Mc Donald's vs. Hessburger

okrojrjoprjt

Bigmac- ateria vs. hesen kerrosateria:

Hampurilaiset:

Hessburgerin hampurilainen on pakattu leivinpaperintapaiseen kääreeseen ja hampurilaista ympäröi pahviliuska. Mäkkärissä hampurilainen on pahvirasiassa. Hesen kerroshamppari poikkeaa mäkk'ärinhampparista majoneesillaa, joka on hyvää. Hesenhampparissa on mielestäni myös hieman enemmän kasviksia (välillä jopa liikaa), mutta silti hyvää. Tosin niin on mäkkärinkin hamppari.

Ranskalaisetperunat:

Hesen ranskikset tuodaan pöytään onnettomassa paperikääreessä, ja ranskiksia on tajuttoman pieni määrä. Kuivia, paskanmakuisia, pieniä ja joskus jopa väriltään vihertäviä. Mäkkärissä ne tuodaan pahvilootassa, ranskalaiset pitkiä, maukkaita ja lämpimiä ja määrä on huomattavasti isompi.

Juoma:

Molemmissa ihan samaa.


Hinta:

Mäkkäri halvempi. Hesessä kiskurihinnat.

7

1308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fak tonalts

      Vanha kunnon "rolssi" on paras,hese tokana kun meni ostamaan kunnon hampparimestan.fak tonaltsin moskat skeidaa.Liikemerkkiin tulee lisätä "keskisormi",se siitä puuttuu.

      • kanta-asiakaskortti

        niitä vaan ei taida olla autoilijoille sopivasti, ainakaan ne eivät mainosta autokaistoja, muuten ihan hyvä

        Hese on tainnut vallata ABC-asemat

        Saisihan niillä olla joku keräilykortti, Mäkkärilläkin, vastapainoksi Hesen bonuksille.


    • mikä hätänä

      Niin kauan kuin Mäkkärissä ei saa kahta tuoremehua plussa-ateriaan, käyn kyllä Hesessä. Yksi Tropicana on liian vähän. Katetta kyllä saa, vaikka antaisi plussa-ateriaan kaksikin juomaa tai toiseksi juomaksi edes sitten virvoitusjuoman.

      Yksinkertainen vastaus: jos haluaa majoneesia, ainoa valinta on Hese, ellei Mäkkärissä ole joitan majoneesivaihtoehtoa. Toisinaan on. Ellei halua maksaa ylimääräistä jostain kastikepurkista.

      Halusin kyllä maksaa vähemmän.

      Virvoitusjuomat on kummassakin ihan surkeaa.

      Tiedä sitä sitten siitä pahvinkappaleesta ympärillä, onko se niin haitallinen. Pitää ainakin nuolla siitä juustot ja järsiä hampailla.

    • en suosittele

      Hesburgerin "ranskalaiset perunat":

      Ranskalaiset perunat

      Peruna, muunneltu perunatärkkelys, riisijauho, tärkkelys, suola, nostatusaineet (E450, E500), sakeutusaine (ksantaanikumi), mausteuutteet (kurkuma, paprika), dekstroosi. Ranskalaiset kypsennämme öljyssä joka koostuu 80 % rapsi- ja 20 % palmuöljystä, E900. PALMUÖLJY TUOTETTU KESTÄVÄN KEHITYKSEN PERIAATTEIDEN MUKAAN! Ravintolasta riippuen öljyssä on saatettu paistaa vehnäjauhoilla leivitettyjä tuotteita.

      Mäkin ranskalaiset perunat:

      Peruna, osittain kovetettu rypsiöljy. Ravintolassa maustamiseen käytetään Pansuola mineraalisuolaa.


      Hesburgerin "pihvi":

      Pihvi: Naudanlihapihvi maustetaan paiston jälkeen grillimausteella: Pansuola (48,3 %), sipuli, selleri, vahventeet: proteiinihydrolysaatti E621, hiivauute yht. 25,1 %, glukoosi.

      Mäkin pihvi:

      Jauhettu naudanlihapihvi.
      Naudanlihapihvi sisältää ainoastaan jauhettua naudan lihaa. Valmistukseen käytetään käsin leikattuja, luuttomia ruhon etuneljännes- ja kylkipaloja. Pihvit paistetaan ravintolassa kahden kuuman levyn välissä ilman rasvaa. Pihvi maustetaan kevyesti ravintolassa juuri ennen tarjoilua mausteseoksella, joka sisältää suolaa ja mustapippuria.

      Hesen pihvissä siis E621 natriumglutamaattia jonka käyttöä esim. kouluissa on alettu kieltää.

      • pointittt

        >Hesen pihvissä siis E621 natriumglutamaattia jonka käyttöä esim. kouluissa on alettu kieltää.

        Tärkeä pointsi. Hampparit on lasten ruokaa eikä lapsille pidä tuollaista myrkkyä syöttää - aikuinen sen kestää kyllä.


    • täyttävin hamppari

      Hesen Megaburger 1055 kcal (hiilarit 55g, proteiini 43,8g, rasva 71,9g), jopa täyttävämpi kuin carrolsin mega clubburger (902,9 kcal)

      Mäkkärin Bic Bacon vain 795 kcal (h 46g, p 43g, r 49g)

      Bic Mac on tosi pieni (495 kcal), niitä pitää syödä 4 että nälkä lähtee, siinä missä Baconeita 3 ja hesen burgereita 2.

      • lorsse

        megaburger sisältää 30% enemmän rasvaa kuin nuo muut (johtuu majoneesista).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe