Olen yhä sitä mieltä, että Teuvolle oli varattu suuri tehtävä Jumalan suuressa elonkorjuussa, mutta..
Saatana tarjosi mukavuudenhaluiselle Teuvolle mieluisemman vaihtoehdon. Kodin mukavuudessa saunajälkeen höyryten, vaimon leipomassa pullantuoksussa teetä särpien, silmät kiiluen saa toteuttaa helmasyntiään. Hillitöntä aggressiivisuutta tyydyttäen. Mukavaa mukavaa, kun vaihtoehtona olisi ollut maankiertolaisen osa nöyränä Jumalan pelastustyön edustajana.
Ei Siinä kaikki. Saatana nauraa leveästi, kun mukavuudenhaluisen Teuvon sai palvelemaan tämän maailman epäjumalaa, rahaa, eli mammonaa, sillä kun hän hillittömällä riitelemisellään houkuttelee kirjoittajia ja lukiojoita, puhtaasti viihteelliselle palstalle. Sen sijaan että olisi ottanut Jumalan kutsun vakavasti.
Riitelyn halu voitti Totuuden rakkauden.
Saatana jallitti Sunin
53
439
Vastaukset
Selvä merkki jumalalta, kun hajotti koko nettilahkon, ettei se Jumalasta ollut.
Uskotko että Sunikin tunsi Totuuden tien?
Voin todistaa että Teuvo tiesi Totuuden tien. Sitä raskauttavampaa hänen eksytyksensä on. Ei voida rukoilla anteeksiantoa sillä, ettei hän tiennyt mitä teki.
- sinäkin, miksi
Devoit kirjoitti:
Voin todistaa että Teuvo tiesi Totuuden tien. Sitä raskauttavampaa hänen eksytyksensä on. Ei voida rukoilla anteeksiantoa sillä, ettei hän tiennyt mitä teki.
täällä nyt höyryät valheittesi kanssa.
siihen, että Teuvo olisi koskaan (tähän mennessä..) päässyt sille Totuuden tielle,
joka on Jeesuksessa, meidän Herrassamme. En ole tuomari, mutta Teuvon hengen
olen minäkin saanut aivan tarpeeksi koetella. Ja taustansa hän on selvittänyt..
Näyttää lähinnä siltä, että Teuvo Suni ehti vasta huomata kirkkolaitoksen sisällä olevia
epäkohtia. Ja siihen ei tarvita Totuuden Henkeä edes nimeksikään.. riittää, kun vain
jaksaa hokea esimerkiksi: 'eroa-kirkosta, kiroa-erkosta' tai jotain yhtä "valaistunutta" ;)
Tein avaukseesi toisenkin kommentin - toivottavasti se ei ole liian julman sävyinen, heh.
Arvioi sitä vapaasti, se edustaa minun näkemystäni Raamattu-palstan kuumasta aiheesta..
Maalailet Devoit nyt Teuvosta, ehkä huomaamattasi, sellaista sankarimyyttiä,
joka meikäläisen näkövinkkelistä arvioituna sisältää jopa vaarallisia aineksia.
Arvelet: >>Teuvolle oli varattu suuri tehtävä Jumalan suuressa elonkorjuussaSemper:***Maalailet Devoit nyt Teuvosta, ehkä huomaamattasi, sellaista sankarimyyttiä,
joka meikäläisen näkövinkkelistä arvioituna sisältää jopa vaarallisia aineksia.***
Jos olisit saanut nähdä sen kalabaliikin minlä suni sai aikaan vuonna -92 ja -93, katselisit asioita toisin silmin.
Lehtikirjoittelujen perusteella tein havainnon, tuossa on oikea Jumalan mies, joka puhuu totuutta. Suorastaan palsamia sielulle oli nähdä niin suoraan sanottuna niin oikeaa asiaa. Näin kahden kesken: Se olikin liian suoraa kerrontaa ,lestadiolaiset panivat ex-kansanedustajansa uhkailemaan lehden päätoimittajaa, jolloin Sunin kirjoitusten julkaiseminen lopetettiin. Viimeisen vastineensa Teuvo kirjoitti maksettuna ilmoituksena (1000 mk). Silloin Teuvolla oli todella laaja kannatus.
Semper:***Arvelet: >>Teuvolle oli varattu suuri tehtävä Jumalan suuressa elonkorjuussaDevoit kirjoitti:
Semper:***Maalailet Devoit nyt Teuvosta, ehkä huomaamattasi, sellaista sankarimyyttiä,
joka meikäläisen näkövinkkelistä arvioituna sisältää jopa vaarallisia aineksia.***
Jos olisit saanut nähdä sen kalabaliikin minlä suni sai aikaan vuonna -92 ja -93, katselisit asioita toisin silmin.
Lehtikirjoittelujen perusteella tein havainnon, tuossa on oikea Jumalan mies, joka puhuu totuutta. Suorastaan palsamia sielulle oli nähdä niin suoraan sanottuna niin oikeaa asiaa. Näin kahden kesken: Se olikin liian suoraa kerrontaa ,lestadiolaiset panivat ex-kansanedustajansa uhkailemaan lehden päätoimittajaa, jolloin Sunin kirjoitusten julkaiseminen lopetettiin. Viimeisen vastineensa Teuvo kirjoitti maksettuna ilmoituksena (1000 mk). Silloin Teuvolla oli todella laaja kannatus.
Semper:***Arvelet: >>Teuvolle oli varattu suuri tehtävä Jumalan suuressa elonkorjuussapuuttuu enää vain oma osuutesi.
Minkä tehtävän Jumala sinulle antoi, ja miksi et ottanut sitä vastaan, ja miten monta vuotta pelkuruuden hengessä elit, niin että et halunnut minua tavata?
Kirjoituksiani otit vastaan ja puhelimessa keskusteltiin. Ja mikä oli se tapahtuma perhessäsi, jona jälkeen pyysit minua ensimmäisen kerran kotiisi?Armi ja Suni kehittelivät sitten ikiomanahtaanportin oppinsa, vain saadakseen osoittaa, että he ovat eliitiä.
Ja kuinkas ollakaan, ahdastaporttia ei ollut läpäissyt jos ei ollut saanit Teuvo Armi sertifikaattia suorituksesta. Ihmettelen vain miten Teuvo Armin hyväksyi eliittiin koska Armi ei ahtaanportin (huom sunilaisittain) vaatimusten mukaisesti paljastanut mitään itsestään ja elämästään.
Kun olin syksystä-06 lähtien seurannut Armin Ja Teuvon ykä hirveämpiin sfääreihin menevää pyhien arvojen rienausta, aloin varovasti huomautella kahdenkesken Sunille, että oppinne muistuttaa enempi spiritismiä, kuin kristinuskoa.
Annappas olla, kun sain Kuulla että Suni-Armi kokouksessa vantaalla minut oli todettu epäkelvoksi kun en ollut ahdasta porttia läpäissyt. Silloin sanoin asiat suoraan palstalla. Huomautettakoot, että en suurin surminkaan olisi alkanut niihin riitteihin että Teuvo Armi joutsenleiman olisin saanut. Sen kokouksen jälkeen sanoin palstalla suoraan mitä ajattelen harhalahkosta nimeltä sunilaisuus. Sen jälkeen alkoikin sitten suoranainen suma Sunin nimellä ja puskasta tulleita valheellisia herjoja, joisa osa kirjaimellisesti oli vyön alle.
Ihmettelen, etten niin pitkän tuttavuuden jälkeen ollut nähnyt sitä palturinpuhuja Teuvoa, jolle valehtelu on suorastaan vietinomaista. vai tuliko kaikki Armin myötä?Muutos Teuvossa - kielteiseen, on ollut käsittämätöntä. Tai sitten hän vain peitti kaiken minulta.
TeuvoSuni kirjoitti:
puuttuu enää vain oma osuutesi.
Minkä tehtävän Jumala sinulle antoi, ja miksi et ottanut sitä vastaan, ja miten monta vuotta pelkuruuden hengessä elit, niin että et halunnut minua tavata?
Kirjoituksiani otit vastaan ja puhelimessa keskusteltiin. Ja mikä oli se tapahtuma perhessäsi, jona jälkeen pyysit minua ensimmäisen kerran kotiisi?Ihmettelen etten aiemmin sinussa tuota kaunaista kostonjumalaa havainnut. En ollut ainoa, joka erehtyi uskoutumaan sinulle. Täällä on nähty karmeita esimerkkejä siitä, miten lyöt ystäviäsi, heidän sinulle luottamuksella kertomillaan asioilla.
Tosin alkuvuodesta -07 sen havaitsinkin miten halpamaisesti löit raimoa hänelle henkilökohtaisen katastrofin aiheuttaneilla asioilla. Sinulta ei puutu vain myötätunto, tunnet ilkamoivaa vahingoniloa toisen onnettomuudesta.Devoit kirjoitti:
Ihmettelen etten aiemmin sinussa tuota kaunaista kostonjumalaa havainnut. En ollut ainoa, joka erehtyi uskoutumaan sinulle. Täällä on nähty karmeita esimerkkejä siitä, miten lyöt ystäviäsi, heidän sinulle luottamuksella kertomillaan asioilla.
Tosin alkuvuodesta -07 sen havaitsinkin miten halpamaisesti löit raimoa hänelle henkilökohtaisen katastrofin aiheuttaneilla asioilla. Sinulta ei puutu vain myötätunto, tunnet ilkamoivaa vahingoniloa toisen onnettomuudesta.jolle kaiken totuuden paljastuminen on kostonhalua.
En jatka kanssasi tämän enempää tällä kertaa. Nauti kaikessa rauhassa väärämielisten kannustuksesta.TeuvoSuni kirjoitti:
jolle kaiken totuuden paljastuminen on kostonhalua.
En jatka kanssasi tämän enempää tällä kertaa. Nauti kaikessa rauhassa väärämielisten kannustuksesta.Minäkin lähden välillä nauttimaan saunan lämmöstä
***On vain yksi henki
TeuvoSuni Käyttäjän viestit 28.11.2009 20:19
Vastauksia: 21 Lukukertoja: 90 TEKSTIKOKO: Viestien esitystapa: jolle kaiken totuuden paljastuminen on kostonhalua.***
Sinäpä sen itse sanoit Teuvo. Mene itseesi ja tutkistele sydämesi, oman sanomasi pohjalta.- on roppakaupalla
Devoit kirjoitti:
Armi ja Suni kehittelivät sitten ikiomanahtaanportin oppinsa, vain saadakseen osoittaa, että he ovat eliitiä.
Ja kuinkas ollakaan, ahdastaporttia ei ollut läpäissyt jos ei ollut saanit Teuvo Armi sertifikaattia suorituksesta. Ihmettelen vain miten Teuvo Armin hyväksyi eliittiin koska Armi ei ahtaanportin (huom sunilaisittain) vaatimusten mukaisesti paljastanut mitään itsestään ja elämästään.
Kun olin syksystä-06 lähtien seurannut Armin Ja Teuvon ykä hirveämpiin sfääreihin menevää pyhien arvojen rienausta, aloin varovasti huomautella kahdenkesken Sunille, että oppinne muistuttaa enempi spiritismiä, kuin kristinuskoa.
Annappas olla, kun sain Kuulla että Suni-Armi kokouksessa vantaalla minut oli todettu epäkelvoksi kun en ollut ahdasta porttia läpäissyt. Silloin sanoin asiat suoraan palstalla. Huomautettakoot, että en suurin surminkaan olisi alkanut niihin riitteihin että Teuvo Armi joutsenleiman olisin saanut. Sen kokouksen jälkeen sanoin palstalla suoraan mitä ajattelen harhalahkosta nimeltä sunilaisuus. Sen jälkeen alkoikin sitten suoranainen suma Sunin nimellä ja puskasta tulleita valheellisia herjoja, joisa osa kirjaimellisesti oli vyön alle.
Ihmettelen, etten niin pitkän tuttavuuden jälkeen ollut nähnyt sitä palturinpuhuja Teuvoa, jolle valehtelu on suorastaan vietinomaista. vai tuliko kaikki Armin myötä?syöttänyt valheita?
Ei voi kun todeta tämä sana on aivan totta, kun Jeesus sanoo;
"Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."
Tällaiset mitä sinä tänne syötät ovat aivan outoja josta minulla ei ole mitään tietoa. Joten joko
itse tuot oman pääsi valheita tai joku muu on syöttänyt myös sinulle valheita.
Tiedätkö kaikki mitä sinäkin täällä valehtelet kerran tulee eteesi toivottavasti (vaikka pahalta näyttää)
ennen kuin on liian myöhäistä.
Helpottaako tuo valheen tuominen jotenkin oloasi? Voi jos näin tekee sillä se yllyttää sinua jatkamaan
valheen tietäsi. - e roskapostirobotti.
on roppakaupalla kirjoitti:
syöttänyt valheita?
Ei voi kun todeta tämä sana on aivan totta, kun Jeesus sanoo;
"Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."
Tällaiset mitä sinä tänne syötät ovat aivan outoja josta minulla ei ole mitään tietoa. Joten joko
itse tuot oman pääsi valheita tai joku muu on syöttänyt myös sinulle valheita.
Tiedätkö kaikki mitä sinäkin täällä valehtelet kerran tulee eteesi toivottavasti (vaikka pahalta näyttää)
ennen kuin on liian myöhäistä.
Helpottaako tuo valheen tuominen jotenkin oloasi? Voi jos näin tekee sillä se yllyttää sinua jatkamaan
valheen tietäsi.Samat sanat, eri sävel.
- voikaan olla
e roskapostirobotti. kirjoitti:
Samat sanat, eri sävel.
samaa sävelmää, kuin minun totuudella.
TeuvoSuni kirjoitti:
jolle kaiken totuuden paljastuminen on kostonhalua.
En jatka kanssasi tämän enempää tällä kertaa. Nauti kaikessa rauhassa väärämielisten kannustuksesta.Ensiksikin toivon että jokainen palstaa seurannut on niin paljon viisastunut, ettei uskoudu sinulle mistään henkilökohtaisesta asiasta.
Kun joku poloinen erehtyy kertomaan arkaluonteisia asioita itsestään sinulle, mikset heti kerro totuutta hänelle, ettet ole myötätuntoinen ymmärtäjä, vaan halpamainen urkkija, joka huudat koko maailmalle tietosi sopivan hetken tullen? Se sopiva hetki yleensä on silloin kun tuo sinua ystäväkseen luullut uskaltaa kyseenalaistaa valheesi.
Keräät ja arkistoit kaiken tiedon kaikista tuttavistasi, että sinulla varmasti on asearsenaalia lyödä. Ja lyödä sinä haluat, armo kun on sinulle tuntematon käsite tai ainakin saatanallinen käsite.- Ved.2
aivan noin ole. Päin vastoin tästä non aivan autenttinen todistus siitä, että Teuvo kävi aikanaan todella kriittisen kamppailun totuden puolesta. Sinä vaan haluat nähdä asian yksipuolisen saatanallisena myös. Tiettynä aikana Teuvo kävi erittäin ankaran totuudelliset rukos`/paasto selvitykset kaikkien uusien ilmiöiden kanssa. Hän paljasti yhteiskunnassa sellaisia harhaoppeja, mitä muut eivät tajunneet silloin.
Mutta yhtäkkiä, jostain kumman syystä hän itse eksyi saatanan valheeseen. Se tuli kuin salama kirkaalta taivaalta. Se yllätti minut aivan täysin. Olin sanaton, ehkä tänne 09-luvulle saakka. Siitä on jo noin 15 vuotta. Täällä palstalla vasta tänä vuona havaitsin Teuvon täällä meuhkaavan. Ei ole olenkaan sama tyyppi, minkä 20 vuota sitten kohtasin. Teuvo on ihan ulalla. Siksi en voi ottaa oikein normatiivisella tasolla tosissaan. Mutta ihmettelen, miten muut ovat niin koukussa häneen!? Sairasta.
Teuvon kanssa kannataisi keskustella kahden kesken, niin asiat selviäisivät parhaiten. Ihminen hänkin vain on. Siis ei täällä netissä. Siitä on vain harmia kaikille. Tai sitten pysyä erossa tyhjistä väittelystä, mitkä edistävät vain sen vastustajan ideologiaa. Ved.2 kirjoitti:
aivan noin ole. Päin vastoin tästä non aivan autenttinen todistus siitä, että Teuvo kävi aikanaan todella kriittisen kamppailun totuden puolesta. Sinä vaan haluat nähdä asian yksipuolisen saatanallisena myös. Tiettynä aikana Teuvo kävi erittäin ankaran totuudelliset rukos`/paasto selvitykset kaikkien uusien ilmiöiden kanssa. Hän paljasti yhteiskunnassa sellaisia harhaoppeja, mitä muut eivät tajunneet silloin.
Mutta yhtäkkiä, jostain kumman syystä hän itse eksyi saatanan valheeseen. Se tuli kuin salama kirkaalta taivaalta. Se yllätti minut aivan täysin. Olin sanaton, ehkä tänne 09-luvulle saakka. Siitä on jo noin 15 vuotta. Täällä palstalla vasta tänä vuona havaitsin Teuvon täällä meuhkaavan. Ei ole olenkaan sama tyyppi, minkä 20 vuota sitten kohtasin. Teuvo on ihan ulalla. Siksi en voi ottaa oikein normatiivisella tasolla tosissaan. Mutta ihmettelen, miten muut ovat niin koukussa häneen!? Sairasta.
Teuvon kanssa kannataisi keskustella kahden kesken, niin asiat selviäisivät parhaiten. Ihminen hänkin vain on. Siis ei täällä netissä. Siitä on vain harmia kaikille. Tai sitten pysyä erossa tyhjistä väittelystä, mitkä edistävät vain sen vastustajan ideologiaa.On mukavaa, että on toinenkin joka Teuvossa on vopinut havaita saman kuin itsekin olen havainnut.
Yksi teoriani on, että Teuvo katkeroitui niin voimakkaasti siitä häntä kohdanneesta vääryydestä kun tuomiokapituli ei käsitellyt piispan virkatikosta, oikeuskanslerista puhumattakaan.
Siinä ja eräissä muissakin asioissa silloin Teuvo oli ehdottoman oikeassa. Olisipa vieläkin..Ved.2 kirjoitti:
Teuvon kanssa kannataisi keskustella kahden kesken, niin asiat selviäisivät parhaiten. Ihminen hänkin vain on. Siis ei täällä netissä. Siitä on vain harmia kaikille. Tai sitten pysyä erossa tyhjistä väittelystä, mitkä edistävät vain sen vastustajan ideologiaa.***Hän paljasti yhteiskunnassa sellaisia harhaoppeja, mitä muut eivät tajunneet silloin.***
Tulin huomaamaan jo silloin, että Teuvo on ideavaras joka markkinoi omissa nimissään toisten oivalluksia. Kerroin silloin paljon Ellen G Whiten kirjoituksista Teuvolle, kohta ne putkahtivat esiin "teuvon oivalluksina".Devoit kirjoitti:
Semper:***Maalailet Devoit nyt Teuvosta, ehkä huomaamattasi, sellaista sankarimyyttiä,
Semper:***Arvelet: >>Teuvolle oli varattu suuri tehtävä Jumalan suuressa elonkorjuussaKaikki se "loistokas ja kenties jollain tavalla innovatiivinen aines", joka teki sinuun Devoit
vaikutuksen joskus 1990-luvulla, oli Teuvossa enemmän tai vähemmän uskontopoliittista
pätemistä ja vaikuttamista siellä Oulun-Raahen seudulla, siis alemmassa maakuntasarjassa.
Tuo on minun vahva arvioni kaiken täällä palstalla olleen runsaan aineiston perusteella.
Myönnän kernaasti, että minulla ei ole ensi käden havaintoja Teuvosta, 'face-to-face',
ja olenpa kiitollinen siitä, etten ole moista peluria joutunut fyysisesti kohtaamaan.
En pelkää tappeluun joutumista, vaan sitä, että olisin muuten vain pilannut sen päiväni.
Se on harmi, mutta vain inhimilliseltä kannalta ajatellen, etten "pääse" sinun kanssasi,
Devoit, uskomaan TS:llä olleen edes kadonnutta ja sittemmin menetettyä glamouria.
Totuutta, sitä hengellistä totuutta, joka on JEESUKSESSA, Teuvo Suni ei ole löytänyt
KOSKAAN. Siitä olen edelleen vakuuttunut. Kirkkohistoriallista, kirkkopoliittista ja
raamatullistakin teoriaa ulkonaisen tiedon tasolla hän on omaksunut roppakaupalla.
Sillä tiedolla ja 'osaamisella' kuka tahansa osaa jo pitää pyhäkoulut sun muut kirkolliset
muotomenot. Sanotaan vähän kevennyksenä, että jos Teuvo olisi päästetty muutamat
messut vetämään papin tuuraajana, niin olisi miehen suu ja sielu ollut messingillä.
Mutta kun kränä-Teuvolle alkoi tulla lunta tupaan jo pikkutehtäviä näperrellessä, niin
se kalabaliikki alkoi kehkeytyä. Teuvo Suuri oli saanut liian pieniä tehtäviä eikä hänen
erinomaista uskontopoliittista viisauttaan oltu noteerattu tarpeeksi korkealle. Siitähän
se myrsky alkoi Siikajoen kirkolliseen vesilasiin nousta - ainakin Ruukin perältä katsoen.
No, tuossa oli minun arviotani TS:n varhaiselta profeettakaudelta. Ei varmasti mennyt
kaikki täysin nappiin, mutta ainakin seuraavasta tiivistelmästä olen vakuuttunut:
Teuvo oli alkujaan lähinnä uskontopoliittinen pyrkyri, jolle uskonto oli astinlauta, jota
hän käytti pyrkiessään edes jonkinlaiseen yhteiskunnalliseen vaikuttaja-asemaan.
Paljonko tuossa kuviossa jää tilaa totuudelle ja Jeesuksen puhtaalle evankeliumille?Ved.2 kirjoitti:
Teuvon kanssa kannataisi keskustella kahden kesken, niin asiat selviäisivät parhaiten. Ihminen hänkin vain on. Siis ei täällä netissä. Siitä on vain harmia kaikille. Tai sitten pysyä erossa tyhjistä väittelystä, mitkä edistävät vain sen vastustajan ideologiaa.Ved.2: >>tästä non aivan autenttinen todistus siitä, että Teuvo kävi
aikanaan todella kriittisen kamppailun totuden puolesta- Miten lienee?
Semper.Fidelis kirjoitti:
Kaikki se "loistokas ja kenties jollain tavalla innovatiivinen aines", joka teki sinuun Devoit
vaikutuksen joskus 1990-luvulla, oli Teuvossa enemmän tai vähemmän uskontopoliittista
pätemistä ja vaikuttamista siellä Oulun-Raahen seudulla, siis alemmassa maakuntasarjassa.
Tuo on minun vahva arvioni kaiken täällä palstalla olleen runsaan aineiston perusteella.
Myönnän kernaasti, että minulla ei ole ensi käden havaintoja Teuvosta, 'face-to-face',
ja olenpa kiitollinen siitä, etten ole moista peluria joutunut fyysisesti kohtaamaan.
En pelkää tappeluun joutumista, vaan sitä, että olisin muuten vain pilannut sen päiväni.
Se on harmi, mutta vain inhimilliseltä kannalta ajatellen, etten "pääse" sinun kanssasi,
Devoit, uskomaan TS:llä olleen edes kadonnutta ja sittemmin menetettyä glamouria.
Totuutta, sitä hengellistä totuutta, joka on JEESUKSESSA, Teuvo Suni ei ole löytänyt
KOSKAAN. Siitä olen edelleen vakuuttunut. Kirkkohistoriallista, kirkkopoliittista ja
raamatullistakin teoriaa ulkonaisen tiedon tasolla hän on omaksunut roppakaupalla.
Sillä tiedolla ja 'osaamisella' kuka tahansa osaa jo pitää pyhäkoulut sun muut kirkolliset
muotomenot. Sanotaan vähän kevennyksenä, että jos Teuvo olisi päästetty muutamat
messut vetämään papin tuuraajana, niin olisi miehen suu ja sielu ollut messingillä.
Mutta kun kränä-Teuvolle alkoi tulla lunta tupaan jo pikkutehtäviä näperrellessä, niin
se kalabaliikki alkoi kehkeytyä. Teuvo Suuri oli saanut liian pieniä tehtäviä eikä hänen
erinomaista uskontopoliittista viisauttaan oltu noteerattu tarpeeksi korkealle. Siitähän
se myrsky alkoi Siikajoen kirkolliseen vesilasiin nousta - ainakin Ruukin perältä katsoen.
No, tuossa oli minun arviotani TS:n varhaiselta profeettakaudelta. Ei varmasti mennyt
kaikki täysin nappiin, mutta ainakin seuraavasta tiivistelmästä olen vakuuttunut:
Teuvo oli alkujaan lähinnä uskontopoliittinen pyrkyri, jolle uskonto oli astinlauta, jota
hän käytti pyrkiessään edes jonkinlaiseen yhteiskunnalliseen vaikuttaja-asemaan.
Paljonko tuossa kuviossa jää tilaa totuudelle ja Jeesuksen puhtaalle evankeliumille?jonkinlaista ivaa pohjoisen ihmisiä kohtaan? Jos oli, niin ei voi kuin hämmästyä....ei kai vaan ylpeys, halveksunta, ja iva nosta päätään? Eihän Semper? Jumala ei valikoi omiaan asuin seudun mukaan. Vai näinkö raamatussa sanotaan; Vain eteläsuomalaiset (erityisesti Helsinki-Vantaa-Espoo- akselilla asuvat, kunhan asuvat kehäkolmosen sisäpuolella), itsetietoiset, ylpeät, itse mielestään viisaat perivät taivasten valtakunnan? Kuinkhahan lie vaikhapa Sodankylä-Utsjoki- sektorilla asuvien sielun laitha?
Olisin voinut valita paremman sanamuodon tuohon 'maakuntasarja' -kohtaan.
Mielessäni oli lähinnä Ruukki-Siikajoki akseli, jota alueen laajuustarkastelussa
voi sanoa hyvin perustellusti alemmaksi maakuntasarjaksi. Teuvon vaikutusala
ei siis ihan 'Hispaniaan tai Illyrikoniin' vielä toistaiseksi ulottu. That's the point.
Oulun ja Raahen laitoin näkyviin, koska Teuvolla on ollut jotain kosketuspintaa
noihin kaupunkeihin. Tiedän ja tunnen varsin hyvin Oulun pohjolan metropolina!
En pane Suomen alueita arvojärjestykseen sen enempää pohjoisen tai etelän kuin
myöskään maakuntien tai ruuhka-Suomen perusteella. Olen opiskellut ja pitkään
myös asunut, ja työskennellyt, perheenkin perustanut, Helsingissä. Synnyinseutuni
ja juureni ovat silti kovin kaukaa pääkaupunkiseudulta, maakuntien Suomesta. Ehkä
tämä on riittävän uskottava kuvaus siitä, että minä olen - jos tiukka paikka tulee -
"maaseudun miehiä", alempaan maakuntasarjaan suostuva Suomen kansalainen.
Tartuit ns. lillukan varteen, mutta älä tule siitä onnettomaksi - en minä syytä sinua.
Voisitko KariHenrik poimia vielä jonkun toisen "räikeyden" viestistäni. Niitähän sinä
mainitsit löytäneesi muitakin minun viestistäni. Puidaan niitä sitten seuraavaksi.
Ystävällisin terveisin
SFMiten lienee? kirjoitti:
jonkinlaista ivaa pohjoisen ihmisiä kohtaan? Jos oli, niin ei voi kuin hämmästyä....ei kai vaan ylpeys, halveksunta, ja iva nosta päätään? Eihän Semper? Jumala ei valikoi omiaan asuin seudun mukaan. Vai näinkö raamatussa sanotaan; Vain eteläsuomalaiset (erityisesti Helsinki-Vantaa-Espoo- akselilla asuvat, kunhan asuvat kehäkolmosen sisäpuolella), itsetietoiset, ylpeät, itse mielestään viisaat perivät taivasten valtakunnan? Kuinkhahan lie vaikhapa Sodankylä-Utsjoki- sektorilla asuvien sielun laitha?
Ei todellakaan ollut. Katsoppa, mitä edellä vastasin KH:lle.
Utsjoki, Nuorgam ja Pulmanki, Kaldoaivi ja Tsaarajärvi etc.
ovat, jos nyt ei tuttuja, niin ainakin hyvin usein mielessäni.
On nimittäin tullut käytyä ja patikoitua niillä seuduilla ja
varsin monilla muillakin pohjoisen alueilla. Kunnioitan,
arvostan pohjoista Suomea, sen maata ja kansaa.
Kuulostaa ehkä liiankin juhlalliselta, mutta totta se on.- Ved.2
Devoit kirjoitti:
Muutos Teuvossa - kielteiseen, on ollut käsittämätöntä. Tai sitten hän vain peitti kaiken minulta.
mainitsematta, että samanlaisia kokemuksia minullakin oli. Vaikken nyt päivittäin ollut yhteyksissä. Varmaan samoihi aikoin kuljeskellessani Teuvon pihanurmikolla, huomasin että nyt on jotain todella pielessä, tai sitten olen jotenkin jäänyt "teologiassa" jälkeen. Mutta myöhemmin Raamattua lukiessani huomasin ristiriidan Raamatun totuuden kanssa. Minäkin kävin siellä Raamattupiirissä, virsiä veisailtiin ja luettiin Raamattua. Ihan tavallisen harras ilmapiiri, silloin.
- Ved.2
Ved.2: >>tästä non aivan autenttinen todistus siitä, että Teuvo kävi
aikanaan todella kriittisen kamppailun totuden puolestahenkilötodistuksen vajavaisella voimalla vaan todettu linjan muuttuneen kyseisen henkilön teologiassa.Siitä sinulla ei ole tietoa. Ainoastaan omat mönjäkokemukset henkilön kanssa, mitä haluat ilmeisesti varotteluista huolimatta jatkaa. Emme ole tehneet pöytäkirjoja tuolloisista tapahtumista. Todistusaineisto koostuu vain em. henkilöiden kokemuksista. Jotkut ovat kokeneet ilmiön vähän myöhemmin. Ehkä Semper on menossa tässä "kolmannessa aallossa"? Siitä itsestään on S:ään vaikea enää hedelmää poimia, ainakaan noilla keinoilla! MOT.
Kaikki se "loistokas ja kenties jollain tavalla innovatiivinen aines", joka teki sinuun Devoit
Paljonko tuossa kuviossa jää tilaa totuudelle ja Jeesuksen puhtaalle evankeliumille?Semper:***Kaikki se "loistokas ja kenties jollain tavalla innovatiivinen aines", joka teki sinuun Devoit
En pelkää tappeluun joutumista, vaan sitä, että olisin muuten vain pilannut sen päiväni.****
Näin pitkän ajan antaman perspertiivin valossa, pätemisen tarve ehkä näytteli isompaa osaa kuin osasin kuvitella hra Sunista. Minä en ottanut hernettä nenääni, että olisit tarkoittanut poronhoitoalueen alkavan kehäkolmosen pohjoispuolelta. Mitä tulee hra Suniin piirimestaruustason nyrkkeilijänä, olen jyrkästi eri mieltä. Hän olisi ollut ehdottomasti raskaansarjan nyrkkeilijä, joka olisi pärjännyt jopa kansainvälisellä tasolla, eikä yksinomaa "käpykylässänne" hesassa. Siksi soimasinkin häntä aloituksessani kun harmittaa paukkujen tuhlaaminen harakoihin.
Semper:***Se on harmi, mutta vain inhimilliseltä kannalta ajatellen, etten "pääse" sinun kanssasi,
messut vetämään papin tuuraajana, niin olisi miehen suu ja sielu ollut messingillä*****.
Edelleen eri mieltä, ne sadat keskustelut Teuvon kanssa todistivat hänen löytäneen totuuden.
Teuvo pääsikin tuuraamaan - suntiota- ja epäilemättä suu oli messingillä, kun oli aina muutenkin.
Semper:***Mutta kun kränä-Teuvolle alkoi tulla lunta tupaan jo pikkutehtäviä näperrellessä, niin
se myrsky alkoi Siikajoen kirkolliseen vesilasiin nousta - ainakin Ruukin perältä katsoen.****
Nämä seurakuntakuviot muuten monimutkaisia. Ruukin kunnassa oli Paavolan seurakunta, jonka kirkkovaltuuston äänikuninkaana oli muuan Suni, joka ei itseoikeutettuna halunnut kuitenkaan puheenjohtajan nuijaa itselleen. Kylläpä noteerattiin ja vaientamismenetelmät olivat raskasta sarjaa niin raskasta, että niitä kutsutaan lintukodossamme rikokseksi, etuliitteellä - törkeä.
Semper:***No, tuossa oli minun arviotani TS:n varhaiselta profeettakaudelta. Ei varmasti mennyt
hän käytti pyrkiessään edes jonkinlaiseen yhteiskunnalliseen vaikuttaja-asemaan.****
Heh, ei mennyt sinnepäinkään Sempper. Teuvo olisi nosteellaan päässyt epäilemättä vaikka kansanedustajaksi. Teuvoa pyydettiin kait jokaisen puolueen listoille kunnallisvaaleissa, paitsi kommarit. Sosdemitkin olivat muistaakseni kiinnostuneita. Lisäksi Teuvo lopetti menestyvän valokuvausbisneksensä, että jäisi missiolleen aikaa. Jos Teuvo silloin olisi omanedun tavoittelija ollut, hän olisi tilaisuutensa käyttänyt ja tuntisimme nyt raskaansarjan vaikuttajan siikajoen perukoilta.
Semper:***Paljonko tuossa kuviossa jää tilaa totuudelle ja Jeesuksen puhtaalle evankeliumille?**
Nykyisessä Sunin räyhäevankeliumissa ei jää yhtään tilaa mainitsemillesi arvoille.
Omia oletuksiani Sunin kummalliselle muuttumiselle on, kun hän alkoi seurustelenaan "henkimaailman kanssa", siinä tulen sinua vastaan Sempper, että ehkä pahuuden siemen oli hunajan sisällä olevana myrkkykapselina jo silloin kun Teuvoon tutustuin. Sitä myös ihmettelen miksi "suuri" turvautuu alhaiseen. Tarkoitan tuota Teuvon mieltymystä vilppiin, vaikka hän olisi pärjännyt puhtain aseinkin.
Toinen negatiivinen suuri muutos oli tulo nettiin ja sitä myötä Armin tapaaminen, olen ehkä kertonutkin? ;)
Kolmas oletukseni on että Teuvo katkeroitui , ja sen vuoksi paha pääsi hänen sydämeensä.
Teuvo joutui rikoksen uhriksi, kun hänen valitustaan piispan rikkomuksesta ei noteerattu missään.
Herkkäsieluiselle miehelle varmaan mielenjärkyttävä kokemus, syvästi se järkytti minuakin huomata, että ev-lut kirkko on paavin inkvisition perillinen (olen muuten eronnut siitä porttokirkosta).Devoit kirjoitti:
Semper:***Kaikki se "loistokas ja kenties jollain tavalla innovatiivinen aines", joka teki sinuun Devoit
En pelkää tappeluun joutumista, vaan sitä, että olisin muuten vain pilannut sen päiväni.****
Näin pitkän ajan antaman perspertiivin valossa, pätemisen tarve ehkä näytteli isompaa osaa kuin osasin kuvitella hra Sunista. Minä en ottanut hernettä nenääni, että olisit tarkoittanut poronhoitoalueen alkavan kehäkolmosen pohjoispuolelta. Mitä tulee hra Suniin piirimestaruustason nyrkkeilijänä, olen jyrkästi eri mieltä. Hän olisi ollut ehdottomasti raskaansarjan nyrkkeilijä, joka olisi pärjännyt jopa kansainvälisellä tasolla, eikä yksinomaa "käpykylässänne" hesassa. Siksi soimasinkin häntä aloituksessani kun harmittaa paukkujen tuhlaaminen harakoihin.
Semper:***Se on harmi, mutta vain inhimilliseltä kannalta ajatellen, etten "pääse" sinun kanssasi,
messut vetämään papin tuuraajana, niin olisi miehen suu ja sielu ollut messingillä*****.
Edelleen eri mieltä, ne sadat keskustelut Teuvon kanssa todistivat hänen löytäneen totuuden.
Teuvo pääsikin tuuraamaan - suntiota- ja epäilemättä suu oli messingillä, kun oli aina muutenkin.
Semper:***Mutta kun kränä-Teuvolle alkoi tulla lunta tupaan jo pikkutehtäviä näperrellessä, niin
se myrsky alkoi Siikajoen kirkolliseen vesilasiin nousta - ainakin Ruukin perältä katsoen.****
Nämä seurakuntakuviot muuten monimutkaisia. Ruukin kunnassa oli Paavolan seurakunta, jonka kirkkovaltuuston äänikuninkaana oli muuan Suni, joka ei itseoikeutettuna halunnut kuitenkaan puheenjohtajan nuijaa itselleen. Kylläpä noteerattiin ja vaientamismenetelmät olivat raskasta sarjaa niin raskasta, että niitä kutsutaan lintukodossamme rikokseksi, etuliitteellä - törkeä.
Semper:***No, tuossa oli minun arviotani TS:n varhaiselta profeettakaudelta. Ei varmasti mennyt
hän käytti pyrkiessään edes jonkinlaiseen yhteiskunnalliseen vaikuttaja-asemaan.****
Heh, ei mennyt sinnepäinkään Sempper. Teuvo olisi nosteellaan päässyt epäilemättä vaikka kansanedustajaksi. Teuvoa pyydettiin kait jokaisen puolueen listoille kunnallisvaaleissa, paitsi kommarit. Sosdemitkin olivat muistaakseni kiinnostuneita. Lisäksi Teuvo lopetti menestyvän valokuvausbisneksensä, että jäisi missiolleen aikaa. Jos Teuvo silloin olisi omanedun tavoittelija ollut, hän olisi tilaisuutensa käyttänyt ja tuntisimme nyt raskaansarjan vaikuttajan siikajoen perukoilta.
Semper:***Paljonko tuossa kuviossa jää tilaa totuudelle ja Jeesuksen puhtaalle evankeliumille?**
Nykyisessä Sunin räyhäevankeliumissa ei jää yhtään tilaa mainitsemillesi arvoille.
Omia oletuksiani Sunin kummalliselle muuttumiselle on, kun hän alkoi seurustelenaan "henkimaailman kanssa", siinä tulen sinua vastaan Sempper, että ehkä pahuuden siemen oli hunajan sisällä olevana myrkkykapselina jo silloin kun Teuvoon tutustuin. Sitä myös ihmettelen miksi "suuri" turvautuu alhaiseen. Tarkoitan tuota Teuvon mieltymystä vilppiin, vaikka hän olisi pärjännyt puhtain aseinkin.
Toinen negatiivinen suuri muutos oli tulo nettiin ja sitä myötä Armin tapaaminen, olen ehkä kertonutkin? ;)
Kolmas oletukseni on että Teuvo katkeroitui , ja sen vuoksi paha pääsi hänen sydämeensä.
Teuvo joutui rikoksen uhriksi, kun hänen valitustaan piispan rikkomuksesta ei noteerattu missään.
Herkkäsieluiselle miehelle varmaan mielenjärkyttävä kokemus, syvästi se järkytti minuakin huomata, että ev-lut kirkko on paavin inkvisition perillinen (olen muuten eronnut siitä porttokirkosta).Kirjoittelit mm.:
>>ne sadat keskustelut Teuvon kanssa todistivat hänen löytäneen totuudenTeuvo olisi nosteellaan päässyt epäilemättä vaikka kansanedustajaksi.Jos Teuvo silloin olisi omanedun tavoittelija ollut, hän olisi tilaisuutensa käyttänyt- Ved.2
Kirjoittelit mm.:
>>ne sadat keskustelut Teuvon kanssa todistivat hänen löytäneen totuudenTeuvo olisi nosteellaan päässyt epäilemättä vaikka kansanedustajaksi.Jos Teuvo silloin olisi omanedun tavoittelija ollut, hän olisi tilaisuutensa käyttänytsinun täytyy muistaa,ettei kaikki ole sinun, eikä kenenkän muunkaan ihmisen vallassa poistaa vääriä rohveettoja framilta. Raamatun kehoituksen myötä sinunkin pitäisi pitäytyä tuomaan itse sitä "oikeaa" totuutta, eikä fokusoida väärään kohteeseen energiaasi. Todista itse ensin että olet Jumalan asialla.
Sinun tapauksissa olen havainnut hengellisten uskovien pidättäytyvän rukoilemaan itse asiassa ongelmien puolesta. Tällaisen käytännön mukaan sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia kepittää kyseistä henkilöä. Mutta oletkin ilmeisesti aivan omalla asiallasi.Haluaisit nyt vaan osoittaa oman pätevyytesi tässä suhteessa. Mutta voin vannoa, että tulet epäonnistumaan. Kyllähän sen nyt kaikki huomaavat.
Mutta ethän sinä muutenkaan kuule Jumalan puhetta, ylpeytesi estää sen. En ajattele kohdallasi mitenkään keljusti, ja itseasiassa toivoisin joissain kohdin puolestasi. Mutta nämä hengen asiat eivät toimi noin. Ylpeys ja korskeus on sinun voimasi. Mutta Jumalan voimaa ne eivät ole.
Jos haluat Teuvosta jotain irti saada, niin vaihda jo ihmeessä näkökulmaa! Minun näkökulmani on Teuvon historiassa. Siitä jos saat henkilön itse pohdiskelemaan, niin olet viisastunut aimo anoksen.
Minusta on jo erittäin havaittavaa, että hän on jo, huom! kertonut historiaansa parhaansa mukaan. Meidän pitäisi älytä nyt tulkita sitä omalta osaltamme parhaamme mukaan.
Siis meidän pitäisi hermeneuttisesti ymmärtää, mistä oikein on kysymys? Kun sinullakin, kuka nyt vaan on, kärsivälisyydellä käydä koko kehä ympäri.Voisi syttyä oivallus, että" nyt minä ymmärrän". Mutta se vaatii myös kyseisen henkilön ymmärtämistä, sen henkilön itseymmärrystä. Minulla on vastaavia esimerkkejä "tiskissä". Mutta Semperinkin on vain omat tiskinsä luotava. Ved.2 kirjoitti:
sinun täytyy muistaa,ettei kaikki ole sinun, eikä kenenkän muunkaan ihmisen vallassa poistaa vääriä rohveettoja framilta. Raamatun kehoituksen myötä sinunkin pitäisi pitäytyä tuomaan itse sitä "oikeaa" totuutta, eikä fokusoida väärään kohteeseen energiaasi. Todista itse ensin että olet Jumalan asialla.
Sinun tapauksissa olen havainnut hengellisten uskovien pidättäytyvän rukoilemaan itse asiassa ongelmien puolesta. Tällaisen käytännön mukaan sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia kepittää kyseistä henkilöä. Mutta oletkin ilmeisesti aivan omalla asiallasi.Haluaisit nyt vaan osoittaa oman pätevyytesi tässä suhteessa. Mutta voin vannoa, että tulet epäonnistumaan. Kyllähän sen nyt kaikki huomaavat.
Mutta ethän sinä muutenkaan kuule Jumalan puhetta, ylpeytesi estää sen. En ajattele kohdallasi mitenkään keljusti, ja itseasiassa toivoisin joissain kohdin puolestasi. Mutta nämä hengen asiat eivät toimi noin. Ylpeys ja korskeus on sinun voimasi. Mutta Jumalan voimaa ne eivät ole.
Jos haluat Teuvosta jotain irti saada, niin vaihda jo ihmeessä näkökulmaa! Minun näkökulmani on Teuvon historiassa. Siitä jos saat henkilön itse pohdiskelemaan, niin olet viisastunut aimo anoksen.
Minusta on jo erittäin havaittavaa, että hän on jo, huom! kertonut historiaansa parhaansa mukaan. Meidän pitäisi älytä nyt tulkita sitä omalta osaltamme parhaamme mukaan.
Siis meidän pitäisi hermeneuttisesti ymmärtää, mistä oikein on kysymys? Kun sinullakin, kuka nyt vaan on, kärsivälisyydellä käydä koko kehä ympäri.Voisi syttyä oivallus, että" nyt minä ymmärrän". Mutta se vaatii myös kyseisen henkilön ymmärtämistä, sen henkilön itseymmärrystä. Minulla on vastaavia esimerkkejä "tiskissä". Mutta Semperinkin on vain omat tiskinsä luotava.Teuvo on niistä entisistä ajoista vaipunut täysin oman lihansa vietäväksi. Tänään viisastuin että kateuskin näyttelee isoa osaa Sunin missiossa.
Ved.2 kirjoitti:
sinun täytyy muistaa,ettei kaikki ole sinun, eikä kenenkän muunkaan ihmisen vallassa poistaa vääriä rohveettoja framilta. Raamatun kehoituksen myötä sinunkin pitäisi pitäytyä tuomaan itse sitä "oikeaa" totuutta, eikä fokusoida väärään kohteeseen energiaasi. Todista itse ensin että olet Jumalan asialla.
Siis meidän pitäisi hermeneuttisesti ymmärtää, mistä oikein on kysymys? Kun sinullakin, kuka nyt vaan on, kärsivälisyydellä käydä koko kehä ympäri.Voisi syttyä oivallus, että" nyt minä ymmärrän". Mutta se vaatii myös kyseisen henkilön ymmärtämistä, sen henkilön itseymmärrystä. Minulla on vastaavia esimerkkejä "tiskissä". Mutta Semperinkin on vain omat tiskinsä luotava.sinun viestissäsi, myös tällä kertaa, Ved.2.
Tosin virheitäkin vilisee, aivan periaatteellisia virheitä, kuten esimerkiksi se,
että kuvittelisin voivani noin vain "poistaa vääriä rohveettoja framilta".
En voi poistaa, en.
Yhtä vähän voin tämän palstan puitteissa puhua Teuvoa ympäri - hyvällä tai
pahalla, kiertäen tai kaartaen. Se vaan EI OLE mahdollista. Ja tiedätkö Ved.2,
juuri sen mahdottomuuden takia minä EN aio ryhtyä siihen maanitteluun.
Sielunvihollisen palvelijan tunnistamiseen, TS-harhaprofeetan profiilin arviointiin
minä OLEN ryhtynyt, koska siitä on hyötyä tällä saatanan riivaamalla palstalla.
Kuten olen jo aiemmin kertonut, ehkä olet huomannut, saatan pysäyttää kaikki
arviointini ja kannanottoni tällä foorumilla - olenhan jo tehnyt pitkän 'päivätyön'.
Summa summarum, Ved.2:
- en minä lähde Teuvoa käännyttämään, minulla ei ole siihen käännytystyöhön
mitään sisäistä kehotusta. Sen sijaan totuuden puolustajana ja todistajana olen
palstalla hyvin toistaiseksi viihtynyt.
Hyvää yötä, Jeesus myötä!- Ved.2
Devoit kirjoitti:
Teuvo on niistä entisistä ajoista vaipunut täysin oman lihansa vietäväksi. Tänään viisastuin että kateuskin näyttelee isoa osaa Sunin missiossa.
näitä inhimillisiä peruslankemuksia näyttäämolevan. Verhoiltuna uskonnolliseen fraseologiaan; kaikki muu on saatanasta. Mutta miksi tällaiseen yleensä pitää kiinnittää huomiota? Oleellista ei ole se mistä puhutaan, vaan se mikä tai kuka saa huomiota. Siksi minun täkyni on historiassa, ei nykyisyydessä.
Saatan olla harvinaisuus, joka muistaa myös terveet lähtökohdat, mistä minulla on tarkkoja muistoja, arvokkaita. Historian merkityshän juuri perustuu, ottaa oppia menneisyydestä. Sieltä kautta voitaisiin valottaa myös henkilöhistoriassa oleellisia puhuttelevia muistoja, näkökulmia.
Muuten hengenelämässä käytän nykyäänkin samoja metodeja menestyksellisesti. Ongelma on siinä, ettei TS itsekään niitä edes noteeraa, muista, tai ei enää tajua noteerata. Hän itse oli erittäin raittiin tuntoinen niiden suhteen. Tämä näkökulma kaikilta on pimennossa, tai eivät edes halua , että sellaista olisi edes olemassa. Tämä itseasiassa tekee Teuvonkin ahtaanportin näkökulman vieläkin ahtaammaksi. Siitä minä olen täällä keskustelemassa. Siitä portista menevätkin sitten aivan jotkut muut . Raamattuhan sen kertookin: autuaita ovat... - Ved.2
sinun viestissäsi, myös tällä kertaa, Ved.2.
Tosin virheitäkin vilisee, aivan periaatteellisia virheitä, kuten esimerkiksi se,
että kuvittelisin voivani noin vain "poistaa vääriä rohveettoja framilta".
En voi poistaa, en.
Yhtä vähän voin tämän palstan puitteissa puhua Teuvoa ympäri - hyvällä tai
pahalla, kiertäen tai kaartaen. Se vaan EI OLE mahdollista. Ja tiedätkö Ved.2,
juuri sen mahdottomuuden takia minä EN aio ryhtyä siihen maanitteluun.
Sielunvihollisen palvelijan tunnistamiseen, TS-harhaprofeetan profiilin arviointiin
minä OLEN ryhtynyt, koska siitä on hyötyä tällä saatanan riivaamalla palstalla.
Kuten olen jo aiemmin kertonut, ehkä olet huomannut, saatan pysäyttää kaikki
arviointini ja kannanottoni tällä foorumilla - olenhan jo tehnyt pitkän 'päivätyön'.
Summa summarum, Ved.2:
- en minä lähde Teuvoa käännyttämään, minulla ei ole siihen käännytystyöhön
mitään sisäistä kehotusta. Sen sijaan totuuden puolustajana ja todistajana olen
palstalla hyvin toistaiseksi viihtynyt.
Hyvää yötä, Jeesus myötä!koetan ymmärtää sinunkin agendaa. Onhan tuota yhden ihmisen ympärillä jo liikaakin pyöritty. Semperilläkin varmaan on muutakin , varsinkin Raamatusta sanottavaa. Ja siihen haluaisin sinuakin kannustaa. Hyvää yötä ja siunausta kaikista vastuksista huolimatta.
- tuhat ja yksi
Devoit kirjoitti:
***Hän paljasti yhteiskunnassa sellaisia harhaoppeja, mitä muut eivät tajunneet silloin.***
Tulin huomaamaan jo silloin, että Teuvo on ideavaras joka markkinoi omissa nimissään toisten oivalluksia. Kerroin silloin paljon Ellen G Whiten kirjoituksista Teuvolle, kohta ne putkahtivat esiin "teuvon oivalluksina".Vai mitä ?
Onnko nekin , helmiä sijoille!
- Ved.2
En Teuvottelun suhteen, vaan sen yleisen materiaalisen turmeltuneisuuden, mikä Teuvonkin lihan sai valtaansa. kerran olin hänen yltäkylläisyytensä vieraana, mistä vietaanvaraisuudesta kiitän Ritvaa. Teuvo oli krjannut satoaan herneistä. Hän korjasi hyvät herneet omaan aittaansa, mutta antoi syömäkelvottomat tummat herneet minun syötäväksi. Oli aika loukkaantunut, koska itse säästäisin parhaan sadon vieraille. En olut varmaan tarpeeksi arvovieras hänen korkeudessaan. Ymmärsin tämän yleisesti hänen suhtautumisessa lähimäisiinsä.
Jos Teuvo ei edes rakasta omia perhekuntalaisiaan, niin miten hän yleensä voi rakastaa ketään. Vaikka se on Kuninkaan käsky. Hän halveksii yleensä rakkautta. Totuus ja viha ovatkin Teuvon teologiaa. Tällaisella ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Saati sitte Raamatun totuuden, mitä saatanoillaan täällä väittää. Mitä jakoa tällaisella keskustelulla yleensä on? Aika typerää ottaa edes kantaa asioihin. Mutta kun monet kuitenkin komentoivat, niin tulee miettineeksi, että mitähän perkeleitä muiden päässä liikkuu??
Itse voin tavata ja rupatella Teuvon kanssa vakaviakin asioita, mutten minä mitää saatanoita rupea kommentoimaan. Pitäkööt jokainen saatanansa, jos sille on lojaali sanoissaan tai omassa rakkaudettomassa elämässään. Mutta mitään Raamattukeskustelua se ei ole, eikä mitään kristillisyytä, sinne päinkään.
Teuvollakin oli oma etsikkoaikansa totuden hengen tiimoilla, mutta näytää olevan armotta ohitse. Harmi vaan. 20 vuotta sitten oli kyllä terää, josta opin paljon. Mutta nykyisellään on pelkkä saatanan palvoja. Näitä olen jo kylläkseni nähnyt ja työstänyt. Ei kyllä vois vähempää kiinnostaa. Mutta Jumala on vapauttanut minut voimaan pysyä henkisesti ja hengellsesti erossa epäjumalan palveluksesta. Kulemme siis voittosaatossa. Olkaa turvallisella mielellä ja pysykää erossa kaikesta jumalattomuudesta ja saatanan kavalista juonista.Aamen.- entt
>>>Teuvo oli krjannut satoaan herneistä. Hän korjasi hyvät herneet omaan aittaansa, mutta antoi syömäkelvottomat tummat herneet minun syötäväksi.
- On se vaan kummaa...
entt kirjoitti:
>>>Teuvo oli krjannut satoaan herneistä. Hän korjasi hyvät herneet omaan aittaansa, mutta antoi syömäkelvottomat tummat herneet minun syötäväksi.
ja voin kuvailla näkemääni. Kasvot (ja koko body) täynnä vihaa. Näytti siltä, että vähintäänkin nitistäisi kaikki mahdolliset kohdalleen tulevat ihmiset.Se viha oli jotain aivan hirvittävää.
***Jos Teuvo ei edes rakasta omia perhekuntalaisiaan, niin miten hän yleensä voi rakastaa ketään. Vaikka se on Kuninkaan käsky. Hän halveksii yleensä rakkautta. Totuus ja viha ovatkin Teuvon teologiaa. Tällaisella ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Saati sitte Raamatun totuuden, mitä saatanoillaan täällä väittää. Mitä jakoa tällaisella keskustelulla yleensä on? Aika typerää ottaa edes kantaa asioihin. Mutta kun monet kuitenkin komentoivat, niin tulee miettineeksi, että mitähän perkeleitä muiden päässä
liikkuu??***
Raamattupalstan motto?: Missä kaksi tahi kolme uskovaista kokoontuu, siellä ilmiriita.
***Teuvollakin oli oma etsikkoaikansa totuden hengen tiimoilla, mutta näytää olevan armotta ohitse. Harmi vaan. 20 vuotta sitten oli kyllä terää, josta opin paljon. Mutta nykyisellään on pelkkä saatanan palvoja.***
AamenOn se vaan kummaa... kirjoitti:
ja voin kuvailla näkemääni. Kasvot (ja koko body) täynnä vihaa. Näytti siltä, että vähintäänkin nitistäisi kaikki mahdolliset kohdalleen tulevat ihmiset.Se viha oli jotain aivan hirvittävää.
Teuvossa on harhauttavaa lempeä olemus ja ääni, jotka harhauttavat luulemaan että kysymyksessä on hyvin myötätuntoinen lempeä mies.
Tätä ominaisuuttaan hän käyttää, että ihmiset uskoutuvat hänelle. Teuvo on niin suuri hyväntekijä, että hän kertoo tämän "pelkuruuden hengessä" olevan puolesta hänen salaisimmatkin asiat kaikille, muka totuuden rakkautena.- Ved.2
Devoit kirjoitti:
***Jos Teuvo ei edes rakasta omia perhekuntalaisiaan, niin miten hän yleensä voi rakastaa ketään. Vaikka se on Kuninkaan käsky. Hän halveksii yleensä rakkautta. Totuus ja viha ovatkin Teuvon teologiaa. Tällaisella ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Saati sitte Raamatun totuuden, mitä saatanoillaan täällä väittää. Mitä jakoa tällaisella keskustelulla yleensä on? Aika typerää ottaa edes kantaa asioihin. Mutta kun monet kuitenkin komentoivat, niin tulee miettineeksi, että mitähän perkeleitä muiden päässä
liikkuu??***
Raamattupalstan motto?: Missä kaksi tahi kolme uskovaista kokoontuu, siellä ilmiriita.
***Teuvollakin oli oma etsikkoaikansa totuden hengen tiimoilla, mutta näytää olevan armotta ohitse. Harmi vaan. 20 vuotta sitten oli kyllä terää, josta opin paljon. Mutta nykyisellään on pelkkä saatanan palvoja.***
AamenTotesin Teuvolta viestinä, kun jouduin epämieluisaan tilanteesen elämässäni. "Olen saatanan kuljetettavana". Juuri silloin kuljin syvällä rukouselämässä Jeesuksessa Kristuksessa. Oli aika traumaattista kuulla nuo sielunvihollisen sanat. Silloin ymmärsin itse saatanan henkivallan puhuva minulle. Elin syvää hengen elämää ja kuulin , milloin mistäkin lähteestä sanoma tulee.
Kerron tämän, vaan jos se jotain helpottaisi tunnistamaan, kenen hengen kanssa ollaan tekemisissä. Tässä Devoitinkin lähellä asuvana ilmoitan. Älkää olko niin pirun ylpeitä ja etäisiä. Ihmisiähän me vaan ollaan.
Ihmettelen vaan miten eksyksissä itse olette, kun olette niin kylmiä toisillenne? Ved 2. Tiedäthän itsekin, että olet jäävi antamaan neuvoja minulle suhteessa Teuvoon?
Koska sinulla on "tietyt kytkyt" sunilaisiin. Et voi olla asiassa objektiivinen ja toivoisin sinunkin sen itsellesi myöntävän.- Ved.2
Devoit kirjoitti:
Ved 2. Tiedäthän itsekin, että olet jäävi antamaan neuvoja minulle suhteessa Teuvoon?
Koska sinulla on "tietyt kytkyt" sunilaisiin. Et voi olla asiassa objektiivinen ja toivoisin sinunkin sen itsellesi myöntävän.Onhan miulla sinuunkin nyt "kytkyt". Ei sen kummempaa. Mutta mitä enemmän tutustuu teihin kytkyihin, niin huomaan tiettyjä piirteitä, mitkä todella ovat näitä sunilaisia skismoja. Taitaa moni olla vain "mönjäriippuvainen". Sitäpaitsi en ole sen kummemmin antamassa neuvoja. Totean vaan tämän ilmiön tiimoilta, että jos ilmiöön tutustuu seurapiireineen, niin jo löytyy josjonkinmoista vikoilua ja oikeassaolemisen pätemistä. Tämän ilmiön kautta on ollut yllättävää huomata ns. kristityistä hyvinkin raadollisia piirteitä, itse mukaan lukien (Minut varmaan erotettaisiin ensimmäisten joukossa seurakunasta, kun en jaksa kauan olla samaa mieltä). Sen vuoksi olenkin vältellyt iseäni pahemmilta kolhuilta.
Sitä paitsi Devoit varmaan käsitti jotain väärin tai ilmaisin asian epäsuhteisesti. Pyydän anteeksi, jos jotain sellaista on ilmennyt. Olen nyt ylittänyt Raamattukeskustelun itse asettamat kriteerit juuri "mönjäväärinkäsitysten" välttämiseksi. Olen kuitenkin periaatteessa sunilaisuuden ulkopuolinen, mutta jokin laittoi sekaantumaan keskuteluun. Vai olisinkohan "vanhasunilainen"?
Mentaalihygienisesti tänne ei kannattaisi paljon henkiökohtaisella tasolla kirjoitella. Mutta hengenelämä olisi ainakin hyvä pitää puhtoisena. Kuinkahan moni rukoilee toistensa puolesta? Ved.2 kirjoitti:
Onhan miulla sinuunkin nyt "kytkyt". Ei sen kummempaa. Mutta mitä enemmän tutustuu teihin kytkyihin, niin huomaan tiettyjä piirteitä, mitkä todella ovat näitä sunilaisia skismoja. Taitaa moni olla vain "mönjäriippuvainen". Sitäpaitsi en ole sen kummemmin antamassa neuvoja. Totean vaan tämän ilmiön tiimoilta, että jos ilmiöön tutustuu seurapiireineen, niin jo löytyy josjonkinmoista vikoilua ja oikeassaolemisen pätemistä. Tämän ilmiön kautta on ollut yllättävää huomata ns. kristityistä hyvinkin raadollisia piirteitä, itse mukaan lukien (Minut varmaan erotettaisiin ensimmäisten joukossa seurakunasta, kun en jaksa kauan olla samaa mieltä). Sen vuoksi olenkin vältellyt iseäni pahemmilta kolhuilta.
Sitä paitsi Devoit varmaan käsitti jotain väärin tai ilmaisin asian epäsuhteisesti. Pyydän anteeksi, jos jotain sellaista on ilmennyt. Olen nyt ylittänyt Raamattukeskustelun itse asettamat kriteerit juuri "mönjäväärinkäsitysten" välttämiseksi. Olen kuitenkin periaatteessa sunilaisuuden ulkopuolinen, mutta jokin laittoi sekaantumaan keskuteluun. Vai olisinkohan "vanhasunilainen"?
Mentaalihygienisesti tänne ei kannattaisi paljon henkiökohtaisella tasolla kirjoitella. Mutta hengenelämä olisi ainakin hyvä pitää puhtoisena. Kuinkahan moni rukoilee toistensa puolesta?Eli oletin etten käsittänyt kirjoitustasi oikein. Ensin meinasinkin tehdä sen järkevämmän vaihtoehdon ja kysyä asiaan täsmennystä.
Ei minulla ole oikeassa olemisen tarvetta pakonomaisesti, eikä minun maailmani sorru vaikka joku uskaltaa ilmaista olevansa erimieltä. Omalta puoleltani pyydän anteeksi, että sain kirjoitukseni tahattomasti näyttämään liian tylyltä.
Sinä, KariHenrik ja Semper ansaitsette kiitoksen siitä, että osaatte keskustella.
- Teuvo-fani
Teuvo on mahtava tyyppi. Mä niin ihailen sitä kun se yrittää olla niin pyhä ja sitten ihanan karheesti ivaa ja pilkkaa muita palstalaisia. Siinä on jotain jäljittelemätöntä ja sairaan törkeen syntistä.
- Onkos?
Onko Teuvo koskaan esiintynyt Ruukin torilla?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271904
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001660Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561246Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?521131Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51883Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet42837Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798