Antiadventistit..! Ketä he ovat, ja

stefanus

kenenkä toimesta nimitys on heille annettu?

34

400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ana Lyysi

Palstan anti-adventistit ovat AINAKIN MINUSTA niitä jotka yrittävät KEINOLLA MILLÄ TAHANSA tukahduttaa kaiken normaalin keskustelun ja jos mahdollisesta tuhota Adventtikirkkoa niin paljon kuin vain mahdollista. He syyttelevät kaikkia niitäkin joilla olisi halu keskustella asioista normaaliin tapaan ja vääristelevät kaikkien niiden kirjoituksia joiden he katsovat olevan liian "ymmärtäväisiä" adventistismista tai adventisteista. He sanovat kaikille jotka eivät usko kuin he että he eivät ole uskossa.

Toisin sanoen kiihko porukkaa.

Totuus on että heitä ei kovin montaa palstalla ole ja siksi he kirjoittelevat eri nimimerkeillä jotta saisivat sen näyttämään siltä että monet ovat heidän kanssaan samalla linjalle. Meistä jotka emme ole adventisteja tai anti-adventisteja, mutta jotka haluaisimme keskustella asioista rehellisesti ja toisiamme kunnioittaen tuskin kukaan kaipaa näitä anti-adventisteja - työlästä kansaa, jokainen palstalla tietää keistä on kysymys joten se siitä...

• Loistonpolku

Mainittakoon alex-kasin kaltaiset, jotka eivät mukaudu adventismin oppiin ovat anti-adventisteja. Nämä vastustavat sapatti sinettiä vastoin adventismin henkeä ja ovat selvää ANTI-Ryhmää. Eivätkä edes liity adventtikirkkoon maksamaan pakollisia kymmenyksiä. Nuo helpon tien kulkijat visertelevät, eivätkä kanna ristiänsä.

• Loistonpolku kirjoitti:

Mainittakoon alex-kasin kaltaiset, jotka eivät mukaudu adventismin oppiin ovat anti-adventisteja. Nämä vastustavat sapatti sinettiä vastoin adventismin henkeä ja ovat selvää ANTI-Ryhmää. Eivätkä edes liity adventtikirkkoon maksamaan pakollisia kymmenyksiä. Nuo helpon tien kulkijat visertelevät, eivätkä kanna ristiänsä.

maksua ainakaan adventti seurakunnassa, kyllä se on ihan Raamatullinen se kymmenyksien maksu mutta vapaaehtoinen.Mutta Jumala kylläkin kutsuu riistämiseksi sitä, että jotkut eivät maksa kymmenyksiä. siunauslupauksen sijasta heitä kohtaa kirous: RIISTÄÄKÖ IHMINEN Jumalalta? Te kuitenkin riistätte minulta. Mutta te sanotte: Missä asiassa me Sinulta riistämme? KYMMENYKSISSÄ JA ANTIMISSA.
        Te olette kirouksella kirotut, kun te koko kansa, riistätte minulta. Mal. 3: 8.9.
        Herra kehoittaa kuitenkin meitä koettelemaan tämän tosi asian luotettavuutta Hän sanoo: Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja sitenn koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.Mal.3:10.

• Repale
        Loistonpolku kirjoitti:

täysin asiaton ja valheellinen kirjoituksesi antoi hyvän esimerkin siitä kuinka antiadventisti vääristelee muiden kirjoituksia. Muiden kirjoitusten vääristely tuntuu olevan teidän pääelinkeinonne, tämän esimerkin jälkeen voin yhtyä tuohon Ana Lyysin kirjoitukseen joka tuntui osuvan naulankantaan.

Että osasitkin antaa niin hyvän esimerkin antiadventistin tyylistä vääristellä muiden ihmisten ajatuksia.

• alex-kasi
        anne-elina kirjoitti:

maksua ainakaan adventti seurakunnassa, kyllä se on ihan Raamatullinen se kymmenyksien maksu mutta vapaaehtoinen.Mutta Jumala kylläkin kutsuu riistämiseksi sitä, että jotkut eivät maksa kymmenyksiä. siunauslupauksen sijasta heitä kohtaa kirous: RIISTÄÄKÖ IHMINEN Jumalalta? Te kuitenkin riistätte minulta. Mutta te sanotte: Missä asiassa me Sinulta riistämme? KYMMENYKSISSÄ JA ANTIMISSA.
        Te olette kirouksella kirotut, kun te koko kansa, riistätte minulta. Mal. 3: 8.9.
        Herra kehoittaa kuitenkin meitä koettelemaan tämän tosi asian luotettavuutta Hän sanoo: Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja sitenn koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.Mal.3:10.

Noihin kymmenys juttuihin en minä ainakaan usko, vaikka en antiadventisti olekaan.

Minä en usko, että Raamattu kehoittaa ihmisiä viemään kymmenyksensä mihinkään kirkkoon, jos ei kielläkään. Mutta se mihin Raamattu kehoittaa on että pidämme huolta lähimäisistämme ja antamalla ruokaa sille joka on nälkäinen, käymällä tapaamassa sairaita yksinäisiä ihmisiä, auttamalla synnin turmelevia kompuroimaan takaisin tielle ja niin edelleen. En usko että taivasosuuttaan voi kukaan ostaa tai edes menettää kymmenyksillä. Olisin erittäin varovainen ja miettisin kahteenkin kertaan ennenkuin kirjoittaisin mitään tuollaista kuin sinä teit tässä. Ajat ovat muuttuneet ja tänään tavalliset palkkaihmiset maksavat suurimman osan tuloistaan yhteiseen hyvään, sairaiden hoitoon, teiden kunnossapitoon, maan puolustukseen, kouluihin joissa lapset saavat oppia lukemaan ja moneen moneen muuhun hyväänkin asiaan. Siihen aikaan kun nuo sanat kirjoitettiin ei sellaista ollut.

Kirjanoppineet kysyivät aikanaan Jeesukselta: Onko luvallista antaa keisarille veroa vai ei?"
        Mutta Jeesus ymmärsi heidän pahuutensa ja sanoi: "Miksi kiusaatte minua, te ulkokullatut? Näyttäkää minulle veroraha." Niin he toivat hänelle denarin.
        Hän sanoi heille: "Kenen kuva ja päällekirjoitus tämä on?"
        He vastasivat: "Keisarin". Silloin hän sanoi heille: "Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on".
        Kun he sen kuulivat, ihmettelivät he ja jättivät hänet ja menivät pois.
        ---
        Jumala haluaa sydämmesi, rakasta siis Jumalaa koko elämälläsi - tämän maailman systemiä pitää käynnissä raha. Jumalan valtakuntaa oikeudenmukaisuus ja rakkaus.

• alex-kasi kirjoitti:

Noihin kymmenys juttuihin en minä ainakaan usko, vaikka en antiadventisti olekaan.

Minä en usko, että Raamattu kehoittaa ihmisiä viemään kymmenyksensä mihinkään kirkkoon, jos ei kielläkään. Mutta se mihin Raamattu kehoittaa on että pidämme huolta lähimäisistämme ja antamalla ruokaa sille joka on nälkäinen, käymällä tapaamassa sairaita yksinäisiä ihmisiä, auttamalla synnin turmelevia kompuroimaan takaisin tielle ja niin edelleen. En usko että taivasosuuttaan voi kukaan ostaa tai edes menettää kymmenyksillä. Olisin erittäin varovainen ja miettisin kahteenkin kertaan ennenkuin kirjoittaisin mitään tuollaista kuin sinä teit tässä. Ajat ovat muuttuneet ja tänään tavalliset palkkaihmiset maksavat suurimman osan tuloistaan yhteiseen hyvään, sairaiden hoitoon, teiden kunnossapitoon, maan puolustukseen, kouluihin joissa lapset saavat oppia lukemaan ja moneen moneen muuhun hyväänkin asiaan. Siihen aikaan kun nuo sanat kirjoitettiin ei sellaista ollut.

Kirjanoppineet kysyivät aikanaan Jeesukselta: Onko luvallista antaa keisarille veroa vai ei?"
        Mutta Jeesus ymmärsi heidän pahuutensa ja sanoi: "Miksi kiusaatte minua, te ulkokullatut? Näyttäkää minulle veroraha." Niin he toivat hänelle denarin.
        He vastasivat: "Keisarin". Silloin hän sanoi heille: "Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on".
        ---
        Jumala haluaa sydämmesi, rakasta siis Jumalaa koko elämälläsi - tämän maailman systemiä pitää käynnissä raha. Jumalan valtakuntaa oikeudenmukaisuus ja rakkaus.

kysyn millä viedään Jumalan työtä eteenpäin jos me uskovat eivät eivät anna mitään muuta kuin joskus heitämme roposen, nyt on eri aika kuin silloin vanhaan aikaan, nyt pelataan enempi rahalla evankeliumin eteenpäin viemisellä ja kaikki on kallista,näin minä tämän asian olen käsittänyt.

Kyllä minä ymmärrän tuon hyvän tekeväisyydenkin ja meidän kirkossa toimii ainakin Adra sellaisena ainakin täällä minäkin olen lahjoittanut sinne vaatetavaraa ym ja otan kirkosta pelti purkin ja kun olen täyttänyt sen kolikoilla vien sen takaisin ja otan tyhjän taas täytettäväksi, pari purkkia saan täyteen vuodessa ja he antaa kuitin minkä verran siinä purkissa on ollut, se raha menee Adralle ja toimittaa sen missä apua tarvitaan.

• ........
        anne-elina kirjoitti:

kysyn millä viedään Jumalan työtä eteenpäin jos me uskovat eivät eivät anna mitään muuta kuin joskus heitämme roposen, nyt on eri aika kuin silloin vanhaan aikaan, nyt pelataan enempi rahalla evankeliumin eteenpäin viemisellä ja kaikki on kallista,näin minä tämän asian olen käsittänyt.

Kyllä minä ymmärrän tuon hyvän tekeväisyydenkin ja meidän kirkossa toimii ainakin Adra sellaisena ainakin täällä minäkin olen lahjoittanut sinne vaatetavaraa ym ja otan kirkosta pelti purkin ja kun olen täyttänyt sen kolikoilla vien sen takaisin ja otan tyhjän taas täytettäväksi, pari purkkia saan täyteen vuodessa ja he antaa kuitin minkä verran siinä purkissa on ollut, se raha menee Adralle ja toimittaa sen missä apua tarvitaan.

joissa on naispastoreita. Vaikka kuuluisikon johonkin vapaiden suuntien kirkkoon, niin ei rahallisesti kannata sellaisia tukea joilla on naispastorit.
        Jumalan työtä voi viedä jokainen omalta paikaltaan eteenpäin, ilman kirkollisverojen ja kymmenysten maksuja langenneille kirkoille. Kyllä Alex-kasi on ihan oikeassa.

• ........ kirjoitti:

joissa on naispastoreita. Vaikka kuuluisikon johonkin vapaiden suuntien kirkkoon, niin ei rahallisesti kannata sellaisia tukea joilla on naispastorit.
        Jumalan työtä voi viedä jokainen omalta paikaltaan eteenpäin, ilman kirkollisverojen ja kymmenysten maksuja langenneille kirkoille. Kyllä Alex-kasi on ihan oikeassa.

voi olla suomessa, mutta se ei ole kai niin yleistä muualla maailmalla, en minäkään kannata naista pastoriksi, vaikka olenkin nainen kyllä se mies pastori on parempi onhan mies äänikin voimakkaampi ja kuuluvampi kuin naisen. Tämä on vain minun näkökantani tästä asiasta.

ole lukenut Raamatun kirjoituksista Paavalin kirjettä Efesolaisille, jossa on kirjoitettu: "Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka". (Ef. 4:30).

Eihän tuossa yhteydessä mainita laisinkaan sapatin mahdollisuudesta sinetiksi, niinkuin ei mainita evankeliumissakaan..

En ole vielä tähän päivään mennessä kuullut, että adventistikirkko olisi pakottanut ketään maksamaan kymmenyksensä adventistikirkolle. Niin että mistäpä moisen väitteen tempaisit?

• ...........
        stefanus kirjoitti:

ole lukenut Raamatun kirjoituksista Paavalin kirjettä Efesolaisille, jossa on kirjoitettu: "Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka". (Ef. 4:30).

Eihän tuossa yhteydessä mainita laisinkaan sapatin mahdollisuudesta sinetiksi, niinkuin ei mainita evankeliumissakaan..

En ole vielä tähän päivään mennessä kuullut, että adventistikirkko olisi pakottanut ketään maksamaan kymmenyksensä adventistikirkolle. Niin että mistäpä moisen väitteen tempaisit?

Adventtikirkko ei pakota maksamaan kymmenyksiä adventtikirkolle. Omakohtainen kokemus on siitä kun naisista tuli pastoreita lopetin kymmenysten maksamisen adventtikirkolle, en kuitenkaan ole eronnut kirkosta. Kukaan ei ole tullut kyselemään ja pakottamaan maksamaan kymmenyksiä, ei sitten kukaan, näin on monen muunkin kohdalla.

• naispastoreita
        anne-elina kirjoitti:

voi olla suomessa, mutta se ei ole kai niin yleistä muualla maailmalla, en minäkään kannata naista pastoriksi, vaikka olenkin nainen kyllä se mies pastori on parempi onhan mies äänikin voimakkaampi ja kuuluvampi kuin naisen. Tämä on vain minun näkökantani tästä asiasta.

Adventtikirkolla naispastoreita samoin kuin naisvanhimpia vaikka kuinka. Jääräpäitä ovat naiset täällä poistumaan alttarin takaa saarnailemasta, kun ovat paikkansa saaneet eivät siitä hevin luovu, se vaatisi paljon nöyryyttä tunnustaa virheensä, ja siihen ei kaikista ole.

• Loistonpolku
        stefanus kirjoitti:

Adventtikirkon perusopinkohdissa lukee, että on uhrattava kymmenykset.

>>Me tunnustamme Jumalan omistusoikeuden palvelemalla häntä ja lähimmäisiämme uskollisesti, palauttamalla kymmenykset ja antamalla uhrilahjoja hänen evankeliuminsa julistustyöhön ja hänen seurakuntansa tukemiseen. >>>
        http://www.adventtikirkko.fi/opetus/talhoito.htm

Etkö tätä tiedä?

• 25
        Loistonpolku kirjoitti:

>>Me tunnustamme Jumalan omistusoikeuden palvelemalla häntä ja lähimmäisiämme uskollisesti, palauttamalla kymmenykset ja antamalla uhrilahjoja hänen evankeliuminsa julistustyöhön ja hänen seurakuntansa tukemiseen. >>>

Etkö tätä tiedä?

Eihän tuossa mitään kymmenysten uhraamisesta mainita. Itse keksit.
        Uhrilahjat ovat erikseen, vapaaehtoisia nekin.

Etkö tätä tiedä?

Ei sittenkään. Vaikka kymmenykset ovat yksi opinkohdista seurakuntakäsikirja (jonka osa tämä opinkohtien luettelo on) nimenomaan toteaa, ettei niiden maksaminen ole jäsenyyden ehto.

Eli kymmenykset ovat ja säilyvät vapaaehtoisina, enkä tosiaankaan ole kuullut, että adventtikirkoissa kukaan jahtaisi toisten kymmenysten maksua tai maksamatta jättämisiä.

Kai

• adventisteilla
        anne-elina kirjoitti:

Taannoin he koontuivat yhteisiin kekkereihin. Trans-Euroopan osaston naispastoreiden tapaaminen Newbold College, Englanti 11.-14.9.2009.
        paikalla oli osanottajia mm. Suomesta, Hollannista, Espanjasta, Tanskasta, Ruotsista, Englannista, Norjasta ja aina Albaniasta asti.

• alex-kasi
        anne-elina kirjoitti:

En sano että kirkkoa ei pitäisi tukea myös taloudellisesti, vaan vain että sellaisilla asioilla ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa, eikä sellaisia asioita sen tähden pidä yhdistää myöskään pelastukseen tai esimerkiksi kastelupaukseen.
        Se on mielestäni väärin.
        Huomaa - kirkkoa voi halutessaan tukea monelle muullakin tavalla kuin rahalla - oikeastaan ei raha ratkaise mitään, kyllä Jumala pitää huolen siitä että evankeliumi leviää maailmaan, ei se todellakaan ole ihmisten antamien kymmenysten varassa.

Minun ajatukseni tästä "kymmenyksien Jumalalta varastamisesta" on että Adventtikirkon kymmenystulkinta on suuri erehdys. Mielestäni ei ole oikein vaatia ihmisiltä (jo kastelupauksessa) että he sitoutuvat "vapaaehtoisesti" maksamaan Adventtikirkolle "pyhiä" kymmenyksiään ja jos he eivät "vapaaehtoisesti" maksa niitä se on "Jumalalta varastamista"?? !!

Siis rehellisesti kysyn: Mitä ihmeen vapaaehtoisuutta se sellainen on?
        Minun mielestäni (mistä Adventtikirkko luonnollisesti ei välitä :) Adventtikirkon tulisi nopeasti poistaa kaikki kaste ja muut listansa ja pysytellä ainoastaan Raamatussa - sillä jos eivät ihmiset tukisi kirkkoaan vapaaehtoisesti - ei kymmenysten antaminen "vapaaehtoisen pakon alla" ketään auta.. ja onhan selvää että sellaisissa olosuhteissa on MAHDOTTOMUUS maksaa kymmenyksiään vapaaehtoisesti ja on selvää että monet adventistit tuntevat tämän pakon selkänsä takana - mikään muu ei ole mahdollista.

Sellainenm kymmenysten makasaminen voi jopa saada ei toivottuja seurauksia yksilöiden elämässä, jos he esimerkiksi tuntevat, että he varastavat Jumalalta jos he eivät maksa aika ajoin - jos esimerkiksi joutuvat taloudellisiin vaikeuksiin - joko oman elämänsä seurauksena tai sitten tahtomattaan.

Raamatun periaate on, että vaikka ei kukaan ihminen vajavaisuudessaan koskaan elä täysin oikein Herran edessä on meidän pyrittävä elämään siten että teemme parhaamme omantuntomme mukaan. Kukaan ei voi tehdä enempää kuin yrittää tutkia Jumalan Sanaa ja oppia siitä Jumalan tahtoa. Jos alamme tekemään kaikenlaisia OMIA vaatimus listoja muille - Raamatun lisäksi - teemme vain asiat vaikeammaksi ihmisille - sellaiset listat ovat vain esteenä Raamatun tutkimuksille. Voi vain kysyä hiljaa itseltään että kuinka monet miljoonat ihmiset olisivat Adventtikirkossa jos siellä ei olisi tehty esimerkiksi näitä kastelupauslistoja ja kymmenystulkintoja. Olen aika varma että ilman näitä kummallisuuksia olisi Adventtikirkko paljon suurempi, sillä sen opetukset ovat paljossa oikeita niin kauan kun pysytään Raamatussa.

Miksei ihmiset tukisi omaa kirkkoaan vapaaehtoisesti?

Minä uskon että he tekisivät ja uskon jopa että he tuntisivat enemmän iloa voidessaan tehdä niin - pahoin pelkään että adventtikirkon "varastat Jumalalta jos et maksa - uhka" selän takana maksamiset tuntuvat enemmänkin pakolta kuin vapaaehtoiselta.

Vapaus on Jumalan lahja - jos esimerkiksi... joku ihminen työskentelee kirkkonsa ulkopuolella ihmisten parissa, auttaen heitä heidän vaikeuksissaan ja minä tunnen sellaisia ihmisiä jotka tekevät niin, ilman palkan toivoa tai ilman että edes ottaisivat vastaan palkkaa vaikka sitä heille tarjottaisiin (koska heillä jo niin sanotusti on ruokaa pöydässä joka päivä) - Näiltä ihmisiltä Adventtikirkko haluaisi kymmenykset jos he kuuluisivat Adventtikirkkoon ja sanoisi heille että muussa tapauksessa he varastaisivat Jumalalta.

Itse en voisi koskaan liittyä ajatukseen missä ihmisiä pakotetaan (sillä siitä todellisuudessa on kyse) maksamaan rahaa pelastuksensa tähden. Pelastus on Jumalan teko ja täysin ilmainen - koko lunastus on jo maksettu ja ne jotka niin haluavat ja sen oikeaksi näkevät kyllä seuraavat omaatuntoaan ja tukevat kirkkoaan ilman tätä "vapaaehtoista pakkoakin".

Toivotaan että et ota pahaksesi vaikka olenkin kanssasi erimieltä tässä asiassa..

alex :)

• alex-kasi
        Kai_A kirjoitti:

Ei sittenkään. Vaikka kymmenykset ovat yksi opinkohdista seurakuntakäsikirja (jonka osa tämä opinkohtien luettelo on) nimenomaan toteaa, ettei niiden maksaminen ole jäsenyyden ehto.

Eli kymmenykset ovat ja säilyvät vapaaehtoisina, enkä tosiaankaan ole kuullut, että adventtikirkoissa kukaan jahtaisi toisten kymmenysten maksua tai maksamatta jättämisiä.

Kai

Mutta samaan aikaan ikäänkuin syyllistetään Adventtikirkon jäseniä Jumalan edessä, kun sanotaan, että he varastavat Jumalalta (mikä on vakava asia - vai eikö ole?) jotta he saisivat huonon omantunnon ja maksaisivat tunnollisesti "vapaaehtoisesti" kymmenyksensä.

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8793032/42227094

• 77777
        alex-kasi kirjoitti:

En sano että kirkkoa ei pitäisi tukea myös taloudellisesti, vaan vain että sellaisilla asioilla ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa, eikä sellaisia asioita sen tähden pidä yhdistää myöskään pelastukseen tai esimerkiksi kastelupaukseen.
        Se on mielestäni väärin.
        Huomaa - kirkkoa voi halutessaan tukea monelle muullakin tavalla kuin rahalla - oikeastaan ei raha ratkaise mitään, kyllä Jumala pitää huolen siitä että evankeliumi leviää maailmaan, ei se todellakaan ole ihmisten antamien kymmenysten varassa.

Minun ajatukseni tästä "kymmenyksien Jumalalta varastamisesta" on että Adventtikirkon kymmenystulkinta on suuri erehdys. Mielestäni ei ole oikein vaatia ihmisiltä (jo kastelupauksessa) että he sitoutuvat "vapaaehtoisesti" maksamaan Adventtikirkolle "pyhiä" kymmenyksiään ja jos he eivät "vapaaehtoisesti" maksa niitä se on "Jumalalta varastamista"?? !!

Minun mielestäni (mistä Adventtikirkko luonnollisesti ei välitä :) Adventtikirkon tulisi nopeasti poistaa kaikki kaste ja muut listansa ja pysytellä ainoastaan Raamatussa - sillä jos eivät ihmiset tukisi kirkkoaan vapaaehtoisesti - ei kymmenysten antaminen "vapaaehtoisen pakon alla" ketään auta.. ja onhan selvää että sellaisissa olosuhteissa on MAHDOTTOMUUS maksaa kymmenyksiään vapaaehtoisesti ja on selvää että monet adventistit tuntevat tämän pakon selkänsä takana - mikään muu ei ole mahdollista.

Sellainenm kymmenysten makasaminen voi jopa saada ei toivottuja seurauksia yksilöiden elämässä, jos he esimerkiksi tuntevat, että he varastavat Jumalalta jos he eivät maksa aika ajoin - jos esimerkiksi joutuvat taloudellisiin vaikeuksiin - joko oman elämänsä seurauksena tai sitten tahtomattaan.

Raamatun periaate on, että vaikka ei kukaan ihminen vajavaisuudessaan koskaan elä täysin oikein Herran edessä on meidän pyrittävä elämään siten että teemme parhaamme omantuntomme mukaan. Kukaan ei voi tehdä enempää kuin yrittää tutkia Jumalan Sanaa ja oppia siitä Jumalan tahtoa. Jos alamme tekemään kaikenlaisia OMIA vaatimus listoja muille - Raamatun lisäksi - teemme vain asiat vaikeammaksi ihmisille - sellaiset listat ovat vain esteenä Raamatun tutkimuksille. Voi vain kysyä hiljaa itseltään että kuinka monet miljoonat ihmiset olisivat Adventtikirkossa jos siellä ei olisi tehty esimerkiksi näitä kastelupauslistoja ja kymmenystulkintoja. Olen aika varma että ilman näitä kummallisuuksia olisi Adventtikirkko paljon suurempi, sillä sen opetukset ovat paljossa oikeita niin kauan kun pysytään Raamatussa.

Minä uskon että he tekisivät ja uskon jopa että he tuntisivat enemmän iloa voidessaan tehdä niin - pahoin pelkään että adventtikirkon "varastat Jumalalta jos et maksa - uhka" selän takana maksamiset tuntuvat enemmänkin pakolta kuin vapaaehtoiselta.

Vapaus on Jumalan lahja - jos esimerkiksi... joku ihminen työskentelee kirkkonsa ulkopuolella ihmisten parissa, auttaen heitä heidän vaikeuksissaan ja minä tunnen sellaisia ihmisiä jotka tekevät niin, ilman palkan toivoa tai ilman että edes ottaisivat vastaan palkkaa vaikka sitä heille tarjottaisiin (koska heillä jo niin sanotusti on ruokaa pöydässä joka päivä) - Näiltä ihmisiltä Adventtikirkko haluaisi kymmenykset jos he kuuluisivat Adventtikirkkoon ja sanoisi heille että muussa tapauksessa he varastaisivat Jumalalta.

Itse en voisi koskaan liittyä ajatukseen missä ihmisiä pakotetaan (sillä siitä todellisuudessa on kyse) maksamaan rahaa pelastuksensa tähden. Pelastus on Jumalan teko ja täysin ilmainen - koko lunastus on jo maksettu ja ne jotka niin haluavat ja sen oikeaksi näkevät kyllä seuraavat omaatuntoaan ja tukevat kirkkoaan ilman tätä "vapaaehtoista pakkoakin".

Toivotaan että et ota pahaksesi vaikka olenkin kanssasi erimieltä tässä asiassa..

maksetaan. Annetaanko kymmenykset bruttotuloista, vaiko nettotuloista on lähes ikuinen kysymys ?
        Raamattu opettaa, että joka kymmenes lammas joka kulki paimenen sauvan alitse kuului Jumalalle annettaviin kymmenyksiin.
        Olisiko bruttotuloihin kuuluvana kymmenyksinä otettava huomioon ne pedon syömät lampaat, jotka alkuvuodesta kuuluivat paimenen hoitamaan lammas katraaseen ?
        Otettiinko tämä verotuskohde huomioon sen aikaisessa tuloperusteessa, vai oliko kysymyksessä puhdas nettotulo lammaslaumasta, joka jäi jäljelle ja jota verotettiin ?
        Onko kysymyksessä Jumalan etujen, vaiko papiston etujen tarkka noudattaminen ?

• alex-kasi
        77777 kirjoitti:

maksetaan. Annetaanko kymmenykset bruttotuloista, vaiko nettotuloista on lähes ikuinen kysymys ?
        Raamattu opettaa, että joka kymmenes lammas joka kulki paimenen sauvan alitse kuului Jumalalle annettaviin kymmenyksiin.
        Olisiko bruttotuloihin kuuluvana kymmenyksinä otettava huomioon ne pedon syömät lampaat, jotka alkuvuodesta kuuluivat paimenen hoitamaan lammas katraaseen ?
        Otettiinko tämä verotuskohde huomioon sen aikaisessa tuloperusteessa, vai oliko kysymyksessä puhdas nettotulo lammaslaumasta, joka jäi jäljelle ja jota verotettiin ?
        Onko kysymyksessä Jumalan etujen, vaiko papiston etujen tarkka noudattaminen ?

niin kirkkoa avustetaan sen mukaan kuin voidaan.
        Jos ihmisellä on paljon rahaa hän avustaa kirkkoaan enemmän kuin se jolla pienet tulot ja monta lasta - hänelle ehkä riittää että lakaisee kirkon lattian tai lumet pois kirkon oven edestä. Toisille voi riittää kymmenyksiksi se että auttavat lähimmäisiään, ottavat vaikka ottolapsen ja rakastavat lasta kuin omaansa.
        Ei rikkaan muruset riitä kymmenyksiksi kun taas köyhän ropokin on tarpeeksi.

Siis jos minulta kysytään.. :)

• ex-hirvas
        Loistonpolku kirjoitti:

Etkö tätä tiedä?

raamatullisen perusteen sille, miksi Jumala antoi leeviläisille oikeuden kerätä kymmenyksiä? Mikä oli se syy, ja miksei enää uudessa liitossa ole enää tätä perustetta?

• kymppi pois
        alex-kasi kirjoitti:

---

Millä kirkot pysyvät pystyssa monine velvollisuuksineen?
        - työntekijäin palkat
        - vuokrat
        - kulut
        - yms.

Meillä ei ole verotusoikeutta, kuten valtionkirkolla on, ota se huomioon.

• KIRAMARI KUHA
        naispastoreita kirjoitti:

Adventtikirkolla naispastoreita samoin kuin naisvanhimpia vaikka kuinka. Jääräpäitä ovat naiset täällä poistumaan alttarin takaa saarnailemasta, kun ovat paikkansa saaneet eivät siitä hevin luovu, se vaatisi paljon nöyryyttä tunnustaa virheensä, ja siihen ei kaikista ole.

almuin,lahjotuksin,kymmenyksin,ja testamentoituina lahjoituksina vähäosasille,pyhille,sairaille ja lähetystyöhön!!!,,NIIN TAIVAISSA RIEMUTAAN PUOLESTANNE JA SAATTE TAIVAALLISIA SIUNAUKSIA.

• kiramari kuha
        alex-kasi kirjoitti:

niin kirkkoa avustetaan sen mukaan kuin voidaan.
        Jos ihmisellä on paljon rahaa hän avustaa kirkkoaan enemmän kuin se jolla pienet tulot ja monta lasta - hänelle ehkä riittää että lakaisee kirkon lattian tai lumet pois kirkon oven edestä. Toisille voi riittää kymmenyksiksi se että auttavat lähimmäisiään, ottavat vaikka ottolapsen ja rakastavat lasta kuin omaansa.
        Ei rikkaan muruset riitä kymmenyksiksi kun taas köyhän ropokin on tarpeeksi.

Siis jos minulta kysytään.. :)

,,,että olet oikeilla linjoilla.köyhille,pyhille ja vähäosasille avustusrahat ruokaan,lämpimään kotiin ja perustarpeisiin ja vaatteisiin ja kenkiin rahallisten tukien sijoitukseen adventtikirkoille tulevista rahalahjoituksesta,almuista,ja kymmenyksistä,sillä yleinen köyhyys lisääntyy elintarvikkeiden hintojen nousun myötä!!!auttakaa vähäosaisia lähimmäisiänne.ja lähetystyöhön rahaa kotikäynneille seurakuntalaisten koteihin,jotka ei pääse kirkkoon.ja ulkopuoliseen lähetystyöhön myös.vsisältää vankilat,lastenkodit ja köyhien koulut.LiSÄÄ AVUSTUS RAHAA KEHIIN!!!!!!!te rikkaat,tuntekaatte sääliä,jos omatunto on tallella ja lahjoittakaa varojanne ylitsevuotavasti,niin taivas teidät palkitsee ylen määrin.amen.

• kiramari kuha
        ........... kirjoitti:

Adventtikirkko ei pakota maksamaan kymmenyksiä adventtikirkolle. Omakohtainen kokemus on siitä kun naisista tuli pastoreita lopetin kymmenysten maksamisen adventtikirkolle, en kuitenkaan ole eronnut kirkosta. Kukaan ei ole tullut kyselemään ja pakottamaan maksamaan kymmenyksiä, ei sitten kukaan, näin on monen muunkin kohdalla.

,,,oli jo vanhan ja uuden testamentin aikaan ja ON EDELLEENKIN!!!!!OPETUS LAPSIA jEESUKSEN KRISTUKSEN OMIA PALVELIJOITA, jotka rakentavat myös seurakuntaa ja ovat hyödyksi lähetys työssä.koittakaa jo ymmärtää tämä asia,te mieleltänne köyhät.

• eremith
        alex-kasi kirjoitti:

Se on mielestäni väärin.

Heipä hei Alex todella oli mukava lukea kommenttisi olen aivan samalla kannalla näkemykseni puolelta tuossa kymmenys-asiassa. Se ei todellakaan kuulu Jeesuksen Kristuksen Rakkauden ajan Uuteen Liittoon. Jeesus Kristuksella ja opetuslapsilla oli aivan erilainen systeemi toimia evankeliumin levittämisen ja Jumalan palveluksen edistämiseksi, ja se pohjautui lähes yksinomaan Rakkauteen ja siitä johtuvaan lähimmäisen palvelemiseen, parantamiseen, niin henkisen sisäisen ihmisen kuin ulkonaisenkin ihmisen hyvinvoinnin jouduttamiseksi elämän normaaliin käytäntöön.

Raha arkku joka oli sitä varten, että jos joku halusi heille lahjoittaa, niin kaikki mitä heillä oli tuli aina käyttää vain hädän alaisten auttamiseksi, j.n.e. Siksi Jeesuksen Kristuksen seurakunta olikin köyhäin yhteisö, ja sentähden rikkaiden juutalaisten rabbien halveksima ja vihattu "lahko". Mutta Rakkauden Jumalan kaitsema yhteisö, joka oli antautunut täydellisesti rakkauden palvelukseen Isän Jumalan kutsumusta täyttämään. Jumala ei heiltä vaatinut muuta kuin sydämen luovuttamista, kaikki muu oli tarpeetonta sen arvon rinnalla.

• totuuden etsijä
        Kai_A kirjoitti:

Kai

Jos et maksa kymmenyksiä, niin edt saa osallistua minkäänlaiseen opetus tai virkatehtävään adventtikirkon sisällä, ja alle kirjoittaneelle on huomautettu, muutaman kerran kymmenyksistä jotka ovat jääneet maksamatta ajallaan, samoin eräälle toiselle henkilölle huomaqutettiin samoin. Tämä kyseinen pastori on ollut nyt jo eläkkeellä hyvin pitkään. Hän oli myöskin entinen Toivonlinnan koulun uskonnon opettaja. En kylläkään ole enää A-seurakunnan jäsen.

• totuuden etsijä kirjoitti:

Jos et maksa kymmenyksiä, niin edt saa osallistua minkäänlaiseen opetus tai virkatehtävään adventtikirkon sisällä, ja alle kirjoittaneelle on huomautettu, muutaman kerran kymmenyksistä jotka ovat jääneet maksamatta ajallaan, samoin eräälle toiselle henkilölle huomaqutettiin samoin. Tämä kyseinen pastori on ollut nyt jo eläkkeellä hyvin pitkään. Hän oli myöskin entinen Toivonlinnan koulun uskonnon opettaja. En kylläkään ole enää A-seurakunnan jäsen.

Ensin Alexille kommentti. En ole 30 vuoteen kuullut syyllistäviä kymmenysvetoomuksia... ja sitä ennen useammin lupauksia siunauksista kuin tuomion sävyisiä juttuja. Kolmisenkymmentä vuotta sitten tehtiin jonkinlainen tutkimus jäsenten kymmenysten maksusta jonka mukaan Suomessa noin 40% jäsenistä maksoi kymmenyksiä. Tänään määrä on todennäköisesti alhaisempi.

Sama pätee totuuden etsijän kommenttiin. Mutta onhan jossakin tietenkin voinut olla joku innokas pastori tai jäsen, joka on kuvaamallasi innolla jäsenen kymmenyksiä jahdannut. Luulisin poikkeus jo silloin ja olisi vielä oudonpaa nyt.

:) Kai

Etkö tätä tiedä?

Pyhä Henki on siis annettu sinetiksi uskoville lunastuksen päivään saakka (Ef.4:30), niin mistä sinä "Loistonpolku" sen sapatti sinetin "löysit", josta tuossa aiemmin kerroit?

Koetas nyt saada asia tarkennettua kaikille palstan lukijoille..

• Sillä tunnen adventtiteologian paremmin kuin monikaan suomalainen adventistiopetuksen saanut teologian tohtori. Anti-adventisti on käsittääkseni sellainen henkilö joka ei tunne EGW:n systemaattista teologiaa.

Tietämättömyyttä eli anti-adventismia voidaan vastustaa vaikkapa tutustumalla eurooppalaisen adventismin uusimpiin tuuliin:
      http://www.endtime.net/kinfof.htm
      PS. Piikkiön Toivonlinnasta voi tilata kirjallisena kunkin noista 9 opetusryppäästä.

• anti Luterilainen

mistä hänet tunnistaa ???

• 159

tapasi mukaan asiat päälaelleen. Se on antiadventismia, sano mitä sanot.

• kyllästynyt..
        159 kirjoitti:

tapasi mukaan asiat päälaelleen. Se on antiadventismia, sano mitä sanot.

koko kirjoittelu, kun täällä on sellaisiakin jotka eivät usko edes Raamatun sanaan vaan vääntävät Raamatun Sanankin itsellensä sopivaksi. miksi kuluttaa aikaansa täällä kinasteluun, kun on parempaakin tehtävää.

• kiramari kuha
        kyllästynyt.. kirjoitti:

koko kirjoittelu, kun täällä on sellaisiakin jotka eivät usko edes Raamatun sanaan vaan vääntävät Raamatun Sanankin itsellensä sopivaksi. miksi kuluttaa aikaansa täällä kinasteluun, kun on parempaakin tehtävää.

Jumalan valtakuntaa,niin kaikki tarpeellinen on tuleva ylhältä taivaan armolahjoina sinun osaksesi.olen itse adventisti ja onnelljnen,kun kuulun siihen seurakuntaan!!!liity meihin ,Jumalan sanan palvelijoihin ja tervetuloa seurakunnan lauantai kokouksiin klo 10 aamusta,otamme teidät ilolla vastaan!!!!!!

• eremith
        kiramari kuha kirjoitti:

Jumalan valtakuntaa,niin kaikki tarpeellinen on tuleva ylhältä taivaan armolahjoina sinun osaksesi.olen itse adventisti ja onnelljnen,kun kuulun siihen seurakuntaan!!!liity meihin ,Jumalan sanan palvelijoihin ja tervetuloa seurakunnan lauantai kokouksiin klo 10 aamusta,otamme teidät ilolla vastaan!!!!!!

Ei käy, kun te palvelette vain sanaa, sanat ovat vain sanoja. Mutta minä haluan mennä sellaisten tstävien luokse ja seuraan: Jossa palvellaan Kristusta Rakkauden töillä. "Katso Kristus kadulla kulkee ja Hän kurjia tervehtää. Hän ohi ei kiirehtikkään vaan juttelemaan jää". Kristus on kovin harvoin kirkkojen seinien sisällä, koska hänen ystävänsä ovat usein yksinäiusiä kulkijoita, hyljättyjä, nälkäisiä, asunnottomia, palelevia, orpoja ja kaiken menettäneitä. He eivät enään voi luottaa kehenkään muuhun kuin Kristukseen joka ojentaa auttavan kätensä heille: Tallainen Kristuksen rakkautta jakava Jumalan lähetti tietää/ymmärtää Jumalan Palveluksen oikean tarkoituksen, vain Kristus tuntee Isän Jumalansa tahdon Kristus eli Poika on yhtä Isänsä kanssa Rakkauden palveluksissa. "Mitä Isä tekee sitä Poikakin tekee".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      237
      1568
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      23
      1354
    3. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1306
    4. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      6
      1197
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      978
    6. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      14
      952
    7. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      940
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      915
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      890
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      881
    Aihe