Mistä Savolaista talkkunaa pääkaupunkiseudulla ?

Talkkunaa kiitos

Kääk.... joulu ilman Savolaista talkkunaa.
Tietääkö joku jonkun kaupan pääkaupunkiseudulla josta saa Savolaista puurotalkkunaa?

Kiitos

14

2842

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kielelle
      • En itse ole koskaan uskaltanut ottaa tuota asiaa esille, ettei taas syytetä kaikenlaisesta suomalaisen kansanperinteen polkemisesta, mutta Virossa Mulkinmaalla olen saanut aivan oikeaa talkkunaa, jonka selitettiin olevan paikallinen erikoisuus. Talkkunaahan se oli - vähän vain eri makuista. Kuten sanoit siinä taitaa herneen lisäksi olla useita eri viljalajeja jauhettuna, mutta talkkunaa yhtäkaikki. Mutta onhan Suomessakin useita eri makuisia talkkunoita paikkakunnan ja myllärin mukaan.

        Ruoan nimi oli kama ja sitä tarjoillaan aivan samoin kuin omaa talkkunaammekin. Onpa siitä jopa tällainen koura/tappitalkkunan versiokin - "mutti"-variantti - tarjolla.

        Jotta ei tarvitse lyödä sanalla, niin suomalainen on parempaa - uskoo ken haluaa.


    • k mikko

      VAIN PIENI OSA SUOMALAISISTA TIETÄÄ OEKEEN SAVOLAESEN TALAKKUNAN.
      HYVÄ SAVOLAINEN TALKKUNAJAUHO VALMISTETAAN VAIN SOPIVASTI PAAHDETUISTA OHRISTA JAUHAEN. JOS LIIKAA PAAHDETAAN,SE MAISTUU KITKERÄLLE. KERRAN KUN HESAN KESKUSTAN LUONTAISTUOTEKAUPASTA HYVÄN RANTASALAMELAESEN TALAKKUNATEHTAAN LÖYSIN,TILASIN SIELTÄ 50 KILLOO TALAKKUNAKSIA. SIELLÄPÄ OLJ JUSTIISA SILLON VANAHA ISÄNTÄ SYRJÄÄN SIIRTYNNÄ. JA NUORJ ISÄNTÄ KUN JAOHOT SITTEN TOEMITTI,NIIN SE HYVÄKÄS OLJ JYVIÄ LIIAKS PUAHTANNA. OLJ MINULLA SITTEN REILUMMANLAESESTI KITKERÄTÄ EVÄSTÄ ITELLE JA MONILLE TUTUILLEKKII HOLLIN AEKOO TARJONA,JAOSSA!!!!!!!!

      SAVOLAISTA TALKKUNAJAUHOA SAATTAA EDELLEEN LÖYTÄÄ JOISTAIN LUONTAISTUOTEMYYMÄLÖISTÄ TAI ISOISTA ELINTARVIKELIIKKEISTÄ. MUT AENA ON PUSSIM PIÄLTÄ LUETTAVA SISÄLLYSLUETTELO.

      OEKEE SAVOLAENEN TALAKKUNAPUURO SYNTYY KIEHUVASSA VEISSÄ KEITELLEN,HYVIN HÄMMENNELLEN,ETTEI SE PIÄSE POHJAAM PALAMAAN. JOS KEITETÄÄN VÄHÄSSÄ VEISSÄ,SE VOEJJAAN SYYVVÄ KOPRATALAKKUNANA;KÄSISSÄ MUOTOILTUA,TIUKKAA PUUROPALLOA KASTELLAAN SUOLASEEN SULLAAN VOIHIN TAI SIANLIHALIEMEEN JA HAUKATAAN KUIN KOTIMAISTA OMENATA.

      TAVANOMAISEMMIN HIUKAN NOTKEAMPI TALKKUNAPUURO KAUHOTAAN KUPPIIN. PUURON KESKELLE PAINETAAN PIEN KUOPPA,MIHIN LUSIKOEJJAAN TUOTA SUOLASTA SIANLIHALIENTÄ TAI TIPPAOTETTAAN SUOLANEN VOINOKARE. HERRKUAHAN SE ON SILLE,JOKA HYVÄM PIÄLLE YMMÄRTÄÄ.
      k mikko

    • keittelevä kokki

      Osta Kainuulaista talakkunaa, niin löyvät hyvää.

      • Oikia immeinen

        Pitteekö sitä väjen vängälä aevan löysiä hoastoo! Kaenuulaiset ny talakkunasta tiijä niin pölökähystäkkää!
        Roahooppa ihtes tänne kuopijoo, niin soat oekeeta talakkunoo syyväkses ja vaekka kottiis viemisiks!


      • Talakkunapoeka

        Elä sinä sovolaenen viisastele talakkunallasi, kyllä Kaenuulaenen talakkuna on parempoo, käristys kyytipoekana totta kae!


    • skv

      maatilatori lasipalasti sillä on savolaistakotitalkkunaa

      • 16+2

        Kuka tuota virulaisen kulkukoiran hilsettä ostaisi, en minä ainakaan.


    • skv

      Eat & Joy Kauppahalli kluuvi ja maatilatori lasipalatsi.
      Sieltä saa savolaistakotitalkkunaa luomuna katso lisäohjeita WWW.savolaistakotitalkkunaa.fi

    • skv

      Eat & Joy Kauppahalli kluuvi ja maatilatori lasipalatsi.
      Sieltä saa savolaistakotitalkkunaa luomuna katso lisäohjeita WWW.savolaistakotitalkkunaa.fi

    • skv

      Eat & Joy Kauppahalli kluuvi ja maatilatori lasipalatsi.
      Sieltä saa savolaistakotitalkkunaa luomuna katso lisäohjeita WWW.savolaistakotitalkkunaa.fi

    • ****

      En,mutta "pohojalaista"löytyy Oulusta.

    • niinpä näkkyy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      297
      3276
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1619
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1331
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1240
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1220
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1034
    Aihe