Vahingonilo.

Onks kivaa vittuilla toiselle kipeistä asioista? Tuleeko siitä hyvä mieli?

Mä en tierä, mutta mua niinku vituttaa ja kouraisee syrämmestä ku nään sellaista tapahtuvan. Ei ole saatana näköjään mikään pyhää ihmisille. Kuinka tuollainen vittuilija voi edes elää ittensä kans.

140

1769

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kundi.kundinen

kavereiden ja ystävien kesken voi heittää vähän rankempaakin läppää joistain asioista, joista tietää, että vähän se kirpasee, muttei kuitenkaan satuta liikaa. eikä nekään asiat ole kovin henkilökohtaisia.

tuiki-tuntemattomalta sellanen toiminta olisi todella omituista.

ja sitten on nämä palstapeeloilijat vielä erikseen. ilmeisesti niihin viittasit. jotkut kaiketi elävät siitä.

• KoppavaHoro

että vaikuttaako siihen iloon se osuuko ja uppoaa vai eikö. Ilmeisesti ei, tai sitten voi elää omissa fantasioissaan.

Mutta henkilökohtaisesti mulle pääasia on se, etten itse ole samanlainen.

• Puska vm. 2006

Jos kuulisit että tällainen X henkilö olisikin vakkarikirjoittaja / rekattu, joka rekattuna
      ei juuri mollaa tai hauku ketään, mutta puskasta käsin taas on tosi aggressiivinen.

>> itse olen vuosien aikana oppinut tunnistamaan muutaman rekatun jotka kirjoittelevat säännöllisesti puskasta herjaavia juttuja

• kundi.kundinen

se tee juuri eroa asioihin tai sitä käyttäytymistapaa hyväksyttävämmäksi/paheksuttavammaksi, jos se ketä peeloilee tai leikkii asioilla, on rek.nimimerkki tai ei.

se mitä ihmettelen, on se, että koska jollain kipukynnys ylittyy ja tekee tutkintapyynnön.

nää peelot kun ei näytä tajuavan, et niiden toiminnasta jää jäljet ja mitä enemmän ne täällä touhuaa, sitä suurempi todennäköisyys on, et ne on kusessa joku päivä.

kummallista.

• että jotkut
        kundi.kundinen kirjoitti:

se tee juuri eroa asioihin tai sitä käyttäytymistapaa hyväksyttävämmäksi/paheksuttavammaksi, jos se ketä peeloilee tai leikkii asioilla, on rek.nimimerkki tai ei.

se mitä ihmettelen, on se, että koska jollain kipukynnys ylittyy ja tekee tutkintapyynnön.

nää peelot kun ei näytä tajuavan, et niiden toiminnasta jää jäljet ja mitä enemmän ne täällä touhuaa, sitä suurempi todennäköisyys on, et ne on kusessa joku päivä.

kummallista.

täällä uskoo että fiktiivisien hahmojen vittuiluista täällä vois tehä tutkintapyynnön.Kukaan täällä ei esiinny omalla nimellä,joten olette Aku/Iines Ankkoja,ette oikeita henkilöitä joita kunnialoukkaussyytteet koskee.

• ,,,,,,,,,,

Joku ylikiltti tyttökin voi olla piilevästi erittäin v-mainen.

*Eipä olisi hänestäkään koskaan uskonut* ei liene harvinainen sanonta.

• että jotkut kirjoitti:

täällä uskoo että fiktiivisien hahmojen vittuiluista täällä vois tehä tutkintapyynnön.Kukaan täällä ei esiinny omalla nimellä,joten olette Aku/Iines Ankkoja,ette oikeita henkilöitä joita kunnialoukkaussyytteet koskee.

läppärin takana istuu oikea ihminen ja lähes jokainen läppäri on löydettävissä. Tiedoksi vaan kun et näytä ymmärtävän sitä minkä normi-ihminen ymmärtää. Jos sä ajattelet olevasi satuolento niin kaikilla muilla ei mene yhtä huonosti.

• timanttia kirjoitti:

läppärin takana istuu oikea ihminen ja lähes jokainen läppäri on löydettävissä. Tiedoksi vaan kun et näytä ymmärtävän sitä minkä normi-ihminen ymmärtää. Jos sä ajattelet olevasi satuolento niin kaikilla muilla ei mene yhtä huonosti.

kirjailijan kirjoittama hahmokin on kirjailijasta lähtöisin. Saako siis haukkua edes Frodoa? Moni kirjoittaja muuten suhtautuu omiin luomuksiinsa aika omistavasti. Eli mikä on satua ja mikä todellista?

• väliä on
        timanttia kirjoitti:

sillä että läppäri josta vittuilu on lähtenyt on löydettävissä?Kyse oli tutkintapyynnön tekemisestä,ja sitä ei voi tehdä fiktiivisestä hahmosta,esim.timanttiasta!

• ttuplai kirjoitti:

kirjailijan kirjoittama hahmokin on kirjailijasta lähtöisin. Saako siis haukkua edes Frodoa? Moni kirjoittaja muuten suhtautuu omiin luomuksiinsa aika omistavasti. Eli mikä on satua ja mikä todellista?

miettimään. Musta tällaisilla palstoilla on pakko hyväksyä se, että osa hahmoista on fiktiivisia. Fiktiiviset hahmot vittuilevat roolihahmonsa puitteissa, koska se kuuluu rooliin. Roolihahmon takana oleva henkilö on tai ei ole samaa mieltä hahmonsa kanssa. Siksi täällä ei voi kovin vakavasti kaikkea ottaa. Ei voi koskaan tietää, onko kysymys vain "sadusta".

• väliä on kirjoitti:

sillä että läppäri josta vittuilu on lähtenyt on löydettävissä?Kyse oli tutkintapyynnön tekemisestä,ja sitä ei voi tehdä fiktiivisestä hahmosta,esim.timanttiasta!

nimensä ja sotunsa? Muuttuuko sillä sekunnilla kaikki kirjoitettu fiktiivisestä todelliseksi?

• väliä on kirjoitti:

niin tyhmä ole etteikö löytäisi minua ja vieläpä hyvin nopeasti.

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

miettimään. Musta tällaisilla palstoilla on pakko hyväksyä se, että osa hahmoista on fiktiivisia. Fiktiiviset hahmot vittuilevat roolihahmonsa puitteissa, koska se kuuluu rooliin. Roolihahmon takana oleva henkilö on tai ei ole samaa mieltä hahmonsa kanssa. Siksi täällä ei voi kovin vakavasti kaikkea ottaa. Ei voi koskaan tietää, onko kysymys vain "sadusta".

kirjan henkilö haukkua toisen kirjan henkilöä. Tilanne toki muuttuu jos henkilö kaivaa tietoja toisesta ja kirjoittaa niistä nettiin - vaikka vain nimimerkkiin kohdistaen.

• muuttuu,
        ttuplai kirjoitti:

nimensä ja sotunsa? Muuttuuko sillä sekunnilla kaikki kirjoitettu fiktiivisestä todelliseksi?

et sä voi kylillä levittää tietoa naapurin Paavostakaan että se on lapsiinsekaantuja,jos se ei ole sitä!Silloin voi tehdä tutkintapyynnön koska kaikkihan naapuri-Paavon tuntee. Näin kärjitetysti.Jos joku sanoo täällä että mä olen timanttia ja 40v,niin kukaan ei voi tietää onko se todella sitä,voi olla että onkin se naapurin Paavo,75v!

• ?
        timanttia kirjoitti:

niin tyhmä ole etteikö löytäisi minua ja vieläpä hyvin nopeasti.

???

• ttuplai kirjoitti:

kirjan henkilö haukkua toisen kirjan henkilöä. Tilanne toki muuttuu jos henkilö kaivaa tietoja toisesta ja kirjoittaa niistä nettiin - vaikka vain nimimerkkiin kohdistaen.

voi miettiä sitä, missä menee raja, kun kirjoittaa kirjaan henkilön, jossa on paljon tunnistavia piirteitä jostakusta julkisuuden henkilöstä tai ei-julkisuuden henkilöstä. Kuinka tunnistettavan hahmon saa tehdä pilkkaamismielessä tai sitten ihan muussa mielessä? Tulee mieleen vaikka Tervon Koljatti, jota en kyllä ole lukenut vielä, kuullut vain pätkiä.

• uk-ko
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

kuinka rooliasuun pukeutuminen oikeuttaisi julmuuden sen paremmin kuin ilman rooliasua esiintyminen. Aivan kuin se itse teko muka muuttuisi erilaiseksi.
        Ja sen pahempi, jos joku roolinsa puitteissa harjoittaa julmuutta, jota ei edes itse allekirjoita. Satuttaa siksi, että on kirjoittanut itselleen sellaisen roolin.

En voi ymmäärtää, kuinka sekaisin asiat voivat mennä.

On pakko hyväksyä, että jotkut roolit ovat fiktiivisiä. Ei ole pakko hyväksyä, että fiktiivisten roolien takaa ollaan julmia todellisille ihmisille. Ei siinä ole mitään satua.

• muuttuu, kirjoitti:

et sä voi kylillä levittää tietoa naapurin Paavostakaan että se on lapsiinsekaantuja,jos se ei ole sitä!Silloin voi tehdä tutkintapyynnön koska kaikkihan naapuri-Paavon tuntee. Näin kärjitetysti.Jos joku sanoo täällä että mä olen timanttia ja 40v,niin kukaan ei voi tietää onko se todella sitä,voi olla että onkin se naapurin Paavo,75v!

tietää kuka xxx todellisuudessa on. Ja sit yyy menee sanomaan et xxx on pedofiili. Olisko xxx:llä oikeus syyttää kirjoittajaa kunnianloukkauksesta?

• ole,
        ttuplai kirjoitti:

tietää kuka xxx todellisuudessa on. Ja sit yyy menee sanomaan et xxx on pedofiili. Olisko xxx:llä oikeus syyttää kirjoittajaa kunnianloukkauksesta?

liian pieni kerho.

• monte34
        muuttuu, kirjoitti:

jatkakaa

• uk-ko kirjoitti:

kuinka rooliasuun pukeutuminen oikeuttaisi julmuuden sen paremmin kuin ilman rooliasua esiintyminen. Aivan kuin se itse teko muka muuttuisi erilaiseksi.
        Ja sen pahempi, jos joku roolinsa puitteissa harjoittaa julmuutta, jota ei edes itse allekirjoita. Satuttaa siksi, että on kirjoittanut itselleen sellaisen roolin.

On pakko hyväksyä, että jotkut roolit ovat fiktiivisiä. Ei ole pakko hyväksyä, että fiktiivisten roolien takaa ollaan julmia todellisille ihmisille. Ei siinä ole mitään satua.

kirjoissa. Mut jos fiktiivinen hahmo onkin julma fiktiiviselle hahmolle - eli kyse on siitä missä vaiheessa fiktio muuttuu todeksi. Mikä fiktio-oletus tulee palstalla ottaa?

• ole, kirjoitti:

liian pieni kerho.

100 on liian pieni kunnianloukkaukseen?

• ei muutu
        ttuplai kirjoitti:

kirjoissa. Mut jos fiktiivinen hahmo onkin julma fiktiiviselle hahmolle - eli kyse on siitä missä vaiheessa fiktio muuttuu todeksi. Mikä fiktio-oletus tulee palstalla ottaa?

todelliseksi missään vaiheessa!

• uk-ko kirjoitti:

saa eikä tarvitse hyväksyä. Mutta täällä on vain hyväksyttävä se tosiasia, että osa hahmoista on fiktiivisia, ja esittävät omaa rooliaan. Siksi en itse henkilökohtaisesti voisi ajatella, että suuttuisin kuolemanvakavasti kenenkään sanoista samalla tavoin kuin irl. Mutta jokainen ihminen on erilainen. Ymmärrän, että joku muu ihminen voi loukkaantua. Reiluintahan olisi jos kaikki olisivat fiktiivisia, kuten esim. kirjoissa ja elokuvissa tai sitten kaikki todellisia, omilla nimillään ja naamoillaan esiintyviä. Mutta täällä nyt on tällaista.

• juuri!
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

saa eikä tarvitse hyväksyä. Mutta täällä on vain hyväksyttävä se tosiasia, että osa hahmoista on fiktiivisia, ja esittävät omaa rooliaan. Siksi en itse henkilökohtaisesti voisi ajatella, että suuttuisin kuolemanvakavasti kenenkään sanoista samalla tavoin kuin irl. Mutta jokainen ihminen on erilainen. Ymmärrän, että joku muu ihminen voi loukkaantua. Reiluintahan olisi jos kaikki olisivat fiktiivisia, kuten esim. kirjoissa ja elokuvissa tai sitten kaikki todellisia, omilla nimillään ja naamoillaan esiintyviä. Mutta täällä nyt on tällaista.

Jos tänne pitäisi rekisteröityä esimerkiksi omilla pankkitunnuksillaan,tämä ei olisi enää fiktiivinen palsta.

• uk-ko
        ttuplai kirjoitti:

Fiktio muuttuu todeksi siinä kohdassa kun kirjoitetut sanat tavoittavat todellisen ihmisen.

Voihan sitä problematisoida ja kokeilla sitä rajaa, "Kuinka tunnistettavan hahmon saa tehdä pilkkaamismielessä tai sitten ihan muussa mielessä" (lainaus ylempää). Asiaa ei ole lakiin kirjoitettu yksiselitteisesti.
        Mutta lain henki on selvä: muita ei saa vahingoittaa myöskään kirjallisesti. Ei se fiktio-oletuksilla muuksi muutu.

• niin pihalla
        uk-ko kirjoitti:

Fiktio muuttuu todeksi siinä kohdassa kun kirjoitetut sanat tavoittavat todellisen ihmisen.

Voihan sitä problematisoida ja kokeilla sitä rajaa, "Kuinka tunnistettavan hahmon saa tehdä pilkkaamismielessä tai sitten ihan muussa mielessä" (lainaus ylempää). Asiaa ei ole lakiin kirjoitettu yksiselitteisesti.
        Mutta lain henki on selvä: muita ei saa vahingoittaa myöskään kirjallisesti. Ei se fiktio-oletuksilla muuksi muutu.

kun olla voi,siis mitä lakiin tulee.

• ei muutu kirjoitti:

todelliseksi missään vaiheessa!

Sori - oli pakko. No tarkoitin kuitenkin fiktio-tosi-akselia.

• au-liskot
        että jotkut kirjoitti:

mutsi onkin pitkään jo miettiny että koska "siivojaperse" tai timanttia vie tulostenivaskan johonkin tiskiin.

Kai se siviilikanne olisi.

• au-liskot
        muuttuu, kirjoitti:

nimeä ja sotua täällä vaan siinä vaiheessa kun tekee sen siviilikanteen tai mikä nimike asian eteenpäinviemisellä olisikaan.

Totta kai timanttiin kohdistetut kunnianloukkaukset kohdistuvat timanttiin. Hän on ihminen koneen takana. Etkö tiennyt sitä? Luulitko että hän on suomi24:n keksimä satuhahmo?

• sua,
        au-liskot kirjoitti:

nimeä ja sotua täällä vaan siinä vaiheessa kun tekee sen siviilikanteen tai mikä nimike asian eteenpäinviemisellä olisikaan.

Totta kai timanttiin kohdistetut kunnianloukkaukset kohdistuvat timanttiin. Hän on ihminen koneen takana. Etkö tiennyt sitä? Luulitko että hän on suomi24:n keksimä satuhahmo?

tutustumaan suomen lakiin.Ruusunen pystyi tekemään kunnialoukkaus tutkintapyynnön,koska EI ole fiktiivinen hahmo kuten timanttia!

• kundi.kundinen
        että jotkut kirjoitti:

toisten henkilöiden elämä on sun mielestä fiktioo, niin eihän sille sit kai mitään mahda.
        se reaalielämä voi vaan ilmoittautua tuolla asenteella ennemmin kuin myöhemmin..
        word. ei kande olla typerä, jos voi valita?

• au-liskot
        sua, kirjoitti:

tutustumaan suomen lakiin.Ruusunen pystyi tekemään kunnialoukkaus tutkintapyynnön,koska EI ole fiktiivinen hahmo kuten timanttia!

Ennakkotapausta ei taida olla, mutta en millään käsitä miten saat selitettyä tuon linjaan suomen lain kanssa.

Timanttia ei ole fiktiivinen hahmo, vaan hän on oikea ihminen joka käyttää nimimerkkiä. Olisikin mielenkiintoista saada ennakkotapaus tästäkin, niin saisit sitten käräjillä selittää että mitä tarkoitat "fiktiivisyydellä" kun Papu (jonka naama muuten ON esillä galleriassa ja joka ON tunnistettavissa) istuu samassa salissa.

Me ollaan fiktiivisiä. Mutta jos alat kirjoitella asioista joita tiedät esmes mutsista, niin siitä on fiktio kaukana kun mutsi saa raivarin.

Me ei väitellä tästä enempää, koska ei mihinkään tulokseen päästä. Olet tainnut elää neljän seinän sisällä nettimaailmassa jo vuosia ja reaaliteetintajun kanssa voi olla jo niin ja näin. (Tai en minä oletko se juuri sinä jonka tilanne on tämä, mutta palstalla selvästi on henkilö joka on jo kauan elänyt näin.) Suomen laki on kohtuullisen tuttu, lakikirjat löytyy kirjahyllystä.

• au-liskot kirjoitti:

Ennakkotapausta ei taida olla, mutta en millään käsitä miten saat selitettyä tuon linjaan suomen lain kanssa.

Timanttia ei ole fiktiivinen hahmo, vaan hän on oikea ihminen joka käyttää nimimerkkiä. Olisikin mielenkiintoista saada ennakkotapaus tästäkin, niin saisit sitten käräjillä selittää että mitä tarkoitat "fiktiivisyydellä" kun Papu (jonka naama muuten ON esillä galleriassa ja joka ON tunnistettavissa) istuu samassa salissa.

Me ollaan fiktiivisiä. Mutta jos alat kirjoitella asioista joita tiedät esmes mutsista, niin siitä on fiktio kaukana kun mutsi saa raivarin.

Me ei väitellä tästä enempää, koska ei mihinkään tulokseen päästä. Olet tainnut elää neljän seinän sisällä nettimaailmassa jo vuosia ja reaaliteetintajun kanssa voi olla jo niin ja näin. (Tai en minä oletko se juuri sinä jonka tilanne on tämä, mutta palstalla selvästi on henkilö joka on jo kauan elänyt näin.) Suomen laki on kohtuullisen tuttu, lakikirjat löytyy kirjahyllystä.

Mulla on useita kuvia omasta naamasta. Sen lisäksi on nimi ja asuinpaikka ollut tiedossa. Olen joskus poliisilta kysynyt ja ne sanoi että minä olen todella tunnistettava henkilö joka voi tehdä rikosilmoituksen näistä puuhista. Täällä oli yhdessä vaiheessa jopa sellainen kiusaaja josta epäilen sen tunteneen mut irlistä. Silläpä mä sitten keräilen välillä noita pahempia ja sen semmoisia että on tallessa jos tulee tarve. Lähinnä niistä katsotaan kuinka systemaattista ja samalta tulleita ne kiusanteot ovat. Niin ja kuinka pitkäaikaista touhua se on.

Nettikiusaaminen alkaa oleen jo niin tapetilla ja tunnustettua touhua, että jopa poliist yms. laki alkaa ottaan sitä aina vaan vakavammin huomioon.

Kyllä kannattaisi täälläkin noudattaa hyviä tapoja, jopa ne typerykset jotka luulee olevansa turvassa ja sen vuoksi voi kirjoitella ihan mitä pimeeseen päähän juolahtaa. Ja niillähän juolahtaa. Ei voi kuin hämmästellä kuinka peruspahoja ja ilkeitä jotkut voivat olla :(

• varmaan sun
        kundi.kundinen kirjoitti:

toisten henkilöiden elämä on sun mielestä fiktioo, niin eihän sille sit kai mitään mahda.
        se reaalielämä voi vaan ilmoittautua tuolla asenteella ennemmin kuin myöhemmin..
        word. ei kande olla typerä, jos voi valita?

hankkia se paljon puhuttu elämä,jos palstaelämä on sulle elämää.Ja tutustua suomen lakiin myös.

• se
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Mulla on useita kuvia omasta naamasta. Sen lisäksi on nimi ja asuinpaikka ollut tiedossa. Olen joskus poliisilta kysynyt ja ne sanoi että minä olen todella tunnistettava henkilö joka voi tehdä rikosilmoituksen näistä puuhista. Täällä oli yhdessä vaiheessa jopa sellainen kiusaaja josta epäilen sen tunteneen mut irlistä. Silläpä mä sitten keräilen välillä noita pahempia ja sen semmoisia että on tallessa jos tulee tarve. Lähinnä niistä katsotaan kuinka systemaattista ja samalta tulleita ne kiusanteot ovat. Niin ja kuinka pitkäaikaista touhua se on.

Nettikiusaaminen alkaa oleen jo niin tapetilla ja tunnustettua touhua, että jopa poliist yms. laki alkaa ottaan sitä aina vaan vakavammin huomioon.

Kyllä kannattaisi täälläkin noudattaa hyviä tapoja, jopa ne typerykset jotka luulee olevansa turvassa ja sen vuoksi voi kirjoitella ihan mitä pimeeseen päähän juolahtaa. Ja niillähän juolahtaa. Ei voi kuin hämmästellä kuinka peruspahoja ja ilkeitä jotkut voivat olla :(

ennakkotapaus!Mutta varaudu pettymykseen,oikeuslaitos ei useinkaan ole tavis poliisin kanssa hankalissa tapauksissa samaa mieltä.
        Hyviä tapoja tietysti kannatta noudattaa,myös sillä tavalla että noudattaa tämänkin palstan aihepiiriä.

• au-liskot
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Tulostat välillä "siivoojaperseet" ja muuta vastaavaa. Laitat muovitaskuun ja jos mitta tulee täyteen niin siinä on valmiiksi kerättynä sitten.

• au-liskot
        se kirjoitti:

ennakkotapaus!Mutta varaudu pettymykseen,oikeuslaitos ei useinkaan ole tavis poliisin kanssa hankalissa tapauksissa samaa mieltä.
        Hyviä tapoja tietysti kannatta noudattaa,myös sillä tavalla että noudattaa tämänkin palstan aihepiiriä.

usein oikeuslaitoksen kanssa samaa mieltä. Tavispoliisilla on kauhea kiire ja häntä eivät pikkurikokset kiinnosta, koska ei ehdi eikä ole resursseja.

Sen sijaan, jos käräjille asti päästään niin siellä mennään lain mukaan.

• se kirjoitti:

En usko että tulis pettymystä, kun asia oli aikas selvä.

Ylläpito pitää huolen siitä että poistaa palstan aihepiiriin kuulumattomat pois. Siitä ei tarvi muiden nähdä vaivaa. Ja jos alkaa esim puoli vuotta stalkkeroimaan ja heitteleen asiattomuuksia aina toisen nikin nähdessään jota kuta niin sitä ei voi tosiaan laittaa minkään tuommoisen piikkiin. Ko. kiusaaja vaan purkaa omia henk. koht. angstejaan sitä uhria kohtaan.

• au-liskot kirjoitti:

Tulostat välillä "siivoojaperseet" ja muuta vastaavaa. Laitat muovitaskuun ja jos mitta tulee täyteen niin siinä on valmiiksi kerättynä sitten.

Siivoojahuorat ja mitä kaikkea sitä nyt olikaan. Yksinään se ei menis läpi mutta sain tyypin nalkkiin vähän aika sitten kun en mukamas tajunnut ketä se tarkoitti, niin se tarkensi että minua. Hehehheee.. siinä tuli nyt sitten tarpeellinen todistus, joka on kyllä tallessa :DD

• on.
        au-liskot kirjoitti:

usein oikeuslaitoksen kanssa samaa mieltä. Tavispoliisilla on kauhea kiire ja häntä eivät pikkurikokset kiinnosta, koska ei ehdi eikä ole resursseja.

Sen sijaan, jos käräjille asti päästään niin siellä mennään lain mukaan.

http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/haku.php?search[type]=pika&search[pika]=kunnianloukkaus
        Kannattaa huomioida miten Korkein oikeus joutuu usein muuttamaan Hovioikeuden päätöksiä,käräjäoikeudethan on vitsejä.

• sitten vaan
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Ylläpito pitää huolen siitä että poistaa palstan aihepiiriin kuulumattomat pois. Siitä ei tarvi muiden nähdä vaivaa. Ja jos alkaa esim puoli vuotta stalkkeroimaan ja heitteleen asiattomuuksia aina toisen nikin nähdessään jota kuta niin sitä ei voi tosiaan laittaa minkään tuommoisen piikkiin. Ko. kiusaaja vaan purkaa omia henk. koht. angstejaan sitä uhria kohtaan.

pyyntöä tekemään.

• au-liskot
        on. kirjoitti:

http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/haku.php?search[type]=pika&search[pika]=kunnianloukkaus
        Kannattaa huomioida miten Korkein oikeus joutuu usein muuttamaan Hovioikeuden päätöksiä,käräjäoikeudethan on vitsejä.

sieltä neljän seinän sisästä, niin ainahan voit mennä hoviin ja sitten korkeimpaan. Jos siellä päätettäisiinkiin että ei tässä mitään, niin naamasi on aika monta kertaa jo ollut Iltiksessä ja urakehitys on varma.

Mitä uraa olit ajatellut?

• tämä aloitus
        Papu.Sparrow kirjoitti:

liittyy miehen logiikkaan? http://keskustelu.suomi24.fi/node/8638715

• sitten vaan kirjoitti:

pyyntöä tekemään.

Heti kun tuntuu siltä. Nykyään se on vielä niin kätevääkin kun senkin voi tehdä netissä. Ei muuta kuin liitteeksi vaan kaikki mahdolliset jutut ja linkit.

• tämä aloitus kirjoitti:

liittyy miehen logiikkaan? http://keskustelu.suomi24.fi/node/8638715

Kun en katsonut mikä se oli.

Mä en ole tämän palstan mode. Sun pitää kysyä tuota ylläpidolta ja pyytää niitä vaikka poistaa se.

Tällä palstalla on hyvin vähän mitään itse aiheeseen liittyvää. Nämä kyselytkin kuuluisi tuonne jonnekkin "kysy ylläpidolta" -palstalle. Ei tänne. Myöskin noi kaikenkarvaiset nikkeihin kohdistuvat jutut ei kuulu tänne palstalle. Uskallan suurella varmuudella sanoa ettei sinunkaan juttusi tänne useimmiten sopisi. Mietippä sitä ja tee itestäs pari herja-aloitusta sen vuoksi ettet aina pysy aiheessa :DD

• pitäis kestää
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Kun en katsonut mikä se oli.

Mä en ole tämän palstan mode. Sun pitää kysyä tuota ylläpidolta ja pyytää niitä vaikka poistaa se.

Tällä palstalla on hyvin vähän mitään itse aiheeseen liittyvää. Nämä kyselytkin kuuluisi tuonne jonnekkin "kysy ylläpidolta" -palstalle. Ei tänne. Myöskin noi kaikenkarvaiset nikkeihin kohdistuvat jutut ei kuulu tänne palstalle. Uskallan suurella varmuudella sanoa ettei sinunkaan juttusi tänne useimmiten sopisi. Mietippä sitä ja tee itestäs pari herja-aloitusta sen vuoksi ettet aina pysy aiheessa :DD

palstalla,mutta muiden ei?Suurin syy että joutuu hampaisiin on että on ylimielinen.Rekattujen yleisin vika.

• pitäis kestää kirjoitti:

palstalla,mutta muiden ei?Suurin syy että joutuu hampaisiin on että on ylimielinen.Rekattujen yleisin vika.

Ei tarvi. Poista vaan ne jos siltä tuntuu, ei mua haittaa yhtään.

Täällä joutuu hampaisiin ihan vaan pelkästään sillä että kirjoittaa jotain ja vieläpä niin että se voidaan yhdistää yhteen ja samaan henkilöön. Eihän kiusaaminen muuten onnistu.

Kaikki hiemankaan yhteen ja samaan yhdistettävissä olevat joutuu hampaisiin ja myllytykseen. Se tapahtuu nimenomaan vielä puskista, koska siellä lymyää ihmisiä joiden suurin hupi on kiusata rekattuja. Aina kun nikki vilahtaa, aivan sama mtä se sanoo, niin johan alkaa kiusaaminen.

Tuo kannattaisi tunnustaa eikä keksiä tuollaisia naurettavia syitä. Olen minä ihan aiheestakin puhunut, eikä sekään auta. oikeastaan mitä enemmän aiheesta tai asia-aiheista puhuu, niin sen enemmän alkaa taas kiusantekoa esiintyy. Tässä asiassa ei voi tehdä oikein, koska vikahan on siinä kiusaajassa. Se kyllä keksii syyn millä pystyy jatkamaan kiusaamistaan, koska kiusantekohan on se tärkein juttu sille.

Sekään ei muuten kuulu miehen logiikkaan. Väittäisin näin ettei mies ole yhtä kuin armoton pelkurimainen puskistakiusaaja.

• jos olisi
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Ei tarvi. Poista vaan ne jos siltä tuntuu, ei mua haittaa yhtään.

Täällä joutuu hampaisiin ihan vaan pelkästään sillä että kirjoittaa jotain ja vieläpä niin että se voidaan yhdistää yhteen ja samaan henkilöön. Eihän kiusaaminen muuten onnistu.

Kaikki hiemankaan yhteen ja samaan yhdistettävissä olevat joutuu hampaisiin ja myllytykseen. Se tapahtuu nimenomaan vielä puskista, koska siellä lymyää ihmisiä joiden suurin hupi on kiusata rekattuja. Aina kun nikki vilahtaa, aivan sama mtä se sanoo, niin johan alkaa kiusaaminen.

Tuo kannattaisi tunnustaa eikä keksiä tuollaisia naurettavia syitä. Olen minä ihan aiheestakin puhunut, eikä sekään auta. oikeastaan mitä enemmän aiheesta tai asia-aiheista puhuu, niin sen enemmän alkaa taas kiusantekoa esiintyy. Tässä asiassa ei voi tehdä oikein, koska vikahan on siinä kiusaajassa. Se kyllä keksii syyn millä pystyy jatkamaan kiusaamistaan, koska kiusantekohan on se tärkein juttu sille.

Sekään ei muuten kuulu miehen logiikkaan. Väittäisin näin ettei mies ole yhtä kuin armoton pelkurimainen puskistakiusaaja.

valtaa :) Rekatuthan EI vittuile puskissa,joopa joo.

• jos olisi kirjoitti:

valtaa :) Rekatuthan EI vittuile puskissa,joopa joo.

Mäkin olisin kova poisteleen. Varmaan 95% tälle saitille kirjoitetuista häipyisi heti kun näkisin ne. Esim. sun noi aikaisemmat häipyisi myös koska ne ei kuulu tälle palstalle, ja on vielä henkilöönkäyviäkin. Sekin on kiellettyä. Pitää puhua aiheesta.

Jos suuttuisin johonkin nikkiin, niin poistaisin tietty kaikki sen jutut. Aivan sama mitä se kirjoittaa. Eikös niin? Mullakin on perässä muutama stalkkeri jotka eivät tosiaan välitä mitä kirjoitan, koska he inhoavat henkilökohtaisesti minua henkilönä. Sillä mä sitten niitä rison pahasti. Niitten pitäisi ottaa mallia musta. Aina kun joku alkaa vituttaan, pidän taukoa sen juttujen availussa. Johan helpottaa kummasti.

Kyllä niitä vittuilijoita on. Tiedän muutamankin jotka kirjoittaa negatiiviset henkilöönkäyvät haukkunsa ja pilkkansa puskista säilyttääkseen palstaimagon. Tai sitten ne ei muuten vaan kehtaa naamallaan vittuilla. Pelkureita on moneen lähtöön. Ei onneksi koske mua. Mä saan sanottua ihan nikilläkin tai vaikka päin naamaa, jos tuntuu slitä.

• et
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Mäkin olisin kova poisteleen. Varmaan 95% tälle saitille kirjoitetuista häipyisi heti kun näkisin ne. Esim. sun noi aikaisemmat häipyisi myös koska ne ei kuulu tälle palstalle, ja on vielä henkilöönkäyviäkin. Sekin on kiellettyä. Pitää puhua aiheesta.

Jos suuttuisin johonkin nikkiin, niin poistaisin tietty kaikki sen jutut. Aivan sama mitä se kirjoittaa. Eikös niin? Mullakin on perässä muutama stalkkeri jotka eivät tosiaan välitä mitä kirjoitan, koska he inhoavat henkilökohtaisesti minua henkilönä. Sillä mä sitten niitä rison pahasti. Niitten pitäisi ottaa mallia musta. Aina kun joku alkaa vituttaan, pidän taukoa sen juttujen availussa. Johan helpottaa kummasti.

Kyllä niitä vittuilijoita on. Tiedän muutamankin jotka kirjoittaa negatiiviset henkilöönkäyvät haukkunsa ja pilkkansa puskista säilyttääkseen palstaimagon. Tai sitten ne ei muuten vaan kehtaa naamallaan vittuilla. Pelkureita on moneen lähtöön. Ei onneksi koske mua. Mä saan sanottua ihan nikilläkin tai vaikka päin naamaa, jos tuntuu slitä.

olisi kauan sefuna.Sellaiset poistetaan mitkä ei liity miehen logiikkaan,ei mitä joku tietty hahmo on kirjoittanut.

• et kirjoitti:

olisi kauan sefuna.Sellaiset poistetaan mitkä ei liity miehen logiikkaan,ei mitä joku tietty hahmo on kirjoittanut.

Kumminkin. Jos katsoo todella tarkasti, niin harva tosiaan yltää aiheeseen, ainakaan joka tekstissä. Niin ja jollain voi olla pari riviä aihetta, ja pari aiheen vierestä. Silloinhan senkin voi poistaa :)

• kunhan otsikot
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Kumminkin. Jos katsoo todella tarkasti, niin harva tosiaan yltää aiheeseen, ainakaan joka tekstissä. Niin ja jollain voi olla pari riviä aihetta, ja pari aiheen vierestä. Silloinhan senkin voi poistaa :)

edes olisi aiheesta,niin siitä olisi hyvä jatkaa :) Illanjatkoja nyt!

• ...
        au-liskot kirjoitti:

"Olisikin mielenkiintoista saada ennakkotapaus tästäkin, niin saisit sitten käräjillä selittää että mitä tarkoitat "fiktiivisyydellä" kun Papu (jonka naama muuten ON esillä galleriassa ja joka ON tunnistettavissa) istuu samassa salissa"

...olisi mielenkiintoista nähdä sinun naamasi kun kohtaat silmästä silmään jonkun palstalaisen jolle olet vittuillut tai jonka olet väittänyt olevan sitä ja tätä. Mitenköhän selviäisit irlissä?

• sellaiseen
        Papu.Sparrow kirjoitti:

syyllistynyt, kiusaamiseen. Ja nyt en siis viittaa mihinkään ex-vastaajan syytöksiin (vaikka niissäkin on perää) vaan ihan muihin...

• vitusta sä
        ... kirjoitti:

"Olisikin mielenkiintoista saada ennakkotapaus tästäkin, niin saisit sitten käräjillä selittää että mitä tarkoitat "fiktiivisyydellä" kun Papu (jonka naama muuten ON esillä galleriassa ja joka ON tunnistettavissa) istuu samassa salissa"

...olisi mielenkiintoista nähdä sinun naamasi kun kohtaat silmästä silmään jonkun palstalaisen jolle olet vittuillut tai jonka olet väittänyt olevan sitä ja tätä. Mitenköhän selviäisit irlissä?

tiät onks se sen oma kuva!Se voi olla Erkki 57v joka esiintyy naisena!

• sellaiseen kirjoitti:

syyllistynyt, kiusaamiseen. Ja nyt en siis viittaa mihinkään ex-vastaajan syytöksiin (vaikka niissäkin on perää) vaan ihan muihin...

Ettet vaan viittaakkaan, koska sitten syyllistyt pahaan valehteluun. En kiusaa ikinä ketään. Se että sanon takaisin rumasti sille joka sanoo eka mulle rumasti, ei ole kiusaamista.. se taas joka saa nekkuunsa multa verbaalisesti, ja siitä katkeroituu jääden stalkkerina perään roikkuun syytäen pelkurimaisesti puskasta paskaa iät ja ajat, täyttää kyllä täysin kiusaamisen tunnusmerkit.

• joku.
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Ettet vaan viittaakkaan, koska sitten syyllistyt pahaan valehteluun. En kiusaa ikinä ketään. Se että sanon takaisin rumasti sille joka sanoo eka mulle rumasti, ei ole kiusaamista.. se taas joka saa nekkuunsa multa verbaalisesti, ja siitä katkeroituu jääden stalkkerina perään roikkuun syytäen pelkurimaisesti puskasta paskaa iät ja ajat, täyttää kyllä täysin kiusaamisen tunnusmerkit.

henkilö ei ole ensin sanonut sinulle rumasti, ei vaikkapa ole kirjoittanut sinulle, niin miksi sittenkin sanot rumasti?

" täyttää kyllä täysin kiusaamisen tunnusmerkit"

...kiusaajaksi voi sanoa sitä joka aloittaa...ilman syytä...eli sinua

Ja muuten: jos sinä aikoinaan haukuit ex-wastaajaa (silloin hän oli sillä nikillä) ilman, että hän oli haukkunut sinua, niin mitäs se sitten on?

• niillä onkin elää ittensä kanssa. Ollu jo pienestä asti, kun eivät ole saaneet riittävää hyväksyntää ja vastauksia tarpeilleen ja tunteilleen. Siitähän tämä kaikki johtuu. Jotkut pääsee sellasten asioiden yli, mutta kaikki ei koskaan.

• etuoikeus

koskaan mitään pahaa. Tai jos sanoo, pyyhkii sen pois ettei jää todistusaineistoa...

:)

• kundi.kundinen
        etuoikeus kirjoitti:

koskaan mitään pahaa. Tai jos sanoo, pyyhkii sen pois ettei jää todistusaineistoa...

mihinkään häviä, niitä vaan ei näytetä. ja se mikä on mahdollista muille, on myös mahdollista sinulle.
        ristus täällä mitää "sun" ja "mun" oikeuksia ole. kaikkia koskee samat säännöt, oikeudet ja velvollisuudet.

• the files!!!!111!
        etuoikeus kirjoitti:

it never happened!!!!111!!

• etuoikeus kirjoitti:

puhu reipaaasti nikilläsi? Mikä sua pelottaa?

• Marjelie

eikä siitä tule hyvä olokaan. Mutta jos toinen ärsyttää, niin tekee mieli sanoa takaisin itsepuolustukseksi.

Riippuu päivästäkin. Jonakin päivänä on herkkä "ärsyyntymään" kuin toisena.

Kaikilla asioilla ei kannata ärsyttää, vaikka kuinka mieli tekisi. Esim. kuolemalla, sairaudella ja epäonnella, ne ovat itsestä riipumattomia tapauksia.

Joillakin on sellainen huumorintaju että toinen voi ottaa keljuilusta vaikka sanoja ei sitä välttämättä tarkoitakaan.

• Marjelie

jäivät tuosta pois. Siisteydellä ja vaatetuksella voi ulkonäköään kohentaa, mutta Luojan luomalle ei aina mahda kirurgitkaan mitään.

Eikä vammaisuudelle.

• Jazuli

kukaan kipeistä asioista vittuiliskaan, jos niist ite jotain tietäs..sillain oon aatellu...=o)

tietenki toinen vaihtis olis et vittuilijalla onki kauheen kehnosti asiat ja siks purkaa sitä niin kun nyt täältäkin nähhää..keljuilemalla muille ja sohimalla mahollisimman aroilta tuntuviin kohtiin...=o(

mälsää se on ja inhottaa törmätä semmoseen nyt jo lähes päivittäin....vähemmän tota näkis kun pysys poies tältäki saitilta..mistä tulikin ajatus et niin taitas olla hyvä tehäkkin..=o)

sinällää hyvä kannanotto sulla..mut luulenpa ettei tääkään tepsi...

• Tiedätkö kaikkien kipeät asiat? Siinäpä pulma...

Mutjoo. Sellaisessa ei ole mitään kivaa, mut joskus voi käydä niinkin, että kipeisiin kohtiin osuu, vaikka ei niin tarkoitakaan. Ja joskus voi käydä niinkin, että pelkkä olemassaolo satuttaa toista...

• nyt yks juttu. Se, että onko palstalla ainuttakaan pitempiaikaista palstalaista, joka ei ole tuntenut vahingoniloa jonku toisen palstalaisen vahingosta?

Juuei. Täällä ei ole kuin Empaattisia Ihmisiä...

• Jazuli
        Genio.Mente kirjoitti:

nyt yks juttu. Se, että onko palstalla ainuttakaan pitempiaikaista palstalaista, joka ei ole tuntenut vahingoniloa jonku toisen palstalaisen vahingosta?

Juuei. Täällä ei ole kuin Empaattisia Ihmisiä...

taikka jos onkin niin häviävän pieni prosentti..=o)

..omasta puolestani voin sanoa etten iloitse muitten epäonnesta enkä avstoinkäymisistä..sitä itekkin niittäneenä osaa kummiskin ajatella ettei ne ole mitään naurun alasia juttuja...vaikka sitten itse osaa niille omalla kohallaan jo nauraakkin....

ehkäpä nauraa käkätetään sillon, kun tyyppi x itekkin suhtautuu siihin niin et hah hah huvittava juttu..taikka paska reissu mut tulipahan tehtyä..ehkä se vaatii sitä et osaisi tunnistaa mis kohassa jollekkin jutulle on sopivaa hirnua..ja mis ei..jotain herkkyyttä..

taikka ihan vaan puhtaasti sen ettei nauti muille tulevasta pahasta..=o)

..mutta olen mä sanaharkoissa joskus tuntennu vahingoniloa..kun pääsee sanomaan toisell oikeen nasevasti..ja nauramaan päälle..se on sitten taas musta erillaista vahingoniloa, kun mässyttää jonkun oikeella tuskalla...siks tossa sanoinkin et ne jotka jotain kipeistä asioista tietää..on omakohtasta kokemusta ei niillä asioilla lähe leikkimään..ei ainakaan järjettömästi..helppoa on vittuilla asioista jotka ei itseä kosketa mitenkään..kun ei ymmärrä minkä verran joku asia surua ja tuskaa tuottaa...

ihan silkka psyko tuskin ees välittää siitä miten paljon toista sattuu...siltä puuttuu empatiakyky ja toisen asemaan meneminen tykkänään..semmoseen tyyppiin ei nää järkipuheetkaan uppoa..se ei vaan yksinekrtaisesti elä samalla kartalla...

*tyhjästä on paha nyhjästä*

• laskin väärin

Noh, eihän nyt ventovieraalle tule vittuiltua. Minulle ei vittuilu ole ainakaan yhtään sama asia kuin vahingonilo, vahingoniloinen ei ymmärrä sitä tilannetta. Se huumori ei tule siitä, että toisella on huono mieli vaan yleisesti siitä tilanteesta, minkä on saattanut itsekin kokea. Siinä on iso ero.

Vittuilen ainoastaan ihmisille, jotka tiedän sen kestävän. Minullekin saa vittuilla vapaasti ja sitä toki kaveriporukassa tehdään aika paljonkin, mutta se on hyväntahtoista vaikka se karulta saattaa ulkopuolisesta kuulostaakin.

• Jazuli

vittuilulla vaan voidaan päästä tilanteeseen, jossa vahingonilolle tarjoutuu mahdollisuus..=oI

• laskin väärin
        Jazuli kirjoitti:

vittuilulla vaan voidaan päästä tilanteeseen, jossa vahingonilolle tarjoutuu mahdollisuus..=oI

Kylläkyllä, mutta kyllä sitä nyt senverran aikuisia ollaan, että jos osaa vittuilla jostain, niin kyllä sitä uskaltaa sanoa toisen puolestakin että nyt riittää. Vittuilu menee suoraan siihen vahingoniloiseen tuossa tapauksessa ja sitten se huomaa, että se oli idiotti eikä tee sitä uudestaan. Kaikki voidaan palauttaa aina maanpinnalle.

• Jazuli
        laskin väärin kirjoitti:

Kylläkyllä, mutta kyllä sitä nyt senverran aikuisia ollaan, että jos osaa vittuilla jostain, niin kyllä sitä uskaltaa sanoa toisen puolestakin että nyt riittää. Vittuilu menee suoraan siihen vahingoniloiseen tuossa tapauksessa ja sitten se huomaa, että se oli idiotti eikä tee sitä uudestaan. Kaikki voidaan palauttaa aina maanpinnalle.

..selkeetä..mut vaiks uskaltas sanoa ihan mitä vaan ja usko pois mä uskallan..kyse on enemmänkin siitä viitsinkö..niin kaikkiea ei voida palauttaa maan pinnalle..puuttumalla siihin noin...=o)

arvaas vaan montako kertaa ml-historiassa näitä juttuja on puitu ja edelleen vittuilu jatkuu hetken hengähdystauon jälkeen..=o/

ei aina toimi toikaa et huomaa olleensa itse idiootti..se toimii vain jos vastaanotin on kunnossa..ja kun se ei ole kunnossa se menee ohi...

• laskin väärin
        Jazuli kirjoitti:

..selkeetä..mut vaiks uskaltas sanoa ihan mitä vaan ja usko pois mä uskallan..kyse on enemmänkin siitä viitsinkö..niin kaikkiea ei voida palauttaa maan pinnalle..puuttumalla siihin noin...=o)

arvaas vaan montako kertaa ml-historiassa näitä juttuja on puitu ja edelleen vittuilu jatkuu hetken hengähdystauon jälkeen..=o/

ei aina toimi toikaa et huomaa olleensa itse idiootti..se toimii vain jos vastaanotin on kunnossa..ja kun se ei ole kunnossa se menee ohi...

Niin, ei se aina toimi. Kaikkien pitäis olla samalla aaltopituudella. Jos se joku ei osaa olla tarpeeks avoin, niin sitten se koulutetaan siihen, näin ainakin meilläpäin :) Ei siis tarvitse olla samanlainen kuin muut, mutta niin että se ymmärtää mistä ja millä tavalla muut puhuu.

Tämä vittuilu nyt ei yleensäkään oikein yleisesti toimi millään keskustelupalstalla, naamatusten se toimii.

• Jazuli
        laskin väärin kirjoitti:

Niin, ei se aina toimi. Kaikkien pitäis olla samalla aaltopituudella. Jos se joku ei osaa olla tarpeeks avoin, niin sitten se koulutetaan siihen, näin ainakin meilläpäin :) Ei siis tarvitse olla samanlainen kuin muut, mutta niin että se ymmärtää mistä ja millä tavalla muut puhuu.

Tämä vittuilu nyt ei yleensäkään oikein yleisesti toimi millään keskustelupalstalla, naamatusten se toimii.

elämänkoululla tulee oppineeksi kaikenlaista...ja mikäs niin etevä opettaja kun toinen ihminen...näissä jutuissa..=o)

..joskus täälläkin "vittuilu"..ihan luonnistuu, kun osapuolet on samoilla taajuuksilla..mutta tarkotan nimenomaan sitä piruilu vittuilua..minkä kumpikin käsittää niin, et hahaa saitpas nokilles...taikka näpäytimpäs..ja nauru päälle...en lähinnä sitä pahansuopaa ja julmaa vittuilua..mikä on enempi sitten tota Hitler osastoa..hard corea..=o(

...siis minust on olemas vittuilua..ja taas vittuilua...hyvässä huumorihengessä tehtyä ja satuttamiseen johtavaa vittuilua..itse tykkään enemmän tosta huumorihengessä tehdystä..jota vissiin sarkasmiksikin sanotaan..=o)

jees...lenkille sitten..joten muksan muikeeta päivää sulle ja muille kans..=o)

vai pitäskö sanoa puoli leikillään.."vittuilemisiin"..xo)

• laskin väärin
        Jazuli kirjoitti:

elämänkoululla tulee oppineeksi kaikenlaista...ja mikäs niin etevä opettaja kun toinen ihminen...näissä jutuissa..=o)

..joskus täälläkin "vittuilu"..ihan luonnistuu, kun osapuolet on samoilla taajuuksilla..mutta tarkotan nimenomaan sitä piruilu vittuilua..minkä kumpikin käsittää niin, et hahaa saitpas nokilles...taikka näpäytimpäs..ja nauru päälle...en lähinnä sitä pahansuopaa ja julmaa vittuilua..mikä on enempi sitten tota Hitler osastoa..hard corea..=o(

...siis minust on olemas vittuilua..ja taas vittuilua...hyvässä huumorihengessä tehtyä ja satuttamiseen johtavaa vittuilua..itse tykkään enemmän tosta huumorihengessä tehdystä..jota vissiin sarkasmiksikin sanotaan..=o)

jees...lenkille sitten..joten muksan muikeeta päivää sulle ja muille kans..=o)

vai pitäskö sanoa puoli leikillään.."vittuilemisiin"..xo)

Aivan, ironiaa ja sarkasmia.

Puoli leikillä... eli puoli tosissaan vittuilua? :)

Hyvää päivänjatkoa vaan sullekin.

• uk-ko

tällaisia pahaa tahtoa uhkuvia kirjoituksia, se loukkaa, vaikka en itse ole asiassa osallisena. Mulle tulee likainen ja vahingoittunut olo.

En voi ymmärtää, kuinka nettiympäristö antaa joillekin luvan lopettaa kaikki ihmistenväliset säännöt.
      En voi ymmärtää, kuinka jotkut voivat antaa itselleen luvan tietoisesti satuttaa muita.
      Mun mielestä kyse on ihan selvästä pahuudesta. Satuttamisluvan antaminen itselleen on pahuutta.

Voihan asiaa yrittää "lieventää" sillä että sanotaan moisia kirjoittajia sairaiksi. Mutta ei se kadota sitä pahuutta mihinkään.

Enpä tiedä, onko sillä mitään väliä, että tassä paheksumme tuollaista käytöstä.

"Sitä niittää mitä kylvää"
      "Tää on vain ajankulua"
      "Ei oo pakko avata ketjuja joista ei pidä"

Kaikenlaisilla lauseilla täällä perustellaan sitä, että on annettu itselle lupa olla paha. Tai sitä, että itsestä on hauska seurata, kuinka toiset vajoavat pahuuteen. Se on hyvää ajankulua.
      En nyt ajattele pelkästään näitä viimeisiä kuolemalla pelailevia kirjoituksia, vaan yleensä sitä miten palstalla käyttäydytään.

Musta tuntuu että aika moni meistä viihtyy ihan hyvin, kun saa seurata muiden pikku ilkeyksiä, vihjailevasti rakennettuja kysymyksiä, henkilöiden riepottelua ja tekopyhää oikeustajua, joka antaa luvan puhua hävyttömästi muista ihmisistä. Se on hyvää ajankulua, niillekin jotka eivät aktiivisesti osallistu. Annetaan hullujen ja narrien tehdä likainen työ ja nautitaan salaa sen julmista hedelmistä?

Julmiahan monet kirjoitukset ovat. Ja julmuus on pahuutta.

• PAHA::::!!!!

.

mutta se ei silti estä olla ottamatta kaikkia kirjoituksia henkilökohtaisesti itseensä

Jos ihminen niin itse päättää tehdä, ja kukas sitä voisi estää

.

• uk-ko
        PAHA::::!!!! kirjoitti:

.

mutta se ei silti estä olla ottamatta kaikkia kirjoituksia henkilökohtaisesti itseensä

Jos ihminen niin itse päättää tehdä, ja kukas sitä voisi estää

.

kommenttisi kannanotto sen puolesta, että netissä saa harjoittaa pahuutta? Ja oma vika jos loukkaantuu?

• Jazuli

voi sanoa nauttivansa ees salaa...aika monesti on haavi auki täällä juttuja lukiessa..tosin sen luokan kiusaajiin kun on törmänny elävässä elämässäkin, niin sinällään ei yllätä et niitä netistäkin löytyy...

mitä niille voi tehdä..???..jos ei sivuuttaa tai pistää leikiksi..vesittää???

paljon helpompaa tuommosia olis tarttua kauluksesta kii jos olis nenätysten, kun täällä on kädet aika sidotut..=oI

• TUNNUSTAA:::
        uk-ko kirjoitti:

kommenttisi kannanotto sen puolesta, että netissä saa harjoittaa pahuutta? Ja oma vika jos loukkaantuu?

.

eli jäynäkirjoituksia on aina ollut (jo ennen nettiä) ja tulee aina olemaan, niin tämän tosiasian tunnustaminen ja sen kanssa eläminen helpottaa muutakin elämistä huomattavasti, mitenkään pahakirjoituksia puolustelematta

.

• Jazuli kirjoitti:

voi sanoa nauttivansa ees salaa...aika monesti on haavi auki täällä juttuja lukiessa..tosin sen luokan kiusaajiin kun on törmänny elävässä elämässäkin, niin sinällään ei yllätä et niitä netistäkin löytyy...

mitä niille voi tehdä..???..jos ei sivuuttaa tai pistää leikiksi..vesittää???

paljon helpompaa tuommosia olis tarttua kauluksesta kii jos olis nenätysten, kun täällä on kädet aika sidotut..=oI

vaan on pahoja koska niihin on kylvetty pahuus jo lapsena. Enkä tarkoita tällä kommentilla että hyväksyisin heidän pahuutensa ja pahaa tarkottavat alotuksensa. En vain anna sellaisten ihmisten vaikuttaa itseeni koska he eivät ole sen arvoisia.

• uk-ko
        TUNNUSTAA::: kirjoitti:

.

eli jäynäkirjoituksia on aina ollut (jo ennen nettiä) ja tulee aina olemaan, niin tämän tosiasian tunnustaminen ja sen kanssa eläminen helpottaa muutakin elämistä huomattavasti, mitenkään pahakirjoituksia puolustelematta

.

on varmasti viisauden alku. Mun on kuitenkin vaikea käyttää tuota perusteena sille, että olisi oikein olla tuntematta loukkaantumista ja tunnistamatta pahuutta. Jos kovettaa itsensä julmuuksia vastaan niin - muuttuu kovaksi?

• Jazuli
        uk-ko kirjoitti:

on varmasti viisauden alku. Mun on kuitenkin vaikea käyttää tuota perusteena sille, että olisi oikein olla tuntematta loukkaantumista ja tunnistamatta pahuutta. Jos kovettaa itsensä julmuuksia vastaan niin - muuttuu kovaksi?

jos ei kovaksi niin ainakin paatuneemmaksi...=oI

herkille ihmisille maailma on kamala paikka...mutta tähän kamaluuteen joko sopeutuu taikka luhistuu..enkä hyväksy siis maailman kamaluuksia..en siksi sano...vaan ihan kokemuksesta vaan tiedän et on voitto ja tappio..=o)

..joissakin asioissa pystyy itse vaikuttamaan kumpi se on..

• uk-ko kirjoitti:

paskaa lähtee liikkeelle juuri pahuuden tunnistamisesta. Siis et tunnistamisen jälkeen voikin sitten ryhtyä pahan vastaiseen toimintaan. Eli xxx kirjoittaa vahingoittavaa paskaa - minulla on siis missio pelastaa muut hänen propagandaltaan. Siis suojelen heikkoja. Heikkojen suojelussa kaikki keinot ovat sallittuja.

No ei tämäkään ole koko totuus...

• uk-ko
        ttuplai kirjoitti:

paskaa lähtee liikkeelle juuri pahuuden tunnistamisesta. Siis et tunnistamisen jälkeen voikin sitten ryhtyä pahan vastaiseen toimintaan. Eli xxx kirjoittaa vahingoittavaa paskaa - minulla on siis missio pelastaa muut hänen propagandaltaan. Siis suojelen heikkoja. Heikkojen suojelussa kaikki keinot ovat sallittuja.

No ei tämäkään ole koko totuus...

myös noin. Puheeni oli suunnattu toiselle kirjoittajalle, joka sanoi, ettei saisi ottaa itseensä.

Mutta tietysti julmuus on mahdollista joka suuntaan, ei kai siitä ole epäselvyyttä.
        Ja jokainen perustelee oikeutuksensa julmuuteen aina uudestaan, kussakin tilanteessa.

Aika paljon kuitenkin kirjoittajien mielipiteitä käytetään tekosyynä ilkeydelle ja julmuudelle: luetaan kuin piru Raamattua, kunnes saadaan aikaiseksi tulkinta, joka oikeuttaa hyökkäyksen.

Ja tämäkään ei ole koko totuus.

• uk-ko kirjoitti:

myös noin. Puheeni oli suunnattu toiselle kirjoittajalle, joka sanoi, ettei saisi ottaa itseensä.

Mutta tietysti julmuus on mahdollista joka suuntaan, ei kai siitä ole epäselvyyttä.
        Ja jokainen perustelee oikeutuksensa julmuuteen aina uudestaan, kussakin tilanteessa.

Aika paljon kuitenkin kirjoittajien mielipiteitä käytetään tekosyynä ilkeydelle ja julmuudelle: luetaan kuin piru Raamattua, kunnes saadaan aikaiseksi tulkinta, joka oikeuttaa hyökkäyksen.

Ja tämäkään ei ole koko totuus.

ulkopuolelle. Ensin luodaan oletus pahuudesta ja sen jälkeen haetaan todisteet. Tyypillinen esimerkki teorian ja todisteiden sekoittumisesta.

• Jazuli
        ttuplai kirjoitti:

ulkopuolelle. Ensin luodaan oletus pahuudesta ja sen jälkeen haetaan todisteet. Tyypillinen esimerkki teorian ja todisteiden sekoittumisesta.

jing ja jang...=o)

• voisiko olla niin...

toisen pahuus kuin omansa?

• on puhtain ilo" totesi eräs tuntemani henkilö, joka istui tuolilla lukemassa ja taivaalta tuli pallo, mikä riisti lehden hänen käsistään.

Minä sinänsä nauroin siinä näkemääni tilannekomiikkaa.

Sinänsä itse aloitukseen, kateus on kattava voima.
      Syystä tai toisesta joillakin on kateus niin mustaa, että pakenee pilkkaan ja ivaan, jotta saisi kadehtimansa henkilön mielen mustaksi.
      Ja yleensä nuo pilkkaajat ovat senverran suuria luusereita, etteivät rohkene kirjoittamaan edes rekatulla nikillä.

• Kaikkea sitä lukeeki

vähätellä raiskatun tuntoja!?

En tiedä, voiko siitäkin joku kokea nautintoa vai johtuuko vain ajattelemattomuudesta.

• monte34

missähän vänksy on?

• Kaikkea sitä lukeeki
        monte34 kirjoitti:

missähän vänksy on?

Älä nyt hyvä ihminen sano, että rekisteröidyt ovat jotenkin arvostelun ulkopuolella tämän aloituksen tiimoilta!

• monte34
        Kaikkea sitä lukeeki kirjoitti:

Älä nyt hyvä ihminen sano, että rekisteröidyt ovat jotenkin arvostelun ulkopuolella tämän aloituksen tiimoilta!

selvästi

• monte34 kirjoitti:

selvästi

ollut mahdollisesti puolustus vänksyn hyökkäystä vastaan?

• monte34
        Genio.Mente kirjoitti:

ollut mahdollisesti puolustus vänksyn hyökkäystä vastaan?

hyök hik käys

• monte34 kirjoitti:

hyök hik käys

Sinähän sen omassa viisaudessa parhaiten tiedät...

• monte34
        Genio.Mente kirjoitti:

Sinähän sen omassa viisaudessa parhaiten tiedät...

meen paskalle

• Oopust

"Outoa että jotkut22.11.2009 12:12
      täällä uskoo että fiktiivisien hahmojen vittuiluista täällä vois tehä tutkintapyynnön.Kukaan täällä ei esiinny omalla nimellä,joten olette Aku/Iines Ankkoja,ette oikeita henkilöitä joita kunnialoukkaussyytteet koskee."

Oikeasti lähestytään suomalaisessakin oikeuskäytännössä muun maailman (eli USA:n) oikeudenkäyttötapoja. Toisaalta paska juttu, mutta ehkä juuri tällaisessa saattaa olla hyväksikin.

Pikku hiljaa aletaan näissä yhteisöissä, niin myös näillä palstoilla tulla siihen, että ns. vakiokirjoittajat ja tässä nimenomaan rekisteröidyt, mutta myös vakiopuskiakin, tulevat koko ajan tutummiksi ja tutummiksi ja jonkinasteinen tunnistaminen saattaa olla jossain vaiheessa tosiasiakin, mikseipä jopa ystävyyssuhteitakin kehittyisi.

Tällöin kaikenlainen ihmisen elämän tonkiminen ja palstalle tuominen vääristellyssä muodossa saattaa alkaa lähentelemään kunnianloukkausta. Myös toisen ihmisen elämän todellisten asioiden tuominen kaikkien setvittäväksi, sillekin varmasti löytyy jokin pykälä, tai tiedä häntä, aihetta kyllä olisi.

Aika näyttää, realiteetti on, ettei ole mitäänkeinoja pitää ketään täältä pois, jos ei mennä tunnistepalvelujen kautta jollain pankkitunnuksilla, joten joku muu tapa pitää keksiä.

Pähkinää, pähkinää... se ei kuitenkaan kiinnosta niitä ihmisiä, joilla siihen olisi mahdollisuudet, koska he ovat kaikki naamakirjassa, täällä heillä ei ole mitään tekemistä, koska ollaan niin anonymiä...

• Parempi myöhään...

Vahingoniloa on täällä kohdistettu mm.
      - lapsettomiin
      - ylipainoisiin
      - raiskattuihin

Herättivätkö nuo kohteet minkäänlaisia tunteita vai osallistuitko itse "kiduttamiseen"?

• työttömiä, rekattuja/rekkaamattomia, pedofiileja, poliitikkoja, etc. Toki ryhmiin kohdistuva loukkaaminen on luonteeltaan hivenen erilaista kuin yksilöön kohdistettu, mutta loppujen lopuksi ryhmissäkin on yksilöitä. Joidenkin päähänpotkiminen on vain yleisesti hyväksytympää - mutku muutkin.

• monte34

etenkin tummiin :)

• vittuilusta mitään fiboja. Ainoastaan jos itselle tai läheiselle vittuillaan ja saan sanottua jotain, mikä saa vittuilijan hiljaiseksi, silloin saan jotain tyydytystä asiasta.

Yksi hyväksi havaittu vittuiluun vastaaminen on se, ettei ymmärrä vittuilua. Siitä saa tietyn tyydytyksen, kun näkee toisen naaman vääntyvän pettymyksestä.

Keskustelupalsta-vittuiluun en tiedä miten suhtautua. Se ei toisaalta samalla tavalla satuta kuin irl itseä, jos itselle vittuillaan. Enemmän sitä pelkää muihin sattuvan. Toisaalta toivoo ja luottaa siihen, että muutkin suhtautuvat, niinkuin itse; toisesta korvasta (silmästä?) sisään, toisesta ulos.

• salli mun hekottaa

kun sinunkin kaikki töykeytesi ja törkeytesi tuotaisiin tähän etusivulle nähtäväksi...

En mä ollut ainakaan yhtään vahingoniloinen, kun kehotit sheriffiä (ex-sellaista) vetämään vittua päähänsä.
      Olenko siis hyvä ihminen - jopa sinua parempi?

• salli mun hekottaa

tuossa oli vittuuntumisesi itseäsi vanhempiin naisiin, jotka ahdistelevat itseään nuorempia miehiä rafloissa. Sheriffi kehitti sinua siistimään suutasi, mutta se ei sinulle käynyt.

• salli mun hekottaa kirjoitti:

tuossa oli vittuuntumisesi itseäsi vanhempiin naisiin, jotka ahdistelevat itseään nuorempia miehiä rafloissa. Sheriffi kehitti sinua siistimään suutasi, mutta se ei sinulle käynyt.

jonkun läheisen ennenaikainen poismeno on vähä eri mittakaavan asia kuin kehottaa vetää vittua päähän. Että ime munaa.

• relaxed_eyes kirjoitti:

jonkun läheisen ennenaikainen poismeno on vähä eri mittakaavan asia kuin kehottaa vetää vittua päähän. Että ime munaa.

mieli on sairas niin se ei erota noissa nyansseja.

• salli mun hekottaa
        timanttia kirjoitti:

mieli on sairas niin se ei erota noissa nyansseja.

jos osoittaisit aloitukseen sisältyvän nuo rellun mainitsemat seikat, joiden tajuamisen puutteesta minua syytät. Eihän minun velvollisuuteni ole lukea koko keskustelupalstaa läpi ennen kommentointia, vai kuinka? Kommenttini oli suora kommentti aloitukseen ja täysin logiikan mukainen.

• au-liskot

on tietty vahingonilohuumoria, ja vaikka kaverille voi nauraa kun sen housut ratkee perseestä. Ei se sitä tarkota etteikö tällaisessa tilanteessa vaihdettaisi kaverin kanssa takkeja, niin että se saa pidemmän takin ja pääsee kunnialla kotiin.

Oikeesti kipee asia? Näkee että oikeesti sattuu? Vähän vaikee nauraa. Ainahan sitä toivoo että joku mulkku joutus pissiin, mutta sitten jos se onkin pississä, niin ei kuitenkaan naurata. No jos se oikeen mulkku on ollu, niin voi olla pikkasen silleen tyytyväinen, mutta ei siitä nyt kiksejäkään saa.

• ...

tekopyhää lässytystä.

• persona-non-grata

esim. eilen palstalta luin, joka oli kohdistettu Koppikseen. Mitä sen edessä voi oikeastaan tehdä muutakaan, kuin oman velvollisuutensa ja tehdä siitä ilmoitus ylläpitoon ... ja toivoa, että tämänkaltaisiin ogelmiin sieltä käsin tartuttaisiin.

Juuri tälläisten vuoksi en itse täällä avaa juurikaan omaa persoonaani ... ehkä olen myös oman työni kautta oppinut sen, että annan itsestäni asiakkaille/potilaille vain senverran, mitä tarpeen. En mitään sellaista, jonka kautta minua voisi satuttaa.

Netti on edelleen maailma, jossa kuvitellaan ihmisten olevan kasvottomia olentoja, joita voi toista sivaltaa, miten huvittaa. Ei ymmärretä, että jokainen meistä on myös elävä ja tunteva ihminen. Sanat voivat satuttaa paljon enemmän, kuin yksikään lyönti, näin karkeasti ilmaistuna. Kirjoitetulla sanalla on voimaa ja painoarvoakin ... se jää ihmisten mieliin.

Meillä on toki jokaisella myös ne omat "varjomme" ja niistä käsin teemme paljon asioita, toimimme. Kenellä ne sitten on enemmän hallinnassa ja kenellä vähemmän ... tasapainoisempia ovat kuitenkin ne, ketkä ovat hyväksyneet ne omat "varjonsa" osaksi omaa elämäänsä.

Mutta, pahuutta ei saa koskaan hyväksyä ja sille pitää asettaa rajat. On myös eri asia olla eri mieltä asioista, kuin loukata toista menemällä henkilökohtaisuuksiin.

Tätä mieltä minä olen.

• ylläpito.

pitäisi tän palstan Miehen-logiikkana,ei tällaisia ongelmia olisi.

• monte34
        ylläpito. kirjoitti:

pitäisi tän palstan Miehen-logiikkana,ei tällaisia ongelmia olisi.

valitettavasti

• sun,
        monte34 kirjoitti:

valitettavasti

puskalogiikka.

• Jazuli

luettuani koko ketjun...ei passaa kertoa ittestään tänne nettiin mitään, mistä ei ole valmis kohtaamaan buuausta..yym...=o)

vain sillä voi välttyä pahalta mieleltä ja terävältä kieleltä..

..*spot*..

• loppu-

puheenvuoro!

• NOINNI::::???

.

tuleeks tänään telkusta mitään katsomisen arvoista

.

• ######??????
        NOINNI::::??? kirjoitti:

.

tuleeks tänään telkusta mitään katsomisen arvoista

.

'

Tv 1. 17.05 Dokumentti projekti: Karhumies

Tv 2.21.00 Seitsemäs taivas, vieraana Tommy Tabermann

Tv 1. 21.15 Ykkösdokumentti: Taikavoima

Tv 3. 20.00 Kadonneen jäljillä

Katso loput Telkku com:sta

'

'

• TV:tä::::!!!!!
        ######?????? kirjoitti:

'

Tv 1. 17.05 Dokumentti projekti: Karhumies

Tv 2.21.00 Seitsemäs taivas, vieraana Tommy Tabermann

Tv 1. 21.15 Ykkösdokumentti: Taikavoima

Tv 3. 20.00 Kadonneen jäljillä

Katso loput Telkku com:sta

'

'

.

ja sieltä tuli joku tv-sarja Samantha, elikkäs Christina Applegate, ei minkäänlaista tolkkua koko sarjassa mut onneksi ei ollu niin väliäkään :)

.

• ######?????????
        TV:tä::::!!!!! kirjoitti:

.

ja sieltä tuli joku tv-sarja Samantha, elikkäs Christina Applegate, ei minkäänlaista tolkkua koko sarjassa mut onneksi ei ollu niin väliäkään :)

.

'

telkkua katsomaan, on ollut muuta tekemistä. ;-)

Vilkaisin vaan ohimennen ohjelmistoa kun kerran kyselit.

'

• Ruhrin räätäli

antaa ajattelemattoman kakaran maistaa omaa rohtoaan.

• kivenheittäjä

Eipä ne taida elääkään kovin hyvin itsensä kanssa. Valtaosa tuon tason paskaa suoltavista on muutenkin sairaita mieleltään. Eipä heiltä voi suuria vaatia. Niinpä pitääkin itse miettiä, mitä omasta elämästään jakaa tällaisella palstalla.

Enemmän minua kuitenkin ihmetyttää kaltaisesi kirjoittajat. Sinäkin jeesustelet omalla nimimerkilläsi ja samalla olet yksi palstan pahimpia puskavittuilijoita. Nytkin reagoit vain, koska ystäväsi olivat kohteena. Miten sinä pystyt elämään itsesi kanssa?

• Relax hyvästä keskustelun avauksesta! Mä lähden nyt elämään :) Bye!

• salli mun hekottaa

• en onneksi kerennyt pilaamaan tätä keskustelua. Oli vähä ei niin mukavaa, mutta tärkeää tekemistä. Ja jos siinä asiassa olis käynyt huonosti, niin en varmasti olisi tällä palstalla siitä mitään maininnut. Ja muutenkin...pahuus mikä täällä näkyy alkaa olla liikaa ainaki mulle, koska joitakin kommentteja kun aamulla luin, niin tuli ihan fyysisesti huono olo.

Ja niin. On se perkelettä jos jonkun maailmaa järkyttää pelkkä haistattelu. Ei oo kyllä kerenny sellanen ihminen paljoa elämää näkemään.

• kirpela

että ihminen, joka kokoajan sohii toisten asioihin, näkee jotain sellaista, jonka saavuttamiseen itsellä ei ole voimia

tai

Hänellä on niin akuutti kipu itsellä päällä, että satuttamalla toista voi kuvitella olevansa ite hetkellisesti parempi.

Mut tää onkin vaan "maalais"järkee kaupungissa :)

• rusalkaa

on kiinnostuneet toisten asioista ja sitten pilkkaavat, levittelevät juoruja tai muuten vaan levittelevät käsityksiään jostain toisesta ON ITE MIELISAIRAITA! Ei ole normaalin ihmisen käytöstä laukata ympäriinsä hohottamassa tai haukkumassa jonkun toisen tekemisiä.

Nyt seuraan ton naapurikunnan kuolinkamppailua, kun ne yrittää yhdistyä johonkin lähinaapuriinsa. Voi juman kekka sielä sählää just ne ääliöt, joitten toimintaa(= olen ihmetellyt tosi pitkään. Isännät oikeen näyttää julkisesti kaikille ihmisille mitä idiootteja ne on. Mite se... oli Pilkka sattuukin omaan nilkkaan tai jotain sinne päin.

Noita muuten pikkasen sairaan puoleisia ihmisiä tuntuu olevan pilvin pimein...jos tää määrittelykriteeri otetaan käyttöön.

• rusalkaa

Tuosta vahingonilosta...se on taas sitä ihmisen kateutta. Kun toinen onnistuu, vituttaa suunnattomasti, ettei nahoissaan pysytä. Toisaalta, kun tulee vastoinkäymistä...sillon sitte hyökätään kimppuun, revitään sanan mukaisesti kappaleiksi. Noh, hohottaminen ja pilkkaaminenkin riittää, että saadaan purettua vahingoniloa ilmoille.

Suomalainen sosialismi ei oikeen toteudukaan siinä, että kun kaikille tarjotaan peruskoulussa SAMA, niin kaikki sitten yltäisi johonkin samaan... KORKEALLE tietenkin. Toiset onkin tyhmiä tai ne tekee vähemmän töitä. Voi olla, ettei jotkut tee mitään koko kouluaikana. Tämä taas näkyy jatkossa: Ei oikeen saavuteta mitään elämässä. Jotkut kuitenkin tekee jotain ja savuttaakin jotain...jo koulussa, peruskoulun aikana ja myöhemminkin. Tästä syystä ollaan helvetin kateellisia jo koulussa...ja myöhemminkin. Ei ikinä opita sitä, että OLLAAN KAIKKI ERILAISIA, sillä kaikkia tasapäistetään jotta kaikille tarjottaisi vain sama...peruslähtökohta. MUTTA KUN KAIKKI EI OLE SAMANLAISIA. Niin siis ne, jotka ei opi yleensäkään mitään koulussa, ei opi myöskään kunnioittamaan toisten erilaisuutta tai erilaista osaamista. Isojen talojen isot pojat vähät välittää opiskelemisesta, koska niillä on maat ja mannut taustatukena ja rahoittaja kaikille toilailuilleen...niin pitkälle kuin kyläpahanen antaa myöten voi päästellä höyryjä...tai ehkä OLI vielä 60- ja 70-luvulla. Nyt on ajettu maaseutua alas oikeen kunnolla. Se paha olo pitää jotenkin purkaa...ja se puretaan toisiin ihmisiin. Niihin, jotka onnistuu jossain tai jotenkin on päässeet eteenpäin...tai jotka OSAA jotain. Kun siis ite ei osatakaan mitään, kun ei ole koskaan opeteltukaan oikeen mitään.

Täällä maaseudulla erilaisuus pomppaa esiin. Se, joka osaa, näkyy kanssa. Jossain kaupungissa on osaajia ja kaikenlaisia muitakin ihmisiä pilvin pimein eikä tosiaankaan tarvitse tietää kaikkien tekemisiä tai osaamisia juurta jaksain. Ei voi edes tietää kaikkien tekemisiä! Kaupungissa saa olla piilossa. Sellaset ihmiset, jotka koko ajan sekaantuu toisten tekemisiin, on minun mielestäni sairaita. ne on sairaita kateudesta tai sitten oikeasti mieleltään sairaita. Jos vielä aktiivisesti lähdetään hajottamaan ja repimään kanssaihmisiä, on se osoitus siittä, että ihminen on todella eksyksissä!! Pahasti...

Se, että toista ihmistä kuuluu kunnioittaa, ei mitenkään tule mieleen. Jos tässä kohtaa siittä huomauttaa, vastaukseksi tulee, ei sekää tai et sinäkään kunnioita. Kostetaan, kun tilaisuus koittaa. JEES näin se tehään: isketään heti, kun tilaisuus koittaa. Silleen osoitetaan, että ollaan yhtä eläimiä kaikki. Kellekään ei tule mieleen, että voisi nousta eläimen tason yläpuolelle ja käyttäytyä ihmisiksi. Nimenomaan ei tartte kuin käyttäytyä!! Sen osaa kaikki...jos haluaa. Ilmeisesti ei halua.

• rusalkaa

Miksi sitten tuossa otin esimerkiksi jonkun kyläpahasen kuolinkamppailun...noh siittä viidakon meiningistä kuntarajan rajantakaa olen kertonut aiemminkin: Siellä oikeen revitellään ja revitään ihmisiä kappaleiksi. Isännät oikeen ajan kanssa KEKSII mahdollisimman vittumaisia juoruja toisesta, jonka kanssa ollaan kinassa. Sitten mietitään kenelle tai mille suunnalle kyseistä paskaa aletaan levittämään, että kohde joutuu vaikeuksiin tai varmasti kuulee paskasta, jonka on tarkoitus loukata. Silloin tyhmänä totesin ääneen, että EN TIENNYT MIESTEN OLEVAN JUORUÄMMIÄ! Itse jouduin äärimmäiseen epäsuosioon, kun nuorena neitona annoin rukkaset yhdelle ison talon tulevalle isännälle, enkä lähtenyt sen kanssa tanssimaan. Sitten toisen suvun kanssa jouduin vaikeuksiin, kun en saanut estettyä isoa maatilan ostoa. Ainoa tapa irtaantua järjettömistä taloudellisista sitoumuksista, joita mies suvun pakottamana teki, oli kihlauksen purkaminen!!! Paskaa ja kuraa on tullut niskaan parikymmentä vuotta sen jälkeen urakalla.

Ei ole olemassa mitään idylliä nimeltään maaseutu. On olemassa erilaisten hullujen ihmisten kokoontuminen, jossa kuka tahansa joutuu vuorollaan silmätikuksi...milloin mistäkin syystä. Kaunoja haudotaan vuosikymmenet. Mitään ei anneta anteeksi eikä mitään unohdeta!! Mun tilanteessani: Minua syytetään toisten tyhmistä tekemisistä, heidän omista tekemistä virheistään. Ihan kuin minun syytäni olisi jonkun järjettömät tekemiset! kyllä ne vaan on: Joku meni ostamaan MINULLE taloa, juu...

Kenestäkään ei oikeestaan pidetä huolta vaan jokainen pitää huolta itsestään, jos kykenee. Kyläyhteisössä ihmiset eivät pidä toisistaan eivätkä pidä huolta toisistaan. tai jotkut ehkä. Itsestään huolen pitämiseen kykenee vain ne, joilla on paljon maata ja siten tuloja jonkin verran. Tai siis he pitävät eniten puoliaan. Heitä myös kunnioitetaan rahan takia. Väitän, että ei kunnioita...vaan pelätään joitain tyyppejä, kun niillä on valtaa ja ne on sikoja. Niitten kanssa, jos joutuu hankauksiin, tietää joutuneensa pulaan. Tilanne olisi toinen, jos joku iso tilallinen on kaukaa viisas ja ajattelee lähiyhteisön parasta. Mutta jos iso isäntä tai yksi ja toinenkin on kusipää...siitä ei seuraa kuin kärsimystä ja riitoja lähiyhteisölle. Miksi pitäisi kunnioittaa kusipäätä, joka kulissien takaa yrittää ohjailla mielivaltaisesti kylän tapahtumia? Korostan mielivaltaisesti. ketään ei tarvitse kunnioittaa. mehän olemme tasavertaisia...ja samanlaisia nih!

Ihmettelen, ettei pojat mitään koulussa opi. Tai sitten on ollut jotain vikaa koulussa ja opettajassa. Maaseudulla tosin yleisesti 'pojat on poikia' eikä oikeen välitetä miten kasvatetaan lapsia. Tuossa kolme-neljäkymmentä vuotta sitten on jossain paikoin ollut vissiin liikaa lapsia kasvatettavana, kun ei ole ehditty ojentaa joitain tyyppejä ajoissa. Aikuisenakin ne vaan haluaa oman tahonsa läpi niin kuin uhmaikäiset lapset. Sitten isketään lapiolla päähän, jos ei tapahdu niin kuin ite haluaa. Kohta tää kielikuva tod. näk. toteutuu ihan oikeasti...niin tulehtuneet on ihmissuhteet tuolla päin.

• rusalkaa
        rusalkaa kirjoitti:

Miksi sitten tuossa otin esimerkiksi jonkun kyläpahasen kuolinkamppailun...noh siittä viidakon meiningistä kuntarajan rajantakaa olen kertonut aiemminkin: Siellä oikeen revitellään ja revitään ihmisiä kappaleiksi. Isännät oikeen ajan kanssa KEKSII mahdollisimman vittumaisia juoruja toisesta, jonka kanssa ollaan kinassa. Sitten mietitään kenelle tai mille suunnalle kyseistä paskaa aletaan levittämään, että kohde joutuu vaikeuksiin tai varmasti kuulee paskasta, jonka on tarkoitus loukata. Silloin tyhmänä totesin ääneen, että EN TIENNYT MIESTEN OLEVAN JUORUÄMMIÄ! Itse jouduin äärimmäiseen epäsuosioon, kun nuorena neitona annoin rukkaset yhdelle ison talon tulevalle isännälle, enkä lähtenyt sen kanssa tanssimaan. Sitten toisen suvun kanssa jouduin vaikeuksiin, kun en saanut estettyä isoa maatilan ostoa. Ainoa tapa irtaantua järjettömistä taloudellisista sitoumuksista, joita mies suvun pakottamana teki, oli kihlauksen purkaminen!!! Paskaa ja kuraa on tullut niskaan parikymmentä vuotta sen jälkeen urakalla.

Ei ole olemassa mitään idylliä nimeltään maaseutu. On olemassa erilaisten hullujen ihmisten kokoontuminen, jossa kuka tahansa joutuu vuorollaan silmätikuksi...milloin mistäkin syystä. Kaunoja haudotaan vuosikymmenet. Mitään ei anneta anteeksi eikä mitään unohdeta!! Mun tilanteessani: Minua syytetään toisten tyhmistä tekemisistä, heidän omista tekemistä virheistään. Ihan kuin minun syytäni olisi jonkun järjettömät tekemiset! kyllä ne vaan on: Joku meni ostamaan MINULLE taloa, juu...

Kenestäkään ei oikeestaan pidetä huolta vaan jokainen pitää huolta itsestään, jos kykenee. Kyläyhteisössä ihmiset eivät pidä toisistaan eivätkä pidä huolta toisistaan. tai jotkut ehkä. Itsestään huolen pitämiseen kykenee vain ne, joilla on paljon maata ja siten tuloja jonkin verran. Tai siis he pitävät eniten puoliaan. Heitä myös kunnioitetaan rahan takia. Väitän, että ei kunnioita...vaan pelätään joitain tyyppejä, kun niillä on valtaa ja ne on sikoja. Niitten kanssa, jos joutuu hankauksiin, tietää joutuneensa pulaan. Tilanne olisi toinen, jos joku iso tilallinen on kaukaa viisas ja ajattelee lähiyhteisön parasta. Mutta jos iso isäntä tai yksi ja toinenkin on kusipää...siitä ei seuraa kuin kärsimystä ja riitoja lähiyhteisölle. Miksi pitäisi kunnioittaa kusipäätä, joka kulissien takaa yrittää ohjailla mielivaltaisesti kylän tapahtumia? Korostan mielivaltaisesti. ketään ei tarvitse kunnioittaa. mehän olemme tasavertaisia...ja samanlaisia nih!

Ihmettelen, ettei pojat mitään koulussa opi. Tai sitten on ollut jotain vikaa koulussa ja opettajassa. Maaseudulla tosin yleisesti 'pojat on poikia' eikä oikeen välitetä miten kasvatetaan lapsia. Tuossa kolme-neljäkymmentä vuotta sitten on jossain paikoin ollut vissiin liikaa lapsia kasvatettavana, kun ei ole ehditty ojentaa joitain tyyppejä ajoissa. Aikuisenakin ne vaan haluaa oman tahonsa läpi niin kuin uhmaikäiset lapset. Sitten isketään lapiolla päähän, jos ei tapahdu niin kuin ite haluaa. Kohta tää kielikuva tod. näk. toteutuu ihan oikeasti...niin tulehtuneet on ihmissuhteet tuolla päin.

Willian Golding on kirjoittanut kirjan Kärpästen herra. Se pitäisi kaikkien lukea. Siinä on kuvattu, miten ihmiset joutuu joukkopsykoosiin ja tekee yhden ilkeän ihmisen päähänpistosta kaikkea pahaa...vaikka tietävät, ettei niin saa/voi tehdä. Kirjan tapahtumat kuvaavat poikajoukkoa autiolla saarella, mutta tarinaa ei pidä ottaa kirjaimellisesti. Silloin jäädään varsin vajaalle tulkinnan tasolle: Jos ajatellaan 'lapset on petoja'.

Oikeammin kuuluisi ajatella: Ihmiset on petoja! Jos puuttuu järjestystä ylläpitävä rakenne, tilanne karkaa käsistä. Jossain kyläpahasessa Suomen maaseudulla tilanne jyllää päällä kaiken aikaa. Me yhdessä ja erikseen kykenemme kirjan kuvaamaan joukkohysteriaan ja yhden...jos toisenkin ihmisen lynkkaamiseen.

Suomi express- ohjelmasta voi katsoa lisää. Homokammoa maaseudulla

http://areena.yle.fi/video/530512

Tuossa on tyypillinen esimerkki siitä, kun ihmiset ei voi sietää erilaisuutta. Ei kestetä sitä, että joku osaa jotain. Ollaan vaan kateellisia, kun toinen saa huomiota. Eikä edes ajatella, että huomio on ansaittua. Joku päästään vialla oleva kyläläisjoukko voi sitten terrorisoida ihan mielin määrin kenenkään uskaltamatta puuttua asiaan. Jos joku puuttuisi asiaan, saa kiusaajat riesakseen. Tällä tavoin koulukiusaajatkin jäävät paljastumatta. heitä pelätään. Pelätään, että itse joutuu kohteeksi.

Taiteilijaparin saamasta huomiosta ollaan kateellisia. Huomion saaminen sitten käännetään omassa kateellisessa päässä: Ne haluaa koko ajan huomiota. Annetaan sitte...huomiota. Ei ajatella, että jonkun tekeminen tai työ todellakin on huomionarvoista! Kaikenkukkuraksi paikkakunnan lehti näyttää oikeen mallia ja revittelee pakina-tyylisessä kirjoituksessaan alapäänhuumoria kyseisten taiteilijoitten työstä. Aivan kuin pakina antaisi oikeuden pilkata ihmisiä julkisesti lehden palstalla.

Saako täällä tehdä rauhassa työtään? Mielestäni ei taiteilija ainakaan saa tehdä! Ei ainakaan maaseudulla.

Omalta kohdaltani voin sanoa, että vahingonilo, pilkka ja viha, joka minuun kohdistuu ei ole ollut/ei ole oikeutettua. Minulle mm. on sanottu: Mikä sinä luulet olevasi!! Totean vaan, että työni on edelleen ennenäkemättömän ainutlaatuista, mutta ehkä tosiaan olin v. 1991 aikaani edellä. Odotan...Mitä? Ehkä odotan, että pahimmista vihaajistani aika jättää. Heillä on ollut omat syynsä vihata ja mustamaalata minua...tämä pitäisi jo nähdä selkeästi. Ei sen pitäisi liittyä minuun mitenkään, mutta maalitauluksi olen joutunut. Minulla on elämä, joka ei ollenkaan ole yhtä keksittyjen juorujen kanssa. Miksi tätä ei voi myöntää? Edelleen mennään pilkkaajien viitoittamaa tietä. Kiitos huomiostanne. Tämä ei kyllä kelpaa minulle. En näe mitään syytä tehdä työtäni.

Voisko joku jossain sanoa solvaajille, että ne pitäisi turpansa kiinni?!!!
        Tämä vahingonilosta tällä kertaa. Totean lopuksi:

*Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa*

ja vielä...

*Peliä ei ole vielä pelattu loppuun...*

• ja empatiakyky on vähissä tai puuttuu kokonaan sellaiselta ihmiseltä... Sellainen tietynlainen kovuus ja pinnallisuus on yleistynyt muutenkin...

• jaa?

En tiedä, että mistä asiassasi on kyse ( en yhtään ole perillä asiastasi ja aloituksesi ilmaisusi on melko epäselvää mielestäni), mutta voin sanoa, että ei takuulla ole fiksua ja kivaa vittuilu kipeistä asioista: itse en tee sellaista kenellekään. Samatenkaan ei myöskään ole ollut hauskaa vastaanottaa asiattomuuksia esimerkiksi sinulta tai joiltakin muilta rekisteröityneiltä kavereiltasi lähestulkoon aina tällä keskustelupalstalla käydessäni, jatkuvasti ja ajasta toiseen.

Hyvä, jos sinuakin edes jokin asia "kouraisee syrämmestä" ( vaikutat nimittäin mielestäni aika kylmältä ihmiseltä, noin yleisesti ottaen), mutta onko sinua KOSKAAN "kouraissut syrämmestä" esimerkiksi sellainen pitkäaikaisesti jatkunut asiaton, aiheetta mustamaalaava ja julma kiusaaminen esimerkiksi minua keskustelupalstalla kävijää kohtaan tällä keskustelupalstalla, mitä tällä palstalla olen OMAAN KÄYTÖKSEENI LIITTYMÄTTÄ saanut jatkuvasti myös sinulta ja joiltakin kummallisilta kavereiltasi vastaanottaa, eli esimerkiksi minun tuntemattoman keskustelupalstakävijän (vastalauseistani ja useimmiten ystävällisistäkin kieltävistä pyynnöistäni huolimatta!) pakkomielteistä kummallista puhuttelemista omaan kirjoittaamaani liittymättömästi esimerkiksi "eewariksi" ( mikä tai kuka se on - minä en tiedä!), vaikkei ko. em. vainoharhaisen luontoinen käytös kiusaajieni taholta ole koskaan ollut millään taholla asiallista MINUA palstakävijää kohtaan, saatika mitenkään MINUN palstatoimintaani millään tavalla liittyvää?

Kuvitteletko, että MINÄ pidän siitä, että tulen esimerkiksi sairaalloisilla, käytökseeni liittymättömillä ja vääristelevillä eewari-puhutteluillanne yhdistetyksi allaolevassa linkissä olevien aloitusten kaltaiseen mustamaalaavaan sontaan, mikä jatkuvasti ja ASIATTA muokkaa kirjoittajien mielikuvia MINUSTA tällä keskustelupalstalla käyvästä teille tuntemattomasta ihmisestä, kun juuri minua kerran _asiatta_ useat teistä ovat kiusanneet jatkuvasti?!! Minä en koskaan nimittäin yhdessäkään omassa postauksessani ole käyttänyt nimimerkkiä "eewari", enkä KOSKAAN OMANNUT foorumillenne edes rekisteröityä nimimerkkiä. En ole palstahäirikkö. Tässä linkki mm. minuaKIN keskusteluissa kiusanneiden pipipäiden ns. "eewarointiin" mm. lukuisilla asiattomilla aloituksillaan ( vaiko miksi tota sekopääkäytöstä voisi nimittää, minä en tiedä?), mille _sairaalloiselle_ ja joidenkin taholta mahdollisesti jopa harhaiselle ASIATTOMALLE palstakiusanteolle esimerkiksi sinun kaltaisesi palstakirjoittajat, relaxed_eyes, eivät ainakaan minun henkilökohtaisten palstahavaintojeni mukaan koskaan ole edes pyrkineet tekemään loppua:

http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/eewari?perpage=25&term_keywords=eewari

• amaly

minä ja kaikki me muutkin kipaisemalla vain peilin eteen ja katselemalla omaa kuvaa ja kysymällä siltä kuvalta kuinka sinäkin vittuilija voit elää itsesi kanssa? Tuliko edes hyvä mieli?

Tekopyhää tulla nyt väittämään tähän ettei koskaan ole kenellekään vittuillut.

• En vaan keksi siihen mitään sanottavaa... :/
      Liian vaikeita kysymyksiä.

• jaa?

Oleks sä ollut joskus bannissa? Mikäli olet ollut, niin mistä syystä arvelisit sellaisen kohdallasi johtuneen? Toinen kysymys sulle: Onko toi ainoa ja ensimmäinen rekisteröity nimimerkkisi, mitä koskaan foorumilla olet käyttänyt ja jos mikäli olisit omannut useampiakin rekisteröityjä nimimerkkejä, niin mistä syystä asia kohdallasi olisi mennyt siten, että olisi tarvinnut nimimerkkiä vaihtaakin? Kolmas kysymys sinulle: Oletko rekisteröitynyt omilla tiedoillasi?

Ihan kiinnostuksesta vain kyselen.:) Sä kun näytät olevan tollainen arvostettu palstakävijä joidenkin mielestä.:)

• rusalkaa

Nykyään pitää olla niin voittaja. Pitää olla olevinaan vahva ja menestyä hyvin. Sitten, kun se tuottaa vaikeuksia, lohdutusta haetaan siitä, että isketään toisia lyttyyn.

Myöskin sanotaan, että kaikki on KILPAILUA. Jotkut käsittää, että kilpailu tarkoittaa toisten lyömistä POIS LAUDALTA. Minä käsitän, että kilpailu tarkoittaa itsensä kanssa kilvoittelua. Tää taas on monille ihan vieras juttu. Minun mielestäni ihmisen kuuluu kuitenkin koko ajan oppia uutta ja ikään kuin haastaa itsensä aina uudelleen...tekemään paremmin, tekemään enemmän tai vielä enemmän...pitää valloittaa uusia osaamisalueita. Se, joka pysähtyy, EI KEHITY vaan taantuu. Tuollainen ihminen ei siis pelkästään ole paikoillaan vaan menee taakse päin. Silloin muitten eteneminen asioissaan alkaa oikein korostua omaan tekemiseen verrattuna. Tämä useimmiten alkaa kismittää...siittä sitten seurauksena hyökkäily toisten pärjäävämpien kimppuun erinäköisten tekosyitten varjolla. TÄSTÄ on kysymys myös koulukiusaamisessa. Kaikkein hävyttömintä on luokan etevien pinkoksi haukkuminen ja kaikenlainen alas vetäminen. Kyseenalaista on jo sekin, ettei eteville järjestetä heidän taolleen sopivaa erityisopetusta vaan laitetaan "kärsimään" ja "turhautumaan" tumppujen kanssa samaan luokkaan.

ME KAIKKI HYÖDYMME YHTEISÖNÄ SIITÄ, ETTÄ TOISET OSAA JA TOISET JOPA TEKEE ENEMMÄN JA VALLOITTAA UUSIA OSAAMISALUEITA...KOSKA SIITÄ SEURAA LÄHIYMPÄRISTÖLLE YLEENSÄ HYVINVOINTIA MONESSA MUODOSSA.

• huumorintajune

Olen usein vahingoniloinen ja totta vie,se on surullisten ihmisten puuhaa se.
      Jos joku on huonossa rakkaussuhteessa olen vahingoniloinen ettei se oo sinkku kuin mä.Mulla etuoikeutena oma rauha.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      522
      4368
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      3481
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      284
      2302
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      476
      2179
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      86
      1486
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1373
    7. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      102
      1301
    8. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      64
      1281
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      65
      1204
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      84
      1134
    Aihe