Hei!
Olen huomannut, että suolaiset piiraat, joissa on tavallinen vettä, voita ja vehnäjauhoa sisältävä piirakkapohja, alkavat todella nopeasti maistua elttaantuneilta, kun niitä säilyttää jääkaapissa. Luulen, että juuri tuo taikinan rasva on se, joka niin äkkiä pilaantuu (piiraan reunat maistuvat aina pahemmille kuin keskiosat). Nyt minun olisi välttämätöntä saada tuollainen suolainen piiras säilymään vuorokausi jääkaapissa, joten olisiko teillä hyviä vinkkejä ikävien sivumakujen torjumiseksi?
Voipohjaiseen taikinaan tehdyn piiraan säilytys
3
3322
Vastaukset
- elli-täti
Rasva ei pilaannu yhdessä yössä, vaikka piirakkaa säilyttäisi huoneenlämmössä. Jääkaapin makua siihen sen sijaan saattaa tulla. Voisiko se olla tarkoittamasi eltaantunut maku?
Käytä tuoreita, hyvänlaatuisia aineita. Jäähdytä piiras huoneenlämpöön ennen jääkaappiin laittamista. Peitä se hyvin esim. tuorekelmulla. Tarkista, ettei jääkaapissa ole mitään pahan- tai voimakkaan hajuista.
Jos piirakka maistuu mielestäsi epämiellyttävältä noin pian, kannattaa kokeilla eri merkkistä rasvaa. Niiden maussa on huomattavasti eroja.- Säilöjä
Niin kyllä. Voihan olla, että jääkaapista joitain hajuja piiraaseen tarttuu. Yleensä toki tarkistan, etten vahvatuoksuisia ruoka-aineita herkästi hajua ottavien lähettyville laita. Kiitos hyvistä perusvinkeistä! Täytyy vain koittaa peittää piiras mahdollisimman hyvin kelmulla sitten, kun se on kokonaan jäähtynyt. Enköhän saa tuon vuorokauden nyt ainakin säilymään.
- Säilöjä
Säilöjä kirjoitti:
Niin kyllä. Voihan olla, että jääkaapista joitain hajuja piiraaseen tarttuu. Yleensä toki tarkistan, etten vahvatuoksuisia ruoka-aineita herkästi hajua ottavien lähettyville laita. Kiitos hyvistä perusvinkeistä! Täytyy vain koittaa peittää piiras mahdollisimman hyvin kelmulla sitten, kun se on kokonaan jäähtynyt. Enköhän saa tuon vuorokauden nyt ainakin säilymään.
Huh, noita typopaholaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865