Leivon tavallisen kakun ja väliin tulee rahkatäytteellä banaania ja mansikkaa! Mutta... Haluaisin tehä HIENON päällisen kakkuun! Eli koristelu sun muu... Siitä tulee synttärikakku. Ostin sellaset numerokynttilän. Aattelin, että laittais kermavaahtoa sivuille ja sit keskelle sellanen joku kivannäkönen sydeemi... Vaikka suklaakuorrute! Tai joku sellanen "lillukuorrute. Varmaanki jotenki liivatteella tehty! Eli "kiiltää". Mutta onko hyviä ehdotuksia???
Mutta jos teenki suklaakuorrutteen, niin voiko sen tehä niin että vaan sulattaa suklaata ja pistää päälle, vai pitääkö siihen suklaaseen lisätä jotain. Niin, että siitä tulis OIKEIN HERKULLINEN. Ei sellanen kova... Pistäskö vaikka jotain rasvaa lisätä sulaan suklaaseen??
Oon ennenki tehny kakkuja, mutta ne on ollu niin perinteisiä kermakakkuja ja nyt huvittais tehdä jotain "erikoisempaa"! Jos teillä olis jotain hyviä koristeluohjeita, niin pistäkää kehiin! Ja hyviä kakku-pohjan ohjeita myös! Kuinka sellanen "lillu"-päälyste tehään??
Aion leipoa tänään, joten nyt nopeasti hyviä ohjeita!
Täytekakun kuorrute!
4
7779
Vastaukset
- Titta
Jos teet sen kuorrutuksen oikeasta suklaasta niin, Fazerin tummaa taloussuklaata, kääreessä on ohje. Itse laitan siihen aina hiukan rasvaa, että tulee hyvä kiilto. Voi laittaa myös hiukan kermaa tai kahvia.
Toinen vaihtoehto on tomusokerikuorrutus, johon lisätään tummaa kaakaojauhoa, rasvaa ja kahvia.
En ehdi nyt paremmin paneutumaan asiaan. Koska aiot sen kakkusi päällystää?- Alkup.
Kun synttärit on torstaina. Tänään siis väsään kakkupohjan. Torstaina sen pitäis olla siinä yhden maissa valmis ja kun mä pääsen töistä kaheltatoista. Että mitä jos sen päälystäis jo tänään. Pysyykö kerma hyvänä yön yli. Kun haluisin, että se on "hehkee" juhlapäivänä... Toisaalta, jos laittaa siihen kermavaahtoon rahkaa, niin eikös sillon pysyis parempana...tai ainakin luulisin!?
Kiitos kovasti vinkeistä! Pian pitäis lähtee kauppaan ;) - Titta
Alkup. kirjoitti:
Kun synttärit on torstaina. Tänään siis väsään kakkupohjan. Torstaina sen pitäis olla siinä yhden maissa valmis ja kun mä pääsen töistä kaheltatoista. Että mitä jos sen päälystäis jo tänään. Pysyykö kerma hyvänä yön yli. Kun haluisin, että se on "hehkee" juhlapäivänä... Toisaalta, jos laittaa siihen kermavaahtoon rahkaa, niin eikös sillon pysyis parempana...tai ainakin luulisin!?
Kiitos kovasti vinkeistä! Pian pitäis lähtee kauppaan ;)En valitettavasti ehtinyt uudestaan aikaisemmin koneelle, mutta nyt on hetki aikaa.
Henkilökohtaisesti olen kyllä sitä mieltä, että täytekakku kannattaa päällystää vasta viime hetkillä, silloin se on tuoreen ja raikkaan näköinen. Ei siinä kauaa mene, kun tekee mahdolliset esivalmistelut etukäteen.
Minkälaisia päällysaineita ostit? Teitkö vaalean vai tumman kakkupohjan, entä mitä laitoit väliin?
Kaikki ovat vähän sidoksissa toisiinsa.
- sottapytty
eli siis tämä sinun kyselemäsi kiiltävä lillukuorrutus on todennäköisesti on saatu aikaan hyytelösokerilla.
sitä näkee useinmiten marja/hedelmäkuorrutteen päällä (en edes muista nähneeni sitä muunlaisen päällä, mutta eiköhän se sovellu moneen).
siispä jos esim. koristelet kakun marjoilla tai hedelmillä, asettele ne ensin kakun päälle niin, että koko päällys/haluamasi alue peittyy. sitten valmista hyytelösokerista hyytelö paketin ohjeen mukaan ja välittömästi(!) taputtele esim. pullasudilla hyytelöliemi marjojen/hedelmien päälle niin, että ne melkein peittyvät. jos käytät kuorrutukseen marjoja, laita ne kakun päälle jäisinä jos mahd., sillä silloin ne pysyvät "hyvän muodossaan" kun sulavat hyytelösokerin alla.
jos et edes tarkoittanut tuota hyytelösokerihommelia, niin tulipa ainakin selitettyä...heh.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236798Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka231011- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713