Pahin tauti, jonka olen kokenut

sikainfluenssainen

Ironista, kun telkkarissa asiantuntijat vakuuttavat sikainfluenssa tulevan useimmille lievänä. Mitä se lievänä tuleminen tarkoittaa? Onko se sitä, ettei tarvitse mennä sairaalahoitoon, vai että tauti on perusflunssan kaltainen. Minulla ja miehelläni, jotka molemmat olemme perusterveitä nuoria aikuisia, on sikainfluenssa ollut pahin kokemamma tauti. Kuume nousi molemmilla noin 39:ään ja olo oli todella heikko. Lihaksia ja päätä särki niin kovasti, että ainut helpotus tilanteeseen oli ääneen vaikeroiminen. Yskiminen otti tuskallisen kipeää. Tuntui kuin koko keuhkoputki repeytyisi hajalle. Vieläkin, vaikka kuume on laskenut jo 37,5, keuhkoputkeen ottaa yskiessä todella kipeää. Välillä puhuminenkin hengästyttää ja yöllä hikoilu yltyy niin pahaksi, että märkä paita täytyy vaihtaa, märkä peitto kääntää toisinpäin ja märkänä valuvasta rinnasta on pyyhittävä hiki pois. Väsymys on kova.

Jos olisi ollut tilaisuus valita, otanko taudin vai rokotteen, olisin ehdottomasti valinnut rokotteen. Harmi, että niitä saatiin Suomeen liian myöhään. Jos taas kysytään, onko tauti lievä, vastaan omasta kokemuksesta, ettei se sitä ole. Jos saa sikainfluenssan, sen huomaa varmasti.

231

15228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öööötöt

      osalle helpompi. Voi sen tosiaan kotonakin sairastaa ja kokea rankaksi. Sairaalahoitoon lähtee perusterveistä aikuisista suhteellisen harva kuitenkin. Moni vasta, kun henki ei enää meinaa kulkea. Lapset viedään helpommin hoitoon.

      • tt

        tulee rokotuksista huolimatta ja maksaa maltaita sairaslomat


      • VAROITUS!!!
        tt kirjoitti:

        tulee rokotuksista huolimatta ja maksaa maltaita sairaslomat

        PANDEMRIX ON NANOROKOTE!

        Nyt se on selvitetty ja nytten siitä on faktaa.

        http://mirjaleenaisoaho.blogit.uusisuomi.fi/2009/11/29/suomalaiset-pandemrix-on-nanorokote-ja-meita-on-raskaasti-huijattu/

        http://www.mdpi.com/1420-3049/14/9/3286/pdf

        PROOF PANDEMRIX IS A DANGEROUS NANO VACCINE
        A recent report of a pregnant woman who became braindead after rececing the swine flu jab in Finland received small molecular heparin for the sake of blood thinning because she had an artificial heart valve.
        It is possible that she died because of an interaction between the vaccine and the medicine.
        This interaction could, for example, have an impact on very complex system of blood coagulation, says a Finnish expert who found the report.
        Mirjaleena Isoaho in Finland contacted doctors but found widespread ignorance about nano vaccines and extremely dangerous effects of these vaccines on people health.
        Isoaho has summed up her thoughts by writing a blog entry called: "Finnish people, Pandemrix is a nano vaccine and we've been seriously screwed."
        http://tinyurl.com/yggkr39


    • Just joooo!

      Tuo ei ole mitään verrattuna helvetilliseen angiinaan. Kuume oli kauhea, ja jos vettä yritit juoda, se sattui helvetisti. Syömisestäkään ei tullut mitään, joten olin kuolla lähes nälkään.

      Ihme ettei taudista paasata missään, ja joka voi olla tosi vaarallinen hoitamattomana verrattuna sikanuhaan... :P

      • isourmas

        tottakai se on kovempi ku flunssa, mutta influenssaks lievä tai keskiverto. olin kanssa 4pvä 39asteen kuumeessa eli sika iski, mutta lievä se oli kun vertas esim. armeijassa sairastamaani a-virukseen. INFLUENSSA on aina vakava tauti, joka karsii heikoimmat, jo vuosisatojen tai tuhansien ajan näin on käynyt. Luulempa et ei olis tilattu rokotetta kuin riskiryhmille jos oli tiedetty, että kuolleisuus prosentti on niin pieni. Pidetään nyt päät kylmänä eikä aleta panikoimaan perkele sentään!


      • ketjun aloittanut

        Olen kyllä' sairastanut kolme kertaa angiinan. Nämä kolme kertaa tapahtuivat peräkkäin kahden kuukauden sisällä. Sen jälkeen nielurisat leikattiin. Olo ei kuitenkaan ollut silloin yhtä heikko kuin tässä taudissa.


      • sympatiat sulle

        ja angiinassa on jälkitauditkin aika pahoja myös...esimerkiksi kurkkupaise ei ole leikin asia. Ja se kurkkukipu on aivan eläimellinen!


      • fdhhfddf

        No jaa on angiina tuskallinen mutta ei sekään loppupeleissä ole paha verrattuna moniin pahempiin sairauksiin. Itse olen kokenut munuaistulehduksen joka ei sekään loppupeleissä ihan hirveä ollut. Kuume pahimmillaan 41,2 ja tulehdusarvo 240 (keuhkokuumeessa yleensä 100, normaalisti alle 10), ei tietenkään tajunnut mistä oli kysymys että se on munuaistulehdus ja siksi ei heti mennyt lääkäriinkään kun ei yskää eikä normiflunssaa. Monta päivää meni sekavuuden tilassa kuumeen takia vaan vapisten,ruokaa ei maittanut viikkoon ja selkäkipu ihan järkyttävää. Ennen tulehduksen tulemista ihmetteli vaan että miksiköhän en jaksa kävellä ja tuntuu että selkä on ihan jäykkä.
        Angiina on kyllä yksi kiusallisimmista taudeista.Kerran sain sen pitkittyneenä ja ei eka antibioottikuuri auttanut vaan kun kävi lääkärissä ne totesi että pahemmalta näyttää kuin ennen antibioottikuuria. : ) Se olo on aivan ihana kyllä kun miettii että joisiko vai ei. Ja loppupeleissä ei juo kun tietää että mitä tahansa laittaakin kurkusta alas niin sattuu niin hirveenä. Se on kyllä v-mäisin. Toivottavasti en saa sikainfluenssaa. Rokotusta en ole mennyt hakemaan..


      • Tämmöinen lentsu
        ketjun aloittanut kirjoitti:

        Olen kyllä' sairastanut kolme kertaa angiinan. Nämä kolme kertaa tapahtuivat peräkkäin kahden kuukauden sisällä. Sen jälkeen nielurisat leikattiin. Olo ei kuitenkaan ollut silloin yhtä heikko kuin tässä taudissa.

        Se vastas oireiltaan just tota sikaflunssaa.

        Yks aamu polin pyörällä ja ihmettelin, että miten ei taho tulla pyörällä ajosta yhtää mitää. Iha kieroille heitti. Kotia päästyäni mittasin kuumeen niin 38,5 oli lämpöä. Viimeksi kakarana oli ollu nii korkee kuume. Ihmettelin, että miten se niin yhtäkkiä alko, kun edellisenä iltana oli tosi hyvä olo. Sitten seuraavana päivänä kuume jatku samoissa lukemissa ja tuli joka ikinen jäsen kipiäksi. Yläselkä, alaselkä ja pää oli kipiä ja tosi huono olo. Aivan järkyttävä. Tulin siihen tulokseen sillon, että jos ois yhtään sen kipiämpi niin sitä ois jo puoleksi haudassa. Kuumetta kesti kolmisen päivää ja lihaskipuja parisen päivää. Yskiessä kävi keuhkoihin kipiää. Se on ollu kauhein "lentsu" mikä on ollu. Oon täsä nyt miettiny, että olikohan tuota sikainflua jo sillon.


      • minulla vastaava
        Tämmöinen lentsu kirjoitti:

        Se vastas oireiltaan just tota sikaflunssaa.

        Yks aamu polin pyörällä ja ihmettelin, että miten ei taho tulla pyörällä ajosta yhtää mitää. Iha kieroille heitti. Kotia päästyäni mittasin kuumeen niin 38,5 oli lämpöä. Viimeksi kakarana oli ollu nii korkee kuume. Ihmettelin, että miten se niin yhtäkkiä alko, kun edellisenä iltana oli tosi hyvä olo. Sitten seuraavana päivänä kuume jatku samoissa lukemissa ja tuli joka ikinen jäsen kipiäksi. Yläselkä, alaselkä ja pää oli kipiä ja tosi huono olo. Aivan järkyttävä. Tulin siihen tulokseen sillon, että jos ois yhtään sen kipiämpi niin sitä ois jo puoleksi haudassa. Kuumetta kesti kolmisen päivää ja lihaskipuja parisen päivää. Yskiessä kävi keuhkoihin kipiää. Se on ollu kauhein "lentsu" mikä on ollu. Oon täsä nyt miettiny, että olikohan tuota sikainflua jo sillon.

        tauti, avian samat oireet.
        Lienee ollut ihan oikea influenssa. Näitähän on ollut aina ja joillekin tulee kovempia oireita kuin toisille. Mielestäni sikatauti ei tästä eroa, saattaa ehkä tarttua hieman helpommin, mutta periaatteessa tämä on influenssa muiden joukossa.


      • KuumeKalle

        En ole sairastanut sikainfluenssaa, mutta itsellä myös Angina oli pahin kokemus ikinä. Aivan järkyttävä olo pari päivää. Hourailua ja kamalaa pahoinvointia. Sairastuin laivaristeilyllä, enkä pystynyt syömään tai juomaan mitään. Kotiin palattuani olo oli jo selvästi parantunut, joten päätin lähteä käymään työterveyshuollossa. Ajelin sinne autolla muina miehinä kun olo oli jo ihan kohtuullisen hyvä. Perillä hoitsu mittasi kuumeeksi 39.5 astetta. En uskalla edes ajatella kuinka korkea kuume oli silloin kun olo oli pahimmillaan.


      • Sii-Voi-Lee

        Puhutko näistä päivistä vai kenties aiemmin sairastetusta Angiinasta. Angiinani loppuivat Nielurisojen poiston jälkeen. Poistata omasi jos et sitä vielä ole tehnyt. Suosittelen.


      • heikox veti
        Tämmöinen lentsu kirjoitti:

        Se vastas oireiltaan just tota sikaflunssaa.

        Yks aamu polin pyörällä ja ihmettelin, että miten ei taho tulla pyörällä ajosta yhtää mitää. Iha kieroille heitti. Kotia päästyäni mittasin kuumeen niin 38,5 oli lämpöä. Viimeksi kakarana oli ollu nii korkee kuume. Ihmettelin, että miten se niin yhtäkkiä alko, kun edellisenä iltana oli tosi hyvä olo. Sitten seuraavana päivänä kuume jatku samoissa lukemissa ja tuli joka ikinen jäsen kipiäksi. Yläselkä, alaselkä ja pää oli kipiä ja tosi huono olo. Aivan järkyttävä. Tulin siihen tulokseen sillon, että jos ois yhtään sen kipiämpi niin sitä ois jo puoleksi haudassa. Kuumetta kesti kolmisen päivää ja lihaskipuja parisen päivää. Yskiessä kävi keuhkoihin kipiää. Se on ollu kauhein "lentsu" mikä on ollu. Oon täsä nyt miettiny, että olikohan tuota sikainflua jo sillon.

        liikuskeli joku Fujian virus,vai mikä se oli,mut kuitenkin 6 päivää kesti helvetin kova,seilaava kuume.Mitään muita flunssa oireita ei ollu kuumeen lisäksi.Viikon se otti parantumisen jälkeen ennenku olo oli normaali.


      • koettu
        sympatiat sulle kirjoitti:

        ja angiinassa on jälkitauditkin aika pahoja myös...esimerkiksi kurkkupaise ei ole leikin asia. Ja se kurkkukipu on aivan eläimellinen!

        itellä oli v.95 kova angiina.3 päivää oli kurkku kipee ja sen jälkeen kasvoi toi helekutin kurkkupaise tukkien suunnilleen koko kurkun.Ei pystyny syödä,hädin tuskin juomaankaan ja varsinkaan ei voinu käyttää puhelinta,ku ei voinu puhua.No,sitten paise puhkottiin ja armoton hevoskuuri antibioottia piti syödä.


      • erkkapena
        Tämmöinen lentsu kirjoitti:

        Se vastas oireiltaan just tota sikaflunssaa.

        Yks aamu polin pyörällä ja ihmettelin, että miten ei taho tulla pyörällä ajosta yhtää mitää. Iha kieroille heitti. Kotia päästyäni mittasin kuumeen niin 38,5 oli lämpöä. Viimeksi kakarana oli ollu nii korkee kuume. Ihmettelin, että miten se niin yhtäkkiä alko, kun edellisenä iltana oli tosi hyvä olo. Sitten seuraavana päivänä kuume jatku samoissa lukemissa ja tuli joka ikinen jäsen kipiäksi. Yläselkä, alaselkä ja pää oli kipiä ja tosi huono olo. Aivan järkyttävä. Tulin siihen tulokseen sillon, että jos ois yhtään sen kipiämpi niin sitä ois jo puoleksi haudassa. Kuumetta kesti kolmisen päivää ja lihaskipuja parisen päivää. Yskiessä kävi keuhkoihin kipiää. Se on ollu kauhein "lentsu" mikä on ollu. Oon täsä nyt miettiny, että olikohan tuota sikainflua jo sillon.

        No ei ollut. Jos ja kun sikainfluenssa leviää nopeasti ja helposti, niin kyllä se olisi huomattu jo aikaisemmin. Koko taudista ei tiedytty mitään ja sitten se todettiiin jossain todella kaukana ensiksi sioilla, josta nimi sikainfluenssa johtuu. Jos sitä olisi ollut jo suomessa niin miten se sitten jonnekkin Meksikoon ehti sioille ennen kun muut ihmiset sairastuivat...??


      • ::teema::
        erkkapena kirjoitti:

        No ei ollut. Jos ja kun sikainfluenssa leviää nopeasti ja helposti, niin kyllä se olisi huomattu jo aikaisemmin. Koko taudista ei tiedytty mitään ja sitten se todettiiin jossain todella kaukana ensiksi sioilla, josta nimi sikainfluenssa johtuu. Jos sitä olisi ollut jo suomessa niin miten se sitten jonnekkin Meksikoon ehti sioille ennen kun muut ihmiset sairastuivat...??

        Jotain vuosi sitten Teema näytti dokkarin muistaakseni ännällä alkaneelta viruksesta mikä tuotti kovan kuumeen veti monet kuolemaan toiset ensin koomaan. Tais Thaikuissa yks mies pelastua 9kk. sairaalassa olon ja kooman jälkeen.

        Kansainvälinen tutkijaryhmä lähti tavoittamaan viruksen lähdettä ja pitkällisen maantieteellisen kolmiodraaman jälkeen jäljistivät viruksen alun sikoihin jotka taasen olivat saaneet tartunnan thaikkujen sikalan puun latvoissa heiluneiden hedelmälepakoiden ulosteista.

        Lepakot siis söivät samoja hedelmiä kuin ihmiset, paskansivat sikalan ruokaan, possut söivät, ihmiset olivat sikoihin yhteyksissä monin tavoin ja noissa maissa eläimet ja ihmiset ovat aivan liian lähellä toisiaan. Olikohan n jotain-virus tai jotain en muista. Tuhansia sikoja lahdattiin ajamalla ne karsinoista vähintään 10-metriä syvään kuoppaan mihin armeija ampui ne. Ihmiset olivat ymmällään samoin katsoja. Dokkari oli aika tujua katsottavaa eikä silloin tullut ajatelleeksi kuin hetken että se voisi koskettaa myös meitä. No nyt se tuli. Seuraavaksi tulee variantit.


      • järkeä saa käyttää
        isourmas kirjoitti:

        tottakai se on kovempi ku flunssa, mutta influenssaks lievä tai keskiverto. olin kanssa 4pvä 39asteen kuumeessa eli sika iski, mutta lievä se oli kun vertas esim. armeijassa sairastamaani a-virukseen. INFLUENSSA on aina vakava tauti, joka karsii heikoimmat, jo vuosisatojen tai tuhansien ajan näin on käynyt. Luulempa et ei olis tilattu rokotetta kuin riskiryhmille jos oli tiedetty, että kuolleisuus prosentti on niin pieni. Pidetään nyt päät kylmänä eikä aleta panikoimaan perkele sentään!

        Niin paljon levitetään turhaa paniikkia, kuten tuo, että virus jäisi lillumaan kansan keskuuteen vuosikausiksi.


      • mulla...
        sympatiat sulle kirjoitti:

        ja angiinassa on jälkitauditkin aika pahoja myös...esimerkiksi kurkkupaise ei ole leikin asia. Ja se kurkkukipu on aivan eläimellinen!

        ehti olla angiina päällä 2 viikkoa ennen kun menin lekuriin. Pieni kurkkukipu ja tukkosuus kurkussa mutta mä sairastankin migreeniä, joten angiinat ym räkätaudit eivät ole `sairauksia`.


      • apu tuli

        Angiinat,jolloin ei pystynyt tekemään nielemisliikettä ja kun se "automaattisesti" tapahtuisen seurauksena oli h.........moinen kipu.Nielurisojen poiston jälkeen ei ole ollut ongelmia.Leikkaus oli kokemus sinänsä 30:senä:( (oli piilotulehdus päälllä)


      • Näin on

        ...minulta leikattii kaikki pois...siis nielu-ja kitarisat alle kouluikäisenä...olin koko ajan angiinas...ja välil niin pahassa, et kuulo meni viikoiksi...mutta, silti tauti voi iskeä...
        ja nyt siis angiinan tapainen jo viikon kiusannut...eikä tunnu paranevan sitte millään...aluksi oli vain syvällä kurkussa kipuna, kuume ja päätä särkee vuorokauden ympäri...tuntuu, ettei buranat, panafolit auta kunnolla...tauti levinnyt jo nenä alueelle eli turpa tukossa jne...maanantaina eli huomena pitäis jaksaa töihin....??


      • sikarutto!!!!
        ::teema:: kirjoitti:

        Jotain vuosi sitten Teema näytti dokkarin muistaakseni ännällä alkaneelta viruksesta mikä tuotti kovan kuumeen veti monet kuolemaan toiset ensin koomaan. Tais Thaikuissa yks mies pelastua 9kk. sairaalassa olon ja kooman jälkeen.

        Kansainvälinen tutkijaryhmä lähti tavoittamaan viruksen lähdettä ja pitkällisen maantieteellisen kolmiodraaman jälkeen jäljistivät viruksen alun sikoihin jotka taasen olivat saaneet tartunnan thaikkujen sikalan puun latvoissa heiluneiden hedelmälepakoiden ulosteista.

        Lepakot siis söivät samoja hedelmiä kuin ihmiset, paskansivat sikalan ruokaan, possut söivät, ihmiset olivat sikoihin yhteyksissä monin tavoin ja noissa maissa eläimet ja ihmiset ovat aivan liian lähellä toisiaan. Olikohan n jotain-virus tai jotain en muista. Tuhansia sikoja lahdattiin ajamalla ne karsinoista vähintään 10-metriä syvään kuoppaan mihin armeija ampui ne. Ihmiset olivat ymmällään samoin katsoja. Dokkari oli aika tujua katsottavaa eikä silloin tullut ajatelleeksi kuin hetken että se voisi koskettaa myös meitä. No nyt se tuli. Seuraavaksi tulee variantit.

        no onneksi tämä sika variantti tuli miedompana kun norm flunssa joka tappaa 500-2000, tää heinänuha tappo vain 16, toiv lepakot paskantelisi yhtä mietoja pöpöjä ku tä sikarutto nyt


      • rokotus minulle
        sikarutto!!!! kirjoitti:

        no onneksi tämä sika variantti tuli miedompana kun norm flunssa joka tappaa 500-2000, tää heinänuha tappo vain 16, toiv lepakot paskantelisi yhtä mietoja pöpöjä ku tä sikarutto nyt

        Onneksi riskiryhmät ehdittiin rokottaa ajoissa, jotta useampia kuolleita ei tullut. Tauti tosin jyllää yhä Suomessa, joten tuo luku voi kasvaa.


      • nnjjhhh
        rokotus minulle kirjoitti:

        Onneksi riskiryhmät ehdittiin rokottaa ajoissa, jotta useampia kuolleita ei tullut. Tauti tosin jyllää yhä Suomessa, joten tuo luku voi kasvaa.

        Mitä mieltä olet,pitäisikö myös ei-riskiläisten mennä rokotukseen?


      • =0934))
        nnjjhhh kirjoitti:

        Mitä mieltä olet,pitäisikö myös ei-riskiläisten mennä rokotukseen?

        EI TODELLAKAAN!!!!! TÄMÄ ON TAAS TURHAA HÖSSÖTYSTÄ KOKO SIKAINFLUENSSA!!! Itse en aio ottaa rokotetta, enkä saa tautia. Pahin tauti jonka olen sairastanut on keuhkokuume. Silloin yskitti niin paljon ja niin kauan että tuli oksennus. Tosin, oksennus oli pelkkää mahanestettä sillä en ollut syönyt MITÄÄN yli viikkoon. Ja nää idiootit vielä väittää et 39 kuumetta on paha. VOI APUA!


      • Inhotusta
        isourmas kirjoitti:

        tottakai se on kovempi ku flunssa, mutta influenssaks lievä tai keskiverto. olin kanssa 4pvä 39asteen kuumeessa eli sika iski, mutta lievä se oli kun vertas esim. armeijassa sairastamaani a-virukseen. INFLUENSSA on aina vakava tauti, joka karsii heikoimmat, jo vuosisatojen tai tuhansien ajan näin on käynyt. Luulempa et ei olis tilattu rokotetta kuin riskiryhmille jos oli tiedetty, että kuolleisuus prosentti on niin pieni. Pidetään nyt päät kylmänä eikä aleta panikoimaan perkele sentään!

        Siistipä kielen käyttösi!


      • Tämmöinen lentsu kirjoitti:

        Se vastas oireiltaan just tota sikaflunssaa.

        Yks aamu polin pyörällä ja ihmettelin, että miten ei taho tulla pyörällä ajosta yhtää mitää. Iha kieroille heitti. Kotia päästyäni mittasin kuumeen niin 38,5 oli lämpöä. Viimeksi kakarana oli ollu nii korkee kuume. Ihmettelin, että miten se niin yhtäkkiä alko, kun edellisenä iltana oli tosi hyvä olo. Sitten seuraavana päivänä kuume jatku samoissa lukemissa ja tuli joka ikinen jäsen kipiäksi. Yläselkä, alaselkä ja pää oli kipiä ja tosi huono olo. Aivan järkyttävä. Tulin siihen tulokseen sillon, että jos ois yhtään sen kipiämpi niin sitä ois jo puoleksi haudassa. Kuumetta kesti kolmisen päivää ja lihaskipuja parisen päivää. Yskiessä kävi keuhkoihin kipiää. Se on ollu kauhein "lentsu" mikä on ollu. Oon täsä nyt miettiny, että olikohan tuota sikainflua jo sillon.

        Minä pitelin vastaavaa jo pari kuukautta sitten, tuntui ettei keuhkot tyhjene ollenkaan. Lääkäri kuunteli ja sanoi, että keuhkot ovat puhtaat, määräsi yskänlääkettä ja käski kotiin. Sen jälkeen yskin ja köhin pari kuukautta, nyt vasta alkaa helpottaa. Perusteli vaan tupakalla, kun poltan. Oon polttanut jo 25v, mutta ei vastaavaa ole ollut.
        Terv: Pertti


    • elävien kirjoissa

      teillä ollut. Samanlaisesta taudinkuvasta olemme mekin mieheni kanssa jo toipuneet. Ilman jälkitauteja.
      Nyt teidänkin elimistönne muodostaa normaalin immuniteetin, joka on tehokkaampi kuin rokotteilla saatu.
      En missään nimessä olisi ottanut rokotetta, vaikka olisin tiennyt oireet etukäteen.
      Influenssa vain on kovempi sairaus kuin tavallinen flunssa.
      Moni on sairastunut rokotteesta 40 asteen kuumeeseen, samanlaiseen kovaan keuhkokipuun, nivel- ja lihassärkyihin, huimausta, outo olo päässä. Kokemansa jälkeen ovat sanoneet, etteivät missään tapauksessa olisi ottanut rokotetta, jos olisivat tienneet miten kipeiksi ovat tulleet. Sen kokemuksen jälkeen eivät ole antaneet rokottaa lapsiaan.
      Paranemisiin, olette jo voiton puolella.

      • Kunnioitusta

        Eihän sikaflunssa itsessään olekkaan tappava vaan ne jälkitaudithan ne tappaa ja tappaisivatkin monet ilman antibiootteja. Turha vähätellä tautia johon liittyy sekä mahdollisuus viruksen että bakteerin aiheuttamaan keuhkokuumeeseen.


      • se siitä
        Kunnioitusta kirjoitti:

        Eihän sikaflunssa itsessään olekkaan tappava vaan ne jälkitaudithan ne tappaa ja tappaisivatkin monet ilman antibiootteja. Turha vähätellä tautia johon liittyy sekä mahdollisuus viruksen että bakteerin aiheuttamaan keuhkokuumeeseen.

        Tiesitkö, että voit sairastua keuhkokuumeeseen ilman sikatautiakin, voit joutua teholle ja voit vaikka kuolla.
        Kaikella kunnoituksella.


      • Kunnioitusta
        se siitä kirjoitti:

        Tiesitkö, että voit sairastua keuhkokuumeeseen ilman sikatautiakin, voit joutua teholle ja voit vaikka kuolla.
        Kaikella kunnoituksella.

        nyt on keskustelun kohteena sikaflunssa eikä ne kaikki muut mahdolliset.

        Ite kunnioitan luontoa, johon kaikki bakteerit ja viruksetkin kuuluu. Myös kaikkitietävä tai niin luuleva ihminen, joka itseasiassa on vain yksi mutaatio sekin.


      • Dr killer
        Kunnioitusta kirjoitti:

        Eihän sikaflunssa itsessään olekkaan tappava vaan ne jälkitaudithan ne tappaa ja tappaisivatkin monet ilman antibiootteja. Turha vähätellä tautia johon liittyy sekä mahdollisuus viruksen että bakteerin aiheuttamaan keuhkokuumeeseen.

        Suurin osa sikainfluenssoista paranee ilman keuhkokuumetta.
        Jos tulee keuhkokuume, niin hoidetaan sitten antibiootilla. Harva enää tänä päivänä kuolee keuhkokuumeeseen.
        1918 ei ollut antibiootteja käytössä, joten ihmisiä kuoli keuhkokuumeeseen pilvin pimein.
        Siksi tämä ns espanjantauti on edelleen niin pahassa maineessa.
        Suhteellisuden tajua asoihin, bliis.


      • 18+19

        Ei mulla rokotuksesta tullu ainakaan muuta kuin käsi kipeeks ja sitä kesti pari päivää. Toi rokotuksella pelotteleminen on ihan naurettavaa. Kuinka monta henkeä ja kuinka paljon kärsimystä maailmassa on säästetty rokottamalla ihmisiä tauteja vastaan. Ei sitä kaikkia tauteja tartte kokea jos kerta rokotukset on olemassa!


      • oklöh

        Kukaan ei tiettävästi ole kuollut sikainfluenssarokotukseen mutta itse tautiin on - miettikää välillä sitäkin!


      • näin on
        oklöh kirjoitti:

        Kukaan ei tiettävästi ole kuollut sikainfluenssarokotukseen mutta itse tautiin on - miettikää välillä sitäkin!

        Suomessa on todistetusti kuollut yksi lapsi sikainfluenssaan. Sekin oli selkeä hoitovirhe.
        Lapsi ei päässyt hoitoon.
        Rokotuksen saatuaan on kuollut useampi riskiryhmään kuulunut, vakavasti perussairas.
        Sitähän ei tietenkään myönnetä, on helpompi sanoa, että he kuolivat sikainfluenssaan kuin rokotteeseen.
        Yhtään perustervettä ei ole kuollut rokotteeseen, mutta ei myöskään yhtään perustervettä aikuista ole kuollut sikainfluenssaan.


      • köhkkööhöö
        18+19 kirjoitti:

        Ei mulla rokotuksesta tullu ainakaan muuta kuin käsi kipeeks ja sitä kesti pari päivää. Toi rokotuksella pelotteleminen on ihan naurettavaa. Kuinka monta henkeä ja kuinka paljon kärsimystä maailmassa on säästetty rokottamalla ihmisiä tauteja vastaan. Ei sitä kaikkia tauteja tartte kokea jos kerta rokotukset on olemassa!

        mentäessä ei kai sitten tarvitse tuberkuloosirokotetta tietyissa maissa, joissa sitä on, koska taudit on NIIIIN helppo sairastaa joidenkin mielestä. Riittää, että yskii keuhkonsa pellolle.


      • böbi pöpö
        köhkkööhöö kirjoitti:

        mentäessä ei kai sitten tarvitse tuberkuloosirokotetta tietyissa maissa, joissa sitä on, koska taudit on NIIIIN helppo sairastaa joidenkin mielestä. Riittää, että yskii keuhkonsa pellolle.

        mistä saa tuberkuloosirokotteen. Otan sen ilman muuta.
        Ajattelin matkustaa meksikoon.
        Jopas oli nopea viruksen muuttuminen bakteeriksi. Mutaatio varmaan.


      • ltlyltk
        böbi pöpö kirjoitti:

        mistä saa tuberkuloosirokotteen. Otan sen ilman muuta.
        Ajattelin matkustaa meksikoon.
        Jopas oli nopea viruksen muuttuminen bakteeriksi. Mutaatio varmaan.

        suomalaiset jo kakarana. Säkin olet saanut. Se on se calmette tai BGC-rokote.


      • ei sattumaa
        oklöh kirjoitti:

        Kukaan ei tiettävästi ole kuollut sikainfluenssarokotukseen mutta itse tautiin on - miettikää välillä sitäkin!

        sveitsi kieltäyty rokotteista, kuolleita 0, faktaa


      • Jansku70
        Kunnioitusta kirjoitti:

        Eihän sikaflunssa itsessään olekkaan tappava vaan ne jälkitaudithan ne tappaa ja tappaisivatkin monet ilman antibiootteja. Turha vähätellä tautia johon liittyy sekä mahdollisuus viruksen että bakteerin aiheuttamaan keuhkokuumeeseen.

        Itse olen sairastanut bakteerin aiheuttaman keuhkokuumeen. Tulehdusarvot oli 260 ja kuume oli yli 40. sain antibioottia suoraan suoneen kolme kertaa vuorokaudessa ja suun kautta lisäksi, sairaalassa oli viikon verran ja minulla oli 9 kuukauden vanha vauva... En kyllä haluaasi moista tautia enää ikinä


      • NAINEN 57
        Jansku70 kirjoitti:

        Itse olen sairastanut bakteerin aiheuttaman keuhkokuumeen. Tulehdusarvot oli 260 ja kuume oli yli 40. sain antibioottia suoraan suoneen kolme kertaa vuorokaudessa ja suun kautta lisäksi, sairaalassa oli viikon verran ja minulla oli 9 kuukauden vanha vauva... En kyllä haluaasi moista tautia enää ikinä

        Olen kanssasi samaa mieltä, sairastin vuosi sitten bakteerin aiheuttaman keuhkokuumeen. Ensi oireista, jotka alkoivat ilman mitään flunssaa. Jouduin sairaalahoitoon myöskin viikoksi. Kuume ei ollut edes kovin korkea, sahasi edes takaisin 37-38:n välillä. CRP-arvoni oli 378, kun menin sairaalan päivystykseen hakemaan apua , jouduin heti sisälle tiputukseen ja tehovalvontaan vuorokaudeksi. Onneksi sain sairaalasta hyvää hoitoa. Jouduin olemaan sairaslomalla noin kuukauden ennenkuin pystyin aloittamaan työt.Siksi aioin ottaa nyt keuhkokuumerokotteen, jotten sairastuisi enää ainakaan siihen tautiin. Se on rankin tauti mitä tiedän, ei todellakaan ole mikään ihme, että siihen kuolee vielä nuoria ja perusterveitä ihmisiä.


      • seulotaan
        ei sattumaa kirjoitti:

        sveitsi kieltäyty rokotteista, kuolleita 0, faktaa

        Vaan entäpä jos tauti onkin Jumalan lähettämä,eikä sitä voida ihmisvoimin parantaa?


      • Koff III
        ei sattumaa kirjoitti:

        sveitsi kieltäyty rokotteista, kuolleita 0, faktaa

        sait tiedon? Kuullostaa mielenkiintoiselta. Sveitsiläiset ovat ilmeisen älykästä kansaa.


      • Moooseees
        seulotaan kirjoitti:

        Vaan entäpä jos tauti onkin Jumalan lähettämä,eikä sitä voida ihmisvoimin parantaa?

        välittää tautia Baxter - lääkevalmistajan taholta. Murha on murha vaikka se tehtäisiin WHO:n tai THL:n valvonnassa. Välttäkää rokotetta.


      • Ba rt
        oklöh kirjoitti:

        Kukaan ei tiettävästi ole kuollut sikainfluenssarokotukseen mutta itse tautiin on - miettikää välillä sitäkin!

        yli kaksisataa, Ruotsissa yli kymmenen , montako kuollutta Suomessa... ei tietenkään yhtään. Ei keskenmenoja eikä juuri muitakaan haittoja. Vittu mitä korruptoitunutta paskaa meille syötetään. Piikki tappaa, ennemmin tai myöhemmin.


      • apinattietää

        Niin miten se nyt sitten todistetaan että saa rokotteesta sen taudin vai saako sen muualta. Sitä ei voi todistaa. Mielestäni on hyvinkin mahdollista saada se tauti sieltä missä ne kaikkein hysteerisimmät hygieniafriikit tallustaa eli rokotejonoista :D. Se on kuitenkin 2 viikkoa siihe että immuniteetti on muodostunut.


      • vv
        se siitä kirjoitti:

        Tiesitkö, että voit sairastua keuhkokuumeeseen ilman sikatautiakin, voit joutua teholle ja voit vaikka kuolla.
        Kaikella kunnoituksella.

        Jos sikainfluenssa puhkeaa pandemiaksi asti, et pääse teho-osastolle tai hoitoon, olipa vaivasi syy mikä tahansa, sillä terveydenhoitojärjesetlmä on ylikuormittunut eli kaikki hoitopaikat on varattuna. Sitä juuri sana pandemia tarkoittaa. H1N1 on tappava tauti välillisesti, JOS sen annetaan puhjeta pandemiaksi.


      • CH
        ei sattumaa kirjoitti:

        sveitsi kieltäyty rokotteista, kuolleita 0, faktaa

        Sveitsissä rokotettiin koko väestö Svetsiläisen lääkefirman tuottamalla lääkkeellä, koska näin voitiin taata että rokotetta riittää kaikille halukkaille. Sveitsissä käytettyä rokotetta ei katsottu tarpeelliseksi erikseen laajasti testata ennen rokottamisen alkua, koska se on valmistettu samalla menetelmällä kuin Suomessa käytettävä rokote, jota on sentään annettu jo miljoonille ja jonka sivuvaikutuksista on olemassa erittäin hyvät tiedot.


      • otappa selvää
        CH kirjoitti:

        Sveitsissä rokotettiin koko väestö Svetsiläisen lääkefirman tuottamalla lääkkeellä, koska näin voitiin taata että rokotetta riittää kaikille halukkaille. Sveitsissä käytettyä rokotetta ei katsottu tarpeelliseksi erikseen laajasti testata ennen rokottamisen alkua, koska se on valmistettu samalla menetelmällä kuin Suomessa käytettävä rokote, jota on sentään annettu jo miljoonille ja jonka sivuvaikutuksista on olemassa erittäin hyvät tiedot.

        euroopan maista mm puola ja sveitsi kieltäyty rokotus ojelmasta, ja mm norjassa rokotetaan, mutta pitää ilmoittautua testiryhmään, norja lienee ainoa vastuullinen joka haluaa myös tutkia pitkällä aikavälillä rokotteen adjuvantin haitat!

        Puolan terveysmnisteri ilmoitti julkis3esti että tarjottu rokotesopimus on 20 eri kohdasta laiton lääketehtaan taholta, sveitsi ilmoitti taudin olevan niin lievä ettei edes riskiryhmiä rokoteta!


      • minä uskon elämään
        NAINEN 57 kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä, sairastin vuosi sitten bakteerin aiheuttaman keuhkokuumeen. Ensi oireista, jotka alkoivat ilman mitään flunssaa. Jouduin sairaalahoitoon myöskin viikoksi. Kuume ei ollut edes kovin korkea, sahasi edes takaisin 37-38:n välillä. CRP-arvoni oli 378, kun menin sairaalan päivystykseen hakemaan apua , jouduin heti sisälle tiputukseen ja tehovalvontaan vuorokaudeksi. Onneksi sain sairaalasta hyvää hoitoa. Jouduin olemaan sairaslomalla noin kuukauden ennenkuin pystyin aloittamaan työt.Siksi aioin ottaa nyt keuhkokuumerokotteen, jotten sairastuisi enää ainakaan siihen tautiin. Se on rankin tauti mitä tiedän, ei todellakaan ole mikään ihme, että siihen kuolee vielä nuoria ja perusterveitä ihmisiä.

        että keuhkokuumeen aiheuttajia on lukematon määrä, bakteereja ja viruksia.
        Keuhkokuumerokote josta puhut suojaa vain pneumokokki-bakteerilta.
        Mutta tärkeintähän on luja usko rokotteisiin. Niin maailma pelastuu.


      • korjaus
        ltlyltk kirjoitti:

        suomalaiset jo kakarana. Säkin olet saanut. Se on se calmette tai BGC-rokote.

        Ei ole saanut enää pariin vuoteen.


      • Krebsin

        ... että miksi et olisi ottanut rokotetta? Miten se tässä tilanteessa olisi ollut huonompi vaihtoehto kuin sairastaa influenssa? Lapsille kuitenkin kyseessä voi olla hengenvaarallinen tai vammauttava tauti. Se mikä ei tapa vahvistaa vai?


      • outoa outoa
        otappa selvää kirjoitti:

        euroopan maista mm puola ja sveitsi kieltäyty rokotus ojelmasta, ja mm norjassa rokotetaan, mutta pitää ilmoittautua testiryhmään, norja lienee ainoa vastuullinen joka haluaa myös tutkia pitkällä aikavälillä rokotteen adjuvantin haitat!

        Puolan terveysmnisteri ilmoitti julkis3esti että tarjottu rokotesopimus on 20 eri kohdasta laiton lääketehtaan taholta, sveitsi ilmoitti taudin olevan niin lievä ettei edes riskiryhmiä rokoteta!

        Mihinkään testiryhmään Norjassa ilmoitetaan ittensä ennekun rokotetaan? En mä ainakaan oo yhtään mun potilasta ilmottanut mihinkään ryhmään ennenkun Pandemixi olkaan piikitetty, esitieto kaavakkeen täyttänyt.


      • --
        Kunnioitusta kirjoitti:

        Eihän sikaflunssa itsessään olekkaan tappava vaan ne jälkitaudithan ne tappaa ja tappaisivatkin monet ilman antibiootteja. Turha vähätellä tautia johon liittyy sekä mahdollisuus viruksen että bakteerin aiheuttamaan keuhkokuumeeseen.

        Tässä sikaifluenssassa kyllä on sellainen ominaisuus, että itse taudin aiheuttama virus voi tehdä keuhkoihin pahan tulehduksen eikä siis tarvita muita viruksia tai bakteereja tekemään niitä ns. jälkitauteja. Sinällään siis erilainen kuin esim A-influenssa.


      • mister kline
        -- kirjoitti:

        Tässä sikaifluenssassa kyllä on sellainen ominaisuus, että itse taudin aiheuttama virus voi tehdä keuhkoihin pahan tulehduksen eikä siis tarvita muita viruksia tai bakteereja tekemään niitä ns. jälkitauteja. Sinällään siis erilainen kuin esim A-influenssa.

        sikainfluenssa virus kuuluu A-influenssaryhmään. Näyttää olevan jopa tavallista lievempi tautimuoto kuin muut kausi-influenssaa aiheuttavat A ryhmän virukset.
        Niin influenssat kuin tavalliset nuhakuumeetkin voivat aiheuttaa jälkitauteina keuhkoputken tulehdusta tai keuhkokuumetta. Ei sikavirus ole sen ihmeellisempi.
        Ihmiset on vain peloteltu sikataudin suhteen hulluuden rajamaille.
        Tämä on amerikkalaista lääkemarkkinointia, kuolemalla pelottelu. Maksimoi lääketehtaan voittoja ilman vastuuta.
        Ihmisten terveydellä leikitään.


      • suomi-hitsari
        outoa outoa kirjoitti:

        Mihinkään testiryhmään Norjassa ilmoitetaan ittensä ennekun rokotetaan? En mä ainakaan oo yhtään mun potilasta ilmottanut mihinkään ryhmään ennenkun Pandemixi olkaan piikitetty, esitieto kaavakkeen täyttänyt.

        Norjalaiset sairaalat antavat rokotteen sika infulenssaan halukaille, mutta pitää täyttää ns, kaavake ensin, henkilötiedot, perussairaudet jne ikä ym, minulle ainakin kerrottiin syyksi että rokote kartoitus ja seuranta rokotteen vaikutuksesta väestöön, sorry kun en maininnut että olen myös itse juuri norjassa ja en ollut halukas ottamaan rokotetta viimekädessä!!
        ps, voihan olla että hoitohenkilökunta valehteli mkinulle ja laitto jonkun laittoman kaavakkeen käteen, ehkä juuri siksi se on vapaa ehtoista koska kai nuo kaavakkeet on jollain lailla perusteltava!


      • "¤4
        Kunnioitusta kirjoitti:

        nyt on keskustelun kohteena sikaflunssa eikä ne kaikki muut mahdolliset.

        Ite kunnioitan luontoa, johon kaikki bakteerit ja viruksetkin kuuluu. Myös kaikkitietävä tai niin luuleva ihminen, joka itseasiassa on vain yksi mutaatio sekin.

        Itseasiassa kohteena oli pahin kokemasi tauti. Joten lue otsikko ja aloittajan viesti kunnolla ennenkuin tulet pätemään....


      • JJ
        18+19 kirjoitti:

        Ei mulla rokotuksesta tullu ainakaan muuta kuin käsi kipeeks ja sitä kesti pari päivää. Toi rokotuksella pelotteleminen on ihan naurettavaa. Kuinka monta henkeä ja kuinka paljon kärsimystä maailmassa on säästetty rokottamalla ihmisiä tauteja vastaan. Ei sitä kaikkia tauteja tartte kokea jos kerta rokotukset on olemassa!

        Jos olisit lukenyt YHTÄÄN valtamediasta poikkeavaa tietoa rokotteesta, olisit varmaan kaksi kertaa miettinyt että otatko sen vai et.. En ymmärrä miten niin moni ihminen on saatu hysteeriseksi tästä sikainfluenssasta, että he tekevät päätöksen ilman minkäänlaista ajatusta toisesta vaihtoehdosta. Hyvinpä on lääkeyhtiöiden ja valtioiden toteuttama propaganda purenut, suurin osaa seuraa kuin lampaat narussa! Ja jos joku nyt loukkaantuu tästä viestistä ja tahtoo vastata tyyliin "no miks niitä rokotteita ihmisille annettais jos ne olis vaarallisia", niin good for you, jatka elämääsi siinä yhteiskunnan luomassa kuplassa ja pumppaa itseesi rokote, kyllästä itsesi lisäaineilla ja kaunista kemikaaleilla. Jos auktoriteetit vakuuttavat, että se on täysin turvallista, niin miksi paeta illuusiosta...


      • Otin piikin 1.5 vkoa sitten, ei tullut mitään jälkimaininkeja.


    • minulla näin

      Kyllä se verenmyrkytys (sepsis) on ollut aika kova tauti. Minulla oli kuumetta 41,3 astetta ja aivot tuntuivat kiehuvan. Siinä alla vielä toinen keuhko oli patologin mukaan pelkkää "verimössöä" toisen infektiotaudin vuoksi. Se sepsis vaan tuli siihen päälle. Luulisin, ettei possunuha ole yleensä ihan noin paha. Minun mielestä tauti on kohtuullinen, jos ei tartte mennä sairaalaan.

      • ????

        toinen keuhko kokonaisuudessa????
        "Siinä alla vielä toinen keuhko oli patologin mukaan pelkkää "verimössöä" toisen infektiotaudin vuoksi. "


      • minulla näin
        ???? kirjoitti:

        toinen keuhko kokonaisuudessa????
        "Siinä alla vielä toinen keuhko oli patologin mukaan pelkkää "verimössöä" toisen infektiotaudin vuoksi. "

        Keuhko parani kyllä vuoden kuluessa immuniteetin voittaessa sen infektion mutta tietysti keuhko jäi arpiseksi. Verimössö ei siis ollut sen sepsiksen syytä vaan toisen pöpön. Patologi katsasti tilanteen keuhkosta otetuista kudosnäytteistä eli keuhkoa ei poistettu ja myös keuhkolääkäri kurkkasi sinne keuhkoon nähden sen verimössön...siitä skopiasta se sepsis sitten tulikin.


      • muuruuuuu
        minulla näin kirjoitti:

        Keuhko parani kyllä vuoden kuluessa immuniteetin voittaessa sen infektion mutta tietysti keuhko jäi arpiseksi. Verimössö ei siis ollut sen sepsiksen syytä vaan toisen pöpön. Patologi katsasti tilanteen keuhkosta otetuista kudosnäytteistä eli keuhkoa ei poistettu ja myös keuhkolääkäri kurkkasi sinne keuhkoon nähden sen verimössön...siitä skopiasta se sepsis sitten tulikin.

        no joo, olivatko jätteneet puhdistamatta sen skopian kun tuli sepsis,,,... ;) en oo parempaa selitystä kuullut. eiköhän se sepsis ole tullut tosta taudista....ja yleensä skopiat puhdistetaan,pestään, desinfioidaan erittäin tehokkaalla ....liuoksella,,,, ;D


      • Sama kokemus

        Itselläni oli 80-luvun lopussa ensin keuhkokuume, joka muuttui muutamassa päivässä septiseksi (verenmyrkytys). CRP huiteli jossain 600 kieppeillä, kuumelukemat liki 42 ja kaiken kivan lisäksi olin haudattuna kylmä-kallejen alle sairaalan vuoteessa. Vietin 10 pv tehohoidossa jäitten keskellä, kunnes yksi antibiootti alkoi tepsimään. Toinen keuhko täysin varjostuneena kuvissa, toisesta 1/3. Helvetillinen kokemus, mitä seurasi vielä keuhkoputken tulehdus ja lopulta keuhkopussin tulehdus. Tosin nämä vain 39-asteen kuumeineen tuntuivat jo lasten leikille. Kaiken kaikkiaan 6 viikkoa keuhkosairauksia.


      • sh
        muuruuuuu kirjoitti:

        no joo, olivatko jätteneet puhdistamatta sen skopian kun tuli sepsis,,,... ;) en oo parempaa selitystä kuullut. eiköhän se sepsis ole tullut tosta taudista....ja yleensä skopiat puhdistetaan,pestään, desinfioidaan erittäin tehokkaalla ....liuoksella,,,, ;D

        skopia tarkoittaa sitä tähystystä mikä tehdään skoopilla


      • minulla näin
        muuruuuuu kirjoitti:

        no joo, olivatko jätteneet puhdistamatta sen skopian kun tuli sepsis,,,... ;) en oo parempaa selitystä kuullut. eiköhän se sepsis ole tullut tosta taudista....ja yleensä skopiat puhdistetaan,pestään, desinfioidaan erittäin tehokkaalla ....liuoksella,,,, ;D

        Ei vaiskaan. Eivät käyttäneet suusuojia. Sepsis oli eri sairaus kuin keuhkon affisoinut sairaus...siis eri mikrobit. Eri lääkkeilläkin hoidettiin. Sepsikseen pätivät penisilliinit, keuhkon mikrobiin ei penisilliinillä ollut mitään virkaa. Valitan. Kyllä se vaan lääkäreiden selitys oli, että veriseen keuhkoon kun mennään tökkimään niin voi päästä bakteeri herkemmin verenkiertoon. Onhan niitä bakteereja muuallakin kuin skoopissa...vaikkapa suussani. Seuraavalla kerralla oli kaikilla osallisilla kuitenkin suusuojat :).


      • tohtori sykerö
        muuruuuuu kirjoitti:

        no joo, olivatko jätteneet puhdistamatta sen skopian kun tuli sepsis,,,... ;) en oo parempaa selitystä kuullut. eiköhän se sepsis ole tullut tosta taudista....ja yleensä skopiat puhdistetaan,pestään, desinfioidaan erittäin tehokkaalla ....liuoksella,,,, ;D

        Autoklaavi vai mikä se oli?


    • ..

      tauti pahin mitä olen aikuisiällä kokenut, rokote mielestäni parempi vaihtoehto kuin tämä tauti

      • heeheheheh

        Pitäiskö saman tien lopettaa työn teko ja vaikkapa vessan siivous, kun ne on ikäviä juttuja? Pääsee paljon helpommalla kun ei tarvi tehdä mitään.


      • yksilö/yhteisö
        heeheheheh kirjoitti:

        Pitäiskö saman tien lopettaa työn teko ja vaikkapa vessan siivous, kun ne on ikäviä juttuja? Pääsee paljon helpommalla kun ei tarvi tehdä mitään.

        jos haluaa välttämättä sairastaa taudin niin senkus sairastat, ei sitä kukaan estä. Samaten, jos haluaa ottaa rokotteen ja olla sairastamatta niin se on yhtä ok.

        Yksilötasolla se on noin. Yhteisötasolla on parempi, jos ottaa rokotteen. Se stoppaa tautia ja estää samalla mahdollisia viruksen muuntumisia.


      • Niijeehhiihh
        yksilö/yhteisö kirjoitti:

        jos haluaa välttämättä sairastaa taudin niin senkus sairastat, ei sitä kukaan estä. Samaten, jos haluaa ottaa rokotteen ja olla sairastamatta niin se on yhtä ok.

        Yksilötasolla se on noin. Yhteisötasolla on parempi, jos ottaa rokotteen. Se stoppaa tautia ja estää samalla mahdollisia viruksen muuntumisia.

        Entäs jos rokote aiheuttaa jotain hermostosairauksia? Se käy kalliiks. Oireet voivat ilmaantua vasta aikojen kuluttua ruiskeesta.


      • Lievä tauti

        Sairastin taudin, ja minulla se oli lievänä, en olisi uskonut H1N1-viruksen aiheuttamaksi, ellei näytettä olisi otettu yksityisellä lääkäriasemalla, suurin osa sairastaa kuten minä, lievänä, nyt on immuniteetti 100%. En kuulu riskiryhmään enkä olisi ollut ottamassakaan rokotetta.


      • iiiitttt
        Niijeehhiihh kirjoitti:

        Entäs jos rokote aiheuttaa jotain hermostosairauksia? Se käy kalliiks. Oireet voivat ilmaantua vasta aikojen kuluttua ruiskeesta.

        voi aiheuttaa mitä vain pitkällä aikavälillä tai voi olla aiheuttamattakin. Ei niissäkään vuosikymmenien seurantaa tehdä ennen myyntilupaa. Vastikää eräs luulääke todettiinkin vaaralliseksi ja sitä on käytetty luukatoon jo kauan. Mikään ei ole riskitöntä ja pysyvää, mutta asiat kehittyy kuitenkin.

        Joka tapauksessa rokotteet on kehittyneet nyt adjuvanttien käytön ansiosta. Mahdollisuudet muutamien ihmiskuntaa piinaavien tautien kuten esimerkiksi malarian torjuntaan on kasvaneet.


      • c.o.p.d
        Lievä tauti kirjoitti:

        Sairastin taudin, ja minulla se oli lievänä, en olisi uskonut H1N1-viruksen aiheuttamaksi, ellei näytettä olisi otettu yksityisellä lääkäriasemalla, suurin osa sairastaa kuten minä, lievänä, nyt on immuniteetti 100%. En kuulu riskiryhmään enkä olisi ollut ottamassakaan rokotetta.

        sinuun. Monella muulla ei ole lievä tauti.


      • näin se vaan on
        yksilö/yhteisö kirjoitti:

        jos haluaa välttämättä sairastaa taudin niin senkus sairastat, ei sitä kukaan estä. Samaten, jos haluaa ottaa rokotteen ja olla sairastamatta niin se on yhtä ok.

        Yksilötasolla se on noin. Yhteisötasolla on parempi, jos ottaa rokotteen. Se stoppaa tautia ja estää samalla mahdollisia viruksen muuntumisia.

        Virus muuntuu koko ajan, joten ei siinä auta yhteisötasot...
        Ota vaan puolen vuoden välein rokotus ja pane pää puskaan.
        Rokotteen tehosta ei tiedä kukaan. Kaikkia sairauksia ei voiteta rokotteilla.


      • gweeky
        c.o.p.d kirjoitti:

        sinuun. Monella muulla ei ole lievä tauti.

        Mikäs vitun mun tauti on isompi kun sun tauti kisa on täällä menossa. Ulkoilkaa ettei perse homehdu liiasta koneen ääreessä istumisesta.


      • joku tolkku
        näin se vaan on kirjoitti:

        Virus muuntuu koko ajan, joten ei siinä auta yhteisötasot...
        Ota vaan puolen vuoden välein rokotus ja pane pää puskaan.
        Rokotteen tehosta ei tiedä kukaan. Kaikkia sairauksia ei voiteta rokotteilla.

        että 100 % tehoaa?

        Niitä voi kuitenkin hillitä rokotuksilla. Esimerkkinä vaikka isorokko, jota ei Suomessa enää esiinny, kiitos rokotusten, mutta se ei silti ole kadonnut mihinkään ja sitä on muualla maailmassa paikoittain. Haluatko tänne sitten kaikki vanhat vitsauksetkin takasin, kun olet rokotteita vastaan?


      • Asiantuntijat tietäv
        c.o.p.d kirjoitti:

        sinuun. Monella muulla ei ole lievä tauti.

        Suurin osa sairastaa lievänä, jopa huomaamatta, tämä on asiantuntijoiden mielipide.


      • luuuurttt
        Asiantuntijat tietäv kirjoitti:

        Suurin osa sairastaa lievänä, jopa huomaamatta, tämä on asiantuntijoiden mielipide.

        itse en ainakaan sairastanut lievänä.


      • ymmärsitkö jo
        joku tolkku kirjoitti:

        että 100 % tehoaa?

        Niitä voi kuitenkin hillitä rokotuksilla. Esimerkkinä vaikka isorokko, jota ei Suomessa enää esiinny, kiitos rokotusten, mutta se ei silti ole kadonnut mihinkään ja sitä on muualla maailmassa paikoittain. Haluatko tänne sitten kaikki vanhat vitsauksetkin takasin, kun olet rokotteita vastaan?

        eikä isorokkorokotteesta. Ei se isorokko Suomeen tule itsestään. Missä päin maailmaa sitä muuten on?
        Jossakin tutkimuslaboratoriossa sitä löytyy ainakin.
        Muuten en ole millään lailla rokotevastainen, on voimassaolevat jäykkäkouristusrokukset jne.
        Sen sijaan kaikki influenssarokotukset ovat jonnin joutavia TERVEILLÄ ihmisillä.
        Paitsi jos sattuu omistamaan lääketehtaiden osakkeita.


      • juuueer
        ymmärsitkö jo kirjoitti:

        eikä isorokkorokotteesta. Ei se isorokko Suomeen tule itsestään. Missä päin maailmaa sitä muuten on?
        Jossakin tutkimuslaboratoriossa sitä löytyy ainakin.
        Muuten en ole millään lailla rokotevastainen, on voimassaolevat jäykkäkouristusrokukset jne.
        Sen sijaan kaikki influenssarokotukset ovat jonnin joutavia TERVEILLÄ ihmisillä.
        Paitsi jos sattuu omistamaan lääketehtaiden osakkeita.

        kun et haluakkaan jäykkäkouristusta.
        Riks, raks ja selkäranka katkeaa. Ei mikään mukava tauti sekään. Rokotuksilla sekin torjuttu.

        Joka tapauksessa oli rokote mikä tahansa niin jos tehoaa tautiin ja vähentää sitä niin hyvä se sillon on.
        Sikatautiin on ryhdytty siksi tekemään rokotetta, kun se on justiinsa H1N1 eli samaa perua mitä oli silloin kun kansaa kaatui ja ei ollut rokotteita millä estää.


      • asian ydin
        juuueer kirjoitti:

        kun et haluakkaan jäykkäkouristusta.
        Riks, raks ja selkäranka katkeaa. Ei mikään mukava tauti sekään. Rokotuksilla sekin torjuttu.

        Joka tapauksessa oli rokote mikä tahansa niin jos tehoaa tautiin ja vähentää sitä niin hyvä se sillon on.
        Sikatautiin on ryhdytty siksi tekemään rokotetta, kun se on justiinsa H1N1 eli samaa perua mitä oli silloin kun kansaa kaatui ja ei ollut rokotteita millä estää.

        infuenssan, saat paljon paremman vastustuskyvyn seuraavaa influenssavirusta vastaan.
        Saat immuniteetin joka kadeksikymmeneksi vuodeksi, sanoo thl:n asiantuntija Ilkka Julkunen.
        Influenssaa ei kukaan sairasta vuosittain.


      • tyhmääää
        asian ydin kirjoitti:

        infuenssan, saat paljon paremman vastustuskyvyn seuraavaa influenssavirusta vastaan.
        Saat immuniteetin joka kadeksikymmeneksi vuodeksi, sanoo thl:n asiantuntija Ilkka Julkunen.
        Influenssaa ei kukaan sairasta vuosittain.

        kehkosairaita hommaamaan itselleen taudin?


      • kuolematon iiris
        juuueer kirjoitti:

        kun et haluakkaan jäykkäkouristusta.
        Riks, raks ja selkäranka katkeaa. Ei mikään mukava tauti sekään. Rokotuksilla sekin torjuttu.

        Joka tapauksessa oli rokote mikä tahansa niin jos tehoaa tautiin ja vähentää sitä niin hyvä se sillon on.
        Sikatautiin on ryhdytty siksi tekemään rokotetta, kun se on justiinsa H1N1 eli samaa perua mitä oli silloin kun kansaa kaatui ja ei ollut rokotteita millä estää.

        Mä kävin tänään ottamassa varuiksi kennelyskärokotteen kun ei voi koskaan tietää jos vaikka virus muuntuu. On sit ainakin suoja sitä virusta vastaan eikä joudu teholle ja kuole.
        Ei tarvi myöskään yskiä keuhkoja pihalle.


      • M.O.T.
        c.o.p.d kirjoitti:

        sinuun. Monella muulla ei ole lievä tauti.

        potilaille tavallinen räkätautikin on hengenvaarallinen! Usein johtaa tehohoitoon, josta joko selviää tai sitten ei selviä.
        Käytä energia tupakoinnin vastustamiseen, niin siitä on ihmiselle kiistatta enemmän hyötyä kuin sikarokotteen ottamisesta. Ennaltaehkäiset COPD:ta, sillä suurin osa COPD:sta johtuu tupakoinnista.
        Ja tupakointi tappaa taatusti enemmän ihmisiä Suomessa kuin sikatauti.
        Tutkijat voisivat tietenkin kehittää rokotteen COPD:ta vastaan, niin voit sitten rauhassa kessutella.


      • ei aina oma vika
        M.O.T. kirjoitti:

        potilaille tavallinen räkätautikin on hengenvaarallinen! Usein johtaa tehohoitoon, josta joko selviää tai sitten ei selviä.
        Käytä energia tupakoinnin vastustamiseen, niin siitä on ihmiselle kiistatta enemmän hyötyä kuin sikarokotteen ottamisesta. Ennaltaehkäiset COPD:ta, sillä suurin osa COPD:sta johtuu tupakoinnista.
        Ja tupakointi tappaa taatusti enemmän ihmisiä Suomessa kuin sikatauti.
        Tutkijat voisivat tietenkin kehittää rokotteen COPD:ta vastaan, niin voit sitten rauhassa kessutella.

        kessuttele, että törkeää heitä tuollalailla syyllistää taudistaan. Katotaan kun itse saat jonkun kroonisen taudin, että miten haluat irvailla sairaille.


      • mot th
        ei aina oma vika kirjoitti:

        kessuttele, että törkeää heitä tuollalailla syyllistää taudistaan. Katotaan kun itse saat jonkun kroonisen taudin, että miten haluat irvailla sairaille.

        ei ollut syyllistämistä eikä irvailua!
        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
        Hyvä ettet enää tupakoi, tupakoinnin lopettaminen kannattaa aina.
        Mutta jos olet tupakoinut aikaisemmin paljon niin siitä huolimatta voit sairastua COPD:hen.


      • ei jäkätystä
        mot th kirjoitti:

        ei ollut syyllistämistä eikä irvailua!
        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
        Hyvä ettet enää tupakoi, tupakoinnin lopettaminen kannattaa aina.
        Mutta jos olet tupakoinut aikaisemmin paljon niin siitä huolimatta voit sairastua COPD:hen.

        voi siihen sairastua vaikkei ikinä olisi tupakoinut. Tosin tupakointi altistaa, mutta ei kaikki tupakoi.
        Tiedoksi, että astmaankin voi sairastua vaikkei ikinä ole tupakoinut ja keuhkosyövänkin voi saada vaikkei ole ainuttakaan tupakkaa vetänyt.


      • skskokok
        kuolematon iiris kirjoitti:

        Mä kävin tänään ottamassa varuiksi kennelyskärokotteen kun ei voi koskaan tietää jos vaikka virus muuntuu. On sit ainakin suoja sitä virusta vastaan eikä joudu teholle ja kuole.
        Ei tarvi myöskään yskiä keuhkoja pihalle.

        Rokotteesta et saa sata varmaa suojaa, kukaan ei tiedä yltääko suoja edes 80 prossaan ja kukaan ei oo kertonut kaunko rokote antaa suoja


      • ........
        Lievä tauti kirjoitti:

        Sairastin taudin, ja minulla se oli lievänä, en olisi uskonut H1N1-viruksen aiheuttamaksi, ellei näytettä olisi otettu yksityisellä lääkäriasemalla, suurin osa sairastaa kuten minä, lievänä, nyt on immuniteetti 100%. En kuulu riskiryhmään enkä olisi ollut ottamassakaan rokotetta.

        kun virus muuntuu, sairastut uudelleen. ei todellakaan anna 100 % immuniteettia seuraavalle virukselle.


      • dorka
        juuueer kirjoitti:

        kun et haluakkaan jäykkäkouristusta.
        Riks, raks ja selkäranka katkeaa. Ei mikään mukava tauti sekään. Rokotuksilla sekin torjuttu.

        Joka tapauksessa oli rokote mikä tahansa niin jos tehoaa tautiin ja vähentää sitä niin hyvä se sillon on.
        Sikatautiin on ryhdytty siksi tekemään rokotetta, kun se on justiinsa H1N1 eli samaa perua mitä oli silloin kun kansaa kaatui ja ei ollut rokotteita millä estää.

        kun et ymmärrä sellaista yksinkertaista tosiasiaa, että flunssasta/influenssasta paranee. Ilman rokotuksia.
        Mutta jäykkäkouristukseen kuolee.


      • sittisoodaa
        asian ydin kirjoitti:

        infuenssan, saat paljon paremman vastustuskyvyn seuraavaa influenssavirusta vastaan.
        Saat immuniteetin joka kadeksikymmeneksi vuodeksi, sanoo thl:n asiantuntija Ilkka Julkunen.
        Influenssaa ei kukaan sairasta vuosittain.

        Lastenlääkäri sairasti sikainfluenssan 2 kertaa näin tänään uutisissa yle/mtv.
        Muutaman kuukauden väli ja tauti tuli uudestaan.


      • naisenlogiikkaa!!!!
        tyhmääää kirjoitti:

        kehkosairaita hommaamaan itselleen taudin?

        Pikku vinkki, ei edellinen minun näkemykseni mukaan kehoittanutkeuhkosairaita sairastamaan tautia, kommentoi vain että paras immuuni vaste tulevaisuuteen nähden on sairastaa virus lumuna, oletko nainen??? logiikkasi vaikuttaa naisen logiikalta, eli kääntää asia päälaelleen, luepa uudestaan kehoitetaanko ed kommentissa keuhkosairaita hankkimaan virus!?


      • RO-RO
        naisenlogiikkaa!!!! kirjoitti:

        Pikku vinkki, ei edellinen minun näkemykseni mukaan kehoittanutkeuhkosairaita sairastamaan tautia, kommentoi vain että paras immuuni vaste tulevaisuuteen nähden on sairastaa virus lumuna, oletko nainen??? logiikkasi vaikuttaa naisen logiikalta, eli kääntää asia päälaelleen, luepa uudestaan kehoitetaanko ed kommentissa keuhkosairaita hankkimaan virus!?

        Huom. ero Pandemian ja epidemian käsitteiden välillä. Pandemia on epidemia, joka on niin laaja, että terveydenhuoltojärjestelmä kaatuu ja ei kykene tarjoamaan hoitoa läheskään kaikille sitä tarvitseville. Et siis voi hakeutua hoitoon pandemian aikana, sillä pandemia tarkoittaa juuri että hoitoa ei ole tarjolla. Kynnys, että puhutaan pandemiasta on todella korkea. Sikainfluenssan yhteydessä puhutaan nyt vasta pandemian puhkeamisen todennäköisyydestä ja varautumisesta siihen tilanteeseen kun hoitoa ei pystytä takaamaan. Sikainfluenssa ei siis ole mikään katastrofi mikäli tarkastellaan vain yhtä potilasta kerralla, mutta yhteiskunnan kannalta on katastrofi juuri se että potilaita on kerralla liian paljon. Pandemian aikana hoidotta jäävät myös monista muista akuuteista sairauksista kärsivät. Pandemian uhreja ei tapa virus, vaan se että pandemian vuoksi heille ei ole voitu tarjota hoitoa, esim. sydänkohtauksen tai aivverenvuodon saanutta ei voida hoitaa, koska henkilökunta on sairastanut ja vapaita hengityskoneita ei ole. Rokottamalla siis ei pyritäkään suojaamaan jokaista yksilöä nuhalta, vaan sillä pyritään suojaamaan terveydenhoitojärjestelmää ja mahdollisuutta tarjota hoitoa mahdollisimman monille sitä tarvitseville. Mitä vähemmän sika-potilaita, sen parempi muiden kannalta. Näinkin voi sanoa, että olisi parempi että kaikki kaikki sika-potilaat kuolisivat, silloin terveydenhoitojärjesetelmä ei kaatuisi ja muut saisivat tarvitsemansa hoidon. Siksi on todella vastuutonta (sikamaista) ja lyhytnäköistä ajatella, että enpä ota rokotetta vaan sairastan luomuna ja hakeudun hoitoon jos flunssa iskee.


      • mikrobeista
        RO-RO kirjoitti:

        Huom. ero Pandemian ja epidemian käsitteiden välillä. Pandemia on epidemia, joka on niin laaja, että terveydenhuoltojärjestelmä kaatuu ja ei kykene tarjoamaan hoitoa läheskään kaikille sitä tarvitseville. Et siis voi hakeutua hoitoon pandemian aikana, sillä pandemia tarkoittaa juuri että hoitoa ei ole tarjolla. Kynnys, että puhutaan pandemiasta on todella korkea. Sikainfluenssan yhteydessä puhutaan nyt vasta pandemian puhkeamisen todennäköisyydestä ja varautumisesta siihen tilanteeseen kun hoitoa ei pystytä takaamaan. Sikainfluenssa ei siis ole mikään katastrofi mikäli tarkastellaan vain yhtä potilasta kerralla, mutta yhteiskunnan kannalta on katastrofi juuri se että potilaita on kerralla liian paljon. Pandemian aikana hoidotta jäävät myös monista muista akuuteista sairauksista kärsivät. Pandemian uhreja ei tapa virus, vaan se että pandemian vuoksi heille ei ole voitu tarjota hoitoa, esim. sydänkohtauksen tai aivverenvuodon saanutta ei voida hoitaa, koska henkilökunta on sairastanut ja vapaita hengityskoneita ei ole. Rokottamalla siis ei pyritäkään suojaamaan jokaista yksilöä nuhalta, vaan sillä pyritään suojaamaan terveydenhoitojärjestelmää ja mahdollisuutta tarjota hoitoa mahdollisimman monille sitä tarvitseville. Mitä vähemmän sika-potilaita, sen parempi muiden kannalta. Näinkin voi sanoa, että olisi parempi että kaikki kaikki sika-potilaat kuolisivat, silloin terveydenhoitojärjesetelmä ei kaatuisi ja muut saisivat tarvitsemansa hoidon. Siksi on todella vastuutonta (sikamaista) ja lyhytnäköistä ajatella, että enpä ota rokotetta vaan sairastan luomuna ja hakeudun hoitoon jos flunssa iskee.

        Virus ei todellakaan tapa. Jo paljon ennen virusten ilmaantumista puolustusjärjestelmässä on tapahtunut ratkaisevat muutokset, jotka altistavat mikrobien invaasiolle. Tämänkaltaiset prosessit voivat olla hyvinkin pitkiä, useiden vuosien, vuosikymmenten mittaisia. Ihmisyksilö on kuin onkin vastuussa tekemisistään.

        Jos meitä pakkorokotetaan tai muutoin henkisen väkivallan keinoin painostetaan lääkitykselle, ulkopuoliset tekijät ottavat vallan kehityksemme suunnasta. Olemme enää osavastuussa tapahtumien kulusta tai emme lainkaan, jos pakkotoimet murtavat mielen toiminnot kokonaan.

        Me emme synny elääksemme terveydenhoitojärjestelmälle, vielä vähemmän lääketeollisuudelle.


      • jguiyhhgh
        skskokok kirjoitti:

        Rokotteesta et saa sata varmaa suojaa, kukaan ei tiedä yltääko suoja edes 80 prossaan ja kukaan ei oo kertonut kaunko rokote antaa suoja

        Ihmiselle ei ole kuin kuolema sata varma jossain vaiheessa,ja kaikki muu mitä elämässä on,on jollain tapaa arpapeliä,joten ei mikään rokotekkaan tietenkään ole sata varma.


      • luonto tehokkain
        ........ kirjoitti:

        kun virus muuntuu, sairastut uudelleen. ei todellakaan anna 100 % immuniteettia seuraavalle virukselle.

        muuntuuhan virukset aina, oli rokotukset tai ei niin joka vuosi tulee flunssa ja joka 10 vuosi infulenssa, eli, pitäskö aina rokottaa ja rokottaa ja rokottaa kun virus muuttuu?????
        Totuus nyt vain on se että luonnollinen sairastaminen tejkee immuunivasteista tehokkaamman ja tuottaa vasta aineetkin nopeammin muuntuneisiin viruksiin, eli sairastamis aika oleellisesti lyhyempi, mutta, kukin saa rokottaa itsensä niin usein kun haluaa ja näinollen laiskistaa elimistönsä vastatoimet!


      • myös minulla
        Lievä tauti kirjoitti:

        Sairastin taudin, ja minulla se oli lievänä, en olisi uskonut H1N1-viruksen aiheuttamaksi, ellei näytettä olisi otettu yksityisellä lääkäriasemalla, suurin osa sairastaa kuten minä, lievänä, nyt on immuniteetti 100%. En kuulu riskiryhmään enkä olisi ollut ottamassakaan rokotetta.

        En olisi minäkään uskonut H1N1:n aiheuttamksi, ellei vasta-ainetesti olisi toisin sanonut.

        Kolmisen viikkoa sitten illalla kuume nousi n. 38.5 asteeseen ja seuraavana päivänä oli lievää alilämpöä. Päänsärky, joka oli myös aika lievää, kesti kolme päivää. Lääkäri kyllä varoitteli, että saattaa se virus sieltä vielä kunnolla iskeä, mutta eipä ole näkynyt. Olisi kai jo iskenyt, jos olisi ollut tullakseen.


    • nainen_23

      Miehelläni oli neljä päivää yli 39 astetta kuumetta, kova yskä, pää kipeä, lihassärkyä, pahoinvointia ja nuha. Minulla oli päivän ajan muutama aste lämpöä ja hieman pää kipeä. Minä selvisin siis erittäin vähällä, vaikka mieheni kohdalla sikainfluenssa olikin hyvin raskas.

    • Jos selvisit paras v

      Nyt sulla 100% suoja ja immunitetti. Rokote antaa 30-75% ja senkin ehkä 2kk,3kk ehkä jopa 9kk kukaan ei tiedä.

      • thisis

        Lastenlääkäri sairastui sikainfluenssaan toista kertaa. parin kuukeuden väli ja tauti iski uudestaan. Näin tänään uutisissa.


    • Totuutta etsivä

      mutta lopulta elämä voitti. Myös muilla suht terveillä käy samoin. Elimistö kohtaa viruksia jotka puolustusjoukot hoitavat pois päiviltä. Ja sitten valmiustila onkin jatkossa entistä parempi tunkeutujien varalta. Uskon että paljon parempi kuin jos olisi rokotettu.

      Olisi äärimmäisen harvinaista jos jotakin pysyviä vaurioita jäisi, vaikka onhan se aina kovissa sairauksissa mahdollista. Mutta mikä tärkeintä, nyt ei ainakaan jää mitään ylimääräisiä vaikutuksiltaan arvaamattomia aineita ja yhdisteitä kehoon kummittelemaan tulevaisuudessa. ...Ei ne kuulu sinne. Siinä onkin se tärkeä ero. Influenssan riskeistä on hyvin paljon tietoa, mutta nyt käytettävästä lääkkeestä hyvin vähän, ja lasten kohdalla ei ollenkaan. Siksi mielestäni rokotus on paljon suurempaa uhkapeliä kuin se, että otetaan flunssa suosiolla vastaan jos se on tullakseen.

      Itsellä meni mahdollisesti ko. tauti ohi n. 5 päivän säryillä ja pikku kuumeella. Vaatteita piti vaihtaa kuiviin pari kertaa yössä. En todellakaan ole edes harkinnut rokotetta, enkä katuisi vaikka olisin joutunut paljon kovempaankin rääkkiin...

    • xvxvxvxvxvxvx

      ainakin minulla oireita. Onneksi.

      • olisin onnellinen

        ..luulisi että olisitte mielissään, tauti takana ja teillä immuniteetti nyt mahdollisia pahempiakin viruksia vastaan! Rokotteesta sen sijaan on aina riski saada mitä vain, tuttu esim anafylaktisen shokin, eli voitte olla tyytyväisiä vaikka tauti koville otti! Eipähän tartte piikitellä samaa tautia vastaan näillä huonosti tutkituilla rokotteilla..

        tässä yleislääkäri ajaa asiaa rokotteen lopettamiseksi !

        http://mirjaleenaisoaho.blogit.uusisuomi.fi/2009/11/21/avoin-kirje-tasavallan-presidentille-eduskunnalle-seka-suomen-kansalaisille/


      • vastustuskykyä!!
        olisin onnellinen kirjoitti:

        ..luulisi että olisitte mielissään, tauti takana ja teillä immuniteetti nyt mahdollisia pahempiakin viruksia vastaan! Rokotteesta sen sijaan on aina riski saada mitä vain, tuttu esim anafylaktisen shokin, eli voitte olla tyytyväisiä vaikka tauti koville otti! Eipähän tartte piikitellä samaa tautia vastaan näillä huonosti tutkituilla rokotteilla..

        tässä yleislääkäri ajaa asiaa rokotteen lopettamiseksi !

        http://mirjaleenaisoaho.blogit.uusisuomi.fi/2009/11/21/avoin-kirje-tasavallan-presidentille-eduskunnalle-seka-suomen-kansalaisille/

        ootteko syöny d-vitamiinia? korreloi taudin vakavuuteen, d-vitamiinitaso veressä.. oli Tiede-lehdessäkin juttua.. me ollaan syöty ja altistuttu possutaudille kun oltiin kylässä, missä lapset sairastu seuraavana päivänä,mutta ei tarttunut (otettiin testi ja oli sikatautia) d-vitamiinia vedetty lapset 25mikrogr ja aikuiset 50mikrog ja ei tuu possutauti eikä oo tarttunu mikään muukaan! :) alan jo uskoa et vaikutusta on, ennen ollaan sairastettu paljon enemmän, ei d-vitamiinia sillon...kyläilty ollaan ja lähipiiris taudit riehunu!


      • possuileva
        vastustuskykyä!! kirjoitti:

        ootteko syöny d-vitamiinia? korreloi taudin vakavuuteen, d-vitamiinitaso veressä.. oli Tiede-lehdessäkin juttua.. me ollaan syöty ja altistuttu possutaudille kun oltiin kylässä, missä lapset sairastu seuraavana päivänä,mutta ei tarttunut (otettiin testi ja oli sikatautia) d-vitamiinia vedetty lapset 25mikrogr ja aikuiset 50mikrog ja ei tuu possutauti eikä oo tarttunu mikään muukaan! :) alan jo uskoa et vaikutusta on, ennen ollaan sairastettu paljon enemmän, ei d-vitamiinia sillon...kyläilty ollaan ja lähipiiris taudit riehunu!

        siis D-vitamiinista. Täytyy kokeilla sitäkin. Mun lapsi alkaa olla parempaanpäin. Aloitti tamiflut ja näyttää tehoavan. Mutta itse oon kai sairastumassa. Kurkkukipua, koko ajan paheneva yskä ja kauhee päänsärky. 37.8 lämpöä. Yh:lle yksin sairastaminen ois luksusta. Terve lapsi on onneksi isovanhemmilla, mutta tää tervehtyvä (3 vee) voi kai vielä levittää tautia. Pientä itsesääliä ilmassa: saispa joskus sairastaa rauhassa.


      • haluan terveeksi
        possuileva kirjoitti:

        siis D-vitamiinista. Täytyy kokeilla sitäkin. Mun lapsi alkaa olla parempaanpäin. Aloitti tamiflut ja näyttää tehoavan. Mutta itse oon kai sairastumassa. Kurkkukipua, koko ajan paheneva yskä ja kauhee päänsärky. 37.8 lämpöä. Yh:lle yksin sairastaminen ois luksusta. Terve lapsi on onneksi isovanhemmilla, mutta tää tervehtyvä (3 vee) voi kai vielä levittää tautia. Pientä itsesääliä ilmassa: saispa joskus sairastaa rauhassa.

        En ole muuten vieläkään parantunut.


      • nainen_23
        vastustuskykyä!! kirjoitti:

        ootteko syöny d-vitamiinia? korreloi taudin vakavuuteen, d-vitamiinitaso veressä.. oli Tiede-lehdessäkin juttua.. me ollaan syöty ja altistuttu possutaudille kun oltiin kylässä, missä lapset sairastu seuraavana päivänä,mutta ei tarttunut (otettiin testi ja oli sikatautia) d-vitamiinia vedetty lapset 25mikrogr ja aikuiset 50mikrog ja ei tuu possutauti eikä oo tarttunu mikään muukaan! :) alan jo uskoa et vaikutusta on, ennen ollaan sairastettu paljon enemmän, ei d-vitamiinia sillon...kyläilty ollaan ja lähipiiris taudit riehunu!

        Itse en ole syönyt D-vitamiinia, mutta maitoa tulee juotua puoli litraa päivässä, joten D-vitamiinitasoni pitäisi olla ihan ok. Uskoisin, että pääsin sen vuoksi niin helpolla, että harrastan päivittäin useamman tunnin ulkoliikuntaa, olen normaalipainoinen ja perusterve sekä syön terveellisesti. Toisin kuin mieheni...


      • pienellä naisella
        haluan terveeksi kirjoitti:

        En ole muuten vieläkään parantunut.

        Tauti vain jatkuu. Mies ei ole parantunut vielä lähimainkaan. Itse olen kuumeeton, mutta en tunne olevani työkykyinen. Pienetkin kotiaskareet vetävät voimat pois ja hengästyttävät. Ensimmäistä kertaa taudin aikana jaksan edes vähän tehdä jotain. Olen yrittänyt tiskata, mutta se tuntuu raskaalta ja on ollut pakko tehdä osissa. En nimittäin jaksa edes seistä niin kauan pystyssä. Jalkani eivät kanna minua. Nyt on kulunut tasan viikko sairastumisestani ja olo on edelleenkin tämä. Olisivatpa piikit tulleet ajoissa Suomeen.


      • ererererere
        nainen_23 kirjoitti:

        Itse en ole syönyt D-vitamiinia, mutta maitoa tulee juotua puoli litraa päivässä, joten D-vitamiinitasoni pitäisi olla ihan ok. Uskoisin, että pääsin sen vuoksi niin helpolla, että harrastan päivittäin useamman tunnin ulkoliikuntaa, olen normaalipainoinen ja perusterve sekä syön terveellisesti. Toisin kuin mieheni...

        todellakaan saa tarvittavaa D-vitamiinimäärää=) Katsohan nykyisiä suosituksia....


      • aaaaaaaaaaaaaaaaaa
        possuileva kirjoitti:

        siis D-vitamiinista. Täytyy kokeilla sitäkin. Mun lapsi alkaa olla parempaanpäin. Aloitti tamiflut ja näyttää tehoavan. Mutta itse oon kai sairastumassa. Kurkkukipua, koko ajan paheneva yskä ja kauhee päänsärky. 37.8 lämpöä. Yh:lle yksin sairastaminen ois luksusta. Terve lapsi on onneksi isovanhemmilla, mutta tää tervehtyvä (3 vee) voi kai vielä levittää tautia. Pientä itsesääliä ilmassa: saispa joskus sairastaa rauhassa.

        ei tehoa lapsiin tamifluut,pahentaa vain oireita .pahoivointia ym..


      • Mirjaleena on feikki
        olisin onnellinen kirjoitti:

        ..luulisi että olisitte mielissään, tauti takana ja teillä immuniteetti nyt mahdollisia pahempiakin viruksia vastaan! Rokotteesta sen sijaan on aina riski saada mitä vain, tuttu esim anafylaktisen shokin, eli voitte olla tyytyväisiä vaikka tauti koville otti! Eipähän tartte piikitellä samaa tautia vastaan näillä huonosti tutkituilla rokotteilla..

        tässä yleislääkäri ajaa asiaa rokotteen lopettamiseksi !

        http://mirjaleenaisoaho.blogit.uusisuomi.fi/2009/11/21/avoin-kirje-tasavallan-presidentille-eduskunnalle-seka-suomen-kansalaisille/

        Tämä Mirjaleena on varsinainen feikki. Häen mielipiteensä ovat täysin ristiriidassa Euroopan infektiolääkäreiden kanssa:

        http://www.escmid.org/fileadmin/src/media/PDFs/2News_Discussions/Press_activities/H1N1_Vaccine_Release_ESCMID.pdf


      • D-vitamiinimies
        ererererere kirjoitti:

        todellakaan saa tarvittavaa D-vitamiinimäärää=) Katsohan nykyisiä suosituksia....

        Terve ihminen saa kaikki tarvitsemansa vitamiinit normaalista ruuasta. Terve elimistö myös säätelee ruuansulatuskykyään, eli pienemmistä ruokamääristä otetaan ravinteet talteen tehokkaammin.
        Elimistön säätökyvyn ansiosta ylimääräisistä ravintolisistä pieninä määrinä ei yleensä ole haittaa, jos ei hyötyäkään, mutta edelleenkin on totta, että myös vitamiinien yliannostukseen voi kuolla. A-vitamiini aiheuttaa runsaasti käytettynä sikiövaurioita. D-vitamiini ulkoisena ravintolisänä jatkuvasti käytettynä heikentää elimistön kykyä tuottaa itse tarvitsemansa vitamiinit. Lue vaikka pakkauksessa mukana olevat varoitukset. Mitkään purkkivitamiinit eivät kuulu ihmisen luonnolliseen - saattikaan luonnonmukaiseen ruokavalioon. Näitä pitäisi käyttää vain jonkin sairauden aiheuttamassa poikkeuksellisessa puutostilassa. Suomessa liian pieni d-vitamiinin saanti voi tulla kyseeseen 2-3 kk aikana talvella, mutta normaali elimistö osaa siihen varautua - jos sitä ei mennä sekoittamaan keinotekoisilla lisäaineilla.


      • eräs1
        vastustuskykyä!! kirjoitti:

        ootteko syöny d-vitamiinia? korreloi taudin vakavuuteen, d-vitamiinitaso veressä.. oli Tiede-lehdessäkin juttua.. me ollaan syöty ja altistuttu possutaudille kun oltiin kylässä, missä lapset sairastu seuraavana päivänä,mutta ei tarttunut (otettiin testi ja oli sikatautia) d-vitamiinia vedetty lapset 25mikrogr ja aikuiset 50mikrog ja ei tuu possutauti eikä oo tarttunu mikään muukaan! :) alan jo uskoa et vaikutusta on, ennen ollaan sairastettu paljon enemmän, ei d-vitamiinia sillon...kyläilty ollaan ja lähipiiris taudit riehunu!

        annoksia nyt kannattaa ottaa. aikuiselle 125 mikrogrammaa ok


      • tutkittua tietoa

        Tamiflu tutkitusti lyhentää sairaus aikaa noin 0,5 - 1 vrk, eli hyöty suhde marginaalinen, ainoa joka todellisen hyödyn saa tamiflusta, on låäketehdas!


      • Xx
        D-vitamiinimies kirjoitti:

        Terve ihminen saa kaikki tarvitsemansa vitamiinit normaalista ruuasta. Terve elimistö myös säätelee ruuansulatuskykyään, eli pienemmistä ruokamääristä otetaan ravinteet talteen tehokkaammin.
        Elimistön säätökyvyn ansiosta ylimääräisistä ravintolisistä pieninä määrinä ei yleensä ole haittaa, jos ei hyötyäkään, mutta edelleenkin on totta, että myös vitamiinien yliannostukseen voi kuolla. A-vitamiini aiheuttaa runsaasti käytettynä sikiövaurioita. D-vitamiini ulkoisena ravintolisänä jatkuvasti käytettynä heikentää elimistön kykyä tuottaa itse tarvitsemansa vitamiinit. Lue vaikka pakkauksessa mukana olevat varoitukset. Mitkään purkkivitamiinit eivät kuulu ihmisen luonnolliseen - saattikaan luonnonmukaiseen ruokavalioon. Näitä pitäisi käyttää vain jonkin sairauden aiheuttamassa poikkeuksellisessa puutostilassa. Suomessa liian pieni d-vitamiinin saanti voi tulla kyseeseen 2-3 kk aikana talvella, mutta normaali elimistö osaa siihen varautua - jos sitä ei mennä sekoittamaan keinotekoisilla lisäaineilla.

        ennen kuin pelottelet muita.. Tärkeimmät myrkytyksiä aiheuttavat vitamiinit ovat rasvaliukoiset A- ja D-vitamiini - pitää kyllä paikkansa MUTTA: "Tiedemiehet ovat jo pitkään pohtineet mahdollisuutta ehkäistä influenssaa D-vitamiinilla. Idea on tullut siitä, että pohjoisella pallonpuoliskolla kausi-influenssat ilmestyvät talvisaikaan, jolloin D-vitamiinin saanti (auringosta) on vähäistä ja vastaavasti veren D-vitamiinin pitoisuudet pieniä – etenkin niillä ihmisillä, jotka eivät syö vitamiineja purkista.
        Professori Vieth on maailman johtavia D-vitamiinin asiantuntijoita. Hänen mukaansa D-vitamiini on turvallista hyvinkin suurina, aina 250 mikrogramman (µg) päiväannoksina (Suomessa viranomaissuositus on vain 7,5 µg/vrk). Seerumin D-vitamiinin pitoisuus saa nousta aina 250 nmol:iin/l asti ennen kuin vitamiinin yliannostus voi aiheuttaa haittaa terveydelle. Käytännössä yliannostusta ei esiinny lainkaan. Ihanteellisena pitoisuutena seerumissa pidetään nykyisin 75–130 nmol/. Kaikki kliiniset laboratoriot tekevät verestä D-vitamiinianalyysejä."
        http://www.biovita.fi/uusi/news.php?lang=fi&id=1436

        Samankaltaisia sivustoja on useita, tuossa vain esimerkki


    • ?!

      En tiedä mikä tauti mulla ja mun perheellä oli, mutta mun kohdalla se oli helvetillinen: Kuumetta 37,5-38, erittäin voimaton olo, pää tuntui appelsiinilta, jota puristellaan aika ajoin sieltä täältä ja kurkku oli niin kipeä, että jopa lämpimän veden juominen sattui, ääntä en saanut ulos kolmeen päivään ja samanaikaisesti koko kehon lamaannuttava lihassärky, joka nyt on jäänyt jäljelle. Se tulee aika ajoin aaltoilevasti alkaen selästä, leviten koko kehon alueelle ja on hirveää. Tekisi mieli vain mennä ulisemaan johonkin nurkkaan, kun niin sattuu, eikä pääse tätä kipua karkuun enkä uskalla ottaa mitään kipulääkettä, kun on peloiteltu siitä koko kehon yleistulehduksesta. Onkohan tää normaalia? Ajattelin mennä arvauskeskukseen arvattavaksi, koska tätä lihaskipua on jatkunut jo melkein kaksi viikkoa eikä helpotusta ole näkyvissä. Mutta onko kukaan kokenut samaa?!

    • kokemuksia ja tautej

      Influenssat nyt sattuu olemaan tuon kaltaisia, oli se kausi-influenssa tai sikaa. Silloin särkee paikkoja ja on kuumetta. Kuumeessa hikoilee ja väsymys on valtava myös paranemisen jälkeen. Kaikilla ei kuitenkan ole näin, joku voi sairastaa sen myös kuumeettomana.
      Ja joku voi saada aivan tavallisessa flunssassa kuvailemasi yskän, nimimerkillä kokemusta on. Kuukauden yskin niin että itku pääsi ja vasta astmalääkkeet siihen auttoivat.

      • kun on sellaisen kerran potenut, niin ei normaalit flunssat oireineen vielä pistä tarttumaan hätäpuhelimeen. Tuosta hikoilusta..... minä ainakin olen helpottunut, jos huomaan aamulla, että lillun hikilätäkössä sängyssä, tietää, että tautia vastaan on taistelu käynnissä.


    • heikko immuunivaste

      who vertaakinpuhtaasti kuolemantapauksiin infulenssoja, se nyt vain on totuus ja faktaa (googleta who h1ni)että kuolleisuus% h1n1 teen on vain 0,02-0,03% ja tavallinen kausi infulenssa tappaa 0,3-0,4% populaatiosta, eli tämä h1n1 tappaa noin 10 kertaa vähemmän kuin norm infulenssa, eli tilastollisesti kuoleman tapauksiin verraten 10 kertaa kesympi kun norm infulenssa

      aikoinaan oli nonkongilainen ja aasialainen jotka tappoivat tuhansia suomestakin, se oli jo jotain se, nyky ihmiset yli hygieenisinä ja rokotus vimmaisina ovatimmuuni vasteeltaan niin heikkoja että kaikkiopikkupöpötkin nujertavat, ihmiset eivät halua enää sairastaa kun ei ole pakko, ja kuika ollakaan, immuuni vasteet sen kun laiskistuvat vain!
      ehkä tuo roska ravintokin tekee immuunivasteille saman kun liian vähäinen ravinto, eli eihän roska ruuassa todellakaan ole ravintoaineita

    • sami-t

      Mutta en ole tiennyt että on sikainfluenssa meni ohi viikkonpäästä.
      Oli ensimäinen flunssa joka jääi minulle makuulle5-6 päivä.
      VOI OLLA VAIN FLUNSSA MUTTA oli erikoinen flunssa!

    • ......äiti......

      Tyttäreni sairastui 39,6 asteen kuumeen ROKOTTEESTA, neljään päivään ei kävellyt yhtään, syömään ei pystynyt ja juomista sai väkisin juottaa ettei pieni ihminen kuivunut kokonaan. Lääkäri vain totesi että ylihuomenna pitäisi jo olla sivuvaikutusten ohi, jos sellaisia edes tulee! (Ja ihan rokotteesta nämä oireet johtuivat, tutkituttamassa käytiin.)

      Joten empä minä tuosta rokotteesta paljon hehkuttaisi, liian vähän on moista mömmöä tutkittu. Eipä tuo edes koko tautia pidä loitolla, lieventää vain (MUKAMAS).. Toivon vain ettei tyttäreni tuota tautia mistään saa, ettei raukan tarvi kahteen otteeseen sairastaa.

      • hfdhfd

        Tämä nyt ei ehkä liity sikainfluenssaan, mutta.. Antibiooteista voin sanoa sen verran että niitä käytän enää todella vähän. Aluksi sain jatkuvasti virtsatietulehduksia ja siinä meni antibiootteja monta pakettia. Lopulta tuli munuaistulehdus kun jätin ottamatta yhdet antibiootit. Sitten estolääkitykset että ei tarvitse jatkuvasti hakea antibiootteja. Sitten alkoi tulemaan muita tulehduksia, angiina ja korvatulehduksia, vaikken edes lapsena ollut korvatulehduksia sairastanut. Olin yhtäkkiä sairas kuukauden välein tai useammin tai useammin vuoden aikana olin syönyt 10 antibioottikuuria. Aikaisemmin sairastin hyvin vähän. Lopulta piti syödä kaksi kuuria peräkkäin kun tulehdus ei mennyt muuten ohi. Ja sitten lopuksi sain kaikenmaailman hiivatulehduksia ja suutulehduksia (minulla ei ikinä ollut ollut noita).

        Sitten aloin kiinnittämään huomiota pukeutumiseen ja ruokavalioon,vaikka söin kohtuuterveellisesti aikaisemminkin. Otin mukaan maitohappobakteerit ja virtsatietulehduksia ehkäisin syömällä karpalokapseleita ja jos vähänkin tuli sellainen olo niin eikun vaan karpalomehua juomaan ja paljon. Meni kylläkin aikaa että tuo kierre meni ohi. Suhtaudun nykyään tosi nihkeästi kaikkiin antibiootteihin yms.. ja täytyy kyllä tosi paljon taivutella että niitä suostun syömään.On ne kyllä ihmeellisiä nuo bakteerit ja virukset, niin pirullisia. Vaikka olisi saanut rokotteen H1N1:een niin sitten tulee jo seuraava muoto.


      • paletsu
        hfdhfd kirjoitti:

        Tämä nyt ei ehkä liity sikainfluenssaan, mutta.. Antibiooteista voin sanoa sen verran että niitä käytän enää todella vähän. Aluksi sain jatkuvasti virtsatietulehduksia ja siinä meni antibiootteja monta pakettia. Lopulta tuli munuaistulehdus kun jätin ottamatta yhdet antibiootit. Sitten estolääkitykset että ei tarvitse jatkuvasti hakea antibiootteja. Sitten alkoi tulemaan muita tulehduksia, angiina ja korvatulehduksia, vaikken edes lapsena ollut korvatulehduksia sairastanut. Olin yhtäkkiä sairas kuukauden välein tai useammin tai useammin vuoden aikana olin syönyt 10 antibioottikuuria. Aikaisemmin sairastin hyvin vähän. Lopulta piti syödä kaksi kuuria peräkkäin kun tulehdus ei mennyt muuten ohi. Ja sitten lopuksi sain kaikenmaailman hiivatulehduksia ja suutulehduksia (minulla ei ikinä ollut ollut noita).

        Sitten aloin kiinnittämään huomiota pukeutumiseen ja ruokavalioon,vaikka söin kohtuuterveellisesti aikaisemminkin. Otin mukaan maitohappobakteerit ja virtsatietulehduksia ehkäisin syömällä karpalokapseleita ja jos vähänkin tuli sellainen olo niin eikun vaan karpalomehua juomaan ja paljon. Meni kylläkin aikaa että tuo kierre meni ohi. Suhtaudun nykyään tosi nihkeästi kaikkiin antibiootteihin yms.. ja täytyy kyllä tosi paljon taivutella että niitä suostun syömään.On ne kyllä ihmeellisiä nuo bakteerit ja virukset, niin pirullisia. Vaikka olisi saanut rokotteen H1N1:een niin sitten tulee jo seuraava muoto.

        Ei se sika nyt niin ollut paha mitä lehdet liiotteli ja jotku pätemättömät lääkärit.Oireet olivat pientä pahanvointia ja pääkipua ja kurkkua nipisteli ja yskää ja kuume heitteli 36.8-38 välillä noin 6 päivää.
        No ruoka ei maittanut ja väsymystä oli.
        En rokotetta meinaa hakea kun jo vastustuskyky virukselle saatu.


      • iloliinu67
        paletsu kirjoitti:

        Ei se sika nyt niin ollut paha mitä lehdet liiotteli ja jotku pätemättömät lääkärit.Oireet olivat pientä pahanvointia ja pääkipua ja kurkkua nipisteli ja yskää ja kuume heitteli 36.8-38 välillä noin 6 päivää.
        No ruoka ei maittanut ja väsymystä oli.
        En rokotetta meinaa hakea kun jo vastustuskyky virukselle saatu.

        katselen kun 8v poikani pötköttelee ja katselee telkkaria viruksen kourissa, kuumetta on 38 ja puol kolmatta pvä, äitini soitti ja kyseli pojan vointia, sanoin et juo hyvin ja suht pirteä, äiti vastas, et älä nyt ala panikoida olit likka ite kolme kertaa 40asteen kuumeessa viikon jaksoissa 70-luvulla, välillä piti kuulemma ikkunat avata et sai huoneen viileämmäks ja olon paraneen. Lääkäri sano samaa, niin kaun ku juo hyvin ja jaksaa vähän leikkiä niin hyvin menee......Ei saa nyt mennä median hössötykseen mukaan.


      • Kurjatautitääh1n1
        iloliinu67 kirjoitti:

        katselen kun 8v poikani pötköttelee ja katselee telkkaria viruksen kourissa, kuumetta on 38 ja puol kolmatta pvä, äitini soitti ja kyseli pojan vointia, sanoin et juo hyvin ja suht pirteä, äiti vastas, et älä nyt ala panikoida olit likka ite kolme kertaa 40asteen kuumeessa viikon jaksoissa 70-luvulla, välillä piti kuulemma ikkunat avata et sai huoneen viileämmäks ja olon paraneen. Lääkäri sano samaa, niin kaun ku juo hyvin ja jaksaa vähän leikkiä niin hyvin menee......Ei saa nyt mennä median hössötykseen mukaan.

        Itse kesti 38-40 asteen kuume 3 päivää. Ensimmäisenä iltana kuume tuli siihen 40.11. Sen jälkeen menin suihkuun ja aleni huomattavasti 39½:een. Mutta sitten rupesin oksentamaan todella paljon.
        Muut päivät olivat lähes samanlaisia, mutta onneksi ei tullut ihan 40 astetta ja oksennusta :) .


      • artsurri
        Kurjatautitääh1n1 kirjoitti:

        Itse kesti 38-40 asteen kuume 3 päivää. Ensimmäisenä iltana kuume tuli siihen 40.11. Sen jälkeen menin suihkuun ja aleni huomattavasti 39½:een. Mutta sitten rupesin oksentamaan todella paljon.
        Muut päivät olivat lähes samanlaisia, mutta onneksi ei tullut ihan 40 astetta ja oksennusta :) .

        kuulostaa ihan perusinfluenssalta, joita olen sairastanut kolme kertaa, -70 -80 ja 90 luvulla eli kerran 10v. Kuume nousi joka kerta 39-40 asteeseen lihakset tulivat tosi kipeiksi ja oksentelin perkeleesti, taudit kesti 4-9 päivää. Mutta ei niitä silloin päivitelty ku ei olle mitään kauheaa etuliitettä kuten SIKA.


      • 12+16
        artsurri kirjoitti:

        kuulostaa ihan perusinfluenssalta, joita olen sairastanut kolme kertaa, -70 -80 ja 90 luvulla eli kerran 10v. Kuume nousi joka kerta 39-40 asteeseen lihakset tulivat tosi kipeiksi ja oksentelin perkeleesti, taudit kesti 4-9 päivää. Mutta ei niitä silloin päivitelty ku ei olle mitään kauheaa etuliitettä kuten SIKA.

        yhteenlasku aina väärin


      • on

        että tyttäresi kohdalla rokote tuli liian myöhään, ja hän oli jo ehtinyt saamaan influenssatartunnan.


      • Koff III

        vaikutteet? Vielä mitä, tautia sillä levitetään. Karmeaa kuinka ihmishengillä leikitään.


      • Boogie Rocks
        on kirjoitti:

        että tyttäresi kohdalla rokote tuli liian myöhään, ja hän oli jo ehtinyt saamaan influenssatartunnan.

        suksi vittuun, koko tautia ei olisi olemassa ilman rokotteita.


    • Bella_Capri

      ...jos kokeilisitte "luonnon" omia lääkkeitä, sanotaan nyt esim. valkosipuli,
      tietysti kaikki muutkin vitaminit olisi hyväksi ja voisivat auttaa.
      Meillä ei ainakaan ole vielä kyseistä tautia tullut, mutta ennen epidemiaa meillä oli jotain
      josta en tiedä mitä se oli ; pientä lämpöilyä, pahoinvointia, päänsärkyä, tyttö oksensi yhden kerran,
      poika ripuloi 4-5 päivään. Liekö ollut muuta kuin sikaa. Taudin kuva kuuluu olevan melkoisen "raju"
      jos se pahana tulee, mutta mielestäni silti verrattavissa tavalliseen kausi-influenssaan.
      Puhun kyllä kokemattomana, koska minulla ei sitä kyseistä tautia ole ollut -kai, jos tämä ennen epidemiaa tullut outo "olotila" ei sitten ollut sitä.
      Mieluummin silti sen sairastaisin ennenkuin ottaisin rokotteen, josta ei ole mitään varmaa tietoa mitä siinä on, lisäksi olemme allergisia, joten sekin jo aika painava syy, miksi en ota itellein ja lapsillein kyseistä rokotetta. Ja eihän kyseinen tauti pitäisi olla terveelle vaarallinen.
      Pojan luokalla oli suurin osa ottanut kyseisen rokotteen ja sama porukka ollut seuraavana päivä pois koulusta, ja osa kauemminkin.
      Kyllä valitettavasti nuo rokote kokemukset muilla kertovat minulle karua kieltään ja mielestäni rokote ei ole turvallinen. Eräällä tuttavan tuttavallani oli kyseisestä rokotteesta kylki turvonnut, oli hieman ihme juttu, käteen pistetään ja hetken päästä pisto käden puoleinen kylki turpoaa.
      Toisella tuttavallani oli niin käsi kipeä ettei pariin - kolmeen yöhön pystynyt kunnolla nukkumaan, sanoi kuin olisi sydänkohtauksen partaalla, kättä tikkuili, käsi oli turra ja kipeä ja flunssan oireet tulivat, meinasi että olisi kai ollut sama sairastaa tauti kuin kokea kuitenkin rokotteen saatuaan samat oireet kuin kausi-influenssassa. Monella muulla tuttavallani on ollut rokotteesta mitä kummallisempia oireita.
      Rokotteesta ei liene mitään todenperäistä tietoa, vaikuttaako todellisuudessa, ja miten vaikuttaa, ja milloin vaikuttaa, ja mitä siitä voi tulla heti tai vuosien päästä, mielestäni yhteiskunta teki ison virheen, mutta rahastaahan voi näinkin; rokotteesta ei ole kuin haittaa; vastustuskyky heikkenee, tai se muuttuu,
      ja ihmisille tulee muita sairauksia rokotteen seurauksena. Mutta kaitpa tämä oli tässä ideana.
      Olisi kiva ollut saada todellista tietoa, ja ja edelleenkin kuljen silmät ja korvat auki, kaikki sika-lentsuun viittaavat kiinnostaa; kiinnostaa lähinnä rokotteen ottaneiden ihmisten tulevaisuus, pelottaakin heidän puolestaan, tietysti riskiryhmät on asia erikseen,
      ja nyt kun tästä hässäkästi päästiin, niin aletaan punomaan uutta; että tauti uusii, tulee pahempana, tappaa meidät kaikki mennen tullen!!!
      Sen verran uskovainen olen että sanonpahan vaan, että jos jotain on tapahtuakseen se tapahtuu,
      tietysti voimme siihen yrittää vaikuttaa, mutta ...
      olipa vaihtoehto kumpi tahansa ; ottaa rokote vaiko olla ottamatta - molemmissa ne huonot ja hyvät puolensa, jokainen itse valitsee. Sanon senkin, että ihmisiä peloteltiin, lehdet, ja tosi monta mokaa kyllä tuli tämän tapauksen aikana, niitä ei vain myönnetä, että ihmiset olisivat (ja ehkä onkin) kuin eläimet peloissaan samassa rokote jonossa hullun lailla toivomassa että rokotteella saavat helpotusta omaan kuolemanpelkoonsa. No, onni että saivat. Silti näin maalaisjärjellä ajateltuna rokote poikii lisää ongelmia,
      joista sitten rokotteen ottaneet myöhemmin kärsivät. En tiedä, en ole asiantuntija, mutta pelkään että suomi teki nyt ison virheen koko rokotusohjelmassa.

      • 18+2

      • Hullu maailma

    • kärsäkäs

      Possulenssun saa vaikka ois saanut rokotteenkin. Hirveen hyvä kun ihan kotihoidolla paranette. Ei siis mitään hätää kun olette perusterveitä ja nuoria aikuisia. Luulen, että tuon taudin jälkeen arvostatte terveyttä enemmän. Sehän ei ole itsestään selvyys. Muutaman päivän 4 kympin kuume tekee terää sellaisille jotka eivät ole sellaisessa tuskassa ja hiessä pyörineet. Minä en rokotetta ota (ja samalla vieraita mörttiäisiä kroppaani) vaikka olen mm. keuhkoveritulpan aikoinaan sairastanut. Tai ehkä juuri siksi kun tiedän selviytyväni tästä possuilusta kun kertas olen pahemmastakin selvinnyt. Voimia teille joihin pöpö on pesiytynyt.

    • dyson80

      niinhän tavalliset kausiflunssatkin on osalle tosi pahoja ja niihin kuolee noin 1000 vuodessa.
      Itse sain noin 6-7 vuotta sitten jonkin niin kamalan flunssan, että olin ihan varma tekeväni kuolemaa.
      En voinut maata ollenkaan koska silloin en saanut henkeä, piti opetella nukkumaan istuen, kuume oli niin korkea etten oikein edes muista mitään kun olin niin pihalla koko ajan..
      Mutta eipä silloin lehdissä revitelty että on jokin niin paha flunssa liikkeellä.
      Isäpuoleni taasen on siitä huonossa asemassa, että hänelle KAIKKI flunssat menee aina keuhkoihin, ja hän onkin joutunut parin vuoden välein sairaalaan ihan normiflunssan takia.
      Missä on lehtilööpit?

    • kastroija

      ja vaihtamaan paidan. No leikki sikseen. Oli ittelläkin tuo ja kuume tosiaan nousi yli 39 ja oli kaks päivää eläväkuollut. Mutta sitten alkoi helpottaa. Kolme viikkoa tartunnasta ja nyt alkaa palautuu. Pahi n tauti tosiaan mikä ollut. Mutta onko yhtä paha kyuin synnytys millä muijat aina kehuu??? Tahtoo tietää!!!

      • toi aloittajan kuvaushan kuulostaa ihan normaalilta kuumetaudilta ainakin mulle.

        Itsellä useimmiten kun kuumetta tulee, se on vähintään 39,8, mihin se nousee ja pysyy muutaman päivän siellä. Lihakset aina paskana ja sängystä ei jaksa nousta.

        Tosin oma ruumiinlämpö on kyllä terveenäkin reilua 37 monesti, 38,5 on vielä panadolin kans ihan työkuntoinen.


    • Ihmiskunnan puolesta

      Onko kenellekään tullut mieleen, että tämä sikainfluenssa on lääkeyhtiöiden järjestämä epidemia?
      Lääkeyhtiöthän tienaavat miljoonia ja miljoonia euroja tästä tautiepidiamasta. Tää ei vielä pääty
      tähän. Vielä tulee pahempia epidemioita lääkeyhtiöiden taholta.... sillä nehän ansaitsevat ihmisten
      sairauksilla.

      • Koff Lite

        vähintäänkin osittain oikeassa. Jos onkin kyse vaan rahasta, niin tilanne ei ole niin paha kuin jos nyt on se pahempi vaihtoehto käynnissä, eli populaation vähennys rokotteiden kautta. Joko sterilisaatio tai sitten joku tappava sairaus lähitulevaisuudessa. Leukemia? Polio? Mutaatiot syntyvillä lapsilla? Nyt tuntuu olevan kovat ajat, ja kovat piipussa. Suurin osa katselee tyytyväisenän BB:tä ja muuta tosiTV- lähetyksiä välittämättä tai tajuamatta että ihmisiä lahdataan kuin hirviä metsästysaikana.


    • laskumakkara

      nii ja aatteles.. on ihmisiä joita tollane 38-39:ssä heittelevä kuume ei ees vielä hetkauta juuri ollenkaa :)
      yleesä ne on niitä karskeja rankkoja maailman selkärankoja eli perusduunareita jotka ei huomais jalankaan katkeemista kuin pienenä haittana :)

      • 4iina

        Moikka, mulla ja mun pojalla sikainfluenssa oli niin lievä, ettei se paljoa häirinnyt elämää. Poika sai kyllä kaupanpäälle yskän, joka on jatkunut kolmatta viikkoa. Mutta itsellä meni ohin parissa päivässä.. Ei tartte ottaa rokotetta, onneksi.


    • ....,.,.

      ...vesirokko. näppylöitä oli kaikkialla ja kutitti niin ettei pystynyt paikallaan makaamaan tai nukkumaan. siitä on nyt vuosi ja on vieläkin arpia...

    • biscayne

      juu,itselläni alkoi viime perjantaina yskällä joka paheni lauantaina nostaen 39 kuumeen,samat oireet,kuume jatkui tämän viikon tiistaihin asti,multa ei otettu testiä sain vaan 750 antibiootit mahdolliseen keuhkokuumeeseen,no olo vieläkin hutera,en tiedä oliko sikaa vai mitä,mutta ei mitään normi flunssaa ainakaan,,,

    • Marjaana-XL

      Olin keväällä 2008 ihan samanlaisessa taudissa, kuin nyt tämä tauti näyttää olevan. Korkea kuume oli 7 päivää ja kurkku oli koko ajan niin kipeä, että puhuminenkin sattui. Kuumetta oli jo aamusta heti 39,2 ja sillee. Hengitysteitä ihan poltti kun puhui ja auta armias jos piti yskiä. Minä en sikalenssurokotetta ota, koska olen elämäni aikana sairastanut muutaman kuumeisen virusflunssaan ja katson niiden antavan jonkin verran ainakin vastustuskykyä näihin tuleviin tauteihin.
      On se varmaan kovan tuntuinen tauti niille, jotka eivät ole aiemmin kovia influenssoja sairastaneet.

      • possuton

        eli pari epäkohtaa olen huomannut näissä ketjuissa; 1) kun on sairastanut kausiflunssan, luullaan että saadaan immuniteettivaste myös muihin influensseihin kuntoon. Korjaus: immuiteetin saa VAIN sairastettua tautia vastaan. Tietty kausiflunssan sairastaminen laittaa immuniteetin töihin ja näin ollen auttaa seuraavassa sairastelussa, mutta ei missään nimessä anna supersuojaan eri virusmuotoihin. ja kun teksteissä on tullut ilmi tämä henkilö, joka on kahdesti sairastanut sikalenssun, niin kuinka varmaa se on? ettei toinen olisi ollut jokin toinen flunssavirus? en tiedä, itse en ole aiheesta lukenut niin ei siitä sen enempää. 2)Rokote heikentää immuniteettiä. Korjaus: Rokotteen ensisijainen tehtävä on nimenomaan hyökätä immuniteettiä vastaan, jolloin keho alkaa tuottamaan vastustuskykyä haluttua tautia vastaan. esimerkkinä annan omasta lapsuudestani vesirokon; neuvolassa minuun rokotettiin tahallaan vesirokkoa, jotta sairastin sen nuorena ja sain vastustuskyvyn tautiin.
        Possurokotteen ongelma vain on siinä, että juuri nyt kun tätä annetaan ihmisille, niin tämä on samalla testaus, että toimiiko rokote ja mitkä vaikutukset sillä mahdollisesti on tulevaisuudessa. Ja siksipä lääkefirmat ovat vapauttaneet itsensä vastuusta kokonaan, kun seurauksia ei tiedetä. Jokainen ottaa rokotteen vapaaehtoisesti ja näin vastuu siirtyy yksilölle itselleen tai lapsien vanhemmille. Oma päätökseni on, että sairastan possun jos olen sairastaakseni, rokotteen jätän niille, jotka sen huolivat. Ja possu pysyy poissa, kun pesee käsiään, eikä nuole sormiaan ja kaivele nenäänsä :)


    • Nepsun äiti

      Minä ja mieheni kokemus sikaingluenssasta oli juurikin kuvailemasi kaltainen kokemus. Me olemme myös molemmat nuoria perusterveitä aikuisia. Nyt on puolitoista viikkoa sairastettu ko. tautia ja alkaa valoa näkymään tunnelin päässä. Mutta saman totesin minä pari päivää sitten, että tämän taudin saama paha olo on kamalin mitä olen kokenut. Itsekin yllätyin taudin rajuudesta kun sen piti olla tavallisen ingluenssan kaltainen, no, olen minä niitäkin sairastellut mutta olo ei tod. ole ollut näin kamala ja heikko. Toipumisia teille!! Rokote tuli myös meidän kohdalla aivan liian myöhään.

      • nopem-90

        Samansuuntaisia kokemuksia täälä. Ensin viikko 39 kuumetta, sitten toinen viikko pientä lämmönnousua. Mutta sitten neljä viikkoa rintakipuja ja veren yskimistä! Ja se kurkkukipu, mikä oli ensimmäisen viikon aikana, oli tosiaankin ihan saatanallinen, henkeä nyt juuri ja juuri sain. Mutta selvittiin siitäkin, parantunut en ole täysin vieläkään. En tiedä, pitäisikö keuhkot kuvauttaa koska kuusi viikkoa on jo kulunut, kuumetta ei ole mutta kauheat rintakivut ja jaksamattomuuden tunne. Yleensä ne vaan käännyttää tk:sta että mee kotia, nuori mies että epäilempä sen olevan hyödytöntä. Kai tämä tästä, mutta sitkeää on perhana.


      • mireena

        Sain rokoteen jälkeen 2pv kuumetta 37.2C, sitten jo 5:s päivänä kuume nousi 38,3C ja otin kuumetta alentavia lääkeita. Muutaman päivän päästä kuume laski jopa 35C ja oli huono olo, huimasi, kuume ei vain noussut normaalisti . Rokotteen alussa oli sekavaa olo,kaupassa hävitin kukkaron enkä muista enää sitä ajasta mitään, aivan kun aukko jäi aivoon. Välillä vielä on sekavaa olo auto ajelessa, kun joudun kääntymään autolla,huimaa silloin. ääni on kadonut, mutta ei kokonaan, kuiva yskä vieläkin. Joka tapauksessa se ei ole niin vakavaa, jos saisin sen sikainfluenssan. Ehkä se rokotus kuitenkin pelasti minua nyt, kuka ties. Neuvon kyllä ottaa rokotteen ja samoin sairaslomaa heti, muuten jos tule niitä alkuoireita ja jos niitä ei hoideta, voi muuttua vakavammaksi. Epäilin jo silloin, kun se pieni lapsi kuoli sikainfluensaan ja saihan hän 1viikko sitten rokotus, joka ei auttanut; niin epäilen että se rokotus tappoi sen lapsen, jos aikuiselle tekee niin jo. Lapselle , luin jossakin , pitää antaa sikainfluenssarokotteen kahdessa erässä pienissä määrissä...Miten te muut suhtaudutte kun annatte omille lapsille aikuisen annos sikainfluenssarokotteetta, ettekö ihmettele,kestääkö lapsi, jolla ei edes ole imunisuoja kun 40vuotialla.


      • ei riskiryhmässä
        mireena kirjoitti:

        Sain rokoteen jälkeen 2pv kuumetta 37.2C, sitten jo 5:s päivänä kuume nousi 38,3C ja otin kuumetta alentavia lääkeita. Muutaman päivän päästä kuume laski jopa 35C ja oli huono olo, huimasi, kuume ei vain noussut normaalisti . Rokotteen alussa oli sekavaa olo,kaupassa hävitin kukkaron enkä muista enää sitä ajasta mitään, aivan kun aukko jäi aivoon. Välillä vielä on sekavaa olo auto ajelessa, kun joudun kääntymään autolla,huimaa silloin. ääni on kadonut, mutta ei kokonaan, kuiva yskä vieläkin. Joka tapauksessa se ei ole niin vakavaa, jos saisin sen sikainfluenssan. Ehkä se rokotus kuitenkin pelasti minua nyt, kuka ties. Neuvon kyllä ottaa rokotteen ja samoin sairaslomaa heti, muuten jos tule niitä alkuoireita ja jos niitä ei hoideta, voi muuttua vakavammaksi. Epäilin jo silloin, kun se pieni lapsi kuoli sikainfluensaan ja saihan hän 1viikko sitten rokotus, joka ei auttanut; niin epäilen että se rokotus tappoi sen lapsen, jos aikuiselle tekee niin jo. Lapselle , luin jossakin , pitää antaa sikainfluenssarokotteen kahdessa erässä pienissä määrissä...Miten te muut suhtaudutte kun annatte omille lapsille aikuisen annos sikainfluenssarokotteetta, ettekö ihmettele,kestääkö lapsi, jolla ei edes ole imunisuoja kun 40vuotialla.

        Mä olen kanssa sitä mieltä, että jos sika iskee heti rokotuksen jälkeen niin se iskee raskaammin. Itse olisin lapsien kanssa tosi varuillani jos näin kävisi. Nyt lienee muksut jo turvallisilla vesillä.
        Sellaista olen kuullut, että jos on nikkeli allergiaa niin voi tulla pahojakin reaktioita (meiltäpäin vietiin yksi perusterve ambulanssilla sairaalaan rokotuksen jälkeen allergisen reaktion vuoksi)
        Itsellä on suht paha nikkeli allergia, niin en usko ottavani rokotetta. (tuskin se minuun iskee, kun ei oo ollut kuumetta muutenkaan vuoden -88 jälkeen)


    • ziljoonasmiestietää

      Todennäköisesti olet siis tähän asti selvinnyt suhteellisen vähällä sairastamisella yleensä. Annas kun arvaan et ole sairastanut kausi-influenssaa tai muuta vastaavaa tautia ainakaan viime vuonna? Silloin se yleensä iskee vielä hieman kovemmin kuin että olisi vastustuskyky saanut kovempaa treeniä lähiaikoina.

      Itselläni on ollut 2 vuoden sisään yli 39,5 kuume jo kolme kertaa vaikka olen hyväkuntoinen perusterve jne. Tosin itselläni alkaa olemaan kuvailemasi olo vasta 40:n jälkeen mikä onkin sitte jo sairaalahoitotasoa.

      Mutta ettei siihen sikaflunssan kylkeen olis tullu jotain toista tautia kylkeen vielä?

    • Köyhä ja tyhmä

      Joo tosiaan sain keuhkokuumeen 2008 tammikuussa ollessani kiireisellä työkeikalla olkiluodon ydinvoimalalla, ajattelin jotta se ibumax/burana linjalla helpottaa. no helpottihan se hetkellisesti ja tein töitä olotilan salliessa suhteellisen paljon. 3-4 päivää lääkkeillä parantelin itseäni aamuisin töihin. pitkät päivät kuitenkin perjantaina vaati veronsa ja jouduin työmaalta sairaalaan. siellä lääkäri totesi et on keuhkokuume jas epäilevät alkavaa aivokalvontulehdusta. pääsin pois lauantaina kotihoitoon, ja halusinkin pois, en vaan kertonut lääkärille et kotia on matkaa 530km. ajelin autolla lääkeiden ja kuumeisen olotilan sekoittamana, kotia päästyäni olin aivan varma että en näe seuraavaa viikkoa loppuun asti. Omalla lääkärillä käytyäni sain tarkat hoitoohjeet ja lääkkeet. viikon sairaslomalla oltuani alkoi olotila helpottua. mut tuskaa se kaikki 2 viikkoa oli. pelkäsin et tuleeko koskaan huomista enää.

    • Tytön Tyllerö

      Sairastin sikainfluenssan lievänä. Muutama viikko tavallista väsyneempänä ja kurkku hetkisen kipeänä. Kuumetta hieman ja niskakipua, jäykkyyttä.

      Pahin tauti minulla lienee migreeni.

      • sjömansflicka

        Perheeni, mies ja tytär 6v sairastivat kovan sikaflunssan, 39- 40 C kuumetta, kovaa yskää ja keuhkokuume heillä jälkitautina. Itselläni oli koko ajan vain pientä lämpöä 37 - 37,5 max. en tosin tiedä "sairastinko" lentsua ja sainko tästä immuniteetin? Salainen reseptini on valkosipuli jota syön n. puolikkaan - kokonaisen SIPULIN (ei siis kynttä) päivässä... raakana sellaisenaan leivän päällä :) haju saattaa olla karsea sitä inhoaville mutta jos se pelastaa ikäviltä taudeilta niin haju on pieni onglema vakavaan ja ikävään sairauteen verrattuna :) onko muilla kokemusta valkosipulin tuomasta suojasta vai oliko tämä vain sattumaa?


      • Tytön Tyllerö
        sjömansflicka kirjoitti:

        Perheeni, mies ja tytär 6v sairastivat kovan sikaflunssan, 39- 40 C kuumetta, kovaa yskää ja keuhkokuume heillä jälkitautina. Itselläni oli koko ajan vain pientä lämpöä 37 - 37,5 max. en tosin tiedä "sairastinko" lentsua ja sainko tästä immuniteetin? Salainen reseptini on valkosipuli jota syön n. puolikkaan - kokonaisen SIPULIN (ei siis kynttä) päivässä... raakana sellaisenaan leivän päällä :) haju saattaa olla karsea sitä inhoaville mutta jos se pelastaa ikäviltä taudeilta niin haju on pieni onglema vakavaan ja ikävään sairauteen verrattuna :) onko muilla kokemusta valkosipulin tuomasta suojasta vai oliko tämä vain sattumaa?

        Ei ehkä absoluuttista suojaa siitä saa, mutta onhan se hyväksi valkosipuli syödä.


      • Täti
        sjömansflicka kirjoitti:

        Perheeni, mies ja tytär 6v sairastivat kovan sikaflunssan, 39- 40 C kuumetta, kovaa yskää ja keuhkokuume heillä jälkitautina. Itselläni oli koko ajan vain pientä lämpöä 37 - 37,5 max. en tosin tiedä "sairastinko" lentsua ja sainko tästä immuniteetin? Salainen reseptini on valkosipuli jota syön n. puolikkaan - kokonaisen SIPULIN (ei siis kynttä) päivässä... raakana sellaisenaan leivän päällä :) haju saattaa olla karsea sitä inhoaville mutta jos se pelastaa ikäviltä taudeilta niin haju on pieni onglema vakavaan ja ikävään sairauteen verrattuna :) onko muilla kokemusta valkosipulin tuomasta suojasta vai oliko tämä vain sattumaa?

        Syödään mieheni kanssa päivittäin valkosipulikapseleita, kummallakin astma ja allergia, jotka altistavat hengitystieinfektioille. Nyt kun ollaan useampi vuosi niitä syöty, ei olla oltu tavis nuhataudeissa eikä keuhkoputkentulehduksetkaan ole iskeneet. Valkosipulihan on tutkitusti luonnon oma antibiootti. Mielummin sitä päivittäin nauttii muutaman kapselin, (käytetään kyllä valkosipulia ruuassakin), kuin alituinen antibioottien käyttö.. Luonnosta löytyy apu vaivaan kuin vaivaan, mutta eihän se olisi lääkeyhtiöiden kannalta kovin tuottoisaa alkaa valkosipulia yms. myymään.. ;D


    • sairastanut

      Jos oireet on voimakkaat, säry-kuumelääkettä juomaa tarpeeksi ja säännöllisesti kuumepäivien ajan niin olo on helpompi. Jos aikaisemmin ei ole sairastanut infulenssaa, oireet on kovempia.

    • sitten !

      Pari päivää sitten alkoi sikalunssa ja on aika kova. Jos ei olisi ottanut rokotetta niin miten kova olisikaan. Nyt on ongelmana se, että rokote ei ehtinyt vaikuttaa koko tehollaan näin lyhyessä ajassa. Mutta auttaa se jonkun verran eli ilman sitä oltaisiin k....sessa. Itse sain rokotteen jo yli 2 vko sitten, että nyt on ollut vain lieviä oireita. Olisi se kivaa maata molempien yhtäaikaa petin pohjilla 40 ast. kuumeessa.

      Kukahan meitä silloin hoitaisi?

      • lp

        Oletko varma ettet saanut rokotteesta itse tautia???Itse en ota enkä myöskään anna tökkää myrkkypiikkiä lapseeni.Monet sairaanhoitajatkin ovat sanoneet piikin olevan vaarallinen.Mielestäni piikki auttaa vain riski ryhmään kuuluvia.Itse perusterveenä en ottaisi!


    • Pete0987

      Nyt on joku pieni flunssa, mutta ei tää sikaflunssalta vaikuta. Ei oo kuumettakaan vielä.

      Yli 300 on ollut aikoinaan keuhkokuumeessa tulehdusarvo. Olo oli silti ihan pirteä. Kuumetta oli 40,8C sairaalaan päästessä, ja se nousi vielä siinä röntgeniin menoa odotellessa.
      Verta on myös tullut yskittyä pienenä, huonosti hoidetussa keuhkoputken tulehduksessa tms.

      Pahin tauti jonka olen kokenut, oli itse asiassa korvatulehdus. Voi että sitä poltetta pään sisällä :P

    • eilen, kun kuulin tallilla hevoseni kengittäjältä, että hänellä sikainfluenssa oli kestänyt peräi KAKSI viikkoa! O_O Eli ilmeisesti ainoastaan nöfnöfin lievyys/rankkuus ei ole yksilöllistä, vaan myös sen kesto? Äijä oli vasta nyt viikonloppuna parantunut lopullisesti, mitä luuletteko onko riskiä että tarttui nyt minuun vaikka ukko tervehtyneenä tallille tulikin? Ja kuuluuko sikainfluenssan oireisiin oksentelu/pahoinvointi? Istuessani migreenin kourissa satulahuoneessa kengittäjää vartoessani yksi nainen kaapiltaan kysyi olenko saanut rokotteen, mainittuani että matkalla tallille annoin ylen..? Ihmettelin että kuuluuko oksentelu siihen myös? Kuumetta ei ollut, saati lihaskipuja/jäykkyyttä, vain migreenityyppistä pahoinvointia.

    • kommentoija..

      kauan sikaaflunssa mahtanee kuume kestää? meinaa itse olin jokunen vuosi sit munuaistulehduksen saaneena reilu viisi viikkoa todella korkeessa kuumeessa ja tulehdus arvot oli sillon jotain 250 eli aika paljon ja olotila oli todella väsyny ja joka paikkaa kolotti ja silti piti koti hommat tehdä ja lapset hoitaa. lääkärissä kyl kävin ja olivat sitä mieltä, et sairaalaan pitäs jäädä, mut mites jäät kun kotona piti lapset hoitaa eihän heitä voinu jättää oman onnen ojaan. ja en muutenkaan tykkää sairaaloista, et oisin sinne jääny. kyllä kotona pärjäsin vallan hyvin ja vieläkin henki pihisee... angiinakin on ollut ties kuinka monesti, mut hengissä siitäkin selvitty..

      ja mitä tuohon sikaflunssaan tulee niin jotkut on sairastanu sen kuuleman mukaan aika rajuna ja toisilla ei mittää tai sit hiukan jotain... ja rokotetta en aijo edes harkita, koska siinäkin on sivuoireita ja rokotettahan ei ole edes testattu tarpeeksi ja kun uutisii lukee niin mä en ihteeni moista halua.....

      • ernesti65

        Olin meidän kaupungissa ensimmäisten joukossa, jotka sairastu ja vielä testillä todettiin H1N1. Mulla ihan samanlainen ku muutkin influenssat, kuumetta 4pvä 39 asteen päälle ja kova yskä. Välillä vähän oksentelin, vaimo sairastu kans. Siinä mamman kans huilattiin ja oksenneltiin, mutta ei tää nyt mikään kuolemantauti ole. Meillä on edellisestä influenssasta ainakin 10v, mut sisko sairasti viime vuonna ja sairasti tämän paljon nopeammin kuin me, viime vuonna se olikin 9pvä kuumeessa ja sai vielä keuhkokuumeen päälle.


      • siinä luomu tietoa
        ernesti65 kirjoitti:

        Olin meidän kaupungissa ensimmäisten joukossa, jotka sairastu ja vielä testillä todettiin H1N1. Mulla ihan samanlainen ku muutkin influenssat, kuumetta 4pvä 39 asteen päälle ja kova yskä. Välillä vähän oksentelin, vaimo sairastu kans. Siinä mamman kans huilattiin ja oksenneltiin, mutta ei tää nyt mikään kuolemantauti ole. Meillä on edellisestä influenssasta ainakin 10v, mut sisko sairasti viime vuonna ja sairasti tämän paljon nopeammin kuin me, viime vuonna se olikin 9pvä kuumeessa ja sai vielä keuhkokuumeen päälle.

        Miksi ihmiset aliarvioivat puolustusmekanisminsa, nehän ovat suunniteltu juuri torjumaan infulenssat jne, pitää vain huolehtia ja kantaa vastuu omasta osuudesta, nyky ihminen syö liian huonosti, liikkuu liian vähän, on liian ylihygieeninen!
        Lisäksi voidaan kohottaa ihmisen omien immunoglobuliinien virran tehokkuutta hyvällä proteiini ja energiapitoisella ravinnolla. Kaikki luonnollisen puolustuksen monet molekyylit ovat proteiineja. Myös ravintoenergia( rasvat ja hiilihydraatit) ovat tärkeitä, koska keuhkojen puolustukselliset aineet( surfaktantit ym joita pitää nopeasti muodostua, vaativat hyvää energiaa. Siis ruokaa.

        Keuhkojen limakalvon värekalvojen elvyttäminen on tärkeää. Tupakanpoltto lamaa limakalvojen solujen värekarvat. Moni on maininnut asetylcysteiinistä (NAC). Se on kyllä hyödyllinen, kuten sipulimaito. Se antaa orgaanista rikkiä hyvin helposti kehon soluille vastaanotettavassa muodossa ja vahvistaa maksan ja keuhkojen antioksidatiivisia ja detoksikoivia funktioita. Se helpottaa keuhkojen puhdistautumista ja tukee veren antioksidatiivista statusta.

        Suolistoa ajatellen kuidun /prebioottien) ja probioottien osuus on olennainen. Suolisto valmistaa solujensa energiaksi suolipinnassa glutamiinia orgaanisesta typestä, joten proteiini- ja energiapitoinen ravinto on suolistolle tärkeä. Suolistossa sijaitsee suurin immunologisen kudoksen määrä painoltaan. Suolistolle on edullista kun ihminen vaihtelee ravintonsa eri proteiinilaatuja( esim jonain päivänä viikossa kanaa, jonain papua ja hernettä, jonain maito-tuorejuusto-munaruokaa, jonain kalaruokaa, jonain viljaproteiineja, jonain karjan lihaa tai maksaa. Syynä sekin että saman sortin proteiinin jatkuva käyttö on aina jollain tavalla epäedullista. On myös edullista pitää vegetaarinen päivä silloin tällöin.

        Yleistä on että kaikki käyttävät LIIAN VÄHÄN KUITUA, mikä tekee huonon suolistoflooran. Kuitulisää voi ostaa aivan sellaisenaan( Esim gluteenittomat kuidut ovat FIBREX, PO-kuitu, HUSK-kuitu), lisäksi kannatata katsoa avainreiällä merkatut tuotteet ja valita kuitupitoinen.

        Hedelmä, vihannes ja marjakuitua pitäisi tulla 15 g päivässä, viljakuitua toiset 15 g. Siis ainakin 30 g kuitua pitäisi saada päivässä, jotta suolistobakteerit voivat hyvin.

        Yleensä kaikki kroonisesti sairaat ja laitoshoidossa olevat ovat lievässä aliravitsemusriskissä tai aliravitsemustilassa. Energia ja ravintolisä on heille suositeltavaa. Syytä olisi jokaisen hieman katsoa oma ravintonsa, vastaako se hyvää yleiskuntoa ylläpitävää ruokaa. VASTAA Kerro kaverille Ilmoita asiattomasta viestistä


    • gfvhvh,j

      On se yleistäminen sitten helppoa. Paljon helpompaa, kuin luetun ymmärtäminen.

    • Sian sairastanut

      ...ilmeisesti kipukynnys ja särkyjen/kuumeen kokeminen riippuu paljon ihmisestä itsestään. Itselläni oli aivan samat oireet, kuume 39 ja säryt kestivät käsissä ja jaloissa 3 päivää. Mitä siitä, täytyy ihmisen nyt jotain kestää, ei koko elämäänsä voi pumpulissa elää! Ja hei, särky kesti 3 päivää ei 3 vuotta....

      Nyt olen sairastanut sikainfluenssan ja saanut itselleni immuniteetin, enkä edelleenkään ottaisi missään nimessä rokotetta!! Lääkeyhtiöhän ei muuten kanna mitään vastuuta sikainfluenssarokotteen seurauksista.... tämä kertoo minulle kaiken kyseisestä tuotteesta, joten vanhassa vara parempi! Kerran sairastaa taudin niin sillä siitä pääsee, eikä tarvitse sekoittaa omaa vastustuskykyään rokotteilla jotka saavat enemmän tuhoa kuin hyötyä aikaan pitkällä tähtäimellä!

    • nöf nöf

      olla ennen kipeä

    • selviytyjä myöskin

      kun sairastin armeijassa jonkun aivan ihme taudin. En tiedä varmuudella mikä se tauti oli, mutta laboratoriokokeiden perusteella joku influenssavirus se näytti olevan. Näytti kuitenkin olevan joku tavallista influenssaa voimakkaampi virus, koska se iski jokaiseen sairastaneeseen varusmieheen voimakkaana ja aiheutti monelle keuhkokuumeenkin (itse selvisin kuitenkin ilman keuhkokuumetta). Viikon ajan tauti kesti, kuumetta oli korkeimmillaan yli 40 astetta.

      Eivätkä antaneet taudista selvittyäni kun vain päivän vapaaksi palveluksesta. Niinhän siinä sitten kävi, että tauti uusiutui melkein heti, tai saattoi se kyllä olla joku toinenkin influenssavirus, armeija kun on siitä poikkeava paikka, että siellä pyörii monia influenssaviruksia yhtäaikaa normaalin yhden viruksen sijasta. Noh tämä tauti oli kuitenkin paljon lievempi, nyt kuitenkin pitivät tarkkailussa useamman kuumeettoman päivänkin ja antoivat vielä palvelusvapautuksiakin päälle. Sen jälkeen pääsin sairastelusta lopullisesti eroon.

      Lieviä mun taudit on kuitenkin jos vertaa mun kaverin kokemuksiin. Kaveri sairasti lapsena kaksi kertaa jonkun ihmetaudin jossa kuume nousi molemmilla kerroilla yli 42 asteeseen. Nuo olivatkin jo hengenvaarallisen korkeita kuumelukemia, mutta hyvällä hoidolla kaveri toipui molemmista kerroista täysin, eikä mitään pysyviä vammoja jäänyt.

      Täytyy muistaa että maailmassa on kuitenkin paljon sikainfluenssaa pahempiakin tauteja, jotka voivat iskeä aivan keneen ihmiseen tahansa ja melkeinpä milloin tahansa.

      • trotta

        "Täytyy muistaa että maailmassa on kuitenkin paljon sikainfluenssaa pahempiakin tauteja, jotka voivat iskeä aivan keneen ihmiseen tahansa ja melkeinpä milloin tahansa. "

        Vain se ero, että nuo vaarallisemmat taudit eivät esiinny pandemioina.


    • ..sikavalhe..

      En kuule oikein usko sinun juttujasi. Jos olet sairastanut tuollaisen taudin ja vieläkin olet
      muka kuumeessa..niin et kyylä nyt istuisi netissä kirjoittelemassa.

      En usko sinua!

      Kun itse olin kuumeessa ja köhässä..ei paljoakaan kiinnosanut enkä jaksanut roikkua
      tietokeneen ääressä !!

      • kroonikkasairas

        "En usko sinua!

        Kun itse olin kuumeessa ja köhässä..ei paljoakaan kiinnosanut enkä jaksanut roikkua
        tietokeneen ääressä" !!


        Kuuleppas nyt. Mieti väbhän ennen kuin kirjoitat yhtään mitään.
        Täällä voi olla monia kroonikkoja, syöpäpotilaita ym, joilla koko ajan kuume päällä ja silti kirjoittelevat nettiin.

        Se, että Sinä et ole kyennyt sitä tekemään, ei todellakaan tarkoita, etteikö kukaan pystyisi.

        Vähän kandeis miettiä asioita laajemmin ja muistaa, että täälläkin on taatusti ihmisiä joukossamme, joilla ei edes ole enää toivoa parantua. Netti saattaa olla ainut keino pitää yhteyttä ulkomaailmaan ja sitä kautta edes hetkeksi unohtaa kivut ja tuskat vähän taustalle.

        Itsellä oli pussutauti tosi pahana, ja kova kuume ja kesti viikkoja yhteensä, mutta kyllä koneella joka päivä kävin ainakin uutiset vilkaisemassa.
        Meillä kaikilla on katsos erilainen kipu- ja sietokynnys.


    • Sikakipeä

      suunnilleen ns. kausi-influenssaa, joka iskee toisille useammin, toisille harvemmin. Sairastin viime talvena vastaavan, se kesti lähes 2 viikkoa. Ensin viikon verran korkea (lähes 40) kuume, sietämätön särky (ääneen vaikerointi auttoi, mutta pahimmillaan ei jaksanut edes vikistä), kova kurkkukipu, yskä, joka oli hajottaa paikat. Toinen viikko heikkoa oloa, yskää, särkyä yms. vähän lievempänä, mutta töihin voi mennä vasta varovasti toisen viikon lopulla. (Onneksi työni on sisätyötä, jota teen yksin omassa huoneessani, vähänkään rajumaan duuniin ei olisi voinut vielä silloin mennä.)

      Edellisen kerran vastaava tauti iski kymmenisen vuotta sitten - ihan yhtä kamalaa oli silloin.

      Sikaflunssaa en siis ole osannut pelätä muutoin, kuin siinä mielessä, että alkutalven kamaluus oli vielä sen verran tuoreessa muistissa, että en haluaisi kokea samaa ihan pian. Rokotuksen otan kyllä heti, kun sitä aletaan antaa riskiryhmiin kuulumattomille.

      • Kyllästynyttt

        Mulla ei ainakaan oo mennyt kahdessa viikossa tää, vaikka ei ole edes kuumetta (oli vain 2 päivää 38'C). Oksettaa ja tod.heikko olo ja kunto kaiken aikaa. Testejä tehty röntgenistä alkaen, ja mitään ei näy. Olis edes kuumetta, niin olis syy siihen miksi syke nousee sietämättömäksi pelkällä vessareissulla.
        En oikeasti muista koska olis ollut näin kamala olo viimeksi.


      • turhautunut täälläki
        Kyllästynyttt kirjoitti:

        Mulla ei ainakaan oo mennyt kahdessa viikossa tää, vaikka ei ole edes kuumetta (oli vain 2 päivää 38'C). Oksettaa ja tod.heikko olo ja kunto kaiken aikaa. Testejä tehty röntgenistä alkaen, ja mitään ei näy. Olis edes kuumetta, niin olis syy siihen miksi syke nousee sietämättömäksi pelkällä vessareissulla.
        En oikeasti muista koska olis ollut näin kamala olo viimeksi.

        Mullakin kuume ollut poissa kohta jo viikon mutta kaikki hengästyttää edelleen. Mitään ei pysty tekemään kun hengästyy ja väsyy niin pahasti, että pitää menna jääkaapilla käymisen jälkeen nukkumaan. Multakaan ei ole löytynyt mitään jälkitautia. Tuntuu hullulta olla kotona, kun kuumetta ei ole.


      • Kyllästynyttt
        turhautunut täälläki kirjoitti:

        Mullakin kuume ollut poissa kohta jo viikon mutta kaikki hengästyttää edelleen. Mitään ei pysty tekemään kun hengästyy ja väsyy niin pahasti, että pitää menna jääkaapilla käymisen jälkeen nukkumaan. Multakaan ei ole löytynyt mitään jälkitautia. Tuntuu hullulta olla kotona, kun kuumetta ei ole.

        Ja vielä hullummalta tuntuu pyytää sairaslomaa lisää jos ei ole kuumetta. Tuntuu selittelyltä se että "ei jaksa vieläkään tehdä mitään". Mutta minkä sille voi kun viimeksikin meinasi lähteä taju pelkästään siinä odotushuoneessa istuessa. Liian rankkaa matkata lääkäriin asti, ilmeisesti. :/


      • Tanja_1
        Kyllästynyttt kirjoitti:

        Ja vielä hullummalta tuntuu pyytää sairaslomaa lisää jos ei ole kuumetta. Tuntuu selittelyltä se että "ei jaksa vieläkään tehdä mitään". Mutta minkä sille voi kun viimeksikin meinasi lähteä taju pelkästään siinä odotushuoneessa istuessa. Liian rankkaa matkata lääkäriin asti, ilmeisesti. :/

        "tottakai se on kovempi ku flunssa, mutta influenssaks lievä tai keskiverto. olin kanssa 4pvä 39asteen kuumeessa eli sika iski, mutta lievä se oli kun vertas esim. armeijassa sairastamaani a-virukseen. INFLUENSSA on aina vakava tauti, joka karsii heikoimmat, jo vuosisatojen tai tuhansien ajan näin on käynyt."

        Tiedoksesi: Espanjantauti oli maailman ensimmäinen influessa. Aikaisemminkin oli pahoja tauteja, mutta ne olivat bakteerien aiheuttamia.


      • turhautunut sairas
        Kyllästynyttt kirjoitti:

        Ja vielä hullummalta tuntuu pyytää sairaslomaa lisää jos ei ole kuumetta. Tuntuu selittelyltä se että "ei jaksa vieläkään tehdä mitään". Mutta minkä sille voi kun viimeksikin meinasi lähteä taju pelkästään siinä odotushuoneessa istuessa. Liian rankkaa matkata lääkäriin asti, ilmeisesti. :/

        Sama juttu. Kun pari päivää sit kävin taas lääkärillä, oli rankka reissu. Kotiin päästyäni nukahdin kolmen tunnin päiväunille ja loppuiltakin meni makoillessa. Tuntuu, että saan taas maanantaina mennä uudestaan pyytään saikkua ja kertoa, että nyt ei ole ollut niin ja niin moneen päivään kuumetta mutta keuhkoista ottaa ja hengästyttää. Hyvä sitä saikkua on kuitenkin pyytää ja mennä töihin vasta kun jaksaa. Itse kävin töissä yhden päivän pari päivää sitten ja oli kyllä täysi vikatikki. Loppupäivän vain nojailin tuolinselkänojaan, kun hengästytti niin pahasti,


    • Terve ---

      Tiesitkö että normaali a-viruksesta johtuva "syysinfluenssa" tappaa vuodessa noin 1000 suomalaista. Eniten sika-influenssasta hyötyy lääkefirmat ja media, joka kyllä osaa laskea kuinka monta jo valmiiksi sielujen junassa olevaa on kuollut. Minun kovin kokemani virus aiheutti kuumeettoman keuhkokuumeen. Pahin oire oli todella haavautunut kurkku joka tihutti verta ja oli todella kipeä. Valuva veri ja lima kutitti kurkussa todella paljon ja aiheutti erittäin kivuliasta yskimistä.

      • nuori ja sairas

        Tiesitkö, että tuo normaali kausi-influenssaa tarttuu huonommin nuoriin ja hyväkuntoisiin. Sikainfluenssa tarttuu taas näemmä parhaiten juuri alle 30-vuotiaisiin, jotka eivät ole kokeneet näitä aiempia influenssa-aaltoja. Siksi nuorten mielestä tauti tuntuu kovalta, koska vastaavaa he eivät varmasti ole koskaan kokeneet.


      • Kyllästynyttt
        nuori ja sairas kirjoitti:

        Tiesitkö, että tuo normaali kausi-influenssaa tarttuu huonommin nuoriin ja hyväkuntoisiin. Sikainfluenssa tarttuu taas näemmä parhaiten juuri alle 30-vuotiaisiin, jotka eivät ole kokeneet näitä aiempia influenssa-aaltoja. Siksi nuorten mielestä tauti tuntuu kovalta, koska vastaavaa he eivät varmasti ole koskaan kokeneet.

        En tiedä mihin influenssoihin vertaat (enkä tiedä olenko sellaisia kokenut), mutta oon kokenut mm. 40'C kuumeen ja angiinan joskus, mikä ei ollut hauskaa. Olen senkin jälkeen monta kertaa maannut kuumeessa nähden kaikenlaisia harhoja hereilläkin. Silti siitä parani sitten kun kuume laski, nyt ei kunto palaa millään. Tuskin täällä kukaan ihan pumpulissa on elänyt, ja moni sanoo silti että olo on kauhea...

        Olen 27v.


    • Pusu70

      Rauhaskuume veti heikkoon kuntoon. Tauti kesti noin 3 viikkoa josta ajasta vietin 4 pv sairaalassa tiputuksessa. Kuumetta enimmillään lähes 40 ja kurkku kuin olisi siilin niellyt.

    • 15863214752

      eli jos saisin valita ottaisinko possu-taudin (n. vko) vai ms-taudin joka vie mut hautaan (tod.näk) ottasin viikon possu taudin...tosin nythän en voi sitä saada, koska olen rokotettu riskiryhmäläisenä..kaikki on suhteellista

      • tiedotus!!!

        voit toki vieläsaada ms taudin, ja toden näköisemmin kun rokottamattomana, syy, koska tämä uuden polven rokte sisältää adjuvantin joka keinotekoisesti nostaa immuuni vastettasi ja voikin käydä niin että se sekoittaa oman immuunijärjeselmä ja käy omaa elimistöäsi vastaan, eli, pahimpia guillan-barre, ms tauti, als, reumaa tutkitaan ym autoimmuuni sairaudet, on aukotomasti jo todistettu että rokotteiden adjuvantit aiheuttavat tätä, ikävä kyllä terveydenhuolto ei tiedottanut nyt tästä, mutta luepa googlelta antti heikkilää ym!


    • mä vaan

      kauheeta

    • Äiti 1958

      No tulipa nuo samat oireet rokotuksestakin ja keuhkot oli aivojen lisäksi lentää ulos ( riskiryhmään kuuluvana sain rokotteen astma ) ja kuume oli korkeimmillaan 39,6 ja yskään ja hengenahdistukseen vetelin astma piipusta ja selvisin ilman lääkäriä, mutta menkää ihmeessä lääkäriin ei ole leikin asia ja viekää ihmeessä ne lapsenne maalaisjärkeä käyttäen sinne lääkäriin vaikka väkisin ei sinne ole pakko soittaa etukäteen ja kuunnella mitä neuvoja ne antaa, itse olette parhaita asian tuntijoita lapsienne suhteen.

    • pukille!!!

      En kuule oikein usko sinun juttujasi. Jos olet sairastanut tuollaisen taudin ja vieläkin olet
      muka kuumeessa..niin et kyllä nyt istuisi netissä kirjoittelemassa.

      En usko sinua!

      Kun itse olin kuumeessa ja köhässä..ei paljoakaan kiinnosanut enkä jaksanut roikkua
      tietokeneen ääressä !!

      • tottahan toki

        Huomaa, että kaikki tapahtui imperfektissä eikä kuumetta enää ole. Kolmen päivän kuumeen pitkittyessä yleensävasta lääkäriin neuvotaankin menemään noissa räkätaudeissa.


      • jauhantasi !!
        tottahan toki kirjoitti:

        Huomaa, että kaikki tapahtui imperfektissä eikä kuumetta enää ole. Kolmen päivän kuumeen pitkittyessä yleensävasta lääkäriin neuvotaankin menemään noissa räkätaudeissa.

        "Vieläkin, vaikka kuume on laskenut jo 37,5, keuhkoputkeen ottaa yskiessä todella kipeää."

        ..ei kuule tuo lause ole imperfektissä...älä jauha paskaa..tämä on sinun aloittamasi
        juttu jota käyt jatkuvasti kommentoimassa..ja korjailemassa..

        ..ei sinua kukaa usko !!


      • järki hoi
        jauhantasi !! kirjoitti:

        "Vieläkin, vaikka kuume on laskenut jo 37,5, keuhkoputkeen ottaa yskiessä todella kipeää."

        ..ei kuule tuo lause ole imperfektissä...älä jauha paskaa..tämä on sinun aloittamasi
        juttu jota käyt jatkuvasti kommentoimassa..ja korjailemassa..

        ..ei sinua kukaa usko !!

        ettei kukaan enää muista, mistä edes puhuttiin. Tuota edellistä puheenvuoroa tietysti tarkoitin. kyllä sen nyt hullukin ymmärtää.


      • tunnustus!!
        järki hoi kirjoitti:

        ettei kukaan enää muista, mistä edes puhuttiin. Tuota edellistä puheenvuoroa tietysti tarkoitin. kyllä sen nyt hullukin ymmärtää.

        Elikkä sinä tarkoitat ettei sinun aloitustasi kannata ottaa tosissaan..
        vaan se oli keksittyä juttua kovasta kuumeesta!!


      • ketjun aloittaja
        jauhantasi !! kirjoitti:

        "Vieläkin, vaikka kuume on laskenut jo 37,5, keuhkoputkeen ottaa yskiessä todella kipeää."

        ..ei kuule tuo lause ole imperfektissä...älä jauha paskaa..tämä on sinun aloittamasi
        juttu jota käyt jatkuvasti kommentoimassa..ja korjailemassa..

        ..ei sinua kukaa usko !!

        Huomaa, että aloitin ketjun 22.11, joka oli viimeinen päivä, jolloin minulla oli lämmönnousua. Sen jälkeen lämpö on ollut normaali. Nyt on 28.11. Netissä käyn päivittäin, koska sairaana ei oikein ole muutakaan tekemistä, kun ei tuolta televisiostakaan kovin kummoisia ohjelmia tule. Tällä hetkellä olen vieläkin sairaslomalla. En pysty tekemään mitään normaalia, kuten viemään roskia ulos tai tiskaamaan, koska kyseiset puuhat hengästyttävät kovasti ja saavat sykkeen nousemaan. Lisäksi ne aiheuttavat väsymystä ja johtavat muutaman tunnin päiväuniin. Keuhkokuumetta ei ole löytynyt kuten ei sydänlihastulehdustakaan. Päiväni kuluu sängyssä makoillessa ja sohvalla istuessa. Onneksi netti on olemassa ja läppäri, jota on helppo käyttää makuultakin:)


      • ketjun aloittanut
        tunnustus!! kirjoitti:

        Elikkä sinä tarkoitat ettei sinun aloitustasi kannata ottaa tosissaan..
        vaan se oli keksittyä juttua kovasta kuumeesta!!

        Minä ketjun aloittaja en kirjoittanut tuota kommenttia, josta minua syytät.


    • blueberry70

      No joo, kaikki on tosiaan niin suhteellista. Itsellä suurinpiirtein samoilla oireilla kuin alkuperäisellä (kuumetta vähän enemmän, lisänä astma, maku- ja hajuaisti katosi TÄYSIN kolmantena päivänä) täytyy todeta että "vähällä" pääsin. Mieluummin tämä kuin esim just angiina tai *elvetilliset selkäkivut joista olen kärsinyt pitkään. Mutta tsemppiä kaikille, ei tätä tautia silti kenellekään toivo!

      • paskaa..

        Sinä...sama henkilö jauhat tuota samaa litaniaa ikään kuin olisit
        menena henkilönä..

        Lopeta..sinua ei usko kukaan !!


      • virus !!
        paskaa.. kirjoitti:

        Sinä...sama henkilö jauhat tuota samaa litaniaa ikään kuin olisit
        menena henkilönä..

        Lopeta..sinua ei usko kukaan !!

        Tuolla Armeijan tutkimuslaitoksessa Marylandissa huomattiin että Espanjantaudissa bakteeri oli
        se tärkein tappava tekijä...

        Nyt näissä uuden polven rokotteissa käytetään antigeeninä bakteerin dna:ta..

        Tiede lehdestä..

        "Sen sijaan jos antigeenin mukaan pannaan adjuvantiksi bakteerin dna:ta tai rasva-aineita, nämä sitoutuvat Tlr-reseptoreihin ja herättävät puolustussolut. Ne välittävät toisilleen vaarasignaalin ja alkavat taistella kunnolla antigeenia vastaan. Parhaimmillaan seuraa kattava ja pitkäaikainen immuunivaste."

        http://www.tiede.fi/arkisto/artikkeli.php?id=773&vl=2007

        Armeijan tutkijat testasivat juuri tätä "bakteeri-virus"-yhdistelmää Meksikossa - eikö vaan !!??

        Kuten sanottua..tämä sikavirus oli tahallisesti levitetty Meksikoon...
        sanoo Autralilaistutkijatkin...

        http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1788482


      • asialla !??
        virus !! kirjoitti:

        Tuolla Armeijan tutkimuslaitoksessa Marylandissa huomattiin että Espanjantaudissa bakteeri oli
        se tärkein tappava tekijä...

        Nyt näissä uuden polven rokotteissa käytetään antigeeninä bakteerin dna:ta..

        Tiede lehdestä..

        "Sen sijaan jos antigeenin mukaan pannaan adjuvantiksi bakteerin dna:ta tai rasva-aineita, nämä sitoutuvat Tlr-reseptoreihin ja herättävät puolustussolut. Ne välittävät toisilleen vaarasignaalin ja alkavat taistella kunnolla antigeenia vastaan. Parhaimmillaan seuraa kattava ja pitkäaikainen immuunivaste."

        http://www.tiede.fi/arkisto/artikkeli.php?id=773&vl=2007

        Armeijan tutkijat testasivat juuri tätä "bakteeri-virus"-yhdistelmää Meksikossa - eikö vaan !!??

        Kuten sanottua..tämä sikavirus oli tahallisesti levitetty Meksikoon...
        sanoo Autralilaistutkijatkin...

        http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1788482

        USA:ssa Silver Springsissä Marylandissa Armeija tutkimuslaitoksesssa saatiin Espanjan taudin
        virus herätettyä henkiin vuonna 2005.

        http://www.newscientist.com/article/dn14458-bacteria-were-the-real-killers-in-1918-flu-pandemic.html

        Minkä vuoksi USA:n Armeija tutkii virustauteja...ei muuta kuin biologista asetta varten !?

        ..ja Meksiko olikin sitten hyvää testi aluetta..ja siinä samalla testattiin miten virus leviää maailmalla.

        Virusta ei kuitenkaan aktivoitu tappavaksi...sen verran vain että Länsimaat saavat tehtyä testirokotteita
        ..mutta ei Aasian eikä Afrikan maat eikä varsinkaan Muslimimaat !!

        Kohta puoliin laukaistaan se tappajavirus maailmalle!


    • te ressukat

      ette ilmeisesti sairasta MIGREENIÄ?? Jospa tämä opetti, miksi migreenipotilas kestää vaikka hampaan poiston ilman puudutusta. Ehkä se opetti myös ettei migreeniä sairastava lintsaa, kun on poissa töistä!!

      • migreeni on sairaus

        Itse en ainakaan väheksy migreenipotilaita. Kuka ihme voisi tehdä töitä, jos päätä jyskyttaa ja ainut pieni helpotus on maata hiljaa pimeässä peiton alla ja silloinkin jyskyttää.


      • usein
        migreeni on sairaus kirjoitti:

        Itse en ainakaan väheksy migreenipotilaita. Kuka ihme voisi tehdä töitä, jos päätä jyskyttaa ja ainut pieni helpotus on maata hiljaa pimeässä peiton alla ja silloinkin jyskyttää.

        taudista tietämättömät tai piittaamattomat töksäyttelevät tosi törkeitä kommentteja: "mitä ny yhestä päänsärystä, tää ei oo mun migreeni, tahallaan lintsaa töistä, onko migreeni keino lintsata kaikesta, yms".

        Kun se olis pelkkä jyskytys mutta siihen liittyy tasapainovaikeus, raju oksentaminen, näkö menee ja se kipu! Olen joskus yrjönnyt 14 tuntia, lopulta tippa vettä ja se tulee heti sappinesteen kanssa poijes. Tämä samana päivänä usein - niin tiedätte, mitä on sairaus ja tuska. Esim. 4 tervettä päivää, 1 neljäntoista tunnin oksentelu ja 3 tervettä. Sama taas alusta.
        Tauti alkanut 5-vuotiaana. Lääke olisi otettava HETI oireiden alettua, niin välttyis tältä. Harmi vain kun oireet alkavat useimmin aamuyöllä ja lääkitys myöhästyy...


      • sivusta seurattu vuo
        usein kirjoitti:

        taudista tietämättömät tai piittaamattomat töksäyttelevät tosi törkeitä kommentteja: "mitä ny yhestä päänsärystä, tää ei oo mun migreeni, tahallaan lintsaa töistä, onko migreeni keino lintsata kaikesta, yms".

        Kun se olis pelkkä jyskytys mutta siihen liittyy tasapainovaikeus, raju oksentaminen, näkö menee ja se kipu! Olen joskus yrjönnyt 14 tuntia, lopulta tippa vettä ja se tulee heti sappinesteen kanssa poijes. Tämä samana päivänä usein - niin tiedätte, mitä on sairaus ja tuska. Esim. 4 tervettä päivää, 1 neljäntoista tunnin oksentelu ja 3 tervettä. Sama taas alusta.
        Tauti alkanut 5-vuotiaana. Lääke olisi otettava HETI oireiden alettua, niin välttyis tältä. Harmi vain kun oireet alkavat useimmin aamuyöllä ja lääkitys myöhästyy...

        Mulla on kanssa pojalla mikreeni ja se oli varmaan ihan syntymästä asti, en vaan sitä sillon vielä tajunnut mutta jälkeenpäin olen ymmärtänyt että siitähän se on ollut kysymys. Kaksi kertaa on sairaalassa tutkittu otettu kaikki aivokäyrät ja mangneettikuvaukset sunmuut tutkimukset. Ekan kerran oli alle kolme kun amnulanssilla vietiin sairaalaan kun poika tuli sanoon päähän sattuu sitten oksensi ja samalla meni taju luulin että joku aivoverenvuoto mutta mikreeniä se on. Itsellä ei oo sitä ja välillä kun poika on tosi sairaana oksentaa päätä särkee ja sitten vaipuu tilaan josta ei tönimällä herää, herää vasta sitten omii aikojaan niin tosi vaikee käsittää että se on mikreeniä, kun mä ole aina luullu että mikreeni on naisten päänsärky joka menee ohi kun lepää kylmä kääre otsalla. Kain niitä mikreeneitäkin on erilaisii mut mun pojalla nyt jo murrosikäinen kohtaukset on tosi rajuja ja niitä on lähes joka viikko. Ja se on tosi vaikee osata ottaa sitä lääkettä joka pitää ottaa ennen kun kohtaus tulee meillä ei oo siinä koskaan onnistuttu.


      • Flunssainen myös
        sivusta seurattu vuo kirjoitti:

        Mulla on kanssa pojalla mikreeni ja se oli varmaan ihan syntymästä asti, en vaan sitä sillon vielä tajunnut mutta jälkeenpäin olen ymmärtänyt että siitähän se on ollut kysymys. Kaksi kertaa on sairaalassa tutkittu otettu kaikki aivokäyrät ja mangneettikuvaukset sunmuut tutkimukset. Ekan kerran oli alle kolme kun amnulanssilla vietiin sairaalaan kun poika tuli sanoon päähän sattuu sitten oksensi ja samalla meni taju luulin että joku aivoverenvuoto mutta mikreeniä se on. Itsellä ei oo sitä ja välillä kun poika on tosi sairaana oksentaa päätä särkee ja sitten vaipuu tilaan josta ei tönimällä herää, herää vasta sitten omii aikojaan niin tosi vaikee käsittää että se on mikreeniä, kun mä ole aina luullu että mikreeni on naisten päänsärky joka menee ohi kun lepää kylmä kääre otsalla. Kain niitä mikreeneitäkin on erilaisii mut mun pojalla nyt jo murrosikäinen kohtaukset on tosi rajuja ja niitä on lähes joka viikko. Ja se on tosi vaikee osata ottaa sitä lääkettä joka pitää ottaa ennen kun kohtaus tulee meillä ei oo siinä koskaan onnistuttu.

        Hieno keskustelu kun lapselliset ihmiset kilpailee sairauksilla (enkä nyt tarkoita ihmisiä jotka kirjoittaa tietämättömille faktoja esim migreenistä). Tiesittekö muut että ihmisillä on erilainen kipukynnyskin?

        Sitten näille jotka epäilee että ihmiset valehtelee oireitaan täällä: Pelottaako possuflunssa oikeasti teitä niin paljon että pitää kieltää todellisuus ja väittää sairaita valehtelijoiksi?

        Ootteko koskaan ajatelleet että ihmiset tulee tänne kipeänä hakemaan vertaistukea... Monella ei oo sitä avokkia siinä vierellä samassa taudissa, että vois jutella olosta.


      • mieltä
        Flunssainen myös kirjoitti:

        Hieno keskustelu kun lapselliset ihmiset kilpailee sairauksilla (enkä nyt tarkoita ihmisiä jotka kirjoittaa tietämättömille faktoja esim migreenistä). Tiesittekö muut että ihmisillä on erilainen kipukynnyskin?

        Sitten näille jotka epäilee että ihmiset valehtelee oireitaan täällä: Pelottaako possuflunssa oikeasti teitä niin paljon että pitää kieltää todellisuus ja väittää sairaita valehtelijoiksi?

        Ootteko koskaan ajatelleet että ihmiset tulee tänne kipeänä hakemaan vertaistukea... Monella ei oo sitä avokkia siinä vierellä samassa taudissa, että vois jutella olosta.

        moni täällä ruikuttava ei tiedä vielä todellisesta kivusta ja sairaudesta mitään. Näillä pullamössöillä kun on hampaatkin niin hyvät (valistuksen ja aikaisen hoidon ansiosta) , ettei ole kärsitty hammassäryistä. Kyllä sydämeen sattuu, kun on itse tosi sairas ja joku naukuu flunssan kaltaisen taudin tai angiinan vuoksi. Enkä totisesti halua "kilpailla" sairauksilla vaan toivon, että näitä naukujia siperia opettaa!


      • poikasi
        sivusta seurattu vuo kirjoitti:

        Mulla on kanssa pojalla mikreeni ja se oli varmaan ihan syntymästä asti, en vaan sitä sillon vielä tajunnut mutta jälkeenpäin olen ymmärtänyt että siitähän se on ollut kysymys. Kaksi kertaa on sairaalassa tutkittu otettu kaikki aivokäyrät ja mangneettikuvaukset sunmuut tutkimukset. Ekan kerran oli alle kolme kun amnulanssilla vietiin sairaalaan kun poika tuli sanoon päähän sattuu sitten oksensi ja samalla meni taju luulin että joku aivoverenvuoto mutta mikreeniä se on. Itsellä ei oo sitä ja välillä kun poika on tosi sairaana oksentaa päätä särkee ja sitten vaipuu tilaan josta ei tönimällä herää, herää vasta sitten omii aikojaan niin tosi vaikee käsittää että se on mikreeniä, kun mä ole aina luullu että mikreeni on naisten päänsärky joka menee ohi kun lepää kylmä kääre otsalla. Kain niitä mikreeneitäkin on erilaisii mut mun pojalla nyt jo murrosikäinen kohtaukset on tosi rajuja ja niitä on lähes joka viikko. Ja se on tosi vaikee osata ottaa sitä lääkettä joka pitää ottaa ennen kun kohtaus tulee meillä ei oo siinä koskaan onnistuttu.

        selviää koulusta? Mun tyttärellä on migreeni ja hän joutui rehtorin luvalla jäämään ns sairaslomalle puoleksi vuodeksi pahimpana aikana.
        Lukion hän suoritti neljässä vuodessa sairauden vuoksi.


      • ei kukaan usko!!
        poikasi kirjoitti:

        selviää koulusta? Mun tyttärellä on migreeni ja hän joutui rehtorin luvalla jäämään ns sairaslomalle puoleksi vuodeksi pahimpana aikana.
        Lukion hän suoritti neljässä vuodessa sairauden vuoksi.

        Joo..mutta, kun tässä keskustelu aiheessa selvästi näkee kirjoitetun tekstin ja
        tyylin perusteella että tätä keskustelua jatkaa 1-2 samaa henkilöä, jotka yrittävät
        korjata ja todistella edellisiä kommentteja..

        Älkää pitäkö ihmisiä tyhmänä!!


      • nyt kustu
        ei kukaan usko!! kirjoitti:

        Joo..mutta, kun tässä keskustelu aiheessa selvästi näkee kirjoitetun tekstin ja
        tyylin perusteella että tätä keskustelua jatkaa 1-2 samaa henkilöä, jotka yrittävät
        korjata ja todistella edellisiä kommentteja..

        Älkää pitäkö ihmisiä tyhmänä!!

        ilmeisen pahasti silmään ja melkoista joukkoa viimeisen kerran. Suurimmat puoskarit ovatkin he, jotka toisia puoskareiksi haukkuvat....


      • Miss Piggy
        ei kukaan usko!! kirjoitti:

        Joo..mutta, kun tässä keskustelu aiheessa selvästi näkee kirjoitetun tekstin ja
        tyylin perusteella että tätä keskustelua jatkaa 1-2 samaa henkilöä, jotka yrittävät
        korjata ja todistella edellisiä kommentteja..

        Älkää pitäkö ihmisiä tyhmänä!!

        Täällä on vain yksi kirjoittaja joka valittaa koko ajan muiden teksteistä, kuvittelee vainoharhaisesti osaavansa erottaa eri ihmisten kirjoittamat tekstit toisistaan, ja jolla on todennäköisesti jonkunasteinen mielenterveyden häiriö (?).

        Et siis vaikuta terveeltä, voisitko jo lopettaa haukkumisen/vainoharhailun kun täällä koitetaan keskustella asiallisesti?


    • teknikhs

      Vaikkakin nykyisen viruksen patogeenisyys (=taudinaiheuttamiskyky) ei ole järin kummoinen etenkään terveillä, on se melkoisen virulentti (=tarttuva), eli mitä todennäköisemmin meistä jokainen altistuu/on jo altistunut sille tässä ihan lähiaikoina, ja tämän seurauksena saamme kys. virusta ja sen lähisukulaisia vastaan huomattavasti voimakkaamman ja pidempikestoisemman suojan kuin rokotteesta.

      Sen sijaan rokottamalla itsemme nyt olemme rokotteen tarpeessa uudelleen n.6kk päästä jne... Tämä voisi olla sen arvoista jos nykyinen tauti olisi vakava, mitä se ei kuitenkaan ole.

      Miksi rokottaa perusterveitä ihmisiä marginaalisen vaarallista tautia vastaan, kun itse taudin sairastaminen suojaa tulevilta hankaluuksilta (esim toinen, vakavampi tautiaalto tai viruksen mutaatio) paremmin kuin rokote konsanaan!!?

      • Katriina:)

        oireettomasti?
        Olen työssä asiakaspalvelussa ja tapaan päivittäin paljon ihmisiä,myös terveyden alan ammattilaisia.
        Muistan lukeneeni jostain että sikainfluenssan voi sairastaa myös melko lievin oirein ja osa sairastaa sen oireettomana.
        Eräs sairaanhoitaja sanoi viime viikolla että on melko varma että kaikki paikkakuntalaiset ovat altistuneet virukselle.
        Meidän perhe ei ole,ainakaan vielä, sairastunut. Tiedä sitten jos kerran voi oireettomastikin "sairastaa".
        5-vuotiasta lastammekaan emme halunneet rokottaa.En tiedä oliko päätös oikea mutta ainakin toistaiseksi olemme pysyneet terveinä.
        Luotamme siihen että jos tauti iskee,siitä selvitään.
        Me terveet,aikuiset, rokotetaan (siis ketä rokotuksen haluaa) joskus vuodenvaihteessa tai alkuvuodesta.
        Koska alkaa uusi rokotuskierros? Syksyllä?
        Myös rokotuksen tehosta on epätietoisuutta.
        Onko se puoli vuotta,vuosia?Sitä ei ilmeisesti vielä tiedetäkään.


      • ///

        Musta noi rokutus hässäkät on pelkkää valtion rahastusta jossa veronmaksaja ne kumminkin maksaa. Meillä perhe 4 henkeä ja jo kolme luultavasti taudin sairastanut ja tässä kohtaa ihmettelen juuri sitä et vaikka vaatimalla vaatisi ei saa testiä siitä mitä tautia on sairastanut vaikka heistä jokainen riskiryhmään on kuulunut ja kuuluu. Nyt vaan sitten ihmetellään et tulikohan se possu sairastettua vai eikö tullut. Niin ja lääkäreiden ohjeethan kuuluu: "ota rokotus jos ei tautia ole varmistettu testeillä". Meillä ei enää varmasti rokotetta oteta ja voin sanoa myös sen et aika V..moinen tauti on kysessä ainakin jos perussairautena on astma.


    • Paha-influenssa

      Viime vuoden marraskuussa koin täysin samanlaisena influenssan. Kului viikkoja ennen kun tunsin itseni tervehtyneeksi. Miten tämä "sika" influenssa voi muka erottua niin kohutunomaisesti karmeasta vuosi-influenssasta?

      • paha tauti

        :):)


      • ww.ww.i

      • YliVääpeli
        ww.ww.i kirjoitti:

        http://riikkasoyring.blogit.uusisuomi.fi/2009/11/27/piikitellen/

        Nojoo... http://riikkasoyring.blogit.uusisuomi.fi/2009/11/27/piikitellen/

        >>>Rxxxxa Sxxxxxg on, ammatillisesti määriteltynä, kolmen valtavan upean pojan äiti, taidemaalari, kirjoittaja, sarjakuvapiirtäjä ja metsätilan emäntä. Heinävedelle tämä kerrostalossa kasvatettu kaupunkilainen päätyi reittiä Pori-Turku-Espoo-Tukholma-Helsinki-Hyvinkää-Oslo-Vantaa-Montana-Wyoming-Kanada-Helsinki-Naantali-Helsinki.


    • Pahin tauti.. No mononucleoosi, eli rauhaskuume. Sinällään taudissa ei mitään normaalista poikkeavaa, mutta kun lääkemääräys ei ihan sattunut kohdalleen ni maksa tulehtui ja kuumetta oli yhtäsoittoa melkein kuusi viikkoa. Pahimmillaan kuumetta oli 40,7. Verikokeita otettiin melkein jokapäivä, kun seurattiin maksa-arvoja ja muita. Oli muuten kyynärtaipeet hivenen tykitetty. No kun tästä revohkasta sitten selvisi niin meni melkein 10vkoa toipumiseen. Muistan vielä kun ei kouluun jaksanut kävellä, piti soittaa kaveri hakemaan matkanvarrelta, ja matkaahan oli huimat 700metriä.

      Oikeesti, nämä kaikenmaailman sikapossutaudit ja flunssat on pientä siihen verrattuna jos on oikeasti sairas, syöpä tms

    • gggggggg

      Tauti tautina, itselleni kuume kohosi 39...Jota en edes huomannut, vasta lekurissa kun naama ihan tukossa. Kuume meni nopeasti ohi ja jälkitauteina jäi lihassärky yms. Viikko lepoa ja sinne jäi.

      Itselleni sikatauti ei tuntunut missään, verrattuna lapsuusiän epilepsiaan...Mystisesti nykyään kadonneeseen sairauteen (itseltäni siis)....Paljon vittumaisempi herätä sairaalasta vähän väliä, koska joku onneton löytänyt kohtauksen saaneen kadun varresta matkalla kotiin...Lääkkeet tepsi, kun niitä alettiin päivittää ja antamaan.

      Paljon pahempiakin tauteja on kun sikaflunssa, ollut kauan...Vuosittaisia viellä. Omasta mielestäni sikatauti levitettiin hengenvaaralliseksi, koska se on uusi tauti...Jos angiina lähtisi leviämään jostain kolkasta, siihen osattaisiin varautua, koska se on ollut riesana. Suomessa sikaflunssa ei edes voita itsemurhaflunssaa, joka suomenkansaa vaivannut.....Pitkään.

      Eniten koko jupakassa rassaa se, että perusterveet lapset eivät saa riittävää huomiota. Se, että yksi lapsi joutuu kuolla, koska lekuri kaikessa viisaudessaan (LEKURI, ei LEKURIT...Ettei lakkopellet hakkaa ruudun lävitse) päättää näin.

      Media voisi keskittyä taas muihin tärkeisiin asioihin, kuten Matti & Mervi, Vanhasen ruokatottumukset ja IKE:N tekstarit, niin maassa rauha, mutta suomi24 sisällissota jatkaa menemistä...Feministit vs normaalit, itse lyön dollarit jälkimmäiseen.

      • Miss Piggy

        Jos täällä annettaisiin rauhassa puhua muiden flunssaisten kanssa, niin olisin tyytyväinen. Ilman että kilpailu sairauksista jatkuu, ja ilman että rokotefanaatikot ja paranoidiset skitsofreenikot laittaa viestiä joka väliin ja ketjuun.
        Kyseessä nyt sattuu kuitenkin olemaan pandemia, joten täällä saa puhua siitä. Puhutaanhan tuolla "vähäisemmistäkin" sairauksista. Painukaa vähättelemään vaikka jonkun ihmisen sosiaalisten tilanteiden pelkoa tai aknea. Vai eikö se olekaan yhtä kiinnostavaa?


    • Tota noin

      Minulla oli sikainfluensan kuumeeton muot. No eihän se olo ollut häävi, muuta ei sitämätönkään. Karmeempi on tuo perustauti eli fibromyalgia, sehän nyt repii ihan kunnolla ja toistuvasti eikä lääkket auta. On minulla kyllä ollut keuhkokuume sekä myyräkuume, joissa molemmissa lämpö nousi yli neljänkympin. Mutta ei se kuume sinällään mitään, koska olen ollut joskus töissäkin yli 39 asteen kuumessa. Tein silloin eläintenhoitajan työtä ja en löytänyt sijaista mistään. Ei eläimiä voi jättää hoitamatta. Sitten minulle tuli sappikivitauti, viimeiset kaksi kuukautta ennen leikkaustaoli jonkinlaiset tuskat kun ei voinut juuri itään syödä mitään ja särkylääkket ei enää tehonnet. No siitä vaivasta selvisi siellä leikaupöydällä. Niin no kaikki nuo edellä luettellut oli tietysti ihan tällaisia kansalaisen yleissivistykseen kuuluvia lastentautetja. Kovin tauti mikä minussa on ollut, on vieläkin toisn oireetomana, alkoholismi. Pitkän ryyppyputken jälkeiset vieroitusoireet pesevät menen tullen nuo muut taudit. Ja niin, on siinä holismissa niin paljon muutakin kuin nuo vieroitusoireet, mutta jätetään toiseen kertaan, ei ole lasten kuultavaa.

    • realisti nro:1

      Ei se angiina tai mononukleoosikaan ole helppoa... eikä myyräkuume...eikä muut A-viruslentsut!

      Kuitenkaan mikään edellämainituista eikä edes sikalentsu ole läheskään niin paha kuin joku parantumaton sairaus, esim. syöpä... joten lopetetaan ruikutus ja sikalentsusta jatkuva P:n jauhaminen!

    • Wille-Waltteri

      Rakkaus. Onneksi meni ohi.

      • Sementtisika

        Tämä karjuräkätauti ei kyllä mikään kummoinen ole ollut, PAITSI, että itsellä se on kestänyt jo niin kauan, että sen loppumista odottelee jo niinkuin Anttilan pakettia!

        Oireet on olleet lieviä koko ajan, mutta sitäkin moninaisempia.


      • Kyllästynyttt
        Sementtisika kirjoitti:

        Tämä karjuräkätauti ei kyllä mikään kummoinen ole ollut, PAITSI, että itsellä se on kestänyt jo niin kauan, että sen loppumista odottelee jo niinkuin Anttilan pakettia!

        Oireet on olleet lieviä koko ajan, mutta sitäkin moninaisempia.

        Joo, sitä minäkin että jos tää possuflunssaa on ja paranee tällä sairastamisella eikä tule jälkitauteja, niin lievää on ollut, tosin oudoilla oireilla. Mutta sen näkee sitten kun voi sanoa olevansa taas terve.


    • puhupuhi

      Paljon juttua siasta! Sain kuukausi sitten rokotteen, koko sen ajan jollainlailla huonovointinen. Nyt neljä päivää kuume 38-40 välillä ja 38 asteen kuume oli jo taivaallinen olotila. Nyt sitten lääkäri totesi että olin sairastanut sikainfluenssan ja jälkitautina tuli keuhkokuume! Olen ollut todella sairas rokotuksesta huolimatta. Sikaoireet täydelliset.

      • Miss Piggy

        Testattiinko sulla possuflunssa? Meinaan että tavallisestakin kausiflunssasta voi tulla keuhkokuume ihan "helpolla". Tosin sekin tiedetään ettei sikarokote ole 100% varma.


      • lietsomista !!
        Miss Piggy kirjoitti:

        Testattiinko sulla possuflunssa? Meinaan että tavallisestakin kausiflunssasta voi tulla keuhkokuume ihan "helpolla". Tosin sekin tiedetään ettei sikarokote ole 100% varma.

        Missä sitten on tavallinen kausi-influenssa...joka vuosi sairastuu kuulemma 5-15%
        väestötä tavalliseen influenssaan - missä on ko. sairaat !?

        http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/12/771021


    • .

      Onko lääketeollisuus talmudistinen ja vaaraksi entisille kristityille väestöille?

      • röhröhröh

        Olen sairastanut seka mononukleoosin (pusutauti), sekä myyräkuumeen. Tämä sikaflunssa on näistä kolmesta minulla lievin,mutta tarpeeksi tuskastuttava ja pitkäaikainen! Pusutaudissa olin kouluikäisenä poissa n kuukauden koulusta ja se jätti jälkeensä päänsäryt. Myyräkuumessa olin 5 vrk sairaalassa tiputuksessa ja välillä näkökin meni rajun tulehduksen seurauksena.. Myyräkuumeen jälkeen minulle ei ole noussut enää kuumetta ja sen sairastamisesta on 15vuotta.. Tätä sikaflunssaa sairastaessa olen ollut vuorokauden sairaalahoidossa,kun kurkku meinas turvota umpeen.. Mutta heikoksi vetää tämäkin!


    • elaman ilon hukannut

      Minullla on hirvea allergia.Olen allerginen romaneille,venalaisille.arabeille ja somaleille.Suomen katukuvassa on,niin paljon naita minun allergian laukaisijoita,varsinkin paivin,kun ihmiset ovat toissa.Onko mitaan apua tahan tautiin,mika saa paani sarkemaan,vatsani loysaksi ja vie ruokahalun?Neuvosta kiitollinen.

      • tuunari_mikko

        Maa maalle niin jalot tuontirodut vähenee melko paljon.

        Jos kummiskin haluat asua pk-seudulla niin homeopatia on (siedätyshoito) hyvä hoitomuoto. Homeopatiaa voi ottaa vaikka itäkeskuksessa.


    • Tr.Vanaja

      Tuohonkun lisätään vielä "kunnollin"hammassärky ja tippuri alkaa tauti olemaan kohdillan.Ps.Kunnollinen krapula vielä "huonoina päivinä"morkkiksinee niin jo vot.

    • paranemisia.

      Kuulostaa tosi kaameelta...toivottavasti ei teille tuu enään mitään jälki tauteja
      jos niitä yleensä on esiintynyt,toivon että ei...
      Toivon teidän parantuvan täydellisesti.Minä sain työni puolesta rokotteen.

      • ei se haittaa

        huiukka voimakkaampi taustakohina, mutta siihenkin tottuu, kun kuulo ajanmyötä kuitenkin heikkenee vanhuuden päivillä.


      • hysteria !!
        ei se haittaa kirjoitti:

        huiukka voimakkaampi taustakohina, mutta siihenkin tottuu, kun kuulo ajanmyötä kuitenkin heikkenee vanhuuden päivillä.

        Lukekaa mitä Tampeerella ollaan mieltä...sikaflunssa oli vain THL:n lietsomaa hysteriaa..

        Asiantuntijat-ymmallaan-Taltuttiko-lauha-talvikeli-sikainfluenssaepidemian

        http://www.tamperelainen.fi/Paikallisuutiset/Kaikki-uutiset/Paauutiset/


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1415
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1127
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      967
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      867
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      830
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      733
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe