Uskokaa tai älkää, mutta tämä johtuu ilmaston lämpenemisestä.
-napapyorre
-inversioilmiö
-golfvirran pumppu
siinä muutama avainsana, joka auttaa ymmärtämään
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/03/1081406
Kevät on myöhässä
19
563
Vastaukset
- jälkiviisas Hoheli
Ilmasto-opportunisti kyllä löytää aina selityksen -jälkikäteen.
Alarmistinen selitysautomaatti toimii nyt yliteholla. On nimittäin kiire keksiä selityksiä miksi ei kylmenekään.
Jos tällä palstalla olisi joku syksyllä väittänyt että tuleva kevät on myöhässä, hohheli olisi kiistänyt raivokkaasti moisen mahdollisuuden.
En jaksa kahlata vanhoja keskusteluja läpi, mutta en lainkaan ihmettelisi vaikka tuollainen keskustelu olisi käytykin.
Hohheli on viisas mies. Jälkiviisas.- mats petter
Hohheli on hiilijalanjälkiviisas-
- qqrqq
mats petter kirjoitti:
Hohheli on hiilijalanjälkiviisas-
Kaipa avaus on ironiaa---haluaa osoittaa hohhelismin tyhmyydet.
- hohheli
qqrqq kirjoitti:
Kaipa avaus on ironiaa---haluaa osoittaa hohhelismin tyhmyydet.
olet tyhmä pelle
- muki1
hohheli kirjoitti:
olet tyhmä pelle
Näyttää se kevät olevan myöhässä myös Jäämerellä. Jään määrä se vaan kasvaa: http://nsidc.org/data/seaice_index/images/daily_images/N_stddev_timeseries.png
Eikä sääkarttakaan lupaa lämpenevää: http://www.wetterzentrale.de/pics/avnpanel2.html
Olisiko sinulla lisää selityksiä, mistä moinen johtuu? - uytrtr
qqrqq kirjoitti:
Kaipa avaus on ironiaa---haluaa osoittaa hohhelismin tyhmyydet.
Ja jälleen -hetikohta-:hän tekee sen ihan itse.
- sivistetään mukia
muki1 kirjoitti:
Näyttää se kevät olevan myöhässä myös Jäämerellä. Jään määrä se vaan kasvaa: http://nsidc.org/data/seaice_index/images/daily_images/N_stddev_timeseries.png
Eikä sääkarttakaan lupaa lämpenevää: http://www.wetterzentrale.de/pics/avnpanel2.html
Olisiko sinulla lisää selityksiä, mistä moinen johtuu?Mitäs tuumaat muki, onko kevät kauheasti myöhässä esimerkiksi Alaskassa ja Grönlannissa:
http://www.ncdc.noaa.gov/sotc/get-file.php?report=global&file=map-blended-mntp&year=2010&month=2&ext=gif - lisäys
sivistetään mukia kirjoitti:
Mitäs tuumaat muki, onko kevät kauheasti myöhässä esimerkiksi Alaskassa ja Grönlannissa:
http://www.ncdc.noaa.gov/sotc/get-file.php?report=global&file=map-blended-mntp&year=2010&month=2&ext=gifNiin ja Kanadassakin.
- muki1
lisäys kirjoitti:
Niin ja Kanadassakin.
No tulihan ne pallot sieltä. Eihän tuo pallomeri kerro muuta kuin sen, että esimerkiksi Alaskassa ja Kanadassa ei olekaan ollut helmikuussa niitä pitkäaikaisia yli 40 asteen pakkasia mitä oli esimerkiksi kaksi vuotta sitten vaan vain 35 astetta pakkasta. Mutta mitä mieltä olet tuosta jään määrästä, joka edelleen vaan kasvaa vaikka pitäisi jo ruveta vähenemään?
- sivistetään mukia
muki1 kirjoitti:
No tulihan ne pallot sieltä. Eihän tuo pallomeri kerro muuta kuin sen, että esimerkiksi Alaskassa ja Kanadassa ei olekaan ollut helmikuussa niitä pitkäaikaisia yli 40 asteen pakkasia mitä oli esimerkiksi kaksi vuotta sitten vaan vain 35 astetta pakkasta. Mutta mitä mieltä olet tuosta jään määrästä, joka edelleen vaan kasvaa vaikka pitäisi jo ruveta vähenemään?
Tiedoksesi hörhö, että siinä "pallomeressä" ei ole vertailukautena toissavuoden helmikuu vaan vuosien 1971-2000 helmikuut.
Arktisen jään määrästä olen sitä mieltä, että siellä taitaa olla juuri nyt hieman viileämpi SÄÄ. Silti jään määrä on edelleen pitkän ajan keskiarvoa alempana. - muki1
sivistetään mukia kirjoitti:
Tiedoksesi hörhö, että siinä "pallomeressä" ei ole vertailukautena toissavuoden helmikuu vaan vuosien 1971-2000 helmikuut.
Arktisen jään määrästä olen sitä mieltä, että siellä taitaa olla juuri nyt hieman viileämpi SÄÄ. Silti jään määrä on edelleen pitkän ajan keskiarvoa alempana.Tiedoksesi hörhö, että siinä "pallomeressä" ei ole vertailukautena toissavuoden helmikuu vaan vuosien 1971-2000 helmikuut.
Mitä sitten? Jos tänä vuonna helmikuussa esimerkiksi Alaskassa oli hiukan lämpimämpää kuin keskiarvo 1971-2000 niin oli siellä silti vielä pakkasta. Eipä ollut liian kylmää kuten kaksi vuotta sitten. Näin silloin Ilmatieteenlaitos:
" Kiinassa kylmin talvi sataan vuoteen
13.2.2008
Kiinassa on koettu kylmin talvi sataan vuoteen. Myös Alaskassa sekä Kanadassa on ollut selvästi keskimääräistä kylmempää. Kiinassa harvinaisen kylmä talvisää on jatkunut tammikuun 10. päivästä asti. Lunta on satanut laajoille alueille Keltaisenjoen eteläpuolelle. Enimmillään lunta on kertynyt jopa 50 senttimetriä. Kylmyys, lumi- ja räntäsateet sekä jäätävä vesisade ja sankka sumu ovat vaikeuttaneet liikennettä huomattavasti, satojatuhansia koteja on romahtanut tai muuten vahingoittunut ja säällä on ollut tuhoisia vaikutuksia karjanhoidolle ja maanviljelylle.
Myös Alaskassa on tänä talvena rikottu pakkasennätyksiä monin paikoin. Alaskan itäosissa mitattiin kovimmillaan 52 asteen pakkasia ja Fairbanksin lentokentällä lämpötila pysytteli alle -40 asteessa yli viikon yhtä mittaa." - Hiilinielu
sivistetään mukia kirjoitti:
Tiedoksesi hörhö, että siinä "pallomeressä" ei ole vertailukautena toissavuoden helmikuu vaan vuosien 1971-2000 helmikuut.
Arktisen jään määrästä olen sitä mieltä, että siellä taitaa olla juuri nyt hieman viileämpi SÄÄ. Silti jään määrä on edelleen pitkän ajan keskiarvoa alempana.pylpyröitä olisi saatu enemmän näkyville, jos vertailukaudeksi olisi valittu vuosien 1941-1970, jolloin ilmasto viileni globaalisti hiilidioksidista huolimatta.
- sivistetään hörhöä
muki1 kirjoitti:
Tiedoksesi hörhö, että siinä "pallomeressä" ei ole vertailukautena toissavuoden helmikuu vaan vuosien 1971-2000 helmikuut.
Mitä sitten? Jos tänä vuonna helmikuussa esimerkiksi Alaskassa oli hiukan lämpimämpää kuin keskiarvo 1971-2000 niin oli siellä silti vielä pakkasta. Eipä ollut liian kylmää kuten kaksi vuotta sitten. Näin silloin Ilmatieteenlaitos:
" Kiinassa kylmin talvi sataan vuoteen
13.2.2008
Kiinassa on koettu kylmin talvi sataan vuoteen. Myös Alaskassa sekä Kanadassa on ollut selvästi keskimääräistä kylmempää. Kiinassa harvinaisen kylmä talvisää on jatkunut tammikuun 10. päivästä asti. Lunta on satanut laajoille alueille Keltaisenjoen eteläpuolelle. Enimmillään lunta on kertynyt jopa 50 senttimetriä. Kylmyys, lumi- ja räntäsateet sekä jäätävä vesisade ja sankka sumu ovat vaikeuttaneet liikennettä huomattavasti, satojatuhansia koteja on romahtanut tai muuten vahingoittunut ja säällä on ollut tuhoisia vaikutuksia karjanhoidolle ja maanviljelylle.
Myös Alaskassa on tänä talvena rikottu pakkasennätyksiä monin paikoin. Alaskan itäosissa mitattiin kovimmillaan 52 asteen pakkasia ja Fairbanksin lentokentällä lämpötila pysytteli alle -40 asteessa yli viikon yhtä mittaa."Tiedoksesi hörhö, että säästä on tarkoitus keskustella sääpalstalla:
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4248 - niin täällä
muki1 kirjoitti:
Tiedoksesi hörhö, että siinä "pallomeressä" ei ole vertailukautena toissavuoden helmikuu vaan vuosien 1971-2000 helmikuut.
Mitä sitten? Jos tänä vuonna helmikuussa esimerkiksi Alaskassa oli hiukan lämpimämpää kuin keskiarvo 1971-2000 niin oli siellä silti vielä pakkasta. Eipä ollut liian kylmää kuten kaksi vuotta sitten. Näin silloin Ilmatieteenlaitos:
" Kiinassa kylmin talvi sataan vuoteen
13.2.2008
Kiinassa on koettu kylmin talvi sataan vuoteen. Myös Alaskassa sekä Kanadassa on ollut selvästi keskimääräistä kylmempää. Kiinassa harvinaisen kylmä talvisää on jatkunut tammikuun 10. päivästä asti. Lunta on satanut laajoille alueille Keltaisenjoen eteläpuolelle. Enimmillään lunta on kertynyt jopa 50 senttimetriä. Kylmyys, lumi- ja räntäsateet sekä jäätävä vesisade ja sankka sumu ovat vaikeuttaneet liikennettä huomattavasti, satojatuhansia koteja on romahtanut tai muuten vahingoittunut ja säällä on ollut tuhoisia vaikutuksia karjanhoidolle ja maanviljelylle.
Myös Alaskassa on tänä talvena rikottu pakkasennätyksiä monin paikoin. Alaskan itäosissa mitattiin kovimmillaan 52 asteen pakkasia ja Fairbanksin lentokentällä lämpötila pysytteli alle -40 asteessa yli viikon yhtä mittaa."Oli silloin samanaikaisesti.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200802287312567_uu.shtml
On se kumma, kun ei edes kahden vuoden takaista ja vieläpä kotimaassa tapahtunutta asiaa muisteta. - muki1
niin täällä kirjoitti:
Oli silloin samanaikaisesti.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200802287312567_uu.shtml
On se kumma, kun ei edes kahden vuoden takaista ja vieläpä kotimaassa tapahtunutta asiaa muisteta."Syntyneestä poikkeamasta keskilämpötiloissa ilmastonmuutoksesta johtuu arviomme mukaan 1,5 astetta. Suurempi osuus selittyy luonnollisella vaihtelulla. Kaksi viimeisintä talvea antavat kuitenkin suuntaa siitä, millaisia talvet ovat tulevaisuudessa, arvioi Ilmatieteen laitoksen pääjohtaja Petteri Taalas Aamulehdessä."
Että tällaista paskaa se Talaas puhui kaksi vuotta sitten. Paljonkohan se ilmastonmuutoksen osuus pakkasista oli tänä talvena.
"Tiedoksesi hörhö, että säästä on tarkoitus keskustella sääpalstalla"
No miksi sitten aloitit tämän ketjun hohheli?
Eli jos on kylmää, on se säätila, mutta lämmin on aina ilmastonmuutos. - sivistetään hörhöä
muki1 kirjoitti:
"Syntyneestä poikkeamasta keskilämpötiloissa ilmastonmuutoksesta johtuu arviomme mukaan 1,5 astetta. Suurempi osuus selittyy luonnollisella vaihtelulla. Kaksi viimeisintä talvea antavat kuitenkin suuntaa siitä, millaisia talvet ovat tulevaisuudessa, arvioi Ilmatieteen laitoksen pääjohtaja Petteri Taalas Aamulehdessä."
Että tällaista paskaa se Talaas puhui kaksi vuotta sitten. Paljonkohan se ilmastonmuutoksen osuus pakkasista oli tänä talvena.
"Tiedoksesi hörhö, että säästä on tarkoitus keskustella sääpalstalla"
No miksi sitten aloitit tämän ketjun hohheli?
Eli jos on kylmää, on se säätila, mutta lämmin on aina ilmastonmuutos.Vain sinä puhut paskaa jatkuvasti. Ja tiedoksesi, että minä en aloittanut tätä ketjua. Kylmä ja lämmin sää ovat molemmat säätä. Mutta nykyään on jatkuvasti enemmän lämmintä kuin kylmää säätä, se on ilmaston lämpenemistä.
- samoihin asioihin
Tosin jo jonkin aikaa sitten korvasin inversion perversiolla ja vaihdoin golf-virtapumpun peniksenkehittämis-alipainepumppuun.
- lämpenemishörhö
Keski-Euroopassa on ollut jo lähes 20 astetta lämmintä, ja esimerkiksi Ranskan eteläosissa on ollut jo lähes hellettä.
- ....................
totta kai alarmistille on kevät aina myöhässä, kun on joutunut olemaan koko talven totuuden edessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1541519
- 104921
- 75743
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16595ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40527Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45478Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412