Kakkupohja Pellillä?

Suuri kakku

Pitäisi tehdä iso täytekakku ja ajattelin tehdä pohjat uunilellin kokoisena. Montako munaa, paljonko sokeria ja jauhoja/leivinjauhetta? Kauanko paistetaan? Jos joku on tehnyt aiemmin, toivoisin ohjeita? Kiitos.

5

9017

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teet 3- 4 kpl

      4 munaa

      1 1/2 dl sokeria

      1 1/2 dl vehnäjauhoja

      1/2 dl perunajauhoja

      2 tl leivinjauhetta

      uuni 200-220 astetta ja noin 15-20 min - kullä sen näkee kun on kypsä

      • kysyjä kysyy

        Otin toisen ohjeen netistä jossa lämpö ilm. 172 astetta ja 30-40 min, mutta 7 munan kakku.


      • kotitalous7-kirja
        kysyjä kysyy kirjoitti:

        Otin toisen ohjeen netistä jossa lämpö ilm. 172 astetta ja 30-40 min, mutta 7 munan kakku.

        2 kananmunaa 4-6 henkilön kakkupohjaan, 4 munaa 8-10 henkilön pohjaan ja 6 munaa jos kakku tulee 12-15 henkilölle.

        Helppo ohje:

        laitetaan lasiin kananmunat, toiseen lasiin yhtäpaljon sokeria kuin kananmunia ja seuraavaan lasiis yhtä paljon vehnäjauhoja kuin kananmunia, ½ tl leivinjauhetta (2 munaa, 1 tl 4 munaa ja 1 ½ tl 6 munaa).
        Kananmunat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi, jauhot taikinaan siivilän läpi, paisto 20-30 min uunin alataso 175 astetta.

        Ole hyvä :)


      • samakunedellinen
        kotitalous7-kirja kirjoitti:

        2 kananmunaa 4-6 henkilön kakkupohjaan, 4 munaa 8-10 henkilön pohjaan ja 6 munaa jos kakku tulee 12-15 henkilölle.

        Helppo ohje:

        laitetaan lasiin kananmunat, toiseen lasiin yhtäpaljon sokeria kuin kananmunia ja seuraavaan lasiis yhtä paljon vehnäjauhoja kuin kananmunia, ½ tl leivinjauhetta (2 munaa, 1 tl 4 munaa ja 1 ½ tl 6 munaa).
        Kananmunat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi, jauhot taikinaan siivilän läpi, paisto 20-30 min uunin alataso 175 astetta.

        Ole hyvä :)

        2 munan kakkupohja on ½ peltiä, 4 munan on kokonainen pelti. :)


      • ..

        Ei saa polttaa pohjaa, ja taikinaan voi laittaa osaksi vehnä- ja osaksi perunajauhoja.

        Kolmesta kääretorttulevystä tulee komea iso täytekakku. Sen säilyttäminen ja siirtäminen/kuljettaminen parhaiten foliolla päällystetyn ohuen vanerilevyn päällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1298
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe