miksi Ellen G White otetaan esiin Adventtikirkon suorittaman kasteen yhteydessä?
Minä kysyisin adventisteilta
7
145
Vastaukset
- advari
otetaan esiin ja koska uskomme hänessä täyttyvän Ilmestyskirjan ennustuksen oikeasta lopun ajan profeetasta, otamme asian esiin ettei tule yllätyksenä :)
tosin, EGW:n hyväksyminen ei ole kaste-ehto.
advari- harava
>>EGW:n hyväksyminen ei ole kaste-ehto.>>
Onko todella näin? Jos siis ei usko Ellen G. Whiten olleen profeetan , eikä usko hänen näkyihinsä eikä opetuksiinsa, hyväksyykö adventtikirkko silloinkin jojun jäsenekseen? - advari.
harava kirjoitti:
>>EGW:n hyväksyminen ei ole kaste-ehto.>>
Onko todella näin? Jos siis ei usko Ellen G. Whiten olleen profeetan , eikä usko hänen näkyihinsä eikä opetuksiinsa, hyväksyykö adventtikirkko silloinkin jojun jäsenekseen?koska EGW on adventtikirkon suurin ja ylin totuus.
- 4+2
advari. kirjoitti:
koska EGW on adventtikirkon suurin ja ylin totuus.
mikäs Jumala sitten on?
Eiköhän puhuta UPläisten kasteista, jos tilaisuudessa jotakin EGWstä puhutaan. Olen muutamia satoja kasteita adventtikirkon piirissä nähnyt, eikä mieleen tule, että joku olisi EGWstä alkanut tehdä numeroa.
Seurakuntakäsikirjan13 kohtaisessa kastelupauksessa ei EGWtä mainita, joten siltäkään osin ei tämän pitäisi kuulua asiaan.
Adventtikirkon vanha perinne (jo EGWn elinajoilta) on se, ettei jäsenyyden eikä kasteen ehtona ole usko EGWn auktoriteettiin. Raamattu riittää. Eli edellä olevat "advarin" kommentit tulevat todennäköisimmin mustaa huumoria harrastavalta koiranleualta, joka kuuluu adventismin vastustajien leiriin...
KaiIhmettelen vaan. Esim. tänään radio Deissä paapatettiin kahden miehen voimalla T T -opista eikä lainkaan
kerrottu että se on suoraan ja vain ja ainoastaan Suuresta Taistelusta kopsattu egw:n mielikuvituksen
tuote. Yleensäkään ei kerrota että on kyseessä adventistien ikiomat tavaramerkkisduojatut opit ja niiden
alkulähteenä Ellen G.- 17
No, paljon paapatat sinä itsekin sellaista, mille ei löydy Raamatusta pohjaa. Ja miksi radio Deissä saisi puhua vain sellaista mikä sinua miellyttää. Eikös Suomessa ole sananvapaus voimassa ainakin toistaiseksi vielä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2371568Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle231354- 961306
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan61197Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9978- 14952
Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86940Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66915- 32890
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43881