Piti ottaa vanha pakastin pois verkosta ja kantaa pari kassillista marjoja ulos. Täällä Etelä-Suomessakin on ollut sen verran kireä pakkanen pitkään, että voisikohan noita marjoja vielä käyttää? Pussissa on puolukoita, herukoita, mustikoita. Sen verran marjojen perään olen, ettei viitisi poiskaan heittää, kun noille olisi vaikka mitä käyttöä.
Mistä näkee, ovatko pakasteessa olleet marjat vielä syöntikuntoisia? Annan sulaa ja maistan?
Marjat hukkaan?
6
1038
Vastaukset
- :)
Joo kyllä senverran kylmää on ollut, että hyvinkin ovat vielä jäässä, ei kun maistamaan vaan.
- säilyy jonkin aikaa
Montako päivää meinaat niitä pitää siellä ulkona, vai ainoastaan sen ajan että saat uuden pakastimen paikoilleen. Kyllä ne siellä muutaman tunnin/puoli päivää säilyy. Kyllähän jäätynytkin tuote sulaa, kun ympäröivä lämpötila on korkeampi kuin tuotteen lämpötila. Itse sulatan pakastimen aina talvella kun pakkasta on yli 15 astetta. Sulattaminen ei kestä kauaa eikä tavarat ehdi sulaa, pakkaan ne tiukasti toisiinsa kiinni ja päälle eristeeksi sanomalehteä tai viltti, ja sitten ulos pakkaseen. Pitävät toisiaan jäisinä kun ovat kylki kyljessä.
- kokki5
keitä marjat hillosokerilla hilloksi, eivät ne näillä ilmoilla piloille ole mennyt.
Hillosokerilla keitetyt hillot säilyvät hyvin viileässä, voit käyttää niitä sitten puurojen päälle,
´piirakkoissa, ihan mistä itse pidät - Ylen
kokki5 kirjoitti:
keitä marjat hillosokerilla hilloksi, eivät ne näillä ilmoilla piloille ole mennyt.
Hillosokerilla keitetyt hillot säilyvät hyvin viileässä, voit käyttää niitä sitten puurojen päälle,
´piirakkoissa, ihan mistä itse pidätMehiläiset ja ampiaiset kesäisin noukkivat apilan kukista yms. ("mehikasvit") sekä ruusupensaista piikillään ilmeisesti mettä...voisiko auringonvalo ja runsas kosteus saada ne tihkumaan itsestään; kerran joulutähtien heteet/emit tihkuivat hunajan makuista mahlaa huoneenlämmössä...tosin hoitotieteen käytössä olevat rokoteruiskut voisivat soveltua myös hunajan ottoon suoraan kasvien mesiäisistä, koska epäilen ampiaispesiä epäpuhtaina...täynnä pienten siivekkäiden eritettä!
- ovat
oikeasti ulkona pakkasessa eikä pelkästään pakastimen ulkopuolella, niin kyllä ne säilyvät, kun et päästä sulamaan.
Mikä ne ulkona pakkasessa pilaisi?- tai jalosta
http://www.hedelmatmarjat.fi/index.php?section=41
ensin marjat kirkkaaseen ja huoneenlämpöön 1-2 kk. Sitten vasta kiehautettu vesi sokeriliemi tai hunaja. Liemi jäähdytetään ennen lisäämistä. Liöörin laimennus makealla liemellä. Tai huom booliin tai jouliglögiin. http://www.yrttitarha.com/tietopankki/kansanperinne/viinaohj.html#koiruoho
http://ponu.toimii.net/#vaarallista
http://drinkkiklubi.com/valmistus/booliopas/
http://www.aulabaari.net/modules.php?name=AulabaariFoorumit&op=showthread&id=10&rid=150027
http://www.iwn.fi/~tume/keitto.htm#ihmelaake
http://www.maaturism.ee/new/index.php?pg=db&tp=pakett&keelID=fin&pakettID=241
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=104&conference=4500000000000936&posting=22000000019476757
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483