Nastarenkaat kielletään jo Ruotsissakin!

HYVÄ!

5

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^^^^^^^^^^^^

      Jos malttaisit lukea koko linkittämäsi jutun, huomaisit että siinä puhutaan vain yhdestä kadusta. Yksi katu ei ole koko Ruotsi.
      Sitten pieni pätkä Tekniikan Maailmasta:
      Testitulosten pohjalta TM toteaa, että pohjoismaisiin olosuhteisiin tarkoitettujen kitkarenkaiden sulan kelin ominaisuuksissa on puutteita. Märällä tiellä pito on heikko ja väistötilanteen ajokäytös vetelä. TM totesi: "Pohjoismaiset alemman nopeusluokan kitkarenkaat eivät ole missään pitoa, turvallisuutta tai ajettavuutta mittaavissa kokeissa nastarenkaita parempia. Eivät edes asfaltilla, mikä saattaa tuntua yllättävältä".

      • Pekka-

        Ei kysymys nostarenkaiden kieltämisessä ole siinä etteikö mnasta olisi parempi kuin kitka, vaan siinä että nastarenkaat ovat haitallisia niin teille kuin ympäristöllekkin. Kitkarenkaat ovat riittävän hyviä kunhan ajajat vain tiedostavat tämän.

        Nastattomilla renkailla pärjätään isossa osassa maaplloa ilman merkittäviä ongelmia, pitää vain ottaa huomioon että talvi ei ole kesä. Nopeudet ja ajamistyyli pitää sopeuttaa keliin.

        Mekaanista teiden ylläpitoa tulisi hieman parantaa ja kieltää kaikkialta nastarenkaiden käyttö. Lumiketjut mukaan jos on todella huono keli ja on pakko päästä eteenpäin. Niillähän ei saa ajaa kuin hyvin hiljaista nopeutta.

        Nastarengaskielto tulee ennen pitkään yhtä vääjäämättä kuin tupakointikielto.


      • Pekka- kirjoitti:

        Ei kysymys nostarenkaiden kieltämisessä ole siinä etteikö mnasta olisi parempi kuin kitka, vaan siinä että nastarenkaat ovat haitallisia niin teille kuin ympäristöllekkin. Kitkarenkaat ovat riittävän hyviä kunhan ajajat vain tiedostavat tämän.

        Nastattomilla renkailla pärjätään isossa osassa maaplloa ilman merkittäviä ongelmia, pitää vain ottaa huomioon että talvi ei ole kesä. Nopeudet ja ajamistyyli pitää sopeuttaa keliin.

        Mekaanista teiden ylläpitoa tulisi hieman parantaa ja kieltää kaikkialta nastarenkaiden käyttö. Lumiketjut mukaan jos on todella huono keli ja on pakko päästä eteenpäin. Niillähän ei saa ajaa kuin hyvin hiljaista nopeutta.

        Nastarengaskielto tulee ennen pitkään yhtä vääjäämättä kuin tupakointikielto.

        Jos nastat kielletään, niin siinä käy niin, että ne vain kielletään, MUTTA teiden ylläpitoa EI paranneta. Turha kuvitella, että parannettaisiin. Ja keliin sopivaa nopeutta on nykyiselläänkin vaikea ajaa, kun esim. rekat pitävät kahdeksaakymppiä miniminopeutena, eikä suurimpana sallittuna...

        Ei siis voi ajaa tiellä esim. seitsemääkymppiä, kun joku on kiinni takapuskurissa...


      • köh,köh
        Pekka- kirjoitti:

        Ei kysymys nostarenkaiden kieltämisessä ole siinä etteikö mnasta olisi parempi kuin kitka, vaan siinä että nastarenkaat ovat haitallisia niin teille kuin ympäristöllekkin. Kitkarenkaat ovat riittävän hyviä kunhan ajajat vain tiedostavat tämän.

        Nastattomilla renkailla pärjätään isossa osassa maaplloa ilman merkittäviä ongelmia, pitää vain ottaa huomioon että talvi ei ole kesä. Nopeudet ja ajamistyyli pitää sopeuttaa keliin.

        Mekaanista teiden ylläpitoa tulisi hieman parantaa ja kieltää kaikkialta nastarenkaiden käyttö. Lumiketjut mukaan jos on todella huono keli ja on pakko päästä eteenpäin. Niillähän ei saa ajaa kuin hyvin hiljaista nopeutta.

        Nastarengaskielto tulee ennen pitkään yhtä vääjäämättä kuin tupakointikielto.

        Pahimman pölyn aiheuttaa kitkatunarit. Kitkojen lamellit jauhaa hiakkaa paljon paheemmin, kuin nastarengas.
        Kuka ottaisi kuolliesta vastuun?


      • AT
        köh,köh kirjoitti:

        Pahimman pölyn aiheuttaa kitkatunarit. Kitkojen lamellit jauhaa hiakkaa paljon paheemmin, kuin nastarengas.
        Kuka ottaisi kuolliesta vastuun?

        "Kuka ottaa kuolleista vastuun". Ihmisillä on kummia kuvitelmia siitä, että nastat pelastavat maailman. Jos ei osaa autolla ajaa, menee julkisilla. Niin helppoa se on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1890
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe