Leipää joka päivä - lihottaako se?

KIITOSRAKASTANTEITÄallu

Kun syön jotain viinirypäleitä ja neljä leivän siivua. Syön lisäksi jotain ihan pintä kuten pari pähkinää. Voinko syödä jotain terveellisempää kuin leipä, lisäämättä ruokamäärää ja kalorimäärää. Lihoanko, vai laihdunko. Ennen en syönyt leipää, vaan tavallista ruokaa. Onko tässä dieetissä järkeä, eli siis niiku laihtuuko näin? Ja siis tosiaan, mitä syön leivän tilalle. HUOM! Ei lämmintä ruokaa, ei rasvaista, terveellistä. Paljonko voi syödä salaattia ilman että se ylittää 500 kcal!???? VASTAILKAA, MUN PITÄÄ ALOITTAA NYT LAIHDUTTAMINEN JA TARVIN PIKAISIA VASTAUKSIA.

17

2983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Panhandle

      Jos tarkoitat, että et syö päivässä mitään muuta kuin neljä leipäpalaa, muttama viinirypäle ja vähän pähkinöitä, se EI ole järkevää missään tapauksessa. Ei ole juuri järkevämpää syödä samalla energiamäärällä oikeaa ruokaa, koska ruokamäärä on kaiken kaikkiaan liian vähäinen. Ei ruoka ole vain lihottavia kaloreita, se on ennen kaikkea ELIMISTÖN POLTTOAINETTA, jota se tarvitsee pysyäkseen käynnissä.

      Syö siis enemmän, ja mieluummin oikeaa ruokaa kuin leipiä, koska kunnon ruoka-annoksista saa helpommin tarpeeksi monipuolisia (ts. riittävästi proteiinia, rasvaa, kuituja, vitamiineja ja suojaravinteita) kuin leivistä. Kunnon ruoka ei tarkoita välttämättä lämmintä ruokaa, myös salaatti on kunnon ruokaa, kunhan siinä on jotain proteiinipitoista ja lisäksi hyvää rasvaa esimerkiksi salaatinkastikkeen muodossa.

      • kiitusta

        syön sit pari salaatinlehtee! ;)


      • ...
        kiitusta kirjoitti:

        syön sit pari salaatinlehtee! ;)

        Toivottavasti ne syömäsi 4 leipäviipaletta ovat ruisleipää, muuten koko jutussa ei ole pätkääkään ideaa.

        Osta maustamatonta broilerin rintaleikettä, leikkaa pois näkyvä rasva ja poista luut. Voit leikata suikaleiksi, ohuiksi pihveiksi tai antaa olla kokonaisina, paista teflonpannussa käyttäen tilkka rasvaa, tai laita kokonaisemmat palat uuniin paistopussiin. Mausta suolalla ja pippureilla tai yrteillä.
        Paloittele kypsät lihat, ja siinä sinulle terveellistä vähärasvaista maistuvaa proteiinia. Laita vaikka ohuina viipaleina ruisleivän päälle ja se salaatinlehti joukkoon.


    • jj

      mene lenkille, ei varmasti lihota

    • Eräs esimerkki

      Älä edes harkitse tota, mun korviin toi ei kuulosta dieetiltä vaan pelottavasti orastavalta syömishäiriöltä.
      Jos sä syöt vain esim. 500 kcal päivässä sun kehos menee säästöliekille/paastotilaan muutamassa päivässä. Se tarkoittaa että kehosi luulee että olet nälänhädässä ja pitää kiinni energiavarastoistasi. Kulutat siis vähemmän energiaa ja aineenvaihduntasi hidastuu.

      Saat leivästä ja kasviksista vain hiilihydraatteja, eli elimistön kaipaama proteiniini(se mistä lihakset muodostuvat) ja rasva (rasva-aineenvaihdunta, rasva vaikuttaa myös siihen miten nesteet liikkuvat solukalvojen(ovat rasvaa) läpi) jäävät puuttumaat. Sun keho alkaa polttamaan energiaa sun lihaksista koska ei saa sitä tarpeeksi ravinnosta. Eli sulta lähtee lihakset. Koska et saa rasvaakaan, sun rasva-aineenvaihduntas ei pelaa eikä keho luovuta mielellään sitä pois. Kriisitilaan joutunut elimistö luovuttaa viimeisenä rasvavarastot. Tolla dieetillä sulta puuttuu ravinnosta hirveästi tärkeitä ravintoaineita, kuten vaikka kalsiumia ja rautaa ynnä muita vitamiineja ja hivenaineita. Ei tee kauheen hyvää terveydelle, eikä ulkonäölle, jos sitä yhtään ajattelet..

      Mulla on ollu syömishäiriö ja se on helvetti. Aloitin laihdutuksen just noin kuin sä, eli söin tod vähän ja yksipuolisesti. Ei tää tietty tarkoita että sulle kävisi kuin mulle, mutta se mahdollisuus on olemassa kun lähtee leikkimään kehollaan. Mieti miksi haluat laihtua, mulla kyse oli itsetunnosta.
      Multa lähti tukka päästä kun oli niin paha anemia, lähti lihakset ja jäi pelkkää löysää jäljelle. Iho oli kuiva ja kamala. Laihduin kyllä, olin tosi "ihanan" laiha mutta onpa kivaa että on sitten harjanvarren paksuinen LÖYSÄ käsivarsi ja aliravitsemuksesta pömpöttävä maha ja hirveä väsymys koko ajan. Ja jossain vaiheessa alko tehdä mieli syödä ruokaa. Kukaan ei voi vetää 300-1000 kcal dieettiä koko elämäänsä. Mitäs sitten tapahtui? Jos on ollu pitkään paastotilassa, elimistön energiankulutus on tosi pieni. Keho varastoi talteen lähes kaiken minkä syö: alat lihomaan jos syöt yhtään enempää kuin sen 4 leipäpalaa tai 500 kcal jonka oot tottunu saamaan. Kun päätin haluta parantua ja alkaa syömään, en todellakaan syönyt (en edes pystynyt) enempää kuin normi-ihmiset, mutta lihoin aika reippaasti. Psyykkisellä puolella olin sekasin, aloin saada ahmimiskohtauksia joista taas tuli mieletön lihomisen pelko. Ahmin välillä rankasti, oksentelin ja lihoin lisää. Matkustin tavallaan alipainosta normipainon ylärajoille ennen kun sain ruokarytmin takasin ja opeteltuni kohtelemaan itseäni ajatuksissani lempeämmin. Söin jonkun vuoden ajan raotsemusohjeiden mukaisesti ja se aika meni siihen että aineenvaihdunta alkoi toimia normaalisti. Sitten aloin laihtumaan läskistä ja lihakset palasivat. Nyt noudatan terveellistä ruokavaliota ja syön kaikkea kohtuudella, noin 1600-1700 kcal päivässä jos se antaa yhtään osviittaa (oon lyhyt ja naispuolinen). Joskus enemmän, joskus vähän vähemmän kun yritän olla kamalasti kaloreita laskematta. Syön noin 5 kertaa päivässä ja kaksi lämmintä ateriaa. Liikun pari kertaa viikossa, en enää juokse mitään päivittäisiä puolimaratoneja. Syön myös herkkuja kerran/pari kertaa viikossa. Pelottavinta on se, että olen oikeasti nyt hoikka ja kiinteä, sekä todella paljon onnellisempi. Syömishäiriö vei multa mun nuoruusvuodet kokonaan.


      En halua olla ilkeä tai pelotella turhaan. Kannattaa oikeasti miettiä mitä ittelleen tekee. Omaksu mieluummin järkevä ja terveellinen ruokavalio (tavallinen päiväruoka, kotiruoka, lautasmalli on oikeesti jees) jota noudatat ja harrasta liikuntaa! Aikaa menee ehkä joku vuosi, mutta se ei oo paljon siitä että oot sitten hoikka pysyvästi kun sulle on kehittynyt ruokatottumukset. Pikadieetit ei vaan toimi.

      Tsemppiä.

      • vdsvds

        Tää on vaan pahentunu, koska en uskalla syödä enään niitä leipiäkään. oon aloittanu paaston joka kestää kolmisen viikkoa ja sen jälkeen todella todella varovaisesti rupean syömään. Aloitan salaatilla ja omenalla. Ja noin kuukauden ajan rupean oikein vähitellen syömään, niin että kehoni tottuu taas siihen. Syön vitamiineja ja kalkkijtableetteja.
        Olen lukenut että paastossa saa syödä 400 kcal. Elikkä, sillähän voisi syödä jo neljä ruisleipää, enkä laihtuisi! Pitääkö paikkansa, että saa syödä noin paljon PAASTON aikana?


      • .
        vdsvds kirjoitti:

        Tää on vaan pahentunu, koska en uskalla syödä enään niitä leipiäkään. oon aloittanu paaston joka kestää kolmisen viikkoa ja sen jälkeen todella todella varovaisesti rupean syömään. Aloitan salaatilla ja omenalla. Ja noin kuukauden ajan rupean oikein vähitellen syömään, niin että kehoni tottuu taas siihen. Syön vitamiineja ja kalkkijtableetteja.
        Olen lukenut että paastossa saa syödä 400 kcal. Elikkä, sillähän voisi syödä jo neljä ruisleipää, enkä laihtuisi! Pitääkö paikkansa, että saa syödä noin paljon PAASTON aikana?

        idiootti


      • jadf
        . kirjoitti:

        idiootti

        Niinpä. Tuo on väärä tyyli!!!! Käy ravintoterapeutilla. Syö paljon mutta terveellisesti ja käy lenkillä. Eli aina vihanneksia mukaan joissa on paljon vettä ja vähän kaloreita, ne täyttää. Pistä myös soijarouhetta sinne tänne. Siinä on paljon protskuja joka vie nälkää pidemmäksi aikaa.


      • Voi kristus.....
        jadf kirjoitti:

        Niinpä. Tuo on väärä tyyli!!!! Käy ravintoterapeutilla. Syö paljon mutta terveellisesti ja käy lenkillä. Eli aina vihanneksia mukaan joissa on paljon vettä ja vähän kaloreita, ne täyttää. Pistä myös soijarouhetta sinne tänne. Siinä on paljon protskuja joka vie nälkää pidemmäksi aikaa.

        Ei, älä mene ravintoterapeutille vaan mene LÄÄKÄRIIN, sä olet vakavasti häiriintynyt!!! Aivan mielisairasta touhua......


      • rajansa kaikella

        Miksi kuitenkin paastotilaan meneminen on ainoa keino pudottaa painoa.

        Niinhän ne tekee tv:n laihdutusohjelmissakin, 4 vk alle 800 kcal:n dieetillä ja lisäksi rajua liikuntaa personal trainerin ohjauksessa.

        En kyllä uskokaan, että miten kukaan jaksaisi harrastaa mitään rajua liikuntaa, jos kca-määrä jää alle paastorajan.


      • kauanko ...
        vdsvds kirjoitti:

        Tää on vaan pahentunu, koska en uskalla syödä enään niitä leipiäkään. oon aloittanu paaston joka kestää kolmisen viikkoa ja sen jälkeen todella todella varovaisesti rupean syömään. Aloitan salaatilla ja omenalla. Ja noin kuukauden ajan rupean oikein vähitellen syömään, niin että kehoni tottuu taas siihen. Syön vitamiineja ja kalkkijtableetteja.
        Olen lukenut että paastossa saa syödä 400 kcal. Elikkä, sillähän voisi syödä jo neljä ruisleipää, enkä laihtuisi! Pitääkö paikkansa, että saa syödä noin paljon PAASTON aikana?

        Jossain väitetään 800 kcal.

        Ei kai sillä ole väliä, mistä ruoka-aineista kalorit tulevat, kun vaan tulevat, koska terveellistähän se ei kuitenkaan ole.


      • ohjeet hukassa

        Jos kerran kcal-määrän pudottaminen per päivä johtaa aineenvaihdunnan hidastumiseen, mikä sitten on oikea tapa pudottaa painoa, kun unohdetaan kokonaan liikunnan lisääminen.

        Johtaako se lihasten menetykseen vain? Miten sen sitten voi estää, ellei lisää liikuntaa ja sillä laske painoa. Eihän kukaan jaksaharrastaa liikuntaa, jos kalorimäärä on alhainen.

        Kohtalainen kca-määrän pudottaminen vai? jolloin saadaan aikaan pysyviä muutoksia.

        Jossain on tosiaan kerrottu, miten rajun laihduttamisen jälkeen, jos lihoo takaisin, kilot tulevat rasvana, eivät lihaksina.


      • turvallisuusrajat
        vdsvds kirjoitti:

        Tää on vaan pahentunu, koska en uskalla syödä enään niitä leipiäkään. oon aloittanu paaston joka kestää kolmisen viikkoa ja sen jälkeen todella todella varovaisesti rupean syömään. Aloitan salaatilla ja omenalla. Ja noin kuukauden ajan rupean oikein vähitellen syömään, niin että kehoni tottuu taas siihen. Syön vitamiineja ja kalkkijtableetteja.
        Olen lukenut että paastossa saa syödä 400 kcal. Elikkä, sillähän voisi syödä jo neljä ruisleipää, enkä laihtuisi! Pitääkö paikkansa, että saa syödä noin paljon PAASTON aikana?

        se on oleellinen kysymys.

        Kunika kauan voi olla kalorimäärällä max 800 kcal. Kun jossain sanotaan, että vain 1 - 2 vk ja sen jälkeen vain lääkärin valvonnassa. Mitä se lääkäri siinä sitten valvoisi.


      • jadf
        Voi kristus..... kirjoitti:

        Ei, älä mene ravintoterapeutille vaan mene LÄÄKÄRIIN, sä olet vakavasti häiriintynyt!!! Aivan mielisairasta touhua......

        No se on kyllä ihan totta.


    • aikansa kutakin

      aika paljon kaloreita, se taitaa olla aika painavaa. Vanha totuushan on siirtyä syömään vaikkapa näkkileipää, jota saa roukuttaa huomattavasti vähemmän.

      Yhteenlaskun tulos ei ollut oikea!
      6 1 = 17? eikö muka

    • kalorit kunniaan

      Onko 500 kcal joku maaginen luku? päivässä?

      • lu-hul

        Joo. Sinne jos haluat niin voit suoraan mennä lääkäriiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe