Ihminen ei aiheuta ilmastonmuutosta

Käytä aivojasi

MOT:n ohjelma Kylmää vettä kasvihuoneeseen, esitetty TV1 29.9.2008. Uusi päivitetty versio ohjelmasta tulossa ilmeisesti marraskuussa 2009.

Ohjelman esittely:

Kasvihuonekaasujen lisääntymisestä huolimatta ei maapallon ilmasto viimeisen vuosikymmenen aikana olekaan lämmennyt odotetusti. MOT selvitti, mihin lämpö on kadonnut.

Voimakkaan ilmastonmuutosrummutuksen alta on ollut vaikea havaita, että maapallon ilmasto ei tosiasiassa ole lämmennyt 10 vuoteen. Silti ilmaston lämpenemisen aiheuttajana pidettyjen kasvihuonekaasujen päästöt ovat kasvaneet samaan aikaan jopa pelättyä enemmän. Mihin lämpö on kadonnut?

MOT selvitti arvoitusta haastattelemalla kahta amerikkalaista skeptistä ilmastotieteilijää, Alabaman yliopiston tutkijoita John Christyä ja Roy Spenceriä. Eturivin ilmastotutkijoihin kuuluvat Christy ja Spencer tutkivat ilmastonmuutosta satelliitteihin sijoitettujen mittausinstrumenttien avulla avaruudesta.

http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=28&t=501&a=6215

3

620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käytä aivojasi
    • Kannattaa suhtautua kaikkiin kreationistiksi tunnustautuviin ihmisiin skeptisesti, sillä heillä on tapana valehdella. Mikäli vielä on tutustunut kreationistien väitteisiin, eikä ole huomannut heidän läpimätäisyyttään, täytyy kaverissa olla jotain hämärää. Lainaus Spenceriltä (wiki):

"Twenty years ago, as a PhD scientist, I intensely studied the evolution versus intelligent design controversy for about two years. And finally, despite my previous acceptance of evolutionary theory as 'fact,' I came to the realization that intelligent design, as a theory of origins, is no more religious, and no less scientific, than evolutionism"

Ilmastokysymyksessä pitää toki katsoa miehen argumentteja, eikä itse henkilöä. Dokumentti oli ihan ok kamaa.

• osavastuu on meillä

Kaukana takanapäin ovat ne ajat jolloin ihmisen toiminnalla ei ollut mainittavaa vaikutusta maapalloon. Olemme lisääntyneet ja täyttäneet maan, saasteilla. Toki sekin vaikuttaa ympäristöömme mitä me teemme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4672
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1987
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1702
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      148
      1275
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1181
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1066
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      963
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      936
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      892
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      868
    Aihe