MOT:n ohjelma Kylmää vettä kasvihuoneeseen, esitetty TV1 29.9.2008. Uusi päivitetty versio ohjelmasta tulossa ilmeisesti marraskuussa 2009.
Ohjelman esittely:
Kasvihuonekaasujen lisääntymisestä huolimatta ei maapallon ilmasto viimeisen vuosikymmenen aikana olekaan lämmennyt odotetusti. MOT selvitti, mihin lämpö on kadonnut.
Voimakkaan ilmastonmuutosrummutuksen alta on ollut vaikea havaita, että maapallon ilmasto ei tosiasiassa ole lämmennyt 10 vuoteen. Silti ilmaston lämpenemisen aiheuttajana pidettyjen kasvihuonekaasujen päästöt ovat kasvaneet samaan aikaan jopa pelättyä enemmän. Mihin lämpö on kadonnut?
MOT selvitti arvoitusta haastattelemalla kahta amerikkalaista skeptistä ilmastotieteilijää, Alabaman yliopiston tutkijoita John Christyä ja Roy Spenceriä. Eturivin ilmastotutkijoihin kuuluvat Christy ja Spencer tutkivat ilmastonmuutosta satelliitteihin sijoitettujen mittausinstrumenttien avulla avaruudesta.
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=28&t=501&a=6215
Ihminen ei aiheuta ilmastonmuutosta
3
604
Vastaukset
- Käytä aivojasi
tuosta linkistä jonka tonne loppuun laitoin
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=28&t=501&a=6215 Kannattaa suhtautua kaikkiin kreationistiksi tunnustautuviin ihmisiin skeptisesti, sillä heillä on tapana valehdella. Mikäli vielä on tutustunut kreationistien väitteisiin, eikä ole huomannut heidän läpimätäisyyttään, täytyy kaverissa olla jotain hämärää. Lainaus Spenceriltä (wiki):
"Twenty years ago, as a PhD scientist, I intensely studied the evolution versus intelligent design controversy for about two years. And finally, despite my previous acceptance of evolutionary theory as 'fact,' I came to the realization that intelligent design, as a theory of origins, is no more religious, and no less scientific, than evolutionism"
Ilmastokysymyksessä pitää toki katsoa miehen argumentteja, eikä itse henkilöä. Dokumentti oli ihan ok kamaa.- osavastuu on meillä
Kaukana takanapäin ovat ne ajat jolloin ihmisen toiminnalla ei ollut mainittavaa vaikutusta maapalloon. Olemme lisääntyneet ja täyttäneet maan, saasteilla. Toki sekin vaikuttaa ympäristöömme mitä me teemme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338556Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5367824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601184Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17816Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40754Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68716- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647