En ole löytänyt omasta keittokirjasta reseptiä. Haluan tehdä omenasta riisipuuron. Olen tietoinen, että riisipuuro tehdään veteen eikä maitoon, johon laitetaan sekaan omenaa. Hyvä jälkiruoka. Voisiko, joku laittaa minulle reseptin. Kiitos!
Omenariisipuuro
3
1491
Vastaukset
- Vanha kokki
Kyseessä on vanha jouluinen jälkiruoka, eli eräs muunnelma appelsiiniriisis tä.
Omenariisipuuro jälkiruoka:
Tarvitset:
0.5 ltr. vettä
1 dl. puuroriisiä
1,5 rkl sokeria
hyppysellinen suolaa
2-3 tl vaniljasokeria
0.5 kg omenoita ( Ei jauhoisia)
2 dl kuohukermaa
Kuori omenat, poista siemenkota ja leikkaa omenat pieniksi kuutioiksi.
Laita vesi kattilaan ja lisää sinne omenahakkelus ja suola sekä sokeri. Keitä pienellä lämmöllä riisin ohjeen mukaan, tai kunnes vesi on imeytynyt riisiin.
Anna puuron jäähtyä hyvin. Vatkaa kerma vaahdoksi, lisää vaahtoon vaniljasokeri ja sekoita se kylmään
puuroon.
Annostele puuro jälkiruoka-astioihin.
Toivottavasti tästä on sinulle apua. - elliivo
Minä teen puuron näin:
2 dl vettä
2 dl puuroriisiä
nämä keitetään niin että riisi imee veden. Sitten lisätään
3 dl vettä
5 dl omenatuoremehua
2-3 omenaa kuorittuna ja paloiteltuna.
noin puoli teelusikallista suolaa.
Keitetään kypsäksi ja maustetaan maun mukaan sokerilla.
Itse käytän haudutuspesää tämänkin puuron teossa.
Puuron voi syödä kuumana tai kylmänä.- helppoa
Puuro keitetään omenamehuun, ja sekaan omenakuutioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791