MOT:n ohjelma Kylmää vettä kasvihuoneeseen, esitetty TV1 29.9.2008. Uusi päivitetty versio ohjelmasta tulossa ilmeisesti marraskuussa 2009.
Ohjelman esittely:
Kasvihuonekaasujen lisääntymisestä huolimatta ei maapallon ilmasto viimeisen vuosikymmenen aikana olekaan lämmennyt odotetusti. MOT selvitti, mihin lämpö on kadonnut.
Voimakkaan ilmastonmuutosrummutuksen alta on ollut vaikea havaita, että maapallon ilmasto ei tosiasiassa ole lämmennyt 10 vuoteen. Silti ilmaston lämpenemisen aiheuttajana pidettyjen kasvihuonekaasujen päästöt ovat kasvaneet samaan aikaan jopa pelättyä enemmän. Mihin lämpö on kadonnut?
MOT selvitti arvoitusta haastattelemalla kahta amerikkalaista skeptistä ilmastotieteilijää, Alabaman yliopiston tutkijoita John Christyä ja Roy Spenceriä. Eturivin ilmastotutkijoihin kuuluvat Christy ja Spencer tutkivat ilmastonmuutosta satelliitteihin sijoitettujen mittausinstrumenttien avulla avaruudesta.
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=28&t=501&a=6215
Ihminen ei aiheuta ilmastonmuutosta
3
597
Vastaukset
- Käytä aivojasi
tuosta linkistä jonka tonne loppuun laitoin
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=28&t=501&a=6215 Kannattaa suhtautua kaikkiin kreationistiksi tunnustautuviin ihmisiin skeptisesti, sillä heillä on tapana valehdella. Mikäli vielä on tutustunut kreationistien väitteisiin, eikä ole huomannut heidän läpimätäisyyttään, täytyy kaverissa olla jotain hämärää. Lainaus Spenceriltä (wiki):
"Twenty years ago, as a PhD scientist, I intensely studied the evolution versus intelligent design controversy for about two years. And finally, despite my previous acceptance of evolutionary theory as 'fact,' I came to the realization that intelligent design, as a theory of origins, is no more religious, and no less scientific, than evolutionism"
Ilmastokysymyksessä pitää toki katsoa miehen argumentteja, eikä itse henkilöä. Dokumentti oli ihan ok kamaa.- osavastuu on meillä
Kaukana takanapäin ovat ne ajat jolloin ihmisen toiminnalla ei ollut mainittavaa vaikutusta maapalloon. Olemme lisääntyneet ja täyttäneet maan, saasteilla. Toki sekin vaikuttaa ympäristöömme mitä me teemme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384