En ole löytänyt omasta keittokirjasta reseptiä. Haluan tehdä omenasta riisipuuron. Olen tietoinen, että riisipuuro tehdään veteen eikä maitoon, johon laitetaan sekaan omenaa. Hyvä jälkiruoka. Voisiko, joku laittaa minulle reseptin. Kiitos!
Omenariisipuuro
3
1568
Vastaukset
- Vanha kokki
Kyseessä on vanha jouluinen jälkiruoka, eli eräs muunnelma appelsiiniriisis tä.
Omenariisipuuro jälkiruoka:
Tarvitset:
0.5 ltr. vettä
1 dl. puuroriisiä
1,5 rkl sokeria
hyppysellinen suolaa
2-3 tl vaniljasokeria
0.5 kg omenoita ( Ei jauhoisia)
2 dl kuohukermaa
Kuori omenat, poista siemenkota ja leikkaa omenat pieniksi kuutioiksi.
Laita vesi kattilaan ja lisää sinne omenahakkelus ja suola sekä sokeri. Keitä pienellä lämmöllä riisin ohjeen mukaan, tai kunnes vesi on imeytynyt riisiin.
Anna puuron jäähtyä hyvin. Vatkaa kerma vaahdoksi, lisää vaahtoon vaniljasokeri ja sekoita se kylmään
puuroon.
Annostele puuro jälkiruoka-astioihin.
Toivottavasti tästä on sinulle apua. - elliivo
Minä teen puuron näin:
2 dl vettä
2 dl puuroriisiä
nämä keitetään niin että riisi imee veden. Sitten lisätään
3 dl vettä
5 dl omenatuoremehua
2-3 omenaa kuorittuna ja paloiteltuna.
noin puoli teelusikallista suolaa.
Keitetään kypsäksi ja maustetaan maun mukaan sokerilla.
Itse käytän haudutuspesää tämänkin puuron teossa.
Puuron voi syödä kuumana tai kylmänä.- helppoa
Puuro keitetään omenamehuun, ja sekaan omenakuutioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve112942Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U461921Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1411703SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,1011703Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin761428- 71981
Martina Aitolehti murtui Erikoisjoukoissa Matias Petäistön käsittelyssä - Tästä oli kyse
Yksi Erikoisjoukot-kauden julkkiskisaajista on yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti. Aitolehti on pärjän11908Miksi kaikki avioeronneet miehet eivät kunnioita naisia?
Niin. Miksi avioeronneet miehet kohtelevat huonosti naisia, jotka lähestyvät heitä? Tämä on kokemuksen rintaääntä. Tämä185856- 54792
- 17764