Mämmi

Susu

Löytyykö täältä muita mämmin ystäviä kuin minä? Mämmi on mielestäni oikein hyvää sellaisenaan, kermaa ja sokeria se ei seurakseen välttämättä kaipaa. Toki kerma pehmentää sen makua. Oululaisen mämmi on oman makuni mukaan parasta. Mitä te muut ostatte? Entä onko joku joskus valmistanut mämmiä itse?

20

3617

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lacey

      mina pidan mammista ja viime paasiaiseksi valmistin sita itse, koska taalla valloissa ei mammia edes tunneta. maltaat toin suomesta, ja olen kayttanyt niita myos laihian mallaslimpun leipomiseen. sovelsin ohjeen leipakoneelle ja melko hyvaa siita tuli.

      tassa linkki marttojen sivulle jonka reseptiarkistosta loytyy hyvan mammin ohje. http://www.marttaliitto.fi/frame13.htm

      • Titta

        Minkälaista se laihian mallaslimppu on mitä teet?

        Minä teen aina silloin tällöin myös mallaslimppua, jonka ohjeen olen ottanut Tuoppi-mallaspussin kyljestä. Sitä sitten hiukan soveltelen.

        Syön mämmiä satunnaisesta. Taisi tulla lapsena syötyä liikaa, ettei enää ole sellaista hinkua sen perään.

        Minulla on vähän sellainen viha/rakkaussuhde mämmin kanssa.

        Pidän 10 mämmistä. Sitä vielä valmistetaankin "melkein naapurissa".


      • lacey
        Titta kirjoitti:

        Minkälaista se laihian mallaslimppu on mitä teet?

        Minä teen aina silloin tällöin myös mallaslimppua, jonka ohjeen olen ottanut Tuoppi-mallaspussin kyljestä. Sitä sitten hiukan soveltelen.

        Syön mämmiä satunnaisesta. Taisi tulla lapsena syötyä liikaa, ettei enää ole sellaista hinkua sen perään.

        Minulla on vähän sellainen viha/rakkaussuhde mämmin kanssa.

        Pidän 10 mämmistä. Sitä vielä valmistetaankin "melkein naapurissa".

        en muista enaa minka mallaspussin kyljessa tama resepti joskus oli, mutta siina samassa pussissa oli laihian kotimammin valmistus. samat reseptit voivat olla vielakin jos naita maltaita viela tuotetaan.
        nykyaan on kiva kun mammia saa siella kesallakin kaupan pakasteesta :)
        taisi olla juuri 10 mammia jota minakin edelliskesana ostin.


        laihian mallaslimput (4 kpl)

        2 dl mallasta
        3 dl kiehuvaa vetta
        1/2 l maitoa
        1/2 l piimaa
        2 palaa hiivaa
        2 rkl suolaa
        2 dl siirappia tai 1 dl mallasuutetta ja 1 dl siirappia
        1 rkl fenkolia
        1 rkl anista
        20 dl hiivaleipajauhoja
        5 dl ruisjauhoja
        5 dl ohrajauhoja

        kaada kiehuva vesi maltaiden paalle ja anna imeltya hetken. lisaa piima-maitoseos ja vesitilkkaan liotettu hiiva ja mausteet.
        alusta jauhot taikinaan ja leivo heti 4 mallaslimppua.
        kohota hyvin ja paista 50 min. 200 c.


    • ihanaz

      on se mämmi niin ihanaa että paskat lörähti pöksyihin kesken shoppailu kieroksella.....eipä kannata syyvä kovin paljooo mutta mä söin 4rasiaaa!! :)kuinka paljon sinä voit syöd'ä kerrralla???vastatkaaaaaaaa

    • Melon

      Mä tykkään ihan hirveesti mämmistä! Sitä kannetaan kotiin heti maaliskuusta. Jos ette hirveästi tykkää mämmistä paljaalteen, kokeilkaa vaniljakastiketta! Se on hyvää mämmin kanssa, ja sokeria ei tarvita.

      • hobitt

        HYi mämmiä! en ikinä söisi sitä, se maistuu aivan kuivalle tahnalle aivan kuin söisi jauhoja johon on kaadettu vähän vettä. En ole koskaan ymmärtänyt mämmin syöjiä, jos voisin syödä edes yhden lusikallisen pitäisi mun kaataa puol litraa kermaan sen päälle että se maistuis edes joltain.


      • Allu
        hobitt kirjoitti:

        HYi mämmiä! en ikinä söisi sitä, se maistuu aivan kuivalle tahnalle aivan kuin söisi jauhoja johon on kaadettu vähän vettä. En ole koskaan ymmärtänyt mämmin syöjiä, jos voisin syödä edes yhden lusikallisen pitäisi mun kaataa puol litraa kermaan sen päälle että se maistuis edes joltain.

        Yök... mämmist pahempaa en tiiä???!!!!
        se on näyttääkin jo iha PASK*** ..... !!!!! (:
        mämmmi on semmosta hemmetin mössöö!!! HYI!!! YÖK!!!


    • herkuttelija

      Minä kyllä pidän mämmistä. Parasta on itse tehty mämmi, kaupasta löytyvistä tykkään eniten saarioisten mämmistä. Kerman tai creme vanillan kanssa sen syön. Mmmm....

    • derhund

      mämmi on pahaa!

      • mammy

        Mämmi on hyvää, mutta vain rasvaisen maidon kanssa.. PORIN LEIVÄN mämmi on parasta, aineksina: Vesi, ruisjauhot, appelsiininkuorihillo; parasta mämmi laatua mitä on..


    • kettumuori

      Lapsesta asti olen pitänyt mämmistä. Äiti teki kotona mämmin, ei ole hoprikin hommaa, koivun tuohesta tehtyihin tuokkosiin. Näin keski-ikäisenä syön useita kertoja mämmiä pääsiäisen aikoihin, sinällään tai rasvattoman maidon kera.

      • nami nami

        Mämmiä ja jäätelöä,nam
        Kymppi mämmi parasta


    • söpö

      moi mä en oikeen tykkää mämmistä HYI!!!!

    • lola

      MÄMMI ON NIIN IHANAA!!!!!!!!
      VARSINKIN VANILJAKASTIKKEEN KERA!!!!=d

    • lola

      niin...parasta mämmiä mitä tiedän on; Juhlamämmi..=b

    • MUSTA-AUKKO !

      JOO , KYLLÄ MÄMMII VOI SYÖDÄ SOKERIN JA KERMAN KERA , MUTTA KYLLÄ SE ON HIUKAN YLIMAINOSTETTU HERKKU ! JOS NYT HERKUKSI VOI SANOA ! NO, PÄÄSIÄISEN JÄLKEEN ON AINAKIN PASKAT HOUSUISSA KUN MÄMMIT ON SYÖTY !

    • Mämmimies

      Meillä lapset söisivät mämmiä ympäri vuoden,joten on vähän rajattu,uudenvuoden ja juhannuksen välillä saa syödä.Ja sitähän menee, joten rupesin tekemään itse.Tänä keväänä oon tehny 5*5litraa ja hyvää on ollu,parempaa kuin teollisesti tehty.

      • Anonyymi

        Meillä syödään mämmiä ympäri vuoden - joitakin kertoja kuukaudesssa.
        Tekisin mämmiä myös muista mallastetuista viljoista, mutta silloin joutuu tyytymään olutmaltaisiin - toki olutmaltaiden myyjät jauhaa pientä korvausta vastaan eri viljoista mämmiin sopivia olutmaltaita mämmimaltaiksi.
        Suomessakin perinteisten mallassaunojen aikaan kaikkia viljoja mallastettiin ja osasta jauhettiin leivontamaltaita/mämmimaltaita.


    • Meizi

      ahh i love mämmi

    • mingala

      ennen en tykännyt mämmistä ollenkaan, mutta nyt kun maistoin taas pitkästä aikaa (10:n vuoteen en oo mämmiä syönyt :D) ja nyt aloin vasta tykkäämään tuosta :). mutta, tiedättekö, että onko mämmi epäterveellistä? olen nimittäin kahden päivän aikana vetänyt 700g mämmiä :D :P aika sokeripitoista se on, eikös ookki?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe