En ole löytänyt omasta keittokirjasta reseptiä. Haluan tehdä omenasta riisipuuron. Olen tietoinen, että riisipuuro tehdään veteen eikä maitoon, johon laitetaan sekaan omenaa. Hyvä jälkiruoka. Voisiko, joku laittaa minulle reseptin. Kiitos!
Vastaukset 3
- Vanha kokki
Kyseessä on vanha jouluinen jälkiruoka, eli eräs muunnelma appelsiiniriisis tä.
Omenariisipuuro jälkiruoka:
Tarvitset:
0.5 ltr. vettä
1 dl. puuroriisiä
1,5 rkl sokeria
hyppysellinen suolaa
2-3 tl vaniljasokeria
0.5 kg omenoita ( Ei jauhoisia)
2 dl kuohukermaa
Kuori omenat, poista siemenkota ja leikkaa omenat pieniksi kuutioiksi.
Laita vesi kattilaan ja lisää sinne omenahakkelus ja suola sekä sokeri. Keitä pienellä lämmöllä riisin ohjeen mukaan, tai kunnes vesi on imeytynyt riisiin.
Anna puuron jäähtyä hyvin. Vatkaa kerma vaahdoksi, lisää vaahtoon vaniljasokeri ja sekoita se kylmään
puuroon.
Annostele puuro jälkiruoka-astioihin.
Toivottavasti tästä on sinulle apua. - elliivo
Minä teen puuron näin:
2 dl vettä
2 dl puuroriisiä
nämä keitetään niin että riisi imee veden. Sitten lisätään
3 dl vettä
5 dl omenatuoremehua
2-3 omenaa kuorittuna ja paloiteltuna.
noin puoli teelusikallista suolaa.
Keitetään kypsäksi ja maustetaan maun mukaan sokerilla.
Itse käytän haudutuspesää tämänkin puuron teossa.
Puuron voi syödä kuumana tai kylmänä.- helppoa
Puuro keitetään omenamehuun, ja sekaan omenakuutioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1561441Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1281160Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset216859- 64782
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus58668- 41617
- 48613
- 52572
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt187558En osaa kirjoittaa sulle edes anteeksipyyntöä
Koska en tiedä miten voit. Olen hieman kauhuissani ja järkyttynyt, jos olen sinua ahdistanut. Tunteiden prosessointi o29552