pitäs osata piirtää kuvaaja -,-

OoOoOoOoOoZZZZzzzz..

Eli pitäs osata piirtää propaanihapon butyyliesteri mutkun mun mielestä edes kirjan kuva ei vastaa eineen rakenne kaavaa ??

CH3-CH2-COO-CH2-CH2-CH2-CH3

ni onko muka oikein? tuossa on siis keskellä tuo esteri mut en tajuu mihin se happo on hävinny? kertokaa jos osaatte plz

3

438

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kertoo

Alkuperän. Tuote on syntynyt, kun propaanihappoa esteröidään. Eli tässä tapauksessa CH3CH2-COOH HO-CH2CH2CH2CH3 ------> CH3-CH2-COO-CH2-CH2-CH2-CH3 H2O

• keemikko

Käytännössä alkoholin OH-ryhmästä on irronnut H ja hapolta koko OH-ryhmä, joista on muodostunut H2O.
        | | || | | | |
        H H O H H H H

• keemikko
        keemikko kirjoitti:

Käytännössä alkoholin OH-ryhmästä on irronnut H ja hapolta koko OH-ryhmä, joista on muodostunut H2O.
        | | || | | | |
        H H O H H H H

Tämä nerokas systeemi poistaakin näköjään "turhat" välilyönnit. Eipä tuosta saa enää mitään selvää. Alarivin happi on siis kaksoissidoksella kiinni kolmannessa hiilessä, johon loppuu happo. Keskellä hiiliketjua oleva happi kuuluu jo alkoholille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1553
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      894
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe