Voipohjaiseen taikinaan tehdyn piiraan säilytys

Säilöjä

Hei!

Olen huomannut, että suolaiset piiraat, joissa on tavallinen vettä, voita ja vehnäjauhoa sisältävä piirakkapohja, alkavat todella nopeasti maistua elttaantuneilta, kun niitä säilyttää jääkaapissa. Luulen, että juuri tuo taikinan rasva on se, joka niin äkkiä pilaantuu (piiraan reunat maistuvat aina pahemmille kuin keskiosat). Nyt minun olisi välttämätöntä saada tuollainen suolainen piiras säilymään vuorokausi jääkaapissa, joten olisiko teillä hyviä vinkkejä ikävien sivumakujen torjumiseksi?

3

3683

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elli-täti

Rasva ei pilaannu yhdessä yössä, vaikka piirakkaa säilyttäisi huoneenlämmössä. Jääkaapin makua siihen sen sijaan saattaa tulla. Voisiko se olla tarkoittamasi eltaantunut maku?

Käytä tuoreita, hyvänlaatuisia aineita. Jäähdytä piiras huoneenlämpöön ennen jääkaappiin laittamista. Peitä se hyvin esim. tuorekelmulla. Tarkista, ettei jääkaapissa ole mitään pahan- tai voimakkaan hajuista.

Jos piirakka maistuu mielestäsi epämiellyttävältä noin pian, kannattaa kokeilla eri merkkistä rasvaa. Niiden maussa on huomattavasti eroja.

• Säilöjä

Niin kyllä. Voihan olla, että jääkaapista joitain hajuja piiraaseen tarttuu. Yleensä toki tarkistan, etten vahvatuoksuisia ruoka-aineita herkästi hajua ottavien lähettyville laita. Kiitos hyvistä perusvinkeistä! Täytyy vain koittaa peittää piiras mahdollisimman hyvin kelmulla sitten, kun se on kokonaan jäähtynyt. Enköhän saa tuon vuorokauden nyt ainakin säilymään.

• Säilöjä
        Säilöjä kirjoitti:

Niin kyllä. Voihan olla, että jääkaapista joitain hajuja piiraaseen tarttuu. Yleensä toki tarkistan, etten vahvatuoksuisia ruoka-aineita herkästi hajua ottavien lähettyville laita. Kiitos hyvistä perusvinkeistä! Täytyy vain koittaa peittää piiras mahdollisimman hyvin kelmulla sitten, kun se on kokonaan jäähtynyt. Enköhän saa tuon vuorokauden nyt ainakin säilymään.

Huh, noita typopaholaisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      627
      2882
    2. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      107
      1522
    3. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      67
      1466
    4. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1390
    5. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      114
      1274
    6. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      138
      1266
    7. 104
      1115
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      138
      1051
    9. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      960
    10. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      919
    Aihe