Suola pois kokonaan!

pirkko raisio

Meidän perheessä on jätetty paljon puhuttu ja epäterveellinen suola kokonaan pois ruokavaliosta. Tällä tavalla opetan lapset terveellisille makutottumuksille heti pienestä pitäen. Ettei sitten vanhempana tarvitsisi syödä verenpainelääkkeitä ym. Moni varmaan ihmettelee kuinka onnistun poistamaan suolan ruokavaliosta. No, se on ihan helppoa. Luopumalla eineksistä ja valmistamalla kaiken itse. Esim. leivän leivon itse, jotta siinä ei olisi suolaa. Juustoja emme syö emmekä käytä voita. Leivän päälle sopii hyvin kasviöljykin! Makkaroita ei leivän päälle laiteta. Itse valmistettu suolaton kypsennetty kirjolohi tai lihamureke on paljon parempaa. Kasviksia ja hedelmiä syömme paljon. Ne ovat turvallisia.

12

852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simo suolanen
    • mites

..... sitten kun lapses menee kouluun ai opiskelemaan - tuskinv oivat suolatonta syödä. Ei taida onnistua kyläilyt tai ravintolareissutkaan teidän perheellänne - KOHTUUTTA voisi noudattaa näissä hölmöilyisäkin.

IHMINENtarvitsee suolaa - tai käy kämäsesti.

• suosituksenantaja

Ei kannata jättää suolaa kokonaan pois. Elimistösi tarvitsee sitä - tai tarkemmin natriumia, jota saat parhaiten suolasta - pari kolme grammaa vuorokaudessa.

Mistä aioitte saada sen?

• pirkko raisio

Kouluun laitan lapsille suolattomat eväät mukaan. Synttäreitä varten valmistan itse perunalastut tai pop-cornit. Ja natriumia saa pieniä määriä kalasta ja lihasta, joten puutteestakaan ei tarvitse huolestua. Runsaalla vedenjuonnilla pidämme elimistön kunnossa! Ravintolalaskuja ei tule myöskään maksettavaksi ja säästyy rahat terveellisemmän ruoan valmistukseen.

• pirkko raisio kirjoitti:

Kouluun laitan lapsille suolattomat eväät mukaan. Synttäreitä varten valmistan itse perunalastut tai pop-cornit. Ja natriumia saa pieniä määriä kalasta ja lihasta, joten puutteestakaan ei tarvitse huolestua. Runsaalla vedenjuonnilla pidämme elimistön kunnossa! Ravintolalaskuja ei tule myöskään maksettavaksi ja säästyy rahat terveellisemmän ruoan valmistukseen.

Ihmettelen mistä aiot löytää ajan tuohon kaikkeen ruuanlaittoon, jos aiemmin on mennyt kaupanleipää ja eineksiä ainakin jonkinverran. Tietty leipäkone auttaa jonkinverran leivänlaittoa, ja monet ruuat valmistuvat aika nopeasti. Mutta, ehkä se onnistuu.

Tarkoitin sillä vedenjuonnin tarkkailemisella, että elkää juoko liikaa, sillä suolat liukenee veteen. Monella normaalia ruokavaliota noudattavalla on liiallisen juomisen takia liian alhaiset suolatasapainot. Helposti tulee juotua vettä "suolaisennälkään", kun yrittää pysyä erossa suolasta, mikä vaan pahentaa sitä vajetta.

Mutta tärkeintä on tarkkailla näkyykö selviä merkkejä suolavajeesta: suolanhimo,huimaus,krampit,hikoilu.

http://www.digitalnaturopath.com/cond/C82473.html

• runsaalla
        pirkko raisio kirjoitti:

"Runsaalla vedenjuonnilla pidämme elimistön kunnossa! "

vedenjuonnilla te juuri pilaatte terveytenne, jos suolan/natriumin saanti on hyvin pientä. Toivottavasti lapsesi oppivat hankkimaan natriuminsa muualta!

Miksi pitää mennä äärimmäisyyksiin? Mikä tähän kansaan on tullut?

• tähänkin

.... lastesuojelu puuttuu. Tämähän saattaa täyttää lievän pahoinpitelyn tai hoidon laiminlyönnin tunnusmerkit.

Tehkää aikuiset ittellenne mitä halutte, mutta säästäkää lapsenne näiltä vouhotuksilta.

• 122
    • ....

http://www.tohtori.fi/?page=4031888&id=9289873

Suolan käyttöä kannattaa vähentää ainoastaan silloin jos lääkäri on todennut korkean verenpaineen eikä muutakaan voi tehdä kuin vähentää runsasta suolankäyttöä.

Muussa tapauksessa suolan vähentäminen vain nostaa sydän- ja verisuonitautiriskiä, koska suola on itseasiassa välttämätöntä ja terveellistä sydämelle. Kaikkein suurin riski on niillä jotka käyttävät vähiten suolaa.

• Anonyymi

Saatanan pahvit! sairaalaan tulee vanhuksia jotka joutuvat suolaliuokselle, koska elimistö tarvitsee suolaa. Missä helvetin todellisuudessa elätte?

• Anonyymi

Ihminen ei elä kokonaan ilman suolaa! Suola on välttämätöntä, mutta vähäinen määrä riittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      86
      5467
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3622
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3189
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      203
      2126
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1931
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      33
      1864
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1823
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1714
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1683
    10. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19