Taikaruisleivän terveellisyys

viahtoa

Taikaruis on varmasti parempi kuin paahtoleipä mutta onko tuote verrattavissa perinteiseen ruisleipään?

Hiilareita on taikaruisleivässä paljon. Kommentteja, kiitos!

12

3189

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leipäsusi?

      Hokkuspokkuslimppu taas yrittää markkinoille?

    • minnttu!

      Terveellisyydestä en tiedä, mutta mielestäni se oli helkutin pahaa. Tykkään ruisleivän mausta ja odotin tältä vähän samantapaista makua, mutta jouduin pettymään. Keinotekoisempaa se ainakin on tavalliseen 100% ruisleipään verrattuna, joten pysyttelen tavallisessa ruisleivässä.

    • kiiira

      En ollut kuullut taikaruisleivästä aikaisemmin joten googlasin ja löytyi tämä: http://www.taikaruis.fi/
      Sivuston perusteella en ymmärrä leivän pointtia enkä sitä, mikä siitä tekee niin taianomaisen.

      "maistuu, näyttää ja tuntuu vaalealta leivältä. Mutta on 100 % ruista!" - Miksi ruisleivän pitäisi maistua vaalealta leivältä? Eihän vaalea leipä maistu juuri miltään. Sivustolta ei myöskään selviä, mitä hyötyä on siitä, että leivontajauhot ovat 100 % ruista. Täysjyväviljan terveysvaikutuksista sivustolla kerrotaan, mutta ei sanota, miksi juuri ruista pitäisi suosia.

      Taikaruisleipään käytetystä viljasta täysjyväruista näyttää olevan sämpylässä 39 % ja ruisviipaleissa 42 %. Itse pidän Vaasan Ruispaloista, joissa vastaava lukema on 66 %. Kuitua Ruispaloissa on 10 %, Taikaruis-sämpylöissä 8,8 % ja -viipaleissa 8,6 %. Tämän perusteella en näe syytä vaihtaa Ruispaloja Taikarukiiseen, kun Ruispalat myös maistuvat rukiilta eikä vaalealta leivältä niin kuin Taikaruis sanoo maistuvansa.

      Taikaruisleivässä näyttää olevan 4-5 eri lisäainetta. Ruispaloissa 0. En tiedä, mitä paahtoleipää syöt, joten siihen en voi verrata. Itse paahdan Ruispaloja.

      Taikaruisleivässä näyttäisi olevan kasviöljyä. En olisi varma siitä, että se olisi mitään terveellisintä kasviöljyä, kun sitä ei ole spesifioitu.

      • leipä on pirun keksi

        Leipä lihottaa, koska siinä on paljon hiilareita. Kuitua saa muualtakin ilman hiilareita.

        Suurin Pudottaja ohjelmassakin tuli esille tämä leivänsyönti. Ei kannata syödä jos haluaa pitää kilot kurissa.

        Itse olen urheilua harrastava nainen ja hiilareita pitää saada mutta kohtuudella.


      • Hitsari!
        leipä on pirun keksi kirjoitti:

        Leipä lihottaa, koska siinä on paljon hiilareita. Kuitua saa muualtakin ilman hiilareita.

        Suurin Pudottaja ohjelmassakin tuli esille tämä leivänsyönti. Ei kannata syödä jos haluaa pitää kilot kurissa.

        Itse olen urheilua harrastava nainen ja hiilareita pitää saada mutta kohtuudella.

        Tiäräkste, et mää en nii perust noist hiilareist, mut haalari ova mulle kovin tärkkiät, mää ko ole laivahitsarin ollu koko ikän. Ei ole tarvis taikaleivil ku vaa hikoaa puikkoi kans tuhertaes, ei nous paino, vaik söis iha vaa tavallistki limppuu, enemmänki!


      • -----
        leipä on pirun keksi kirjoitti:

        Leipä lihottaa, koska siinä on paljon hiilareita. Kuitua saa muualtakin ilman hiilareita.

        Suurin Pudottaja ohjelmassakin tuli esille tämä leivänsyönti. Ei kannata syödä jos haluaa pitää kilot kurissa.

        Itse olen urheilua harrastava nainen ja hiilareita pitää saada mutta kohtuudella.

        Enpä näkisi mitään pahaa siinä, jos syö korkeintaan muutaman viipaleen leipää päivässä. Nälkä pysyy hyvin kurissa ruisleivällä, eikä mitään välipaloja tarvitse napostella. Mikä tahansa voi pitää saatanan keksintönä jos sitä syö liikaa ja päästää itsensä lihomaan.


      • leipurit leipurit

        Kuka Suomessa on vastustanut rukiin makua?

        Ikävää, että noin hassuja tuotteita pääsee myyntiin asti.
        Ihan sama kuin niiden porkkanakolmiot tms., joiden päällä ei pysy margariini tai voi, kun ne lämmittää, jotkut ihme paahtoruudut.

        Niitten porkkanasämpylät on tosi hyviä, joten miksi yritetään pakkosyöttää jotain, joka kerta kaikkiaan vaan on huono innovaatio eikä olisi koskaan pitänyt päästä tuotantoon.

        Kestää jonkin aikaa, kun ensin ihmiset kokeilevat ja näyttää, että tuote myy ennenkuin nähdään, ettei kukaan kuitenkaan osta sitä toiste.


      • tässähän se nyt on
        ----- kirjoitti:

        Enpä näkisi mitään pahaa siinä, jos syö korkeintaan muutaman viipaleen leipää päivässä. Nälkä pysyy hyvin kurissa ruisleivällä, eikä mitään välipaloja tarvitse napostella. Mikä tahansa voi pitää saatanan keksintönä jos sitä syö liikaa ja päästää itsensä lihomaan.

        päästääkö itsensä lihomaan vai ei, aika monet kokitkin ovat hiukan vatsakkaita, olisihan se aika julmaa, ellei saisi maistella omia keitoksiaan, ellei koko Suomi siirry johonkin miniatyyriannoskokoihin ja säännöstelemään ruoan ostoa ruokakaupoista,

        siinähän olisikin kansanterveydellinen idea: ruokakupongit ja tosiaan ruoan säännöstely per kansalainen! Nobelin arvoinen innovaatio.

        Miksi ihmeessä Suomessa saa ostaa vapaasti ruokaa ja tuhota terveytensä?


    • luomuna ...

      Se ei maistu yhtään rukiilta. Kyllä ruisleipä saa Suomessa maistua rukiiselta.

      Jos jollekin, joka ei ole tottunut rukiin makuun, ei kelpaa ruisleipä, onhan myynnissä muutakin, syökään sitten vaan ihan epäterveellisesti. Tuskin ostaa silti tuota leipää.

      Ihan mautonta. En takuulla osta toista.

      Kaikki innovaatiot vaan eivät ole onnistuneita. Ihme juttu - onkohan sitä tosiaan testattu ennen levitykseen päästämistä.

    • Pisata

      Kuten siellä sivulla sanotaan, se on pehmeää ja ystävällistä vatsalle. Oma vatsani ei kunnon ruisleipää kestä, enkä siksi ole koskaan voinut syödä ruisleipää. En myöskään pidä ruisleivän rakenteesta, se takertuu kitalakeen ja on liian tuhtia. Tuota taikaruista voin kuitenkin syödä, en siis sanoisi sitä lainkaan turhakekeksinnöksi.

    • häälimppu takas
    • ÄläPälätäVaanSelitä

      Kiitos Pisatalle ja muille jotka suhtautuvat esillä olevaan kysymykseen asiallisesti. Mitä väliä sillä on jos pidät rukiista sellaisena kuin se aina on ollut. Sitä ei kyselty. Minulla on perinteisen ruisleivän karkeuden, sitkeyden ja kitkeryyden kanssa ollut aina vaikeuksia. En silti sano että he jotka näistä ominaisuuksista pitävät olisivat jotenkin väärässä. Me ihmiset vaan pidämme ja olemme kasvaneet eri asioiden kanssa, mikä jo sekin vaikuttaa siihen mihin olemme tottuneet ja mistä lopulta pidämme. Onko siinä oltava heti väärä ja oikea? Ei minusta ainakaan. Joten palataksemme itse kysymykseen: onko taikaruisleipä terveellistä/ainakin huomattavasti terveellisempää kuin pehmeä vaalea leipä tai vehnäleipä , sillä nykyäänhän jo tiedämme että hiilarit ovat sama kuin sokeri ja sokeria meidän ei olisi hyvä ylikuluttaa terveydellisistä syistä. Olkaa siis hyvä ja vastatkaa itse kysymykseen roiskimatta omaa henkilökohtaista kuraanne meidän päälle jotka vaan odotetaan järkiperäistä vastausta, kiitos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe