Minä kysyisin adventisteilta

Ana Lyysi

miksi Ellen G White otetaan esiin Adventtikirkon suorittaman kasteen yhteydessä?

7

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • advari

otetaan esiin ja koska uskomme hänessä täyttyvän Ilmestyskirjan ennustuksen oikeasta lopun ajan profeetasta, otamme asian esiin ettei tule yllätyksenä :)

tosin, EGW:n hyväksyminen ei ole kaste-ehto.

advari

• harava

>>EGW:n hyväksyminen ei ole kaste-ehto.>>

Onko todella näin? Jos siis ei usko Ellen G. Whiten olleen profeetan , eikä usko hänen näkyihinsä eikä opetuksiinsa, hyväksyykö adventtikirkko silloinkin jojun jäsenekseen?

• advari.
        harava kirjoitti:

>>EGW:n hyväksyminen ei ole kaste-ehto.>>

Onko todella näin? Jos siis ei usko Ellen G. Whiten olleen profeetan , eikä usko hänen näkyihinsä eikä opetuksiinsa, hyväksyykö adventtikirkko silloinkin jojun jäsenekseen?

koska EGW on adventtikirkon suurin ja ylin totuus.

• 4+2
        advari. kirjoitti:

koska EGW on adventtikirkon suurin ja ylin totuus.

mikäs Jumala sitten on?

• Eiköhän puhuta UPläisten kasteista, jos tilaisuudessa jotakin EGWstä puhutaan. Olen muutamia satoja kasteita adventtikirkon piirissä nähnyt, eikä mieleen tule, että joku olisi EGWstä alkanut tehdä numeroa.

Seurakuntakäsikirjan13 kohtaisessa kastelupauksessa ei EGWtä mainita, joten siltäkään osin ei tämän pitäisi kuulua asiaan.

Adventtikirkon vanha perinne (jo EGWn elinajoilta) on se, ettei jäsenyyden eikä kasteen ehtona ole usko EGWn auktoriteettiin. Raamattu riittää. Eli edellä olevat "advarin" kommentit tulevat todennäköisimmin mustaa huumoria harrastavalta koiranleualta, joka kuuluu adventismin vastustajien leiriin...

Kai

• Ihmettelen vaan. Esim. tänään radio Deissä paapatettiin kahden miehen voimalla T T -opista eikä lainkaan
      kerrottu että se on suoraan ja vain ja ainoastaan Suuresta Taistelusta kopsattu egw:n mielikuvituksen
      tuote. Yleensäkään ei kerrota että on kyseessä adventistien ikiomat tavaramerkkisduojatut opit ja niiden
      alkulähteenä Ellen G.

• 17

No, paljon paapatat sinä itsekin sellaista, mille ei löydy Raamatusta pohjaa. Ja miksi radio Deissä saisi puhua vain sellaista mikä sinua miellyttää. Eikös Suomessa ole sananvapaus voimassa ainakin toistaiseksi vielä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      237
      1568
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      23
      1354
    3. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1306
    4. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      6
      1197
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      978
    6. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      14
      952
    7. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      940
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      915
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      890
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      881
    Aihe