mulla on pari avaamatonta anjovisfilepurkkia....päiväys 2009-marraskuu. Kuinka pitkään niitä voi säilyttää/käyttää vai heitänkö pois?
anjovisfileistä
8
3621
Vastaukset
- aa
Yleensä pystyy syömään vielä eräpäivän jälkeen, jos purkki on ehjä.
- Vanha kokki
Ole pullistuneita, ei pitäisi olla ongelmia!
- Vanha kokki
Kysymyksesi oli väärin muotoiltu, olisi pitänyt mainita reijityksestä ja paikasta mistä rasiat "dyykkasit".
- d.y.y.k.k.a.r.i
Vanha kokki kirjoitti:
Kysymyksesi oli väärin muotoiltu, olisi pitänyt mainita reijityksestä ja paikasta mistä rasiat "dyykkasit".
Joo ei se päiväys niin tarkka oo. Itse uskallan syödä viikon vanhojakin lihatuotteita ihan kepeesti. Esim. Kananugetit on mielestäni parhaimmillaan 4-5 päivää viimeisen käyttöpäivänä jälkeen. Todella hyviä!
- hoh hoijjaa
d.y.y.k.k.a.r.i kirjoitti:
Joo ei se päiväys niin tarkka oo. Itse uskallan syödä viikon vanhojakin lihatuotteita ihan kepeesti. Esim. Kananugetit on mielestäni parhaimmillaan 4-5 päivää viimeisen käyttöpäivänä jälkeen. Todella hyviä!
miksi ylläpito poistelee myös näitä asiallisiakin viestejä? tästäkin ketjusta poistettiin jo yksi täysin asiallinen viesti!
- säilyke juusto
Onko tuo valmistuspäivämäärä vai parasta ennen käyttöpäivämäärä ?
Ei päivämäärä vaikuta liian vanhalta 4kk.
Kyllä kalasäilyke säilyy, kunhan purkki on ehjä, eikä näy mitään pullistumia.
Minä olen ainakin käyttänyt pizzaan purkkitonnikalaa ja muutama purkki on ollut parikin vuotta
yli viimeisen käyttöpäivän.
Ihan hyvin olivat säilyneet, eikä mitään pilaantumisen merkkejä ollut.
Maistui ihan hyvältä tuo tonnikalapizza.
Kyllä pilaantunut ruoka merkkinsä näyttää, jos sitä vahingossa sattuu syömään.
Huono olohan siitä tulee.
Löysin kylmäkomeron kätköistä yhden lohisäilykkeen, jonka käyttövuosi erääntyi 2002.
Purkki on kuin uusi, mutta en ole sitä avanut.
Tuli syötyä pois pari vuotta sitten eräpäivän umpeutunut tuorejuustokin, jonka löysin
jääkaapin kätköistä.
Ei ollut mitään aistein havaittavaa vikaa tuotteessa, eikä vatsavaivojakaan ilmennyt.
Ihmeen kauan säilyvät eli monet ihmiset heittää turhaan hyviä elintarvikkeita roskikseen, jos
viimeinen myyntipäivä on mennyt päivänkin ylitse.
Eikä leipäviipaletta, jossa on vähän hometta kannata heittää kokonaan roskiin.
Leikataan vaan se homeinen kohta pois, niin lopun voi syödä.
Syödäänhän sitä homejuustoakin, joka on varta vasten homehdutettu, ei se muuten olisi homejuustoa.
On muuten parasta juustoa pizzan päälle tämä homejuusto.
Löydetäänhän napaseudultakin aika ajoin vanhoja säilykkeitä, jotka on monta kymmentä vuotta
vanhoja, kun ovat sinne unohtuneet.
On niitä tainnut joku jälkeenpäin syödäkin ja säilyvät ainakin, kun ovat umpijäässä.
Syöminenhän jää aina syöjän vastuulle.- Sveamamma.
Joku aika takaperin yli 40 vuotta sitten tehtyjä lihasäilykkeitä. Eivät olleet enää kurantteja!
- Vanha kokki
Kyseessä on aivan eri homeet, leivässä ja juustossa. Oikeassa homejuustossa ne ovat ns. jalohomeita, leivässä ne ovat villejä ja saattavat olla vaarallisiakin homeitiöitä. Samoin hilloissa, ja kovin monissa eri säilykkeiksi aijotuissa kotona valmistetuissa ruoissa. En suosittelisi suuremmin syötäviksi tuota jokaisen poikamiehen tuntemaa angorapuuroakaan, sillä se vihreänukka siinä kaurapuuron päällä ei suinkaan edistä terveyttä eikä liioin lauluäänen parantumista, johon vanha kansa taas kovasti halusi uskoa!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841