Tärkeä kysymys

Täh?

Tuolla joku jääkarhukeskustelussa - kiitos - laitto muutaman linkin. Pitihän ne kokrilla kun luulin että ovat pornolinkkejä. Siellä oli kuitenkn vaan aika tylsiä kuvia enkä niistä tajunnukkaan mitään ei sen puoleen. Mutta kauheasti siellä just hiilidioksiidia mainostettiin.

Onko se nyt niin että se on tosiaan se pahin myrkky? Mua vähän väsyttää, mutta kun teitä on täällä vielä henki päällä niin voisitteko selvittää sen mulle. Katon ja kiitän aamiulla heti kun oon heränny. Se on varma.

102

697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7410
      • 7411

        Miksi olet noin saatanan tyhmä ja lapsellinen retard? Miksi raapustat tuollaista paskaa tiedepalstalle?


      • :-D

        "Lämpenemisen kanssa hiilidioksidilla ei ole juurikaan tekemistä."

        Itämaan viisashan se tässä jakelee totuuksiansa näin joulun pyhinä. :-)


      • 7410
        :-D kirjoitti:

        "Lämpenemisen kanssa hiilidioksidilla ei ole juurikaan tekemistä."

        Itämaan viisashan se tässä jakelee totuuksiansa näin joulun pyhinä. :-)

        No ala vain lateleman faktaa tiskiin. Pystyt varmasti helposti osoittamaan hiilidioksidin fysikaaliset vaikutukset lämpenemisen osalta ilmakehässä.


      • 7411
        7410 kirjoitti:

        No ala vain lateleman faktaa tiskiin. Pystyt varmasti helposti osoittamaan hiilidioksidin fysikaaliset vaikutukset lämpenemisen osalta ilmakehässä.

        Opiskelepas pelle-hörhö-retard faktoja vaikkapa tuolta:

        http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/perusteet.html
        http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/perusteet/kasvihuonekaasut.html
        http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/perusteet/kasvihuonekaasut/hiilidioksidi.html

        Miksi muuten olet noin saatanan tyhmä ja lapsellinen retard? Miksi raapustat tuollaista paskaa tiedepalstalle? Miksi et vastaa näihin yksinkertaisiin kysymyksiin? Oletko jonkin sortin vajakki?


      • 7410
        7411 kirjoitti:

        Opiskelepas pelle-hörhö-retard faktoja vaikkapa tuolta:

        http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/perusteet.html
        http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/perusteet/kasvihuonekaasut.html
        http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/perusteet/kasvihuonekaasut/hiilidioksidi.html

        Miksi muuten olet noin saatanan tyhmä ja lapsellinen retard? Miksi raapustat tuollaista paskaa tiedepalstalle? Miksi et vastaa näihin yksinkertaisiin kysymyksiin? Oletko jonkin sortin vajakki?

        Eikö sinulla ole omaa näkemystä mistään asiasta? Etkö osaa kuin postata noita samoja linkkejä, joita joku on käskenyt postata? No kertoohan se sinun tietämättömyydestäsi. Voi reppanaa.


      • ei jumalauta
        7410 kirjoitti:

        Eikö sinulla ole omaa näkemystä mistään asiasta? Etkö osaa kuin postata noita samoja linkkejä, joita joku on käskenyt postata? No kertoohan se sinun tietämättömyydestäsi. Voi reppanaa.

        Vain sinä retard olet reppana, salaliittohörhö, tyhmä vajakki, denialistihörhö, tieteenkieltäjä-hihhuli, vitun tyhmä ja lapsellinen pelle. Miksi?

        Mikä ihme motivoi sinua tuohon jokapäiväiseen ja jokaöiseen loputtomaan ja lapselliseen ja aivottomaan hörhöilyysi? Miksi tuhlaat jokaikinen päivä ja yö ison osan säälittävästä elämästäsi tuohon idioottimaiseen hörhöilyysi?


      • 7410
        ei jumalauta kirjoitti:

        Vain sinä retard olet reppana, salaliittohörhö, tyhmä vajakki, denialistihörhö, tieteenkieltäjä-hihhuli, vitun tyhmä ja lapsellinen pelle. Miksi?

        Mikä ihme motivoi sinua tuohon jokapäiväiseen ja jokaöiseen loputtomaan ja lapselliseen ja aivottomaan hörhöilyysi? Miksi tuhlaat jokaikinen päivä ja yö ison osan säälittävästä elämästäsi tuohon idioottimaiseen hörhöilyysi?

        Luuletko "voittavasi" keskustelun, kun joka kommenttiin kopy-pasteat tuon saman lorun? Mikä tarkoitus tuolla toiminnallasi oikein on? Miksi et keskustele palstan aiheesta? Esität tietäväsi paljon aiheesta, mutta melko ohutta on tietopuoli ollut. Linkkikopioinnin mm-kisoissa varmaan pärjäisit, mutta siihen pystyy aivoton idioottikin. Oletko sellainen?


      • 7411
        7410 kirjoitti:

        Luuletko "voittavasi" keskustelun, kun joka kommenttiin kopy-pasteat tuon saman lorun? Mikä tarkoitus tuolla toiminnallasi oikein on? Miksi et keskustele palstan aiheesta? Esität tietäväsi paljon aiheesta, mutta melko ohutta on tietopuoli ollut. Linkkikopioinnin mm-kisoissa varmaan pärjäisit, mutta siihen pystyy aivoton idioottikin. Oletko sellainen?

        Opiskelisit pelle edes ilmastonmuutoksen perusteet vaikkapa tuolta, niin ehkä hörhöilisit hieman vähemmän:

        Suomeksi:
        http://www.fmi.fi/ilmastonmuutos/
        http://www.ilmasto.org/
        http://www.co2-raportti.fi/index.php?page=ilmastonmuutos
        http://www.yle.fi/uutiset/ilmastonmuutos/

        Englanniksi:
        http://www.ipcc.ch/
        http://climate.nasa.gov/
        http://www.giss.nasa.gov/
        http://data.giss.nasa.gov/gistemp/
        http://earthobservatory.nasa.gov/Features/GlobalWarming/
        http://www.noaa.gov/climate.html
        http://www.ncdc.noaa.gov/oa/climate/globalwarming.html
        http://www.metoffice.gov.uk/climatechange/
        http://globalchange.mit.edu/
        http://www.wmo.int/pages/themes/climate/index_en.php
        http://epa.gov/climatechange/index.html


      • ladelija
        7410 kirjoitti:

        No ala vain lateleman faktaa tiskiin. Pystyt varmasti helposti osoittamaan hiilidioksidin fysikaaliset vaikutukset lämpenemisen osalta ilmakehässä.

        "Pystyt varmasti helposti osoittamaan hiilidioksidin fysikaaliset vaikutukset lämpenemisen osalta ilmakehässä."

        En pysty. Esim. hiilidioksidin kasvihuoneluonteen osoittamiseksi tarvittaisiin spektrometri. Minulla ei ole sellaista, enkä osaisi sellaista käyttää. Miksi luulet osoittamisen olevan helppoa? Helppoudella ja todellisuus ovat kuitenkin kaksi eri asiaa. Vaikka jokin ei ole helppoa, ei se tarkoita, että se ei olisi todellista.


      • Y2K
        7411 kirjoitti:

        Opiskelisit pelle edes ilmastonmuutoksen perusteet vaikkapa tuolta, niin ehkä hörhöilisit hieman vähemmän:

        Suomeksi:
        http://www.fmi.fi/ilmastonmuutos/
        http://www.ilmasto.org/
        http://www.co2-raportti.fi/index.php?page=ilmastonmuutos
        http://www.yle.fi/uutiset/ilmastonmuutos/

        Englanniksi:
        http://www.ipcc.ch/
        http://climate.nasa.gov/
        http://www.giss.nasa.gov/
        http://data.giss.nasa.gov/gistemp/
        http://earthobservatory.nasa.gov/Features/GlobalWarming/
        http://www.noaa.gov/climate.html
        http://www.ncdc.noaa.gov/oa/climate/globalwarming.html
        http://www.metoffice.gov.uk/climatechange/
        http://globalchange.mit.edu/
        http://www.wmo.int/pages/themes/climate/index_en.php
        http://epa.gov/climatechange/index.html

        Ilmastonmuutos ei ole kuin politiikkaa.
        Maapallo pyörii ja elää omaa elämäänsä.
        Ei ihminen säätele ilmastoa maapallolla.
        Maapallo itse säätelee oman ilmastonsa meille sopivaksi.
        Lopettakaa noi niin tieteelliset tyhmyydet, kun oletetaan vain.


      • in a vacuum
        Y2K kirjoitti:

        Ilmastonmuutos ei ole kuin politiikkaa.
        Maapallo pyörii ja elää omaa elämäänsä.
        Ei ihminen säätele ilmastoa maapallolla.
        Maapallo itse säätelee oman ilmastonsa meille sopivaksi.
        Lopettakaa noi niin tieteelliset tyhmyydet, kun oletetaan vain.

        "Ilmastonmuutos ei ole kuin politiikkaa."

        Ilmastonmuutos on tieteellinen fakta.

        "Maapallo pyörii ja elää omaa elämäänsä."

        Maapallo on planeetta, ei elävä olento.

        "Ei ihminen säätele ilmastoa maapallolla."

        Ei säätele ei. Mutta ihmiskunnan holtittomat päästöt voimistavat kasvihuoneilmiötä.

        "Maapallo itse säätelee oman ilmastonsa meille sopivaksi."

        Eipä todellakaan säätele.

        "Lopettakaa noi niin tieteelliset tyhmyydet, kun oletetaan vain."

        Jep, tiede ei tarjoa absoluuttisia totuuksia. Sellaiset kuuluvat uskontoon.


    • Sivistetään tietämät
      • artisti maksaa?

        Päätoimittaja: Oras Tynkkynen

        Toteutus:

        Maan ystävät ry

        Dodo ry

        Luonto-Liitto ry

        TEP - Tekniikka Elämää Palvelemaan ry

        WWF

        Natur och Miljö rf. (översättningar)

        Suomen luonnonsuojeluliitto

        Changemaker - Kirkon ulkomaanavun nuorisoverkosto

        Greenpeace Finland

        Ja kaikki VERONMAKSAJIEN RAHOILLA!

        Vielä:

        "Levitä sanaa

        Ilmastosivut on laajin suomenkielinen ilmastotiedon lähde verkossa. Sivusto kannattaa linkittää esimerkiksi oppilaitosten, yritysten, järjestöjen ja julkishallinnon linkkilistoihin, jotka käsittelevät ympäristöasioita. Linkkiteksteinä voi käyttää esimerkiksi seuraavia valmiita muotoiluja:

        Ilmastosivut ovat laajin suomenkielinen ilmastotiedon lähde verkossa.

        Ilmastosivut kertovat perustiedot ilmastoasioista A:sta Ö:hön - ja vähän pitemmällekin."


    • 7410

      Ilman hiilidioksidia tällä pallolla ei olisi elämää.

      • 7411

        Miksi olet noin saatanan tyhmä ja lapsellinen retard? Miksi raapustat tuollaista paskaa tiedepalstalle?


      • huh hoijaa

        Ilman vettäkään tällä pallolla ei olisi elämää, mutta silti veden hengittäminen on ihmisille varsin haitallista.

        Kuten myös hiilidioksidi suurissa pitoisuuksissa hengitettynä.

        Kuten myös moni muu aine liiallisissa määrin.

        Joten mikä on pointtisi pelle? Miksi olet noin saatanan tyhmä ja lapsellinen?


      • 7410
        huh hoijaa kirjoitti:

        Ilman vettäkään tällä pallolla ei olisi elämää, mutta silti veden hengittäminen on ihmisille varsin haitallista.

        Kuten myös hiilidioksidi suurissa pitoisuuksissa hengitettynä.

        Kuten myös moni muu aine liiallisissa määrin.

        Joten mikä on pointtisi pelle? Miksi olet noin saatanan tyhmä ja lapsellinen?

        Miksi hohheli kirjoittelee monella nikillä?
        Tiesitkö, että joka henkäykselläsi hengität vettä? Vesihöyryä, ymmärrätkö? Se on se voimakkain kasvihuonekaasu. Alkaako jo tukehduttaa? Ja hiilidioksidiakin menee joka henkäyksellä keuhkoihisi, uloshengityksestä puhumattakaan. Miten olet selvinnyt tähän asti?

        Pointti on se, että ilmastopellet yrittävät jostain ihmeellisestä syystä tehdä hiilidioksidista jonkinlaisen ilmastomyrkyn. Kovasti sitä koitetaan perustella lämpenemisellä, mutta kun sitä lämpenemistäkään ei ole kukaan pystynyt osoittamaan, puhumattakaan hiilidioksidin kaiken polttavasta vaikutuksesta.
        Todellisuudessa kaiken takana on todella mahtava rahastusyritys, jolla ilmastomaksuilla yritetään periä tolkuttomia veroja joillekkin ilmastojärjestöille. Täyttä huuhaata.


      • ei saatana
        7410 kirjoitti:

        Miksi hohheli kirjoittelee monella nikillä?
        Tiesitkö, että joka henkäykselläsi hengität vettä? Vesihöyryä, ymmärrätkö? Se on se voimakkain kasvihuonekaasu. Alkaako jo tukehduttaa? Ja hiilidioksidiakin menee joka henkäyksellä keuhkoihisi, uloshengityksestä puhumattakaan. Miten olet selvinnyt tähän asti?

        Pointti on se, että ilmastopellet yrittävät jostain ihmeellisestä syystä tehdä hiilidioksidista jonkinlaisen ilmastomyrkyn. Kovasti sitä koitetaan perustella lämpenemisellä, mutta kun sitä lämpenemistäkään ei ole kukaan pystynyt osoittamaan, puhumattakaan hiilidioksidin kaiken polttavasta vaikutuksesta.
        Todellisuudessa kaiken takana on todella mahtava rahastusyritys, jolla ilmastomaksuilla yritetään periä tolkuttomia veroja joillekkin ilmastojärjestöille. Täyttä huuhaata.

        Opiskelepas retard tuolta vähän perusteita, niin ehkä idiootti hörhöilisit hieman vähemmän:

        http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/perusteet.html
        http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/perusteet/kasvihuonekaasut.html
        http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/perusteet/kasvihuonekaasut/hiilidioksidi.html


      • 7410

      • 7411
        7410 kirjoitti:

        Ei tuo ipcc-propaganda ketään kiinnosta.

        Miksi olet noin saatanan tyhmä ja lapsellinen retard? Miksi raapustat tuollaista paskaa tiedepalstalle? Miksi et vastaa näihin yksinkertaisiin kysymyksiin? Oletko jonkin sortin vajakki?


      • 7410
        7411 kirjoitti:

        Miksi olet noin saatanan tyhmä ja lapsellinen retard? Miksi raapustat tuollaista paskaa tiedepalstalle? Miksi et vastaa näihin yksinkertaisiin kysymyksiin? Oletko jonkin sortin vajakki?

        Voi raukkaa, mahtaa sulla olla ankeeta. Niin kovasti sinun tekisi mieli osallistua keskusteluun, mutta kun et ymmärrä koko asiasta mitään, niin harmittaahan se. No laita vielä lopuksi pari linkkiä, jotka joku on käskenyt laittaman.


      • ei jumalauta
        7410 kirjoitti:

        Voi raukkaa, mahtaa sulla olla ankeeta. Niin kovasti sinun tekisi mieli osallistua keskusteluun, mutta kun et ymmärrä koko asiasta mitään, niin harmittaahan se. No laita vielä lopuksi pari linkkiä, jotka joku on käskenyt laittaman.

        Vain sinä retard olet raukka, salaliittohörhö, tyhmä vajakki, denialistihörhö, tieteenkieltäjä-hihhuli, vitun tyhmä ja lapsellinen pelle. Miksi?

        Mikä ihme motivoi sinua tuohon jokapäiväiseen ja jokaöiseen loputtomaan ja lapselliseen ja aivottomaan hörhöilyysi? Miksi tuhlaat jokaikinen päivä ja yö ison osan säälittävästä elämästäsi tuohon idioottimaiseen hörhöilyysi?


      • 7410
        ei jumalauta kirjoitti:

        Vain sinä retard olet raukka, salaliittohörhö, tyhmä vajakki, denialistihörhö, tieteenkieltäjä-hihhuli, vitun tyhmä ja lapsellinen pelle. Miksi?

        Mikä ihme motivoi sinua tuohon jokapäiväiseen ja jokaöiseen loputtomaan ja lapselliseen ja aivottomaan hörhöilyysi? Miksi tuhlaat jokaikinen päivä ja yö ison osan säälittävästä elämästäsi tuohon idioottimaiseen hörhöilyysi?

        Ja kopy-paste vain jatkuu. Voi reppanaa.


      • hiii
        7411 kirjoitti:

        Miksi olet noin saatanan tyhmä ja lapsellinen retard? Miksi raapustat tuollaista paskaa tiedepalstalle?

        7411 kirjoittii "paskaa" tiedepalstalle!!!


      • 7411
        7410 kirjoitti:

        Laita taas.

        Olet ilmeisesti jonkin sortin vajakki retard.


      • 7410
        7411 kirjoitti:

        Olet ilmeisesti jonkin sortin vajakki retard.

        Laita taas.


      • 7411
        7410 kirjoitti:

        Laita taas.

        Olet ilmeisesti jonkin sortin vajakki retard.


      • 7410
        7411 kirjoitti:

        Olet ilmeisesti jonkin sortin vajakki retard.

        Laita taas.


      • 7411
        7410 kirjoitti:

        Laita taas.

        Olet aivan ilmeisesti jonkin sortin vajakki retard.


      • 7410
        7411 kirjoitti:

        Olet aivan ilmeisesti jonkin sortin vajakki retard.

        Voi reppanaa.


      • 7411
        7410 kirjoitti:

        Voi reppanaa.

        Miksi retard olet noin saatanan tyhmä ja lapsellinen? Miksi tuhlaat jokaikinen päivä (ja yö) ison osan säälittävästä elämästäsi tuohon lapselliseen ja idioottimaiseen hörhöilyysi? Miksi häiriköit tätä palstaa (ja todennäköisesti monia muitakin) loputtomasti noilla lapsellisilla ja idioottimaisilla hörhöilyilläsi?

        Miksi retard et opiskelisi edes ilmastonmuutoksen perustiedot vaikkapa tuolta:

        Suomeksi:
        http://www.fmi.fi/ilmastonmuutos/
        http://www.ilmasto.org/
        http://www.co2-raportti.fi/index.php?page=ilmastonmuutos
        http://www.yle.fi/uutiset/ilmastonmuutos/

        Englanniksi:
        http://www.ipcc.ch/
        http://climate.nasa.gov/
        http://www.giss.nasa.gov/
        http://data.giss.nasa.gov/gistemp/
        http://earthobservatory.nasa.gov/Features/GlobalWarming/
        http://www.noaa.gov/climate.html
        http://www.ncdc.noaa.gov/oa/climate/globalwarming.html
        http://www.metoffice.gov.uk/climatechange/
        http://globalchange.mit.edu/
        http://www.wmo.int/pages/themes/climate/index_en.php
        http://epa.gov/climatechange/index.html

        Miksi retard et vilkaisisi vaikkapa näitä lämpötilakäyriä:

        Suomi:
        http://www.fmi.fi/kuvat/vuosikeskilampotilapoikkeama.png

        Maailma:
        http://www.fmi.fi/kuvat/maapallonkeskilampo_600px.jpg
        http://data.giss.nasa.gov/gistemp/graphs/Fig.A2.lrg.gif
        http://www.research.noaa.gov/climate/images/observing2.gif
        http://www.ncdc.noaa.gov/img/climate/research/global-jan-dec-error-bar-pg.gif
        http://www.ncdc.noaa.gov/paleo/globalwarming/images/temp-anom-larg.jpg
        http://www.cru.uea.ac.uk/cru/info/warming/gtc2008.gif

        Miksi retard et opiskelisi kasvihuoneilmiön ja hiilidioksidin perustiedot vaikkapa tuolta:

        http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/perusteet.html
        http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/perusteet/kasvihuonekaasut.html
        http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/perusteet/kasvihuonekaasut/hiilidioksidi.html

        Miksi retard olet noin saatanan tyhmä ja lapsellinen pelle?


    • qfqwfqwqwf

      Eihän tästä ole kovinkaan kauan kun uutisoitiin, että jääkarhuja ei ole enää Helsingissä. Miten tuohonkin pitäisi suhtautua. Vähän alkaa jo näyttää menevän överiksi nämä ilmasto-omituisuudet.

    • Täh?

      Johan oli väittely. Ja paljn linkkejä, mutta kun en viitsisi käydä niitä kaikkia läpi. Halusin vaan tietää sen että onko se hiilidioksidi kaikkein pahin myrkky. Eikö sitä tiedetä vai missä se tieto on, kun ei kai tarvi noita miljoonalinkkejä käydä läpi jos haluaa ihan simppelin vastauksen?

      Kiitos nyt kuitenkin, mutta oisko näin päiväsaikaan ketään paikalla kun osais vastata?

      • Jöns

        Vain hörhöt väittävät hiilidioksidia myrkyksi.

        Hiilidioksidin vaarallisuus on siinä, että se sitoo itseensä lämpöä. Nyt ihminen toiminnallaan lisää hiilidioksidin määrää ilmakehässä. Sen seurauksena ilmasto lämpenee.


      • Tarx
        Jöns kirjoitti:

        Vain hörhöt väittävät hiilidioksidia myrkyksi.

        Hiilidioksidin vaarallisuus on siinä, että se sitoo itseensä lämpöä. Nyt ihminen toiminnallaan lisää hiilidioksidin määrää ilmakehässä. Sen seurauksena ilmasto lämpenee.

        Hiilidioksiidi sitoo itseensä lämpöä?
        Tuo on aivan tuulesta temmattu väite?

        Miten se on muka voitu tutkia?

        Kaikki kaasut sitovat lämpöä jos et sitä tiennyt.

        Tiedätkö mitä tapahtuu kaasulle joka on saanut tai sitonut itseensä lämpöä jostain kappaleesta tmv. joka on jäähtynyt vastaavasti ja kaasu on vapaassa ilmatilassa tai suljetussa huoneessa? Mitä tapahtuu kaasulle?

        Minulla on kolme tulipesää maatilallani ja on muutma sähkölämmitinkin. Ainakin niissä kaasut ovat saaneet lämpöä jostain ja.... mitä tapahtuu kaasuille, jossa on jonkin verran hiilidioksiidiakin mukana?

        Näistä seuraavista linkeistä eiole mitää todellista tietoa kyseisen asiaan

        Opiskelisit pelle pelkuri näitä asioita vaikkapa tuolta, niin ehkä hörhöilisit hieman vähemmän:

        Suomeksi:
        http://www.fmi.fi/ilmastonmuutos/
        http://www.ilmasto.org/
        http://www.co2-raportti.fi/index.php?page=ilmastonmuutos
        http://www.yle.fi/uutiset/ilmastonmuutos/

        Englanniksi:
        http://www.ipcc.ch/
        http://climate.nasa.gov/
        http://www.giss.nasa.gov/
        http://data.giss.nasa.gov/gistemp/
        http://earthobservatory.nasa.gov/Features/GlobalWarming/
        http://www.noaa.gov/climate.html
        http://www.ncdc.noaa.gov/oa/climate/globalwarming.html
        http://www.metoffice.gov.uk/climatechange/
        http://globalchange.mit.edu/
        http://www.wmo.int/pages/themes/climate/index_en.php
        http://epa.gov/climatechange/index.html

        Tajuatko että ylimääräistä lämpö tähän n. kolme kilometriä paksuun ilmakehään tulee fossiilisten polttoaineiden polttamisesta ja ydinvoimaloiden helevetin huonon hyötysuhteen takia. Ja loppujen lopuksi kaikki ihmisten kulutuspäätöksisään aiheuttamat energian käyttö lämmittää tätä, toistettakoon KOLME KLOMETRIÄ paksua ilmakehää. Niin öisin kuin päivisin.


      • Jöns
        Tarx kirjoitti:

        Hiilidioksiidi sitoo itseensä lämpöä?
        Tuo on aivan tuulesta temmattu väite?

        Miten se on muka voitu tutkia?

        Kaikki kaasut sitovat lämpöä jos et sitä tiennyt.

        Tiedätkö mitä tapahtuu kaasulle joka on saanut tai sitonut itseensä lämpöä jostain kappaleesta tmv. joka on jäähtynyt vastaavasti ja kaasu on vapaassa ilmatilassa tai suljetussa huoneessa? Mitä tapahtuu kaasulle?

        Minulla on kolme tulipesää maatilallani ja on muutma sähkölämmitinkin. Ainakin niissä kaasut ovat saaneet lämpöä jostain ja.... mitä tapahtuu kaasuille, jossa on jonkin verran hiilidioksiidiakin mukana?

        Näistä seuraavista linkeistä eiole mitää todellista tietoa kyseisen asiaan

        Opiskelisit pelle pelkuri näitä asioita vaikkapa tuolta, niin ehkä hörhöilisit hieman vähemmän:

        Suomeksi:
        http://www.fmi.fi/ilmastonmuutos/
        http://www.ilmasto.org/
        http://www.co2-raportti.fi/index.php?page=ilmastonmuutos
        http://www.yle.fi/uutiset/ilmastonmuutos/

        Englanniksi:
        http://www.ipcc.ch/
        http://climate.nasa.gov/
        http://www.giss.nasa.gov/
        http://data.giss.nasa.gov/gistemp/
        http://earthobservatory.nasa.gov/Features/GlobalWarming/
        http://www.noaa.gov/climate.html
        http://www.ncdc.noaa.gov/oa/climate/globalwarming.html
        http://www.metoffice.gov.uk/climatechange/
        http://globalchange.mit.edu/
        http://www.wmo.int/pages/themes/climate/index_en.php
        http://epa.gov/climatechange/index.html

        Tajuatko että ylimääräistä lämpö tähän n. kolme kilometriä paksuun ilmakehään tulee fossiilisten polttoaineiden polttamisesta ja ydinvoimaloiden helevetin huonon hyötysuhteen takia. Ja loppujen lopuksi kaikki ihmisten kulutuspäätöksisään aiheuttamat energian käyttö lämmittää tätä, toistettakoon KOLME KLOMETRIÄ paksua ilmakehää. Niin öisin kuin päivisin.

        Fysiikan lakien mukaan hiilidioksidi sitoo lämpöä. Tähän on perustunut käsitys kasvihuoneilmiöstä jo kahdensadan vuoden ajan.

        Jos sinä pystyt kumoamaan tuon käsityksen, suosittelen, että esittelet käsityksesi jollain tiedefoorumilla. Jos käsityksesi osoittautuu oikeaksi, saat Nobelin palkinnon ja mittaamattomasti kunniaa ja rahaa.


      • 7410
        Jöns kirjoitti:

        Fysiikan lakien mukaan hiilidioksidi sitoo lämpöä. Tähän on perustunut käsitys kasvihuoneilmiöstä jo kahdensadan vuoden ajan.

        Jos sinä pystyt kumoamaan tuon käsityksen, suosittelen, että esittelet käsityksesi jollain tiedefoorumilla. Jos käsityksesi osoittautuu oikeaksi, saat Nobelin palkinnon ja mittaamattomasti kunniaa ja rahaa.

        Niin sitoo vesihöyrykin ja sen merkitys on paljon suurempi, kuin muiden kaasujen.
        Hiilidioksidin mitättömän osuuden takia ja jo saturoituneena ei sen lämpöä sitovalla vaikutuksella ole juurikaan merkitystä, vaikka pitoisuus nykyisestä hiukan nouseekin.


      • numerolle
        7410 kirjoitti:

        Niin sitoo vesihöyrykin ja sen merkitys on paljon suurempi, kuin muiden kaasujen.
        Hiilidioksidin mitättömän osuuden takia ja jo saturoituneena ei sen lämpöä sitovalla vaikutuksella ole juurikaan merkitystä, vaikka pitoisuus nykyisestä hiukan nouseekin.

        "Niin sitoo vesihöyrykin ja sen merkitys on paljon suurempi, kuin muiden kaasujen.
        Hiilidioksidin mitättömän osuuden takia ja jo saturoituneena ei sen lämpöä sitovalla vaikutuksella ole juurikaan merkitystä, vaikka pitoisuus nykyisestä hiukan nouseekin."

        Nyt et tiedä mistä kirjoitat. Ensinnäkin, hiilidioksidin absorptiokaistat eivät ole saturoituneet. Toisekseen, ylempänä troposfäärissä ei ole vesihöyryä paljonkaan (vesihöyrypitoisuus laskee rankasti kun mennään ylöspäin koska ylempänä on kylmempää kuin alempana). Sen sijaan hiilidioksidia siellä on yhtä paljon kuin lähellä maanpintaa. Tästä syystä hiilidioksidi on ollut ja tulee olemaan merkittävä kasvihuonekaasu.


      • muki1
        numerolle kirjoitti:

        "Niin sitoo vesihöyrykin ja sen merkitys on paljon suurempi, kuin muiden kaasujen.
        Hiilidioksidin mitättömän osuuden takia ja jo saturoituneena ei sen lämpöä sitovalla vaikutuksella ole juurikaan merkitystä, vaikka pitoisuus nykyisestä hiukan nouseekin."

        Nyt et tiedä mistä kirjoitat. Ensinnäkin, hiilidioksidin absorptiokaistat eivät ole saturoituneet. Toisekseen, ylempänä troposfäärissä ei ole vesihöyryä paljonkaan (vesihöyrypitoisuus laskee rankasti kun mennään ylöspäin koska ylempänä on kylmempää kuin alempana). Sen sijaan hiilidioksidia siellä on yhtä paljon kuin lähellä maanpintaa. Tästä syystä hiilidioksidi on ollut ja tulee olemaan merkittävä kasvihuonekaasu.

        "Toisekseen, ylempänä troposfäärissä ei ole vesihöyryä paljonkaan (vesihöyrypitoisuus laskee rankasti kun mennään ylöspäin koska ylempänä on kylmempää kuin alempana). Sen sijaan hiilidioksidia siellä on yhtä paljon kuin lähellä maanpintaa."

        No kerro millä se troposfääriin karannut ja hiilidioksidiin sitoutunut lämpö saadaan takaisin alailmakehää lämmittämään? Miten se kylmempi ilma voi lämmittää alempana olevaa lämmintä ilmaa?


      • 7410
        numerolle kirjoitti:

        "Niin sitoo vesihöyrykin ja sen merkitys on paljon suurempi, kuin muiden kaasujen.
        Hiilidioksidin mitättömän osuuden takia ja jo saturoituneena ei sen lämpöä sitovalla vaikutuksella ole juurikaan merkitystä, vaikka pitoisuus nykyisestä hiukan nouseekin."

        Nyt et tiedä mistä kirjoitat. Ensinnäkin, hiilidioksidin absorptiokaistat eivät ole saturoituneet. Toisekseen, ylempänä troposfäärissä ei ole vesihöyryä paljonkaan (vesihöyrypitoisuus laskee rankasti kun mennään ylöspäin koska ylempänä on kylmempää kuin alempana). Sen sijaan hiilidioksidia siellä on yhtä paljon kuin lähellä maanpintaa. Tästä syystä hiilidioksidi on ollut ja tulee olemaan merkittävä kasvihuonekaasu.

        Et ilmeisesti tiedä hiilidioksidin viilentävän ilmakehää? Ja varsinkin siellä korkeammalla.


      • :-)
        7410 kirjoitti:

        Et ilmeisesti tiedä hiilidioksidin viilentävän ilmakehää? Ja varsinkin siellä korkeammalla.

        "Et ilmeisesti tiedä hiilidioksidin viilentävän ilmakehää? Ja varsinkin siellä korkeammalla."

        Tämä on yksi huvittavimmista ilmastoskeptikoiden myyteistä.


      • .............
        muki1 kirjoitti:

        "Toisekseen, ylempänä troposfäärissä ei ole vesihöyryä paljonkaan (vesihöyrypitoisuus laskee rankasti kun mennään ylöspäin koska ylempänä on kylmempää kuin alempana). Sen sijaan hiilidioksidia siellä on yhtä paljon kuin lähellä maanpintaa."

        No kerro millä se troposfääriin karannut ja hiilidioksidiin sitoutunut lämpö saadaan takaisin alailmakehää lämmittämään? Miten se kylmempi ilma voi lämmittää alempana olevaa lämmintä ilmaa?

        "No kerro millä se troposfääriin karannut ja hiilidioksidiin sitoutunut lämpö saadaan takaisin alailmakehää lämmittämään?"

        No huh, troposfäärillä tarkoitetaan alailmakehää.

        Tässä rautalankamalli. Troposfääri koostuu useasta ilmakerroksesta. Kukin ilmakerros sisältää hiilidioksidia ja absorboi lämpösäteilyä. Kukin ilmakerros säteilee lämpösäteilyä, puolet ylös ja puolet alas.

        "Miten se kylmempi ilma voi lämmittää alempana olevaa lämmintä ilmaa?"

        Hiilidioksidi tekee ilmakehästä optisesti paksumman. Toisin sanoen, mitä enemmän hiilidioksidia, sitä korkeammalla sijaitsee se pinta, jolta maapallo säteilee avaruuteen. Kun lämpötilavähenemä pysyy jotakuinkin vakiona, nousee maanpinnan lämpötila pakostakin.


      • Täh?
        :-) kirjoitti:

        "Et ilmeisesti tiedä hiilidioksidin viilentävän ilmakehää? Ja varsinkin siellä korkeammalla."

        Tämä on yksi huvittavimmista ilmastoskeptikoiden myyteistä.

        se kiinostaisi ihan oikeasti tietää mikä hiilidioksidin todellinen vaikutus on. Onko näin että sitä ei pystytä selvittään luotettavasti?


      • 7410
        :-) kirjoitti:

        "Et ilmeisesti tiedä hiilidioksidin viilentävän ilmakehää? Ja varsinkin siellä korkeammalla."

        Tämä on yksi huvittavimmista ilmastoskeptikoiden myyteistä.

        No sittenhän voit sen osoittaa vääräksi.


      • :-)
        7410 kirjoitti:

        No sittenhän voit sen osoittaa vääräksi.

        Kerro ensin mitä pitää osoittaa vääräksi.


      • 7410
        :-) kirjoitti:

        Kerro ensin mitä pitää osoittaa vääräksi.

        Sulla ei taida nousta hissi ihan yläkertaan asti.


      • :-D
        7410 kirjoitti:

        Sulla ei taida nousta hissi ihan yläkertaan asti.

        "Sulla ei taida nousta hissi ihan yläkertaan asti."

        Yritä vähän enemmän. Selitän kyllä, kunhan ensin kerrot mitä sinulle pitää selventää.


      • 7410
        :-D kirjoitti:

        "Sulla ei taida nousta hissi ihan yläkertaan asti."

        Yritä vähän enemmän. Selitän kyllä, kunhan ensin kerrot mitä sinulle pitää selventää.

        Etkö osaa lukea?


      • 7411
        7410 kirjoitti:

        Etkö osaa lukea?

        Olet ilmeisesti jonkin sortin vajakki retard.


      • 7410
        7411 kirjoitti:

        Olet ilmeisesti jonkin sortin vajakki retard.

        Kukaan ei kysynyt sinulta mitään.


      • 7411
        7410 kirjoitti:

        Kukaan ei kysynyt sinulta mitään.

        Olet ilmeisesti jonkin sortin vajakki retard.


      • 7410
        7411 kirjoitti:

        Olet ilmeisesti jonkin sortin vajakki retard.

        Laita vielä kopy-pastea.


      • 7411
        7410 kirjoitti:

        Laita vielä kopy-pastea.

        Olet aivan ilmeisesti jonkin sortin vajakki retard.


      • 7410
        7411 kirjoitti:

        Olet aivan ilmeisesti jonkin sortin vajakki retard.

        Voi reppanaa.


      • :-P
        7410 kirjoitti:

        Etkö osaa lukea?

        Sinulle tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeata vastata yksinkertaiseen kysymykseen järkevästi.

        Ennen kuin saat vastauksen, vaadin että tarkennat kysymystäsi. Kerro millä tavalla luulet hiilidioksidin viilentävän ilmakehää? Osaatko tarkentaa vai toisteletko vain muualta lukemaasi? Jos vain toistelet muualta lukemiasi lauseita, ei niihin vastaaminen ole vaivan arvoista.


      • 7410
        :-P kirjoitti:

        Sinulle tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeata vastata yksinkertaiseen kysymykseen järkevästi.

        Ennen kuin saat vastauksen, vaadin että tarkennat kysymystäsi. Kerro millä tavalla luulet hiilidioksidin viilentävän ilmakehää? Osaatko tarkentaa vai toisteletko vain muualta lukemaasi? Jos vain toistelet muualta lukemiasi lauseita, ei niihin vastaaminen ole vaivan arvoista.

        http://www.universetoday.com/2009/12/17/earths-upper-atmosphere-is-cooling/


      • :-)

      • 7411
        7410 kirjoitti:

        Voi reppanaa.

        Miksi retard olet noin saatanan tyhmä ja lapsellinen? Miksi tuhlaat jokaikinen päivä (ja yö) ison osan säälittävästä elämästäsi tuohon lapselliseen ja idioottimaiseen hörhöilyysi? Miksi häiriköit tätä palstaa (ja todennäköisesti monia muitakin) loputtomasti noilla lapsellisilla ja idioottimaisilla hörhöilyilläsi?

        Miksi retard et opiskelisi edes ilmastonmuutoksen perustiedot vaikkapa tuolta:

        Suomeksi:
        http://www.fmi.fi/ilmastonmuutos/
        http://www.ilmasto.org/
        http://www.co2-raportti.fi/index.php?page=ilmastonmuutos
        http://www.yle.fi/uutiset/ilmastonmuutos/

        Englanniksi:
        http://www.ipcc.ch/
        http://climate.nasa.gov/
        http://www.giss.nasa.gov/
        http://data.giss.nasa.gov/gistemp/
        http://earthobservatory.nasa.gov/Features/GlobalWarming/
        http://www.noaa.gov/climate.html
        http://www.ncdc.noaa.gov/oa/climate/globalwarming.html
        http://www.metoffice.gov.uk/climatechange/
        http://globalchange.mit.edu/
        http://www.wmo.int/pages/themes/climate/index_en.php
        http://epa.gov/climatechange/index.html

        Miksi retard et vilkaisisi vaikkapa näitä lämpötilakäyriä:

        Suomi:
        http://www.fmi.fi/kuvat/vuosikeskilampotilapoikkeama.png

        Maailma:
        http://www.fmi.fi/kuvat/maapallonkeskilampo_600px.jpg
        http://data.giss.nasa.gov/gistemp/graphs/Fig.A2.lrg.gif
        http://www.research.noaa.gov/climate/images/observing2.gif
        http://www.ncdc.noaa.gov/img/climate/research/global-jan-dec-error-bar-pg.gif
        http://www.ncdc.noaa.gov/paleo/globalwarming/images/temp-anom-larg.jpg
        http://www.cru.uea.ac.uk/cru/info/warming/gtc2008.gif

        Miksi retard et opiskelisi kasvihuoneilmiön ja hiilidioksidin perustiedot vaikkapa tuolta:

        http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/perusteet.html
        http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/perusteet/kasvihuonekaasut.html
        http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/perusteet/kasvihuonekaasut/hiilidioksidi.html

        Miksi retard olet noin saatanan tyhmä ja lapsellinen pelle?


    • sunnuntaitieteilijä

      että ehdotonta totuutta ei vielä ole. Kukaan ei ole pystynyt aukottomasti osoittamaan, että hiilidioksidi (CO2) olisi suurin yksittäinen ilmaston lämpenemisen aiheuttava tekijä. Toisaalta hiilidioksidin vaikutusta ei ole voitu eikä voidakaan täysin kumota. Suuruusluokasta kyllä keskustellaan kiivastikin.

      Tieteelliset instituutiot ovat suurelta osin sitä mieltä, että ihmisen aiheuttamasta ilmaston lämpenemisestä viimeksikuluneen 50 v aikana on uutta ja tieteellistä näyttöä. Tiedemiehillä on kuitenkin vielä paljon tutkittavaa, kuten juuri tämä hiilidioksidin tarkempi vaikutus, pilvisyyden vaihtelu ja monet muut asiat.

      On totta, että ihmisen aiheuttamia hiilidioksidipäästöjä pidetään suurimpana yksittäisenä tekijänä ilmaston lämpenemisessä. Onko se sitä, on mielestäni kiistanalainen asia.

      • Tarx

        noin helkkarin vaikea ymmärtää, että Ilmastoa lämmittää ylimääräisesti vain Ihmiskunnan oma energian käyttö josta olen monta kertaa sanonut suoraan, että kyse on holtittomasta eli ei säännöstellystä fossiilisten polttoaineiden käytöstä sekä ydinenergian käytöstä ja lisätään vielä Aurinkosähkö ja tuulisähkö mukaan vaikka niistä ei tule vesi eikä hiilidioksiipäästöjä eikä muita oksideja ja saasteita.

        Turha on enää jupista hiilidioksiidin lämmittävästä vaikutuksesta ja jankata siihen päälle, että EiEiEi vesihöyryllä on vain positiivinen mikä vitun palaute.

        Hiilidioksiidin jankuttaminen on pelkkää Ilmastohörhöilyä.

        Joku Tapio Kärnä mikä lie nimimerkki sai teidät kirjoittamaan yli 25 viestiä vaikka alkuperäisen viestin lähettäjä oli pelkkä feikki ja provosoija jne. Olette kyllä kummaa porukkaa. Enimmäkseen pelkureita.


      • Jöns
        Tarx kirjoitti:

        noin helkkarin vaikea ymmärtää, että Ilmastoa lämmittää ylimääräisesti vain Ihmiskunnan oma energian käyttö josta olen monta kertaa sanonut suoraan, että kyse on holtittomasta eli ei säännöstellystä fossiilisten polttoaineiden käytöstä sekä ydinenergian käytöstä ja lisätään vielä Aurinkosähkö ja tuulisähkö mukaan vaikka niistä ei tule vesi eikä hiilidioksiipäästöjä eikä muita oksideja ja saasteita.

        Turha on enää jupista hiilidioksiidin lämmittävästä vaikutuksesta ja jankata siihen päälle, että EiEiEi vesihöyryllä on vain positiivinen mikä vitun palaute.

        Hiilidioksiidin jankuttaminen on pelkkää Ilmastohörhöilyä.

        Joku Tapio Kärnä mikä lie nimimerkki sai teidät kirjoittamaan yli 25 viestiä vaikka alkuperäisen viestin lähettäjä oli pelkkä feikki ja provosoija jne. Olette kyllä kummaa porukkaa. Enimmäkseen pelkureita.

        Olet selvästikin hyvin lähellä Nobelin palkintoa. Siitä nyt vain kipin kapin tiedefoorumeille esittelemään ajatuksiasi. Kyllä se palkinto noilla todisteilla tulee sinulle kuin Manulle illallinen.


      • sunnuntaitieteilijä
        Tarx kirjoitti:

        noin helkkarin vaikea ymmärtää, että Ilmastoa lämmittää ylimääräisesti vain Ihmiskunnan oma energian käyttö josta olen monta kertaa sanonut suoraan, että kyse on holtittomasta eli ei säännöstellystä fossiilisten polttoaineiden käytöstä sekä ydinenergian käytöstä ja lisätään vielä Aurinkosähkö ja tuulisähkö mukaan vaikka niistä ei tule vesi eikä hiilidioksiipäästöjä eikä muita oksideja ja saasteita.

        Turha on enää jupista hiilidioksiidin lämmittävästä vaikutuksesta ja jankata siihen päälle, että EiEiEi vesihöyryllä on vain positiivinen mikä vitun palaute.

        Hiilidioksiidin jankuttaminen on pelkkää Ilmastohörhöilyä.

        Joku Tapio Kärnä mikä lie nimimerkki sai teidät kirjoittamaan yli 25 viestiä vaikka alkuperäisen viestin lähettäjä oli pelkkä feikki ja provosoija jne. Olette kyllä kummaa porukkaa. Enimmäkseen pelkureita.

        maapallon lämpöenergian saanti (Aurinko, ihminen jne) on suurempi kuin poistuva lämpöenergia. En siinä mielessä täysin ymmärrä kommenttiasi, etteikö esim. vesihöyryllä olisi vaikutusta. Tai siis kasvihuonekaasuilla yleensä. Kaasujenhan oletetaan toimivan kuin kattilan kansi - jos tällainen brutaali vertaus sallitaan - lämpötilan nousu systeemissä saadaan aikaan pienemmällä lämpöenergialla.

        Jos tämä pitää paikkansa, niin ihmisen aiheuttamien kasvihuonekaasupäästöjen vähentämisellä olisi joka tapauksessa lämpötilan nousua hidastava vaikutus lämpiävässä trendissä, vaikka lämmöntuotannolle ei tehtäisi mitään.


      • mutkunmutkun
        sunnuntaitieteilijä kirjoitti:

        maapallon lämpöenergian saanti (Aurinko, ihminen jne) on suurempi kuin poistuva lämpöenergia. En siinä mielessä täysin ymmärrä kommenttiasi, etteikö esim. vesihöyryllä olisi vaikutusta. Tai siis kasvihuonekaasuilla yleensä. Kaasujenhan oletetaan toimivan kuin kattilan kansi - jos tällainen brutaali vertaus sallitaan - lämpötilan nousu systeemissä saadaan aikaan pienemmällä lämpöenergialla.

        Jos tämä pitää paikkansa, niin ihmisen aiheuttamien kasvihuonekaasupäästöjen vähentämisellä olisi joka tapauksessa lämpötilan nousua hidastava vaikutus lämpiävässä trendissä, vaikka lämmöntuotannolle ei tehtäisi mitään.

        oletko nähnyt missään laskelmia, että CO2:n lämpökapasiteetti tai säteilyvaikutus pystyisi selittämään ilmaston lämpenemisen?


      • ..näin on!
        mutkunmutkun kirjoitti:

        oletko nähnyt missään laskelmia, että CO2:n lämpökapasiteetti tai säteilyvaikutus pystyisi selittämään ilmaston lämpenemisen?

        Uusin tutkimus hiilidioksidin vaikutuksesta ilmakehään on julkaistu LeGeophysical Researchletters –lehdessä.
        Se nojaa ainoastaan mittauksiin ja tilastotietoon, mukaan lukien Etelä-mantereelta saadut historialliset
        havainnot. Tutkimuksessa ei ole käytetty monimutkaisia ilmastomalleja.

        http://www.bris.ac.uk/news/2009/6649.html

        Tämän perusteella voidaan olettaa, että maaekosysteemeillä ja valtamerillä on paljon suurempi hiilidioksidin sitomiskapasiteetti kuin aikasemmin on arveltu.

        Tulos on ristiriidassa monien muiden viimeaikaisten tutkimustulosten kanssa, joiden mukaan maaekosysteemien ja valtamerten kyky sitoa hiilidioksidia vähenee CO2-päästöjen kasvaessa, minkä seurauksena kasvihuonekaasupitoisuudet voivat nousta pilviin. Tohtori Wolfgang Knorr Bristolin yliopistosta havaitsi, että ilmakehän hiilidioksidin osuus on kasvanut vain 0,7 ± 1,4% vuosikymmenessä, mikä on käytännössä lähellä nollaa.


      • Tarx
        Jöns kirjoitti:

        Olet selvästikin hyvin lähellä Nobelin palkintoa. Siitä nyt vain kipin kapin tiedefoorumeille esittelemään ajatuksiasi. Kyllä se palkinto noilla todisteilla tulee sinulle kuin Manulle illallinen.

        Yksi peruskysymys sinulle kun tunnut tietävän enemmän kun annat ymmärtää.

        Tuotatko sinä kasvihuonekaasuja kun keität kahvia kahvikeittimellä kuten minä aamulla, keität vettä kattilassa teetä varten kuten minä alkuviikosta, keität perunoita kattilassa vedellä kuten minäkin juuri nyt tai käyt puulämmitteisessä saunassa ja heität vettä kiukaalle kuten minä kahden tunnin kuluttua ?


      • Jöns
        ..näin on! kirjoitti:

        Uusin tutkimus hiilidioksidin vaikutuksesta ilmakehään on julkaistu LeGeophysical Researchletters –lehdessä.
        Se nojaa ainoastaan mittauksiin ja tilastotietoon, mukaan lukien Etelä-mantereelta saadut historialliset
        havainnot. Tutkimuksessa ei ole käytetty monimutkaisia ilmastomalleja.

        http://www.bris.ac.uk/news/2009/6649.html

        Tämän perusteella voidaan olettaa, että maaekosysteemeillä ja valtamerillä on paljon suurempi hiilidioksidin sitomiskapasiteetti kuin aikasemmin on arveltu.

        Tulos on ristiriidassa monien muiden viimeaikaisten tutkimustulosten kanssa, joiden mukaan maaekosysteemien ja valtamerten kyky sitoa hiilidioksidia vähenee CO2-päästöjen kasvaessa, minkä seurauksena kasvihuonekaasupitoisuudet voivat nousta pilviin. Tohtori Wolfgang Knorr Bristolin yliopistosta havaitsi, että ilmakehän hiilidioksidin osuus on kasvanut vain 0,7 ± 1,4% vuosikymmenessä, mikä on käytännössä lähellä nollaa.

        Mistähän tuo tohtori tuollaiset lukemat vetäisi?

        Hiilidioksidin absoluuttisen määrän lisäys on mittausten mukaan ollut yli 5 % vuosikymmenessä.

        http://www.esrl.noaa.gov/gmd/webdata/ccgg/iadv/graph/mlo/mlo_co2_ts_obs_03397.png

        Jos taas puhutaan suhteellisesta määrästä, niin mitä merkitystä sillä on?


      • Sunnuntaitieteilijä
        Jöns kirjoitti:

        Mistähän tuo tohtori tuollaiset lukemat vetäisi?

        Hiilidioksidin absoluuttisen määrän lisäys on mittausten mukaan ollut yli 5 % vuosikymmenessä.

        http://www.esrl.noaa.gov/gmd/webdata/ccgg/iadv/graph/mlo/mlo_co2_ts_obs_03397.png

        Jos taas puhutaan suhteellisesta määrästä, niin mitä merkitystä sillä on?

        http://co2-raportti.fi/index.php?page=ilmastouutisia&news_id=1862

        kertoo tutkimuksesta, jossa todettaisiin, että ilmaston herkkyys hiilidioksidin suhteen olisi paljon arvioitua suurempi. Paperin tiivistelmä:

        http://www.nature.com/ngeo/journal/v3/n1/abs/ngeo724.html

        Tämäkin on ihme juttu, kun Jones ja kumppanit torppasivat tutkimuksia, joissa yritettiin esittää tätä (pseudoproksitutkimus von Storch et al. 2004 ja muita papereita). Luulisi sen uppoavan helposti IPCC:n tutkijoille. En oikein keksi muuta kuin että silloin pienempi määrä hiilidioksidia riittäisi selittämään lämpenemisen eli ei tämäkään selitys varmasti kaikkia tyydytä.


      • suuresti liioiteltuj
        ..näin on! kirjoitti:

        Uusin tutkimus hiilidioksidin vaikutuksesta ilmakehään on julkaistu LeGeophysical Researchletters –lehdessä.
        Se nojaa ainoastaan mittauksiin ja tilastotietoon, mukaan lukien Etelä-mantereelta saadut historialliset
        havainnot. Tutkimuksessa ei ole käytetty monimutkaisia ilmastomalleja.

        http://www.bris.ac.uk/news/2009/6649.html

        Tämän perusteella voidaan olettaa, että maaekosysteemeillä ja valtamerillä on paljon suurempi hiilidioksidin sitomiskapasiteetti kuin aikasemmin on arveltu.

        Tulos on ristiriidassa monien muiden viimeaikaisten tutkimustulosten kanssa, joiden mukaan maaekosysteemien ja valtamerten kyky sitoa hiilidioksidia vähenee CO2-päästöjen kasvaessa, minkä seurauksena kasvihuonekaasupitoisuudet voivat nousta pilviin. Tohtori Wolfgang Knorr Bristolin yliopistosta havaitsi, että ilmakehän hiilidioksidin osuus on kasvanut vain 0,7 ± 1,4% vuosikymmenessä, mikä on käytännössä lähellä nollaa.

        "Tulos on ristiriidassa monien muiden viimeaikaisten tutkimustulosten kanssa, joiden mukaan maaekosysteemien ja valtamerten kyky sitoa hiilidioksidia vähenee CO2-päästöjen kasvaessa, minkä seurauksena kasvihuonekaasupitoisuudet voivat nousta pilviin."

        Heh, vaan kun ei ole missään ristiriidassa. Esim. vieläkin uudempi Canadellin ja muiden tutkimus (http://tinyurl.com/yjxv7uz) löytää Knorriakin pienemmän trendin (0.3±0.2%/v), joka on vain juuri ja juuri tilastollisesti merkitsevä. Miksei tätä tutkimusta ole hehkutettu ristiriitaisena? :-)


      • Tarx
        suuresti liioiteltuj kirjoitti:

        "Tulos on ristiriidassa monien muiden viimeaikaisten tutkimustulosten kanssa, joiden mukaan maaekosysteemien ja valtamerten kyky sitoa hiilidioksidia vähenee CO2-päästöjen kasvaessa, minkä seurauksena kasvihuonekaasupitoisuudet voivat nousta pilviin."

        Heh, vaan kun ei ole missään ristiriidassa. Esim. vieläkin uudempi Canadellin ja muiden tutkimus (http://tinyurl.com/yjxv7uz) löytää Knorriakin pienemmän trendin (0.3±0.2%/v), joka on vain juuri ja juuri tilastollisesti merkitsevä. Miksei tätä tutkimusta ole hehkutettu ristiriitaisena? :-)

        vastaamaan rehellisesti seuraavaan kysymykseeni:


        Tuotatko sinä kasvihuonekaasuja kun keität kahvia kahvikeittimellä kuten minä aamulla, keität vettä kattilassa teetä varten kuten minä alkuviikosta, keität perunoita kattilassa vedellä kuten minäkin aiemmin illalla tai käyt puulämmitteisessä saunassa ja heität vettä kiukaalle kuten minä äskettäin tein ?

        Missä kohtaa tuotat kasvihuonekaasuja ja mitä niistä ?


      • vaikeaa...
        Tarx kirjoitti:

        vastaamaan rehellisesti seuraavaan kysymykseeni:


        Tuotatko sinä kasvihuonekaasuja kun keität kahvia kahvikeittimellä kuten minä aamulla, keität vettä kattilassa teetä varten kuten minä alkuviikosta, keität perunoita kattilassa vedellä kuten minäkin aiemmin illalla tai käyt puulämmitteisessä saunassa ja heität vettä kiukaalle kuten minä äskettäin tein ?

        Missä kohtaa tuotat kasvihuonekaasuja ja mitä niistä ?

        Eläpä yritä vaihtaa aihetta.


      • Tarx
        vaikeaa... kirjoitti:

        Eläpä yritä vaihtaa aihetta.

        kysymys. Olet ilmeisesti se pelkuri pelle, joka et ymmärrä vedestä mitään.


      • Jöns
        Tarx kirjoitti:

        kysymys. Olet ilmeisesti se pelkuri pelle, joka et ymmärrä vedestä mitään.

        Tarx on nyt niin pahalla päällä, että pitää ainakin toivoa kotiväen päässeen turvaan.

        Tietysti vesihöyry on yksi kasvihuonekaasuista. Mitä sitten?


      • Tarx
        Jöns kirjoitti:

        Tarx on nyt niin pahalla päällä, että pitää ainakin toivoa kotiväen päässeen turvaan.

        Tietysti vesihöyry on yksi kasvihuonekaasuista. Mitä sitten?

        Eli tuotatko sinä kasvihuonekaasuja kun keität kahvia kahvikeittimellä kuten minä aamulla, keität vettä kattilassa teetä varten kuten minä alkuviikosta, keität perunoita kattilassa vedellä kuten minäkin aiemmin illalla tai käyt puulämmitteisessä saunassa ja heität vettä kiukaalle kuten minä äskettäin tein ?

        Missä kohtaa tuotat kasvihuonekaasuja ja mitä niistä ?


      • .........
        Tarx kirjoitti:

        kysymys. Olet ilmeisesti se pelkuri pelle, joka et ymmärrä vedestä mitään.

        Kyse oli siis Knorrin tutkimuksesta ja sen väitetystä ristiriitaisuudesta.


      • Sivistetään Tarxia
        Tarx kirjoitti:

        Eli tuotatko sinä kasvihuonekaasuja kun keität kahvia kahvikeittimellä kuten minä aamulla, keität vettä kattilassa teetä varten kuten minä alkuviikosta, keität perunoita kattilassa vedellä kuten minäkin aiemmin illalla tai käyt puulämmitteisessä saunassa ja heität vettä kiukaalle kuten minä äskettäin tein ?

        Missä kohtaa tuotat kasvihuonekaasuja ja mitä niistä ?

        Tiedoksesi, että ihmiskunnan vesihöyrypäästöt ovat mitättömät pienet verrattuna luonnolliseen veden kiertokulkuun, ja poistuvat nopeasti. Sen sijaan hiilidioksidin kanssa tilanne on aivan toinen.


      • ???
        Tarx kirjoitti:

        Eli tuotatko sinä kasvihuonekaasuja kun keität kahvia kahvikeittimellä kuten minä aamulla, keität vettä kattilassa teetä varten kuten minä alkuviikosta, keität perunoita kattilassa vedellä kuten minäkin aiemmin illalla tai käyt puulämmitteisessä saunassa ja heität vettä kiukaalle kuten minä äskettäin tein ?

        Missä kohtaa tuotat kasvihuonekaasuja ja mitä niistä ?

        Kuvitteletko Tarx tosiaan, että vesihöyry kumuloituu ilmakehään samaan tapaan kuin hiilidioksidi?


      • 7410
        Sivistetään Tarxia kirjoitti:

        Tiedoksesi, että ihmiskunnan vesihöyrypäästöt ovat mitättömät pienet verrattuna luonnolliseen veden kiertokulkuun, ja poistuvat nopeasti. Sen sijaan hiilidioksidin kanssa tilanne on aivan toinen.

        Millä tavalla toinen? Kerro ihmeessä.


      • 7411
        7410 kirjoitti:

        Millä tavalla toinen? Kerro ihmeessä.

        Miksi olet noin saatanan tyhmä ja lapsellinen retard? Miksi häiriköit tätä palstaa loputtomasti noilla lapsellisilla ja idioottimaisilla hörhöilyilläsi?


      • 7410
        7411 kirjoitti:

        Miksi olet noin saatanan tyhmä ja lapsellinen retard? Miksi häiriköit tätä palstaa loputtomasti noilla lapsellisilla ja idioottimaisilla hörhöilyilläsi?

        Katoppas, kopy-pastetta. Laita vielä.


      • 7411
        7410 kirjoitti:

        Katoppas, kopy-pastetta. Laita vielä.

        Miksi olet tuollainen pelle retard? MIksi häiriköit tätä palstaa loputtomasti noilla lapsellisilla ja idioottimaisilla hörhöilyilläsi?


      • 7410
        7411 kirjoitti:

        Miksi olet tuollainen pelle retard? MIksi häiriköit tätä palstaa loputtomasti noilla lapsellisilla ja idioottimaisilla hörhöilyilläsi?

        Lisää.


      • 7411
        7410 kirjoitti:

        Lisää.

        Voisitko pelle retard ystävällisesti poistua lopullisesti häiriköimästä tätä palstaa noilla lapsellisilla hörhöilyilläsi.


      • 7410
        7411 kirjoitti:

        Voisitko pelle retard ystävällisesti poistua lopullisesti häiriköimästä tätä palstaa noilla lapsellisilla hörhöilyilläsi.

        Laita taas.


      • 7411
        7410 kirjoitti:

        Laita taas.

        Olet ilmeisesti jonkin sortin vajakki retard.


      • 7410
        7411 kirjoitti:

        Olet ilmeisesti jonkin sortin vajakki retard.

        Vielä.


      • 7411
        7410 kirjoitti:

        Vielä.

        Olet ilmeisesti jonkin sortin vajakki retard.


      • 7410
        7411 kirjoitti:

        Olet ilmeisesti jonkin sortin vajakki retard.

        Laita taas.


      • 7411
        7410 kirjoitti:

        Laita taas.

        Olet aivan ilmeisesti jonkin sortin vajakki retard.


      • 7410
        7411 kirjoitti:

        Olet aivan ilmeisesti jonkin sortin vajakki retard.

        Voi reppanaa.


      • 7411
        7410 kirjoitti:

        Voi reppanaa.

        Miksi retard olet noin saatanan tyhmä ja lapsellinen? Miksi tuhlaat jokaikinen päivä (ja yö) ison osan säälittävästä elämästäsi tuohon lapselliseen ja idioottimaiseen hörhöilyysi? Miksi häiriköit tätä palstaa (ja todennäköisesti monia muitakin) loputtomasti noilla lapsellisilla ja idioottimaisilla hörhöilyilläsi?

        Miksi retard et opiskelisi edes ilmastonmuutoksen perustiedot vaikkapa tuolta:

        Suomeksi:
        http://www.fmi.fi/ilmastonmuutos/
        http://www.ilmasto.org/
        http://www.co2-raportti.fi/index.php?page=ilmastonmuutos
        http://www.yle.fi/uutiset/ilmastonmuutos/

        Englanniksi:
        http://www.ipcc.ch/
        http://climate.nasa.gov/
        http://www.giss.nasa.gov/
        http://data.giss.nasa.gov/gistemp/
        http://earthobservatory.nasa.gov/Features/GlobalWarming/
        http://www.noaa.gov/climate.html
        http://www.ncdc.noaa.gov/oa/climate/globalwarming.html
        http://www.metoffice.gov.uk/climatechange/
        http://globalchange.mit.edu/
        http://www.wmo.int/pages/themes/climate/index_en.php
        http://epa.gov/climatechange/index.html

        Miksi retard et vilkaisisi vaikkapa näitä lämpötilakäyriä:

        Suomi:
        http://www.fmi.fi/kuvat/vuosikeskilampotilapoikkeama.png

        Maailma:
        http://www.fmi.fi/kuvat/maapallonkeskilampo_600px.jpg
        http://data.giss.nasa.gov/gistemp/graphs/Fig.A2.lrg.gif
        http://www.research.noaa.gov/climate/images/observing2.gif
        http://www.ncdc.noaa.gov/img/climate/research/global-jan-dec-error-bar-pg.gif
        http://www.ncdc.noaa.gov/paleo/globalwarming/images/temp-anom-larg.jpg
        http://www.cru.uea.ac.uk/cru/info/warming/gtc2008.gif

        Miksi retard et opiskelisi kasvihuoneilmiön ja hiilidioksidin perustiedot vaikkapa tuolta:

        http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/perusteet.html
        http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/perusteet/kasvihuonekaasut.html
        http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/perusteet/kasvihuonekaasut/hiilidioksidi.html

        Miksi retard olet noin saatanan tyhmä ja lapsellinen pelle?


      • tuktuktuk
        ......... kirjoitti:

        Kyse oli siis Knorrin tutkimuksesta ja sen väitetystä ristiriitaisuudesta.

        TÖKS...


      • kaverit kans
        ......... kirjoitti:

        Kyse oli siis Knorrin tutkimuksesta ja sen väitetystä ristiriitaisuudesta.

        tais olla turhaan linkit valmiina ja Knorrin keitto viritettynä. Tuhmaa, vai pitäisikö sanoa tuchmaa.


    • Täh!

      Uskovaiset uskoo, hörhöt hörhöilee, hihhulit hihhuloi ja kukaan ei osaa vastata simppeliin kysymykseeni hiilidioksidista.

      Tieteen taso näyttää olevan säälittävä. Jos oikeasri voisin päättää jostakin asiasta niin en kyllä ihan heti laittaisi nimeäni mihinkään 60 biljoonan dollarin paperiin. Paitsi tietysti jos itse pääsisin osingoille.

      Täytyy vaan pitää camelbootsit jalassa ja elää toivossa.

      • aina!

        Metsäpaloista on tullut jokavuotinen riesa Kalifornian, Australian ja Etelä-Euroopan kuivilla
        seuduilla. Metsää palaa paljon myös tropiikissa, Siperian havumetsävyöhykkeellä, Kanadassa
        ja Pohjois-Euroopassa. Metsäpaloissa muodostuva hiilidioksidi ei poikkea millään tavoin
        hiilidioksidista, jota syntyy fossiilisten polttoaineitten käytöstä.Metsäpaloista livahtaa ilmakehään
        vuosittain hiilidioksidia puolet siitä määrästä, mitä fossiilisten polttoaineitten käyttö tuottaa.

        Miksi maapallolla ei vallitse nyt lämpökausi, jossa kasvaisi puiden korkuisia saniaisia , kun kerta
        metsäpaloja on ollut miljardeja vuosia ja hiildioksidi säilyy ilmakehässä satoja vuosia. Maapallon
        ilmakehässä pitäisi olla huijareiden teorian mukaan pelkkää hiilidioksidia.

        Itse asiassa ilmakehän koko hiilimäärä on noin 760 GtC, mistä vuotuinen vaihtuvuus on noin
        165 GtC ja ihmisen toiminnasta arvioitu osuus noin 8 GtC. Vuotuinen ilmakehän hiilimäärän
        lisääntyminen on noin 4 GtC.Ilmastonmuutoksen suhteen ihmisen vaikutuksella ei ole juurikaan
        merkitystä.


      • tutkimus !!
        aina! kirjoitti:

        Metsäpaloista on tullut jokavuotinen riesa Kalifornian, Australian ja Etelä-Euroopan kuivilla
        seuduilla. Metsää palaa paljon myös tropiikissa, Siperian havumetsävyöhykkeellä, Kanadassa
        ja Pohjois-Euroopassa. Metsäpaloissa muodostuva hiilidioksidi ei poikkea millään tavoin
        hiilidioksidista, jota syntyy fossiilisten polttoaineitten käytöstä.Metsäpaloista livahtaa ilmakehään
        vuosittain hiilidioksidia puolet siitä määrästä, mitä fossiilisten polttoaineitten käyttö tuottaa.

        Miksi maapallolla ei vallitse nyt lämpökausi, jossa kasvaisi puiden korkuisia saniaisia , kun kerta
        metsäpaloja on ollut miljardeja vuosia ja hiildioksidi säilyy ilmakehässä satoja vuosia. Maapallon
        ilmakehässä pitäisi olla huijareiden teorian mukaan pelkkää hiilidioksidia.

        Itse asiassa ilmakehän koko hiilimäärä on noin 760 GtC, mistä vuotuinen vaihtuvuus on noin
        165 GtC ja ihmisen toiminnasta arvioitu osuus noin 8 GtC. Vuotuinen ilmakehän hiilimäärän
        lisääntyminen on noin 4 GtC.Ilmastonmuutoksen suhteen ihmisen vaikutuksella ei ole juurikaan
        merkitystä.

        Uusin tutkimus hiilidioksidin vaikutuksesta ilmakehään on julkaistu LeGeophysical Researchletters –lehdessä.
        Se nojaa ainoastaan mittauksiin ja tilastotietoon, mukaan lukien Etelä-mantereelta saadut historialliset
        havainnot. Tutkimuksessa ei ole käytetty monimutkaisia ilmastomalleja.

        http://www.bris.ac.uk/news/2009/6649.html

        Tämän perusteella voidaan olettaa, että maaekosysteemeillä ja valtamerillä on paljon suurempi hiilidioksidin
        sitomiskapasiteetti kuin aikasemmin on arveltu.

        Tulos on ristiriidassa monien muiden viimeaikaisten tutkimustulosten kanssa, joiden mukaan maaekosysteemien
        ja valtamerten kyky sitoa hiilidioksidia vähenee CO2-päästöjen kasvaessa, minkä seurauksena
        kasvihuonekaasupitoisuudet voivat nousta pilviin. Tohtori Wolfgang Knorr Bristolin yliopistosta havaitsi, että
        ilmakehän hiilidioksidin osuus on kasvanut vain 0,7 ± 1,4% vuosikymmenessä, mikä on käytännössä lähellä nollaa.


      • Täh?
        aina! kirjoitti:

        Metsäpaloista on tullut jokavuotinen riesa Kalifornian, Australian ja Etelä-Euroopan kuivilla
        seuduilla. Metsää palaa paljon myös tropiikissa, Siperian havumetsävyöhykkeellä, Kanadassa
        ja Pohjois-Euroopassa. Metsäpaloissa muodostuva hiilidioksidi ei poikkea millään tavoin
        hiilidioksidista, jota syntyy fossiilisten polttoaineitten käytöstä.Metsäpaloista livahtaa ilmakehään
        vuosittain hiilidioksidia puolet siitä määrästä, mitä fossiilisten polttoaineitten käyttö tuottaa.

        Miksi maapallolla ei vallitse nyt lämpökausi, jossa kasvaisi puiden korkuisia saniaisia , kun kerta
        metsäpaloja on ollut miljardeja vuosia ja hiildioksidi säilyy ilmakehässä satoja vuosia. Maapallon
        ilmakehässä pitäisi olla huijareiden teorian mukaan pelkkää hiilidioksidia.

        Itse asiassa ilmakehän koko hiilimäärä on noin 760 GtC, mistä vuotuinen vaihtuvuus on noin
        165 GtC ja ihmisen toiminnasta arvioitu osuus noin 8 GtC. Vuotuinen ilmakehän hiilimäärän
        lisääntyminen on noin 4 GtC.Ilmastonmuutoksen suhteen ihmisen vaikutuksella ei ole juurikaan
        merkitystä.

        metsäpalojen ehkäisemiseen. Jos niiden tuottama hiilidioksidi on noin paljon, niin sehän olisi helpoin keino? Vai ei kai sitten siihen hiilidioksidiuhkaan taideta oikein uskoa. Ja onhanhan ne metsäpalot kai hyviäkin metsän uusiutumisen kannalta?


      • kvklfvd
        tutkimus !! kirjoitti:

        Uusin tutkimus hiilidioksidin vaikutuksesta ilmakehään on julkaistu LeGeophysical Researchletters –lehdessä.
        Se nojaa ainoastaan mittauksiin ja tilastotietoon, mukaan lukien Etelä-mantereelta saadut historialliset
        havainnot. Tutkimuksessa ei ole käytetty monimutkaisia ilmastomalleja.

        http://www.bris.ac.uk/news/2009/6649.html

        Tämän perusteella voidaan olettaa, että maaekosysteemeillä ja valtamerillä on paljon suurempi hiilidioksidin
        sitomiskapasiteetti kuin aikasemmin on arveltu.

        Tulos on ristiriidassa monien muiden viimeaikaisten tutkimustulosten kanssa, joiden mukaan maaekosysteemien
        ja valtamerten kyky sitoa hiilidioksidia vähenee CO2-päästöjen kasvaessa, minkä seurauksena
        kasvihuonekaasupitoisuudet voivat nousta pilviin. Tohtori Wolfgang Knorr Bristolin yliopistosta havaitsi, että
        ilmakehän hiilidioksidin osuus on kasvanut vain 0,7 ± 1,4% vuosikymmenessä, mikä on käytännössä lähellä nollaa.

        että YK:n fabrikoimassa ilmastomallissa hiilidioksiidin vaikutus ilmaston lämpenemiseen on liioiteltu 6 kertaiseksi , eli jos kaikki ihmisen tuottama hiilidioksiidi tuotanto lopetetaan kokonaan laskee lämpötila 1 asteen 20 vuoden aikana. Jos muut valheelliset YK oletukset ilmakehän käyttäytymisestä pidetään ennallaan.

        Siis ainoa lämmönnousu mitä hiilidioksiidi saa aikaiseksi on tämä mitä glimategate paljastumisesta johtuva lämmönnousu viherfasistin pään sisällä.


      • rahastamaan
        Täh? kirjoitti:

        metsäpalojen ehkäisemiseen. Jos niiden tuottama hiilidioksidi on noin paljon, niin sehän olisi helpoin keino? Vai ei kai sitten siihen hiilidioksidiuhkaan taideta oikein uskoa. Ja onhanhan ne metsäpalot kai hyviäkin metsän uusiutumisen kannalta?

        Ketään. Sama asia jos viljapeltojen olki paalataan ja varastoidaan niin joka hehtaarilta saataisiin noin 1500kg hiiltä pois kierrosta ja joku viisaampi saa laskea miten paljon se tekee hiilidioksidina kun se olki lahoaa. 58,77 milj. hehtaaria on sitten jo pelkästään Euroopan viljanviljely pinta ala eli hiili saanto olisi aika valtava mutta se on liikemiehille huono bisnes kun sillä ei kuluttajia voi rahastaa.


      • Steurastaja
        tutkimus !! kirjoitti:

        Uusin tutkimus hiilidioksidin vaikutuksesta ilmakehään on julkaistu LeGeophysical Researchletters –lehdessä.
        Se nojaa ainoastaan mittauksiin ja tilastotietoon, mukaan lukien Etelä-mantereelta saadut historialliset
        havainnot. Tutkimuksessa ei ole käytetty monimutkaisia ilmastomalleja.

        http://www.bris.ac.uk/news/2009/6649.html

        Tämän perusteella voidaan olettaa, että maaekosysteemeillä ja valtamerillä on paljon suurempi hiilidioksidin
        sitomiskapasiteetti kuin aikasemmin on arveltu.

        Tulos on ristiriidassa monien muiden viimeaikaisten tutkimustulosten kanssa, joiden mukaan maaekosysteemien
        ja valtamerten kyky sitoa hiilidioksidia vähenee CO2-päästöjen kasvaessa, minkä seurauksena
        kasvihuonekaasupitoisuudet voivat nousta pilviin. Tohtori Wolfgang Knorr Bristolin yliopistosta havaitsi, että
        ilmakehän hiilidioksidin osuus on kasvanut vain 0,7 ± 1,4% vuosikymmenessä, mikä on käytännössä lähellä nollaa.

        Täytyy tutustua julkaisuun ajan kanssa(kun tuo enklanti), siis mihin perustuu nykyinen CO2 mittaus.
        Anyway iltalukemista ja ihmettelyä.
        Tämähän on vastoin "peer rewieved science".
        Onko tämä vertaisarvioitu?, Esim CRU.n tai muiden tutkijoiden toimesta.
        Tämähän aiheuttaa hämmennystä tavallisten kansalaisten keskuudessa.
        Tälläisen julkaiseminen on vastuutonta, ilmeisesti tiedejulkaisujen muurissa on aukko?
        Saammeko erotetuksi tutkijan virastaan ja lopetettua "tiedeartikkeliemme" julkaisun
        noin epäluotettavissa lähteissä.

        http://unplugthesignal.com/2009/12/15/climategate-the-video-everyone-should-see.aspx

        http://www.youtube.com/watch?v=hQ5T2fOMn4c


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe