Kevät on myöhässä

Hohhoijaa.

19

563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jälkiviisas Hoheli

      Ilmasto-opportunisti kyllä löytää aina selityksen -jälkikäteen.

      Alarmistinen selitysautomaatti toimii nyt yliteholla. On nimittäin kiire keksiä selityksiä miksi ei kylmenekään.

      Jos tällä palstalla olisi joku syksyllä väittänyt että tuleva kevät on myöhässä, hohheli olisi kiistänyt raivokkaasti moisen mahdollisuuden.

      En jaksa kahlata vanhoja keskusteluja läpi, mutta en lainkaan ihmettelisi vaikka tuollainen keskustelu olisi käytykin.

      Hohheli on viisas mies. Jälkiviisas.

      • mats petter

        Hohheli on hiilijalanjälkiviisas-


      • qqrqq
        mats petter kirjoitti:

        Hohheli on hiilijalanjälkiviisas-

        Kaipa avaus on ironiaa---haluaa osoittaa hohhelismin tyhmyydet.


      • hohheli
        qqrqq kirjoitti:

        Kaipa avaus on ironiaa---haluaa osoittaa hohhelismin tyhmyydet.

        olet tyhmä pelle


      • muki1

      • uytrtr
        qqrqq kirjoitti:

        Kaipa avaus on ironiaa---haluaa osoittaa hohhelismin tyhmyydet.

        Ja jälleen -hetikohta-:hän tekee sen ihan itse.


      • sivistetään mukia
        muki1 kirjoitti:

        Näyttää se kevät olevan myöhässä myös Jäämerellä. Jään määrä se vaan kasvaa: http://nsidc.org/data/seaice_index/images/daily_images/N_stddev_timeseries.png
        Eikä sääkarttakaan lupaa lämpenevää: http://www.wetterzentrale.de/pics/avnpanel2.html
        Olisiko sinulla lisää selityksiä, mistä moinen johtuu?

        Mitäs tuumaat muki, onko kevät kauheasti myöhässä esimerkiksi Alaskassa ja Grönlannissa:

        http://www.ncdc.noaa.gov/sotc/get-file.php?report=global&file=map-blended-mntp&year=2010&month=2&ext=gif


      • lisäys

      • muki1
        lisäys kirjoitti:

        Niin ja Kanadassakin.

        No tulihan ne pallot sieltä. Eihän tuo pallomeri kerro muuta kuin sen, että esimerkiksi Alaskassa ja Kanadassa ei olekaan ollut helmikuussa niitä pitkäaikaisia yli 40 asteen pakkasia mitä oli esimerkiksi kaksi vuotta sitten vaan vain 35 astetta pakkasta. Mutta mitä mieltä olet tuosta jään määrästä, joka edelleen vaan kasvaa vaikka pitäisi jo ruveta vähenemään?


      • sivistetään mukia
        muki1 kirjoitti:

        No tulihan ne pallot sieltä. Eihän tuo pallomeri kerro muuta kuin sen, että esimerkiksi Alaskassa ja Kanadassa ei olekaan ollut helmikuussa niitä pitkäaikaisia yli 40 asteen pakkasia mitä oli esimerkiksi kaksi vuotta sitten vaan vain 35 astetta pakkasta. Mutta mitä mieltä olet tuosta jään määrästä, joka edelleen vaan kasvaa vaikka pitäisi jo ruveta vähenemään?

        Tiedoksesi hörhö, että siinä "pallomeressä" ei ole vertailukautena toissavuoden helmikuu vaan vuosien 1971-2000 helmikuut.

        Arktisen jään määrästä olen sitä mieltä, että siellä taitaa olla juuri nyt hieman viileämpi SÄÄ. Silti jään määrä on edelleen pitkän ajan keskiarvoa alempana.


      • muki1
        sivistetään mukia kirjoitti:

        Tiedoksesi hörhö, että siinä "pallomeressä" ei ole vertailukautena toissavuoden helmikuu vaan vuosien 1971-2000 helmikuut.

        Arktisen jään määrästä olen sitä mieltä, että siellä taitaa olla juuri nyt hieman viileämpi SÄÄ. Silti jään määrä on edelleen pitkän ajan keskiarvoa alempana.

        Tiedoksesi hörhö, että siinä "pallomeressä" ei ole vertailukautena toissavuoden helmikuu vaan vuosien 1971-2000 helmikuut.

        Mitä sitten? Jos tänä vuonna helmikuussa esimerkiksi Alaskassa oli hiukan lämpimämpää kuin keskiarvo 1971-2000 niin oli siellä silti vielä pakkasta. Eipä ollut liian kylmää kuten kaksi vuotta sitten. Näin silloin Ilmatieteenlaitos:

        " Kiinassa kylmin talvi sataan vuoteen
        13.2.2008

        Kiinassa on koettu kylmin talvi sataan vuoteen. Myös Alaskassa sekä Kanadassa on ollut selvästi keskimääräistä kylmempää. Kiinassa harvinaisen kylmä talvisää on jatkunut tammikuun 10. päivästä asti. Lunta on satanut laajoille alueille Keltaisenjoen eteläpuolelle. Enimmillään lunta on kertynyt jopa 50 senttimetriä. Kylmyys, lumi- ja räntäsateet sekä jäätävä vesisade ja sankka sumu ovat vaikeuttaneet liikennettä huomattavasti, satojatuhansia koteja on romahtanut tai muuten vahingoittunut ja säällä on ollut tuhoisia vaikutuksia karjanhoidolle ja maanviljelylle.

        Myös Alaskassa on tänä talvena rikottu pakkasennätyksiä monin paikoin. Alaskan itäosissa mitattiin kovimmillaan 52 asteen pakkasia ja Fairbanksin lentokentällä lämpötila pysytteli alle -40 asteessa yli viikon yhtä mittaa."


      • Hiilinielu
        sivistetään mukia kirjoitti:

        Tiedoksesi hörhö, että siinä "pallomeressä" ei ole vertailukautena toissavuoden helmikuu vaan vuosien 1971-2000 helmikuut.

        Arktisen jään määrästä olen sitä mieltä, että siellä taitaa olla juuri nyt hieman viileämpi SÄÄ. Silti jään määrä on edelleen pitkän ajan keskiarvoa alempana.

        pylpyröitä olisi saatu enemmän näkyville, jos vertailukaudeksi olisi valittu vuosien 1941-1970, jolloin ilmasto viileni globaalisti hiilidioksidista huolimatta.


      • sivistetään hörhöä
        muki1 kirjoitti:

        Tiedoksesi hörhö, että siinä "pallomeressä" ei ole vertailukautena toissavuoden helmikuu vaan vuosien 1971-2000 helmikuut.

        Mitä sitten? Jos tänä vuonna helmikuussa esimerkiksi Alaskassa oli hiukan lämpimämpää kuin keskiarvo 1971-2000 niin oli siellä silti vielä pakkasta. Eipä ollut liian kylmää kuten kaksi vuotta sitten. Näin silloin Ilmatieteenlaitos:

        " Kiinassa kylmin talvi sataan vuoteen
        13.2.2008

        Kiinassa on koettu kylmin talvi sataan vuoteen. Myös Alaskassa sekä Kanadassa on ollut selvästi keskimääräistä kylmempää. Kiinassa harvinaisen kylmä talvisää on jatkunut tammikuun 10. päivästä asti. Lunta on satanut laajoille alueille Keltaisenjoen eteläpuolelle. Enimmillään lunta on kertynyt jopa 50 senttimetriä. Kylmyys, lumi- ja räntäsateet sekä jäätävä vesisade ja sankka sumu ovat vaikeuttaneet liikennettä huomattavasti, satojatuhansia koteja on romahtanut tai muuten vahingoittunut ja säällä on ollut tuhoisia vaikutuksia karjanhoidolle ja maanviljelylle.

        Myös Alaskassa on tänä talvena rikottu pakkasennätyksiä monin paikoin. Alaskan itäosissa mitattiin kovimmillaan 52 asteen pakkasia ja Fairbanksin lentokentällä lämpötila pysytteli alle -40 asteessa yli viikon yhtä mittaa."

        Tiedoksesi hörhö, että säästä on tarkoitus keskustella sääpalstalla:

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4248


      • niin täällä
        muki1 kirjoitti:

        Tiedoksesi hörhö, että siinä "pallomeressä" ei ole vertailukautena toissavuoden helmikuu vaan vuosien 1971-2000 helmikuut.

        Mitä sitten? Jos tänä vuonna helmikuussa esimerkiksi Alaskassa oli hiukan lämpimämpää kuin keskiarvo 1971-2000 niin oli siellä silti vielä pakkasta. Eipä ollut liian kylmää kuten kaksi vuotta sitten. Näin silloin Ilmatieteenlaitos:

        " Kiinassa kylmin talvi sataan vuoteen
        13.2.2008

        Kiinassa on koettu kylmin talvi sataan vuoteen. Myös Alaskassa sekä Kanadassa on ollut selvästi keskimääräistä kylmempää. Kiinassa harvinaisen kylmä talvisää on jatkunut tammikuun 10. päivästä asti. Lunta on satanut laajoille alueille Keltaisenjoen eteläpuolelle. Enimmillään lunta on kertynyt jopa 50 senttimetriä. Kylmyys, lumi- ja räntäsateet sekä jäätävä vesisade ja sankka sumu ovat vaikeuttaneet liikennettä huomattavasti, satojatuhansia koteja on romahtanut tai muuten vahingoittunut ja säällä on ollut tuhoisia vaikutuksia karjanhoidolle ja maanviljelylle.

        Myös Alaskassa on tänä talvena rikottu pakkasennätyksiä monin paikoin. Alaskan itäosissa mitattiin kovimmillaan 52 asteen pakkasia ja Fairbanksin lentokentällä lämpötila pysytteli alle -40 asteessa yli viikon yhtä mittaa."

        Oli silloin samanaikaisesti.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/200802287312567_uu.shtml

        On se kumma, kun ei edes kahden vuoden takaista ja vieläpä kotimaassa tapahtunutta asiaa muisteta.


      • muki1
        niin täällä kirjoitti:

        Oli silloin samanaikaisesti.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/200802287312567_uu.shtml

        On se kumma, kun ei edes kahden vuoden takaista ja vieläpä kotimaassa tapahtunutta asiaa muisteta.

        "Syntyneestä poikkeamasta keskilämpötiloissa ilmastonmuutoksesta johtuu arviomme mukaan 1,5 astetta. Suurempi osuus selittyy luonnollisella vaihtelulla. Kaksi viimeisintä talvea antavat kuitenkin suuntaa siitä, millaisia talvet ovat tulevaisuudessa, arvioi Ilmatieteen laitoksen pääjohtaja Petteri Taalas Aamulehdessä."

        Että tällaista paskaa se Talaas puhui kaksi vuotta sitten. Paljonkohan se ilmastonmuutoksen osuus pakkasista oli tänä talvena.

        "Tiedoksesi hörhö, että säästä on tarkoitus keskustella sääpalstalla"

        No miksi sitten aloitit tämän ketjun hohheli?
        Eli jos on kylmää, on se säätila, mutta lämmin on aina ilmastonmuutos.


      • sivistetään hörhöä
        muki1 kirjoitti:

        "Syntyneestä poikkeamasta keskilämpötiloissa ilmastonmuutoksesta johtuu arviomme mukaan 1,5 astetta. Suurempi osuus selittyy luonnollisella vaihtelulla. Kaksi viimeisintä talvea antavat kuitenkin suuntaa siitä, millaisia talvet ovat tulevaisuudessa, arvioi Ilmatieteen laitoksen pääjohtaja Petteri Taalas Aamulehdessä."

        Että tällaista paskaa se Talaas puhui kaksi vuotta sitten. Paljonkohan se ilmastonmuutoksen osuus pakkasista oli tänä talvena.

        "Tiedoksesi hörhö, että säästä on tarkoitus keskustella sääpalstalla"

        No miksi sitten aloitit tämän ketjun hohheli?
        Eli jos on kylmää, on se säätila, mutta lämmin on aina ilmastonmuutos.

        Vain sinä puhut paskaa jatkuvasti. Ja tiedoksesi, että minä en aloittanut tätä ketjua. Kylmä ja lämmin sää ovat molemmat säätä. Mutta nykyään on jatkuvasti enemmän lämmintä kuin kylmää säätä, se on ilmaston lämpenemistä.


    • samoihin asioihin

      Tosin jo jonkin aikaa sitten korvasin inversion perversiolla ja vaihdoin golf-virtapumpun peniksenkehittämis-alipainepumppuun.

    • lämpenemishörhö

      Keski-Euroopassa on ollut jo lähes 20 astetta lämmintä, ja esimerkiksi Ranskan eteläosissa on ollut jo lähes hellettä.

    • ....................

      totta kai alarmistille on kevät aina myöhässä, kun on joutunut olemaan koko talven totuuden edessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe