Paljonko syötte koulussa?

fdffdfd

Olisi kiva tietää, että paljonko syötte koulus noin keskimäärin?
vähän, paljon?

35

2519

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16 + 15

      Ennen söin vähä ja jätin ruokailui välii, nykyään paljon ku tääl amikses on paremmat ruuat ja pitää syödä et jaksaa puntilla koulun jälkee :). Aika random kysymys kyl :D.

    • Mounistryffel

      No ite en syö yhtään, johtuu kyllä vähän ruoan laadustakin

      .. ja tiedän varsin hyvin että sitä koulu sapuskaa pitäis oikeesti syödä eikä jättää sinne biojäte-astiaan lojumaan mutta silloin ei yksinkertaisesti ole nälkä, ja tämmöiselle paskalle ja epätoivoiselle sh:läiselle se ei oo niin helppoa :||| Mutta eteenpäin mennään, kohti kouluruuan syömistä ! :D

    • stabyhoun19

      Ennen söin koulussa enemmän lämmintä ruokaa. Salaattia vähän, mutta olen nyt muuttanut ateriaa. Otan salaattia ja ruokaa vähän, mutta tahtoo jäähä multa salaatit syömättä. Niin se menee hukkaa bio kompostille. Koulussa on hyvät ateriat. Se nyt näkee mitä on listalla ruokana, eihän sitä voi ihminen olla syömättä.

    • -kouluruoka<3

      Sen verran kun tekee mieli. Salaattia paljon, vähän normaalia vähemmän muuta ruokaa. Meiän kouluruoka on hyvälaatuista ja tosi hyvää. :) Oon ylä-asteella.

    • kouluruokapahaaa

      Koulussa ei oo kun ehkä pari hyvää ruokaa, loput on jotain outoa pskaa..

      Ite syön, jos on p'skaa ruokana niin pelkkää leipää, mutt yleensä yritän edes vähän syödä. Eli, syön kai aika vähän koulussa. (sit kotona on hirvee nälkä)

    • Weird al 007

      Yläasteella moni syö hirveen vähä.joskus haluis käydä hakemassa lisää ruokaa, aikaa on viel puoltuntii mut kaverit syö 5min ja jää sitte yksi. Ihme hätäilyy:/

    • hmmee

      En syö paljon mitään, on sen verran huono ruokahalu ja sitte nii pahaa ruokaa että ei oikee maita.

    • ---

      Mä syön reilut puollautasta salaattia, joskus siihen vähän salaattikastiketta, hyvin harvoin pääruokaa, lasin tai pari vettä ja näkkärin.

      • poiuytr

        Meijän koulussa on ns. pakko, kun ei ole ruokalaa. Jokainen luokka syö omassa luokassa ja järkät kantaa ne ruoat sinne. Kauhee haloo tulee jo siitäkin jos ei syö ruokailussa jos kotsassa ollaan tehty jotain tosi täyttävää, esim. kokonainen ateria. Hyvä ettei luokanvalvoja soita heti kotiin jos yhen kerran jättää syömättä ku on maha jo ihan täysi!


      • Nappisilmä
        poiuytr kirjoitti:

        Meijän koulussa on ns. pakko, kun ei ole ruokalaa. Jokainen luokka syö omassa luokassa ja järkät kantaa ne ruoat sinne. Kauhee haloo tulee jo siitäkin jos ei syö ruokailussa jos kotsassa ollaan tehty jotain tosi täyttävää, esim. kokonainen ateria. Hyvä ettei luokanvalvoja soita heti kotiin jos yhen kerran jättää syömättä ku on maha jo ihan täysi!

        OOtkai viel ala-asteel???


      • ruokapoika
        Nappisilmä kirjoitti:

        OOtkai viel ala-asteel???

        tässä perus:
        pari näkkärii
        pari lasii maitoo
        15 lihapullaa,kalapuikkoo mitä nyt sattuu oleen
        3-6 perunaa
        salaattia puolet about lautasesta
        et ihan hyvin tulee syötyy ja pitääkin et lihas jaksaa kasvaa :)


      • Ylä-astelainen
        ruokapoika kirjoitti:

        tässä perus:
        pari näkkärii
        pari lasii maitoo
        15 lihapullaa,kalapuikkoo mitä nyt sattuu oleen
        3-6 perunaa
        salaattia puolet about lautasesta
        et ihan hyvin tulee syötyy ja pitääkin et lihas jaksaa kasvaa :)

        Syön suunnilleen keskivertaisesti, 2 perunaa 2-3 lihapullaa ym. salaattiakin jonkin verra.
        Kyllä siihen kouluruokaan tottuu, kun on syönyt tarpeeksi kauan, mutta jotkut ruuat nostavat kyllä vieläkin selkäkarvat pystyyn :)


      • Heiti:)
        Ylä-astelainen kirjoitti:

        Syön suunnilleen keskivertaisesti, 2 perunaa 2-3 lihapullaa ym. salaattiakin jonkin verra.
        Kyllä siihen kouluruokaan tottuu, kun on syönyt tarpeeksi kauan, mutta jotkut ruuat nostavat kyllä vieläkin selkäkarvat pystyyn :)

        Esimerkiksi tälleen: Salaattia semmonen kämmenen kokonen keko ja 1-2 pottua ja siihen kylkeen kastiketta ja jos on esim nakki tai jauheliha kastike, niin vähän enemmän kuin vaan kostukkeeksi. Jotain riisi mössöö on aika usein kans tarjolla, mutta tuntuu että sinne sekaan on laitettu varmaan jotain silakan peräsuolia... sen verran epäilyttävän näköstä mömmöö, mutta maahanmuuttajille tuntuu maistuvan...!


      • bfdbnerst
        Nappisilmä kirjoitti:

        OOtkai viel ala-asteel???

        ala asteel ei oo luokan valvojii ja köksää joten sorivaa mut se on yläasteel


      • oni

        samoin mulla! ja sitte mulla on mukana yleensä välipala esim. omena


    • ...

      Varsinkin edellisessä koulussa tuli syötyä aika vähän, siellä kun kierrätettiin samaa ruokaa pakastimen kautta takaisin tarjolle ja maku sitten oli mitä oli... Ikävää tosin, kun kyseessä oli sisäoppilaitos, joten ei voinut kotiinkaan mennä syömään päivän päätteeksi.
      Söin enimmäkseen salaattia ja kasviksia, ne ainakin olivat kelvollisia ja kyllä nälkä niilläkin lähtee.

      Yläkouluun mennessä oli ruoissa merkittävää parannusta verrattuna alakoulun sapuskoihin, mutta jostain syystä seiskaluokalla en syönyt juurikaan. Kasilla sen sijaan aloin syödä normaalisti ja kyllä todellakin oli jaksavampi olo loppupäivän.
      Jos on kelvollista ruokaa, kannattaa todellakin käyttää tilaisuus hyödyksi. Jos varsinainen lämmin ruoka ei maistu, niin kasviksia ja salaattia edes sitten.

    • anonymerändöm

      yleensä paljon salaattia, kun usein "pääruokana" on lihaa, jota en syö.
      lasi maitoa ja toinen lasi vettä, ja pari näkkäriä.

    • jk

      aika paljon

    • k

      jonkin veran

    • anonymerändöm

      nojoo.. nyt olen lopettanut kouluruoan syömisen lähes kokonaan.
      paitsi tänään söin 3 lautasellista kasvissose-keittoa. :) nam

    • bkehdbgkgcbghrk

      En syö mitään... En halua taas saada ruokamyrkytystä. Joskus on kuitenkin valmisruokia, ja pitää olla nopea että ehtii ottaa ennenkun jätteet kaivetaan ruokakomerosta esille kun oikeat ruuat loppuu.

      • jishbfudaef buea

        no se on tuommoselle finninaamalle vaan oikein että kaivetaan sulle tähteet ja myrkytetään ne jo etukäteen. oot ansainnu sen.


    • y5yewg

      nykyää tuol ylä asteel mis oon ni on kaks ruoka vaihtoehtoo ja toinen on aina kasvis, mut silti en syö koulus paljoo koska sen laatu on useimmiten niis p'skaa ja jo se haju josku yököttää

    • Kunnon ruokaa kotona

      Meillä syötetään koulussa oppilaille vain eineksiä ja juomana on rasvatonta maitoa tai vettä. Haluaisin syödä oikeaa lihaa, kalaa ja tuoreita kasviksia ja juoda kevyt- tai vaikka täysmaitoakin, koska olen alipainoinen. En syö enää koulussa kuin n. kerran viikossa. Käyn läheisen ravintolan seisovassa pöydässä syömässä, koska "mamma betalar". Kun äiti on töistä lomalla, hän tekee mulle terveellisen lounaan kotona.

    • sddsdsasd

      Riippuu, keittopäivinä syön yleensä melko vähän, kun taas lihamurekepäivinä tulee mätettyä suht paljon ruokaa lautaselle. Vaan eipä tuolla kouluruoalla ähkyä saa, on sen verran kehnoa kamaa.

    • RuokaanKyllästynyt

      Riippuu hyvin paljon päivästä, mutta ei oikeastaan voi hirveästi yllättyä 50snt/per henkilö, maksavasta ateriasta, ettei se ole hääppöinen :( Jos on syötävää ruokaa, syön riittävästi, ja kun taas on jotain syötämätöntä ruoka (hyvänä esimerkkinä kumiset potut tai pinaattikeitto [yööök >:( ] ) en syö oikeastaan paljonkaan mitään, yleensä näkkärin ja vettä. Söisin varmasti aika lailla enemmän, jos kouluruokaan jaksettaisiin panostaa hieman enemmän, ja se olisi sellaista, että sitä oikeasti voisi syödä! Mutta tilanne on nyt näin, eikö se siitä muuksi tule muuttumaan :'(

      • taxes

        Millonkahan teille kakaroille menee jakeluun se että kouluruoka tulee verotuloista. Ei se keittiö sitä päätä paljonko sinne ruokaan stasataan rahaa, vaan toimitaan niillä resursseilla mitä on käytettävissä.
        Eli ihan käytännössä teidä isät ja äidit maksaa sen VE-RO-TU-LOI-NA.

        Joko nyt kalle ja liisakin ymmärtää.

        Iskä ja äiti on maksaneet ihan samoista tuloista teidän päiväkotiruoat, mutta siinä vaiheessa ette osanneet vielä valittaa. Sitten he maksaa myös vanhainkotien ruoat. Vanhainkoti on se paikka missä mummi ja ukki on.

        Siinäpähän heittelette ruokaa roskiin, ootte kuitenkin itse maksumiehenä jonain päivänä.


    • hyi

      tosi vähän kouluruoka on hirveetä!!!!!!!!

    • Mr.JOOJOO

      Pari torakkaa ja kuravettä päälle.

    • täti

      Koulujen ruuissa on kyllä eroja. Se on hassua, kun niihin pitäisi kuitenkin käyttää samanverran rahaa, eli kyllä se keittiöhenkilökunnan osaaminen näkyy. Olen töissä päiväkodissa ja meillä on samat ruokalistat koulujen kanssa. Meidän ryhmämme (eskarit) syövät koulussa, jossa todella hyvää ruokaa. Salaatissakin oli muutakin kuin vihreää lehteä ja pari kurkun palaa. Aiemmin, pienempien kanssa kun syötiin päiväkodissa, ruoka oli välillä aika... Mielenkiintoista. Joko todella mautonta ja yllättävän usein todella suolaista, vaikka on pienistä lapsista kyse, välillä oli myös kokeiltu mielenkiintoisia mausteyhdistelmiä. Ruuan koostumus oli kyllä yleensä hyvä, eli löytyy proteiinia, hiilareita ja kasviksia. Liian usein ruuassa oli tosin nakkeja tai makkaroita, jotka eivät ole kovin hyvää ruokaa suolaisuutensa, kovien rasvojen ja natriumsulfaatin vuoksi. Täysjyvä näkkäriä tai ruisleipää sekä rasvahappokoostumukseltaan hyvää rasvaa (keiju) leivän päälle. Päiväkodissa tarjotaan myös tuorepaloja tai hedelmiä. Lapset söivät kyllä useinmiten hyvin, vaikka joskus oli sellaisia ruokia, että monet aikuiset ottivat vain hyvin pieniä annoksia ja lapsilta jäi ruoka lautasille.

    • Hyvää on! :)

      Minusta on outoa lukea haukkuvia kommentteja kouluruoasta, kun omassa koulussa ruoka on tuntuu ajoittain olevan jopa parempaa kuin oma tekemä. Syön joka päivä ihan mielellään ja saatan jopa santsata. Meidän koulussa ruoka on monipuolista, on liha sekä kasvisvaihtoehto ja päivittäin vaihtuvat eri väriset salaatit. Myös ruisleipää, sekä sämpylöitä on usein tarjolla juuston kera, niin ei tarvitse sitä näkkäriä aina järsiä. Ison plussan kyllä annan kouluruoalle, mutta tottahan se on, ettei kaikkialla ruoka ole ihan sitä samaa laatua, mitä nyt joskus on käynyt toisissa kouluissa vilkuilemassa ja maistelemassa.

      • Einestä ja vettä

        Olet onnekas, jos teidän koulussa ruoka on hyvää. Mitenköhän meillä terkkari voi tehdä työtään, kun kouluruoka on pelkkää einesruokaa ja sen vuoksi jo kaikien uusien ravitsemusohjeiden vastaista? Luulisi hävettävän! Lukiolaiset ovat jo senverran fiksuja, että tietävät, mitä kannattaa suuhunsa työntää.


    • Apua,parempaa ruokaa

      En syö koulussa lämmintä ruokaa ollenkaan. Yleensä syön vain leipää. En juo myöskään maitoa, koska se on rasvatonta ja juon kotona Arlan luomu vanhanajan maitoa. Rasvattomasta maidosta mulla menee maha kuralle. :(

      Olen aika paljon alipainoinen ja siksi terkkarin silmätikkuna, mutta en pysty syömään sitä einespaskaa. Kotona syön sitten kyllä ihan kaikkea kotiruokaa, mutta kun koulupäivä on 7-8 tuntia pitkä ja olen koko päivän syömättä, en millään saa tarpeeksi kaloreita, että lihoisin lähellekään normaalipainoa.

      Koulukin menee välillä heikosti, kun pyörryttää, särkee päätä ja on jotain näköhäiriöitä, etten nää taululle vaikka näkö pitäis olla ok. Joskun otan jotain müslipatukoita mukaan kouluun, niin jaksan vähän paremmin.

    • tälllleeei

      Oon aina syönyt suht vähän koulussa, koska se ruoka on maistunut niiii pahalta! :D No okei osaan nykyään lukiossa jo arvostaa, että on ilmanen safka, mutta mielestäni se laatu on ollut vuosien aikana aika kuraa! Lukiossa on parantunut ruoan maku ja sämpylääkin usein lisukkeeks, niin nykyään voin sanoa, että jotkut ruoat on hyviä ja otan mielelläni niitä. Jos on lihakastiketta ja perunoita, syön vain vähän ja lihasta erottelen pois läskiset palat... Yök. Jos on makaronilaatikkoa, syön mitä jaksan. :) Eli syön ihan fiiliksen mukaan. Jos ruoka on pahaa, en syö paljoa ja jätän joskus lautaselle ja heitän pois. Jos on hyvää, syön lautasen melko tyhjäksi, jos jaksan.

    • neiti kesäheinä

      Mä mätän aika usein kouluruokaa naamaan, vaikka se ei maistu milleen. Siitä tulee tosi paha olo, mutta yritän aina päättää, että tänään syön lautasen tyhjäksi. Kun on nälkä, tulee otettua kunnon annos ja perusoptimistisena ihmisenä ajattelen, että jos ruoka poikkeuksellisesti olisikin tänään hyvää. Lähes aina petyn.
      Olen myös lukiossa ja mua harmittaa, kun tajuan, mihin sontaan vanhempieni veromarkat laitetaan. Siksi päätänkin, että syön vaikka väkisin. :'(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe