Kebab

Ulla

Onko kebab-lihassa rasvaa? Mitä liha on? Entä kaloreita n.100 g:ssa. Tattis !

9

1516

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sarkku

      Aivan mielettömästi on kebab-lihassa rasvaa ja kaloreita!
      Jos syöt kebab-annoksen, niin seuraava pvä pitäis elää jollain kasviskeitolla, jotta pääsis normaaliin ennergiatasoon.

      • J_K

        Riippuu kebab paikan lihasta. Halvat kebebit tehty rasvaisesta ja halvasta possunlihasta, ja sen huomaa. Kalliimmat sisältävät nautaa ja lammasta. Lisäksi kypsennystapa rasvaton, lihan rasvapitoisuus 8-12 grammaa 100g:ssä. K-annoksen rasva tulee mahdollisesta majoneesipohjaisesta soosista ja mahdollisista rasvaranskiksista.


      • kebab fani
        J_K kirjoitti:

        Riippuu kebab paikan lihasta. Halvat kebebit tehty rasvaisesta ja halvasta possunlihasta, ja sen huomaa. Kalliimmat sisältävät nautaa ja lammasta. Lisäksi kypsennystapa rasvaton, lihan rasvapitoisuus 8-12 grammaa 100g:ssä. K-annoksen rasva tulee mahdollisesta majoneesipohjaisesta soosista ja mahdollisista rasvaranskiksista.

        ainaki joka paikassa missä oon käyny kebabbia syömässä, ja usko ku sanon että oon käyny aika monessa paikassa(yli 30 eri kebab paikassa ympäri suomea) tykkään kebabista todella paljon ja aina jos sitä vaan on saatavilla ja kotiin asti ruokaa laittamaan ei pääse tai ei vaan jaksa kotona ruokaa laittaa niin kebab kutsuu, ottaa sen sitten riisillä tai ranskalaisilla tai vaikka kermaperunoilla, kastikkeella tai ilman niin aina se aivan tihkuu rasvaa


      • kokki
        kebab fani kirjoitti:

        ainaki joka paikassa missä oon käyny kebabbia syömässä, ja usko ku sanon että oon käyny aika monessa paikassa(yli 30 eri kebab paikassa ympäri suomea) tykkään kebabista todella paljon ja aina jos sitä vaan on saatavilla ja kotiin asti ruokaa laittamaan ei pääse tai ei vaan jaksa kotona ruokaa laittaa niin kebab kutsuu, ottaa sen sitten riisillä tai ranskalaisilla tai vaikka kermaperunoilla, kastikkeella tai ilman niin aina se aivan tihkuu rasvaa

        valmistan itse kebabit kotona. esim, Lapin Lihan pakaste Kebab lastut sisältävät 45%lammasta ja 33%naudanlihaa sekä rasvaa 15%.kaloreita kyllä lisää ranskan kermasta valmistamani kastike..


      • auflauf
        kokki kirjoitti:

        valmistan itse kebabit kotona. esim, Lapin Lihan pakaste Kebab lastut sisältävät 45%lammasta ja 33%naudanlihaa sekä rasvaa 15%.kaloreita kyllä lisää ranskan kermasta valmistamani kastike..

        Kebab, on alunperin muslimimaista tuotettu tuote. Jos saamassasi Kebabissa on sianlihaa, ei se ole Kebabia. Oikeeseen kebabiin kuuluu lampaan ja naudanlihaa. Muslimit eivät syö sianlihaa. Oikeastaan vain lampaanlihaa. Muta lampaanlihan ominaista voimakasta villanakua, lievennetään naudanlihalla. Koska normaali eurooppalainen karsastaa lampaanlihaa, ollaan Kebabiin tehty eurooppalaisia muunnoksia. Asun Saksassa, ja täällä on erään ostoskeskuksen vieressä Kebab ravintola, jossa Kebab lihana käytetään kalkunaa. Se on täällä halpaa.
        Revi siitä sitten.


      • kokki
        auflauf kirjoitti:

        Kebab, on alunperin muslimimaista tuotettu tuote. Jos saamassasi Kebabissa on sianlihaa, ei se ole Kebabia. Oikeeseen kebabiin kuuluu lampaan ja naudanlihaa. Muslimit eivät syö sianlihaa. Oikeastaan vain lampaanlihaa. Muta lampaanlihan ominaista voimakasta villanakua, lievennetään naudanlihalla. Koska normaali eurooppalainen karsastaa lampaanlihaa, ollaan Kebabiin tehty eurooppalaisia muunnoksia. Asun Saksassa, ja täällä on erään ostoskeskuksen vieressä Kebab ravintola, jossa Kebab lihana käytetään kalkunaa. Se on täällä halpaa.
        Revi siitä sitten.

        minun käyttämässäni kebabissa onki lampaan ja naudan lihaa, eikä sikaa. Tarkoitit varmaan kommenttisi alkuperäiselle kysyjälle vaikka minulle vastasitkin...


      • Anonyymi
        kokki kirjoitti:

        valmistan itse kebabit kotona. esim, Lapin Lihan pakaste Kebab lastut sisältävät 45%lammasta ja 33%naudanlihaa sekä rasvaa 15%.kaloreita kyllä lisää ranskan kermasta valmistamani kastike..

        Et sinä itse kebabia valmista, jos pakasteita käytät, vaan lähinnä kokoat valmiista komponenteista annoksen.

        Tavalliseen DIY-kebabin lihaan ei tarvitse kuin rasvaista naudan jauhelihaa. Sitten vaan vaivaa sen mausteiden kanssa tiiviiksi taikinaksi ja leipoo pötkön aluminifolion sisään. Lopuksi sata asteiseen uuniin vähintään 4 tunniksi. Vetäytymisen jälkeen vuolee sitten lastua.

        Lisukkeet ja soosit oman maun mukaan.


    • Anonyymi

      En syö kebablihaa, koska se on ällöttävän makuista. Rakennekin on huono.

    • Anonyymi

      Ihmettelen, miksi tuota kebablihaa on tarjolla lounaspaikoissa. Suomalaiset lihapullat olisivat paljon paremman makuisia. Valitsen aina ruokapaikan, jossa ei tarjota kebabbia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe