Pilaantunut mehu?

Apuva!

Join vahingossa homehtunutta mehua. Ehdin ottaa vain pienen kulauksen, koska se maistui omituiselle. Kun leikkasin purkin auki, siellä oli vihreitä läiskiä. Voiko noin pienestä määrästä tulla mitään oireita?

16

22002

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitiliini

      Ei, koska toiset mehut voi juoda homoehtumisen jälkeen, kunhan niistä ottaa homepilkut pois.

      • amatörköksa

        Jos vahingossa juo homehtuneesta mehusta tehtyä mehua, niin ei kai siitä nyt suurempia vaivoja saa. Mutta kyllä minä olen saanut oppia, että mitään muuta homehtunutta ruokaa, kuin juustoja, ei pidä syödä. Honehtuneet hillot ja mehut eivät kelpaa ruuaksi ainakaan meillä.


      • Näkkäri

        Jos neste on homehtunut, ei se ole enää ole juomakelpoista. Niin kauan kun homeen voi LEIKATA pois, voi kyseistä ruokaa syödä huoletta, tällaisen nyrkkisäännön sain ruokahuoltoa opiskellessani. Eli siis leipä ym. jos on homeessa, siitä vaan veitsellä reilu siivu ympäriltä pois ja anti mennä.


      • noinkaan
        Näkkäri kirjoitti:

        Jos neste on homehtunut, ei se ole enää ole juomakelpoista. Niin kauan kun homeen voi LEIKATA pois, voi kyseistä ruokaa syödä huoletta, tällaisen nyrkkisäännön sain ruokahuoltoa opiskellessani. Eli siis leipä ym. jos on homeessa, siitä vaan veitsellä reilu siivu ympäriltä pois ja anti mennä.

        Homeet ovat sieniä, ja pilkut ovat vain näkyviä osia. Siis jos tuote on homehtunut, ja näkyvä osa kuoritaan pois, jää homesienten rihmastot ja mahdollisesti myös haitalliset okratoksiinit (homemyrkyt) tuotteeseen oli se sitten mehua tai leipää! Tuskin kuitenkaan tavalliset homeet kovin vaarallisia ovat. Olen minäkin monta kertaa syönyt homeista leipää, ja hengissä olen...


      • Titta
        noinkaan kirjoitti:

        Homeet ovat sieniä, ja pilkut ovat vain näkyviä osia. Siis jos tuote on homehtunut, ja näkyvä osa kuoritaan pois, jää homesienten rihmastot ja mahdollisesti myös haitalliset okratoksiinit (homemyrkyt) tuotteeseen oli se sitten mehua tai leipää! Tuskin kuitenkaan tavalliset homeet kovin vaarallisia ovat. Olen minäkin monta kertaa syönyt homeista leipää, ja hengissä olen...

        Homesienirihmasto jää näkyvän homeen poistamisesta huolimatta tuotteeseen. Tästä syystä kaikki keittiöihmiset nykyisin neuvovatkin heittämään homehtuneen tuotteen kokonaisuudessaan pois.

        Itse en kyllä syö homeista leipää, jollei ole pakko. Kyllä se leipä silloin jo mielestäni haiseekin "kissaantuneelle".

        Homehtunutta hilloa yms. olen kyllä syönyt, kun olen kuorinut sen kunnolla pois niin, että hilloakin on tullut otettua reilusti pois. Puolukkasurvokseni nimittäin homehtui jostain syystä eräänä vuonna kellarissamme. Nykyisin laitankin kaikki pakasteeseen, niin puolukat, omenasoseet kuin muutkin. Säästyy sokeriakin huomattavasti. Omenasosekin maistuu todella omenalta.


      • Sid
        Titta kirjoitti:

        Homesienirihmasto jää näkyvän homeen poistamisesta huolimatta tuotteeseen. Tästä syystä kaikki keittiöihmiset nykyisin neuvovatkin heittämään homehtuneen tuotteen kokonaisuudessaan pois.

        Itse en kyllä syö homeista leipää, jollei ole pakko. Kyllä se leipä silloin jo mielestäni haiseekin "kissaantuneelle".

        Homehtunutta hilloa yms. olen kyllä syönyt, kun olen kuorinut sen kunnolla pois niin, että hilloakin on tullut otettua reilusti pois. Puolukkasurvokseni nimittäin homehtui jostain syystä eräänä vuonna kellarissamme. Nykyisin laitankin kaikki pakasteeseen, niin puolukat, omenasoseet kuin muutkin. Säästyy sokeriakin huomattavasti. Omenasosekin maistuu todella omenalta.

        Aivan totta, homehtuneita tuotteita ei kannata syödä, ei edes esim. hilloja vaikka niistä ottaisikin homehtuneen osan pois. Näkyvän homeen poistaminen ei välttämättä poista kaikkea hometta ja lisäksi osa homeista tuottaa mykotoksiineja, jotka ovat voineet levitä koko tuotteeseen vaikka hometta olisikin vain pinnalla.

        Minulle on opetettu että ainoastaan juustosta voi homehtuneen osan ottaa pois ja syödä loput. Itse olen kyllä heittänyt pilaantuneen juustonkin pois ja ostanut tuoretta tilalle. Ei ole ollut vielä niin tiukka taloustilanne että olisi pitänyt homehtunutta ruokaa syödä.


      • stb
        noinkaan kirjoitti:

        Homeet ovat sieniä, ja pilkut ovat vain näkyviä osia. Siis jos tuote on homehtunut, ja näkyvä osa kuoritaan pois, jää homesienten rihmastot ja mahdollisesti myös haitalliset okratoksiinit (homemyrkyt) tuotteeseen oli se sitten mehua tai leipää! Tuskin kuitenkaan tavalliset homeet kovin vaarallisia ovat. Olen minäkin monta kertaa syönyt homeista leipää, ja hengissä olen...

        Ainoa (tietaakseni) mita voi syoda homehtumisen jalkeen on juusto. Siita voi leikata homekohdan pois, ja syoda muut osat.


      • APUA!
        stb kirjoitti:

        Ainoa (tietaakseni) mita voi syoda homehtumisen jalkeen on juusto. Siita voi leikata homekohdan pois, ja syoda muut osat.

        Join mehua jossa oli että viikon avattuna jääkaapissa. Ja se oli ollut huoneen lämmössä noin. 2 viikkoa! Se oli vähän oudon makuista join noin 1dl!! Kun kaadoin pois niin ei ollut hometta mutta kuitenkin epäilyttää onko haitallista kun joi 1dl vanhaa juotavaa?? Vastatkaa!!


      • viikatemies...
        APUA! kirjoitti:

        Join mehua jossa oli että viikon avattuna jääkaapissa. Ja se oli ollut huoneen lämmössä noin. 2 viikkoa! Se oli vähän oudon makuista join noin 1dl!! Kun kaadoin pois niin ei ollut hometta mutta kuitenkin epäilyttää onko haitallista kun joi 1dl vanhaa juotavaa?? Vastatkaa!!

        tulet kokemaan hitaan ja tuskallisen kuoleman.


      • Tenori!
        viikatemies... kirjoitti:

        tulet kokemaan hitaan ja tuskallisen kuoleman.

        Leivän syönnin sanottiin parantavan lauluääntä!


      • basso-pasanen
        Tenori! kirjoitti:

        Leivän syönnin sanottiin parantavan lauluääntä!

        täällä enkelikuorossa syädään pelkkää homeista leipää. Meinasi unohtua koko juttu
        koska vuonna kivisota pääsin harppua soittamaan juotuani puoli desiä mehua jossa
        oli harmaita pilkkuja.


      • Anonyymi
        APUA! kirjoitti:

        Join mehua jossa oli että viikon avattuna jääkaapissa. Ja se oli ollut huoneen lämmössä noin. 2 viikkoa! Se oli vähän oudon makuista join noin 1dl!! Kun kaadoin pois niin ei ollut hometta mutta kuitenkin epäilyttää onko haitallista kun joi 1dl vanhaa juotavaa?? Vastatkaa!!

        Mää Join äskön appelsiini mehua joka oli homeenssa


    • Anonyymi

      Että ääliöitä löytyy näinkin vakavalta aiheelta,menkää tollot leikkimään jonnekkin muualle,idiootit...

    • Anonyymi

      Join äsken yhden mehun mikä oli homeessa niin mitä mulle nyt käy ja olen 14 vuotias poika

      • Anonyymi

        Itsellä tuli vatsahaava


    • Anonyymi

      olisi kiva tietää, mitä vatsahapot tekee sieni- ja homekasvustoille. Eikö ne itiöt sun muut sienirihmastot suun ja nielun kautta taivalla vatsalaukkuun? Voiko sieni- tai homeitiöt päästä verenkiertoon ohuiden limakalvojen läpi? Tai voiko ne kiinnittyä pesimään limakalvoille ? Kuka tietäisi vastauksia? Kemistikö?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe