Misokeitto sopii suoraan pesco-ovovegetaristeille ja pienellä säädöllä myös esim. vegaaneille. Herkullinen ja terveellinen alkupala, joka Japanissa avaa lähes joka aterian.
Misokeittoa reseptein, kuvin ja sanoin:
http://safkaseireeni.blogspot.com/2010/02/misokeitto.html
Misokeittoa alkupalaksi
3
832
Vastaukset
- japan sao
Miso keitto on myöskin terveellistä ja sopii hyvin Japanista kiinnostuneille.
Muutaman kerran olen miso keittoa tehnyt, mutta siitä on jo useampi vuosi aikaa.
Miso keitto maistuu aluksi vähän erikoiselta, mutta kun makuun tottuu, niin
keitto maistuu ihan hyvältä.
Tuossa linkinssä olikin hyvä resepti ja kauniita kuvia miso keittoon liittyen.
Merilevä on miso keiton perus raaka aine, joka antaa keitolle merellisen sävyn.
Muutaman vuosi sitten, kun valmistin miso keittoa, niin miso tahnaa ei meinanut löytää
mistään kaupasta.
Luontaistuotekaupassa sitä oli myynnissä silloin.
Täytyykin alkaa keräämään reseptin aineksia ja tehdä miso keittoa kevätpäivän iloksi. - -----
Lihakeitto sopii carni-ovolaktovegetaristille ja on herkullinen ja perinteinen ruoka. http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/605/Lihakeitto
NIIN SITÄ VAAN, ETTÄ KALA ON YHTÄ PALJON KASVIS KUIN NAUTA.- japan sao
Miso keiton tein ilman Dashi liemi ainesta, kun en sitä mistään onnistunut silloin
monta vuotta sitten löytämään.
Miso keittoni ei ollut noin vaaleaa, vaan paljon tummempaa, kun laitoin tummaa
miso tahnaa, kun ei ollut vaaleaa misotahnaa myynnissä.
Täytyypä kokeilla tehdä misokeitto tällä toisella reseptillä, jos tuota Dashi liemiainesta
onnistuisi jostakin löytämään.
Voisi enemmänkin kokeilla valmistaa ruokaa Japanilaisen ruokaohjeiden mukaisesti ja
onhan se ihan mielenkiitoista kokeilla jotakin uutta ja erikoisempaa ruokaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231215
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87777
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20749- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511