Nuudeliravintola/pikaruokala

Yuukkis

Tämän tein nyt GALLUPIKSI. Miehelläni ja minulla on ollut pitkään mielessä perustaa oma kahvila tai ravintola. Opiskelijoina syömme tietenkin nuudeleita lähes päivittäin... Mutta tämä halparuoka liittyy liikeideaamme.

Teemme isoja nuudeliannoksia sillointällöin kokeeksi (että tuliko siitä mahd. hyvää "asiakkaille") , lisäämme aimo annoksen erilaisia mausteita lihaa tai kasviksia. Reseptejäkin on kirjattu ylös.

Taitomme karttuu erilaisten nuudeliannosten tekemisessä kokoajan. Nyt meitä kiinnostaisi tietää, että olisitteko TE, hyvät ruuan ystävät, valmiita maksamaan 6-7 € yhdestä nuudeliannoksesta (käsittää kaksi pakkausta nuudeleita mausteet, eli nälkä ei ihan heti ole murisemassa mahassa)

Maku olisi tietenkin asiakkaan itse valitsema.
Meillä (minulla ja miehelläni) on vielä mietintämyssyn alla, tulisiko nuudeliravintolamme olla Subwayn tapainen, jossa asiakkaat saisivat itse valita ihan jokaikisen aineksen (tässä miinuspuolena on, että suurimmaksi osaksi annoksista tulisi aika ihmeenmakuisia, jos esim happamia ja imeliä mausteita valitaan samaan annokseen)

VAI tulisiko meidän perinteisesti keksiä itse annoksemme, jotka asiakkaat sitten itse valikoisivat ruokalistalta? (tämä olisi sinänsä parempi, sillä makujen yhdistelmä on todennäköisemmin maukkaampi, kuin että saisi itse valita erikseen kaikki mausteensa)

Vastatkaa ihmeessä.

1. Olisitteko valmiita maksamaan nuudeliannoksesta sen 6-7€? (edelleenkin se kaksi pakettia nuudeleita on yksi annos)
2. Subway- tyylinen vapaavalintainen vai perinteinen ravintola?

9

927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keittonatsi

      Oletko vähän tyhmä vai provoiletko.
      Tavallisessa kiinamiehen paikassakin saa vain yhtä keittoa.
      Kysymys minkä makuinen on nopeasti tehty keitto?

      • oikea laitalinkki

        Miksi pitäisi olla nopeasti tehtyä keittoa? Tuollaisessa paikassa on järkevintä pitää isoa kattilaa keittolientä (kana/kasvislientä), josta otetaan käyttöön annosten tekoon nuudeleiden ja kasvisten kypsentämiseen. Ei niitä nuudeleita tarvitse kypsentää kuin karjalanpaistia ja vihanneksetkin voi ryöpätä/höyryttää puolikypsiksi jo ennalta. Lihan/kanan voi hyvin kypsentää ennalta ja kala ja sienet kypsyy parissa minuutissa.


      • oikea laitalinkki
        oikea laitalinkki kirjoitti:

        Miksi pitäisi olla nopeasti tehtyä keittoa? Tuollaisessa paikassa on järkevintä pitää isoa kattilaa keittolientä (kana/kasvislientä), josta otetaan käyttöön annosten tekoon nuudeleiden ja kasvisten kypsentämiseen. Ei niitä nuudeleita tarvitse kypsentää kuin karjalanpaistia ja vihanneksetkin voi ryöpätä/höyryttää puolikypsiksi jo ennalta. Lihan/kanan voi hyvin kypsentää ennalta ja kala ja sienet kypsyy parissa minuutissa.

        ed. otsikon piti kuulua että "Mitäs kimpoilet"


    • oikea laitalinkki

      Kyllä nuo annosmääritelmät ja hinnat saa sutvittua, mutta luulen että tärkein asia on löytää oikea paikka puljullenne. Ihmiset ovat aika laiskoja ajamaan vähän sivuun kokeillakseen jotain uutta, joten sijainti pitäisi olla jo valmiiksi alueella jossa ihmisiä on ruokailuasioilla liikenteessä sekä työpäivän lounastuntien aikaan että illemmalla. Kärjistäen sanottuna se on sata metriä sivuun ja konkurssi häämöttää. Näin ainakin aluksi, sitten kun on nimeä niin ei sijaintikaan niin haittaa.

      Ruoka-annoksissa kannattaisi ehkä kokeilla linjaa, jossa on muutama vaihtoehto, ei siis pizzapaikan listaan verrattavaa määrää, ja lisäksi yksi itse säädettävä. Parempi olla kolme hyvää vaihtoehtoa kuin kymmenen välttävää. Jokaiseen vaihtoehtoon pitää lisäksi sijoittaa rahaa kiinni hankittuina raaka-aineina.

    • marianneah

      1. Olisitteko valmiita maksamaan nuudeliannoksesta sen 6-7€? (edelleenkin se kaksi pakettia nuudeleita on yksi annos)
      2. Subway- tyylinen vapaavalintainen vai perinteinen ravintola?

      1. Olisin
      2. Perinteinen

      Ja kuten jo tuossa joku toinen sanoikin niin kannattaa sitä sijaintiakin miettiä. Asutteko jossain pääkaupunki seudulla? Mielelläni tulisin ravintolassanne vierailemaan :)

    • kiinalaisravintolat

      Helsingissä on aika hyviä tuollaisia kiinalaisia ravintoloita (mm. itiksessä, kalliossa ja krunikassa joissa olen käynyt) joista saa 6,90 hintaan jättiannoksen ruokaa. Siis niin ison annoksen että se pitää aina ottaa mukaan kun kaikkea ei millään jaksa syödä kerralla loppuun, ja mukaan otettuna annosta ei tarvitse odotella kuin 2-5 minuuttia. Sisältää friteerattuja (siis keitettyjä rasvakeittimessä paistettuja) nuudeleita ja hyvän kastikkeen (esim. inkiväärikanaa, tai naudanlihaa, sieniä, bambunversoja ym hyvässä kastikkeessa) ja kanat ja lihat on myös friteerattu. Jos uusi tuollainen mesta tulee sopivalle hyvälle paikalle niin siellä voisi käydä, edellyttäen tietysti että annokset ovat jättikokoisia ja hyviä, hinta edullinen.

    • ok...

      Hinta sinänsä ok, mutta kyllä kaatuisin rakentamaan annoskoon sellaiseksi, että nuudelien osuus vastaisi "yhtä pussia" ja lautaselle tulisi kastikkeen mukana reilusti kanaa/lihaa ja kasviksia. Jos paikka ei perusluonteeltaan yritä olla "aasialainen", kakkosvaihtoehtona toimisi myös munakas, samoilla täyteaineilla kuin nuudeliannoksetkin.
      Ja samaa mieltä kuin joku edellä, muutama huolella suunniteltu annos parempi kuin pizzerian lista tyyliin 35 erilaista. Kana, liha ja kasvisvaihtoehto. Lisänä sitten vaikka pöydässä valkosipulia ja chiliä tms, josta saa oman maun mukaan tujua annokseen lisää.

    • sekavaa mutta

      ..ravintolassa olisi selkeät listat ja pysyisitte siinä, minkä osaatte hyvin tehdä. Älkää luojan tähden käyttäkö mitään Mama's-pikapusseja vaan tutustukaa kunnon nuudeleihin, edes pikaversioihin tuoreista (löytyy etnisistä kaupoista eivätkä maksa ihmeitä)!! Liian monessa nuudelipaikassa tarjotaan noita bulkkinuudeleita... lisäksi olisi mahtavaa että ette nimeäisi jotain annosta vaikkapa "rameniksi" ja annos olisi sitten niin kaukana ramenista kuin olla ja voi (terkkuja Kaisaniemeen eräälle "trendikkäälle" ravintolalle, jonka ramenissa lillui kesäkurpitsan kuoria). Eli mielummin vaikkapa "kiinalaistyylinen nuudelikeitto" kuin "ramen", jos on pakko.

      Subwayn tyylinen "ota mitä tahdot" voi olla hankala vaihtoehto sillä asiakkaat eivät todellakaan osaa usein valita fiksusti. Muistan varmaan ikuisesti erään pitsafanin jonka piti saada tungettua samaan lättyyn niin kalaa, lihaa kuin luoja ties mitä- haukkui sitten henkilökunnan kun ei pitsa maistunut...olen siis sitä mieltä että selkeät vaihtoehdot toimivat tässäkin parhaiten; joko annos suoraan listalta tai sitten rajoitetusti valinnanvapautta ("paprikaa vai kevätsipulia"-tyylisesti). Ehkä kannattaisi tehdä kokeeksi jokaiselle eri lihalle jotkut soppavaihtoehdot? Esim. broilerille tietty liemi ja kasvikset, porsaalle toisenlaiset.

      Kävi vielä mielessä että muistaakseni Wok it! tms. raflalla oli käytäntö jossa valitaan liha, kastike ja kasvikset. Sama toimisi nuudeleissakin kun sitä miettii;
      * broileria, possua vai tofua?
      * sipulia/paprikaa/sieniä?
      * chili/soija/kasvisliemi?

    • sophiee9

      hankkeenne edistyy? :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4223
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3824
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2631
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1615
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe