ÄLÄ pidä epäjumalanasi jumaloiden sapattia tai sunnuntaita.
ÄLÄ jumaloi omaa sapattiasi tai saturnusjumalaa (jokainen tekee sapatista omanlaisensa).
Saturnusta (saturday=lauantai) palvottiin Tähtijumalana Kaksoisvirran maissa. On mahdollisesti sama kuin Kijjun. (Aam. 5:26)
Myöhemmin roomalaiset viettivät talvipäivänseisauksen aikaan 17. ja 23. joulukuuta välisenä aikana Saturnalia-juhlaa.
Muista pyhittää vuosi 1844.
ÄLÄ palvo viikonpäiviä
31
130
Vastaukset
- >TOTUUS<
Vuonna 1983, W. Richard Lesher, General Conferencen varapuheenjohtaja vahvisti, että SDA oli julkaissut Doctriini Opin. Siinä SDA ei hyväksy historiallisen kristinuskon perustuvia oppeja (Kolminaisuuden, Kristuksen todellisen jumaluuden, hänen ruumiillinen ylösnousemuksensa, jne.), joihin adventistit eivät usko. Tämän takia adventismi tulisi luokitella ei-kristillinen kultiksi.
On adventisteja, jotka 'siunaavat' usein itseään "jäännös kirkoksi" tai Jumalan valituksi kansaksi ja tämän perustella voi adventisimiherätysliikettä sanoa kultiksi.
Kriisi esiintyy SDA:ssa tänään lähinnä tutkivan tuomion ympärille rakennettu usko, mutta tämä on epäraamatullinen oppi, joka vakavasti vaarantaa, jos ei suoraan kiistä, Raamatun vanhurskauttamisopin uskosta.
Vilpittömästi toivon, että tämä 6 miljoonaa jäsenen kirkon johtava elin, joka on perinteisesti ollut sekoitus oikeaoppisuutta ja kerettiläistä oppia, siirtyy kohti vankemmin Raamatun auktoriteettiä pois uskosta Ellen Whiten profetoista ja pois opillista virheistä. Toiveenamme on, että SDA johtaa kansan pois kaikenlaisesta Mooseslegalismista ja osaksi vapaudesta, että tulokset eivät vielä ole perusteltu Jumalan armon kautta, yksin uskosta (Ef. 2:8-9).Olisi ehkä kannattanut lukea lähteet vähän tarkemmin, koska vuonna 1983 adventtikirkon varaesimies W. Richard Lesher nimenomaan kirjoitti juuri päivastoin. Hän vahvisti sen, että adventtikirkko edelleen uskoo kolminaisuuteen ja yksin Kristuksen sovitustyöhön perustuvaan pelastukseen. Silloista keskustelua käytiin 50 -luvulla julkaistusta kirjasta Questions on Doctrine, jossa adventtikirkko ensimmäisen kerran selkeästi ilmoittanut kannattavansa perinteiseen protestantismiin ja kristinuskoon kuuluvia perusoppeja.
Kai- 2837648923874
tahallista valehtelua, kuten Kai jo osoitti.
- itsehän sanoit
Kai_A kirjoitti:
Olisi ehkä kannattanut lukea lähteet vähän tarkemmin, koska vuonna 1983 adventtikirkon varaesimies W. Richard Lesher nimenomaan kirjoitti juuri päivastoin. Hän vahvisti sen, että adventtikirkko edelleen uskoo kolminaisuuteen ja yksin Kristuksen sovitustyöhön perustuvaan pelastukseen. Silloista keskustelua käytiin 50 -luvulla julkaistusta kirjasta Questions on Doctrine, jossa adventtikirkko ensimmäisen kerran selkeästi ilmoittanut kannattavansa perinteiseen protestantismiin ja kristinuskoon kuuluvia perusoppeja.
KaiTunnustatko Kai A että Ellen White oli harhaoppinen futurologinen ennustaja eikä mikään kristitty?
Olemme kaikki tiukasti kiinni Vanhan Testamentin laissa, kymmenen käskyn lain alla, joista neljäs sanoo, "pidä sapatti." Ellen G. White, tri Arasola ja SDA sitä mieltä, että sunnuntain-pitäminen on pedon merkki tulevaisuudessa.
Onko Arasola näin asiat vai miten kiemurtelet? - pettymys suuri
itsehän sanoit kirjoitti:
Tunnustatko Kai A että Ellen White oli harhaoppinen futurologinen ennustaja eikä mikään kristitty?
Olemme kaikki tiukasti kiinni Vanhan Testamentin laissa, kymmenen käskyn lain alla, joista neljäs sanoo, "pidä sapatti." Ellen G. White, tri Arasola ja SDA sitä mieltä, että sunnuntain-pitäminen on pedon merkki tulevaisuudessa.
Onko Arasola näin asiat vai miten kiemurtelet?Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".
Kai_A kirjoitti:
Olisi ehkä kannattanut lukea lähteet vähän tarkemmin, koska vuonna 1983 adventtikirkon varaesimies W. Richard Lesher nimenomaan kirjoitti juuri päivastoin. Hän vahvisti sen, että adventtikirkko edelleen uskoo kolminaisuuteen ja yksin Kristuksen sovitustyöhön perustuvaan pelastukseen. Silloista keskustelua käytiin 50 -luvulla julkaistusta kirjasta Questions on Doctrine, jossa adventtikirkko ensimmäisen kerran selkeästi ilmoittanut kannattavansa perinteiseen protestantismiin ja kristinuskoon kuuluvia perusoppeja.
Kai" Olisi ehkä kannattanut lukea lähteet vähän tarkemmin, koska vuonna 1983 adventtikirkon varaesimies "
(Kai_A)
Holtitonta epämusikaalisuutta tuommoinen että, vedotaan ratkaisevasti ihmisten kirjoituksiin yli 20 vuoden
taakse. Etenkin kun Suuresta Taistelusta on poistettu merkittävi kohtia ja lisätty aivan pöyristyttäviä.
Mutta ennenkaikkea siksi, että pääkonferenssi kokoontuu 5 vuoden välein ihan sitäkin varten, että oppia
muutetaan. Jotta voitaisiin iskeä kristinuskoa aina nykyajassa.
Kun Tommy Hicksin, Smith Wiggleswortin sekä Kathryn Kuhlmanin toimintaan liittyvät parantumiset alkoivat
ilmetä yhä laajemmin kristikunnassa, niin pitipä lisätä Suuren Taistelun uusittuun painokseen (s. 394), että
semmoinen tapahtuu seurakunnissa SAATANAN TOIMESTA.
KOLMINAISUUSOPPI HEILUTTELEE TOHTORISMIESTEN PÄITÄ
Hyvä esimerkki on tri Flink, joka eräänäkin päivänä haastoi meitä kaikkkia uskomaan, että Jeesus on
Jahveh (JHVH) ja sen lisäksi myös ihminen (Aivan oikein!). Mutta kun yön yli oli nukuttu, hän raivosi semmoisen väittämän olevan helvetinmoinen valhe!
Kai arvaamme että arasolalaisilta oli tullut nuhteita, kun kolmipäinen jumala eheytettiin yhdeksi Jumalaksi.
"" kyllä se oli
Timo Flink 20.11.2009 13:22
Jeesus on Vanhan testamentin Jahveh.
Hän itse sanoi olevansa. Uskotko tämän?
Minä uskon. ""
"" kyllä mainitaan Timo Flink20.11.2009 13.13
En ymmärrä ajatustasi, että Jeesus on VAIN persoonallinen olento.
Tietenkin on. Jumala on persoona. Hän tuli ihmiseksi, joka on persoona.
Nyt hän on Jumala-ihminen, joka on persoona. ""
"" Timo Flink
21.11.2009 17:13
Vanhimmassa käsikirjoituksessa lukee "Jumala-Kristus", kuten jo totesin, ja se on kirjurin oma keksintö. Juudas ei niin kirjoittanut. Käsikirjoituksen iällä ei ole mitään arvoa ""
Raamatun profeetat eivät erehtyneet ainakaan niissä asioissa, jotka Jumala kelpuutti Raamattuun ...
Jes. 9:6
(9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus,
ja hänen nimensä on:
Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala,
Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Kovasti on tällä palstalla keskusteltu iankaikkisuudenkin pituduesta, ja joku adventisti väitti, ettei
Jumalakaan olisi aivan iankaikkinen. Mutta tässä näemme että Rauhanruhtinas on Iankaikkinen Isämme.- "PedonMerkkiTulee"
itsehän sanoit kirjoitti:
Tunnustatko Kai A että Ellen White oli harhaoppinen futurologinen ennustaja eikä mikään kristitty?
Onko Arasola näin asiat vai miten kiemurtelet?http://www.endtime.net/kinfof.htm
Vieritä alaspäin .... kyllä sieltä selvää suomenkieltäkin löytyy.
Tää sivusto lienee käännetty kaikille maailman kielille. Se on adventtiliikkeen evankeliumia.
Mutta sillä ei ole mitään tekemisä Jeesuksen lähetyskäskyn kanssa.
* Taistelu Kulissien Takana
* Vallan Huipulla
* Kuninkaan paluu...
* Olemme Sodassa
* Maria-ilmestykset
* Varoitus ekumeenisesta yhteistyöstä!
* Varoitus karismaattisesta liikkeestä!
* Vapaus Vaarassa!
* Israel lopunaikana
Pedon Merkki Tulee Pian
"Pedon merkki" toteutuu vasta, kun sunnuntaita lain avulla pakotetaan pitämään lepopäivänä, ja se tapahtuu mitä todennäköisimmin lähitulevaisuudessa.
Koska sinä tiedät nyt tehdystä väärennöksestä, sinun tulee tehdä valintasi tänään
"Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta." ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.
"Lähetystehtävämme:
Adventtikirkon lähetystehtävä on kertoa kaikille ihmisille iankaikkinen evankeliumi Ilmestyskirjan 14: 6-12 kolmen enkelin sanomien viitekehyksessä ja auttamaan heitä liittymään hänen seurakuntaansa".
- sunnuntaita
vaikka SE ei ole Herran pyhäpäivä.
- kristityt....
sensijaan eivät jumaloi mitään päivää, vaan kunnioittavat Luojaansa joka pyhitti seitsemännen päivän lepopäiväksi.
- kristityt uskovat
kristityt.... kirjoitti:
sensijaan eivät jumaloi mitään päivää, vaan kunnioittavat Luojaansa joka pyhitti seitsemännen päivän lepopäiväksi.
Jotkut voivat jumaloida sapattiaan ja sunnuntaita mutta ainoastaan Jeesus on PYHÄ.
Jeesusta voi pyhitää jokaisena viikonpäivänä.
Olet vain lakihenkinen adventismifundalisti?
Siunausta sinullekin sokealle 'pyhittäjälle'. - 80% teholla
Miksi koroitat sapattia vaikka kristityt koroittavat Jeesusta?
- future pastor
80% teholla kirjoitti:
Olemme kaikki tiukasti kiinni Vanhan Testamentin laissa, kuten kymmenen käskyä, joista neljäs sanoo, "pidä sapatti." Ellen G. White, tri Arasola ja SDA sitä mieltä, että sunnuntai-pitäminen "on pedon merkki tulevaisuudessa.
- 34238748923
kristityt uskovat kirjoitti:
Jotkut voivat jumaloida sapattiaan ja sunnuntaita mutta ainoastaan Jeesus on PYHÄ.
Siunausta sinullekin sokealle 'pyhittäjälle'.Jumala pyhittä sapatin. Et voi pyhittää Jeesusta. Mikä ihmeen pakana oikein olet????
- benedi=siunattu
Siunausta sinullekin sokealle 'pyhittäjälle'." Jos te minua rakastatte, te pidätteminun käskyni" Jeesus
IV.s käsky on sapattikäsky.
Eikö olekin hassua, ne jotka sanovat Jeesusta rakastavansa, vihaavat häntä niin, että jos Jeesus kävelisi pimeällä kujalla, hänen hengensä olisi ns. kristittyjen taholta vakavassa vaarassa!
Samoin hänen seurassaan kulkevien sapatin pyhittäjienkin henki - benedi=siunattu
80% teholla kirjoitti:
" Ne jotka minua rakastavat, ne pitävät minun käskyni" Jeesus
Minkälainen vihamies olet,..haluatko tappaa Jeesuksen toiseen kertaan? - benedi=siunattu
Siunausta sinullekin sokealle 'pyhittäjälle'.niin epäpyhiäkö hänen tekonsa ja käskynsä ovat??
" Miksi te huudatte minulle: " Herra, Herra, ettekä tee mitä minä teille sanon"?
Onko Jeesus sanonut että " Muista pyhittää sapatin päivä"? Ai,on?
Miksi sinä sitten huudat: " Herra on Pyhä, mutta et halua sormellasikaan koskea siihen mitä hän muistutti?
Room 7: 12 " Jumalan laki on pyhä, oikea ja hyvä!!
Kiristeletkö hampaitasi , kun et osaa mitään tähänkään Jumalan sanasta vastata? - näin on!
34238748923 kirjoitti:
Jumala pyhittä sapatin. Et voi pyhittää Jeesusta. Mikä ihmeen pakana oikein olet????
Jeesusta me kristityt pidämme PYHÄNÄ jokaisena viikonpäivänä demonisoimasta lähimmäisiä sunnuntai pedonmerkillä HELVETTIIN.
- ovat syntiä
Siunausta sinullekin sokealle 'pyhittäjälle'.Kristityt eivät pyhitä päiviä vaan koroittavat Jeesusta jokaisena viikonpäivänä.
Edes juutalaiset eivät palvo sapattiaan niinkuin adventistit tekevät. - siunatulle
benedi=siunattu kirjoitti:
" Ne jotka minua rakastavat, ne pitävät minun käskyni" Jeesus
Minkälainen vihamies olet,..haluatko tappaa Jeesuksen toiseen kertaan?Miksi rakastat enemmän sapattisi pitelemistä kuin Jeesusta?
- käy siellä
kristityt.... kirjoitti:
Juutalaiset ovat fiksumpia kuin adventistit.
Liian monta adventistia tällä palstalla palvoo sapatin pitelemistään. - eremith
34238748923 kirjoitti:
Jumala pyhittä sapatin. Et voi pyhittää Jeesusta. Mikä ihmeen pakana oikein olet????
päivä, joten älä vääntele kieroilullasi Jeesuksen lauantain erikseen jollakin taikauskolla pyhittäjäksi. Jeesus vakuutti juutalaisille murhaajille rabbiineille ja muille yläluokan roskakansalle, että minun Isäni työskentelee yhäti, ja minä myös teen työtä. Juutalaiset tavoittelivat vielä enemmän tappaakseen Jeesuksen, koska Jeesus ei ainoastaan kummonnut sapattia, vaan Sanoi Jumalaa Isäksensä tehden itsensä Jumalan vertaiseksi. Joh.5:17-18. Koittakaa adventistit pysyä tekstissä niinkuin siellä sanotaan, älkääkä väännelkö ja kieroilko tekstien sanonnan kanssa.
- IDENEB
siunatulle kirjoitti:
Miksi rakastat enemmän sapattisi pitelemistä kuin Jeesusta?
" Ne jotka minua rakastavat, ne pitävät minun käskyni" Jeesus (benedi)
Eiköhän sapattivapaa tarkoita lepopäivää työviikon lomassa? Kyllä jokainen vapaapäivää rakastaa, mutta
jos tahdot tietää, benedi .. jos olisit rakastanut vaimoasi, ei hänen olisi tarvinnut lähteä muualta rakkautta
etsimään.
Juu - mutä käskyihin tulee, niin yksikään ei ole jättänyt rikkomatta laintauluja, ei edes Mooses.
Jokainen kuitenkin voi pyrkiä Jeesusta rakastamaan kaikesta ruumiistaan, sielustaan ja hengessään.
Se näkyy siinä ettei hylkää lähimmäistään -- ei edes sitä lähintä, vaimoaan.
IDENEB - totuuden etsijä
benedi=siunattu kirjoitti:
" Jos te minua rakastatte, te pidätteminun käskyni" Jeesus
IV.s käsky on sapattikäsky.
Eikö olekin hassua, ne jotka sanovat Jeesusta rakastavansa, vihaavat häntä niin, että jos Jeesus kävelisi pimeällä kujalla, hänen hengensä olisi ns. kristittyjen taholta vakavassa vaarassa!
Samoin hänen seurassaan kulkevien sapatin pyhittäjienkin henkiintoilija, että jos tänä-aikana sattuisi Jeesuksen kaksoipuoli liikkumaan jossakin sellaisella paikalla jossa sattuisi "juutaisia sapatin viettäjiä tarkoitan teitä adventisteja, että hyökkäisitte Jeesuksen eteen ja vihoissanne panettelisitte, kuten Jeesuksen aikaiset raakalaiset rabbiinit ja ylimäiset petoluontoiset papit, jotka sihisivät vihaa Jeesusta kohtaan, ja olisivat varmaan kivittäneet hänet välitömästi, jos olisivat uskaltaneet.
Nämä edellä mainitut verenhimoiset juutalaiset, eivät voineet kivittää koska pelkäsivät kansaa. He vihasivat Jeesusta vielä enemmän, kun Jeesus ei ainostaan kumonnut sapattia, vaan sanoi Jumalaa isäksensä. Joh.5:17-18. Joten koitahan benedi-siu. pysyä asiassa. - Uskova..
siunatulle kirjoitti:
Miksi rakastat enemmän sapattisi pitelemistä kuin Jeesusta?
koska rakastan Jeesusta Jeesushan on sapatin Herra ja koska hän on minut pelastanut, niin sillä haluan kunnioittaa Jumalan antamaa lepopäivää, ei sellainen ihminen joka ei ole syntynyt uudesti voi rakastakkaan Jumalan antamia käskyjä, koska Raamattuhan sanoo että lihan mieli on Jumalaa vastaan hän ei tahdo alistua Jumalan lain alle, eikä se voikkaan.
Tämä on tosi kun elin maailmassa en olisi voinutkaan silloin alkaa pitämään sapattia, mutta kun tulin Jumalan lapseksi, niin on ilo pitää samaa pyhäpäivää jota Herrankin piti täällä maan päällä vaeltaessaan ja pitää edelleenkin,ja tulemme pitämään sapattia viellä uudessa maailmassakin. - ((((((((((((((
Uskova.. kirjoitti:
koska rakastan Jeesusta Jeesushan on sapatin Herra ja koska hän on minut pelastanut, niin sillä haluan kunnioittaa Jumalan antamaa lepopäivää, ei sellainen ihminen joka ei ole syntynyt uudesti voi rakastakkaan Jumalan antamia käskyjä, koska Raamattuhan sanoo että lihan mieli on Jumalaa vastaan hän ei tahdo alistua Jumalan lain alle, eikä se voikkaan.
Tämä on tosi kun elin maailmassa en olisi voinutkaan silloin alkaa pitämään sapattia, mutta kun tulin Jumalan lapseksi, niin on ilo pitää samaa pyhäpäivää jota Herrankin piti täällä maan päällä vaeltaessaan ja pitää edelleenkin,ja tulemme pitämään sapattia viellä uudessa maailmassakin.viitoittamaa tietä seura, vaan adventismia, joilla teillä on suuri ja pysyvä-ero. "Laki-kristillisyys" ja Jeesuksen Kristuksen Rakkauden evankeliumi on aivan kaksi eri asiaa. Jeesus Kristus poikkesi täysin pois juutalaisest legalismista tuomitsevasta kylmästä 10-käskyn laista, joka ei saanut mitään järkyttävää pahaa aikaan. Jeesus yritti lempeästä juutalaisia kansalaisiaan ohjata rakkauden ja anteeksiannon lempeälle tielle, niin sillä toiminnallaan hän sai vain vihaa ja katkeruutta juutalaisissa rabbiineissa ja johtajissa aikaan. he eivät hyyväksyneet Jeesuksen rakkaudesta lempeydestä johtuvia hyviä tekoja, he keksivät vaikka mitä keinoja nujertaakseen hänet ja murhataakseen jo heti alkuun.
Kun he syytivät Jeesusta ensiksi siitä, että Jeesus oli sapattina parantanut sokeana syntyneen nuorukaisen näön, ja kaiken lisäksi ettei hän ainoastaan tällä teolla saanut juutalaisia johtajia vihaan ja kuohuksiin häntä kohtaan, mutta kun Jeesus sanoi, että minun isäni työskentelee yhäti, ja siksi minäkin työskentelen. Niin silloin heidän vihansa kuohahti äärimilleen, että Kehtaakin Sanoa meidän Jumalaamme Isäkseen, eikö se piisaa hänelle vielä, että kuomoaa sapatin. Tämä oli sitä Juutalaista Jumalan palvelua, jota adventismi jatkaa tänäpäivänä. - sapattisin
IDENEB kirjoitti:
" Ne jotka minua rakastavat, ne pitävät minun käskyni" Jeesus (benedi)
Eiköhän sapattivapaa tarkoita lepopäivää työviikon lomassa? Kyllä jokainen vapaapäivää rakastaa, mutta
jos tahdot tietää, benedi .. jos olisit rakastanut vaimoasi, ei hänen olisi tarvinnut lähteä muualta rakkautta
etsimään.
Juu - mutä käskyihin tulee, niin yksikään ei ole jättänyt rikkomatta laintauluja, ei edes Mooses.
Jokainen kuitenkin voi pyrkiä Jeesusta rakastamaan kaikesta ruumiistaan, sielustaan ja hengessään.
Se näkyy siinä ettei hylkää lähimmäistään -- ei edes sitä lähintä, vaimoaan.
IDENEBAdventisteilla on vain yksi lepopäivä viikossa (sunnuntai työpäivänä) mutta minulla on paremmin asiat kuin adventisteilla sillä minulla on kaksi lepopäivää viikossa.
- eremith
34238748923 kirjoitti:
eli työsketeli joka päivä siinä tehtävässään jossa hänen taivaalinen Isänsä hänen edellytti työskentelävä. Ei hän huilannut minään päivänä, lue. Joh.5:17-18.
- Adv_end_isti
Siunausta sinullekin sokealle 'pyhittäjälle'.En minä ole pyhittäjä, etkä sinäkään, vaan Jumala pyhitti seitsemännen päivän lepopäiväksi. Minä vain hyväksyn sen päivän pyhäpäiväksi, enkä siis asetu kapinaan Kaikkivaltiasta Luojaa vastaan. Mikä siitä tekee teille niin vaikean asian? Heti kun Jumalan Sana avautui uudestisyntymän kautta, silmäni avautuivat näkemään sapatin raamatun valossa, sillä Pyhä Henki valaisi totuuden.
- Pölhö-Kustaa
2009 - 1844 = 165. Nyt on kai kulunut adventistienmukaan 165 vuotta siitä kun Jeesus meni Kaikkein Pyhimpään Taivaassa, Armon ovi suljettiin (Shut Door) ja Tutkiva Tuomio aloitettiin. Eikös tällainen huomattava hetki pitäisi huomioida myös ajanlaskussakin? Eiväthän esim. muslimit laske aikaa maailman luomisesta tai edes Muhammedin syntymästä vaan hidzrasta, Muhammedin muutosta Mekasta Medinaan.
- tule sapattina
Vuosi 1844 oli herätyksen tärkein vuosi kristikunnan historiassa.
- Pölhö-Kustaa
tule sapattina kirjoitti:
Vuosi 1844 oli herätyksen tärkein vuosi kristikunnan historiassa.
Tuotahan peräsinkin. Nyt on siis vuosi 166 ejlk. (eksytyksen jälkeen).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282547- 1142126
- 1221829
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?991828Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.101574Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161421172Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891041Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu211032Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987