Minne vanhat ruokaöljyt?

Tuhlari minä

Minulla on vanhentuneita öljyjä ja munkkiöljyä. Minne voin ne hävittää?

6

3195

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelle Peloton

Hävittänyt? Siinähän sinulla on ongelma, ei tosin jätteen osalta, sillä ruokaöljyhän ei ole suinkaan ongelmajätettä, vaan ongelmasi on tuon hävittämisen osalta siis!
      Lähinnä sijoittaisin sen biojätteisiin, ellet tee siitä hauskaa öljylyhtyä pihaasi tai parvekkeellesi. Vanha ruokaöljy kun palaa ihan kivasti kun siihen upottaa vain jonkin sydämeksi. Öljy siis peltipurkkiin ja vanhat sukkikset sydämeksi ja sinulla on valaiseva lyhty joka antaa elävää valoa synkkään syksyyn ja jopa palaessaan tuoksuu munkeille!

• Apuva tuhlarille

en muista että ennen olisi jäänyt juuri ollenkaan. Jonkin tipan olen laittanut tiskialtaasta alas, ilmeisesti
        ei tee vahinkoa vaan päinvastoin.Mutta nyt on kertynyt liikaa. Puutarhaa ei ole ja tuollaista roihua
        en uskalla parvekkeelle laittaa. Joten ehdotuksia otan edelleen vastaan!

• Pelle Peloton
        Apuva tuhlarille kirjoitti:

en muista että ennen olisi jäänyt juuri ollenkaan. Jonkin tipan olen laittanut tiskialtaasta alas, ilmeisesti
        ei tee vahinkoa vaan päinvastoin.Mutta nyt on kertynyt liikaa. Puutarhaa ei ole ja tuollaista roihua
        en uskalla parvekkeelle laittaa. Joten ehdotuksia otan edelleen vastaan!

Neuvontaa! Poiketessasi Honkongin myymälässä, katsele näkyisikö siellä noita bampukepin nokkaan sidottuja pieniä metallipulloja, ne ovat itämaisia lyhtyjä, jotka toimivat sielläpäin valaisimina jopa sisätiloissa.
        Käytetty ruokaöljysi palaa niissä aivan yhtä hyvin kuin petroolikin. Rohkeutta kokeiluun ja lyhty parvekkeelle, se on aivan turvallista ja elävä tuli ja paljon romanttisempi kuin sähkölamppu!

• nimimerkki2

Biojätteeksi imeytettynä johonkin. Se on jätehuollon ohje tuollaiselle.

• öljy_jäte

esim keitinöljyt neuvotaan kaataman maito tms tölkkiin teipaten ja sekajätteisiin

• ohjeistaja36

Miten päästä eroon paistoöljystä?
      Kiinteän (jähmettyneen) paistoöljyn voi laittaa biojätteeseen. Jos rasva ei kiinteydy pakkaa se tiiviiseen rasiaan tai muovipulloon ja laittaa sekajäteastiaan. Paistoöljy ei kuulu viemäriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8878
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2358
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe