Ehkä ensikeväänä näitä saa jo muualtakin kuin Veco Oy:lta..
Jos sähköfillariin joskus päätyisin, niin hyvinä vaihtoehtoina pidän näitä BoostBiken ja Frisbeen pyöriä.
Pyrkijä sähköpyörä:kään ei olisi hullumpi, mutta niiden osien saanti voi olla hankalampaa, vai onko?
Frisbeen pyörissä taitaa olla pisimpään kestävät akut, 80 kilometriä per lataukselta...sama kestävyys lienee
myös BoostBike:n sähkömaastopyörissä.
http://www.google.fi/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=1&ved=0CAcQFjAA&url=http://www.boostbike.fi/&rct=j&q=Boost bike&ei=C-...
http://www.google.fi/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=1&ved=0CBMQFjAA&url=http://www.veco.fi/frisbee-sahkopyorat&rct=j&q=fr...
BoostBike, Frisbee vai Pyrkijä ?
60
14357
Vastaukset
- Esa-Anssi
Hei,
Muitakin myyjiä kyllä löytyy. Esim Salamapyörät ja Salomachine.
Kokemuksesta voin sanoa, että tuo 80km on ihan roskaa. Helkama esim. lupaa 24V10ah akulla 80km, joka ei touteudu kuulemma edes pienimmällä teholla. Salamapyörillä, Boostbikella ja Pyrkijällä 36V10ah akut eli kolmannes enemmän kuin Helkamalla. Joo voi pyörällä päästä yli 80km, kun laitat kilpapolkijan polkemaan yli 25kn/h, niin akkua ei mene lainkaan ;) Itse Tamperelaisena ostin syksyllä Salama Kuninkaan, jolla itse pääsen n. 45-50km tuolla 36V10ah li-on akulla. Aikaisemmin alla oli Nikkeliakullinen sähköpyörä, jossa akkukesto oli tosi huono, että eteenpäin ollaan kyllä menty.
En ymmärtänyt tuota ajatusta varaosista. Maahahntuojalla on aina velvollisuus varaosiin. Mitä isompi firma sen parempi. Esim. Modularbox eli Pyrkijän myyjä on varmasti näistä suurin firma.- '¨'oiyyyrtrhkililipö
Niin siis maahantuojalla, mut eiks Helkaman sähköpyöriin saa varaosia melkeen mistä vaan pyöräkaupasta
tai ainakin useimmista voi käydä kipaisemassa osaset ja jos osat löytyvät kaupan hyllyltä, ei tarvitse odottaa ?
Ezee ja Salamapyörien kuormitus)(Kantavuus on 100Kg... Meitsi painaa yli 100 ((: - toimi.rajala
'¨'oiyyyrtrhkililipö kirjoitti:
Niin siis maahantuojalla, mut eiks Helkaman sähköpyöriin saa varaosia melkeen mistä vaan pyöräkaupasta
tai ainakin useimmista voi käydä kipaisemassa osaset ja jos osat löytyvät kaupan hyllyltä, ei tarvitse odottaa ?
Ezee ja Salamapyörien kuormitus)(Kantavuus on 100Kg... Meitsi painaa yli 100 ((:Olen lukenut muutamia testejä sähköpyöristä ja myös käynyt testaamassa niitä. Ovat muuten loistavia pelejä ja varmasti yleistyvät Suomessa. Kannattaa olla kuitenkin tarkkana ettei osta näitä halpamerkkejä. Voi niissä joitakin hyviäkin yksilöitä olla mutta usein nämä 1000€ pyörät ovat todettu vaarallisiksi ja ongelmapesiksi esimerkiksi Tekniikan Maailman testissä EL Wheel 8 halpapyörältä vääntyi tanko piloille jo muutaman kilmometrin jälkeen. Myös saksalaisissa suurissa testeissä nämä halvimmat merkit ovat osoittautuneet lähes poikkeuksetta roskaksi. Suosittelenkin hieman pidempään säästämämistä jotta saa hyvän kulkupelin. 1000€ on paljon jos ilo ei kestä, edes yhtä kesää. Muuten sähköpyörät on mahtavia pelejä ja oikeita tulevaisuuden kulkuvälineitä. Mielestäni Helkama pudotti sähköpyöriensä hintaa reilusti tälle kesälle. Helkama voitti ainakin selkeästi TM testin ja on ymmärtääkseni pärjännyt myös ulkomailla. Siinä voisi olla hyvä vaihtoehto.
- entäpä
toimi.rajala kirjoitti:
Olen lukenut muutamia testejä sähköpyöristä ja myös käynyt testaamassa niitä. Ovat muuten loistavia pelejä ja varmasti yleistyvät Suomessa. Kannattaa olla kuitenkin tarkkana ettei osta näitä halpamerkkejä. Voi niissä joitakin hyviäkin yksilöitä olla mutta usein nämä 1000€ pyörät ovat todettu vaarallisiksi ja ongelmapesiksi esimerkiksi Tekniikan Maailman testissä EL Wheel 8 halpapyörältä vääntyi tanko piloille jo muutaman kilmometrin jälkeen. Myös saksalaisissa suurissa testeissä nämä halvimmat merkit ovat osoittautuneet lähes poikkeuksetta roskaksi. Suosittelenkin hieman pidempään säästämämistä jotta saa hyvän kulkupelin. 1000€ on paljon jos ilo ei kestä, edes yhtä kesää. Muuten sähköpyörät on mahtavia pelejä ja oikeita tulevaisuuden kulkuvälineitä. Mielestäni Helkama pudotti sähköpyöriensä hintaa reilusti tälle kesälle. Helkama voitti ainakin selkeästi TM testin ja on ymmärtääkseni pärjännyt myös ulkomailla. Siinä voisi olla hyvä vaihtoehto.
1 500e sähköpyörät ?
esimerkiksi Schwinn transit sähköpyörä maksaa tuon verran, voisiko siihen luottaa ?
Käsittääkseni laadukas merkki tuo Schwinn. Onko ? - toimi.rajala
entäpä kirjoitti:
1 500e sähköpyörät ?
esimerkiksi Schwinn transit sähköpyörä maksaa tuon verran, voisiko siihen luottaa ?
Käsittääkseni laadukas merkki tuo Schwinn. Onko ?Olen itsekin käsittänyt että Schwinn on oikein laadukas peli. Se ei lukeudu näihin halpismerkkeihin joissa rahat voivat mennä hukkaan.
- Tyytyväinen myös
toimi.rajala kirjoitti:
Olen itsekin käsittänyt että Schwinn on oikein laadukas peli. Se ei lukeudu näihin halpismerkkeihin joissa rahat voivat mennä hukkaan.
Hyvä pyörä on sellanen josta itse pitää.Edullisissa pyörissä on minusta säästetty kokoonpanossa.Eli pyörän käyttöönotto vie enempi aikaa.Itse pyörä alurungolla ja sähkölaitteineen on kestävyydeltään aikalailla sama kaikissa.Olen nyt ajanut uudella Boostbikella Endurancella reilut 200km.Ei mitään ihmeellistä ole tullut eteen.Alussa ruuveja piti kiristää vähän joka puolelta JO ENNEN AJOA.Nyt pyörä on kuin kalliimmat.Toimii mallikkaasti.Kantavuus hyvä 120kg.Takuuta 2 vuotta.
Lokasuojat vaihdoin heti pitkiin.Olen sen verran klassikko.Jos on pyörässä lokasuojat niin niitten kuuluu olla nimensä mukaisia kanssa.Kävelytoimintonappula saisi olla.Eli ylämäissä jos taluttaa olisi kiva kun pyörä vetäisi itsensä.
Uskon että Helkama ja Shwinn ovat oikein hyviä.Kuten myös Kalkoff ja Sachs Elo. - wqeqgggg
Tyytyväinen myös kirjoitti:
Hyvä pyörä on sellanen josta itse pitää.Edullisissa pyörissä on minusta säästetty kokoonpanossa.Eli pyörän käyttöönotto vie enempi aikaa.Itse pyörä alurungolla ja sähkölaitteineen on kestävyydeltään aikalailla sama kaikissa.Olen nyt ajanut uudella Boostbikella Endurancella reilut 200km.Ei mitään ihmeellistä ole tullut eteen.Alussa ruuveja piti kiristää vähän joka puolelta JO ENNEN AJOA.Nyt pyörä on kuin kalliimmat.Toimii mallikkaasti.Kantavuus hyvä 120kg.Takuuta 2 vuotta.
Lokasuojat vaihdoin heti pitkiin.Olen sen verran klassikko.Jos on pyörässä lokasuojat niin niitten kuuluu olla nimensä mukaisia kanssa.Kävelytoimintonappula saisi olla.Eli ylämäissä jos taluttaa olisi kiva kun pyörä vetäisi itsensä.
Uskon että Helkama ja Shwinn ovat oikein hyviä.Kuten myös Kalkoff ja Sachs Elo.Miten on toteutettu, onko automaattinen, eli ei tarvi pitää mitään vipua pohjassa ?
Pitääkö tunturissa painaa aina vipua pohjaan että ylipäänsä ollenkaan sähkämoottori alkaa käydä ? - cdcdccc
wqeqgggg kirjoitti:
Miten on toteutettu, onko automaattinen, eli ei tarvi pitää mitään vipua pohjassa ?
Pitääkö tunturissa painaa aina vipua pohjaan että ylipäänsä ollenkaan sähkämoottori alkaa käydä ?Eiköhän nuo ole kaikki automaattisia.Moottoriavustus alkaa kun alkaa polkea.(Vähän niinkuin nopeusmittarin toimintaperiaate,tunnistin ja magneetti-systeemi.) Kun lopettaa polkemisen,loppuu moottorin avustuskin.Tai kun nopeus ylittää 25km/h,loppuu moottoriavustus kokonaan.Lisäksi on momentti,jolla saadaan tehoa enmmän silloin kun on raskas polkea,kuten mäkiin.Se kytkeytyy minulla napista erikseen painamalla.Joissakin malleissa on kaasukahva.Sillä saa tarkemmin annosteltua virtaa,jolloin pääsee yhdellä latauksella helpommin pitemälle.Suomeen myydyissä malleissa taitaa olla katkottu joitain johtoja.Mulla keltanen johto näkyy olevan poikkastu.Joku lakiin perustuva juttu varmaan.Tällasten pyörän toimintaa heikentävien toimien vuoksi ei yhdellä latauksella pääse tehtaan ilmoittanmaan matkaan.Luulen asian johtuvan tästä.Pyörän kuuluisi antaa olla sellanen joksi sen on valmistaja suunnitellut.No joo.Tulipa kirjotettua sivustakin aika lailla.
- uusi s.p.
cdcdccc kirjoitti:
Eiköhän nuo ole kaikki automaattisia.Moottoriavustus alkaa kun alkaa polkea.(Vähän niinkuin nopeusmittarin toimintaperiaate,tunnistin ja magneetti-systeemi.) Kun lopettaa polkemisen,loppuu moottorin avustuskin.Tai kun nopeus ylittää 25km/h,loppuu moottoriavustus kokonaan.Lisäksi on momentti,jolla saadaan tehoa enmmän silloin kun on raskas polkea,kuten mäkiin.Se kytkeytyy minulla napista erikseen painamalla.Joissakin malleissa on kaasukahva.Sillä saa tarkemmin annosteltua virtaa,jolloin pääsee yhdellä latauksella helpommin pitemälle.Suomeen myydyissä malleissa taitaa olla katkottu joitain johtoja.Mulla keltanen johto näkyy olevan poikkastu.Joku lakiin perustuva juttu varmaan.Tällasten pyörän toimintaa heikentävien toimien vuoksi ei yhdellä latauksella pääse tehtaan ilmoittanmaan matkaan.Luulen asian johtuvan tästä.Pyörän kuuluisi antaa olla sellanen joksi sen on valmistaja suunnitellut.No joo.Tulipa kirjotettua sivustakin aika lailla.
Kuukaudessa 400km.Helposti auto näköjään jää pihaan nyt kun on sähköpyörä.
- Fileas
uusi s.p. kirjoitti:
Kuukaudessa 400km.Helposti auto näköjään jää pihaan nyt kun on sähköpyörä.
Shwinn, Kalkhoff ja Rixe tehdäänymmmärtääkseni kaikki Derby Cyclen tehtaalla, joka on Euroopan kolmanneksi suurin. Testuaksessa todellinen edelläkävijä. Pyörät voittaneet useitaa testejä Euroopassa. Kalkhoffia myy Larunpyörä Helsingissä ja Rixeä Salamapyörät Tampereella. Jos on rahaa laittaa, niin kyllä Eurooppalaisessa pyörässä on laadukkaammat osat, mutta kyllä nuo kiinalaiset kirivät koko ajan. Esim. Intersportin Nopsa on kiinalainen ja niin kuin Tunturikin. Kiinassa valmistettua Ezeetä myydä ainaostaan vientiin ja osat ovat viimeisen päälle. Suomessa sitä myy Salomachine... Ohjeena kuitenkin, että älä maksa kiinalaisesta eurooppalaisen pyörän hintaa!
- Great fake
toimi.rajala kirjoitti:
Olen lukenut muutamia testejä sähköpyöristä ja myös käynyt testaamassa niitä. Ovat muuten loistavia pelejä ja varmasti yleistyvät Suomessa. Kannattaa olla kuitenkin tarkkana ettei osta näitä halpamerkkejä. Voi niissä joitakin hyviäkin yksilöitä olla mutta usein nämä 1000€ pyörät ovat todettu vaarallisiksi ja ongelmapesiksi esimerkiksi Tekniikan Maailman testissä EL Wheel 8 halpapyörältä vääntyi tanko piloille jo muutaman kilmometrin jälkeen. Myös saksalaisissa suurissa testeissä nämä halvimmat merkit ovat osoittautuneet lähes poikkeuksetta roskaksi. Suosittelenkin hieman pidempään säästämämistä jotta saa hyvän kulkupelin. 1000€ on paljon jos ilo ei kestä, edes yhtä kesää. Muuten sähköpyörät on mahtavia pelejä ja oikeita tulevaisuuden kulkuvälineitä. Mielestäni Helkama pudotti sähköpyöriensä hintaa reilusti tälle kesälle. Helkama voitti ainakin selkeästi TM testin ja on ymmärtääkseni pärjännyt myös ulkomailla. Siinä voisi olla hyvä vaihtoehto.
Onko TM:n testissä ollut koskaan esim. Derby Cyclen tai BH:n pyörää.
toimi.rajala kirjoitti:
Olen itsekin käsittänyt että Schwinn on oikein laadukas peli. Se ei lukeudu näihin halpismerkkeihin joissa rahat voivat mennä hukkaan.
Ostin tänään Schwinn Transit miesten sähköpyörän 12 km:n työmatkoja varten. Hintaa fillarilla oli 1000 €. Laitan tänne käyttökokemuksia muutaman viikon päästä.
electra1340 kirjoitti:
Ostin tänään Schwinn Transit miesten sähköpyörän 12 km:n työmatkoja varten. Hintaa fillarilla oli 1000 €. Laitan tänne käyttökokemuksia muutaman viikon päästä.
Ollut työmatkakäytössä pari kuukautta. Sanalla sano loistopeli! Akku kestää vähintään kaksi edestakaista työmatkaa. Tukeva ajettava ja mukava pysty ajoasento.
- lifebike
Lifebike ehdottomasti. Kohtuu hintainen ja tavallisen pyörän näköinen. 3 vaihdetta ja 3 avustustehoa. Etuveto. "Ruotsalainen" ja hintakin Suomeen rapiat alle tonni. Kokemuksen mukaan vaikuttaa hyvältä. Suomeen tuo www.trendimport.fi muistaakseni.
- boostilla tai ilman
Millanen on Lifebiken takuu.Kun aikoinani olin ostamassa sähköpyörää,ei Lifebikestä saanut selvää mikä takuun pituus on.Liekö muuttunut selvemmäksi?Boostbiken takuu oli selkeästi mainittuna nettisivustossa.Siksi ostin Boostbiken enkä Lifebikeä.Oli toki muitakin vaihtoehtoja,Pyrkijä.
Maastotyöt sujuvat sähköpyörällä.Samalla saa työpaikkaliikuntaa.Autolla tosin pitää ajaa työalueelle,siksi pitkät matkat.Pyörä mukana Corollan takakoslassa.Päivässä kerkiää ajaa sähköpyörällä tollaset 40-60km.Maastopyörän tyyppinen matala 26" renkainen sähköpyörä on tässä työssä sopiva. - Garmin-12
boostilla tai ilman kirjoitti:
Millanen on Lifebiken takuu.Kun aikoinani olin ostamassa sähköpyörää,ei Lifebikestä saanut selvää mikä takuun pituus on.Liekö muuttunut selvemmäksi?Boostbiken takuu oli selkeästi mainittuna nettisivustossa.Siksi ostin Boostbiken enkä Lifebikeä.Oli toki muitakin vaihtoehtoja,Pyrkijä.
Maastotyöt sujuvat sähköpyörällä.Samalla saa työpaikkaliikuntaa.Autolla tosin pitää ajaa työalueelle,siksi pitkät matkat.Pyörä mukana Corollan takakoslassa.Päivässä kerkiää ajaa sähköpyörällä tollaset 40-60km.Maastopyörän tyyppinen matala 26" renkainen sähköpyörä on tässä työssä sopiva.Itse päädyin pitkällisen harkinnan jälkeen tamperelaisen Salamapyörät maahantuomaan Rixe Nancy sähköfillariin. Kyseessä on siis saksalaisen Derby Cyclen valmistama pedelecci. Kyseisen tehtaan muita tuotemerkkejä ovat nykyään mm. Kalkhoff ja Focus. Valintani tein ihan lukuisten europpalaisten pedeleccitestien perusteella.
- raskasjalka
Minulla on ollut Pyrkijä noin 2kk. Ihan hienoista komponenteista koottu pyörä. Levyjarrut Shimanon 6-ketju vaihdetta , joustohaarukka jne. Koeajossa tuntui ihan kätevältä pyörältä jne.
Todellisuutta ostopäätöksen jälkeen: Huolto- ja käyttöohjeet puuttuvat ja niitä pyydettyäni sain kuulla olevani hankala asiakas - muut eivät kuulemma ole sellaisia vaatineet! - ? Kaupan tein osamaksulla - kauppakirjassa ei sitten näy käteishintaa eikä osamaksukorkoa, luotollinen loppuhintakin pitää itse laskea (mites on jos haluaisi suorittaa loppusumman etuajassa? ).
Käyttöönottohuolto heikkotasoinen mm jarrut laahasivat, pinnojen rihtaus tekemättä. Sähkölaiteosasto simahtanut kerran - kytkennöissä kuulemma oli vikaa. Kerran sähköveto jäi päälle vaikka ei polkenut, seurauksena kaatuminen risteykseen pysähdyttäessä. Huolto ei ole löytänyt vian syytä eli se voi joskus toistua.
Sähköpuolen toiminta muutenkin epätasaista, nykimistä ja vetopuolella on kuin olisi jarru ja veto yhtäaikaa päällä. Vauhti hiipuu välillä tasamaalla ja alamäessäkin vaikka polkisi täysillä (huom kyse ei ole ilmiöstä kun vauhti ylittää 25km/h ja avustus kytkeytyy pois päältä) . Sähköavustuksen oltua päällä ei pysty jatkamaan matkaa ilman avustusta sillä "moottorijarrut" jää päälle ja polkeminen muuttuu epämiellyttävän raskaaksi - n. 10min tauko auttaa ilmiöön!? Huolto ei osaa tehdä asialle mitään - eivätkä taida oikein edes uskoa minua.
Vieläkö kiinnostaa - minä miettisin kaksi kertaa - onko kyse yleisestä vaivasta vai oliko minulla ns maanantai kappale?- boostilla tai ilman
Sähköpyörissä on jarrukahvoissa anturi,kahvassa vastaappale.Eli kahvojen kiinteihin osiin menee johdot.Kun vähänkin vääntää kahvaa,menee käsky moottorille ja moottori sammuu.Kahvat eivät saa ajon aikan täristä niin että virta katkeilee moottorista yhtenään.Esim. kaupan kassi pyöränsarvessa voi tehdä temput (oma kokemus).Ihmettelin aikani miksei veto mee päälle.
Polkimien keskiössä on kellotaulumainen kiekko,jossa on magnettipaloja kiinni.Ainutkaan ei saa olla irti tai puuttua.Kun polkee,kiekko pyörii johdollisen anturin ohi.Tällöin moottori saa köskyn toimia.Kun lopettaa poljennan,anturi deaktivoituu ja moottori sammuu.Voit tarkistaa polkimien keskiöön menevää piuhaa.Anturin tulee olla suorassa kulmassamagneetteihin.Boostissa piuha menee polkimien keskiön alapuolitse eturattaan kupeeseen.
TÄYSIN TAKUUSEEN EN MENE TOIMINNASTA,MUTTA ITSE OTAKSUN PYÖRÄNI TOIMIVAN NÄIN. - TyytyväinenHelkamist
boostilla tai ilman kirjoitti:
Sähköpyörissä on jarrukahvoissa anturi,kahvassa vastaappale.Eli kahvojen kiinteihin osiin menee johdot.Kun vähänkin vääntää kahvaa,menee käsky moottorille ja moottori sammuu.Kahvat eivät saa ajon aikan täristä niin että virta katkeilee moottorista yhtenään.Esim. kaupan kassi pyöränsarvessa voi tehdä temput (oma kokemus).Ihmettelin aikani miksei veto mee päälle.
Polkimien keskiössä on kellotaulumainen kiekko,jossa on magnettipaloja kiinni.Ainutkaan ei saa olla irti tai puuttua.Kun polkee,kiekko pyörii johdollisen anturin ohi.Tällöin moottori saa köskyn toimia.Kun lopettaa poljennan,anturi deaktivoituu ja moottori sammuu.Voit tarkistaa polkimien keskiöön menevää piuhaa.Anturin tulee olla suorassa kulmassamagneetteihin.Boostissa piuha menee polkimien keskiön alapuolitse eturattaan kupeeseen.
TÄYSIN TAKUUSEEN EN MENE TOIMINNASTA,MUTTA ITSE OTAKSUN PYÖRÄNI TOIMIVAN NÄIN.sain ainakin ton TM-testivoittajan suomen pyöräkeskus -firmasta: www.pyorakeskus.fi
hinta 1699e ja pyörä tuli kotiin asti koottuna! Kokeilin ajaa useita erimerkkejä, heti putosi pois noi "kotitekoiset" eli vinku-Intiasta tulleet ja harrastelijalaitteet, jotka näyttääkin enemmän mopoilta kun sähköpyöriltä.Noista ISO matka oikeisiin kunnon sähköpyöriin, akut loppuvat heti,pyörät ei kestä ja pahimmillan ne hajoaa jo ekassa ajokerrassa niinkun TM testissä.
Tätä Helkamaa viedään ympäri Eurooppaa, vaikka se kootaan Suomessa Hangossa, ja pärjännyt hyvin isoissakin sähköpyörätesteissä.Toinen vaihtoehto oli pitkään Schwinn transit,joka on myös pärjännyt hyvin testeissä,toisaalta olen ollut 100% tyytyväinen tohon Helkama TE 2800 pyörään,ihan parasta työmatkaajoa! - ..........
TyytyväinenHelkamist kirjoitti:
sain ainakin ton TM-testivoittajan suomen pyöräkeskus -firmasta: www.pyorakeskus.fi
hinta 1699e ja pyörä tuli kotiin asti koottuna! Kokeilin ajaa useita erimerkkejä, heti putosi pois noi "kotitekoiset" eli vinku-Intiasta tulleet ja harrastelijalaitteet, jotka näyttääkin enemmän mopoilta kun sähköpyöriltä.Noista ISO matka oikeisiin kunnon sähköpyöriin, akut loppuvat heti,pyörät ei kestä ja pahimmillan ne hajoaa jo ekassa ajokerrassa niinkun TM testissä.
Tätä Helkamaa viedään ympäri Eurooppaa, vaikka se kootaan Suomessa Hangossa, ja pärjännyt hyvin isoissakin sähköpyörätesteissä.Toinen vaihtoehto oli pitkään Schwinn transit,joka on myös pärjännyt hyvin testeissä,toisaalta olen ollut 100% tyytyväinen tohon Helkama TE 2800 pyörään,ihan parasta työmatkaajoa!Auttaakos toi sähköavustus vielä 7 ja 8 vaihde päällä täydellä teholla, tai jopa alemmilla hyvin nopeuden laskettua alle 25km/h. 3 avustustehoa kun Helkamassa on. Entä js lähdet 8 vaihteella liikkeelle ?
Ainakin Salamapyörissä on siten että isommilla vaihteilla ei avusta yhtä hyvin kuin pienemmillä vaihteilla, tai ainakin mitä jostain olen kuullut. - röd
boostilla tai ilman kirjoitti:
Sähköpyörissä on jarrukahvoissa anturi,kahvassa vastaappale.Eli kahvojen kiinteihin osiin menee johdot.Kun vähänkin vääntää kahvaa,menee käsky moottorille ja moottori sammuu.Kahvat eivät saa ajon aikan täristä niin että virta katkeilee moottorista yhtenään.Esim. kaupan kassi pyöränsarvessa voi tehdä temput (oma kokemus).Ihmettelin aikani miksei veto mee päälle.
Polkimien keskiössä on kellotaulumainen kiekko,jossa on magnettipaloja kiinni.Ainutkaan ei saa olla irti tai puuttua.Kun polkee,kiekko pyörii johdollisen anturin ohi.Tällöin moottori saa köskyn toimia.Kun lopettaa poljennan,anturi deaktivoituu ja moottori sammuu.Voit tarkistaa polkimien keskiöön menevää piuhaa.Anturin tulee olla suorassa kulmassamagneetteihin.Boostissa piuha menee polkimien keskiön alapuolitse eturattaan kupeeseen.
TÄYSIN TAKUUSEEN EN MENE TOIMINNASTA,MUTTA ITSE OTAKSUN PYÖRÄNI TOIMIVAN NÄIN.Boostbikessa on momentintunnistin josta määräytyy koska moottori avustaa, joten pyörä kuluttaa virtaa vain kun kiihdytät tai ylämäki tulee vastaan myös Helkamassa vastaava, ei ole riippuvainen polkimien pyrimisnopeudesta kuten Tunturi ja Schwinn.
- Erkki V
TyytyväinenHelkamist kirjoitti:
sain ainakin ton TM-testivoittajan suomen pyöräkeskus -firmasta: www.pyorakeskus.fi
hinta 1699e ja pyörä tuli kotiin asti koottuna! Kokeilin ajaa useita erimerkkejä, heti putosi pois noi "kotitekoiset" eli vinku-Intiasta tulleet ja harrastelijalaitteet, jotka näyttääkin enemmän mopoilta kun sähköpyöriltä.Noista ISO matka oikeisiin kunnon sähköpyöriin, akut loppuvat heti,pyörät ei kestä ja pahimmillan ne hajoaa jo ekassa ajokerrassa niinkun TM testissä.
Tätä Helkamaa viedään ympäri Eurooppaa, vaikka se kootaan Suomessa Hangossa, ja pärjännyt hyvin isoissakin sähköpyörätesteissä.Toinen vaihtoehto oli pitkään Schwinn transit,joka on myös pärjännyt hyvin testeissä,toisaalta olen ollut 100% tyytyväinen tohon Helkama TE 2800 pyörään,ihan parasta työmatkaajoa!TM testaa kuka sille maksaa. Tässä maassa on monta muutakin huippumerkkiä esim Saksan eniten myyty sähköpyörä (23000 vuodessa) Kalkhoff/Rixe/Focus. Nämä merkit nappaavat palkintoja pyörämessuilla. Jos pärjäät saksassa, on pyörä laadukas. Kummallista ettei nämä koskaan pääse TM:n testeihin, vai? Rixeö saa Salamapyöriltä, Kalkhodia Larunpyörästä.
- advisorinna
Yksi kaveri - seniori - ajaa sillä perusakulla 150 km yhdellä latauksella. Uskomatonta! Sen perustestattu ajomatka on 80 km. Jos haluaa pidempiä matkoja on myös tehokkaampia akkuja.
- Patani
Tavallinen pulliainen ajaa 20km/h,10Ah akulla,25kg pyörällä,250W moottorin avustuksella,ilman suurempaa rasitusta,tuollaiset 60km.Jos ajaa 10Ah akulla 150km,vastaa se ajoa saman matkan ilman avustusta alle 15kg pyörällä.Eli tuo tuttuseniorisi ei tarvi sähköavustusta lainkaan.Enempi hänellä aikaa tuhraantuu,kun joutuu latailemaan akkuja ajon älkeen.
- Salamapyörät
Patani kirjoitti:
Tavallinen pulliainen ajaa 20km/h,10Ah akulla,25kg pyörällä,250W moottorin avustuksella,ilman suurempaa rasitusta,tuollaiset 60km.Jos ajaa 10Ah akulla 150km,vastaa se ajoa saman matkan ilman avustusta alle 15kg pyörällä.Eli tuo tuttuseniorisi ei tarvi sähköavustusta lainkaan.Enempi hänellä aikaa tuhraantuu,kun joutuu latailemaan akkuja ajon älkeen.
Tai ajaa ilmansähköä muut kuin ylämäet tai yli 25km/h, jollioin akkua ei kulu
- Esbotin
Musta tuli frisbisti ja ei kaduta. Mä ajan sillä Euro 7 lla koska en ole pitkä. Pari kertaa ajan siinä 30 kiltsiä ja sitten lataan. Kaks keltasta valoo palaa sillon viel akussa että vielä se vetäis, mutta en tiedä kuin paljo. Ehkä se menis vielä kerran semmosen 30 kiltsii. En kyll ajais entisellä pyörällä niitä matkoja. Nyt on hyvä ku voi jättää auton kotii useasti. Kesä on parasta aikaa ihan selvästi. Talvella ne kylmät sateet on ikäviä. Se Poro niminen Frisbee on kevyempi ja olisin ottanut sen, mutta tässä on tämä seisontatuki semmonen että voi lastata tavaroita kaupasta tullessa hyvin kyytiin. Mä kokeilin kaikkia Vecossa ja sitten otin tän. Mä tykkään pehmeästä satulasta ja säädöt on laitettu aika pystyyn ajoasentoon.
- Pedelecisti
Jos haluatte jouheasti ja kohtuullisen vähäpainoisen pedelecin, niin kehotan tutustumaan niihin keskiömoottorilla varustettuihin vehkeisiin. Niissä tehonsäätö on pehmeätä ja toiminta muutoinkin kovin huomaamatonta ja äänetöntä. Nuo keskiömoottorilaitteet ohjauselektroniikkoineen ovat liki poikkeuksetta Panasonicin valmistamia (ei siis mitään ConhisMotorin tai vastaavia vinguintiaaninapamottoreita kepuleine elektroniikkoineen).
Näitä keskiömoottorisia pedeleccejä tekevät mm. kotimainen Helkama sekä ehkä tunnetuimpana saksalalainen Derby Cycle tuotemerkeillä Kalkhoff ja Rixe. Muitakin Panan sähköverneiden käyttäjiä länsimaisten pedeleccivalmistajien joukosta löytyy.
' - Esbotin
Pedelecisti kirjoitti:
Jos haluatte jouheasti ja kohtuullisen vähäpainoisen pedelecin, niin kehotan tutustumaan niihin keskiömoottorilla varustettuihin vehkeisiin. Niissä tehonsäätö on pehmeätä ja toiminta muutoinkin kovin huomaamatonta ja äänetöntä. Nuo keskiömoottorilaitteet ohjauselektroniikkoineen ovat liki poikkeuksetta Panasonicin valmistamia (ei siis mitään ConhisMotorin tai vastaavia vinguintiaaninapamottoreita kepuleine elektroniikkoineen).
Näitä keskiömoottorisia pedeleccejä tekevät mm. kotimainen Helkama sekä ehkä tunnetuimpana saksalalainen Derby Cycle tuotemerkeillä Kalkhoff ja Rixe. Muitakin Panan sähköverneiden käyttäjiä länsimaisten pedeleccivalmistajien joukosta löytyy.
'Kokeilin noistakin esim kotimaiseksi mainitsemaasi. Frisbee, jonka ostin, miellytti eniten ja toimii hienosti.
- Sun Hugi
Esbotin kirjoitti:
Kokeilin noistakin esim kotimaiseksi mainitsemaasi. Frisbee, jonka ostin, miellytti eniten ja toimii hienosti.
Onnea hankinnallesi.Sille on varmasti enempi käyttöä kuin tavallisella fillarilla.
Mä meen ny sähköpyöräll laulaan karaokeeta.Pitkät matkat näillä main.Siksi nyt jo lähtö.Kiva kun kuuluttaja kuuluttaa "Seuraavaksi:sun hugi!" Hih.Jippo mikä jippo. - Esbotin
Sun Hugi kirjoitti:
Onnea hankinnallesi.Sille on varmasti enempi käyttöä kuin tavallisella fillarilla.
Mä meen ny sähköpyöräll laulaan karaokeeta.Pitkät matkat näillä main.Siksi nyt jo lähtö.Kiva kun kuuluttaja kuuluttaa "Seuraavaksi:sun hugi!" Hih.Jippo mikä jippo.Olen töissä. Tulin sähköpyörällä. Meen kotiin ip. Otan pullon vinkkua ja eväät ja ajan pikku torpalle kaverin luo. Otan iisist.
- >><<
Esbotin kirjoitti:
Olen töissä. Tulin sähköpyörällä. Meen kotiin ip. Otan pullon vinkkua ja eväät ja ajan pikku torpalle kaverin luo. Otan iisist.
Kuin iisist ?
- ebikeilijäkö
>><< kirjoitti:
Kuin iisist ?
iisisti ku insera kts hesarin mainos tänään sähköpyörän laatu ei siitä parane ja hinta kans
- myös frisbisti
Esbotin kirjoitti:
Olen töissä. Tulin sähköpyörällä. Meen kotiin ip. Otan pullon vinkkua ja eväät ja ajan pikku torpalle kaverin luo. Otan iisist.
Vielä ei ole talvi, mutta kohta on jo viileätä. Sähköpyörällä voi ajaa hyvin talvella myös. Jaksaa paremmin vaikka on pehmeää lunta reiteillä. Parhaimmillaan se on kuin helppo rinnelaskettelu. Rasitus suurin piirtein sama ja varsin hauskaa. Pyörä kannattaa pitää sisällä lämpimässä ja varsinkin akku. Jos ajaa tunnin, ei siinä juuri akkukaan ehdi jäähtyä esim 5-10 asteen pakkasessa. Samat varusteet kuin laskettelussa paitsi kengät. Minulla muuten on: Vanha väljähkö rinnehaalari jonka alla riittävästi tavaraa kokemuksen mukaan, nahkasaappaat, Hestra käsineet, Bern talvikypärä, nastarenkaat tietysti, Frisbee sähköpyörä 12 Ah Li akulla. Varsinkin talvella takaveto on tärkeä verrattuna etuvetoon, mutta kyllä etuvetoisellakin ajaa.
- ölhjkhjfhdgar
myös frisbisti kirjoitti:
Vielä ei ole talvi, mutta kohta on jo viileätä. Sähköpyörällä voi ajaa hyvin talvella myös. Jaksaa paremmin vaikka on pehmeää lunta reiteillä. Parhaimmillaan se on kuin helppo rinnelaskettelu. Rasitus suurin piirtein sama ja varsin hauskaa. Pyörä kannattaa pitää sisällä lämpimässä ja varsinkin akku. Jos ajaa tunnin, ei siinä juuri akkukaan ehdi jäähtyä esim 5-10 asteen pakkasessa. Samat varusteet kuin laskettelussa paitsi kengät. Minulla muuten on: Vanha väljähkö rinnehaalari jonka alla riittävästi tavaraa kokemuksen mukaan, nahkasaappaat, Hestra käsineet, Bern talvikypärä, nastarenkaat tietysti, Frisbee sähköpyörä 12 Ah Li akulla. Varsinkin talvella takaveto on tärkeä verrattuna etuvetoon, mutta kyllä etuvetoisellakin ajaa.
Mites akkukesto pakkasella ?
- myös frisbisti
ölhjkhjfhdgar kirjoitti:
Mites akkukesto pakkasella ?
No kuten yllä sanottu. Kun lämpimästä lähtee, niin 5-10 asteen pakkasella ei ehdi tunnissa huomata akun heikkenevän. Se heikkenee kylmetessään - tietysti. Esim 10-15 kilometrin työmatka taittuu ihan hyvin. En ole ajellut yli 15 asteen pakkasessa. Enkä paljon myöskään yli 10 asteen kelillä.
Minulla ei ole tarkkoja prosentteja heikkenemisestä. Mutta esim kännykkä alkaa Lapissa helposti hyytyä, kun on tuntikausia mukana ulkona.
- Mielipidetaämäkin.
> Pyrkijä
>minä miettisin kaksi kertaa - onko kyse yleisestä vaivasta vai oliko
>minulla ns maanantai kappale?
Itselläni ihan toiset kokemukset. Laadukkaat osat, sähköpuoli toimii moitteetta. Ja kaikinpuolin jämäkkä fillari. Suosittelen Pyrkijää. Itse painan 95 kiloa, ja ei mitään ongelmia. - Betamanni.
>sillä "moottorijarrut" jää päälle
Ja se 'moottorijarru' on vain pääsi sisällä. Ei se moottori mitään jarruta. Avusteisen ajon jälkeen vain helposti tuntuu siltä, kun pistät sen mosan kiinni.
Itseasiassa ainakin Pyrkijä e250 on yllättävän kevyt polkea ilman sähköä.- Salamapyörät
Itseasiassa tuo jarrutus on vapaavaihdevika eki ei vaihda ns. vapaalle, vaan on vaihde päällä. Tulee joskus planeettavaihteisiin moottoreihin.
- petelekki
voin suositella schwinn merkkistä pyörää on toshiban akuilla ja hyvä kolme tasoa voimassa.
- janneMäät.
Pyrkijää itse suosittelen. Sitä näyttäisi näkyvän katukuvassakin enemmän kuin muita. Siis tuota valkoista mallia. Pyskijän sivuilla myydään vielä mustan väristä.
- kaameethinnat
katos pyrkijäkauppias päivystää tällä palstalla,
onko kevään romppeet vielä myymättä ?
Ei ihme noilla hinnoilla.- varjovain
Pyrkijä on puhdas kiinan tekele ,kokemusta kahdesta nimäittäin ensimmäisestä ja viimeisestä
- janneMäät.
>katos pyrkijäkauppias päivystää tällä palstalla,
>onko kevään romppeet vielä myymättä ?
>Ei ihme noilla hinnoilla.
Millä hinnoilla. En ole kauppias, olen vain tyytyväinen asiakas. Itseasiassa harmittaa se, kun pyörän oston jälkeen pian sitä olisi saanut 950 euron hintaan. Alennus lienee vieläkin päällä. - holger1
Tilasin Boostbike-sähköpolkupyörän Articomilta (Suomesta), jossa henkilökunta varmaankin teki parhaansa, mutta täytyy sanoa, että aikamoista sekoilua touhu oli: pyörä saapuminen kesti 1,5 kuukautta vaikka rahat menivät heti tilauksen yhteydessä tililtä. Kun pyörä vihdoin saapui, siitä puuttui pyörälukon avaimet. Otin yhteyttä maahantuojaan ja asia hoitui hyvin uuden lukon lähettämisellä.
Varustetasoltaan Boostbike on puutteellisempi kuin normipyörät, mm. soittokello puuttui,eikä tavaratelineessä ollut mitään ylös kääntyvää metallilenkkiä (löysä venymätön nauha oli kai olevinaan tavaroiden kiinnittämistä varten) ja käyttöohjeen korvasi A4-lappunen akun lataamisesta ja joistakin turvallisuusasioista. Hankin kunnon korin pakkarille (Basil Cento), samoin soittokello oli ostettava, eikö lakikin vaadi sellaista.
Boostbiken sähköavusteella ajaminen on sen verran vaivatonta, etten tavalliseen pyörään enää vaihtaisi. Ehkä pyörän suurin heikkous on se, että akku (36V9Ah?) ei kestä tuota valmistajan lupaamaa 80 km; noin 30-35 kilsan paikkeilla akun antama teho alkaa heiketä ja viimeistään 50 kilometrin jälkeen voimat alkavat tosissaan hiipua; vain kerran olen päässyt yhdellä latauksella yli 60 km – tosin olen käyttänyt vauhdin huumaan innostuneena aika paljon kakkosvaihdetta ja sähköt on siten päällä miltei jatkuvasti, tietenkin alamäkiä lukuun ottamatta. Tyhjän akun lataamiseen ei riitä valmistajan mainostama 4 tuntia, 7 tuntia on lähempänä totuutta. - holger2
Ilman sähköavustetta Bootbikella polkeminen on kumman tahmaista, olisiko jokin tunniste tai moottorijarru vastustamassa kitkatonta polkemista. Lisäksi kun poljinta painaa, se usein antaa pienen löysän, ikään kuin vastuksettoman poljinnykäisyn eteenpäin; polkemisvastus ei ole siis tasainen koko ajan, mihin ei meinaa tottua. Tuosta oudosta polkemisvastuksesta johtuen on vaikea kuvitella ajavansa bootsbikea pitkiä matkoja ilman sähköä, lisäksi vielä kun polkeminen tuntuisi vaativan enemmän energiaa kuin tavallisella pyörällä.
Ohjaus on erityisen vakaa ja luotettavan tuntuinen, samoin jarrut vakuuttavat napakkuudellaan. Etuhaarukkajousituksen jäykkyys on epäonnistunut, se lyö pohjiin kovin helposti, jolloin tuntuma epätasaisella on ajoittain epämiellyttävän tärisevä. Leveät renkaat ovat varmaankin monen mieleen, jos ajelee myös sorateillä. Talvikeleillä bootsbike pelittää ainakin renkaiden puolesta.
Sähköavusteessa on totuttelemista, sillä vaaratilanteet ovat mahdollisia, sillä avuste voi tuottaa hallitsemattomia nykäisyjä. Erityisesti jalkakäytävillä ajaessa on tullut monta läheltä piti –tilannetta, kunnes oivalsin ottaa virrat nöyrästi pois, kun on näkyvissä ahdasta pylväiden ja ihmisten väleistä puikkelehtimista. Sähkön päällä ollessa myös liikkeelle lähteminen voi osoittautua vaarallisen ärhäkkääksi. Kun ylämäissä käyttää avustetta, voi intoutua nousemaan mäen päälle kahtakymppiä ja tuolloin seuraava alamäki saattaakin olla vaarallisen vauhdikas – ongelman välttää kun ottaa avusteen pois tai lakkaa polkemasta juuri ennen mäen harjalle nousemista.
Kannattaa harkita, onko tuote hankinnan arvoinen, halpahan laite ei ole – puutteistaan ja omituisuuksistaan huolimatta itse pidän sitä hintansa arvoisena, se vastasi pääosin ennakko-odotuksiani. Pyöräily on saanut uuden vaivattoman ilmeen. - arvostelunkesä0
Kesän Pyrkijä - kokemukset
Ensimmäinen fiilis oli se, että peli veti niin pirusti kun ykkösellä lähti, kun tuolta Modularboxin pihalta Espoosta lähdin:) Tuli melkein skootteri- fiilis. Sai olla jopa tarkkanna tiukkien mutkien kanssa. Sitten kun oppi käyttämään jarruja - eli laittoi käsijarrua hieman pohjaan, niin moottori sammui, niin homma oli ok. Pyrkijässä ei ole kaasukahvaa, enkä sellaista oikeasti osaa edes kaivata.
Yksi ostokriteereistäni oli tyylikäs ulkoasu, ja jengi onkin usein käynyt kyselemässä sitä, että mikä peli tuo on? Tosin otin liian isot Pyrkijä- tarrat valkoisesta rungosta pois (sorry) .
Kokonaisuudessaan suosittelen Pyrkijää. Itse ajelin kesän tuolla 'E 250- mallilla'. Täytyy sanoa, että aika helvetin hauska peli on ollut.
Ja en ole mikään mainostaja, jos joku taas tästä hermostuu.- pyöräpökö
Ostimme puolisoni kanssa keväällä 2017 molemmille Helkama-sähköpyörät
Asoimme 3000 km .Hinta 2000 kpl
Nyt on odo mittarissa 4500km,ilman huolia.
Terveisin Merimaskun esko 76v - Anonyymi
pyöräpökö kirjoitti:
Ostimme puolisoni kanssa keväällä 2017 molemmille Helkama-sähköpyörät
Asoimme 3000 km .Hinta 2000 kpl
Nyt on odo mittarissa 4500km,ilman huolia.
Terveisin Merimaskun esko 76vOstin 2,5v.sitten helkama aino sähköpyörän jolla olen ajanut kesät talvet, huollattanut kahdesti vaikka ei ole ollut vikaakaan. Kesällä akku kestää jopa 140km kun käyttää paljon "ekoa", talvella akku kestää n.75km. Maksoi 2200e ja nyt "odomittarissa" 5500km ja edelleen pelaa kuin unelma. Ostin viime talveksi nastarenkaat mutta eivät haitanneet ajoa.
- Lännen maineikas
Kun kyse on kiinalaisesta pyörästä niin kuin omanikin ,voitaneen sanoa että kyseessä on taivaallisen hyvä ratsu.Siteraan dokumenttisarjaa ,Silkkitie.
- 80089890890
Mikäs niissä kiinalaisissa osissa sitten muka olisi pielessä?
- Lännen maineikas
En tiiä.Ehkä akku.Ajelin boostin litiumpohjaisella akulla 30km ja sitten oli tyhjä.Kaksi muuta omistamaani akkua ok.Jokin tuossa yhdessä pettää.Lataus kestää edelleen yhtä kauan.Eli sen puolesta olen laiskistunut itse polkemaan.Mutta se ei päde noihin kahteen muuhun akkuun.Virtaa kuluu jotenkin läpi/ohi.Olisiko tässä se kiinalaisuus.En tiiä.Tuskin suomalainen olisi paree.Muuta kuin hinnaltaan...onneksi on jemmassa akkuja.Ja itseasiassa toinen käyttämätön s.pyörä jonka ostin viime vuonna.Sitä vaan tulee ostettuu kaiknlaista.Niinku amerikasta dikikamera.Ja lähettivät väärän mallisen.Palautin tulliselvityksineen.Ja neljä päivää niin tuli oikea mali.kansassitystä tul fedex lentokanuunana.
- greippiHyvä
Akun kesto näyttäisi hieman kyllä pienenevän nyt kun on kylmempää. Tosin ei edes varsinaisesti pakkasta. Onko muilla kokemuksia, vai tuntuuko vain, että se akku tyhjenee syksyllä kun on muutenkin kylmää ja pimeää?
- Schwinn transit
Tervehdys arvon sähköpyöräilijät,nyt tarvis pikaseen apua löytää schwinn transittiin uusi akku.Kukahan suomenmaassa moisia välittäisi ja mielummin hyllytavarana,ettei tarttis kuukausia ootella pakettia indokiinasta.Kiitokset etukäteen,lumet sulaa niiiiiin nopeaan.
- Schwinn transit
Schwinn transit kirjoitti:
Tervehdys arvon sähköpyöräilijät,nyt tarvis pikaseen apua löytää schwinn transittiin uusi akku.Kukahan suomenmaassa moisia välittäisi ja mielummin hyllytavarana,ettei tarttis kuukausia ootella pakettia indokiinasta.Kiitokset etukäteen,lumet sulaa niiiiiin nopeaan.
Schwinn akun specsit: Bp-L2410EH2 29,4Vdc 10Ah tavarateline malli.
- diibadaaba.
Schwinn - myyjällä taas pyöriä varastossa, kun täällä mainostaa niin hanakasti:)
- Yamboleena
Pyrkiä ollu 2 v ajanut 500m takapyörä uusittu meni takuuseen, löi tyhjää.
Huonot jarrut.
Boostbike nyt toisena pyöränä tuntuu hyvältä kaupunkipyöränä.
Pyrkiä hyvänä pitkänmatkan pyöränä?- Yamboleena
Pyrkiällä ajoin 5000 km ja lisää tulee!
Kone vääristää - 7000_km
Mikä on Pyrkiä ?
Kuka on sen pyörän Tekiä ja kuka on silloin firman Siotta ?
- Anonyymi
Pyrkijä salsa 700 takuu ei korvaa kuvia osia eikä paljon muutakaan viimeinen pyrkijä kun hankin .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908627
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264788- 504248
- 623817
- 513226
- 503000
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452359Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382223