Sukujen kehitys

haploryhmä

Ilmastonmuutoskeskustelussa kyseltiin sukulaisuudesta,
johon vastasin rodun käyttäytymisestä ja määrittelystä:

"Tieteellistä tutkimusta ilmastonmuutosta sivuten:
Voiko periytyvä käyttäytyminen ohjata tutkimustuloksien tulkintaa?
Jollain geeniryhmällä ei olisi kykyä ymmärtää ilmastonmuutosta tai -huijausta.
(Vai olisiko ryhmittymän auton merkki tuloksiin vaikuttava tekijä?)

Suomi DNA-projektista pääsee näkemään sukulaisuuksia:
http://fidna.info/wp/?lang=fi

Sieltä Y-DNA TAULUKOT
http://fidna.info/wp/y-dna-results/?lang=fi
Sivulta Taulukko1, ohjaa allaolevaan osoitteeseen

http://www.familytreedna.com/ftGroups_score_frame_classic.aspx?pass=UQSiRqM/UCrDs6O1jKVmVOfM6Ma2nXS01tkG0Iak5PURMftastABJRltyn...

"Hiltusten DNA" on hyvänä esimerkkinä suomalaisesta tutkimuksesta:
http://sukuseura.hiltsu.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=65&Itemid=79

Toinen asia on miesten yksilöllinen mitokondrio-DNA.
Se määrää monia asioita. Olisiko naislinjasta periytyvä viinapääkin siinä?
Mieheen päättyy mitokondrion tieto, pojalle se tulee äidiltään.
Akkamaisuus vaihtuu jokaisessa miespolvessa.
Miehet ovat usein tietämättömiä äitilinjastaan maailmanlaajuisesti.
Naisten oma suku ei ole isän sukunimi, vaan esiäitien perimä.

Maallikotkin ovat todenneet, että DNA-taulukoiden läheiset ovat samantyyppisiä.
X- ja Y-kromosomi näytäisi ohjaavan paljon,
muun yksilöllisesti sekoittuneen perimän lisäksi.
Suku ei ole sukunimi, vaan perimä.
Tätä on vaikea urautuneiden sukututkijoiden sisäistää.
Sukututkimuskeskustelussa aihe on vieras. Se onkin harrastusta, ei tiedettä.
Etteivät vain ilmastohörhötkin olisi näin rajoittuneita.
Tiede ei uraudu, vaan löytää uusia malleja."


Familytreessä on suuri määrä erilaisia projekteja,
sukunimien, maantieteen tai perimän ryhmien mukaan.
Eräs muillakin sivustoilla esiintyvä on Venäjän perustajan viikinki Rurikin
jälkeläisiksi itsensä haluavien tiedostot. Yksi pohjoinen rotu.
Juutalaisuuttakin kartoitetaan myös genetiikan keinoin.
Raamatun tapahtumien aikajärjestys näkyy myös kehityshaaroissa.
Jos Aatulla ja Isä Aurinkoisella olisi ollut tämä tekniikka,
niin junakuljetusten määrittely olisi tapahtunut toisinkin perustein.

Näistä geenitaulukoista voi opiskella ihmissukujen evoluutiota.
Itsensä sijoittamiseen oikeaan lokeroon, pitää tehdä testi.

3

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äXDee

      "Raamatun tapahtumien aikajärjestys näkyy myös kehityshaaroissa."

      Kuten Eedenin puutarha, Nooan tulva ja vaellus Egyptistä vai? ;P

      • haploryhmä

        Opettavat, että naisten haploryhmät ovat Nooan arkin naisista.
        Moneen muuhunkin keksitään yhteyksiä.
        Perimä on välillä kaventunut. Se näkyy.
        Mielenkiintoista ja haasteellista vertailua eri näkökannoista.
        Uskonnoilla tai uskontovastaisuudella ei saisi olla vaikutusta.
        Tieteessä ei suljeta vaihtoehtoja ennakkoasenteella.
        Tutkimuksen jälkeen voi osoittaa opetuksia vääräksi.

        Voisi vaikka väittää, että
        talvella on aina kylmempi kuin kesällä.
        Tulee tulkintaongelma kirjoitusvirheestä.
        Joskus talvella mökillä on ollut lämpimämpi kuin kesälomalla.
        Eli väitteessä ei ole mitään perää.
        Joten talvella ei ole kylmempi kuin kesällä.
        Eikä muuten ole ilmastomuutostakaan, vaan papiston huijaus.
        Näin annetaan ymmärtää, eli opetetaan.

        Hyvä linkki käydä inttämään olisi vaikka Familytreen juutalaisuushistoria.
        Heiltä löytyy oppineita eri alojen tutkijoita ja keskustelijoita.
        Oppinut ei tarkoita, että on oppimiskykyinen,
        on sitten kristitty tai ateisti vakaumukseltaan.

        Tässä nyt selvitellään tarinoita nopeasti yleistyvällä DNA-tutkimuksella.
        Suomen miesten N-haploryhmän reitti meni uusiksi 2 vuotta sitten.
        Ei aiempi Kaspianmereltä ja Uralilta, vaan Irakista ja Mongolian takaa.
        Olimme niin harhautuneita.
        Viimeisin tieto olisi kuitenkin kahdesta reitistä.
        Se näkyy haploryhmän sisäisten markkerien numeroarvojen erilaistuneena evoluutiona.


      • *facepalm*
        haploryhmä kirjoitti:

        Opettavat, että naisten haploryhmät ovat Nooan arkin naisista.
        Moneen muuhunkin keksitään yhteyksiä.
        Perimä on välillä kaventunut. Se näkyy.
        Mielenkiintoista ja haasteellista vertailua eri näkökannoista.
        Uskonnoilla tai uskontovastaisuudella ei saisi olla vaikutusta.
        Tieteessä ei suljeta vaihtoehtoja ennakkoasenteella.
        Tutkimuksen jälkeen voi osoittaa opetuksia vääräksi.

        Voisi vaikka väittää, että
        talvella on aina kylmempi kuin kesällä.
        Tulee tulkintaongelma kirjoitusvirheestä.
        Joskus talvella mökillä on ollut lämpimämpi kuin kesälomalla.
        Eli väitteessä ei ole mitään perää.
        Joten talvella ei ole kylmempi kuin kesällä.
        Eikä muuten ole ilmastomuutostakaan, vaan papiston huijaus.
        Näin annetaan ymmärtää, eli opetetaan.

        Hyvä linkki käydä inttämään olisi vaikka Familytreen juutalaisuushistoria.
        Heiltä löytyy oppineita eri alojen tutkijoita ja keskustelijoita.
        Oppinut ei tarkoita, että on oppimiskykyinen,
        on sitten kristitty tai ateisti vakaumukseltaan.

        Tässä nyt selvitellään tarinoita nopeasti yleistyvällä DNA-tutkimuksella.
        Suomen miesten N-haploryhmän reitti meni uusiksi 2 vuotta sitten.
        Ei aiempi Kaspianmereltä ja Uralilta, vaan Irakista ja Mongolian takaa.
        Olimme niin harhautuneita.
        Viimeisin tieto olisi kuitenkin kahdesta reitistä.
        Se näkyy haploryhmän sisäisten markkerien numeroarvojen erilaistuneena evoluutiona.

        "Opettavat, että naisten haploryhmät ovat Nooan arkin naisista."

        Joo, opettavat ne jotkut sitäkin että maapallo on litteä. Tulisit sinäkin jo 2000-luvulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe