Anoppi+ anoppi+appi -> joukkosota

setämie1982

Todii

Kysytäänpä täältä fiksuja neuvoja.

eli olemme ppuolisoni kanssa olleet yhdessä vuosia ja naimisissa vuodesta 2007. meillä on uusio perhe johon kuuluu 2*6vuotiasta poikaa molemmat toistemme entisistä suhteista. lisäksi meillä on yksi yhteinen liki kaksi vuotias poika..

ongelma 1. minun äitini eli vaimoni anoppi.
ei hyväksy puolisoni lasta eikä yhteistä lastamme. tämä tietysti aiheuttaa suurta kitkaa minun ja puolisoni väliin... ja nyt ollaan jopa laittamassa avioero papereita asian takia.. ja kun puolisoni ei hyväksy äitiäni ollaan pattitilanteessa. onko ainoa vaihtoehto jos haluan jatkaa perhe-elämääni hylätä äitini??

mikä on oikea ratkaisu.. erota vai koittaa.. kun nykyään toiselta puolelta siis minun appi vanhempani on aloittanut saman leikin..

eli alkuun he hyväksyi kaikki lapset tasa vertaisina.. ei enää kun ei toinen nii ei toinenkaan.. järjetön oravanpyörä

nyt sitten appivampani ovat luvanneet uudet huonekalut ym taloudellista tukea puolisolleni jos hän muuttaa.. minulta salassa tietysti..

suvut sekoittaa kaiken.. miten eteen päin.,

106

10908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

      Riippuu siitä mitä haluat elämältäsi: elämän äitisi tossun alla vai elää _omaa_ elämääsi. Kun jotenkin vain tuntuu siltä, että jos kerran haluaa päättää toisen puolisosta ja lahjomalla yrittää tästä päästä eroon, se tulee toistumaan.

      Toki perhe/suku on tärkeä, mutta kyllä aikuisen miehen pitäisi osata laittaa mamma järjestykseen, kyse on kuitenkin sinun ja vaimosi yhteisestä elämästä, ei anopin.

      Varsinkin kun anoppi on ilmeisesti loppujen lopuksi suhteellisen mitättömästä kehittänyt jonkun maailmaan luokan draaman.

      • setämi1982

        traama alkoi siitä että että anoppi ilmoitti teksti viestillä 15min ennen ristiäisiä ettei tule.. ja tästä se sitten lähti.. puolisoni veti herneen nenään OIKEUTETUSTI.. tätä vihan pitoa on jatkunut jo kauan.. lisäksi äitini soitti vaimolleni että alku aikana kävin polkemassa entistäni ja häntä samaan aikaan..

        vittu.. miksen ole itse tajunnut.. se häipyy nyt meen elämästä..

        mut mites sitten mun anoppi.. joka haukkuu mut kun olen saamaton.. rappuset on liukkaat pihassa oli senttilunta. haluun että tyttärelläni on kaikki hyvin.. itse kuitenkin on naimisissa alkoholistin kanssa joka ajanut perheensä ulos pakosalle monta kertaa..

        nyt hän haluaa että tyttärensä muuttaa yksin kahden lapsen kanssa. joilla molemilla eri-isä..
        veikkaisin siksi että pääsee enemmän olemaan tyttärensä kanssa. en tiedä kun en ymmärrä.. no vaimoni ei näe äitinsä toiminnassa väärää kun väittää että ajaa vaan hänen parastaan?!

        meillä kuitenkin molemmilla 6 vuotiaat pojat jotka olleet 2 vuotiaasta yhdessä ja pitää toisiaan veljinä..
        melko hienoa että ne halutaan erottaa...


      • ....................
        setämi1982 kirjoitti:

        traama alkoi siitä että että anoppi ilmoitti teksti viestillä 15min ennen ristiäisiä ettei tule.. ja tästä se sitten lähti.. puolisoni veti herneen nenään OIKEUTETUSTI.. tätä vihan pitoa on jatkunut jo kauan.. lisäksi äitini soitti vaimolleni että alku aikana kävin polkemassa entistäni ja häntä samaan aikaan..

        vittu.. miksen ole itse tajunnut.. se häipyy nyt meen elämästä..

        mut mites sitten mun anoppi.. joka haukkuu mut kun olen saamaton.. rappuset on liukkaat pihassa oli senttilunta. haluun että tyttärelläni on kaikki hyvin.. itse kuitenkin on naimisissa alkoholistin kanssa joka ajanut perheensä ulos pakosalle monta kertaa..

        nyt hän haluaa että tyttärensä muuttaa yksin kahden lapsen kanssa. joilla molemilla eri-isä..
        veikkaisin siksi että pääsee enemmän olemaan tyttärensä kanssa. en tiedä kun en ymmärrä.. no vaimoni ei näe äitinsä toiminnassa väärää kun väittää että ajaa vaan hänen parastaan?!

        meillä kuitenkin molemmilla 6 vuotiaat pojat jotka olleet 2 vuotiaasta yhdessä ja pitää toisiaan veljinä..
        melko hienoa että ne halutaan erottaa...

        Öö, semmoinen kysymys vielä, että haluatteko sinä ja vaimosi olla yhdessä vai ovatko ne vain nuo teidän äitinne, jotka ovat kehittäneet itselleen henkilökohtaisen ongelman siitä, että olette yhdessä? Ja onko äitilläsi jotain oikeata syytä olla pitämättä vaimostasi vai onko hän nyt vain päättänyt inhota tätä?

        Koska jos teillä ei ole mitään sellaista, josta ei selviä kuin eroamalla ja olette onnellisia, niin miksi ihmeessä annatte anoppien noin puuttua elämäänne. Silloin pitäisi tosiaan vain pitää tiukka puhuttelu näille naisille ja painottaa, että teillä on teidän oma elämänne ja jos he eivät sitä hyväksy, niin mikään pakko ei ole pitää yhteyttä. Yllättävän usein se tehoaa, jos näyttää, että oikeasti on tosissaan - tottakai siitä saatetaan tuiskahtaa ensin ja vannottaa ettei "ikinä olla sitten enää missään tekemisissä!!!111angst", mutta saattaa jopa käydä niin, että järki voittaa. No ei tietenkään aina ja välit saattavat mennä lopullisesti pilalle...mutta heikolta tuo tilanne näyttää nytkin, koska tuskin jaksat(te) loppuelämäänne elää anopin tossun alla.


      • +35?'83+++++
        .................... kirjoitti:

        Öö, semmoinen kysymys vielä, että haluatteko sinä ja vaimosi olla yhdessä vai ovatko ne vain nuo teidän äitinne, jotka ovat kehittäneet itselleen henkilökohtaisen ongelman siitä, että olette yhdessä? Ja onko äitilläsi jotain oikeata syytä olla pitämättä vaimostasi vai onko hän nyt vain päättänyt inhota tätä?

        Koska jos teillä ei ole mitään sellaista, josta ei selviä kuin eroamalla ja olette onnellisia, niin miksi ihmeessä annatte anoppien noin puuttua elämäänne. Silloin pitäisi tosiaan vain pitää tiukka puhuttelu näille naisille ja painottaa, että teillä on teidän oma elämänne ja jos he eivät sitä hyväksy, niin mikään pakko ei ole pitää yhteyttä. Yllättävän usein se tehoaa, jos näyttää, että oikeasti on tosissaan - tottakai siitä saatetaan tuiskahtaa ensin ja vannottaa ettei "ikinä olla sitten enää missään tekemisissä!!!111angst", mutta saattaa jopa käydä niin, että järki voittaa. No ei tietenkään aina ja välit saattavat mennä lopullisesti pilalle...mutta heikolta tuo tilanne näyttää nytkin, koska tuskin jaksat(te) loppuelämäänne elää anopin tossun alla.

        no minä nyt haluan pitää perheeni. emäntä on ihan loppu. uskoisin että rakastaa mutta toi paine on ulkopuolelta aika kovaa.. meillä emäntä on huonompi puhumaan kuin minä..


      • neljän äitee
        +35?'83+++++ kirjoitti:

        no minä nyt haluan pitää perheeni. emäntä on ihan loppu. uskoisin että rakastaa mutta toi paine on ulkopuolelta aika kovaa.. meillä emäntä on huonompi puhumaan kuin minä..

        Sinä oma äitisi kuriin ja sano sille suoraan ettei enää ole mitään asiaa teille ängetä, eikä olla puhelimella yhteydessä. Se oikeasti pilaa koko perheen, jos mies on äitinsä tossun alla, meillä meinasi käydä näin, mutta tajusihan tuo, etten minä ole hänen äitinsä kanssa missään tekemisissä. Anoppisikin rauhoittuisi jos saisi tietää että tuo pojassaan roikkuvaan akkaan on nyt napanuora katkaistu.


      • myös vaimo
        neljän äitee kirjoitti:

        Sinä oma äitisi kuriin ja sano sille suoraan ettei enää ole mitään asiaa teille ängetä, eikä olla puhelimella yhteydessä. Se oikeasti pilaa koko perheen, jos mies on äitinsä tossun alla, meillä meinasi käydä näin, mutta tajusihan tuo, etten minä ole hänen äitinsä kanssa missään tekemisissä. Anoppisikin rauhoittuisi jos saisi tietää että tuo pojassaan roikkuvaan akkaan on nyt napanuora katkaistu.

        NÄIN ON! Vaimosikin saa rauhan ja suhde paranee kun olet selkeästi hänen puolellaan. Sitä naiset kaipaa. Ei kuulu päästää äitiä teidän kahden väliin.


      • yguhjik
        neljän äitee kirjoitti:

        Sinä oma äitisi kuriin ja sano sille suoraan ettei enää ole mitään asiaa teille ängetä, eikä olla puhelimella yhteydessä. Se oikeasti pilaa koko perheen, jos mies on äitinsä tossun alla, meillä meinasi käydä näin, mutta tajusihan tuo, etten minä ole hänen äitinsä kanssa missään tekemisissä. Anoppisikin rauhoittuisi jos saisi tietää että tuo pojassaan roikkuvaan akkaan on nyt napanuora katkaistu.

        Seppo Lehto vangittu!

        Meillä Suomessa on ainakin yksi mielipidevanki. Lakimiehensä ja omaisensa kertoivat, että tämä tuomion jo saanut mutta vankilaa vältellyt henkilö otettiin eilen kiinni kesken juhannuksen vieton, vietiin ensin poliisipiiriin ja sitten Oulun vankilaan, mistä matka jatkunee eteenpäin.

        http://richardjarnefelt.blogit.uusisuomi.fi/2010/06/26/mielipidevangin-puolesta/


      • onnea elämässä

        Minäkin huomasin aikoinani, että paras miniä on kuollut miniä, kun mieheni entinen oli kuollut. Nyt sanon, että paras anoppi on kuollut anoppi.

        Olen oppinut tai ottanut opikseni anopeistani, kiitos heille. Kaikki kolme ovat jo kuolleet. Kaikki kolme miestäni ovat olleet ns. "mammanpoikia" ja vähälapsilukuisista perheistä. Ensimmäisestä kusipää miehestäni erosin, toinen kuoli ja kolmannen kanssa elämä on seesteistä. Onneksi sain asua välimatkallisesti kaukana anopeista. Napanuoran katkaisua hyvä yhteiselämä vaatii. Kun tavataan harvemmin, niin tapaamiset ovat silloin ihania jos eivät veny liian pitkiksi. Viimeisin anoppini vieraili joskus luonamme jopa neljä viikkoa(asumme ulkomailla). Ensimmäinen viikko oli taivaasta, toinen viikko vielä mukava, kolmas jo paskaa ja neljännellä odotettiin vain pois lähtöä. Kaipa siihen vaikutti anopin tuntema koti-ikäväkin. Hän kuoli 92 vuotiaana. Mieheni sanoikin äitinsä kiukuttelusta, että olisiko hän sitten onnellinen jos mieheni olisi joku juoppo ja pummi, kun anoppi ei ollut tyytyväinen poikansa uuteen puolisoon tai puolisoon yleensäkään.


      • kokenut samaa
        setämi1982 kirjoitti:

        traama alkoi siitä että että anoppi ilmoitti teksti viestillä 15min ennen ristiäisiä ettei tule.. ja tästä se sitten lähti.. puolisoni veti herneen nenään OIKEUTETUSTI.. tätä vihan pitoa on jatkunut jo kauan.. lisäksi äitini soitti vaimolleni että alku aikana kävin polkemassa entistäni ja häntä samaan aikaan..

        vittu.. miksen ole itse tajunnut.. se häipyy nyt meen elämästä..

        mut mites sitten mun anoppi.. joka haukkuu mut kun olen saamaton.. rappuset on liukkaat pihassa oli senttilunta. haluun että tyttärelläni on kaikki hyvin.. itse kuitenkin on naimisissa alkoholistin kanssa joka ajanut perheensä ulos pakosalle monta kertaa..

        nyt hän haluaa että tyttärensä muuttaa yksin kahden lapsen kanssa. joilla molemilla eri-isä..
        veikkaisin siksi että pääsee enemmän olemaan tyttärensä kanssa. en tiedä kun en ymmärrä.. no vaimoni ei näe äitinsä toiminnassa väärää kun väittää että ajaa vaan hänen parastaan?!

        meillä kuitenkin molemmilla 6 vuotiaat pojat jotka olleet 2 vuotiaasta yhdessä ja pitää toisiaan veljinä..
        melko hienoa että ne halutaan erottaa...

        minulla oli uusioperhe kanssa ...
        mut kun ilmoitin etten tee lisää lapsia niin mieheni äiti eli anoppini maksoi ison summan miehelleni
        vain siksi että eroaisi minusta. vaikka olimme oleet jo 13 vuotta yhdessä. nyt hän pääsee paremin määrää ja elää poikanssa elämää .
        jotkut ei tajuu et lapsien on tarkoituskin muutaa lapsuuden kotoa pois.

        toivon mukaan puolisosi näkee äititsä pyrkimykset päästä märää mitä tyttön elämässä saa olla ja mitä ei.


      • asdew

        vuodesta 1972 ilman sukua...paljon paremmin menee......suku on pahin.


      • mauke78
        myös vaimo kirjoitti:

        NÄIN ON! Vaimosikin saa rauhan ja suhde paranee kun olet selkeästi hänen puolellaan. Sitä naiset kaipaa. Ei kuulu päästää äitiä teidän kahden väliin.

        asiahan on niin että molempien anopit pitää nostaa seinälle ja tehdä selväksi mikä on homman juoni nyt kun on omakin elämä elettävänä eikä olla enää nuoria jotka turvautuu äitiin heti kun tulee pieniäkin ongelmia vastaan.asiat pitää puhua ja selvittää ajoissa ja todellakin tehdä asioiden eteen jotain eikä vain hyssytellä liian pitkään jolloin on saanut omankin elämänsä sekaisin. keskittykää toisiinne ja lapsiinne ja antakaa kaiken muun olla omassa arvossaan vaikka niin että molempien anopit ottavat sen herneen sinne nenään lopullisesti.pitäkää huolta oman elämän laadusta ja uskaltakaa elää omaa elämää täysillä .


      • tätimies93

        todii se riippppuuu kun .....


    • mk

      ja vastaatte omansta elämästänne perheenä älkääkä tavatko puolisoidenne vanhempia ollenkaan ja jso tapaatte teette selväksi että kaikkia lapsia on kohdeltava tasapuolisesti ja mies pitää aina ensiksi vaimonsa puolia ja toisteppäin eli vaimo pitää miehen puolisa ja mies voi aidilleen sanoa suoraan että tuollainen eriarvoistaminen on ihan perseestä ja minun perheen kaikkia osapuolia kohdellaan tasapuolisesti eikä ketään syrjitä. Itsellä naiseni äiti ei hoitanut lastamme pienenä ollenkaan ja vain komenteli niin lapsi huomaa sen kun kasvaa eikä isompana halunnut äidinaidin luona paljon vierailla kun huomasi ettei hänestä pidetty ja onneksi lapsi teki asian anopille käyttäytymisellään selväksi ja itse nautin tilanteestä taysin siemauksin. Tei kyllä omankin kantani selväksi anopille kun ei vierailuilla laittanut tikkia ristiin lapsenlapsen kanssa olemisee ja anoppi otti nokkiinsa mutta minä olin voitonriemuinen.

      • Anoppi minäkin

        Onko huono neuvo ehdottaa, että muuttaisitte sen verran kauas, että muorit eivät pääse joka hetki sekaantumaan teidän elämäänne.

        Kysy vaimoltasi, mitä hän elämältä haluaa, miehen, pojat eli perheensä, vai äidin, puolet pojista ja uudet huonekalut.
        Miten tärkeää sinulle itsellesi perheen yhdessä pysyminen on. Olet varmaan kiintynyt myös toiseen 6-vuotiaaseen, koska olet elänyt hänen kanssa samassa huushollissa jo 4 v.
        Miten lapset kokisivat perheen eron ja veljistä luopumisen.
        Lapset ovat etusijalla, sillä he ovat syyttömät aina aikuisten ihmisten epäsopuun. Lapset sitten maksavat surulla, erolla ja kaipauksella. Heiltä vaaditaan eniten, koska he eivät ymmärrä eroa eivätkä voi mihinkään vaikuttaa.

        Parasta olisi, jos nuo vanhemmat naiset jättäisivät teidät rauhaan.


      • vaihtoehtoja
        Anoppi minäkin kirjoitti:

        Onko huono neuvo ehdottaa, että muuttaisitte sen verran kauas, että muorit eivät pääse joka hetki sekaantumaan teidän elämäänne.

        Kysy vaimoltasi, mitä hän elämältä haluaa, miehen, pojat eli perheensä, vai äidin, puolet pojista ja uudet huonekalut.
        Miten tärkeää sinulle itsellesi perheen yhdessä pysyminen on. Olet varmaan kiintynyt myös toiseen 6-vuotiaaseen, koska olet elänyt hänen kanssa samassa huushollissa jo 4 v.
        Miten lapset kokisivat perheen eron ja veljistä luopumisen.
        Lapset ovat etusijalla, sillä he ovat syyttömät aina aikuisten ihmisten epäsopuun. Lapset sitten maksavat surulla, erolla ja kaipauksella. Heiltä vaaditaan eniten, koska he eivät ymmärrä eroa eivätkä voi mihinkään vaikuttaa.

        Parasta olisi, jos nuo vanhemmat naiset jättäisivät teidät rauhaan.

        Valitettavasti tilanne on se, että kaikkea ei voi saada. Nyt on siis valittava, jatkatteko elämäänne perheenä ilman appivanhempia, vai jatkatteko kumpikin äitienne helmoissa. Haluatko elää mieluummin äitisi vai vaimosi ja lasten kanssa? Jompikumpi on valittava, nyt heti.

        Jos valitset perheesi, anopit joutuvat vuorostaan tekemään valinnan: Pysyttelevätkö teistä erossa vai suostuvatko suhtautumaan teihin uudella tavalla ja kaikki lapset hyväksyen. Nämä ehdot voitte kertoa heille siinä vaiheessa kun lopetatte yhteydenpidon. Riittävän etääntymisen jälkeen voi olla jopa mahdollisuus avata suhteet heihin uudelleen uudella tavalla.

        Monet perheet pystyvät elämään ilman appivanhempia. Lähipiiriin kuuluvat silloin ystävät ja muut sukulaiset, ja sekin on hyvä vaihtoehto. Ainakin parempi kuin se että sukulaiset jatkuvasti myrkyttävät omaa elämäänne.


    • naishenkilö

      Niinkuin moni on jo sanonutkin; kumpi tärkeämpi, lapset ja puoliso vai isovanhemmat?
      Ei todellakaan tunnu olevan muuta vaihtoehtoa kuin selkeä ja selvästi ilmoitettu pesäero edelliseen sukupolveen, joka ei osaa käyttäytyä.
      Tuosta tilanteesta kärsitte te ja ennenkaikkea lapset! Nyt he ovat vielä pieniä, joten toipuvat varmasti vaikka ovathan he vaistonneet oudon ilmapiirin. Lasten kannalta niin tuollatapaa jatkaminen kuin erokin ovat kaikkein kamalimmat ratkaisut. Tulevaisuus on kuitenkin heidän, ei noiden ääliömäisten isovanhempien!
      Jos puolisosi kanssa rakastatte toisianne ja lapsianne...tiedät mitä tehdä!

    • 1.Kor 13

      Ole siis mies ja ota vaimosi irti tuosta kaikesta.
      Keskity täysin itseesi ja vaimoosi..ja lapsiinne.
      Korjaa mitä korjattavissa on teidän välillä..pyydä anteeksi jos on pyydettävää..
      Älä huomioi enää äitisi tai appiperheesi kommentteja.
      Raamattu jopa kehoittaa jättämään kasvuperheet..
      TE olette yksi vaimosi kanssa.
      Älä luovuta, vaan rakasta ja taistele !
      Tyhjänpäiväisiä eroja on liikaa jo..ja niihin kyllästyneenä tämä neuvoni.!

      • Näpit irti

        Raamattu on myös kaytösopas, kuten tästä edellisestä puheenvuorosta ilmenee.

        Aviomiehenä ja isänä olet ikään kuin velvollinen puolustamaan perhettäsi ja seisomaan anoppien ja vaimosi välissä. Tee selväksi päättäväisesti , että perheesi on sinulle etusijalla. Uskoisin, että vaimosikin tuntee samoin, kun olet jämäkkänä mielipiteesi takana. Älä alli näiden riitelevien naisten hajoittaa oman elämäsi ja perheesi tulevaisuutta.
        Tämä asia pitää saada keskusteltua vaimon kanssa kahden ilman tunnekuohuja.

        Aikaisemmin tuolla joku sanoi, että silloin päätösvelvollisuus jää myös anopeille. Heidän tulee päättää itsetykönänsä, haluavatko he omalletunnolleen perheen hajoittamisen, ja mitä se merkitsee heille tulevaisuudessa. Pystyvätkö isovanhemmat korvaamaan lapsenlapsille sen, että koti hajoitettiin heidän itsepäisyytensä ja asioihin sekaantumisensa vuoksi? Anopit voivat kaapata lapset itselleen, mutta uusia vanhempia ei kukaan lapsi koskaan saa. Aina omat on omat.
        Sinulla ei toki ole mitään velvollisuutta pitää näiden naisten puolta, vaan selvität lapsille seikkaperäisesti asian laidan.
        Rehellisyys maan perii.


      • ooook

        Kyllä anopoilla on vahanaikaiset käsitykseet, ja monesti tyhmiä mielipiteitä. kymmenen vuotta viitsin kuunnella anoppia, ja sitten otin etäisyyttä. paremmin menee,kun ei puidä ollenkaan yhteyttä. aina töllimässä ja panettelemassa. Nykyajan naiset ovat kuulemma kertakäyttönaisia. Suku on pahin ja jotkut jopa nauttii kun toisilla menee huonosti. Hankkikaa uusia ystäviä ja eläkää ilman sukulaisia ainakin jonkin aikaa.


    • *pohdintaa*

      meillä ei ole lapsia mutta hänen perheessään asioita hoidetaan juuri kuvaamallasi tavalla. Aikuiset ihmiset käyvät naurettavaa valtataistelua toisten ihmisten kustannuksella, minä en tule häihin jos isäsi tulee, minä en tule lapsen ristiäisiin jos tuon vaimo tulee jne jne. Kukaan ei tunnu huomaavan niitä ihmisiä eivätkä varsinkaan lapsia jotka joutuvat aivan ilman omaa syytään tällaisen naurettavan kissanhännänvedon kiistakapuloiksi. Aikuiset ihmiset ovat piittaamattomia, lapsellisia, itsekkäitä, kypsymättömiä ja täysin kohtuuttomia. Omaan elämään revitään draamaa toisten ihmisten onnen ja mielenterveyden kustannuksella, halutaan olla tärkeitä ja päästä laatimaan säännöt miten toiset saavat olla ja elää.

      Vähän tuntuu että teillä on siellä samanlaista ilmassa.

      Oma ajatukseni on, että teidän kannattaisi aivan ensimmäiseksi istua alas vaimosi kanssa ja laittaa kortit pöytään. Haluatte molemmat onnea itsellenne ja onnellisen ja tasapainoisen lapsuuden kaikille lapsillenne. Ei ole mitään syytä antaa ulkopuolisten pilata koko asiaa. Syyttelyyn ja syyllisten etsimiseen ei ole syytä eikä kannata alkaa keskustelemaan siitä, kuka aloitti ja mitä ja kuka sanoi ensiksi ja kenelle. Se on loputon suo minkä varmaan itsekin jo tiedät. Laatikaa yhdessä pelisäännöt, joiden mukaan perheenne kanssa tekemisissä olevat joutuvat elämään. Tämä koskee sekä sukulaisia että kaikkia muitakin ihmisiä. Perheenjäsenistä ei saa puhua pahaa. Perheenjäseniä ei saa laittaa arvojärjestykseen eikä kohdella eriarvoisesti. Perheenjäseniä pitää kunnioittaa ihmisinä ja lapsina, joilla on oikeus molempiin vanhempiinsa ja hyvään lapsuuteen. Ne ihmiset, jotka eivät suostu käyttäytymään näiden varsin kohtuullisten vaatimuksien mukaan, eivät voi olla perheen kanssa tekemisissä ennen kuin muuttavat käytöstään. Saatatte huomata, että käytös lopulta muuttuu, ei ehkä ihan heti, mutta viikkojen ja kuukausien kuluessa.

      Ettehän voi antaa muiden ihmisten kävellä teidän elämänne, onnenne ja yhteisten suunnitelmien yli? Puolustaisittehan te perhettänne jos joku yrittäisi ajaa ylitsenne maantiejyrällä tai hyökkäisi taloon aseen kanssa? Miksi ette sitten jos joku yrittää saada teitä toisistanne eroon ja toisianne vastaan?

      Sellainenkin ajatus minulla on keskusteluja varten että ei kannata alkaa puhumaan "periaate"asioista joilla ei ole mitään merkitystä. Näitä ovat juuri se, kuka aloitti ja kuka lopetti, kuka teki mitäkin ja mistäkin syystä, oliko joku toinen teko oikeutettu koska joku oli ensin tehnyt jotain ansaitakseen sen jne jne. Nämä keskustelut ovat kuin lasten riidat, ne eivät johda mihinkään yhteisymmärrykseen ja tuloksena on vaan ilmiriita joka vaatii loppuakseen erotuomarin tai aikuisten tapauksessa käräjätuomarin. Kannattaa keskittyä ongelman ratkaisuun ja pitää se koko ajan mielessä. Ratkaisu on se, että sovitaan yhdessä mitä ME haluamme tältä tilanteelta, mikä on se maali ja päämäärä johon ME tähtäämme.

      Loppujen lopuksi yleensä on niin, että kummankin osapuolen täytyy pystyä tekemään yhdessä sovitut pelisäännöt selviksi omille vanhemmilleen. Toisen vanhemmille ei kannata lähteä puhumaan, siinä tulee vaan lisää pahaa verta ja osapuolet saavat lisää syytä syytellä puolisoa oman "kullannupun" elämän pilaamisesta. Kummallakin pitää olla selkärankaa selvittää asia omille vanhemmilleen ja tästäkin täytyy sopia. Se voi tapahtua kasvotusten, puhelimitse tai vaikkapa kirjeellä jos tuntuu liian vaikealta puhua muuten. Kirje vois joskus olla hyväkin vaihtoehto koska kirjeen lukijalla on aikaa sulatella ajatuksia kaikessa rauhassa voimatta heti syytää kaikkia negatiivisia tunteitaan toisen niskaan.

      Tällaisia ajatuksia minulla, toivottavasti asianne selviää.

    • oo mies

      eikä mikään joka asettuu äitinsä puolelle vaimonsa sijaan. Sul on oma perhe nyt, vaimo ja lapset, niistä sun kuuluu pitää huolta, ei äidistäs.

      • exMIniä

        ja sano äitilles suorat sanat...ettei käy eikä soita jos ei osaa käyttäytyä...tai sano että että tuo on jo häirintää ja se on kyläkileto..poliisiin yht jos ei tehoa...vaimosi kyllä tekee siitä jo johtopäätöksen...että olet tärkein ja perheesi pää otat vastuun vaimosta ja lapsista joita teillä on...eikä lapsia erottaa nyt tuon takia...äidit tussa sotkee...niille sanoa suoraan....sinä ensin äiteellees...siitä se alkaa...ja vaimoa tulien nyt kohti elämää eteenpäin,muuten tulee ero ja ei se helppoa ole...meillä anoppi erotti kamalaa siitä syntyi..kyllä vaikeudet on voitattettavaksi ....eikä luovuttaa ja luulla että ero auttaa...siiiinä rikotaan paljon..ne lapset kärsii eniten..melankolisuutta pojallanikin on ollut koko elämänsä ajan vaikka pärjää aikuinen jo on..nyt kun aikaa kulunut nään...että erota ois pitänyt anopista vaan...olla siis vähemmän tekemisissä ei vastata soittoihin eikä nyk..aikaan niihin tekstareihin..antaa anopin yksin riidellä...ei se kauaa jaksa..näin on tsempii ja voimia ja kaikee hyvää elämääsi...perheesi hyväksi laita äitee ruotuun...vaimosi omansa..keskustelun paikka nyt nostaa kissa pöydälle! ei ero oo ratkaisu.


      • tasapuollisuus
        exMIniä kirjoitti:

        ja sano äitilles suorat sanat...ettei käy eikä soita jos ei osaa käyttäytyä...tai sano että että tuo on jo häirintää ja se on kyläkileto..poliisiin yht jos ei tehoa...vaimosi kyllä tekee siitä jo johtopäätöksen...että olet tärkein ja perheesi pää otat vastuun vaimosta ja lapsista joita teillä on...eikä lapsia erottaa nyt tuon takia...äidit tussa sotkee...niille sanoa suoraan....sinä ensin äiteellees...siitä se alkaa...ja vaimoa tulien nyt kohti elämää eteenpäin,muuten tulee ero ja ei se helppoa ole...meillä anoppi erotti kamalaa siitä syntyi..kyllä vaikeudet on voitattettavaksi ....eikä luovuttaa ja luulla että ero auttaa...siiiinä rikotaan paljon..ne lapset kärsii eniten..melankolisuutta pojallanikin on ollut koko elämänsä ajan vaikka pärjää aikuinen jo on..nyt kun aikaa kulunut nään...että erota ois pitänyt anopista vaan...olla siis vähemmän tekemisissä ei vastata soittoihin eikä nyk..aikaan niihin tekstareihin..antaa anopin yksin riidellä...ei se kauaa jaksa..näin on tsempii ja voimia ja kaikee hyvää elämääsi...perheesi hyväksi laita äitee ruotuun...vaimosi omansa..keskustelun paikka nyt nostaa kissa pöydälle! ei ero oo ratkaisu.

        sano samantien myös anopillesi ettei oo tervetullut..


      • tiina65

        ..ei hyväksynyt mieheni entistä vaimoa eikä hyväksy nykyistäkään, Ei nähdä eikä puhuta jos samaan paikkaan joudutaan. Mieheni ei ollut aikoinaan äitinsä kanssa tekemisissä 12 vuoteen kun mikään ei ollut hyvä. Minä yritin ja autoin tyhmyyksissäni alussa mutta kyllä se loppui kun totuus ilmeni. Ei muuten tullut meidänkään vihkitilaisuuteen, ei tullut korttia ei puhelua. Eli paras jättää pahat ihmiset omaan liemeensä muhimaan, selvitään hyvin ilman niitäkin.


    • ankeatäti

      Anopit ovat nyt tehneet suuren virheen ja typeryyden ryhtyesään hämmentämään perhettänne. Sinä ja puolisosi teette vielä suuremman virheen, kun annatte sen tapahtua ja jos sallitte sen jatkumisen.

      Olkaa nyt aikuisia ja asettakaa oma perheenne etusijalle. Te olette perustaneet perheen ja olette vastuussa siitä. Anopeista viis. Jos eivät osaa käyttäytyä niin pysykööt etäämmällä.

      Yleensä ottaen on hyvä, jos anoppeihin ja muihin sukulaisiin ollaan yhteydessä ja edes kohtalaisissa väleissä. Mutta jos on ristiriitatilanne - kuten teillä nyt - niin anopit on syytä jättää kiehumaan omaan liemeensä. Jos äidit eivät osaa irrottautua aikuisten lastensa päsmäröinnistä, niin lapsen on irrttauduttava itse. Vaikka riuhtaisten ja vaikka tekisi kipeää.

      Ja jos hyvin käy, niin anopit oppivat vielä käyttäytymään ja voitte saada välinne toimiviksi. Kaikki hyötyisivät siitä.

    • Uusioperhe

      Siis vain ainut keino selvitä "hengissä" on kyetä keskustelemaan ensimmäisenä sen oman puolison kanssa.

      Myöntäkää toisillenne isovanhemmat eivät kohtele lapsia tasa-arvoisesti, tämä on tilanne johon kumpikaan ei voi vaikuttaa. Oman äidin puolustaminen on kummaltakin kielletty ( ei mitään minun äitini on parempi paskaa)

      Sitten härkää sarvista ja AVOIMEEN keskusteluun kummankin äitien kanssa, sinun anopille voi antaa julkista kiitosta että hän on edes kyennyt kohtelemaan lapsia ihan oikein ( alussa) ja hänee voi vedota että on se kivaa että edes vaimosi vanhemmat osaavat ( harva kehtaa tässä vaiheessa olla julma jatkossa ) Kertoa avoimesti että alunperin sinun äitisi käytös aiheutti kitkaa teidän välille ja ( toivonmukaan ) te haluatte jatkaa mutta toivotte edes toisen puolen olevan teidän tukena jos sinun äitisi ei siihen kykene.

      Ja sitten se vaikeampi osuus, kyllä jos sinä et laita ehdotonta rajaa äidillesi. Käytös muuttuu jos haluaa olla sinun tai sinun lastesi kanssa tekemissä - sinun on valitettavasti valittava puolesi ja uskallettava loukata ( aivan varmasti totuus kirpaisee ) kertomalla kuinka lapsellista ja ala-arvoista hänen käytös on. Todennäköisesti äitisi ei hyväksy nykyistä vaimoasi ja käytös heijastuu lapsiin parhaiten. Vain kysymällä ( vaikka sitten välit menisi) saat selville. Yleensä pienen mökötyskauden jälkeen äiti palaa hieromaan sovintoa sinun kanssasi ja yrittää edes hieman parantaa käytöstä. Varsinkin jos se ensimmäisen lapsesi näkeminen loppuu samalla niin routa porsaan kotia ajaa.

      Luultavasti vaimosi kokee että olet enemmän äitisi kun hänen puolella ja sitä vaikeampi hänen on hyväksyä sinun äitisi. Ja jos hän on kuin hirviö, miksi hänen pitäisi pitää mitään välejä ? Miksi sinä aiheutat sellaista kipua omalle perheelle ? Kun tämä kaksi vuotias kasvaa, hän tulee siitä sinun äitisi käytöksestä kärsimään eniten ( olitpa edelleen naimisissa tai eronnut ) oleko siis valmis uhraamaan oman poikasi tunteet jotta voit pitää yhteyttä omaan äitiisi ?

      Yritä ymmärtää vaimosi asema ja osoita sanoin ja teoin paheksuvasi äitisi moukkamaista käytöstä. Hän siis kiukuttelee omalle pojan pojalle joka on kaksi vuotias ( oletko varma hänen henkisestä tasapainosta)

      Totta hitossa vanhemmat auttavat ( normaalisti ) omaa lasta kun he näkevät hänen kärsivän.

      Mieti siis tarkaan tiukan paikan tullen kumpi loppujen lopuksi merkitsee enemmän äitisi vai vaimosi. Kyse on puhtaasta valtataistelusta ja se kumman puolelle sinä menet ratkaisee voittajan, olemalla hiljaa kun tilanne on tai olematta puuttumatta mene naisen näkökannalta äitisi puolelle tai ainakin jätät oman puolisosi ilman tukea.

      Sinun saama kohtelu appivanhemmilta on vain "vastaveto" jonka tarkoitus on näyttää sinulle että mistä päin tuulee.

      Jos teille tulee ero, muista sinun äitisi ei hyväksy sitä kaksi vuotiasta myöskään silloin. Totuus on useimmilla isovanhemalla on ainan se suosikki ja toinen joka ei ole läheskään yhtään mitään.

      Useimmat miehet kun eivät tajua naisten välistä arvovalta taistelua ja miten oma käytös vaikuttaa tilanteeseen. Useimmiten miehet toteavat vain tilanteen olevan kiusallinen ja yrittävän väistää tilanteet missä pitäisi asiaan sanoa tai tehdä yhtään mitään.

      • setämiesalkuperä

        Taas on parikuukautta vierähtänyt ja homma menee koko ajan enemmän reisille..

        paljon ehti tapahtua. mut heitettiin pihalle omasta kodistani.

        eli homma meni niin että emäntä nalkutti koko ajan meen äidistä vaika siitä ei olisi kuulunut mitään. ja pyysi etsimään oman kämpän.

        no minäpä sitten kolmannen kerran jälkeen sen kämpän hain. samana päivänä kun kerroin puolisolleni että nyt sitten hommasin kämpän. soitti hän äidilleen että nyt se muuttaa.. meni vajaa kahdeksantuntia kun minunanoppini oli avioeropapereiden kanssa käymässä.

        lupasi autot pesukoneet tv:t ym jotta puolisoni ei olisi kanssani tekemisissä.. ( kysyin tätä puolisoltani tämä on kuulemma normaalia että äitinsä haluaa auttaa)

        itse en äitini kanssa ole ollut tekemisissä.

        no oltiin viikko erossa ja sain viestin että rakastaa minua ja jne. nyt pariöytä taas yhdessä. ja suu käy äidistäni vaikkei siitä ole kuulunut mitään.

        en tiedä kuka tässä on hullu ja mikä viisasta. rakastan puolisoani mutta en vaan jaksa.. takana on selvästi jotain muuta.. puolisoni on kertonut kaikille kavereilleen että halvennan häntä.

        anoppi on kuulemma katkera kun synnytys alkoi lähentyä niin nukuin. ( vein kyllä sairaalaan ja olin tukena koko synnytyksen. ja jälkeenkin. oon kuulemma vastuuntunnoton...)

        tää menee niin että muo saa lyödä ja potkia haukkua. sanontakaisin tai suojaan itseäni niin oon väkivaltainen paska. joo tiedän että väkivalta on perseestä.

        mut miks muo saa lyödä ja huutaa mulle??
        nyt tuli päälle kuin yleinensyyttäjä. suojasinitseäni ja otin kädestä kiinni ---> mustelma --> soitto eteenpäin että olen väkivaltainen.

        sain babenbaden tuolin jousesta naamaan sillai et silmä kulmaaukes. kaadoin maahan pidin siinä mustelma ---> olen väkivaltainen..

        ehkä vähän mustavalkoisesti kerrottu mutta kuitenkin tarinoillahan on aina kaksi puolta..

        en tie mikä oon.. ainakin saatanan väsynyt.. mutta kuitenkin rakastan.

        mikähän olis paras ratkaisu.. tuntuu vaan pahalta menettää kaikki..


      • Liina Anniina
        setämiesalkuperä kirjoitti:

        Taas on parikuukautta vierähtänyt ja homma menee koko ajan enemmän reisille..

        paljon ehti tapahtua. mut heitettiin pihalle omasta kodistani.

        eli homma meni niin että emäntä nalkutti koko ajan meen äidistä vaika siitä ei olisi kuulunut mitään. ja pyysi etsimään oman kämpän.

        no minäpä sitten kolmannen kerran jälkeen sen kämpän hain. samana päivänä kun kerroin puolisolleni että nyt sitten hommasin kämpän. soitti hän äidilleen että nyt se muuttaa.. meni vajaa kahdeksantuntia kun minunanoppini oli avioeropapereiden kanssa käymässä.

        lupasi autot pesukoneet tv:t ym jotta puolisoni ei olisi kanssani tekemisissä.. ( kysyin tätä puolisoltani tämä on kuulemma normaalia että äitinsä haluaa auttaa)

        itse en äitini kanssa ole ollut tekemisissä.

        no oltiin viikko erossa ja sain viestin että rakastaa minua ja jne. nyt pariöytä taas yhdessä. ja suu käy äidistäni vaikkei siitä ole kuulunut mitään.

        en tiedä kuka tässä on hullu ja mikä viisasta. rakastan puolisoani mutta en vaan jaksa.. takana on selvästi jotain muuta.. puolisoni on kertonut kaikille kavereilleen että halvennan häntä.

        anoppi on kuulemma katkera kun synnytys alkoi lähentyä niin nukuin. ( vein kyllä sairaalaan ja olin tukena koko synnytyksen. ja jälkeenkin. oon kuulemma vastuuntunnoton...)

        tää menee niin että muo saa lyödä ja potkia haukkua. sanontakaisin tai suojaan itseäni niin oon väkivaltainen paska. joo tiedän että väkivalta on perseestä.

        mut miks muo saa lyödä ja huutaa mulle??
        nyt tuli päälle kuin yleinensyyttäjä. suojasinitseäni ja otin kädestä kiinni ---> mustelma --> soitto eteenpäin että olen väkivaltainen.

        sain babenbaden tuolin jousesta naamaan sillai et silmä kulmaaukes. kaadoin maahan pidin siinä mustelma ---> olen väkivaltainen..

        ehkä vähän mustavalkoisesti kerrottu mutta kuitenkin tarinoillahan on aina kaksi puolta..

        en tie mikä oon.. ainakin saatanan väsynyt.. mutta kuitenkin rakastan.

        mikähän olis paras ratkaisu.. tuntuu vaan pahalta menettää kaikki..

        .. hops, en huomannutkaan lukea tätä. Voi poika parka, liemeen olet joutunut!

        Mies on altavastaaja näissä tilanteissa, vaikka vain puolustaisi itseään.
        Tiedätkö, että miehetkin voivat hakeutua turvakotiin?
        Siis naiset myös osaavat lyödä ja haavoittaa henkisesti.

        Ei tämä asia katso sitä, onko mies vai nainen. Uhria sattuu aina. Ilmeisesti vaimollasi on yhteistyökumppaninaan äitinsä.
        Tuo on aika paha vyyhti, kun vaimosi antaa äitinsä tulla avioliittonne sisään. Se kertoo, että vaimosi ei ole irtautunut lapsuuskodistaan. Hän on henkisesti äitinsä napanuorassa kiinni.
        On isompi juttu lähteä sitä katkomaan.
        Ota joku vanhempi naispuolinen sukulainen tueksesi ja lähde etsimään ensin vaikka kuntasi perheneuvolasta.
        Ja miksikö kehoitan ottamaan vanhemman naisen mukaan? Tämä sosiaalitoimi on niin feministinyt, että nuori isä yksinään on niin turvaton ja suojaton, että jo uskottavuuden vuoksi puolesta puhuja on paikallaan.

        Sinäkin tarvitset fyysisen ja henkisen koskemattomuuden. Se, että on mies, ei tarkoita sitä, että sinua saisi hutkia kuin vierasta sikaa. Ei saa.


      • young lady
        setämiesalkuperä kirjoitti:

        Taas on parikuukautta vierähtänyt ja homma menee koko ajan enemmän reisille..

        paljon ehti tapahtua. mut heitettiin pihalle omasta kodistani.

        eli homma meni niin että emäntä nalkutti koko ajan meen äidistä vaika siitä ei olisi kuulunut mitään. ja pyysi etsimään oman kämpän.

        no minäpä sitten kolmannen kerran jälkeen sen kämpän hain. samana päivänä kun kerroin puolisolleni että nyt sitten hommasin kämpän. soitti hän äidilleen että nyt se muuttaa.. meni vajaa kahdeksantuntia kun minunanoppini oli avioeropapereiden kanssa käymässä.

        lupasi autot pesukoneet tv:t ym jotta puolisoni ei olisi kanssani tekemisissä.. ( kysyin tätä puolisoltani tämä on kuulemma normaalia että äitinsä haluaa auttaa)

        itse en äitini kanssa ole ollut tekemisissä.

        no oltiin viikko erossa ja sain viestin että rakastaa minua ja jne. nyt pariöytä taas yhdessä. ja suu käy äidistäni vaikkei siitä ole kuulunut mitään.

        en tiedä kuka tässä on hullu ja mikä viisasta. rakastan puolisoani mutta en vaan jaksa.. takana on selvästi jotain muuta.. puolisoni on kertonut kaikille kavereilleen että halvennan häntä.

        anoppi on kuulemma katkera kun synnytys alkoi lähentyä niin nukuin. ( vein kyllä sairaalaan ja olin tukena koko synnytyksen. ja jälkeenkin. oon kuulemma vastuuntunnoton...)

        tää menee niin että muo saa lyödä ja potkia haukkua. sanontakaisin tai suojaan itseäni niin oon väkivaltainen paska. joo tiedän että väkivalta on perseestä.

        mut miks muo saa lyödä ja huutaa mulle??
        nyt tuli päälle kuin yleinensyyttäjä. suojasinitseäni ja otin kädestä kiinni ---> mustelma --> soitto eteenpäin että olen väkivaltainen.

        sain babenbaden tuolin jousesta naamaan sillai et silmä kulmaaukes. kaadoin maahan pidin siinä mustelma ---> olen väkivaltainen..

        ehkä vähän mustavalkoisesti kerrottu mutta kuitenkin tarinoillahan on aina kaksi puolta..

        en tie mikä oon.. ainakin saatanan väsynyt.. mutta kuitenkin rakastan.

        mikähän olis paras ratkaisu.. tuntuu vaan pahalta menettää kaikki..

        Hei!

        Tiedän että ero tuntuu pahalta tässä tapauksessa kun rakastaa toista, mutta ette ole suhteessanne tasavertaisia. Vaimosi ei kohtele sua oikein, joten parasta olisi vaan muuttaa ensimmäisen poikasi kanssa pois ja hakea toisen pojan tapaamisoikeutta :)

        Todella kamala tilanne mitä en itse kylläkään kestäisi. Ansaitset parempaa kuin nalkuttavan ja väkivaltaisen vaimon, joka ei koskaan pidä sinun puoliasi. Myös miehen puolia on hyvä pitää joskus.

        Ilmoita vaimollesi hienovaraisesti, että et pysty elää tälläisessä paineessa ja et haluat eron, vaikka kuinka vaimo vannoisi rakastavansa ja muuttuvansa, ei se muutu.

        Toivon sulle voimia ja jaksamisia :) Toivottavasti tästä oli mitään apua.


      • Ei koskaan vihille!

        HYVÄ ANOPIT, PITÄKÄA PUOLENNE. KAVALAT MINIÄT JUONITTELEVAT TAAS TOSI RASKAASTI. VARSINAISET KORPPIKOTKAT, VAROKAA ovat ryöstäneet poikakultanne!.


    • Liina Anniina

      Ettehän te anoppien ja vanhempienne kanssa naimisissa ole!

      Nyt viheltäkää peli poikki koko vanhusten populan suhteen. Siis hiiteen anopit ja apet puolin ja toisin. Teidän liittonne on teidän liittonne eikä kenenkään muun.
      Pistäkääpä koko sopankeitto joukkio karanteeniin vähäksi aikaa, kenties muutama kuukausi jo auttaa.

      Tapaamiset anoppiloihin minimiin. Jos ei mummot ja papat hyväksy lapsenlapsia ja uusiolapsenlapsia tasaveroisesti, niin "hittojako" siitä. Itse vanha porukka eniten kärsii loppupelissä, jos tuossa iässä vielä on varaa koukutteluun.

      Minulle olisi itsestään selvää, että tottakai valitsisin puolisoni ja avioliittoni, enkä antaisi moisten "arvostelutuomareiden" määrätä elämästäni. Suurta typeryyttä on osoittaa kaikesta viattomimpia eli lapsia kohtaan eriarvoisuutta. Lapsi ei voi sellaista käsittää.

      Itse te valitsette sen, annatteko suvun hallita liittoanne. Ei muuta kuin suku jäähylle vähäksi aikaa. Tarvitsette itsetuntoa ja uskoa OMAAN avioliittoonne, se on teidän eikä kenenkään muun...

      sitäpaitsi huomasin että alkup. viesti kirjoitettu jo helmikuussa,

      • alkupsetämies

        helmikuussahan tämä alkoi..


        no kun puolisoni ei ymmärrä tai ei näe mitään väärää siinä hänenäitinsä toiminnassa. KOSKA SE SEN JOSKUS EDES YRITTI vaikkei tosiaan yritä enää. se on aina eriasia jos hänen äitinsä tekee jotain.. syy ettei voi katkaista välejä sine on " se on ainoo ketä ottaa pienintä" vittu siitä että ottaa yhteistämme hoitoon niin saa määrätä mitä teen.. ok en ole aina unelma isä sen myönnän.

        anoppi ei luota ( tosin ei haittaa mun lentoliikennettä mitenkään)
        emännän kaverit vihaa muo ( johtunee siitä että puolisoni muistaa kertoa aina kaikki negatiiviset asiat.)

        oon joko tyhmä tai en ymmärrä. toinen ei yrittänyt koskaan toinen yritti hetken. tää yrittäjä on jumala vaikka mun mielestä aivan yhtä paska kuin toinenkin..(vaikka hetken yritikin)

        no puolisoni esim tänään kun soitin että mitä tehdään ( oltiin pariyötä saman katon alla)
        nii joo mut mun poika ei voi tulla.. jätin tietysti itsekin menemättä. mutta meen äiti on kuulemma myrkyttänyt hänenkin mielensä. ettei hänkään enä hyväksy poikaani. kerroin että kaikki tai ei mitään ja jos ei hyväksy lastani niin meillä ei le puhuttavaa..

        no siitä alkoi peruuttelu.. nyt sitten odottelen soittoa että mitä tapahtuu.

        nii siis meillähän molemmilla on o 6v pojat ja yksi yhteinen(2v).

        hyvin on myrkytetty toisenpää. että hänen oma lapsensa jää toisen varjoon. mulle kaikki on AINA ollut tasapuolisia koska lapsethan on syyttömiä
        omani on kiltti,arka ja rauhallinen
        hänellä adhd silti olen pitänyt kuin omaani, jos sanon vastaan kun hän syyttää poikaani, kysyn että mites toisin päin nii eriasia olen mestari syyllistämään..

        en tiedä mitä tekis...


      • ikäneiti
        alkupsetämies kirjoitti:

        helmikuussahan tämä alkoi..


        no kun puolisoni ei ymmärrä tai ei näe mitään väärää siinä hänenäitinsä toiminnassa. KOSKA SE SEN JOSKUS EDES YRITTI vaikkei tosiaan yritä enää. se on aina eriasia jos hänen äitinsä tekee jotain.. syy ettei voi katkaista välejä sine on " se on ainoo ketä ottaa pienintä" vittu siitä että ottaa yhteistämme hoitoon niin saa määrätä mitä teen.. ok en ole aina unelma isä sen myönnän.

        anoppi ei luota ( tosin ei haittaa mun lentoliikennettä mitenkään)
        emännän kaverit vihaa muo ( johtunee siitä että puolisoni muistaa kertoa aina kaikki negatiiviset asiat.)

        oon joko tyhmä tai en ymmärrä. toinen ei yrittänyt koskaan toinen yritti hetken. tää yrittäjä on jumala vaikka mun mielestä aivan yhtä paska kuin toinenkin..(vaikka hetken yritikin)

        no puolisoni esim tänään kun soitin että mitä tehdään ( oltiin pariyötä saman katon alla)
        nii joo mut mun poika ei voi tulla.. jätin tietysti itsekin menemättä. mutta meen äiti on kuulemma myrkyttänyt hänenkin mielensä. ettei hänkään enä hyväksy poikaani. kerroin että kaikki tai ei mitään ja jos ei hyväksy lastani niin meillä ei le puhuttavaa..

        no siitä alkoi peruuttelu.. nyt sitten odottelen soittoa että mitä tapahtuu.

        nii siis meillähän molemmilla on o 6v pojat ja yksi yhteinen(2v).

        hyvin on myrkytetty toisenpää. että hänen oma lapsensa jää toisen varjoon. mulle kaikki on AINA ollut tasapuolisia koska lapsethan on syyttömiä
        omani on kiltti,arka ja rauhallinen
        hänellä adhd silti olen pitänyt kuin omaani, jos sanon vastaan kun hän syyttää poikaani, kysyn että mites toisin päin nii eriasia olen mestari syyllistämään..

        en tiedä mitä tekis...

        Luettuani huhtikuun viestisi alkaa kiinnittää huomion vaimosi enemmän kuin appivanhemmat. Pikkusieluinen ja putki-ajatteluun on jämähtänyrt vaimosi, kostonhalu kukkii. Eli kysymys: Eiköhän teidän jutussanne kyse ole aivan muusta kuin "appi vanhemmista? Mikähän mahtaa olla TOTUUS vaimosi perimmäisestä tarkoituksesta, näyttää kuin haluaisi erota vaikeimman kautta. Kuinka "vaimosi" muuten käyttäytyy sinua kohtaan? Koetko että hän kuuntelee, arvostaa, tukee ja KESKUSTELEE kanssasi vai kiihtyykö 0-100:n heti kun avaat suusi? Kipeää varmasti tekee mutta enpä tuollaista harpyijaa haikailisi kauaakaan, anteeksi vaan mutta sellaisen vaikutelman teksteistäsi tuli.


    • Järkyttävää

      Jos teidän vanhemmat ovat noin kohtuuttomia, niin kerrot miten paljon se loukkaa ja satuttaa että viattomia lapsia ei hyväksytä.
      Ihan kamalaa ja kamalia ihmisä tuollaiset.
      Todella ymmärrettävää jos vaimosi ei enää sedä äitiäsi. En minäkään sietäisi vastaavassa tilanteessa.
      Jos vanhemmat eivät vieläkään ala käyttäytymään asiallisesti, niin ainoa vaihtoehto on sitten olla olematta tekemisissä heidän kanssaan.
      Sun ja vaimosi tehtävä on pitää toisistanne huolta ja lapsistanne.

    • katri k.

      Vit** kun aikuiset ihmiset ei ajattele miltä lapsista tuntuu...miltä tuntuu olla ei hyväksyttä omassa perheessä !!! Jos vaan saatte vaimonne kanssa asiat vielä yhdessä toimimaan niin jättäkää hetkeksi kaikki mummit ja vaarit sivuun, ette käy kummankaan luona vaan olette vain perheenne kesken ja ilmoitatte että tulette kun olette kaikki hyväksyttyjä. Mikä mies sinä olet kun annat äitisi lekkiä "lapsesi" tunteilla !? Et ilmeisesti itsekkään pidä tätä lasta (nykyisen vaimosi lasta) omanasi, sillä kuka antaisi aikuisen ihmisen polkea omaa lastaan ? Mitä jos äitisi sanoisikin että ei pidä sinun biologisesta lapsestasi ? Mitä siihen sanoisit ? Puolusta kaikkia lapsiasi kuin ne olisivat omiasi koska olet luvannut elää heidän kanssaan ja olla se turvallinen ja aikuinen johon voi luottaa !!! Mammanpoikako olet ?

    • Oma elämä kaikilla

      Meille isovanhemmile ja appivanhemmille ei lastemme perhe-elämä kuulu. Itsekin yritin olla "avuksi" siivoilemalla ja ohjailemalla nuorimmaiseni elämää ja myös hänen puolisonsa. Onneksi tajusin ajoissa ettei se enää minulle kuulu. Annan apua, kun kysyvät.
      On aivan turhaa pitää vihaa, vaikka ei olisi ristiäisiin tullutkaan. Sehän on tämän mummon murhe.
      Mielestäni sinun ja vaimosi pitää olla jonkin aikaa omissa oloissanne molempien vanhemmista ja todellakin tuoda asia molempien puolelle selväksi. Eihän tuollaisesta mitään tule.
      Voisi jopa päinvastoin kysyä mummoilta mitä he tykkäisivät jos heidän elämää tullaan sotkemaan ulkopuolelta.

    • Uusperheen äiti minä

      Kerron pienen esimerkin sinulle, menin naimisiin nuorena tyttönä eronneen miehen kanssa.
      Minun vanhemmat piti hänen lapsiaan ja meidän yhteistä lastamme tasa-arvoisina lapsina.
      Jokainen sai samanarvoisen synttärilahjan, joululahjan, ja jos rahaa jaettiin lapsille jokaiselle saman verran.
      Mieheni entinen anoppi tuli myös minun elämääni, tulimme hyvin toimeen ja sain häneltä lahjaksi matkan koska hoidin hänen lapsenlapsiaan jotka olivat erossa jääneet isälle.
      Mieheni vanhemmat myös pitivät jokaista lasta samanarvoisina, koskaan ei ketään syrjitty mitenkään.
      Eihän ole lasten vika jos vanhemmat eroaa, kaikki lapset on meille rakkaita.

      Kyllä sinun pitäisi tehdä puolisosi kanssa päätös mitä haluatte elämältänne, pyytäkää kaikki riitapukarit teille ja kertokaa että jos ette hyväksy meitä yhtenä perheenä, saatte elää ilman meitä.
      Eiköhän vanhemmat ala ajattelemaan että onko tuo riitely ja erottelu ihan viisasta.
      Ette tervitse heitä elämäänne jos eivät pysty sovussa teidän kanssanne elämään.

      ÄLÄ HYVÄ MIES HYLKÄÄ LAPSIA, HE OVAT SYYTTÖMIÄ..
      ELÄ OMAN PERHEESI KANSSA, PANOSTA TEIDÄN YHTEISEEN ONNEEN.
      VANHUKSET KUOLEE ENNEMMIN KUIN LAPSENNE, HALUATKO SINÄ VIETTÄÄ VANHUUDEN HYLJÄTTYNÄ JOS OLET PERHEESI HAJOITTANUT, LAPSET EI ANNA HEVILLÄ SINULLE SITÄ ANTEEKSI....

    • onko rakkautta

      Ihan ensiksi on tietysti mietittävä, onko oma perheesi kaikkine lapsineen se rakas, jonka haluat pitää? Tämä asia on selvitettävä ensin itselleen ja ja keskusteltava puolisosi kanssa, oletteko samoilla ajatuksilla. Jos rakkautta ja halua yhteiseen perhe-elämään on, on varmaan paras hoitaa suku sitten. Olkaa vahvoja, kutsukaa kaikki aikuiset (ilman lapsia) saman pöydän ääreen, kertokaa, mitä mieltä itse olette OMASTA suhteestanne. Kertokaa heille, kuinka satuttaa lähipiirin kitkat, ja kertokaa omasta rakkaudestanne ja onnellisesta uusperheen elämästänne. Jättäkää pallo sitten anopeille ja apeille. Tyhmiä ne ovat, jos eivät herää katsomaan peiliin ja kannustamaan perhettänne. Silloin teette omat ratkaisunne, oli se "äiti tai anoppi"...

    • toivottavasti auttaa

      Olette menneet keskenänne naimisiin tosimielessä. Teidän on nyt keskusteltava vakavasti keskenänne mitä te todella haluatte - ollako yhdessä perheenä vai vanhempienne pompoteltavana. Muistutan että tässä tilanteessa ovat myös lapsenne mukana. Itse pitäisin ehdottomasti kiinni perheestä: siis suhteestanne ja lapsistanne ja eläisin perheen kanssa yhteistä elämää vanhemmistanne riippumatta. Tämä että perhe pysyy yhdessä eikä hajoa on ensiarvoisen tärkeää jo lastenkin takia. Puhun asiasta kokemuksesta.
      Kyllä ne isovanhemmat nyt vikisevät mutta rauhoittuvat kun eivät itse aiheuttamansa välirikon vuoksi näekään enää lastenlapsiaan. Lastenlapsia heillä kummallakin tulee ikävä ajan myötä, joten kyllä ne isovanhemmat aikanaan ottavat teidän perheeseen yhteyttä kunhan ovat ylpeytensä ja noloutensa nielleet. Sekin on aikuistumista ja elämän viisautta, että vanhempanne antavat teidän perheenä elää omaa elämäänne omalla tavallanne, eivätkä puutu siihen, saati elä omaa elämäänsä teidän perheenne kautta. Heidän on korkea aika aikuistua! Älkää antako omien vanhempienne pompottaa ja määräillä elämäänne, te olette jo aikuisia ja vanhempienne olisi pitänyt jo ajat sitten päästää teistä irti elämään omaa elämäänne. Vanhempienne on hankittava omalle elämälleen muuta sisältöä ts. hankkia oma elämä eikä elää teidän perheenne kautta. Muutoin omat elämänne on loppuiäksenne pilalla, vaikka eroisittekin, aina vanhempanne ovat niskanne päällä pompottelemassa teitä. Älkää lähtekö tähän mukaan vaan pysykää perheenä, jo lapsetkin tarvitsevat teitä perheenä. Pysykää vahvoina heidän takiaan älkääkä erotko!

    • tutulta

      Erosin 2,5 vuotta sitten. Puolisoni vanhemmat eivät selvästikään hyväksyneet minua, eivät kyllä tuntuneet hyväksyvän ketään kolmesta lapsensa puolisosta sen kummemmin. Sekaantuivat selkäni takana lähes kaikkeen elämiseemme aina häiden järjestelyistä lähtien, vaikka maksoin ne itse, kun emäntäni oli käytännössä vararikossa. Sitä puolisokeutta piisasi kaikkiaan 3,5 ja häistä vajaat 2,5 vuotta. Nyt olen ollut yksin 2,5 vuotta. Ei niin kovin terveellistä tämäkään, mutta parempi hyvin yksin kuin huonosti kaksin. Parisuhteita on ollut, mutta arvet on vieläkin turhan tuoreet. Huono parisuhde syö omanarvontunnon ja puree miehisyyteen. Naiset ovat tässä suhteessa helpommassa asemassa. He näyttävät pystyvän hyppäämään suhteesta toiseen kuin apina liaanilla, mikä ei välttämättä tunteikkaalta mieheltä onnistu. Suvun ei pitäisi sekaantua perheiden sisäisiin asioihin, vaan antaa tukea. Jokainen joutuu kuitenkin elämään elämänsä enemmän ja vähemmän itse.

    • HEI !
      Uusioperheessä, kuten kaikissa avioliitoissa on MIEHELLÄ VASTUU ! Muut ovat sivuhenkilön rooleissa,
      vaimo on yhtä lihaa miehen kanssa...SIIS HE OVAT YKSI ! Nyt kaikki, mitä tulee ulkoapäin, on joko
      hajoittavaa tai kokoavaa...siis nyt on haj. kyse..? Sana sanoo selkeästi todellakin miehellä olevan vastuun
      J:Lan ja ihmisten ...myös yhteiskunnan edssä ! MIES EROTKOON ISÄSTÄÄN JA ÄIDISTÄÄN JA YHTYKÖÖN
      VAIMOONSA JA HE OVAT YKSI LIHA ! Miehen vanhempien sekaantuminen on se vakavampi "juttu"...
      se tulisi eliminoida...EI ERO OLE RATKAISU...lisää ongelmia tulee sitä kautta...Itsekkin uusioperheellisenä
      isänä , joudun välillä puun ja kuoren väliin, mutta ei se mitään...parempi on seurustella vähemmän niiden
      kantaa ja kieroutta harjoittavien sukulaisten kanssa...pääseee silloin vähemmällä ! Emme pääse tokikaan
      kaikkia jännitteitä pakoon ! Silloin on SANOTTAVA KANTA SUORAAN...sen kummempia kainostelematta
      ja tunteilematta...ei kannata hermostua...KYLLÄ SE SIITÄ...sanoi Koivisto !

    • Äijä-43

      äiti sanoo tätä ja tuota. Vitun apina hyppäätkö kaivoon jos äitis sanoo? Tollanen ruikku perse pitäis vielä olla rinta ruokilla ja sillä varmasti oletkin.
      Meillä kans aikoonaan anoppi ja äiti rupes sanomaan ja neuvomaan vähän liikkaa meidän suhdetta ja sekaamaan lapsen kasvatusta. Mutta minä saan turpani auki ja tein asiat selväksi mollemmille kerralla.
      Anoppi ei käynyt 3/kk meillä,meikäläisen puhettelun jälkeen.

    • vhlsqw

      Kyllä se on niin,että vaimosi pitäisi olla sinulle tärkeämpi kuin äitisi,ethän ole aviossa äitisi kanssa.Kun olet perustanut perheen on aivan sama hyväksyykö äitisi vaimoasi tai osaa lapsista,äitien eikä isien senpuoleen ei pidä sekaantua lastensa perhe-elämään,eikä varsinkaan asettaa mitään ehtoja,koska se ei kuulu heille.Ollaanko nykyisin todella niin kädettömiä ja aivottomia,ettei osata päättää kumppaneidensa kanssa omista asioistaan vaan päästetään vanhemmat ähräämään väliin.Tuolla mentaliteetilla tulet aina olemaan toisten mielipiteiden varassa.Ota homma haltuun!

    • iufiue

      Parisuhde on joka tapauksessa vaikea olotila. Riitoja ei vältä kukaan. Uusioperhe tuo vielä omat haasteensa. Ei niihin kannata lähteä! Sun, mun ja meidän lapset. Nyt olet paskassa kiinni loppuikäsi. Päätätpä sitten erota tai et.

      Itsekin vastaavaan sorruin. Ei siitä mitään tullut!

    • veluki52

      En ymmärrä tuommoista käyttäytymistä appivanhemmilta. Pojallani on avopuoliso, hänellä on entisestä suhteesta kaksi lasta 3,5 ja 10,5 v. Lisäksi heillä on vuoden ikäinen yhteinen lapsi. Minulle on kaikki lapset yhtä tärkeitä. Tämä 3,5 v on paljon minun luona ja käydään usein lastentapahtumissa, meillä ei ole yleensä ole kiire, vaan nautitaan toistemme seurasta.

    • Hyvää jussia

      herraa?? Kumman kanssa sinä naimisiin menit, appivanhempien vai sen mitä vaimoksesi kutsut?
      Juhannusprovona heikko aloitus.

      • ooooos

        Anopeilla vanhanaikainen käsitys. Ei ne saa roikkua ja ohjailla uusioperhettä. päionvastoin pitäisi auttaa ja tukea. Viisainta jättää ne omkaan arvoonsa. Pitää ajatella lasten etua. Anopista ei pitemmän päälle ole muuta kuin harmia. Ne yrittää pitää oman julkisivunsa puhtaana, jotain sairautta se on.Ota etäisyys niihin vanhemopiin, äläkä kuuntele niiden kälätyksiä.


      • kinkkinen juttu

        Vaikea se on miehen yksin tilannetta muuttaa jos vaimo roikkuu äitinsä helmoissa ja ei enää hyväksy miehensä lastakaan,kun äitikään ei hyväksy.Vaikea siinä mitään rakentaa yksin jos toinen antaa äitinsä sälätä ja määräillä talossa.Kannattaa olla jonkun aikaa erossa,ei mitään yhteyttä pariin viikkoon.Jospa tämä vaimo oppisi ajattelemaan omillaankin aivoilla eikä noudata äitinsä neuvoja.Olisi syytä jo aikuistua naisenkin ja jättää äitinsä eroon parisuhteesta.Jos miehen äiti on jo pois kuvioista,sama pitäisi toisenkin tehdä.Käydä vain vierailulla puuttumatta heidän avioelämään.


    • aslkjsdbmjn

      Raamattu sanoo että mies luopukoon isästään ja äidistään ja liittyköön vaimoonsa. tarkoittaa myös naista eli eläkää teidän elämää ja pitäkää anopit pois liitostanne jos eivät hyväksy. Lapsellista touhua anopeilta!!!

    • Ei muuta kuin kaikki, vaikka toisistaan tietämättä saman pöydän ääreen ja keskustelemaan mitä
      ovat tekemässä lapsilleen ja lapsenlapsilleen. Ei ole mitään oikeutta terrorisoida läheisten elämää.
      Läheistenhän pitäisi olla toisilleen tukiverkko, eikä selkäänpuukottaja. Kannattaa tehdä kaikkensa ja
      lopettaa moinen ja miettiä mikä on minkin arvoista ja rohkeasti ryhtyä toimeen :)

      • Woodheads

        ...nämä ääliöt suostuvat saman pöydän ääreen? Tällaiset ihmiset olisi pitänyt kastroide aikanaan enempien vahinkojan välttämiseksi. Nyt on myöhäistä.


    • Ex-vävy

      Minun ex-appiukkoni lupasi aikanaan ex-vaimolle 400.000 markkaa riihikuivaa rahaa, jos tämä kallistuu avioeron kannalle. Näin hieno ja mitat täyttävä suomalainen mies tuki tytärtään vaikeassa tilanteessa. Minä kutsuin sitä avioerobonukseksi. Tällaisia ihmisiä asuu mm. Äänekoskella.

    • eikä tossukka hiiri

      Äitini ja isäni menivät naimisiin, minä synnyin parin vuoden päästä. Koko tämän ajan naapurissa asuva äitini äiti oli määräämässä perheessä kaikista asioista.

      Isäni halusi muuttaa toiselle paikkakunnalle äitini ja minun kanssani. Hän hankki uuden työpaikan ja osti talon, josta äitini piti kovasti. Kun äitini äiti sai tietää muutosta, hän sanoi äidilleni, että jos nyt lähdet pois hänen luotaan kauemmaksi, et sitten ikinä ole tervetullut hänen luokseen, ei edes haudalleen. Perusteluna oli, että Raamattu käskee "Kunnioita isääsi ja äitiäsi jne."

      Äitini oli niin Raamatulla päähän lyöty, että piti oikeana äitinsä mielipidettä ja jäi äitinsä orjaksi. Äitini oli liikaa oman äitinsä liekanarussa, kun ei rohjennut seurata isäni mukana uuteen elämään. Minä vartuin kaikesta määräävän isoäitini (ja isoisäni joka oli hiljainen tossukka) ja äitini kanssa, äitini raatoi huushollissa kaikki työt.

      Isäni teki tuolloin oikean valinnan, hän oli mies eikä mikään tossukka hiiri, joka antaa perheen ulkopuolisen määrätä asioistaan. Vaikka valinta johtikin avioeroon, ja minä jouduin isästäni eroon pariksi kymmeneksi vuodeksi, äitini valinta oli väärä.

      Tee sinä nyt samoin kuin minun isäni, ota oma elämäsi haltuusi, lähde pois äitisi ja anoppisi määräysvallan alta. Vaimosi täytyy tehdä valinta, lähteekö sinun mukaasi vai jäälö äitinsä helmoihin. Jos vaimosi on aikuinen, hän valitsee sinut ja rakkauden. Jos valitsee äitinsä, niin kuin minun äitini aikoinaan, niin hän valitsee mieluummin rahaa ja tavaraa. Rahan ja tavaran rakkauden sijasta valinnut vaimo ei olisi ollut sinulle tunteelliselle miehelle oikea kumppani.

    • Jumpparallaa

      Elätte omaa elämäänne nykyisen perheenne kanssa. Kummankaan appivanhemmat eivät astu kynnyksen yli. Kerrotte heille yhdessä, että sopivat asian keskenään ja sitten saavat taas käydä. Kyllä routa porsaan kotiin ajaa ja tavata lastenlapsiaan. Jos tämä ei teille yhdessä sovi, ottakaa ero, eihän teillä ole siinä tapauksessa mitään yhteistä tahtoa?
      Kumma juttu vai mitä?

    • etäisyyttä

      Ei kukaan järkevä ihminen voi vaatia hylkäämään läheisiään. Hieman etäisyyttä voi ottaa jos liikaa puututaan asioihin. Istukaa kaikki samaan pöytään ja jutelkaa asiat niin kauan että sopu syntyy.

      Neuvoni olisi että nostakaa kaikki ongelmat pöydälle. Suomalaisten tapa on juuri sellainen ettei saa puhua mistään ja kaunaa kannetaan loputtomiin. Miksi me olemme pitkävihaisinta kansaa mitä olla taitaa? Niin paljon helpompaa olisi anteeksi antamisen taito ja tunnustaa joskus itselleen ettei ihan oikessa ollutkaan.

      Jos puoliso ei hyväksy kumppaninsa lähiomaisia, hankaliakaan niin sellainen suhde on tuhoon tuomittu. Keskustelemalla asiat yleensä laukevat, puhumattomuus vaan pahentaa.

    • raksuleijona

      Oletpa ikävässä tilanteessa! Tuo hiertää teidän kaikkien välejä, mutta minusta tuntuisi, että jos rakastatte toisianne ja lapsianne, se on tärkeintä, vasta sitten tulee äidit ja anopit. Voisitte kutsua porukan koolle( lapset tuttaville hoitoon) ja nostaa kissan pöydälle! Mistä johtuu, että kaikkeen syyttömiä lapsia hyljeksitään??? isovanhempien taholta, ja haluavatko he ottaa vastuun tämän perheen erottamisesta?? Jos JÄRKI Ja normaali KÄYTÖS ei palaa vanhojen ihmisten päähän, tehkää ratkaisu. Lapsia on turha viedä tuollaisten ihmisten luokse, käykää kyläilemässä sinä äidilläsi ja vaimo tahollaan. Ja asiat selväksi, ettei seläntakana suunnittelu jatku ja lasten mollaamista kuunnella, tai yhteydenpito loppuu kokonaan. Älkää antako heidän päättää teidän perheasioista, LUU KURKKUUN TUOLLASILLE! Terv. eräs yksinhuoltaja Pohjanmaalta

    • mennin_äinen

      ...myöskin. tiedän kokemuksesta, ettäs vaikeista sukulaissuhteista voi olla erittäin vaikea päästä eroon. itselläni lähes kymmenen vuoden taistelu päästä eroon vaikeasta äitisuhteesta. Sinä ja tunteesi etusijalla , samoin oma perhe. Anoppeihin kannattaa katkaista suhde, jos tilanne ei muutu ja tuskin muuttuu. Se kannattaa muistaa, että toista ihmistä, tässä tapauksessa appivanhempia on hyvin vaikea muuttaa, jopa mahdotonta. Eikä suhde heihin ole etusijalla, vaan sinä ja oma perheesi. lapset kärsivät erosta tunneperäisesti. Jos kumppanisi kanssa haluatte jatkaa elämäänne niin anopit pois elämästä jos eivät muutu.

    • kannata...

      yleensä ole pitkässä juoksussa kannattavaa. Jos lähtee sille tielle,joutuu usein luopumaan kokoajan itsestään ja tanssimaan toisten pillin mukaan. Sellainen aiheuttaa yleistä tyytymättömyyttä usein muihinkin elämän osa- alueisiin ja lopuksi kuitenkin lopputulos on sama kuin se, että olisi häipynyt joko paletista jo aiemmin ulos. Erona vain se, että on " .uorannut" henkisesti ja vuodet ovat kuluneet.
      Jos kunnioitat itseäsi ja jos puolisosi kunnioittaa sinua niin pidä oma pääsi kaikessa! Jos kumppanilla ei ole ymmärrystä eikä henkistä ryhtiä vaatia kunnioitusta ja yksilönvapautta suhteessa omiin vanhempiinsa, niin minusta sellainen suhde ei ole tasa- arvoinen, vaan siinä ollaan roimasti alisteisessa asemassa aina johonkin suuntaan. Itse olen irtisanonut omiin varakkaisiin vanhempiini välit, sillä he kontrolloivat ja uhkailivat rahattomuudella ja perinnöttömyydellä minua jos valitsin miesystävän heidän makunsa vastaisesti. Jossain kohtaa vaan kyllästyin ketkuilemaan heidän pillinsä mukaisesti ja aloitin VIHDOIN oman itseni kunnioituksen. Ja se päätös on tuntunut oikealta. Tulet kyllä huomaamaan, että vaikka yrität miellyttää puolisoasi tai hänen sukulaisiaan niin lopputulos on kuitenkin aina sama: He eivät siltikään kunnioita sinua. Lainaan lopuksi entistä miesystävääni joka totesi: "Mielistelyllä ei pitkälle pötkitä". "Kun se ei kannata kuitenkaan". Tämän hän sanoi kun ilmoitin hänellekin että nyt on mielistely loppu suhteessa omiin vanhempiini.

      • se.

        On,kun ei ole omaa tahtoa,silloin on tehtävä mitä toiset käskee ja elettävä niin kuin toiset haluaa. Kysy itseltäsi oletko aikuinen mies,vai nössö? Jos olet aikuinen mies,niin silloin et välitä mitä tuttavat ja sukulaiset sanovat,mutta jos olet nössö,silloin myöntelet ja olet perässä vedettävä lammas. Valinta on sinulla.


    • onnea matkaan

      Onkohan tämä asia jo selvinnyt? Paljon on kantaa otettu asiaan. Toivottavasti asia on selvinnyt hyvään suuntaan. Mielestäni pitää miettiä onko oikeista syistä parisuhteessa. Eli onko rakkautta ja sitä kaikkea, jota tarvitsee ollakseen onnellinen kumppaninsa kanssa. Voiko kumppani tarjota sitä, mitä tarvitset ja päinvastoin. Pyrkiä elämään sellaista elämää kuin on toivonut. Se saattaa vaatia uhrauksia ja luopumista. On pyrittävä kehittämään itseään, ellei ole tarpeeksi kypsä vastuuseen ja päätöksentekoihin, sillä niitä ei voi enää vältää, koska on lapsia. Muutos vie aikansa ja muutos parempaan tapahtuu jos itsellä on halua ja tavoite.

    • Luusoppa

      Kyllä on tyhmiä anoppeja, ja suorastaan ala-arvoista toimintaa. Perhe on jokaisen yksityinen asia, ja sitä on viisain toisten olla arvostelematta. Jos ei pysty asiallisesti olemaan yhdessä, niin sitten on paras jättää koko hiivatin surkeat sukulaiset. On väärin lapsia kohtaan tuollainen kohtelu. Ja oma perhe ja parisuhde pitää hoitaa YHDESSÄ, se ei kuulu muille. Ja keskustelua vain sellaisten ihmisten kanssa joilla ei ole vääristyneitä ajatuksia asioitten suhteen. Joskus aikanaan oli vastaavaa ongelmaa, mutta kun sanoin suorat sanat ja tein oman rajan selväksi, niin johan alkoi anoppikin...hehh..jopa pokkuroida...no hautaan asti muistelin kuinka olinollut topakka ja hyvä tyttö...:) mutta yritti pompottaa nuorta miniää. Jotta nyt härkää sarvista ja omat rajat selviksi !
      Lahjuksilla ei pitkälle pötkitä !
      Kuusi lasta itse kasvattanut, niin perinne- kuin uusioperheessäkin :)

    • Hanhenhannu

      Päätä kummankaa haluat seurustella,Vaimosi lapsesi Äidin,vai oman Äitisi kaa....Ei pitäisi olla vaikeaa !!!!!

    • Pattitilannekyll

      Erittäin hankala tilanne...Vaikka oma perhe on kaikkein tärkein, moni ei varmasti pysty kuvittelemaan itseensä tilanne, jossa joutuu täydellisesti laittaa hanttiin omille vanhemmilleen.

      Tässä tapauksessa kannattaa harkita lapsia...Kaikkein eniten. Sinulla ja perheellä ilmeisesti tuohon asti mennyt mutkattomasti ja lapset näköjään nauttivat toisiensa seuraa. Olipa heillä eri isät, äidit...Sillä ei ole mitään väliä heidän hyvinvoinnin ja keskinäisten suhteiden kannalta.

      Puhuttu asiasta keskenänne ja toivottavasti päädytte, että paras ratkaisu olisi katkaista appivanhempienne peli kokonaan. Se ei ole reilua teitä, eikä teidän lapsianne kohtaan. Sen ei tarvitse päättyä niin, että lapset menettävät mummeihinsa kaiken yhteyden. Voi olla että hetkellinen appivanhempienne suuttumus on kova, mutta ei mene kauan kun he tajuavat, että aloittivat sodan jossa heille menetys voi olla erittäin suuri. Joka on lapsenlapset.

      Jos heillä ei järki riitä pysymään poissa, niin sitten katkaisette kaiken yhteydenpidon heistä...Se on ainut keino saada tuo jatkuva paine loppumaan ja saada henkinen rauha molemmille.

    • sartsi11

      Minulla oli aikoinaan tilanne myös ,äitini ei hyväksynyt myöskää avomiestäni,sanoi minulle,ettei ole rahallista puutetta ,kun jätän hänet......toisaalta ymmärsin jälki käteen häntä ,miksi hän sanoi niin.En viitsi kertoa enempää,koska lapseni voivat nähdä tämän jutun täältä.Heitin loppujen lopuksi pois avomiehen...........

    • xx.

      MIEHISTY saatanan pelle.

    • Äitiii pyyhkimään...

      Jätä kaikki ja mene mamman luo asumaan. Mamma antaa sinulle lämmintä pullaa ja maitoa.
      ( Helvetti ole mies pidä perheesi)

    • pyllyllään
    • murahda mutsilles kunnolla,ja tee selväks että sun perhe menee kaiken edelle,sama anopille.ette pidä
      yhteyttä ennenku pyytävät anteeksi.kyllä ne siitä rauhottuu.mulla on ollu vähän vastaavanlainen
      tilanne.hyvää jussia ja kesän jatkoa

    • .

      että sukulaiset puuttuu suhteeseen. Itse en enään koskaan hanki naista jolla on sisko, niin naurettavalta kuin kuullostaakin, mutta 3 suhdetta mennyt pilalle kun naisen sisko on ollut mitä ilmeisemmin mustasukkainen ja manipuloinut naisen jättämään minut. Paras ratkaisu on yksin vieraalle paikkakunnalle muuttanut nainen, jonka sukulaiset asuu vähintään 500km päässä.

    • vaimo kans

      Raamattu sanoo jotain asiasta, nimittäin: mies erotkoon äidistään ja isästään ja liittyköön vaimoonsa...

    • Jomppa*

      ei kaadu lahjontayrityksiin tai sukulaisten mielipiteisiin.

    • vapaus on voimaa

      Miksi pitää sekaantua kaiken maailman sontaan. Kun elää yksin nii ei ole noita ongelmia. Ei tarvii neuvotella kenenkään kanssa mistään.

      • avioliitoton

        Totta töriset. Yksineläminen on ihanaa! Ei tarvi tapella anoppien eikä äitien kanssa. Tuntuu nuo parisuhteet olevan kovin vaikeita.


    • Hyväksyvä

      avioliitolle? Jos nyt noudatetaan asiassa Jumalan tahtoa raamatusta, on asia niin, että mies ja nainen tulevat yhdeksi lihaksi, eli minkä Jumala on yhdistänyt, sitä ei sovi erottaa. Liian herkästi erotaan nykyään. Kumman kanssa elät, äitisi vai vaimosi? Sitä paitsi teillä on yhteinen lapsikin. Tuntuu tosi oudolta äitisi vaikutusvalta, jos hänen takiaan jätät vaimosi.

    • jp v

      itsellänikin meni välit poikki entisen n aiseni kanssa kun meidän suhteeseen sotkeutui puolisoni äiti ja hänen isänsä veljensä siskonsa ja aivan sairasta kytäämistä mitä me tehdään ja missä olaan ja mitä milloinkin ja sitten nämä juuri seliteli myös näitä harhautus tarinoita minulle että puolisollani olisi toinen mies ja sitten että puolisolleni selitetiin samoin että minulla on toinen nainen siitähän kauheet riidat saatiin aikaiseksi katkase kaikki välit selaisten kanssa jotka terrorisoivat suhdettane sinähän seurustelen naisesi kanssa et hänen perheensä kanssa ja samaa myös toistepäin liian monta ihmistä yhdessä parisuhteesa SOTKEE KAIKEN

    • 5v ilman anoppia

      Kyllä mä pistäisin äiten jäähylle, jos ei edes hyväksy sinun nuorinta poikaasi. Sanot suoraan et jos et osaa olla tasa-arvoinen kaikkien lasten kohdalla ei tarvitse enää pitää yhteyttä. Yhteydenpito voi jatkua vasta sen jälkeen kun kohtelet perhettä kunnolla, kumman valitset yksinäisen loppuelämän vai käytöstavat.

    • hzewski

      lähe sutimaan, ja älä äitiis pidä yhteyttä,vatipää mikä vatipää.ja samal linjalla toisetki jatkaa..ja vaimoski myös jos avioeroa tosta,hui teitä.

    • kdfgjldfjg

      Yhteiseloa ei löydy kuin hautausmaalta.

    • delarose=)

      Jos rakastat vaimoasi jätät äitis totta kai siehän jaat kumminki sängyn rakkaasi kanssa et äitis kanssa etkä myöskään asu äites kanssa vaan rakkaasi kanssa,itsestään selvä asiahan se on vaimo ennen äitiä, vietät ja jaat kumminki kaiken rakkaasi naisen kanssa??

    • voi kamala..

      miksi hitossa annat äitisi pompotella? miksi hän saa sekaantua elämäänne???

      • KESTÄ

        mitä spedeilyä.


    • Jeps jeps sellaista

      Että sitten osaaa olla pöljää touhua. Ensiin sinun pitää ajatella että kenenkä kanssa olet naimisissa, vaimosi, anoppisi vai omien vanhempiesi kanssa. Jos mennään sen mukaan että olet naimisissa vaimosi kanssa niin tietysti silloin otat etäisyyttä omaan äitiisi, hänellä ei ole mitään asiaa sekaantua teidän avioelämään. Nämä miesten äidit tahtovat tunkea sitä nenäänsä joka paikkaan. Ja äidilläsi ei ole mitään asiaa minkään lapsen lähelle jos ei kohtele heitä tasavertaisesti, se on sikamaista. Appivanhempiasi koskee sama asia. On vaimosi asia ottaa etäisyyttä omiin vanhempiiinsa jos hekin lähtevät tällaiselle järjeettömälle linjalle. Eikö vaimosi ole itsenäinen täysiikäinen ihminen jos antaa omien vanhempiensa päättää avioliitostaaan. Ja jos appivanhempasi alkaisivat eron yhteydessä tukea vaimoasi taloudellisesti se olisi veronalaista tuloa ja se on ilmoitettava verottajalle, vanhemmaat saavat antaa vain vähän yli 3000 euroa lapselleen verottomana kolmen vuoden aikana. Olen sitä mieltä että pidättee puheen sekä äidillesi ja appivanhemmillesi että ei tarvitse sekaantua ollenkaan jos eivät osaa käyttäytyä arvonsa mukaisesti.

    • jeppejeejeejee

      ero tulee, kokemusta vähän vastaavasta

    • matti kustaa

      Päätä,kenen kanssa olet naimisissa,äitisi vai vaimosi!?!!!! Lapset ovat ansainneet vanhempiensa jakamattoman rakkauden.Tästä ei voi tinkiä! Napanuora äitiin poikki ja suhteet kohdalleen!!!!!

    • hitto mikä tollo oot!!!!perhe ennen kaikkea!!!!kyseletli vielä...

    • MUNATKO VAIHTOON

      Niin se vain on, Miks HELVATA uusioperheitä pitää perustaa, kun menee päin. p...settä!! IHAN OIKEIN, KUN HOMMA KUSEE!! PYSYKÄÄ SEN ENSIMMÄISEN AVIOPUOLISON KANSSA TAI SITTEN ÄLKÄÄKÄ KUTEKO ENÄÄ TOISEN KANSSA! PÖLHÖT!!!!

    • Äidin poika

      Jätä akka ja muuta äidis luokse asumaan .

    • QjQ

      ensin teette kaikille selväksi; perheen sisäisiin asioihin ei puututa, niihin ei pidä edes neuvoja jakaa ellei PYYDETÄ. Tätä vauhdittamaan nyt ainakin 2kk vierailu tauko molemmin puolisena, ette ota näitä vieraita vastaan ette itse vieraile.

      Siirrätte keskustelut kaikilla tasoilla yleisiin asioihin. Jos ja kun asioita aletaan siirtää perheen sisäisiin asioihin on kotiin lähdön aika HETI.

      Listaatte vaimon kanssa yhdessä mitä asioita voi ja saa puhua "suvun" kanssa ja pidätte siitä kiinni.

      Otatte sen Oman Reviirin ja pidätte.

      • ,+;;;

        vaan toteuttavat ihmisen ikiaikaista tarvetta saada vihollinen, ilman sitä ei olo tunnu kotoisalta.
        Ei saa sortua uhriksi.


    • kestoperhe

      uusavuttomalle uusioperhe, ampukaa toisenne, siittiöitänne unohtamatta!

    • KAISA'''

      Sanoohan sen jo ISOKIRJA,mies erotkoon äidistään ja isästään ja yhtykööt vaimoonsa.Samoin vaimo erotkoon
      isästään ja äidistään.
      Sen tähden mies erotkoon äidistään ja isästään ja liittyköön vaimoonsa ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.

      Johan tämä myös näkyi Danielin ja Victorian häissä.

    • huohhh

      jos ootte jo eroamassa niin älä jätä äitiäs .... itse olisin pistäny kyllä äitini kuriin jos olis ollu tarvetta

      >nyt sitten appivampani ovat luvanneet uudet huonekalut ym taloudellista tukea puolisolleni jos hän muuttaa.. minulta salassa tietysti..
      oot vissii keskustellu vaimosi kanssa ... jatka sitä ennen ero-/yhdessäjatkamispäätöstä

      • Suomi'24

        jos ootte jo eroamassa niin älä jätä äitiäs,muuta äitis helmoihin heti asumaan. Sitten haet vintiltä vanhan pinna sänkys,eikä muuta kuin vaippa pöksyihin ja pinnasänkyyn nukkumaan. Niin ja käske isukin rakentaa,sulle takapihalle hiekkalaatikko. Siellä saat sitten leikkiä kotileikkejä naapurin penskojen kanssa.
        Muista että hiekkaa ei saa laitaa suuhun!


    • yx waan

      appivanhempia nykysten....ex:n vanhemmat...(puistatus) etenkin äiti...oli sellanen asioihin puuttuja,joka paikkaan ja asiaan työnsi nokkansa.oli oikea tyranni minua kohtaan aluks kun aloin hänen poikansa kanssa seukkaan.nyt kun ajattelen sitä alkua,ni miten kestinkään kaiken sen?no olin sitten varmaan niin umpirakastanut,nuorehko että en nähnyt ja kokenut asioita niinkuin nyt kokisin 20v.vanhempana...sen meidän yhteisliiton 15vuoden aikana sain tarpeekseni kun ukko oli niin saamaton ettei voinut sanoa äidilleen EI.sanoi vain että annetaan olla et se haluaa auttaa,niin rahallisesti yms.kaikin tavoin mutta koskaan se ei tullut meille hoitamaan lapsiamme jos pyydettiin...tuli kyllä kylään ja huushollasi ihan mielin määrin,kerran sanoi olohuoneen verhoistakin että ovat liian räikeät...en voinut olla sanomatta siihen että ei ole varaa ostaa kauniimpia.ei olis kannattanut sanoa mitään... koska hän seuraavalla kerralla toi mieleisensä neutraali värisemmät ja vaihtoi ne ikkunaamme!!!kannattaa miettiä tarkoin KUMPI on sulle TÄRKEÄMPI VAIMO vai ÄITI?sinun ja perheesi onnellisuus?minä sinuna ottaisin itseäsi niskasta kiinni ja puhuisit sen jälkeen vaimosi kanssa mitä muita ratkaisuja löytyy tuohon asiaan kuin avioero?miksi erota jos rakastaa ja välittää toisesta?vainko siksi että kummankin appivanhemmat ovat hulluja???ja mitä tuohon tulee että äitisi on syöttänyt pajun köyttä vaimolles siitä ettet olisi ollut hälle uskollinen ni voisit sanoa äidilles että hänhän sen tietää kun on ollut mukana pitelemässä ex eukkojen jalkojas...ihan kylmästi nyt sanotte kumpikin vanhemmillenne että te elätte omaa elämäänne ja jos se ei heille sovi ni ei ole pakko olla yhteydessä teihin...uskon että pienikin välimatka vanhempiin auttaa....

    • mie v

      Eli valitsette molemmat joko a)toisenne ja perheenne tai b) sukulaisenne.

    • edelleen tytär,miniä

      perheesi puolesta.Jättäkää molemmat vanhempanne omaan arvoonsa ja nauttikaa perheestänne keskenänne.Itselläni sama tilanne sekä omat vanhempani,että appivanhempani aiheuttivat ongelmia.ei aiheuta enää,kun ilmoitin heti kättelyssä,että me emme eroa,tottukaa ajatukseen meistä,tai leikkikää,että teillä ole tytärtä,eikä miniää,koska ei ole poikaakaan.vuosi meni,nyt homma toimii,jos tulee riitaa,niin pari kuukautta ollaan "hävöksissä" taas kelvataan.älkää missään nimessä erotko,sehän olisi onnellista,koska antaisitte periksi.TSEMPPIÄ!

    • sitroen.

      Taas tämä sama hörhö on vauhdissa provoineen.
      Olisiko lääkityksen tarkistus ajankohtainen? Mitä mieltä itse hörhön lääkäri olisi tästä asiasta?

    • Ollinpoika

      tunteiden lisäksi! Asia on sinun ja puolisosi välinen ja jos teillä perheenä menee hyvin, niin älä anna sivullisten puuttua asioihinne, vaikka he olisivat vanhempiasi. Sen jälkeen kun te elätte omaa elämäänne äitisi joutuu huomaamaan, että hän ei voi toisten asioita määräillä, niin hän aikansa melskattuaan rauhoittuu ja huomaa, että jos hän haluaa olla tekemisissä lastenlastensa kanssa, hänen tulee pysyä sivullisena ja hoitaa vain omat asiansa. Saman voi sinun vaimosi tehdä omien vanhempiensa suhteen. Loppujen lopuksi kyse on teidän kahden yhteisestä asiasta ja se teidän täytyy keskenänne keskustella. Jos toteatte, että te voitte pärjätä keskenänne ilman vanhempianne, niin ei muilla ole tekemistä asian kanssa. Se vaan on tosi vaikea vanhempienne ymmärtää. Oletteko riittävän vanhoja päättämään omista asioistanne?

    • viisauksia ajoilta

      on asiasta vanha viisaus: pitää sinun rakastaa häntä niin, että olet valmis hylkäämään äitisi ja isäsi. Uusi elämä siis rakennetaan puolison eikä vanhempien kanssa, puoliso on perhe ja lapset on perhe, ne ovat ykkösiä, molemmilla ja ehdottomasti. Tästä asiasta ei edes neuvotella vanhempien kanssa.

      • annanpa neuvon

        Ilmeisesti puolisosi äiti on vahva ja dominantti nainen, ja vaimosi taas manipuloistavissa. Kun äidin ote on vahva, hän on samaa mieltä ja toistelee äitinsä näkemyksiä teidän yhteiseloon ja 6 v lasten tapaamisiin ja olemisiin liittyen.
        Sitten hetken hän ajatelee itsenäisesti ja muuttaa mielensä, kunnes taas äiti tulee väliin vahvasti.

        Ehkä anoppi ei kestä tyttären onnea, miehen kanssa. Koska ei ole itse saanut samanlaista kokea. Kun tyttärellä on mies ja perhe, ei äidillä / äidille (eli anópille) ole ketään. Kun tytär on yh. hänellä on aikaa enemän olla äidin kanssa.

        Kysy vaimoltasi, olisiko tämä halukas parisuhdeterapiaan tai parisuhdekeskusteluun jonkun ulkopuolisen luo.
        Jos siis haluatte jatkaa yhdessä, tai vaikka eroaisittekin, niin lasten takia se sujuisi ehkä paremmin.

        Vantaalla on perhetyön puolella ns. sovittelija, jonka luo voi mennä kun suunnittelee eroa tai on eronnut, siellä keskustellaan esim. eroon liittyvistä asioista ja lasten tapaamisista ja voihan siellä puhua muistakin eroon johtaneista asioista ym.


        Mutta kertomasi väkivaltatilanteet.
        Niitä tullaan käytä'mään sinua vastaan huoltajuus- ja tapaamiskiistassa, jossa olette, jos anoppi n iin keksii.

        Kun ensi kerralla tulee riita vaimon kanssa, et koske vaimoosi. Lähde paikalta pois. Et tartu vaimoa käsistä kiinni, et siirrä syrjään, et koske lainkaan häneen, sillä jokaisesta koskemisesta vaimosi voi saada väittämnän että olet aloittanut ja käynyt häneen käsiksi ja olet väkivaltainen. Lähde pois.

        Poliiseja et voi soittaa paikalle, koska ne uskovat vaimon selostusta.
        Mene lääkäriin, päivystykseen vaikka jos vaimosi toiminnasta saat näkyviä vammoja, vaikka pieniäkin.
        Sinulla on todiste sitten, jos tapaamiskiista on edessä..


    • reilaaja1

      Vaikee mennä neuvomaan,kun en tiedä oman suhteenne vahvuutta.Jos omat välit on kohdallaan niin kyllä silloin pitäis löytyä keinot pistää appivanhemmat"järjestykseen".Teidän pitää vain päättää elää itsellenne ja perheellenne.Jos se ei käy toisille niin mitä sitten!Teidän onnestahan siinä on kyse.Itte olen se pa..a vävy joka joutui kokemaan kaikenlaista.Silti ollaan mamman kanssa oltu liitossa 30 v ja kasvatettu lapset itse.Kun ei käynyt vaareille eikä mummeille niin ei käynyt.Koskaan ei kielletty lasten tapaamista,mutta se oli selvää.ettei toiset sano miten meillä eletään.Saattaa kuulostaa jyrkälle,vaan voitko itte määrätä appivanhempien elämästä?Jos olette pistämässä kantapäitä yhteen,niin sitten pitää miettiä kakskertaa,mitä elämältä haluaa.Väkisin siitä ei kuiteskaan tuu mitään.Teettepä miten hyvänsä toivotan menestystä ja voimaa elämään.Helppoa se ei kuitenkaa tuu olemaan.

      • beatles

      • kielinen
        beatles kirjoitti:

        http://www.gotquestions.org/leave-cleave-honor.html
        Vaimo, sitten lapset ja vasta sitten ketkään muut sukulaiset vanhemmat ym.

        Vastaus. Yleensä kerran eronnut eroaa helpommin uudestaan,oli sitten kyseessä uusioperhe,tai uusiosinkut,koska he eivät ole osanneet ottaa opikseen edellisen liittonsa virheistä ja muuttaa omaa käyttäytymistään/asennettaan. Tässäkin esimerkki tapauksessa pari ei osaa ratkaista keskenään parisuhteensa kiemuroita ja tämäkin parisuhde päätyy eroon.


    • Suorasuu

      Jos on fiksuja tyyppejä ei riitaa yleensä synny. Veikkaisin, että olette mjulkeroita koko sakki. Menkää käytöskursseille. Ensin duunataan lapsia ja sitten erotaan ja taas yhdytään ja kysytään kohta neuvoa - jo on avutonta meininkiä.

    • Mää Vaan

      jo olet nynny, jos et itse saa ongelmiasi ratkottua.

      Pistä anopit muijasi kuriin ja näytä olevasi mies.

      • vapaa ex-miniä

        Elin mammanpojan kanssa 22 vuotta, kunnes luovutin hänet takasin leskiäidilleen, joka oli tehnyt pojastaan munattoman. Lapsemme jo kärsivät tästä kolmiodraamasta, äiti flirttaili oman poikansa kanssa aivan kuin heillä olisi ollut suhde.

        Lapset jäivät minulle. Erosta on jo 10 vuotta. Nykyään poika ryyppää lähes päivittäin ja äiti on onnellinen kun pääsi epämiellyttävästä miniästä eroon. Kertaakaan en ole katunut, että jätin miehen. Löysin jo paremman miehenkin. Uutta anoppia en saanut, sillä mieheni vanhemmat ovat jo kuolleet.

        Näin käy, kun vanhempi(tässä tapauksessa äiti) ei anna lapselleen tilaisuutta tulla vanhemmaksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      290
      3277
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      25
      3104
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      24
      2047
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      1932
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1844
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1681
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1420
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1243
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1163
    10. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      39
      1152
    Aihe