Helvetti

iaurwen

Minun mielestäni se, joka väittää varmasti tietävänsä, että kuoleman takana odottaa ikuinen, äärimmäinen, kohtuuton ja toivoton kärsimys, jos hänen tarjoamaansa uskontoa ei ota vastaan, pelaa hävytöntä peliä ihmisten kuolemanpelolla ja tietämättömyydellä. Aikamoista väittämistä tuollainen. Eihän kukaan varmasti voi kuolemanjälkeisiä tiloja tietää. Minä en kuitenkaan näe syytä olettaa, että siellä olisi yhtään mitään.

78

1162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

      "Minun mielestäni se, joka väittää varmasti tietävänsä, että kuoleman takana odottaa ikuinen, äärimmäinen, kohtuuton ja toivoton kärsimys, jos hänen tarjoamaansa uskontoa ei ota vastaan, pelaa hävytöntä peliä ihmisten kuolemanpelolla ja tietämättömyydellä."

      - Se, miksi noin tehdään, on minulle arvoitus.

      • selvä asia

        Häikäilemätöntä manipulointia vain. Valloittamista ja vallanpitoa. Uskonnolla pidetään yhteisö kurissa, ja pelolla pidetään ihmiset kiinni uskonnossa (jos muu tunteisiin vetoaminen ei tehoa). Nimenomaan nämä käännyttäjäuskonnot pyrkivät valloittamaan ja hallitsemaan mahdollisimman suurta ihmisryhmää.


      • Kössönöm
        selvä asia kirjoitti:

        Häikäilemätöntä manipulointia vain. Valloittamista ja vallanpitoa. Uskonnolla pidetään yhteisö kurissa, ja pelolla pidetään ihmiset kiinni uskonnossa (jos muu tunteisiin vetoaminen ei tehoa). Nimenomaan nämä käännyttäjäuskonnot pyrkivät valloittamaan ja hallitsemaan mahdollisimman suurta ihmisryhmää.

        että miksi joku haluaa aiheuttaa esimerkiksi lapselleen ahdistusta sanomalla hänelle, että jos et usko rakastavan jumalan olemassaoloon, niin sinua kidutetaan ikuisuus helvetissä.


      • selvä asia
        Kössönöm kirjoitti:

        että miksi joku haluaa aiheuttaa esimerkiksi lapselleen ahdistusta sanomalla hänelle, että jos et usko rakastavan jumalan olemassaoloon, niin sinua kidutetaan ikuisuus helvetissä.

        Ohjailemalla ja sitouttamalla ihmisiä tarpeeksi voimakkaasti tunnetasolla heidät voi saada tekemään vaikka millaisia hirveyksiä kuvittelemansa "hyvyyden" nimiin. Henkisesti ahdistaminenkin on jo itsessään kamala temppu, mutta uskonnot saavat ihmisiä jopa silpomaan ja tappamaan omia lapsiaan. Ja kuitenkin he tekevät sen vain luullen pelastavanasa lapsensa joltain kauhealta johon heidät itse on opetettu uskomaan.


      • bfgQG

        Näytät kuvittelevasi uskonsuunnissa olevan sadismia. Se onkin joidenkin uskonsuuntien periaate, lukemani ja uutisista kuulemani mukaan.
        Tätä seuraavaa en kerro millään uhkauksen halulla lukijaa tai muitakaan kohtaan.!!!!

        Mutta Jeesus sanoi että ne joille ei kelpaa pelastuminen Hänen veressään, heille ainoa paikka kuoleman jälkeen on ikuinen hel.....

        Mutta luepa Raamatusta Joh. 3:16

        Muut: eivät kykene antamaan vastausta

        Toivotan lukijalle mielenkintoista askartelua ko. raamatunkohdan parissa.!


      • bfgQG kirjoitti:

        Näytät kuvittelevasi uskonsuunnissa olevan sadismia. Se onkin joidenkin uskonsuuntien periaate, lukemani ja uutisista kuulemani mukaan.
        Tätä seuraavaa en kerro millään uhkauksen halulla lukijaa tai muitakaan kohtaan.!!!!

        Mutta Jeesus sanoi että ne joille ei kelpaa pelastuminen Hänen veressään, heille ainoa paikka kuoleman jälkeen on ikuinen hel.....

        Mutta luepa Raamatusta Joh. 3:16

        Muut: eivät kykene antamaan vastausta

        Toivotan lukijalle mielenkintoista askartelua ko. raamatunkohdan parissa.!

        Sillä niin vähän keksimämme Jumala on maailmaa rakastanut, että keksi jopa erikoisen pelin, jossa leikki vähän aikaa kuollutta, voidakseen tuomita helvettiin ihmisten enemmistön.


      • Näin niin
        selvä asia kirjoitti:

        Häikäilemätöntä manipulointia vain. Valloittamista ja vallanpitoa. Uskonnolla pidetään yhteisö kurissa, ja pelolla pidetään ihmiset kiinni uskonnossa (jos muu tunteisiin vetoaminen ei tehoa). Nimenomaan nämä käännyttäjäuskonnot pyrkivät valloittamaan ja hallitsemaan mahdollisimman suurta ihmisryhmää.

        voit kokeilla itse jollain tavalla vain omalla kohdalla ja kerro sen jälkeen, jos on paluuta, miten asiat ovat?

        Taidat olla kokemustesi jälkeen ihan uusi luomus. Mieti sitten, onko tämä manipulointia! Mielestäni ei ole! Vaan evankeliointia pahimman luokan luulevaisten joukossa!

        Mutta muista, seurauksista vastaat ihan itse ja ihan omalla nahallasi! Ehkä on aikamoinen nautinto tai sitten ei!

        Tule sitten kertomaan kaiken koettuasi, oliko kyseessä manipulointi vai ei!

        Kiinnostaisi lukea vastauksesi.

        Lue kuitenkin ennen omia, sinulle mielenkiintoisia kokemuksiasi Joh. 3:16. Nän se menee


      • Kuk regus susej
        Näin niin kirjoitti:

        voit kokeilla itse jollain tavalla vain omalla kohdalla ja kerro sen jälkeen, jos on paluuta, miten asiat ovat?

        Taidat olla kokemustesi jälkeen ihan uusi luomus. Mieti sitten, onko tämä manipulointia! Mielestäni ei ole! Vaan evankeliointia pahimman luokan luulevaisten joukossa!

        Mutta muista, seurauksista vastaat ihan itse ja ihan omalla nahallasi! Ehkä on aikamoinen nautinto tai sitten ei!

        Tule sitten kertomaan kaiken koettuasi, oliko kyseessä manipulointi vai ei!

        Kiinnostaisi lukea vastauksesi.

        Lue kuitenkin ennen omia, sinulle mielenkiintoisia kokemuksiasi Joh. 3:16. Nän se menee

        Voisitko kirjoittaa saman suomeksi?


      • gwgw
        Aatami9 kirjoitti:

        Sillä niin vähän keksimämme Jumala on maailmaa rakastanut, että keksi jopa erikoisen pelin, jossa leikki vähän aikaa kuollutta, voidakseen tuomita helvettiin ihmisten enemmistön.

        ei omassa voimassaan keksi mitään muuta kuin pahaa toiselle ja itselleen. Ei mitään muuta! Olen päässyt eroon paholaisesta, koska Jeesus tuli elämääni jo 40 vuotta sitten, mutta sinua hän näyttää kuristavan todella rajusti!

        Kaikki se, mitä olen kertonut, on totta. Nyt saatat ajatella minun olevani ahdasmielinen mutta se tuntuu vain sinusta siltä, koska paholainen yrittää tosissaan rutistaa sinut!

        Mutta luepa Joh. 3:16 väärentämättömänä. Ehkä kolahtaa! Ja sinä vapaudut hänestä, joka muuten vie paikkaan, jota et totisesti kaipaa jos tietäisit totuuden.

        Taatusti tiedän, mistä ja mitä kirjoitan. En kirjoita todellakaan uhkaus mielessä, en ainakaan tietoisesti halua sitä tehdä!

        Hyvää jatkoa kuitenkin!


      • hhqg
        Aatami9 kirjoitti:

        Sillä niin vähän keksimämme Jumala on maailmaa rakastanut, että keksi jopa erikoisen pelin, jossa leikki vähän aikaa kuollutta, voidakseen tuomita helvettiin ihmisten enemmistön.

        ihmisistä hylkää pelastuksen ikuiseen rauhaan ja iloon!. Siitä sana enemmistö, ei muuten. Joh.3:16


      • gwgw kirjoitti:

        ei omassa voimassaan keksi mitään muuta kuin pahaa toiselle ja itselleen. Ei mitään muuta! Olen päässyt eroon paholaisesta, koska Jeesus tuli elämääni jo 40 vuotta sitten, mutta sinua hän näyttää kuristavan todella rajusti!

        Kaikki se, mitä olen kertonut, on totta. Nyt saatat ajatella minun olevani ahdasmielinen mutta se tuntuu vain sinusta siltä, koska paholainen yrittää tosissaan rutistaa sinut!

        Mutta luepa Joh. 3:16 väärentämättömänä. Ehkä kolahtaa! Ja sinä vapaudut hänestä, joka muuten vie paikkaan, jota et totisesti kaipaa jos tietäisit totuuden.

        Taatusti tiedän, mistä ja mitä kirjoitan. En kirjoita todellakaan uhkaus mielessä, en ainakaan tietoisesti halua sitä tehdä!

        Hyvää jatkoa kuitenkin!

        Miksi se Jeebuksesi kuristaa minua todella rajusti? Joku uskonveljesi kertoi minulle, että Jeebus = rakkaus. Onko se nyt niin rakastavaa kuristaa toisia tollain?

        Loppuosa viestistä oli tyypillistä uskista: totuus=äärimmäisen epäuskottava, täysin todistamaton ja hatusta tempaistu väite ja sitä rataa. Uskiksille kun ei kelpaa sanojen oikeat merkitykset.


      • elämän eväät
        Kössönöm kirjoitti:

        että miksi joku haluaa aiheuttaa esimerkiksi lapselleen ahdistusta sanomalla hänelle, että jos et usko rakastavan jumalan olemassaoloon, niin sinua kidutetaan ikuisuus helvetissä.

        lapsethan uskovat luonostaa hyvään Jumalaan ja kun kerrot heille Jeesuksesta he tulevat siunatuiksi.
        Ei Jeesuksesta kertominen tuo lapsille ahdistusta päin vastoi! Mutta tietenkin jos noin hölmösti kerrot, niinkuin ateisti tahtoo kertoakin tyhmästi uskonasiat, minuakin jo ahdistaa tuollainen TYHMYYS!
        Pyydä Jumalata viisautta, koska hän on luvannut antaa sitä jokaiselle anovalle nurkumatta!

        Jeesuksen sanat:´Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä SEN KALTAISTEN on taivasten valtakunta. Minkähän kaltainen sinä itse liene kun pelottelet lapsia höpö-höpö puheillasi!


      • elämän eväät
        Näin niin kirjoitti:

        voit kokeilla itse jollain tavalla vain omalla kohdalla ja kerro sen jälkeen, jos on paluuta, miten asiat ovat?

        Taidat olla kokemustesi jälkeen ihan uusi luomus. Mieti sitten, onko tämä manipulointia! Mielestäni ei ole! Vaan evankeliointia pahimman luokan luulevaisten joukossa!

        Mutta muista, seurauksista vastaat ihan itse ja ihan omalla nahallasi! Ehkä on aikamoinen nautinto tai sitten ei!

        Tule sitten kertomaan kaiken koettuasi, oliko kyseessä manipulointi vai ei!

        Kiinnostaisi lukea vastauksesi.

        Lue kuitenkin ennen omia, sinulle mielenkiintoisia kokemuksiasi Joh. 3:16. Nän se menee

        voisitko selventää, please!
        Pienois evankelium Joh. 3:16?! Onko sinulla jotain kysyttävää siitä!?


      • Kössönöm
        elämän eväät kirjoitti:

        lapsethan uskovat luonostaa hyvään Jumalaan ja kun kerrot heille Jeesuksesta he tulevat siunatuiksi.
        Ei Jeesuksesta kertominen tuo lapsille ahdistusta päin vastoi! Mutta tietenkin jos noin hölmösti kerrot, niinkuin ateisti tahtoo kertoakin tyhmästi uskonasiat, minuakin jo ahdistaa tuollainen TYHMYYS!
        Pyydä Jumalata viisautta, koska hän on luvannut antaa sitä jokaiselle anovalle nurkumatta!

        Jeesuksen sanat:´Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä SEN KALTAISTEN on taivasten valtakunta. Minkähän kaltainen sinä itse liene kun pelottelet lapsia höpö-höpö puheillasi!

        jos sitä uskontoa ei tuputeta.

        Enkä minä ole lapsille helvetistä puhunut, se on uskovaisten touhuja se.


      • SinäSuomiPaska

        "- Se, miksi noin tehdään, on minulle arvoitus."

        (abrahamilaiset uskonnot) Uskonnot menestyvät pelolla ja kärsimyksellä. Uskonto edesauttaa kärsimyksen kokemista ja pelon ilmapiiriä. Uskovaisesta tulee uskontonsa pelon ja kärsimyksen levittäjä.

        USA:ssa tälläkin hetkellä suuria levottomuuksia, rikollisuus pauhaa ja köyhiä sorretaan, TÄMÄN TAKIA USA on kovin uskovainen maa.

        Kun katsoo uskonnollisuutta maissa, niin huomaa että kaikista uskonnollisimmat maat ovat sattumalta ne kaikkein huonovointisimmat.


      • täytyy kertoa

        Siitä täytyy kertoa, koska siitä on varoitettu Raamatussa, totuus on joskus tuskallista.


      • usko niin pelastut
        selvä asia kirjoitti:

        Häikäilemätöntä manipulointia vain. Valloittamista ja vallanpitoa. Uskonnolla pidetään yhteisö kurissa, ja pelolla pidetään ihmiset kiinni uskonnossa (jos muu tunteisiin vetoaminen ei tehoa). Nimenomaan nämä käännyttäjäuskonnot pyrkivät valloittamaan ja hallitsemaan mahdollisimman suurta ihmisryhmää.

        Uskosta kertomisen tarkoituksena on kertoa tietämättömille totuus, vaikka se sattuisikin, ilman hyssyttelyä. Kaikki totuudet eivät aina miellytä, lapsille siitä ei kerrota ollenkaan, ehkä sitten joskus kun he ovat tarpeeksi vanhoja kuulemaan, mikä helvetti on. Lapset eivät joudu helvettiin, joten se ei kuulu heille.


      • te ette tiedä
        selvä asia kirjoitti:

        Ohjailemalla ja sitouttamalla ihmisiä tarpeeksi voimakkaasti tunnetasolla heidät voi saada tekemään vaikka millaisia hirveyksiä kuvittelemansa "hyvyyden" nimiin. Henkisesti ahdistaminenkin on jo itsessään kamala temppu, mutta uskonnot saavat ihmisiä jopa silpomaan ja tappamaan omia lapsiaan. Ja kuitenkin he tekevät sen vain luullen pelastavanasa lapsensa joltain kauhealta johon heidät itse on opetettu uskomaan.

        Jossakin voi olla ahdistavakin seurakunta, mutta itse en jäisi sellaiseen, olen ollut uskossa yli kymmenen vuotta, en vaihtanut seurakuntaa ahdistavuuden takia, vaan tunsin että kotipaikkani oli toisessa seurakunnassa, jossa olin käynyt ensin. Kirkko ei ahdista kuin ahdistuneita koviksia, mutta jokainen saa tulla ja on sinne tervetullut. Uskon voi lahjoittaa vain Jumala, ja sen saa kun pyytää Häneltä, luvattiin Raamatussa.


      • ei ihan noin
        Kössönöm kirjoitti:

        jos sitä uskontoa ei tuputeta.

        Enkä minä ole lapsille helvetistä puhunut, se on uskovaisten touhuja se.

        Ellei Jumala sitä uskoa hänelle lahjoita, usko ei tule ihmisen sisältä, vaan se tulee ulkoapäin. Ei tuputtaminen tee kenestäkään uskovaista, vaan usko.


      • selvennystä asiaan
        Näin niin kirjoitti:

        voit kokeilla itse jollain tavalla vain omalla kohdalla ja kerro sen jälkeen, jos on paluuta, miten asiat ovat?

        Taidat olla kokemustesi jälkeen ihan uusi luomus. Mieti sitten, onko tämä manipulointia! Mielestäni ei ole! Vaan evankeliointia pahimman luokan luulevaisten joukossa!

        Mutta muista, seurauksista vastaat ihan itse ja ihan omalla nahallasi! Ehkä on aikamoinen nautinto tai sitten ei!

        Tule sitten kertomaan kaiken koettuasi, oliko kyseessä manipulointi vai ei!

        Kiinnostaisi lukea vastauksesi.

        Lue kuitenkin ennen omia, sinulle mielenkiintoisia kokemuksiasi Joh. 3:16. Nän se menee

        Johanneksen kirja, 3:15-16 Jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi iankaikkisen elämän. 16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.


      • etsin valmiiksi
        bfgQG kirjoitti:

        Näytät kuvittelevasi uskonsuunnissa olevan sadismia. Se onkin joidenkin uskonsuuntien periaate, lukemani ja uutisista kuulemani mukaan.
        Tätä seuraavaa en kerro millään uhkauksen halulla lukijaa tai muitakaan kohtaan.!!!!

        Mutta Jeesus sanoi että ne joille ei kelpaa pelastuminen Hänen veressään, heille ainoa paikka kuoleman jälkeen on ikuinen hel.....

        Mutta luepa Raamatusta Joh. 3:16

        Muut: eivät kykene antamaan vastausta

        Toivotan lukijalle mielenkintoista askartelua ko. raamatunkohdan parissa.!

        Tässä se jae on: Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.


      • ....
        ei ihan noin kirjoitti:

        Ellei Jumala sitä uskoa hänelle lahjoita, usko ei tule ihmisen sisältä, vaan se tulee ulkoapäin. Ei tuputtaminen tee kenestäkään uskovaista, vaan usko.

        miksi se jumala ei lahjoita uskoa kaikille. Tätä on kysytty ties kuinka monta kertaa, mutta kertaakaan en ole vastausta nähnyt.


      • gydshgjg,lh
        selvä asia kirjoitti:

        Häikäilemätöntä manipulointia vain. Valloittamista ja vallanpitoa. Uskonnolla pidetään yhteisö kurissa, ja pelolla pidetään ihmiset kiinni uskonnossa (jos muu tunteisiin vetoaminen ei tehoa). Nimenomaan nämä käännyttäjäuskonnot pyrkivät valloittamaan ja hallitsemaan mahdollisimman suurta ihmisryhmää.

        Aivan ihan kuin pikkuisen suppea analyysi sinulla, selvä asia, sillä noin selvä ei asia olekaan. Jos pikkuisen lisää analyysia laittaisin ajattelun rikastamiseksi.

        Kun uskonnollinen tieto vähenee kouluopetuksessa, julkisissa tiedotusvälineissä ja viestimissä, niin on suuri vaara ja osittain jo ihan arkipäivääkin, että juuri mainitsemasi lahkojoukot lisääntyvät ja täyttävät sen tyhjiön, jonka mm. ateistit tekevät uskontokieltämisellään ja asenteellisella valhekampanjoinnillaan. Amerikassahan tämä on ihan arkipäivää ja sieltä aika ajoin rynni maahan taitavia, koulutettuja saarnamiehiä. Aina tulee hitlereitä ja maoja ja castroja ja lahkosaarnaajia, jotka osaavat puheillaan kietoa ihmisiä pauloihinsa, myös uskoihinsa, koska kansalta heikkenee oikea uskonnollinen tietämys. Tässä kohtaa ateistien kampanjointi itse asiassa palveleekin juuri sitä tarkoitusta, jota vastaan luulevat toimivansa. Uskonto polarisoituu, mutta ei sekularisoidu.

        Tähän voi sitten liittää uskonnollisen ajattelun pohjalta ainakin kaksi varteenotettavaa, erilaista näkökulmaa:
        1. Voidaan ennustaa, että juuri fundamentalistiuskovaiset iloitsevat siitä, että tapakristityt häviävät kartalta ja menkööt siinä sivussa nykymuotoinen maallistunut kirkkokin. Sillähän ei ole mitään väliä, koska uusia kirkkokuntia voi perustaa mielinmäärin, lain puitteissa tietenkin. Ajattelu sisältää vanhan viisauden: Aurum igne probatur eli kirkkokunnasta tulee vain fundamentalistisesti ajatteleva uskovaisten yhteisö, joka suorittaa voimakasta sisälähetystyötä, mutta ei juurikaan välitä sosiaali- ja kasvatustyöstä eikä kiinnostu kulttuurisidonnaisesta toimintatavasta eikä hoida yhteiskunnallisia velvoitteita, koska ne eivät sellaiseen kirkkokäsitykseen kuulukaan.

        2. Toinen mahdollisuus, todennäköisempikin, on se, että kansankirkkolaiset ryhtyvät itse oman yhteisönsä uskonpuhdistukseen, josta vähitellen poistetaan ne elementit, jotka vieraina ja ulkopuolisen painostuksen tuloksena on vaadittu kirkon elämään. Tulee ikäänkuin sisäinen uskonpuhdistus, jonka seurauksena tulee uusi uskonnollisen kasvatuksen herääminen. Suvaitsevaisuus ja tasa-arvoajattelu ei saa niin suurta merkitystä kuin sitä nyt on, koska siinäkin skenaariossa keskitytään perinteisen kansankirkkonäkemyksen puolustamiseen, sellaisen mikä oli vielä muutama vuosikymmen sitten. Siihen liittyy myös se, että ateistit marginaaliryhmänä jäävät ilman minkäänlaista mielipiteen ilmaisuoikeutta kirkon asioissa, koska ateismi ei ole uskonto ja siksi ateistien kanssa ei tarvitse käydä uskontodialogia. Toisin sanoen, sinne päin ei tarvitse kumarrella, vaan reilusti käännetään selkä. Kirkko ikäänkuin palaa juurilleen, oman oppinsa mukaisen katsomuksen ja elämäntavan opettamiseen. Sen sijaan dialogia syvennetään muihin kristikunnan uskontokuntiin ja lisätään yhteiskristillistä toimintaa, erityisesti pienillä paikkakunnilla. Tästä yhteistyöstä on selvät merkit jo olemassa ja monilla paikkakunnilla on yhteistapahtumia, jossa sekä vapaat suunnat että kirkko toimivat hyvin saumattomasti yhteen hiileen puhaltaen, silti omat korostuksensa säilyttäen.

        3. Tietysti on vielä kolmaskin, ateistien kuvittelema tilanne, jossa kirkko pienenee yhdistykseksi. Siitä ei ole oikein merkkejä lähiajassa ja sitä ei juurikaan kukaan toivo, koska se luo olosuhteet, joita jo kuvasin analyysissa ja kohdassa 1.

        Uskontovastaisen propagandan tulosta voimme seurata mm. Ranskassa, joka on ateistien uskontokäsityksen ihannemaa. Siellä suurin uskontokunta on tietenkin katoliset, toiseksi suurin on yllättäen sunnimuslimit ja ateisteja on VÄHEMMÄN, oliko jotakin 0,5 % ja heillä ei ole mitään sanansijaa uskonnollisessa elämässä, koska, taas kerran, ateismi ei ole uskonto. Siellähän ei kerätä kirkollisveroa verotuksen yhteydessä, mutta se ei vähennä ihmisten jäsenyyttä kirkossa / moskeijassa. Siellä on se perinne voimakas, että kansa maksaa maksunsa suoraan kirkolle ja kirkolla on selkeä uskonnollinen sanoma ja kulttuurivaikutus. Yhtesikunta taas hoitaa yhteiskunnalliset velvoitteet ja kirkko keskittyy uskonnolliseen toimintaan. Tosin uusliberalistisen ajattelun laajetessa yhteisvastuullisuus vähenee ja köyhyys lisääntyy ja kirkko tarjoaa jo myös sosiaalipalveluja. Näin kirkko saa lisää kannatusta yhteiskunnan epäonnistuttua sosiaalipalveluissaan. Uskonnonopetus toteutetaan niin, että katoliset lapset oppivat kirkon kouluissa yhtenä koulupäivänä viikossa omaa uskontoaan. Eli kovin paljon sekulaari yhteiskunta kuitenkin arvostaa uskontotietoutta ja nimenomaan kirkon osuutta kansakunnan merkittävänä arvokasvattajana.


      • arjuuna
        täytyy kertoa kirjoitti:

        Siitä täytyy kertoa, koska siitä on varoitettu Raamatussa, totuus on joskus tuskallista.

        Ei tuo, sillä totuus vapauttaa, jos se tuo ruskaa, niin se ei ole silloin totuus


      • readmorethanonebook
        te ette tiedä kirjoitti:

        Jossakin voi olla ahdistavakin seurakunta, mutta itse en jäisi sellaiseen, olen ollut uskossa yli kymmenen vuotta, en vaihtanut seurakuntaa ahdistavuuden takia, vaan tunsin että kotipaikkani oli toisessa seurakunnassa, jossa olin käynyt ensin. Kirkko ei ahdista kuin ahdistuneita koviksia, mutta jokainen saa tulla ja on sinne tervetullut. Uskon voi lahjoittaa vain Jumala, ja sen saa kun pyytää Häneltä, luvattiin Raamatussa.

        "Uskon voi lahjoittaa vain Jumala, ja sen saa kun pyytää Häneltä, luvattiin Raamatussa. "

        Tämä todistaa taas hitusen lisää että Raamattu on ristiriidassa todellisuuden kanssa. Tunnen monia ihmisiä, jotka haluaiosivat uskoa, mutta eivät vain pysty.
        Itsekin lapsena pyysin kaikkia mahdollisia jumalia ilmoittelemaan itsestään, mutta vastausta ei tullut. Tästä voi vetää kaksi johtopäätöstä a.) jumalia ei kiinnosta ilmoitella itsestään b.) jumalia ei ole.

        Kumpikin on suorassa ristiriidassa Raamatun kanssa.


      • readmorethanonebook
        elämän eväät kirjoitti:

        lapsethan uskovat luonostaa hyvään Jumalaan ja kun kerrot heille Jeesuksesta he tulevat siunatuiksi.
        Ei Jeesuksesta kertominen tuo lapsille ahdistusta päin vastoi! Mutta tietenkin jos noin hölmösti kerrot, niinkuin ateisti tahtoo kertoakin tyhmästi uskonasiat, minuakin jo ahdistaa tuollainen TYHMYYS!
        Pyydä Jumalata viisautta, koska hän on luvannut antaa sitä jokaiselle anovalle nurkumatta!

        Jeesuksen sanat:´Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä SEN KALTAISTEN on taivasten valtakunta. Minkähän kaltainen sinä itse liene kun pelottelet lapsia höpö-höpö puheillasi!

        "lapsethan uskovat luonostaa hyvään Jumalaan"

        Minä olen aina ollut ateisti.

        "Ei Jeesuksesta kertominen tuo lapsille ahdistusta päin vastoi!"

        Kyllä minulle toi ahdistusta kun lapsena pakotettiin rukoilemaan ja kuuntelemaan jankutusta kristinuskon jumalasta johon en kyennyt näkemään mitään syytä uskoa.
        Myös se, että ne jotka siihen uskoivat eivät kyenneet tajuamaan miksen halua rukoilla.


      • tee niin
        readmorethanonebook kirjoitti:

        "Uskon voi lahjoittaa vain Jumala, ja sen saa kun pyytää Häneltä, luvattiin Raamatussa. "

        Tämä todistaa taas hitusen lisää että Raamattu on ristiriidassa todellisuuden kanssa. Tunnen monia ihmisiä, jotka haluaiosivat uskoa, mutta eivät vain pysty.
        Itsekin lapsena pyysin kaikkia mahdollisia jumalia ilmoittelemaan itsestään, mutta vastausta ei tullut. Tästä voi vetää kaksi johtopäätöstä a.) jumalia ei kiinnosta ilmoitella itsestään b.) jumalia ei ole.

        Kumpikin on suorassa ristiriidassa Raamatun kanssa.

        1. Tim. 2:3-4 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka TAHTOO, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

        Jeremia 29:13 Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne.


    • "Minun mielestäni se, joka väittää varmasti tietävänsä, että kuoleman takana odottaa ikuinen, äärimmäinen, kohtuuton ja toivoton kärsimys, jos hänen tarjoamaansa uskontoa ei ota vastaan, pelaa hävytöntä peliä ihmisten kuolemanpelolla ja tietämättömyydellä."

      Tuo on manipulointia sanan pahimmassa merkityksessä. Tehokas keino tietämättömien, epävarmojen ja pelokkaiden uhrien käännyttämiseen.

      • tosiaan:miljoonia

        Joka päivä tulee ihmisiä uskoon, mutta ethän sinä vaivaudu seurailemaan sellaisia asioita, koska tuijotat vain omaan napaasi ja tyhjyys riittää sinulle. Uskovaiset ovat ulkomailla jopa valmiita kuolemaan uskonsa takia, kristinuskon takia, eivätkä he niin helposti luovu uskostaan kuin sinä näyttäisit haluavan.


      • jk
        tosiaan:miljoonia kirjoitti:

        Joka päivä tulee ihmisiä uskoon, mutta ethän sinä vaivaudu seurailemaan sellaisia asioita, koska tuijotat vain omaan napaasi ja tyhjyys riittää sinulle. Uskovaiset ovat ulkomailla jopa valmiita kuolemaan uskonsa takia, kristinuskon takia, eivätkä he niin helposti luovu uskostaan kuin sinä näyttäisit haluavan.

        mutta se on suorastaan idioottimaista, jos on valmis kuolemaan jonkun partajeesukseen liittyvän tarinan takia.


    • Elämässä elänyt.

      Että on aika hauskaa miten uskovaiset käsittelevät kuoleman.

      Sanovat että jeesus uhrasi itsensä kuolemalla ristillä, ja sitten nousi kuolleista jolloin se oli uhraus ilman kuolemaa, ja missähän jesse vietti ne kolme kuoleman päivää??? varmaankin krisseleiden mielestä taivaassa itsensä kanssa, eli minkälainen kuolema se sitten on?

      Ja kuolemanjälkeisestä elämästä??? miten kuk voi tietää yhtikääs mitään kuolemanjälkeisistä tapahtumista? jos ihminen on kuollut niin miten hän siitä kertoo? spiritismilläkö?

      Ja minkätakia nämä väitetyt ihmeparantumiset eivät sitten ole aukottomasti todistettu jos ne ovat niin yleisiä kun hihut väittää.

      joten kun hihu näistä puhuu silmät kirkkaana niin ne voivat jakaa kahteen kastiin:

      Kasti 1.
      Naiivi ja aivopesty uskovainen jolla ei ole minkäänlaista vastustuskykyä tai mentaalista vahvuutta kyseenalaistaa mitä hänen uskonveljensä hänelle syöttää.
      Tämmöisten ihmisten kohtalo on yleensä se että heiltä uskovaiset kynii putipuhtaaksi.
      Helppo tunniste; syytön hymy ja "jumala pelastaa" asenne ja hyvin kevyt tietämys vanhasta testamentista.

      Kasti 2.
      Ylimielinen "Totuuden tietäjä".
      Vulgääri ja karismaattinen hihu joka tietää että levittää valheellista tai todistamatonta tietoa käyttämällä suoria valheita ja propagandaa, hän on useasti karismaattinen ja kiero luihu joka tekee uskostansa aseen ihmisiä vastaan joista ei tykkää, usein syöttäen valheitansa ja vihaansa kasti1-tyyppisille hihuille jotka imevät nämä opit itseensä kun sienet.
      Tämmöinen hihu on myöskin semmoinen jonka omaisuus on kerätty häikäilemättömän bisneksien kautta ja kynimällä kasti ykkösten omaisuudella..
      Helppo tunniste; Valheellinen hieman ylimielinen hymy missä kulmakarvat eivät ole luonteeltaan mukana.
      Tuntee kaikki raamatun lauseet jotka kohdistuvat negatiivisesti jotain ihmisryhmää tai vähemmistöä vastaan.

      • elämän eväät

        hänen lihanruumiisa piti kuolla! Hän tuli tänne maan päälle syntisen lihan kaltaisuudessa! Kuitenkin ilman syntiä, ja siksi hän kuolemalla lihassa voi pelastaa ne, jotka tarvitsevat sovitusta, ne jotka älyävät, että minä en itse ole kelvollinen Jumalan eteen ilman puhdistusta! Syväpuhdistus on Jeesuksen veressä! Jos väität, että olet kelvollinen omine tekoinesi Jumalalle, silloi sanot tietäväsi pelastusasiat paremmin kuin itse Jumala, ja teet hänet valehtelijaksi, ja olet taas lähtöruudussa!

        Siis Jeesus kuoli kauhistuttavan kivuliaan kuoleman ristillä sinun tähtesi, että sinulla rauha olisi, jo täällä ajassa ja siten uskomalla tähän sovitukseen välttäisin kadotustuomion!
        Sanot, että mitä se sitten merkitsi jos hän nyt kuitenkin elää?! Eihän se ollutkaan todellinen kuolema!

        Kokeileppas ajatusta, että sinut lyötäisiin ristille, sinua pilkattaisiin ja hävästäisiin niinkuin vain toinen ihminen voi kekseliäisyydessään ja paholaisen inspiroimana toista lyödä ja halventaa, ja lopulta kuolisit kuten ihminen kuolee tuollaisessa rääkissä!? Näin Jeesuskin kuoli! Mutta kuoleman jälkeen hänet tehtiin eläväksi Hengessä, koska kuolema/kadotus ei voinukaan häntä pitää, koska hänessä ei ollut mitään syntiä!

        Jeesusu oli 100% ihminen ja 100% Jumala yhtäaikaa. Sanot että krisselit eivät osaa prosenttilaskua?
        Mutta tunnetko sinä Jumalan!?


      • elämän eväät kirjoitti:

        hänen lihanruumiisa piti kuolla! Hän tuli tänne maan päälle syntisen lihan kaltaisuudessa! Kuitenkin ilman syntiä, ja siksi hän kuolemalla lihassa voi pelastaa ne, jotka tarvitsevat sovitusta, ne jotka älyävät, että minä en itse ole kelvollinen Jumalan eteen ilman puhdistusta! Syväpuhdistus on Jeesuksen veressä! Jos väität, että olet kelvollinen omine tekoinesi Jumalalle, silloi sanot tietäväsi pelastusasiat paremmin kuin itse Jumala, ja teet hänet valehtelijaksi, ja olet taas lähtöruudussa!

        Siis Jeesus kuoli kauhistuttavan kivuliaan kuoleman ristillä sinun tähtesi, että sinulla rauha olisi, jo täällä ajassa ja siten uskomalla tähän sovitukseen välttäisin kadotustuomion!
        Sanot, että mitä se sitten merkitsi jos hän nyt kuitenkin elää?! Eihän se ollutkaan todellinen kuolema!

        Kokeileppas ajatusta, että sinut lyötäisiin ristille, sinua pilkattaisiin ja hävästäisiin niinkuin vain toinen ihminen voi kekseliäisyydessään ja paholaisen inspiroimana toista lyödä ja halventaa, ja lopulta kuolisit kuten ihminen kuolee tuollaisessa rääkissä!? Näin Jeesuskin kuoli! Mutta kuoleman jälkeen hänet tehtiin eläväksi Hengessä, koska kuolema/kadotus ei voinukaan häntä pitää, koska hänessä ei ollut mitään syntiä!

        Jeesusu oli 100% ihminen ja 100% Jumala yhtäaikaa. Sanot että krisselit eivät osaa prosenttilaskua?
        Mutta tunnetko sinä Jumalan!?

        ...muista taas, että tämä on ateistipalsta! Mene sinne hihhuli puolelle vinkumaan!
        Ketään ei jaksa tuota paskaa lukea...oikeasti!


      • Ota rennommin

        Aiot siis yleistää kaikki uskovaiset kahteen ryhmään, koska luulet että he ovat jotain tinasotamiehiä? Tiedoksesi vain, eivätpäs olekkaan! Vanhuskin joka on ollut uskossa jo monta kymmentä vuotta, on auttamattomasti sinun yleistyksistäsi ulkopuolella. Et varmaankaan tajua että jokaikinen ihminen on erilainen, ainutlaatuinen persoonallisuus, ei ole kahta samanlaista. Sinun pilkkaavat lauseesi ovat sen verran vastenmielistä luettavaa, että ihmettelen, miten voit edes itse uskoa tuollaista? Minäkin olen uskovainen, enkä kuulu sinun yleistysryhmiisi yhtään millään tavalla!


      • Saatanaton
        Ota rennommin kirjoitti:

        Aiot siis yleistää kaikki uskovaiset kahteen ryhmään, koska luulet että he ovat jotain tinasotamiehiä? Tiedoksesi vain, eivätpäs olekkaan! Vanhuskin joka on ollut uskossa jo monta kymmentä vuotta, on auttamattomasti sinun yleistyksistäsi ulkopuolella. Et varmaankaan tajua että jokaikinen ihminen on erilainen, ainutlaatuinen persoonallisuus, ei ole kahta samanlaista. Sinun pilkkaavat lauseesi ovat sen verran vastenmielistä luettavaa, että ihmettelen, miten voit edes itse uskoa tuollaista? Minäkin olen uskovainen, enkä kuulu sinun yleistysryhmiisi yhtään millään tavalla!

        >Minäkin olen uskovainen, enkä kuulu
        >sinun yleistysryhmiisi yhtään millään tavalla!

        Niin, tosiuskovainen on sellainen, joka tulee ateistipalstalle pilkkaamaan niitä, jotka eivät usko. Edes saatanaan.

        Saatanaton


      • sinä sssaatana
        Tarkastaja.X kirjoitti:

        ...muista taas, että tämä on ateistipalsta! Mene sinne hihhuli puolelle vinkumaan!
        Ketään ei jaksa tuota paskaa lukea...oikeasti!

        mua ainain kiinnostaa uskovaisten näkökulmat jos niissä on yhtään järkeä, miten hitossa me voidaan päätellä mitään vain yhdestä näkökulmasta....mä ainakin jakoin lukea vaikken tainnut olla mistään samaa mieltä niin oli se silti mielenkiintoista


    • viuuuuh

      Mikää ei estä sinua nytkään ottamasta Jeesusta Kristusta henkilökohtaiseksi vapahtajaksi niin vältyt tuolta kamalalta paikalta.

      Googlaa "7 kolumbialaista nuorta kävi helvetsissä"

      Lue ja totea, että helvettiin ei kannata joutua.

      • peppe c

        Pistoolin piippu ohimolla on paha sanoa ei... Sanon siis Jeesukselle mielelläni kyllä!

        Jeesuksen käyttämät luodit ovat siitä ikäviä, että ne eivät tapa, vaan ne pirstoutuvat aivoihin, aiheuttaen pitkällisen, ilmeisesti jopa ikuisen tuskatilan... Sanon siis todellakin kyllä! Älä Jeesus vedä liipasimesta, teen mitä vain sinä haluat, ihan mitä vain!


      • tietäjä24

        Eikö kumma että siellä nähdään jeesuksia joka nurkassa.


      • kasva vielä pari vuo
        tietäjä24 kirjoitti:

        Eikö kumma että siellä nähdään jeesuksia joka nurkassa.

        Oletteko todellakin tuollaisia keskenkasvuisia nilkkejä?


    • goddeloos

      ...niille jotka uskoo siihen...

      • Eräs kiihkouskova nainen hehkutti omalla nimellään seutukuntansa sanomalehden yleisönosastoon: "Tiedä kurja syntinen mitä eteesi avautuu 2 sek. kuolemasi jälkeen"!
        Hyvin oli aivopesukone pessyt, huuhtonut ja lingonnut. Sama henkilö kirjoitti aikaisemmin. "Älä luule syntisäkki, ettei Jumala näe joka hetki tekemisiäsi".


      • molemmissa löytyy
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Eräs kiihkouskova nainen hehkutti omalla nimellään seutukuntansa sanomalehden yleisönosastoon: "Tiedä kurja syntinen mitä eteesi avautuu 2 sek. kuolemasi jälkeen"!
        Hyvin oli aivopesukone pessyt, huuhtonut ja lingonnut. Sama henkilö kirjoitti aikaisemmin. "Älä luule syntisäkki, ettei Jumala näe joka hetki tekemisiäsi".

        Ei pidä unohtaa, että pelottelun lisäksi helvetin idea vetoaa juuri siihin ihmistyyppiin jonka mielestä kaikki muut ovat väärässä ja jotka nauttivat ajatuksesta, että ne saavat vielä kärsiä siitä. Että heh heh heh, kyllä tuo sitten katuu kaikkea mistä en tykkää kun käristyy ikuisissa sietämättömissä tuskissa, ah oh!


      • ei sellaista tapahdu

        Suomessa ei aivopestä yhtään ainoaa ihmistä, oletko lukenut tietiskirjallisuutta ikäisillesi?


    • Jumala nro 1

      Kaikki sinne helvettiin joutuvat uskovaisia myöten. Olen antanut Perkeleen duunata hommat, koska hän on niin aktiivi. Itse keskityn enemmän tuhomaan Jeesuksen viiniksi muuttamaa vettä, koska vihaan alkoholia ja haluan tuhota sen kaiken juomalla. Pitäisi tosiaan keksiä tuolle pojalle jotain muuta askartelua, ettei maksa poksahda tässä, mutta toisaalta olenhan minä ikuinen.

      • Helskutti on sitä kun on maha täynnä ja pitäis keskioluella tempasta känät.


      • _Nemaa
        A.Mikkonen kirjoitti:

        Helskutti on sitä kun on maha täynnä ja pitäis keskioluella tempasta känät.

        kiukkuinen ja perverssi jumal-äijä on säätänyt, että jos jesseen ei usko, joutuu helvettiin.
        Ei auta, vaikka kuinka hyvin eläisit.
        Mutta jos uskoo, voi elää elämänsä täysin rikollisesti, kun vain loppuminuuteilla muistaa jesseltä
        pyytää anteeksi, ja katso, helvetti vältetään.
        Totisesti, totisesti, minä sanon teille, näin vanhantestamentin perverssi ja kostonhimoinen jumal-äijä on suuressa kieroudessaan hyväksi nähnyt.


      • ei kiitos viinalle

        Alkoholi tuhoaa perheen, tuhoaa avioliiton, ja ystävyyssuhteet. Alkoholistille jää vain pullo, ja hän löyhkää aina siihen asti kunnes tulee lähtö tästä maailmasta. Mihis olet sitten matkalla?


    • ,tiedotussihteeri

      Keskusteluun liittyen: tutustukaapa helvettikäsitteeseen kohdissa 3, 4 ja 5
      Olemme lisänneet polyteististen uskontojen valikoimaamme uuden uskonnon: KALEVISMIN.

      Uskonto pohjautuu kansalliseeppokseemme ja neliyhteiseen jumalaan, Väinämöiseen, Ilmariseen, Joukahaiseen ja
      Kalevan Henkeen.

      Uskonnon pyhä kirja on Kalevalaan perustuva KALEVILA.
      KALEVISMI tarjoaa tunnustajalleen monia etuja, mm:

      1) Sen kotimaisuusaste on sangen korkea.

      2) Valittu kansa on suomalaiset.

      3) KALEVISMIN opit ovat monessa suhteessa nykyisten luonnontieteiden mukaisia, mm. sen luomiskertomuksen mukaan Väinämöinen loi universumin alkuräjähdyksessä.

      4) KALEVISMI on humaani uskonto, mm. viimeisessä
      tuomiossa ei tunneta ikuista kadotusta. Väinämöinen vain laulaa synnintekijät suohon (vain vyötäröä myöten).
      Suossa seisomisen kesto on rajoitettu, suuristakin synneistä vain muutamia tunteja. pienistä vain minuutteja.

      5) Näin rangaistuksessa noudatetaan länsimaisen oikeuskäsitteen mukaista suhteellisuusperiaatetta (rangaistuksen aste on suhteessa tehtyyn rikokseen)

      6) Kukaan KALEVISMIN jumalista ei rankaise syyttömiä lapsia isien pahoista teoista. Kutakin yksilöä arvioidaan vain hänen omien tekojensa kautta.

      7) KALEVISMIN pyhä kirja on KALEVILA. Se on vain pienin muunnoksin kehitetty kansalliseeppoksestamme Kalevalasta.
      Näin tutustuminen KALEVISMIIN on helppoa, perusasiat ovat monelle tuttuja jo kouluajoilta.

      Polyteististen uskontojen KALEVISMI- osaston avaamme lähiaikoina, tarkemman ajankohdan ilmoitamme myöhemmin.
      Avaustilaisuudessa on ilmainen kahvitarjoilu sekä Kalevila-kirjoja myydään edulliseen hintaan.
      Tervetuloa !

      • pimeys ihmisissä

        Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen. Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan. Ja tuomio on tämä: valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemesta pimeyden. Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa, hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta.
        (Raamatusta)


    • On kysytty missä tämä ihmeellinen helvetti sijaitsee...kukaan hihhuli-hei ei ole pystynyt kertomaan...outoa.
      Uhkaus, lahjonta, kiristys ja syyllistäminen ovat uskon kulmakivet...raamatulla otsaan jos olet eri mieltä...näin se menee. Huvittavaa touhua. Aikuiset ihmiset voivat olla OIKEASTI noin tyhmiä...että uskovat koko helvettiin ja taivaaseen...huvittavaa...

      • hohhoijjaa nyt hei

        Sinne vajotaan, joten se on jossakin alhaalla, pilkkasi takia saat itse miettiä että missä.


    • ._Dante

      Kaverukset A ja B olivat läpi elämänsä hyviä ystäviä. Nyt heille on koittanut viimeisen tuomion hetki. Pyhä Pietari punnitsee ensin A:n teot, hyvät asetetaan oikeaan vaakakuppiin, synnit vasempaan. Teot punnitaan käänteisessä suoritusjärjestyksessä, vanhemmalla iällä tehdyt ensin, nuorena tehdyt viimeiseksi. Ennen viimeisen teon lisäämistä oikea kuppi (hyvät teot)
      on hiukan vasenta painavampi. Viimeinen teko, lakritsapatukka, lisätään syntikuppiin. Se on A:n
      osuus kaverien varhaisnuoruudessa suorittamasta myymälävarkaudesta. Vaaka huojahtaa...,mutta oikea kuppi jää lopulta hiukan painavammaksi. Pääset Taivaaseen, sanoo Pietari. Suoritetaan B:n tekojen punnitus. Ennen viimeistä tekoa siinäkin oikea kuppi on lupaavasti hiukan painavampi, mutta voi onnetonta, kaksi lakritsapatukkaa ( B:n osuus varkaudesta ) riittää juuri ja juuri tekemään syntikupin painavammaksi ! Joudut Helvettiin, toteaa Pietari. Kaverukset takertuvat itkien toisiinsa ja B anelee että hänen tuomionsa muutettaisiin. A taas sanoo, että jos se ei käy ,hän haluaisi lähteä B:n kanssa Helvettiin, etteivät joutuisi eroon toisistaan. Pietari pudistaa päätään ja sanoo: valitettavasti välimuotoja ei ole! Viittaa sitten apuarkkienkelit erottamaan kaverukset. Kauhun lamauttamaa B:tä lähdetään viemään ikuiseen kadotukseen ja vastaan rimpuilevaa A:ta ikuiseen taivaan iloon !

      • ..oikeus ja kohtuus

        heti suunnitelkoon helvettiin eri tason osastoja, suljettu, puoliavoin jne.


      • vierailija x
        ..oikeus ja kohtuus kirjoitti:

        heti suunnitelkoon helvettiin eri tason osastoja, suljettu, puoliavoin jne.

        että voi seurustella ja ottaa vastaan vieraita.


      • olen itse uskossa

        Ihmisessä oleva sielu kaipaa jotain erilaista kuin lihallinen ruumis, joten taivaaseen pääseminen on ilo, ja helvettiin joutuminen kauhun paikka. Ei siellä ole kuppia, vaan ilmeisesti elämä käydään läpi pikkutarkkaan, kaikki teot ja sanat, jopa ajatuksetkin, ja sitten kun tuomio tulee ja osoittaa että olet syyllinen, et ole eri mieltä, vaan samaa mieltä.


      • .p.pietari
        olen itse uskossa kirjoitti:

        Ihmisessä oleva sielu kaipaa jotain erilaista kuin lihallinen ruumis, joten taivaaseen pääseminen on ilo, ja helvettiin joutuminen kauhun paikka. Ei siellä ole kuppia, vaan ilmeisesti elämä käydään läpi pikkutarkkaan, kaikki teot ja sanat, jopa ajatuksetkin, ja sitten kun tuomio tulee ja osoittaa että olet syyllinen, et ole eri mieltä, vaan samaa mieltä.

        ".... ilmeisesti elämä käydään läpi pikkutarkkaan, kaikki teot ja sanat, jopa ajatuksetkin,...."
        ---------------------------------
        Viimeisellä tuomiolla on tiukka paikka: hyvät teot ovat äärimmäisen vähän voitolla, vaikka tuomittavana oleva oli eläessään kiroillut 7000 kertaa, siis pääsee taivaaseen.
        Onneksi se seitsemästuhannesensimmäinen ärräpää jäi vain aikomuksen asteelle, jos ei olisi jäänyt olisi tie käynyt helvettiin.


    • Mielestäsi joka tietää varmasti tietävänsä suoraa päätä helvettiin kulkematta "lähtöruudun"

      kautta omalta osaltaan, on täysin oikeassa. Eihän se vaadi edes väittämisen taitoa jos asia on niin kohdallaan.Kyllä kuoleman jälkeisen tilan voivat tietää olemattomatkin aikajanassa ollessaan.

    • ,lakupekka

      ketjun loppupäässä oleva viesti "Divina Commedia" vaatii lisäkäsittelyä:
      Voiko ikuinen autuus ja ikuinen kadotus olla kiinni niinkin pienestä asiasta kuin yhdestä varastetusta lakritsipatukasta ? Kuinka tarkalla vaa`alla ratkaisu rajatapauksissa punnitaan ? Riittääkö Pietarin vaa´an
      tarkkuus ?
      Kertokaapa nyt, Raamatun tuntijat.

      • pekulakka

        nuo rajatapaukst kiinnostavat. Siis kertokaapa, arv. uskovaiset!


      • usko on se juttu

        On kysymys siitä, että Jumalan Poika antoi henkensä ihmisten syntien maksuksi, joten vaatimuksena Jumala pitää, että on uskottava.


    • Haphen Stewking

      Nikkisen Sulo kuoli ja joutu helvettiin siksi ku oli ollu 3 naisen kaa aviossa ja jokaselle lapsi. Pyhä pietari sano ettei tänne taivaaseen nyt sentään hulluja huolita. No. Sulo sitte helvetin portille pirun juttusille. Piru sanoo että tääl ois valittavana joko kapitalistinen helvetti tai sitte sosialistinen.
      Sulo siinä kysymään et mitä eroa niillä on.
      Piru että ei niillä periaatteessa mitään, molemmissa joutuu istumaan tulisilla hiilillä ja pikkupirut raapii partakoneen terällä selkää ja hieroo suolaa haavoihin.
      Sulo mietti hetken ja sano: Ilman muuta sosialistiselle puolelle.
      Kysymys kuuluu: Miksi näin?
      Totta kai, koska sosialistisella puolella on hiilet aikaa sitte loppunu, suola on tilauksessa ja partakoneen teriä ei oo saatu puoleen vuoteen.

      • arjuuna

        Jos uskonnon antama totuus tuottaa tuskaa, niin se ei ole oikea totuus, vaan kirkon oveen naulattu kiinteä totuus,joka on muuttunut valheeksi,sillä oikea totuus on ajaton elävä, liikkeessä oleva, ja se on joka hetki oivallettava uudelleen vaikka se on sama.
        Jos se naulataan kiinteäksi ikuisksi totuudeksi, niin se muuttuu valheeksi
        Oikea totuus jos se ovalletaan, ei tuota tuskaa, vaan se vapauttaa ihmisen menneisyyden taakasta, ja siirtää ihmisen elämään nykyhetkessä, joka on ajaton
        Nykyhetkessä eläminen on kuolemista kaikelle eiliselle,koska se muuttaa, menneisyyden tuhkaksi, ja tuosta tuhkasta, syntyy elämä, joka käy yli tmmarryksen
        Eikä tämä ole minkäänlaisen uskon asia


    • Urpukka

      Helvetti ei sinun epäuskollasi minnekään häviä. Se se vasta menetys onkin, kun silmät kuoleman hetkellä avautuvat ja helvetti kaikkine kauheuksineen avaa kitansa, Ja vain uskomalla Jeeusukseen ja omistamalla todellisen elämän jo ajassa olis voinut kaiken vältää!

      • arjuuna

        Tokkopa se häviää uskollakaan, koska usko ja epäusko ovat sama asia, joten kaikenlainen usko on tätä maanpäällistä helvettiä, sillä mitään muuta helvettiä ei ole, ellet pääse tuosta helvetistä, elossa ollessasi, niin kuoleman jälkeen se on liian myöhäistä.
        Jos et ole taivaassa nyt, et ole milloinkaan, sillä kuoleman jälkeen se on liian myöhäistä.
        Maanpäällä ollessaan aatamikin karkoitettiin paratiisista, ja täällä ollessaan hänen on palattava sinne takaisin,
        sillä kuoleman jälkeen se ei ole enään mahdollista
        Aatami ei tarkoita yksilöä, vaan koko ihmissukua, ja voi uskontojen aatteiden avulla hyvin, ja siirtyy
        sukupolvesta toiseen perisyntinä, eli psykologisena perimänä, jolle uskonnot rukoilevat ikuista elämää taivaassa
        Aatami on kuitenkin uskontojen avulla pitkittämään elämäänsä, jonka voiman se saa ihmisten kärsimyksistä, tuskasta,ahdituksesta, ja väkivallasta
        Joten uskonnot ja aatteet ovat olemassa vain vanhan aatamin ikuistamiseksi maailmassa.
        Anteeksi, että kirjoitan näin,mutta kirjoittamani on lähteestä joka on kaiken ajattelun tuolla puolen


      • 100101000010010001

        Et ole todistanut Islamin helvettiä epäoikeaksi, etkä muidenkaan uskontojen. Ehkä joudut johonkin muuhun helvettiin,jos Jahve on väärä jumala.

        Ateisteilla ei ole helvetinpelkoa, koska he tietävät ettei sellaisia ole olemassa.


    • Uskonlepo

      Saahan sitä olettaa ja ja otaksua. Ei tuo harhakuvitelmasi sisimpääsi tyydytystä ja lopullista vastausta anna. Juttu kaihertaa!

      • arjuuna

        Kirjoitukseni ei ole oletuksia ja otaksumimia, kirjoitin vain sen mikä on, enkä mitään muuta
        KIrjoitukseni on vain sanoja, ja totuus on aina sanaton, joten totuutta pitää etsiä noiden sanojen takaa
        ja sen takia, koska asia on lukijalle outo, niin ne sanat jäävät ymmärtämättä


      • arjuuna
        arjuuna kirjoitti:

        Kirjoitukseni ei ole oletuksia ja otaksumimia, kirjoitin vain sen mikä on, enkä mitään muuta
        KIrjoitukseni on vain sanoja, ja totuus on aina sanaton, joten totuutta pitää etsiä noiden sanojen takaa
        ja sen takia, koska asia on lukijalle outo, niin ne sanat jäävät ymmärtämättä

        Totuus ei kumoa valheellisuutta, vaan se on valheellisuuden, itsensä tehtävä, ja kun se tapahtuu, niin totuus voi tulla luoksemme


    • HELVETTI MAAN PÄÄLL?

      KANSAN SUUSSA ON PERINTEENÄ SANAT "HELVETTI ON MAAN PÄÄLLÄ".

      JOS ASIASTA PUHUTAAN IHAN ASIALLISESTI, NIIN TOSIASIAHAN TÄMÄ LAUSE EI OLE. EI LÄHELLÄKÄÄN.

      ENSINNÄKIN HELVETTIIN TUOMITAAN.

      MAAN PÄÄLLEHÄN IHMINEN TAAS SYNTYY IHMEEN KAUTTA, EIKÄ OLE MISTÄÄN TUOMIOSTA KYSE, VAAN JUMALAN TEKEMÄSTÄ SUURESTA IHMEESTÄ. IHMISEN SYNTYMINEN ON AIVAN USKOMATONTA KUN AJATTELEE IHMISEN MONIPUOLISUUTTA JA IHMEELLISYYTTÄ. IHMINEN EI OLE APINASTA.

      HELVETISSÄHÄN ON JATKUVA TUSKA JA KÄRSIMYS. ITKU JA HAAMASTEN KIRISTYS, NÄMÄ SANAT EIVÄT KUITENKAAN KUVAA TÄYSIN SITÄ TUSKAA MIKÄ IHMISELLÄ HELVETISSÄ ON. HELVETTI ON NIMELTÄÄN MYÖS TULIJÄRVI, MIKÄ SANA ANTAA HIUKKA KUVAA MITEN VOIMAKKAASTA KÄRSIMYKSESTÄ ON KYSE. ASIAN OVAT PARHAITEN VARMAAN TAJUNNEET NE JOTKA OVAT MIELENOSOITUSMIELESSÄ SYTYTTÄNEET ITSENSÄ ILMILIEKKEIHIN. NE ON OLLUT KARMEETA KATOTTAVAA. NE PALAVAT IHMISET OVAT SAANEET TIETÄÄ MITÄ ON HELEVETISSÄ. ERONA VAIN SE ETTÄ HELEVTTI ON IKUINEN JA SIKSIKIN VIELÄ KAUHEAMPI.


      MAAN PÄÄLLÄ OLLAAN VAIN HETKI, KESKIM. N. 75-87, SUKUPUOLESTA RIIPPUEN. HELVETTI TAAS ON IKUINEN.

      HELVETTIIN TUOMITSEMINEN ON TAAS SEURAUS IHMISEN VÄÄRÄSTÄ VALINNASTA MAAN PÄÄLLÄ. HELVETTI ON SEURAUS. HELVETTIIN TUOMITAAN IHMINEN JOKA EI OLE TEHNYT PARANNUSTA SYNNEISTÄÄN EIKÄ OLE OTTANUT JEESUSTA PELASTAJAKSEEN.

      MAAN PÄÄLLÄ ON AIKA VALINTAAN. ME ELÄMME ELÄISSÄMME KOVASSA VASTUUSSA. VALINTA ON TEHTÄVÄ.

      MAAN PÄÄLLINEN ELÄMÄ ON VALINNAN AIKA JA HELVETTI TAAS ON TUOMIO USKOMATTOMILLE SIIS NILLE JOTKA EI TEE MIELENMUUTOSTA JA PARANNUSTA SYNNEISTÄÄN.

      HELVETTIIN EI JUMALA HALUA KENENKÄÄN IHMISEN JOUTUVAN, SIKSI HÄN ANTOI POIKANSA PELASTUKSEKSI TUOMIOSTA.

      JEESUS PUHUI HELVETISTÄ ENEMMÄN KUIN TAIVAASTA. SIIS AIVAN PÄIVASTOIN KUIN NYKYÄÄN PAPIT KIRKOSSA. PUHE HELVETISTÄ HERÄTTÄÄ IHMISIÄ VASTUUSEEN. SE EI OLE PELOTTELUA VAAN TOSIASIAN KERTOMISTA, NIIN ETTÄ IHMINEN KÄÄNTYISI OTTAMAAN VASTAAN PELASTUKSEN TUOMIOSTA JUMALAN POJAN, JEESUKSEN KRISTUKSEN VEREN KAUTTA.

      JUMALA EI HALUA YHDENKÄÄN JOUTUVAN HELVETTIIN. SAATANA SEN SIJAAN JOKA IKISEN IHMISEN.

      HELVETTI ON VALMISTETTU SAATANALLE JA HÄNEN ENKELEILLEEN. TAIVAS TAAS ON KOTI, JOHON JUMALAN LAPSET PÄÄSEVÄT. SIELLÄ EI OLE ITKUA, EI KYYNELEITÄ, EI KUOLEMAA VAAN IANKAIKKINEN ILO. SIELLÄ OLLAA IANAKAIKKISESTI ISÄMME, JUMALAN LUONA. IKUISESSA LEVOSSA, EI SAIRAUKSIA, EI KIPUA...IKUINEN ILO JA RAUHA.

      TULE TÄLLE TIELLÄ, JOTA KÄYN. ET KADU KOSKAAN. TULET ARMAHDETUKSI JA SAAT SYDÄMEESI VARMUUDEN, ETTÄ OLET JUMALAN LAPSI JA MATKALLA KOHDEN TAIVASTA.

      TAIVAS ON JUMALAN LAHJA. PORTTI SINNE ON JEESUS. ASTU SISÄÄN, JUMALA EI HEITÄ KETÄÄN POIS LUOTAAN.

      SIUNAUSTA SINULLE

    • Toorassa on kaiken kaikkiaan 613 erilaista käskyä (mitsva), joita noudattaen juutalaisen tulee elää. Lakien noudattamisesta tai noudattamatta jättämisestä ei määritellä mitään konkreettista palkkiota tai rangaistusta kuten paratiisia tai kadotusta. Sen sijaan Toorassa muistutetaan niiden ajallisista seurauksista[3]. Kuoleman jälkeinen pelastus tai kadotus nähdään ihmiselle liian abstrakteina käsitteinä, joten ne kuuluvat ns. tulevaan maailmaan ja ovat Jumalan käsissä. - Wikipedia.

      Tämä on vain yksi niistä lukuisista eroista Kristinuskoa ja Juutalaisuuden välillä.

      • Juutalaisten näkemys on käytännössä se että jokaisesta käskyjen rikkomisesta seuraa kuoleman jälkeen rangaistus gehennassa ja kun rikkomukset on korvattu rangaistukset kärsimällä, ihminen on vapaa kärsimyksestä.

        Mutta yleisesti toki suurempi syy seurata käskyjä on nimenomaan maalliset seuraukset eli Jumalan välittömästi langettamat rangaistukset.

        Juutalaisten mukaan he eivät yksinkertaisesti tarvinneet pelastusta miltään.

        Kristityt loivatkin sitten myytin jonka mukaan ilmeisesti muka ennen Jeesuksen saapumista, kaikki ihmiset olisivat joutuneet ikuiseen helvettiin, joka ei kuulunut juutalaisten opetuksiin millään tasolla.

        Ja jos asia näin olisi ollut, olisi koko Mooseksen laki, juutalaisuus ja siihen kuuluvat käskyt olleet täysin merkityksettömiä.

        Muutenkin, saatana esitellään kristittyjen tuntemassa muodossa vasta uuden testamentin myötä, sitä ennen tämä on puhtaasti Jumalan palvelija ja liittolainen.

        Luulisi että Jumalan arkkivihollinen, valheiden ja tuhon mestari olisi hahmo joka esiteltäisiin hyvin aikaisessa vaiheessa tarinaa ja kuuluisi täten myös juutalaisuuteen.

        Uusi Testamentti kuitenkin nostaa suunnittelemattoman jatko-osan tapaan alunperin pelkäksi sivuhahmoksi tarkoitetun hahmon koko tarinan pää-antagonistiksi joka onkin ollut kaiken pahan takana alusta asti.


      • huono lukutaito
        shadowself kirjoitti:

        Juutalaisten näkemys on käytännössä se että jokaisesta käskyjen rikkomisesta seuraa kuoleman jälkeen rangaistus gehennassa ja kun rikkomukset on korvattu rangaistukset kärsimällä, ihminen on vapaa kärsimyksestä.

        Mutta yleisesti toki suurempi syy seurata käskyjä on nimenomaan maalliset seuraukset eli Jumalan välittömästi langettamat rangaistukset.

        Juutalaisten mukaan he eivät yksinkertaisesti tarvinneet pelastusta miltään.

        Kristityt loivatkin sitten myytin jonka mukaan ilmeisesti muka ennen Jeesuksen saapumista, kaikki ihmiset olisivat joutuneet ikuiseen helvettiin, joka ei kuulunut juutalaisten opetuksiin millään tasolla.

        Ja jos asia näin olisi ollut, olisi koko Mooseksen laki, juutalaisuus ja siihen kuuluvat käskyt olleet täysin merkityksettömiä.

        Muutenkin, saatana esitellään kristittyjen tuntemassa muodossa vasta uuden testamentin myötä, sitä ennen tämä on puhtaasti Jumalan palvelija ja liittolainen.

        Luulisi että Jumalan arkkivihollinen, valheiden ja tuhon mestari olisi hahmo joka esiteltäisiin hyvin aikaisessa vaiheessa tarinaa ja kuuluisi täten myös juutalaisuuteen.

        Uusi Testamentti kuitenkin nostaa suunnittelemattoman jatko-osan tapaan alunperin pelkäksi sivuhahmoksi tarkoitetun hahmon koko tarinan pää-antagonistiksi joka onkin ollut kaiken pahan takana alusta asti.

        Kaikki ajatuksesi menivät pieleen.


      • shadowself kirjoitti:

        Juutalaisten näkemys on käytännössä se että jokaisesta käskyjen rikkomisesta seuraa kuoleman jälkeen rangaistus gehennassa ja kun rikkomukset on korvattu rangaistukset kärsimällä, ihminen on vapaa kärsimyksestä.

        Mutta yleisesti toki suurempi syy seurata käskyjä on nimenomaan maalliset seuraukset eli Jumalan välittömästi langettamat rangaistukset.

        Juutalaisten mukaan he eivät yksinkertaisesti tarvinneet pelastusta miltään.

        Kristityt loivatkin sitten myytin jonka mukaan ilmeisesti muka ennen Jeesuksen saapumista, kaikki ihmiset olisivat joutuneet ikuiseen helvettiin, joka ei kuulunut juutalaisten opetuksiin millään tasolla.

        Ja jos asia näin olisi ollut, olisi koko Mooseksen laki, juutalaisuus ja siihen kuuluvat käskyt olleet täysin merkityksettömiä.

        Muutenkin, saatana esitellään kristittyjen tuntemassa muodossa vasta uuden testamentin myötä, sitä ennen tämä on puhtaasti Jumalan palvelija ja liittolainen.

        Luulisi että Jumalan arkkivihollinen, valheiden ja tuhon mestari olisi hahmo joka esiteltäisiin hyvin aikaisessa vaiheessa tarinaa ja kuuluisi täten myös juutalaisuuteen.

        Uusi Testamentti kuitenkin nostaa suunnittelemattoman jatko-osan tapaan alunperin pelkäksi sivuhahmoksi tarkoitetun hahmon koko tarinan pää-antagonistiksi joka onkin ollut kaiken pahan takana alusta asti.

        shadowself
        28.3.2011 19:40

        >>>Juutalaisten näkemys on käytännössä se että jokaisesta käskyjen rikkomisesta seuraa kuoleman jälkeen rangaistus gehennassa ja kun rikkomukset on korvattu rangaistukset kärsimällä, ihminen on vapaa kärsimyksestä.


      • uskovainen.
        ikiateisti kirjoitti:

        shadowself
        28.3.2011 19:40

        >>>Juutalaisten näkemys on käytännössä se että jokaisesta käskyjen rikkomisesta seuraa kuoleman jälkeen rangaistus gehennassa ja kun rikkomukset on korvattu rangaistukset kärsimällä, ihminen on vapaa kärsimyksestä.

        "Varuiksi palstan aktiiveille, tuonelassa tavataan, ehkä."

        Niin. Siellä Tuonelassa on myös suomalaisia käynyt. Ovat saaneet armosta palata kertomaan että se paikka on hirveä.

        Minulla tuli kyyneleet silmään kun kirjoitan tätä.

        Itse tiedän että pääsen taivaaseen Jeesuksen lunastustyön takia. Olen ottanut Hänet vastaan henkilökohtaisena Herranani ja Vapahtajanani jo 20 vuotta sitten.


    • et ole varma

      Mutta et osaa täysin kumotakkaa. Olet asiasta kaikkea muuta kuin varma.

    • ;D

      En tuosta tiedä takemmin, mutta palstan multinikki elää siellä jo nyt!

    • uskovainen.

      Todisteena minulla on c-kasetilla nauhoitus eräästä uskosta osattomasta suomalaisesta joka kertoi käyneensä Tuonelassa, mutta armosta Herra Jeesus palautti hänet maan päälle kertomaan ettei kukaan joutuisi sinne.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe