Todisteet eivät riitä skeptikoille

Nefilim

On kyse mistä tahansa ilmiöstä, joka rikkoo tai häiritsee skeptikon jämähtänyttä maailmankuvaa, niin mitkään todisteet eivät riitä skeptikolle.
- Jos skeptikko näkee ufon, se on hallusinaatio
- Jos skeptikko näkee 1000 ihmisen kanssa ufon, se on joukkohallusinaatio tai massapsykoosi

Skeptikon oma aistien kieltäminen menee naurettavuuteen asti. Empiirikkohan uskoo omiin fyysiin aisteihinsa, mutta skeptikko ei usko niihinkään, vaan kyse on aina aistiharhasta.

Skeptikon maailmankuva on rajoittunut, sulkeutunut ja ahdasmielinen. Skeptikko on näsäviisas, pseudotieteellinen huuhaa-ihminen joka uskoo koulutieteeseen kuin uskontoon. Tiede on skeptikon uskonto ja yleensä asiat nähdään mustavalkoisesti.
Kyseessä on tuntemattoman pelko, joka viedään lapsellisuuteen asti.

3

589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikea skeptikko

Mielestäni siitä voidaan edelleen olla montaa mieltä onko maapallon ulkopuolellä elämää. Epäily ei minua ole koskaan ateisteissa/skeptikoissa vaivannut vaan se että monilla ateisteilla on tarve syyttää UFO-uskovaisia paranoideiksi. Monet skepsiksen äänitorvet ovat huudelleet ufo-uskoville näiden olevan mielisairaita (paranoia) ja muuta ikävää. Se on aika vakava syytös ja osoittaa että tuollainen ateisti/skeptikko haluaa käyttää psykiatriaa vainoamisen välineenä.

En tosin mielelläni kutsu tuollaisia ihmisiä skeptikoiksi, koska epäilevä perusasenne on hyvä tapa kohdata maailmaa. En myöskään usko että aito skeptikko lähtisi mukaan mielipidevainoon. Ateisteja, kommunisteja, keitä lie ovat nuo olleet jotka ufo-uskovaisia paranoideiksi syyttelevät (ja pakkohoitokin on sielä taustalla kummittelemassa)

PS. Itse en omaa ufo-uskoa, mutta en kyllä poissulje tuollaista mahdollisuutta

Ps.2 Olen skeptikko

• Nefilim

Juuri niin, tuota tarkoitin. Epäilevä asenne on juuri oikea, kun käytetään tervettä järkeä. Itsekään en ole nähnyt kattavia todisteita esim. Ufo- tai aaveilmiöstä, mutta en poisuljekaan niiden mahdollisuutta. Skeptisyyttä tarvitaan ilman muuta, jotta se suuriin taikausko saadan pois suljettua.

Arvostan näkemystäsi, vaikka uskonkin yliluonnolliseen. En taikauskoon.
        Näkemykseni perustan lukemaani kirjallisuuteen, jota en voi lähteä erittelemään, koska lähdeteoksia en pysty määrittelemään.

• Arrakis

Ihmisellä on aivot jotta hän ajattelisi, aistit jotta hän saisi tietoa maailmasta, jalat jotta kykenisi liikkumaan ja kädet jotta hän pystyisi tekemään työtä. Itsekin olen pannut merkille monien skeptikoiden tavan kiistää aistien antama kuva maailmasta.

Jos ihminen näkee kummituksen, skeptikko väittää heti ettei niitä ole olemassa. Jos hän näkee ufon, niin sama juttu tai kun joku väittää kärsivänsä sähköallegiasta, niin sketikko väittää että hän on luulotautinen (tieteellinen näyttö kun puuttuu). Silti tiede on empiiristä (eikä rationaalista tiedettä voikaan olle olemassa, se kun tekisi ihmisestä yliaistilliseen tietoon uskovan ihmisen). Tieteenkin pitää siis aina perustua viimekädessä aistien antamaan tietoon - näin on aina, muu olisi oikeastaan hulluutta. Ihmettelenkin aina toisinaan skeptikoiden yliluonnolliselta vaikuttavaa kykyä erottaa hallusionaatiot todesta.

Jos joskus näkisin UFON laskeutuvan takapihalleni, niin ei kait minulla rationaalisena ihmisenä olisi oikein muuta vaihtoehtoa kuin uskoa sen olevan totta, vai pitäisikö minun heti uskoa se harhanäyksi luottaen vahvasti skeptikon intuitioon - tämä ei voi pitää paikkaansa!

PS. kun aikoinaan maailmankuulu illusionisti Uri Geller esiintyi Suomessa ja teki kuuluisan lusikan taivuttamistemppunsa, niin suomalaiset skeptikot vauhkoontuivat aivan villeiksi tehden itsensä vähän naurunalaisiksi, kun ottivat esiintyvän taiteilijan taikatemput vähän liian tosissaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3645
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      114
      2600
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      597
      2302
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2046
    5. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      78
      1847
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1688
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1658
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      1602
    9. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      95
      1469
    10. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1466
    Aihe