Mikä on hyvin?

-

Olen nyt uinut noin vuoden verran ja ajattelin kysyä että onko hyvä jos ui 3000m ajassa 60min?
Ja tuon olen uinut pelkällä rintauinnilla.

14

636

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • os..

      Tärkeintä on, että itse nautit uimisesta. Sitä kannattaa ajatella enemmän kuin nopeuksia. Ota uiminen leikin kannalta.

    • -

      Kyllä se aika on tärkeetä. Samoin että tekniikka pysyy kasassa. Tavoitteita pitää asettaa, muuten homma käy nopeesti yksitoikkoiseksi puurtamiseksi. Tuo 3000m oli nyt vaan toistaiseksi virstanpylväs. Seuraava onkin sitten 4000m jne.

      • os..

        että huippu-urheilu ei ole hauskaa. Kun mielessä on vaan huippunopeus, silloin mieleen ei mahdu muuta. Uiminen on kuitenkin elämys, josta voi nauttia, kun ajattelee sitä. Terveyden ja hyvinvoinnin tunne on kuitenkin se arvokkain uinnissakin.


      • -
        os.. kirjoitti:

        että huippu-urheilu ei ole hauskaa. Kun mielessä on vaan huippunopeus, silloin mieleen ei mahdu muuta. Uiminen on kuitenkin elämys, josta voi nauttia, kun ajattelee sitä. Terveyden ja hyvinvoinnin tunne on kuitenkin se arvokkain uinnissakin.

        Juu, Nautin kyllä uimisesta suuresti ja onhan tämä vielä ihan harrastelu tasolla. Uiminen on hauskaa ja siitä saa eniten hyvänolon tunnetta kun pystyy kokoajan parantamaan suorituksia. Toki rauhallinen uinti ja nautiskelu uinti kuuluu myös ohjelmaan ja on varsin mukavaa. Itsellä ei tuo huippu nopeus ole mielessä vielä kun noin vuoden vasta uinut ja alkaessa oli hyvä kun 500m pääsi kerralla ja silloinkin oli ihan puhki.


      • 24
        - kirjoitti:

        Juu, Nautin kyllä uimisesta suuresti ja onhan tämä vielä ihan harrastelu tasolla. Uiminen on hauskaa ja siitä saa eniten hyvänolon tunnetta kun pystyy kokoajan parantamaan suorituksia. Toki rauhallinen uinti ja nautiskelu uinti kuuluu myös ohjelmaan ja on varsin mukavaa. Itsellä ei tuo huippu nopeus ole mielessä vielä kun noin vuoden vasta uinut ja alkaessa oli hyvä kun 500m pääsi kerralla ja silloinkin oli ihan puhki.

        että vedät aika lailla täysillä? Se ei ole kuntoilun kannalta välttämättä mielekästä.

        Vertailun vuoksi: meikäläisen kunto on aika surkea (kai 150 kg painokin sen jo paljastaa), mutta ei minulle ole jaksamismielessä ongelma uida 1700 metriä tunnissa rintauintina tauotta. Toisaalta olen katsellut, että naapuriradan kilpauimarit vetää noin tuplatahtia minuun nähden. Siksi luulen, että vedät turhan kovaa, rajulla sykkeellä. Olisi tehokkaampaa löysätä hieman.


      • Läskiperä:::
        os.. kirjoitti:

        että huippu-urheilu ei ole hauskaa. Kun mielessä on vaan huippunopeus, silloin mieleen ei mahdu muuta. Uiminen on kuitenkin elämys, josta voi nauttia, kun ajattelee sitä. Terveyden ja hyvinvoinnin tunne on kuitenkin se arvokkain uinnissakin.

        Uimarit on kovia douppaamaan,näkeehän sen naisillakin,leukaperät on leveät kuin ladon ovet.
        Ja noilla lopettaneilla uimareilla(suomi) on naama kuin kuu-ukolla.


    • uimari...

      Jos oikeesti uisit kolme tonnii tunnissa ei tarvis kysellä tyhmiä........

      • -

        Aattelin vaan kysellä, että jos täällä olis ollu joku joka ui kanssa matkaa niin vois referenssiks sanoa että onko 3000m/60min hyvä tulos. Kai se on.
        Tottakai siihen aikaan pitää uida suht kovaa, mutta syke on kumminkin tuolla 145-155 kieppeillä, joten ei se liian korkealla ole. Enkä nyt ole mitenkään rajusti väsynyt tuon suorituksen jälkeen, joten kyllä se syketaso on ihan hyvä. Rippuu vähän mitä ollaan hakemassa.


      • malapa
        - kirjoitti:

        Aattelin vaan kysellä, että jos täällä olis ollu joku joka ui kanssa matkaa niin vois referenssiks sanoa että onko 3000m/60min hyvä tulos. Kai se on.
        Tottakai siihen aikaan pitää uida suht kovaa, mutta syke on kumminkin tuolla 145-155 kieppeillä, joten ei se liian korkealla ole. Enkä nyt ole mitenkään rajusti väsynyt tuon suorituksen jälkeen, joten kyllä se syketaso on ihan hyvä. Rippuu vähän mitä ollaan hakemassa.

        vaparilla saman matkan samassa ajassa. Paitsi jos uin lopuksi vielä selkää, niin silloin menee ehkä 5 minuuttia kauemmin.

        Uin ihan rentoa vauhtia. En spurttaile enkä pysähtele, vaan uin tasaisen mukavaa vauhtia juuri hengästymättä tai pahemmin väsynyttä. Harrastan lisäksi myös muuta kestävyysurheilua, eli käyn uimassa lähinnä vaihtelun vuoksi ja siksi, että kroppa kuormittuisi tasaisesti. Olen siis nainen.

        Sitä olen miettinyt, että mitä voisin tehdä, ettei volttikäännöksessä menisi aina ensimmäisellä kerralla vettä nenään ja poskionteloihin. Kirvelee todella ilkeästi, varsinkin nyt talvisaikaan. Onko kellään mitään hyviä vinkkejä?


      • 21v kokemus
        malapa kirjoitti:

        vaparilla saman matkan samassa ajassa. Paitsi jos uin lopuksi vielä selkää, niin silloin menee ehkä 5 minuuttia kauemmin.

        Uin ihan rentoa vauhtia. En spurttaile enkä pysähtele, vaan uin tasaisen mukavaa vauhtia juuri hengästymättä tai pahemmin väsynyttä. Harrastan lisäksi myös muuta kestävyysurheilua, eli käyn uimassa lähinnä vaihtelun vuoksi ja siksi, että kroppa kuormittuisi tasaisesti. Olen siis nainen.

        Sitä olen miettinyt, että mitä voisin tehdä, ettei volttikäännöksessä menisi aina ensimmäisellä kerralla vettä nenään ja poskionteloihin. Kirvelee todella ilkeästi, varsinkin nyt talvisaikaan. Onko kellään mitään hyviä vinkkejä?

        Sun pitää puhaltaa sitä ilmaa sielt nenän kautta pois kun teet sitä volttikäännöstä..


      • -
        21v kokemus kirjoitti:

        Sun pitää puhaltaa sitä ilmaa sielt nenän kautta pois kun teet sitä volttikäännöstä..

        Mä voisin ruveta harjoittelee tota volttikäännöstä. Sais varmaan vähän aika etuakin siitä. Ja tota Vaparia oon ruvennu treenaa, mutta siinä tekniikka kusee vielä, koska jaksan jotain 100m kerrallaan ja sitten on pakko tasata hieman hengitystä. Mutta pikku hiljaa olen sitä treenaillut 25m ja 50m vedoin. Aina väliin 25 ja 50m rinulia.


    • uimariiiii

      itse olen uinut harrastanut uintia suomen "huipputasolla" jonkin aikaa ja en väitä että pääsisin tuon 3000m tuntiin aivan rennosti rintauinnilla. Koskaan en ole tuollaista matkaa koittanut pelkästään rintauinnilla, mutta väittäisin että voisin päästä jotain 3600m. Vapaauintia olen uinut tuntiin 4400m.

      • -

        No en minäkään rennosti sitä pääse, se onkin tällä hetkellä huippu aika, eli juuri kovempaa en osaa uida. tai rupee menemään ihan riuhtomiseksi ja sitten menee kyllä energiaa hukkaan ja tekniikka kärsii liikaa suhteessa kasvaneeseen nopeuteen. Vapari on ruvennut kulkemaan vähän paremmin. Nyt mennään jo 100m vetoja ja parhaimmillaan 250m kerrallaan. Vähän hieno säätöä ja rentoutta pitää vielä saada niin rupee menemään.
        Toi 4400m on kyllä kova vauhti. Vau, pystyisimpä itsekkin joskus siihen.


      • sfinski80
        - kirjoitti:

        No en minäkään rennosti sitä pääse, se onkin tällä hetkellä huippu aika, eli juuri kovempaa en osaa uida. tai rupee menemään ihan riuhtomiseksi ja sitten menee kyllä energiaa hukkaan ja tekniikka kärsii liikaa suhteessa kasvaneeseen nopeuteen. Vapari on ruvennut kulkemaan vähän paremmin. Nyt mennään jo 100m vetoja ja parhaimmillaan 250m kerrallaan. Vähän hieno säätöä ja rentoutta pitää vielä saada niin rupee menemään.
        Toi 4400m on kyllä kova vauhti. Vau, pystyisimpä itsekkin joskus siihen.

        Ja loppuen lopuksi tekniikka ratkaisee :D
        käänökset, oikea hengitystekniikka! ja uintitekniikka.

        Etenkin pidemmillä matkoilla hengitys tekniikka ratkaisee paljon kuinka nopeasti pystyy uimaan.
        Tottakai peruskuntokin vaikuttaa.

        Pointti onkin ehkä siinä koska uinti on mielekästä. Eli miksi aina täytyy vetää kovaa, uinnin vaihtelu ja noepuden vaihtelu tuo lisää mielekkyyttä lajiin. Silloin tällöin voi haastaa oman ennätyksensä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe