Luomu vai häkkikananmunaa?

Kananmunamies

Onko luomu ja häkkikananmunien ravintosisällössä eroja? Luomukananmunat tietääkseni syntyy siten että kana syö luonnollisesti sitä mitä haluaa syödä maasta keräilemällä. Häkkikanoja taas ruokitaan kai jollain millä liekään hormoonirehulla ?

Ainakin ne jo haisee ja maistuuvatkin ihan erilaiselta. Luomukananmunassa on oikein säilynyt sellanen kanalan haju ja maku.

3

742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........

      Höppäröikkä. Ei niille mitään hormooneja syötetä, kiellettyä suomessa. Ihan samoja sapuskoja elukat syövät, toiselle on vaan luomuna kasvatettua. Häkkikanalla on tilaa häkissä A4-arkki ja luomukanoilla on enemmän tilaa, en tiedä johtuneeko oloista mutta minun mielestäni luomukananmunat maistuvat huomattavasti kivemmalle.

      • pistääkin...

        mietteliääksi, että mistä se johtuu? eihän se nyt mistään elinoloista voi johtua, vaan ehkä just siitä mitä sille kanalle on syötetty. ihan sama kun puhuttas kassilohesta tai villilohesta, kai.


      • munalla töihin
        pistääkin... kirjoitti:

        mietteliääksi, että mistä se johtuu? eihän se nyt mistään elinoloista voi johtua, vaan ehkä just siitä mitä sille kanalle on syötetty. ihan sama kun puhuttas kassilohesta tai villilohesta, kai.

        Mistäköhän johtuu että kotimainen muna ei ole lähestulkoonkaan Keski-Euroopan luokkaa.
        Siellä syön ilolla munaläikkösiä . Ruskusainen on ruskuainen eikä vaalea lillu ja tuoksukin houkuttaa.

        tällainen vihje suveksi
        Nuotiokananmuna paistetaan makkaran tapaan. Veistä makkarakepin tyyppinen tikku teräväksi, ohueksi ja hieman kulmikkaaksi. Napauta puukolla raa'an kananmunan molempiin päihin reiät. Työnnä tikku hitaasti kananmunan läpi ja toisesta päästä ulos. Paista munaa kepin nokassa viitisentoista minuuttia hitaasti pyöritellen. Varo liiallista kuumentamista, ettei muna rikkoonnu

        Pitäisikö kirjoitella
        http://www.mtk.fi/maatalous/ajankohtaista_maataloudesta/maatalousuutiset/maatalousuutiset_2009/fi_FI/kananmunaviikko


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe