Corte Ingles, Tres de mayo ja Meridiano, unohtamatta Calle Castillon liikeitä keskustassa. Las Americasissa on myös nykyään paljon hyviä liikkeitä, Vistasin rannan seudulla ja jos merkkiliikkeet vetävät puoleensa, suunnaksi CC. Plaza el Duque, jossa todella hyvät valikoimat, ja rahaa kuluu. Las Palmas on huippu shoppaajan kohteena, mutta Ingles on täynnä rojua ja rantakamaa, hyvät liikkeet puuttuvat. Fuella ja Lanzalla pääkaupungeissa saattaa tehdä hyviä löytöjä, lomakohteet surkeita paikkoja shoppailla.
Jos Puerto de la Cruzin keskustan liikkeet eivät riitä, pohjoisen Teneriffan suurin ostoskeskus CC la Villa on muutaman minuutin taksi- tai bussimatkan päässä. Yli 100 liikettä ja 40 000 neliötä.
Karttaa voiselailla (espanjaksi) täällä: http://www.lavilla2.com/ ... sieltä El Plano -sivu.Kanarialaiasia käsityötuotteita on myynnissä kaikkialla saarilla. Puertossa ne sentään ovat aitoja ja hyvälaatuisia, samoin Las Palmasissa. Mutta kun totesit, että Puertosta ei löydy muuta, kuin pitsiliinoja, kukkamekkoja ja mojoa, se ei kyllä pidä paikkaansa. Oletko koskaan asunut Puertossa, vai kerrotko tarinaa vain päivämatkan kokemuksella?
Tässä samassa ketjussa on puhuttu eri ostospaikoista, joten siirräppä seuraavalla Puerton matkallasi maallinen tomumajasi piipahtamaan niissä. Jo ihan kautukaupoissa on varsin laadukkaita asusteita naisille ja miehille, urheiluliikkeitä, lasten vaatepuoteja, muutama todella tasokas kenkäkauppa, nahkaliikkeitä, taidekauppoja ynnämuita. Ja ne mainitut ostoskeskukset sitten erikseen. PdC on lähes 40.000 asukkaan kaupunki, eikä siellä perheet elä pelkillä pitsiliinoilla ja mojolla, joten ajatusta kehiin, kamu.
Sitä paitsi mausteet ovat monelle mieluinen kotiinvieminen siksikin, että eivät paina paljon. Tuon usein pussitolkulla sahramia leipomista ja himokokkailua harrastaville sukulaisille. Ja erilaisia yrttejä lähtee matkaan, kuivattua valkosipulia etc. Mojosta en itse juuri välitä, paitsi siitä vihreästä "verde" -versiosta, jota tarjoillaan kalaruokien kanssa.- Mentira
Sotavento kirjoitti:
Kanarialaiasia käsityötuotteita on myynnissä kaikkialla saarilla. Puertossa ne sentään ovat aitoja ja hyvälaatuisia, samoin Las Palmasissa. Mutta kun totesit, että Puertosta ei löydy muuta, kuin pitsiliinoja, kukkamekkoja ja mojoa, se ei kyllä pidä paikkaansa. Oletko koskaan asunut Puertossa, vai kerrotko tarinaa vain päivämatkan kokemuksella?
Tässä samassa ketjussa on puhuttu eri ostospaikoista, joten siirräppä seuraavalla Puerton matkallasi maallinen tomumajasi piipahtamaan niissä. Jo ihan kautukaupoissa on varsin laadukkaita asusteita naisille ja miehille, urheiluliikkeitä, lasten vaatepuoteja, muutama todella tasokas kenkäkauppa, nahkaliikkeitä, taidekauppoja ynnämuita. Ja ne mainitut ostoskeskukset sitten erikseen. PdC on lähes 40.000 asukkaan kaupunki, eikä siellä perheet elä pelkillä pitsiliinoilla ja mojolla, joten ajatusta kehiin, kamu.
Sitä paitsi mausteet ovat monelle mieluinen kotiinvieminen siksikin, että eivät paina paljon. Tuon usein pussitolkulla sahramia leipomista ja himokokkailua harrastaville sukulaisille. Ja erilaisia yrttejä lähtee matkaan, kuivattua valkosipulia etc. Mojosta en itse juuri välitä, paitsi siitä vihreästä "verde" -versiosta, jota tarjoillaan kalaruokien kanssa.Niin, Cruzista taitaa löytyä ihan mitä vaan mitä ihmiselossa tarvitaan mm. muutamia rautakauppoja joissa tulee aina piipahdettua ja ihmeteltyä kaiken maailman vempaimia ja hilavitkuttimia. Meitsi kun tutkii mieluummin ruuveja ja muttereita kuin parfyymipulloja..
Muutamia vuosia sitten Cruzin vanhassa keskustassa oli pieni kolmikerroksinen tavaratalo.. olikohan nimeltään Gomez Baeza, jonka tarjonta oli kodinkoneista huonekaluihin ja haarukoista&veitsistä vuodevaatteisiin, ja sieltä tuli aina jotain löytöjä tehdä kun suht pienissä tiloissa oli vaikka mitä. Valitettavasti tuota kauppaa ei enää ole, vaan tilalla on joku nahkatavaraliike tjtn.
Kuulemma ns. mäkimercadonan entiseen sijaintipaikkaan on perustettu suurikokoinen kiinalaispuoti, onko kenelläkään tietoa siitä? Jostain syystä ko. paikkaan ei ole tullut eksyttyä, mutta ehkä ensi reissulla..
Ja sarjassamme tyhmät kysymykset, eli tarkoittaako englannin sana vinegar (espanjaksi vinagre) etikkaa vai viinietikkaa.. ja köh, mitähän eroa niillä on?
Viime reissulla ostin nimittäin pari tee-se-itse -mojokastikepakkausta johon pitää lisäillä vettä, suolaa, öljyä ja tuota vinegar´ia. Rojo ja verde löytyy, ja ajattelin ne nyt lopultakin valmistaa jottei niille käy ihan vanhanaikaisesti. Keittelen vähän pottuja.. ja sitten nauttimaan! Tosin jos nautinto on sama kun toissa vuonna Rodeokselta ostamani valmiiden mojokastikkeiden kanssa, niin suoraan roskikseen saa mättää. Ko. kastikkeet (3 purkin pakkaus) oli nimittäin jostain syystä ihan pas.. heikkolaatuista. Sattuuhan sitä! - masa11
Mentira kirjoitti:
Niin, Cruzista taitaa löytyä ihan mitä vaan mitä ihmiselossa tarvitaan mm. muutamia rautakauppoja joissa tulee aina piipahdettua ja ihmeteltyä kaiken maailman vempaimia ja hilavitkuttimia. Meitsi kun tutkii mieluummin ruuveja ja muttereita kuin parfyymipulloja..
Muutamia vuosia sitten Cruzin vanhassa keskustassa oli pieni kolmikerroksinen tavaratalo.. olikohan nimeltään Gomez Baeza, jonka tarjonta oli kodinkoneista huonekaluihin ja haarukoista&veitsistä vuodevaatteisiin, ja sieltä tuli aina jotain löytöjä tehdä kun suht pienissä tiloissa oli vaikka mitä. Valitettavasti tuota kauppaa ei enää ole, vaan tilalla on joku nahkatavaraliike tjtn.
Kuulemma ns. mäkimercadonan entiseen sijaintipaikkaan on perustettu suurikokoinen kiinalaispuoti, onko kenelläkään tietoa siitä? Jostain syystä ko. paikkaan ei ole tullut eksyttyä, mutta ehkä ensi reissulla..
Ja sarjassamme tyhmät kysymykset, eli tarkoittaako englannin sana vinegar (espanjaksi vinagre) etikkaa vai viinietikkaa.. ja köh, mitähän eroa niillä on?
Viime reissulla ostin nimittäin pari tee-se-itse -mojokastikepakkausta johon pitää lisäillä vettä, suolaa, öljyä ja tuota vinegar´ia. Rojo ja verde löytyy, ja ajattelin ne nyt lopultakin valmistaa jottei niille käy ihan vanhanaikaisesti. Keittelen vähän pottuja.. ja sitten nauttimaan! Tosin jos nautinto on sama kun toissa vuonna Rodeokselta ostamani valmiiden mojokastikkeiden kanssa, niin suoraan roskikseen saa mättää. Ko. kastikkeet (3 purkin pakkaus) oli nimittäin jostain syystä ihan pas.. heikkolaatuista. Sattuuhan sitä!Gummeruksen taskusanakirja sanoo, että etikka=vinagre ja viinietikka vinagre de vino.
Matti Larreksen mainio pienikokoinen, jopa naisen käsilaukkuunkin aina sopiva Espanjan ruokien ja juomien sanaopas (comer y beber en español-fines) kertoo, että vinagre=etikka, viinietikka.
Netin ilmainensanakirja.fi kertoo: etikka=vinagre ja viinetikka=vinagre de vino.
Tulkitsisin asiaa siten, että Espanjassa ei taideta tunteakaan meidänlaistamme normaalia etikkaa.
Pläjäytä siis sitä viinietikkaa. Sitä ne varmaan Puertossakin käyttävät.
Tai sitten odotetaan jonkun OIKEAN asiantutijan/kieltä osaavan lausuntoa.
Kun tuli tuo Matti Larreksen kirja mainittua, niin rohkenen sen verran mainostaa, että kirjan on kustantanut Ole-kustannus ja heiltä sitä saa. Melkein jokaisessa Ole lehdessä on myös heidän kustantamiensa kirjoken tilaustiedot.
Nyt ne näköjään tietää mun matemaattisen suuntaumisenikin jo, kun laittoivat vaativan laskutehtävän. 1 ynnä 1 lienee vajaat 3 (en surkea löydä plussamerkkiä tästä rakkineesta) - Mentira
masa11 kirjoitti:
Gummeruksen taskusanakirja sanoo, että etikka=vinagre ja viinietikka vinagre de vino.
Matti Larreksen mainio pienikokoinen, jopa naisen käsilaukkuunkin aina sopiva Espanjan ruokien ja juomien sanaopas (comer y beber en español-fines) kertoo, että vinagre=etikka, viinietikka.
Netin ilmainensanakirja.fi kertoo: etikka=vinagre ja viinetikka=vinagre de vino.
Tulkitsisin asiaa siten, että Espanjassa ei taideta tunteakaan meidänlaistamme normaalia etikkaa.
Pläjäytä siis sitä viinietikkaa. Sitä ne varmaan Puertossakin käyttävät.
Tai sitten odotetaan jonkun OIKEAN asiantutijan/kieltä osaavan lausuntoa.
Kun tuli tuo Matti Larreksen kirja mainittua, niin rohkenen sen verran mainostaa, että kirjan on kustantanut Ole-kustannus ja heiltä sitä saa. Melkein jokaisessa Ole lehdessä on myös heidän kustantamiensa kirjoken tilaustiedot.
Nyt ne näköjään tietää mun matemaattisen suuntaumisenikin jo, kun laittoivat vaativan laskutehtävän. 1 ynnä 1 lienee vajaat 3 (en surkea löydä plussamerkkiä tästä rakkineesta)Kiittäen mitä suuremmin!! Saalistan siis viinietikkaa jahka tästä lähimarkettiin lähden suunnistamaan.. Kattotaas mitä kulinaristisia elämyksiä saan aikaan..
Mut niinku.. mitä hemmetin eroa on tavan etikalla ja viinietikalla? Onko ne yhtä pahanmakuisia.. vai?
By the way, nää Suomi24´n laskutehtävät on oikeesti joskus helevetin vaikeita, sillä itsellä on ainakin ollut useammankin kerran riitaa siitä että mikä on oikea tulos ja mikä ei! Hitto, vaikka olen taskulaskimella tuloksen tarkistanut, niin yhä vaan väitetään että vastaus on väärä!!! Tekniikka siis toimii.. päin pers..!
Jesh, aurinko paistaa.. eli taidan lähteä liikekannalle jotten vallan ala homehtua!!!
- 13 + 3 = 16
saari on ehdottomasti Teneriffa mikäli haluaa muutakin nähtävää kuin turistirannat
Linkkejä:
http://parasloma.com/puerto.htm
http://www.canaries-live.com/UK/index.html
http://www.squidoo.com/puertodelacruz
http://www.retket.info/
Hyvää ja onnistunutta matkaa mihin päätättekin lähteä :) - nlnnl
Kiitos tosi paljon vastauksista! nyt alkaa jo pikkuhiljaa hahmottumaan et mihin päin lähdetään..tai sitte tää tulee viel hankalammaks ku kaikki kertoo niin hyviä juttuja eri paikoista :D täytyy vielä oikeen ajan kanssa perehtyy noihin teijän vastauksiin ja kattoo noit vanhoi keskusteluja. Hotelleista voin kyllä sitte käydä vaik matkatoimistos juttelemas. Mut kiitos vielä ja saa toki laittaa vielä lisääkin tietoa omasta suosikista!
Suosittelen yhden käynnin kokemuksella Finnmatkojen Parque Cristobal Playa de las americasissa. Ihana aamupala jolla jaksaa pitkään. Rauhallinen, mutta lähellä kaikkea.
Itse toistakertaa samaan hotelliin lähdössä...
Kannattaa katsastaa tripadvisor sieltä löytyy paljon kanarian hotelleista....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude27415326Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy13910582Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089430Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole657818Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump297565Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1866605Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1916327Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri355948Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys282122IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti1571773