Hei!
Olen huomannut, että suolaiset piiraat, joissa on tavallinen vettä, voita ja vehnäjauhoa sisältävä piirakkapohja, alkavat todella nopeasti maistua elttaantuneilta, kun niitä säilyttää jääkaapissa. Luulen, että juuri tuo taikinan rasva on se, joka niin äkkiä pilaantuu (piiraan reunat maistuvat aina pahemmille kuin keskiosat). Nyt minun olisi välttämätöntä saada tuollainen suolainen piiras säilymään vuorokausi jääkaapissa, joten olisiko teillä hyviä vinkkejä ikävien sivumakujen torjumiseksi?
Voipohjaiseen taikinaan tehdyn piiraan säilytys
3
3683
Vastaukset
- elli-täti
Rasva ei pilaannu yhdessä yössä, vaikka piirakkaa säilyttäisi huoneenlämmössä. Jääkaapin makua siihen sen sijaan saattaa tulla. Voisiko se olla tarkoittamasi eltaantunut maku?
Käytä tuoreita, hyvänlaatuisia aineita. Jäähdytä piiras huoneenlämpöön ennen jääkaappiin laittamista. Peitä se hyvin esim. tuorekelmulla. Tarkista, ettei jääkaapissa ole mitään pahan- tai voimakkaan hajuista.
Jos piirakka maistuu mielestäsi epämiellyttävältä noin pian, kannattaa kokeilla eri merkkistä rasvaa. Niiden maussa on huomattavasti eroja.- Säilöjä
Niin kyllä. Voihan olla, että jääkaapista joitain hajuja piiraaseen tarttuu. Yleensä toki tarkistan, etten vahvatuoksuisia ruoka-aineita herkästi hajua ottavien lähettyville laita. Kiitos hyvistä perusvinkeistä! Täytyy vain koittaa peittää piiras mahdollisimman hyvin kelmulla sitten, kun se on kokonaan jäähtynyt. Enköhän saa tuon vuorokauden nyt ainakin säilymään.
- Säilöjä
Säilöjä kirjoitti:
Niin kyllä. Voihan olla, että jääkaapista joitain hajuja piiraaseen tarttuu. Yleensä toki tarkistan, etten vahvatuoksuisia ruoka-aineita herkästi hajua ottavien lähettyville laita. Kiitos hyvistä perusvinkeistä! Täytyy vain koittaa peittää piiras mahdollisimman hyvin kelmulla sitten, kun se on kokonaan jäähtynyt. Enköhän saa tuon vuorokauden nyt ainakin säilymään.
Huh, noita typopaholaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?6272882- 1071522
Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh671466Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831390- 1141274
- 1381266
- 1041115
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1381051- 48960
- 49919