Julkinen anteeksi pyyntö!

Pete..

Pyydän anteeksi Tapiolta ja kaikilta muiltakin joita olen loukannut. Tapio kertoi että olen sannut väärän todistuksen hänestä. Jos noin olen sanonut, haluan pyytää anteeksi sitä!

Samalla pyydän kaikkia kirjoituksiani kaikilta anteeksi joita olen loukannut ja jos olen vääriä todistuksia sanonut!

Nyt olen nöyrtynyt Jumalani edessä ja tahdon seurata vaan ja ainoastaan Jeesusta Kristusta. Jeesus on HERRA!

76

452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaus1

Minua sinä et kylläkään ole edes loukannut, sillä minä ymmärrän sinua ja sinun ahdistuksen päivääsi. Olen itsekkin käynyt 25 vuotta sitten sen lävitse ja se oli tuskallista. Siitä syntyi vain kiitosta ja vapautta, sillä siinä toteutui se, että jokaisen huomaansa ottaneen Jumala kurittaa ja parantaa Itse.
      Psalmin 88 Jumala johdatti minut lukemaan suurimmassa hädässä ja päästäessään minut suuresta hädästä Jumala oli antanut uskonveljelleni minulle luettavaksi Psalmin 30 ja me emme voineet kuin hämmästellä, miten Psalmit sopivatkaan yhteen. Jos olisimme itse etsineet, niin emme olisi löytäneet noin tosiinsa soveltuvia Psalmeja.

Kiitos Jeesukselle, että sinä saat luottaa siihen, että Sana tekee sinut uudeksi, sillä vain Jumalan katoamaton, elävä Sana synnyttää uudeksi. Siihen uudestisyntymiseen tarvitaan meidän puoleltamme se, että me nöyrrymme tunnustamaan oman syyllisyytemme ja vikamme.

Me emme voi itse sielujamme pelastaa, emmekä voi lihantahtoamme voittaa, mutta tulet näkemään, että Jeesus on jo voittanut. Älä pelkää, usko vain.

• Pete..Jumala sinua runsaasti siunatkoon! Ole vapaa!

"Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon sinun kanssasi Pete..nyt ja aina".

• Jumalan siunausta sinulle Pete.

Hepr 12:6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".

Voit rukoilla nöyränä niinkuin publikaani.

Luuk 18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
      Luuk 18:14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään.

Jatka vain kilvoittelua, tie ei ole helppo. Mutta kun uskosi säilytät pelastut, tilapäisistä lankeamisista huolimatta. Niitä tulee eteen kaikille, jotka Jeesuksen tietä vaeltavat.

• Mohikaani_27 Orginal

tahdon vaan siunata ja kaikkea Jumajan täyteyttä Jeesuksessa Kristuksessa, tänään ja ikuisesti !

• hellari83

Siunausta päätöksellesi seurata Jeesusta, Herraamme! Pysy ja riipu hänessä vaikka kuinka maailman eri tuulet sinua yrittäisivät riepotella.

Niin minäkin olen tehnyt silloinkin kun kovissa kiusauksissa olen ollut ja maailma on minua mukaansa houkutellut. Ja olenpa miten huono ihminen tahansa, niin Jeesuksesta en luovu. Pysy sinäkin Jeesuksen virvoittavien vetten äärellä, josta elämän vesi ei koskaan lopu.

• leahim

Et minuakaan loukannut,Hyvä kun olet täällä tänään...
        Voimaa ja kaikkea hyvää pete!

leahim

• Hyvä Pete! Siitä se on hyvä aloittaa uskontien kulkeminen uudelleen "puhtaalta pydältä" siin sanoakseni. Minua et ole mitenkään loukannut, joten siksi sinulla ei ole mitään anteeksi pyydettävää minulta, eikä minulla sinulle anteeksi annettavaa. :)

Siunausta uskosi tielle!

• anteeksipyytäjiä?

Uskon että joidenkin ihmisten kirjoittelut ovat provosoineet ja kiusanneet sinua.
      Näiden ihmisten tulisi pyytää sinulta anteeksi. Muuten, minuakaan sinä et ole
      loukannut. Minua loukkaa enemmänkin se kun näen että jotkut yrittävät viedä uskon
      vilpittömiltä Jumalan rakkailta lapsilta. Älä lue niiden kirjoittajien juttuja
      äläkä uskon heitä joiden kautta olet joutunut vaikeuksiin ketä he sitten ovatkin.
      lue niiden kirjoittajien kirjoituksia joiden kautta koet saavasi hengellistä ravintoa
      ja voimaa uskon tiellä kilvoitteluun. Tällä palstalla liikkuu niin monenlaista "raamattutieteilijää".
      Varo uskomasta kaikkea.

• jaikal: "Uskon että joidenkin ihmisten kirjoittelut ovat provosoineet ja kiusanneet sinua.Näiden ihmisten tulisi pyytää sinulta anteeksi".
        --
        Jos Pete.. olen jaikalin tarkoittama kiusaajasi, niin toivon, että sanot sen minulle henkilökohtaisesti, niin tiedän mistä minun tulisi tehdä parannusta elämässäni.

• ErkkiE

sinä katkeroitunut?

• Tapio522 kirjoitti:

jaikal: "Uskon että joidenkin ihmisten kirjoittelut ovat provosoineet ja kiusanneet sinua.Näiden ihmisten tulisi pyytää sinulta anteeksi".
        --
        Jos Pete.. olen jaikalin tarkoittama kiusaajasi, niin toivon, että sanot sen minulle henkilökohtaisesti, niin tiedän mistä minun tulisi tehdä parannusta elämässäni.

että olet kiusannut Peteä ja melkein vienyt häneltä uskon.
        Siinä on sinulla anteeksipyytämistä ja parannuksen tekemistä.
        Älä enää kiusaa häntä. Anna toisten opettaa häntä. Jos hän ei
        sinulta kysy, älä myöskään vastaa.

• ml213.
        jaikal kirjoitti:

No, eikö tämä foorumi ole keskustelupalasta eli erilaisesti ymmärtävien ihmisten keskusteluihin tarkoitettu foorumi.Jotenkin ihmetyttää tuo Tapion "määräilemisesi".Vaikken ole/ymmärrä Tapion kanssa samaa mieltä kaikista asioista, niin siitä huolimatta annan hänen/kin pohtia ja tuoda asioita ymmärryksensä mukaan.Ymmärrä ja usko jaikal, miten Pyhä Henki pitää huolen siitä, minkä ymmärryksen Pyhä Henki ohjaa ihmiseen. Niin, jos hän seuraa totuutta.

PS:

Jos Pete ilmaiseen asian Tapiolle, niin silloin Tapion on syytä kunnioittaa Peten mielipidettä.

• ErkkiE kirjoitti:

sinä katkeroitunut?

katkeroitunut vaikka kyllä monet ovat yrittäneet kovastikin aiheuttaa minulle aihetta
        katkeruuteen. Täytyy vain nöyrästi todeta että he ovat epäonnistuneet. Jumala on
        luvannut pitää minun mielenlaadun siunaavana. Tähän asti se on pysynyt siunaavana.
        Näin Jumala pitää lupauksensa.

• ml213. kirjoitti:

No, eikö tämä foorumi ole keskustelupalasta eli erilaisesti ymmärtävien ihmisten keskusteluihin tarkoitettu foorumi.Jotenkin ihmetyttää tuo Tapion "määräilemisesi".Vaikken ole/ymmärrä Tapion kanssa samaa mieltä kaikista asioista, niin siitä huolimatta annan hänen/kin pohtia ja tuoda asioita ymmärryksensä mukaan.Ymmärrä ja usko jaikal, miten Pyhä Henki pitää huolen siitä, minkä ymmärryksen Pyhä Henki ohjaa ihmiseen. Niin, jos hän seuraa totuutta.

PS:

Jos Pete ilmaiseen asian Tapiolle, niin silloin Tapion on syytä kunnioittaa Peten mielipidettä.

ei ole aiheellista uskovien kiusata vastakääntyneitä niin että he menettävät uskonsa.
        Ei se kyllä ole luvallista muuallakaan.
        Asioista voidaan kyllä olla eri mieltä ja niistä voidaan keskustella.
        Mielestäni Tapio ja Semper menevät liian pitkälle.
        Heidän "keskustelunsa" ei ole uskovia rakentavaa.
        Tämä on minun henkilökohtainen mielipiteeni.
        En tästä tämän enempää. Ymmärrät mitä tarkoitan kun
        luet ja olet lukenut heidän viestejään.

• ml213.
        jaikal kirjoitti:

ei ole aiheellista uskovien kiusata vastakääntyneitä niin että he menettävät uskonsa.
        Ei se kyllä ole luvallista muuallakaan.
        Asioista voidaan kyllä olla eri mieltä ja niistä voidaan keskustella.
        Mielestäni Tapio ja Semper menevät liian pitkälle.
        Heidän "keskustelunsa" ei ole uskovia rakentavaa.
        Tämä on minun henkilökohtainen mielipiteeni.
        En tästä tämän enempää. Ymmärrät mitä tarkoitan kun
        luet ja olet lukenut heidän viestejään.

Mutta,- OIKEIN YMMÄRRETTYNÄ, Tapio ja Semper ovat oikeassa.Toisalta ihmettelen, miksi et ymmärrä mitä he tarkoittavat.

Jos ymmärrän heitä oikein, niin he painottavat tähän Raamatun ilmoitukseen liittyvää opetusta;

"Valvo itseäsi ja opetustasi, OLE SIINÄ KESTÄVÄ, sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi, että ne, jotka sinua kuulevat". 1 Tim. 4:16

Niin, varmaan ymmärrät ja tiedät jaikal, miksi ihmisen tulee valvoa itseään ja opetustaan. Eikö juuri synnin tähden?? Jotenkin opetuksestasi puuttuu kokonaan tämä painotus/Balanssi. Vai , johtuuko todella tämä painottomuus siitä, ettet usko/ymmärrä miten uudestisyntynyt tekee/lankeaa syntiin.

Itse ymmärrän ( uskon niin) tämän aludeen helpommin kun ymmärtää ja huomioi miten uudestisyntynyt ihminen on palannut hoidattamaan sieluaan paimenen eli Jeesuksen tykö. Tämä hoidattaminen on juuri synnistä,- synnintekemisestä pois kasvamista.Näin lyhyesti pohtien.

• toinen pohtija
        ml213. kirjoitti:

Mutta,- OIKEIN YMMÄRRETTYNÄ, Tapio ja Semper ovat oikeassa.Toisalta ihmettelen, miksi et ymmärrä mitä he tarkoittavat.

Jos ymmärrän heitä oikein, niin he painottavat tähän Raamatun ilmoitukseen liittyvää opetusta;

"Valvo itseäsi ja opetustasi, OLE SIINÄ KESTÄVÄ, sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi, että ne, jotka sinua kuulevat". 1 Tim. 4:16

Niin, varmaan ymmärrät ja tiedät jaikal, miksi ihmisen tulee valvoa itseään ja opetustaan. Eikö juuri synnin tähden?? Jotenkin opetuksestasi puuttuu kokonaan tämä painotus/Balanssi. Vai , johtuuko todella tämä painottomuus siitä, ettet usko/ymmärrä miten uudestisyntynyt tekee/lankeaa syntiin.

Itse ymmärrän ( uskon niin) tämän aludeen helpommin kun ymmärtää ja huomioi miten uudestisyntynyt ihminen on palannut hoidattamaan sieluaan paimenen eli Jeesuksen tykö. Tämä hoidattaminen on juuri synnistä,- synnintekemisestä pois kasvamista.Näin lyhyesti pohtien.

pohdintaa.

• ml213. kirjoitti:

ei puutu pyhityselämä ja sen tärkeyden painotus. Sen huomaa jos lukee oikealla sydämen asenteella kirjoituksiani. Koska Tapio ja Semper kirjoittavat jatkuvasti vain pyhityksestä ja sen tärkeydestä, minä saan keskittyä evankeliumin julistukseen kirjoituksillani. Tapio ja Semper huolehtivat kyllä tuosta mainitsemastasi tasapainosta. Jos minäkin alkaisin kirjoittamaan heidän tekstiensä tapaisia tekstejä, silloin opetus palstalla olisi yksipuolista. Se olisi jopa lakihenkistä uskovia kuristavaa julistusta. Niin, ellei Psalmi tai II-Mari astuis kehään ja toisi tervettä evankeliumin sanaa.

>>>Jotenkin opetuksestasi puuttuu kokonaan tämä painotus/Balanssi. Vai , johtuuko todella tämä painottomuus siitä, ettet usko/ymmärrä miten uudestisyntynyt tekee/lankeaa syntiin.

• jaikal kirjoitti:

ei puutu pyhityselämä ja sen tärkeyden painotus. Sen huomaa jos lukee oikealla sydämen asenteella kirjoituksiani. Koska Tapio ja Semper kirjoittavat jatkuvasti vain pyhityksestä ja sen tärkeydestä, minä saan keskittyä evankeliumin julistukseen kirjoituksillani. Tapio ja Semper huolehtivat kyllä tuosta mainitsemastasi tasapainosta. Jos minäkin alkaisin kirjoittamaan heidän tekstiensä tapaisia tekstejä, silloin opetus palstalla olisi yksipuolista. Se olisi jopa lakihenkistä uskovia kuristavaa julistusta. Niin, ellei Psalmi tai II-Mari astuis kehään ja toisi tervettä evankeliumin sanaa.

>>>Jotenkin opetuksestasi puuttuu kokonaan tämä painotus/Balanssi. Vai , johtuuko todella tämä painottomuus siitä, ettet usko/ymmärrä miten uudestisyntynyt tekee/lankeaa syntiin.

jaikal painottuu 95 %:sti halpaan ja automaattiseen pesukonearmoon.

Siinä ei ole käytännössä lainkaan sijaa sille uskovan kilvoittelulle, jossa

jokaisen Jeesuksen oman on luovuttava kaikesta vääryydestä ja vietävä

oma lihansa himoineen ja haluineen Kristuksen kanssa ristille kuolemaan.

Tutki jaikal tämän sanan sisältöä ja merkitystä sinun "opetuksesi" kannalta:

"kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan
        sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan
        ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty,
        ja pilkkaa armon Henkeä!

Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto,
        minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa."

Heb. 10:29-30

.

• ml213.
        jaikal kirjoitti:

Jos opetuksesi edustaa Helluntaipuolueen opetusta,- joka edustaa kokouksissa olevaa opetusta, niin kysyn mitä hyötyä on kuulijalle olla kuuntelemassa tätä opetusta.

mmärrän, miten tässä ajassa on oikein tilaus opetukselle, joka opettaa valvomisen laiminlyömistä ja sen surauksia ihmisen arjessa.

• ml213. kirjoitti:

Jos opetuksesi edustaa Helluntaipuolueen opetusta,- joka edustaa kokouksissa olevaa opetusta, niin kysyn mitä hyötyä on kuulijalle olla kuuntelemassa tätä opetusta.

mmärrän, miten tässä ajassa on oikein tilaus opetukselle, joka opettaa valvomisen laiminlyömistä ja sen surauksia ihmisen arjessa.

>>>Jos opetuksesi edustaa Helluntaipuolueen opetusta,- joka edustaa kokouksissa olevaa opetusta, niin kysyn mitä hyötyä on kuulijalle olla kuuntelemassa tätä opetusta.

• Sinussa on kovuutta
        Semper.Fidelis kirjoitti:

ja pilkkaa armon Henkeä!

.

Semper, ja kirjoituksesi menee lakihenkisyyden puolelle - en löydä armoa sanoistasi !

• Tällä palstalla
        jaikal kirjoitti:

katkeroitunut vaikka kyllä monet ovat yrittäneet kovastikin aiheuttaa minulle aihetta
        katkeruuteen. Täytyy vain nöyrästi todeta että he ovat epäonnistuneet. Jumala on
        luvannut pitää minun mielenlaadun siunaavana. Tähän asti se on pysynyt siunaavana.
        Näin Jumala pitää lupauksensa.

voi odottaa mitätahansa - ainakin minusta alkaa tuntua siltä !

Useimmille ei näytä olevan merkitystä sillä, miten he toisiaan kohtelevat,
        kunhan vain saavat tuoda esille oman oikeaoppisuutensa ja olla esillä..
        puistattaakin kun lukee.

Siunausta sinulle Jaikal - äläkä lannistu näiden henkilöiden kirjoituksista !

• Sinussa on kovuutta kirjoitti:

Semper, ja kirjoituksesi menee lakihenkisyyden puolelle - en löydä armoa sanoistasi !

Rukoilen JeesuXelta !!! Anna täyden suoja varustuxen Rakkaalle Semperille joka joutuu seisomaan tulessa puolustamaan sun Rakkauden Toivon Sanomajoka kertoo että on mahdollista saada vapaus synnin vallasta,,, ettei tartte aina kantaa synnin taakkaa,, vaan näkee että se on otettu pois konkreettisesti Ristillä ,,, eikä ainoastaan virtuaalisesti..

• jaikal kirjoitti:

jaikal: "Älä enää kiusaa häntä. Anna toisten opettaa häntä. Jos hän ei
        sinulta kysy, älä myöskään vastaa".
        --
        Jaikalin toiminta muistuttaa Galatian seurakunnissa vaikuttaneiden valheapostolien toimintaa . Hekin tahtoivat eristää uskovat seuraamaan itseään, eikä Kristusta.
        (jaikal kehoittaa Pete..ä lukemaan vain hänen ja kumppaneiden viestejä!)

Gal.4:17
        --
        ”Heillä (valheapostolit) on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä”.
        --
        Paavali suosittelee itseään.: ”Olkaa minun seuraajiani, niin kuin minä olen Kristuksen seuraaja.” (1. Kor. 11:1)
        Jokainen meistäkin tarvitsee mallin, jota seurata.
        Mallina oleminen on vastuullista. Itse olin joskus peloissani, millaisen mallin annoinkaan kehitysvammaisille työtovereilleni. Toimin heidän ohjaajanaan ja he usein ”mallittavat” minua.
        --
        Gal.4:8-20
        Ensimmäisellä kerralla Paavali otettiin Galatiassa hyvin vastaan huolimatta hänen sairaudestaan. Paavalin sairaus ei käy tarkemmin ilmi. Oliskohan kyseessä ollut jokin silmäsairaus (j. 15)?
        Sen ajan katsomuksenhan mukaan sairaudet nähtiin pahojen henkien aikaansaannoksiksi ja se tavallisissa oloissa olisi saattanut olla suuri este evankeliumin menestymiselle.

Nyt Paavali ihmettelee Galatian uskovien suunnanmuutosta (j. 20). Tämä muutos oli seurausta heidän keskuudessaan valheapostolien harjoittamasta voimakkaasta käännytystyöstä.
        He olivat helppo saalis yksin jätettyinä, koska Paavali ei ollut voinut oleskella pitempään heidän keskuudessaan.
        Evankeliumin työ oli aloitettava alusta (j. 19), ja Paavali kokee itsensä voimattomaksi; hän on ymmällään (20).

Paavalin vastustajat tahtoivat eristää (sitoa) Galatian uskovat itseensä (j. 17).
        Sitominen ja orjuuttaminenkin ovat tavallisia ilmiöitä nykyäänkin.
        Niistä tämän ajan muotia lienee sitominen ihmiseen, tavallisesti pastoriin tai julistajaan, Kristukseen kiinnittämisen sijasta.
        Tulemme tällöin enemmän riippuvaisiksi ihmisistä ja heidän mielipiteistään emmekä Kristuksesta.
        Paavali sanoo itsestään:
        "...sentähden minä sain laupeuden , että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyyden, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi." (1. Tim. 1:16).
        --
        Mitä mieltä sinä olet; toimiiko jaikal oikein, vaatiessaan Pete.. lukemaan vain hänen viestejään?
        Voiko jaikalin toimintaa verrata valheapostoleihin?

• leahim
        jaikal kirjoitti:

>>>Jos opetuksesi edustaa Helluntaipuolueen opetusta,- joka edustaa kokouksissa olevaa opetusta, niin kysyn mitä hyötyä on kuulijalle olla kuuntelemassa tätä opetusta.

Huomenta hyvät herrat!
        Huomaatteko taas,
        aloittaja PYYSI ANTEEKSI!Ja te jatkatte
        opillisia kiistojanne!

Kysyn:KUKA MIELESTÄNNE TÄSSÄ JÄÄ JALKOIHIN?

• leahim kirjoitti:

Huomenta hyvät herrat!
        Huomaatteko taas,
        aloittaja PYYSI ANTEEKSI!Ja te jatkatte
        opillisia kiistojanne!

Kysyn:KUKA MIELESTÄNNE TÄSSÄ JÄÄ JALKOIHIN?

leahim: "Kysyn:KUKA MIELESTÄNNE TÄSSÄ JÄÄ JALKOIHIN"?
        --
        Hyvä kysymys!
        Pete.. pyysi anteeksi.
        Tuntuu siltä, etteivät kaikki hyväksy hänen anteeksipyyntöään.
        Vai olenko väärässä?

• Sinussa on kovuutta kirjoitti:

Ole huoleti, kyllä armo löytyy minun sanoistani,

jos luet viestejäni. Enhän minä pärjäisi päivääkään

ilman Jumalan suurta armoa ja Hänen laupeuttaan.

Minulle armo on kallisarvoinen asia, niin arvokas,

etten voi nimittää sitä automaattiseksi pesukone-

armoksi kuten palstalla näkee kirjoitettavan.

Siispä ystäväni, korotan korkealle Jumalan pelastavaa

ja kasvattavaa armoa, joka tulee avuksemme oikeaan

aikaan, kun tahdomme olla kuuliaisia Kristuksessa.

Väärennettyä armoa, sitä halpaa pesukonekorviketta,

jota palstalla kaupitellaan, SITÄ "armoa" minä EN ole

edustamassa. Siitä väärennöksestä haluan varoittaa.

Olenko mielestäsi oikealla tiellä? Uskon olevani!

.

• Pete..
        Tapio522 kirjoitti:

jaikal: "Älä enää kiusaa häntä. Anna toisten opettaa häntä. Jos hän ei
        sinulta kysy, älä myöskään vastaa".
        --
        Jaikalin toiminta muistuttaa Galatian seurakunnissa vaikuttaneiden valheapostolien toimintaa . Hekin tahtoivat eristää uskovat seuraamaan itseään, eikä Kristusta.
        (jaikal kehoittaa Pete..ä lukemaan vain hänen ja kumppaneiden viestejä!)

Gal.4:17
        --
        ”Heillä (valheapostolit) on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä”.
        --
        Paavali suosittelee itseään.: ”Olkaa minun seuraajiani, niin kuin minä olen Kristuksen seuraaja.” (1. Kor. 11:1)
        Jokainen meistäkin tarvitsee mallin, jota seurata.
        Mallina oleminen on vastuullista. Itse olin joskus peloissani, millaisen mallin annoinkaan kehitysvammaisille työtovereilleni. Toimin heidän ohjaajanaan ja he usein ”mallittavat” minua.
        --
        Gal.4:8-20
        Ensimmäisellä kerralla Paavali otettiin Galatiassa hyvin vastaan huolimatta hänen sairaudestaan. Paavalin sairaus ei käy tarkemmin ilmi. Oliskohan kyseessä ollut jokin silmäsairaus (j. 15)?
        Sen ajan katsomuksenhan mukaan sairaudet nähtiin pahojen henkien aikaansaannoksiksi ja se tavallisissa oloissa olisi saattanut olla suuri este evankeliumin menestymiselle.

Nyt Paavali ihmettelee Galatian uskovien suunnanmuutosta (j. 20). Tämä muutos oli seurausta heidän keskuudessaan valheapostolien harjoittamasta voimakkaasta käännytystyöstä.
        He olivat helppo saalis yksin jätettyinä, koska Paavali ei ollut voinut oleskella pitempään heidän keskuudessaan.
        Evankeliumin työ oli aloitettava alusta (j. 19), ja Paavali kokee itsensä voimattomaksi; hän on ymmällään (20).

Paavalin vastustajat tahtoivat eristää (sitoa) Galatian uskovat itseensä (j. 17).
        Sitominen ja orjuuttaminenkin ovat tavallisia ilmiöitä nykyäänkin.
        Niistä tämän ajan muotia lienee sitominen ihmiseen, tavallisesti pastoriin tai julistajaan, Kristukseen kiinnittämisen sijasta.
        Tulemme tällöin enemmän riippuvaisiksi ihmisistä ja heidän mielipiteistään emmekä Kristuksesta.
        Paavali sanoo itsestään:
        "...sentähden minä sain laupeuden , että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyyden, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi." (1. Tim. 1:16).
        --
        Mitä mieltä sinä olet; toimiiko jaikal oikein, vaatiessaan Pete.. lukemaan vain hänen viestejään?
        Voiko jaikalin toimintaa verrata valheapostoleihin?

jaikalin ja Il-Marin viestejä! Niistä saa sitä ravintoa mitä minä juuri nyt kaipaan. Minä kaipaan ilosanomaa ja pelastsvarmuutta Jeesuksessa. Sinä, Tapio puhut vain kuinka syntisiä me olemme. Niin minä ainakin asian kohdallasi ymmärrän. Sile en mahda mitään jos ymmärrän kirjoituksesi väärin? Nyt minun on ilo olla ja kulkea uskossa Jeesukseen Kristukseen kun tiedän että minun kaikki syntini on varmasti anteeksi annettu. Minun uusi luomukseni on synnitön ja puhdas Jeesuksen tähden ja sinäkään et onneksi voi sitä syntiseksi muuttaa vaikka kuinka haluaisit. Minä luotan sanomaan jota jaikal ja Il-Mari täällä julistaa ja tarkistan Raamatustani asioita sitä mukaan kun uskossani saan kasvaa ja vahvistua.

• Vastaus1
        Pete.. kirjoitti:

jaikalin ja Il-Marin viestejä! Niistä saa sitä ravintoa mitä minä juuri nyt kaipaan. Minä kaipaan ilosanomaa ja pelastsvarmuutta Jeesuksessa. Sinä, Tapio puhut vain kuinka syntisiä me olemme. Niin minä ainakin asian kohdallasi ymmärrän. Sile en mahda mitään jos ymmärrän kirjoituksesi väärin? Nyt minun on ilo olla ja kulkea uskossa Jeesukseen Kristukseen kun tiedän että minun kaikki syntini on varmasti anteeksi annettu. Minun uusi luomukseni on synnitön ja puhdas Jeesuksen tähden ja sinäkään et onneksi voi sitä syntiseksi muuttaa vaikka kuinka haluaisit. Minä luotan sanomaan jota jaikal ja Il-Mari täällä julistaa ja tarkistan Raamatustani asioita sitä mukaan kun uskossani saan kasvaa ja vahvistua.

Jos sinä aiheutat hankaluuksia tänään jollekin ihmiselle, niin onko se annettu sinulle jo edeltä anteeksi?

Jeesuksen uhraus tosin riitää kaiken synnin edestä, siis koko maailman synnin edestä, mutta miten se Uhri pysyy voimassa ihmisen kohdalla?

Eikö sinun tarvitse katua ja tehdä parannus ja pyytää anteeksi ihmiseltä, jolle olet ollut hankala ja Jumalalta, joka on avannut sinulle parannuksen elämäksi?

Eikö uusiluomus synnyt sinuun vasta sitten, kun olet uskonut Jeesuksen opetukset ja Jumalan käskyt?

Etkö sinä ole vielä armon kasvatuksen varassa?

Aika monta kysymystä, mutta kiitos jos vastaat.

• Pete.. kirjoitti:

Pete..: ”. Sinä, Tapio puhut vain kuinka syntisiä me olemme. Niin minä ainakin asian kohdallasi ymmärrän”.
        --------
        Toistat samaa väitettä, mitä jaikalkin.

Puhunko tosiaan ”VAIN” siitä. ”kuinka syntisiä me olemme” (Huom sana ”VAIN”).
        Enkö tosiaankaan ole puhunut Jumalan ARMOSTA ja ANTEEKSIANTAMUKSESTA mitään?

Luetkohan viestejäni, jaikalin tapaan, vain valikoiden?

• Noin ankarasti

ja pilkkaa armon Henkeä!

.

Jumala Sanassaan sanoi niille juutalaisille, jotka olivat tulleet tietämään,
        että pelastus tulee ainoastaan Jeesuksen kautta ja että Jeesus on ainoa
        tie Jumalan luo ja silti he tahallisesti ja tietoisesti kääntyivät takaisin
        muotomenoihin ja luottivat niihin syntien sovitukseksi.

Miten tuo kohta liittyy Jaikaliin ?

• Pete..
        Vastaus1 kirjoitti:

Jos sinä aiheutat hankaluuksia tänään jollekin ihmiselle, niin onko se annettu sinulle jo edeltä anteeksi?

Jeesuksen uhraus tosin riitää kaiken synnin edestä, siis koko maailman synnin edestä, mutta miten se Uhri pysyy voimassa ihmisen kohdalla?

Eikö sinun tarvitse katua ja tehdä parannus ja pyytää anteeksi ihmiseltä, jolle olet ollut hankala ja Jumalalta, joka on avannut sinulle parannuksen elämäksi?

Eikö uusiluomus synnyt sinuun vasta sitten, kun olet uskonut Jeesuksen opetukset ja Jumalan käskyt?

Etkö sinä ole vielä armon kasvatuksen varassa?

Aika monta kysymystä, mutta kiitos jos vastaat.

>>Jos sinä aiheutat hankaluuksia tänään jollekin ihmiselle, niin onko se annettu sinulle jo edeltä anteeksi?>Jeesuksen uhraus tosin riitää kaiken synnin edestä, siis koko maailman synnin edestä, mutta miten se Uhri pysyy voimassa ihmisen kohdalla?>Eikö sinun tarvitse katua ja tehdä parannus ja pyytää anteeksi ihmiseltä, jolle olet ollut hankala ja Jumalalta, joka on avannut sinulle parannuksen elämäksi?>Eikö uusiluomus synnyt sinuun vasta sitten, kun olet uskonut Jeesuksen opetukset ja Jumalan käskyt?>Etkö sinä ole vielä armon kasvatuksen varassa?

• Udellen.
        Pete.. kirjoitti:

>>Jos sinä aiheutat hankaluuksia tänään jollekin ihmiselle, niin onko se annettu sinulle jo edeltä anteeksi?>Jeesuksen uhraus tosin riitää kaiken synnin edestä, siis koko maailman synnin edestä, mutta miten se Uhri pysyy voimassa ihmisen kohdalla?>Eikö sinun tarvitse katua ja tehdä parannus ja pyytää anteeksi ihmiseltä, jolle olet ollut hankala ja Jumalalta, joka on avannut sinulle parannuksen elämäksi?>Eikö uusiluomus synnyt sinuun vasta sitten, kun olet uskonut Jeesuksen opetukset ja Jumalan käskyt?>Etkö sinä ole vielä armon kasvatuksen varassa?

sinä jonkin jonkun kynästä, joka koittaa opettaa täällä synnittömyysoppia? Oletko trolli? Annat sellaisen vaikutuksen. Uskallatko olla rehellinen ja vastata rehellisesti?

• Valheiden verkkoon
        Udellen. kirjoitti:

sinä jonkin jonkun kynästä, joka koittaa opettaa täällä synnittömyysoppia? Oletko trolli? Annat sellaisen vaikutuksen. Uskallatko olla rehellinen ja vastata rehellisesti?

vasta kääntynyt tiedon paisuttama. Alunpitäen hän on vaikuttanut joltakin sellaiselta tyypiltä, joka opettaa täällä välillä nimmarilla. En vielä sano kuka hän on. Saatte arvailla.

• Noin ankarasti kirjoitti:

Jumala Sanassaan sanoi niille juutalaisille, jotka olivat tulleet tietämään,
        että pelastus tulee ainoastaan Jeesuksen kautta ja että Jeesus on ainoa
        tie Jumalan luo ja silti he tahallisesti ja tietoisesti kääntyivät takaisin
        muotomenoihin ja luottivat niihin syntien sovitukseksi.

Miten tuo kohta liittyy Jaikaliin ?

sanojen ankaruutta arvioitaessa, miten Jeesus vuorisaarnassaan
        lausui monia vakavia, jopa erittäin ankaria sanoja kuulijoilleen:

Matteuksen evankeliumi 7:21-23

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!',
        pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee
        minun taivaallisen Isäni tahdon.

Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra,
        emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja
        sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun
        nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole
        koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni,
        te laittomuuden tekijät.'"

Ennustuksia, voimallisia tekoja, "herra-herraa", riivaajien ulosajamista..
        Kuulostaa kovin hengelliseltä, eikö totta? Silti puuttui ratkaiseva asia:
        Jumalan tahdon tekeminen! Tunnelmaa ja draivia oli kyllä piisannut!

Mitä tulee jaikalin opetukseen "tuon kohdan" osalta, niin katsohan
        uutta aloitusta, jossa tutkailen sovituksen aliarvioimisen vakavuutta.

.

• ???

.

onko sinun opetuksesi se ainoa oikea?

• ??? kirjoitti:

onko sinun opetuksesi se ainoa oikea?

etten tunne olevani opettajan, siis opetuksen tuojan, asemassa.

Ei ole olemassa mitään "minun opetustani" siinä merkityksessä, että
        minä tarjoaisin jotain omaa oppisovellustani. Jumala minua sellaisesta
        varjelkoon. Todistan uskostani ja osallistun keskusteluun sen pohjalta,
        mitä itse olen kokenut uskonelämässäni ja Herralta saanut sydämelleni.

Kaikki mitä minä kirjoitan (tai sanon) on koeteltava Jumalan Sanan valossa.
        Jos Sana ja Jumalan Pyhä Henki ei vahvista todistustani, niin silloin minä
        olen erehtynyt. Ja sellaistahan voi tapahtua jokaisen ihmisen kohdalla.

No, vastasin oikein olan takaa, vaikka saatoit olla liikkeellä leikkimielellä!

.

• Vastaus1
        Pete.. kirjoitti:

hyvältä. Ei kuulosta ollenkaan vasta uskoon tulleen kirjoitukselta. En ole koskaan tavannut vasta uskoon tullutta, joka ei ole ollut herkkä ja aralla omallatunnolla. Sinä näyt olevan röyhkeä, syyttelet vanhempia uskovaisia asioita joita he eivät ole tehneet ja opastat heitä Kristukseen.

Tämä ei ole vasta uskoon tulleen kirjoitusta, vaan tulee aivan jostakin muusta hengestä:
        "Toivottavasti vastaukseni avasi sinulle tien jota kulkea uskossa Herraan Jeesukseen? Mutta en halua tätä kuitenkaan kenellekkään opetukseksi, sillä en ole kauaa uskossa ollut enkä vielä osaa hyvin vastata, joten muistakaa se, että tämä on minun mielipiteeni, ei opetus. Jotten joudu vastuuseen siitä että opettaisin väärin."

• Tapio522 kirjoitti:

Pete..: ”. Sinä, Tapio puhut vain kuinka syntisiä me olemme. Niin minä ainakin asian kohdallasi ymmärrän”.
        --------

Pete.., odotan vastaustasi!

• ???
        Vastaus1 kirjoitti:

hyvältä. Ei kuulosta ollenkaan vasta uskoon tulleen kirjoitukselta. En ole koskaan tavannut vasta uskoon tullutta, joka ei ole ollut herkkä ja aralla omallatunnolla. Sinä näyt olevan röyhkeä, syyttelet vanhempia uskovaisia asioita joita he eivät ole tehneet ja opastat heitä Kristukseen.

Tämä ei ole vasta uskoon tulleen kirjoitusta, vaan tulee aivan jostakin muusta hengestä:
        "Toivottavasti vastaukseni avasi sinulle tien jota kulkea uskossa Herraan Jeesukseen? Mutta en halua tätä kuitenkaan kenellekkään opetukseksi, sillä en ole kauaa uskossa ollut enkä vielä osaa hyvin vastata, joten muistakaa se, että tämä on minun mielipiteeni, ei opetus. Jotten joudu vastuuseen siitä että opettaisin väärin."

vastannut ihan asiallisesti sinulle, kun hän on huomannut että kysyt häneltä neuvoa. Eli olet tehnyt hänelle kysymksiä joihin ilmeisestikkään et itse osannut vastata ja siksi kysyi. Niin minäkin kysymyksesi olen ymmärtänyt. Et myskään kommentoinut Peten vastauksi että vastasiko hän oikein, niin sekin jo todistaa sen että sinä et niitä kysymiäsi vastauksia tiennyt, sillä muutenhän olisit kommentoinut niiden todenpitävyyttä mielestäsi. Pete on ihan oikeilla linjoilla uskonsa alkumetreillä, kun kertoo että se on hänen mielipiteensä eikä mikään opetus. Pete kertoo sen sen takia kun ei itse ole asiasta vieltä täysin varma. Miksi muuten pahoitit mielesi kun sinua neuvottiin? Eikö tietämättömiä uskovaisia saa opettaa Kristukseen? Sinähän kysyit, miten kysymyksiin voi vatata toisin kuin Pete teki? Ota hänestä oppia ja ole rehellinen!

>>Sinä näyt olevan röyhkeä, syyttelet vanhempia uskovaisia asioita joita he eivät ole tehneet ja opastat heitä Kristukseen.

• Vastaus1
        ??? kirjoitti:

vastannut ihan asiallisesti sinulle, kun hän on huomannut että kysyt häneltä neuvoa. Eli olet tehnyt hänelle kysymksiä joihin ilmeisestikkään et itse osannut vastata ja siksi kysyi. Niin minäkin kysymyksesi olen ymmärtänyt. Et myskään kommentoinut Peten vastauksi että vastasiko hän oikein, niin sekin jo todistaa sen että sinä et niitä kysymiäsi vastauksia tiennyt, sillä muutenhän olisit kommentoinut niiden todenpitävyyttä mielestäsi. Pete on ihan oikeilla linjoilla uskonsa alkumetreillä, kun kertoo että se on hänen mielipiteensä eikä mikään opetus. Pete kertoo sen sen takia kun ei itse ole asiasta vieltä täysin varma. Miksi muuten pahoitit mielesi kun sinua neuvottiin? Eikö tietämättömiä uskovaisia saa opettaa Kristukseen? Sinähän kysyit, miten kysymyksiin voi vatata toisin kuin Pete teki? Ota hänestä oppia ja ole rehellinen!

>>Sinä näyt olevan röyhkeä, syyttelet vanhempia uskovaisia asioita joita he eivät ole tehneet ja opastat heitä Kristukseen.

asiallisesti! Todelliset, vasta uskoon tulleet ovat nöyriä. He kuuntelevat vanhempia kristittyjä tuomitsematta näitä ja puhumatta heidän päähänsä valheita. Todellisilla vasta uskoon tulleilla on Jumalan pelko. Painotan, että todellisilla uskoon tulleilla on JUMALAN PELKO.
        En kommentoi Petelle hänen vastaustaan ennen kuin hän kertoo mikä hän todellisuudessa on. Hänen kirjoituksensa ei lähde vasta uskoon tulleen kynästä, vaan lähtee joko toisesta kynästä, tai toisen ihmisen neuvoista, eli toisen ihmisen ajatusmaailmasta.

Sinä teet mielipiteilläsi tuosta Petestä yksinkertaisen, joka luulee, että kysymykset ovat VASTA USKOON tulleen neuvojen tarpeen takia esitetyt:)!!!

• ???
        Vastaus1 kirjoitti:

asiallisesti! Todelliset, vasta uskoon tulleet ovat nöyriä. He kuuntelevat vanhempia kristittyjä tuomitsematta näitä ja puhumatta heidän päähänsä valheita. Todellisilla vasta uskoon tulleilla on Jumalan pelko. Painotan, että todellisilla uskoon tulleilla on JUMALAN PELKO.
        En kommentoi Petelle hänen vastaustaan ennen kuin hän kertoo mikä hän todellisuudessa on. Hänen kirjoituksensa ei lähde vasta uskoon tulleen kynästä, vaan lähtee joko toisesta kynästä, tai toisen ihmisen neuvoista, eli toisen ihmisen ajatusmaailmasta.

Sinä teet mielipiteilläsi tuosta Petestä yksinkertaisen, joka luulee, että kysymykset ovat VASTA USKOON tulleen neuvojen tarpeen takia esitetyt:)!!!

olet ketään määräämään ja arvostelemaan? Miksi sinä jälleen vihassasi kirjoittelet tänne? Missä on sinun rakkautesi lähimäistä kohtaan?

Määräät että Peten täytyy sinulle vastata, eikös tämä ole keskustelu palsta jossa jokainen saa vastata jos haluaa, ei pakosta toisen määrättävänä!

Etkö huomaa, että Pete kertoi juuri siksi kun pelkää Jumalaa että hän ei opeta? Hän sanoi juuri siksi kun on arka vasta uskoon tullut,ja tuntee jo vastuunsa, toisin kuin monet jo kauemmin uskossa olleet. Monet täällä opettavat, vaikka eivät varmaan kaikki ole siihen saaneet valtuuksia Jumalalta.

Mielestäni Petelle ei sellaisia kysymyksi olisi saanut edes esittää, kun huomaa että hän on juuri hiljattain uskoon tullut ,kuten itsekin on sanonut. Ei kauemmin uskossa ollut saisi alkaa tentaamaan vasta uskoon tullutta, vaan hänen pitäisi rakkaudellisesti neuvoa sellaista henkilöä. Ei tuomita kuten sinä teet!

• Vastaus1
        ??? kirjoitti:

olet ketään määräämään ja arvostelemaan? Miksi sinä jälleen vihassasi kirjoittelet tänne? Missä on sinun rakkautesi lähimäistä kohtaan?

Määräät että Peten täytyy sinulle vastata, eikös tämä ole keskustelu palsta jossa jokainen saa vastata jos haluaa, ei pakosta toisen määrättävänä!

Etkö huomaa, että Pete kertoi juuri siksi kun pelkää Jumalaa että hän ei opeta? Hän sanoi juuri siksi kun on arka vasta uskoon tullut,ja tuntee jo vastuunsa, toisin kuin monet jo kauemmin uskossa olleet. Monet täällä opettavat, vaikka eivät varmaan kaikki ole siihen saaneet valtuuksia Jumalalta.

Mielestäni Petelle ei sellaisia kysymyksi olisi saanut edes esittää, kun huomaa että hän on juuri hiljattain uskoon tullut ,kuten itsekin on sanonut. Ei kauemmin uskossa ollut saisi alkaa tentaamaan vasta uskoon tullutta, vaan hänen pitäisi rakkaudellisesti neuvoa sellaista henkilöä. Ei tuomita kuten sinä teet!

ei ole valtuuksia opettaa, mutta minulla on. Haluatko sinä opettaa ihmisen vääryyteen? Jos Pete on vasta uskoon tullut, niin silloin hänet pitää johdattaa nöyryyteen, Jumalan Sanan tutkimiseen. Ei kukaan synnyt uudeksi muuten kuin Jumalan katoamattoman Sanan kautta.
        Peten pitää tehdä parannus ja alkaa aivan alusta, jos tahtoo päästä tuntemaan Jumalan. Valheet ovat ehdoton este Jumalan tuntemiselle.

Montako kertaa täällä on pyydetty, että Pete tuo sellaiset kirjoitukset esille, jossa juurtunut kristitty, Tapio522 opettaa häntä väärin. Ihmettelen sitä röyhkeyttä mikä teillä on toinen toistanne kohtaan. Te uskallatte valehdella.

• Nyt pompotetaan!
        ??? kirjoitti:

Peteä pitää pompottaa ensin että nähdään että onko hänen uskonsa aitoa. Nimim. Vastaus1 toimii sopivana helluntailaisena pompottajana.

• ???
        Vastaus1 kirjoitti:

ei ole valtuuksia opettaa, mutta minulla on. Haluatko sinä opettaa ihmisen vääryyteen? Jos Pete on vasta uskoon tullut, niin silloin hänet pitää johdattaa nöyryyteen, Jumalan Sanan tutkimiseen. Ei kukaan synnyt uudeksi muuten kuin Jumalan katoamattoman Sanan kautta.
        Peten pitää tehdä parannus ja alkaa aivan alusta, jos tahtoo päästä tuntemaan Jumalan. Valheet ovat ehdoton este Jumalan tuntemiselle.

Montako kertaa täällä on pyydetty, että Pete tuo sellaiset kirjoitukset esille, jossa juurtunut kristitty, Tapio522 opettaa häntä väärin. Ihmettelen sitä röyhkeyttä mikä teillä on toinen toistanne kohtaan. Te uskallatte valehdella.

itsestäsi nyt tuolla! >>Montako kertaa täällä on pyydetty, että Pete tuo sellaiset kirjoitukset esille, jossa juurtunut kristitty, Tapio522 opettaa häntä väärin

• Vastaus1
        ??? kirjoitti:

itsestäsi nyt tuolla! >>Montako kertaa täällä on pyydetty, että Pete tuo sellaiset kirjoitukset esille, jossa juurtunut kristitty, Tapio522 opettaa häntä väärin

edes lukea Tapio522 vietejä? Hän pyytää Peteä selvittämään asian. Luuletko, että sinä saat anteeksi Jumalalta vaikka jätätkin asiat selvittämättä? Millainen uskomus tuollainen luulo on ja mistä hengestä se lähtee? Tuollainen uskomus johdattaa ihmiset suureen harhaan. Ketä tahansa vastaan ihminen on rikkonut, niin hänen kanssaan asiat on selvitettävä ja pyydettävä anteeksi.

Parannuksen tekemiseen kuuluu anteeksipyyntö niin, että se on teko, eikä vain sana, jolla ei ole mitään merkitystä. Usko on TEKO, ei turha puhe.

• Vastaus1
        Nyt pompotetaan! kirjoitti:

Peteä pitää pompottaa ensin että nähdään että onko hänen uskonsa aitoa. Nimim. Vastaus1 toimii sopivana helluntailaisena pompottajana.

Eikä minusta myöskään tule koskaan helluntailaista. Olen Jeesuksen uskovainen, joka tulen tällekin palstalle aika ajoin. Silloin, kun Jumala näkee sen tarpeelliseksi.

Mikä parannuksenteko antaa oikeuden jättää uhrin heitteille? Uhreja täällä kyllä osataan tehdä katumattoman mielenlaadun takia.

• ???
        Vastaus1 kirjoitti:

edes lukea Tapio522 vietejä? Hän pyytää Peteä selvittämään asian. Luuletko, että sinä saat anteeksi Jumalalta vaikka jätätkin asiat selvittämättä? Millainen uskomus tuollainen luulo on ja mistä hengestä se lähtee? Tuollainen uskomus johdattaa ihmiset suureen harhaan. Ketä tahansa vastaan ihminen on rikkonut, niin hänen kanssaan asiat on selvitettävä ja pyydettävä anteeksi.

Parannuksen tekemiseen kuuluu anteeksipyyntö niin, että se on teko, eikä vain sana, jolla ei ole mitään merkitystä. Usko on TEKO, ei turha puhe.

Kunniasi ja oma egosi on sinulle tärkeämpi kuin nöyrä anteeksipyyntö Peteltä. Joten sinun mielestäsi Pete ei saa anteeksi vaikka anteeksi pyysi. Kyllä Tapion kirjoituksesta saa sen käsityksen että hän Petelle anteeksi antoi. Mutta sinähän täällä tuomarna esiinnyt ja tuomioita jakelet! Älkää tuomitko ettei........

• ???
        Vastaus1 kirjoitti:

Eikä minusta myöskään tule koskaan helluntailaista. Olen Jeesuksen uskovainen, joka tulen tällekin palstalle aika ajoin. Silloin, kun Jumala näkee sen tarpeelliseksi.

Mikä parannuksenteko antaa oikeuden jättää uhrin heitteille? Uhreja täällä kyllä osataan tehdä katumattoman mielenlaadun takia.

tuossa. >>Uhreja täällä kyllä osataan tehdä katumattoman mielenlaadun takia.

• Vastaus1
        ??? kirjoitti:

Kunniasi ja oma egosi on sinulle tärkeämpi kuin nöyrä anteeksipyyntö Peteltä. Joten sinun mielestäsi Pete ei saa anteeksi vaikka anteeksi pyysi. Kyllä Tapion kirjoituksesta saa sen käsityksen että hän Petelle anteeksi antoi. Mutta sinähän täällä tuomarna esiinnyt ja tuomioita jakelet! Älkää tuomitko ettei........

kerron sinulle, että katkeruutta en ole kokenut kuin joskus uskontien ensi metereillä, sillä Sana alkoi opastaa minut vapauteen. Vapaus toi hyvät ja kiitolliset tunteet, jotka kestävät. Kohdallani on kulunut reippaasti yli 20-vuotta siitä, kun sain tulla tuntemaan vähäksi aikaa katkeeruuden kavalan hengen, josta Paavali varoittaa. Katkeruuden kavala henki vainoaa heitä, jotka eivät USKO Jeesuksen opetuksiin.
        Minä seison Jeesuksen kanssa esteenä, jotta katkeruuden kavala henki ei pääsisi saastuttamaan kaikkia, vaan uskon vastaan ottaneet pelastuisivat siltä.

Toiseksi kerron, että minun ei tarvitse tuoda itseäni esille. Minulla on hyvä olla näin ja siksi tuon vain Jeesuksen opetuksai ja taistelen vain Sana aseenani. Olen vuosia kirjoittanut, enkä ole ikinä hakenut omaa kunniaani.

Kysyn vain, että onko Pete selvittänyt turhat syytökset? Jos hän olisi niin tehnyt, niin silloin hän olisi tehnyt uskonteon. Onko selvittänyt?

Vai haluatko sinä juuri, että Tapani522 jää monen mieleen arvottoman kirjoittelijana Peten ja teidän muiden valheiden takia. Käsitätkö kuinka vakavaa virhettä teette?

Oletko kuullut tästä:
        Jaakobin kirje 5
        16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.
        17 Elias oli ihminen, yhtä vajavainen kuin mekin, ja hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi; eikä satanut maan päällä kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.
        18 Ja hän rukoili uudestaan, ja taivas antoi sateen, ja maa kasvoi hedelmänsä.
        19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
        20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

• Sivusta seurannu
        ??? kirjoitti:

anteeksianto on vieras asia, sen näkee hänen kirjoituksistaan.

Tapio sanoo Petelle. >>Pete..Jumala sinua runsaasti siunatkoon! Ole vapaa!

• ???
        Vastaus1 kirjoitti:

kerron sinulle, että katkeruutta en ole kokenut kuin joskus uskontien ensi metereillä, sillä Sana alkoi opastaa minut vapauteen. Vapaus toi hyvät ja kiitolliset tunteet, jotka kestävät. Kohdallani on kulunut reippaasti yli 20-vuotta siitä, kun sain tulla tuntemaan vähäksi aikaa katkeeruuden kavalan hengen, josta Paavali varoittaa. Katkeruuden kavala henki vainoaa heitä, jotka eivät USKO Jeesuksen opetuksiin.
        Minä seison Jeesuksen kanssa esteenä, jotta katkeruuden kavala henki ei pääsisi saastuttamaan kaikkia, vaan uskon vastaan ottaneet pelastuisivat siltä.

Toiseksi kerron, että minun ei tarvitse tuoda itseäni esille. Minulla on hyvä olla näin ja siksi tuon vain Jeesuksen opetuksai ja taistelen vain Sana aseenani. Olen vuosia kirjoittanut, enkä ole ikinä hakenut omaa kunniaani.

Kysyn vain, että onko Pete selvittänyt turhat syytökset? Jos hän olisi niin tehnyt, niin silloin hän olisi tehnyt uskonteon. Onko selvittänyt?

Vai haluatko sinä juuri, että Tapani522 jää monen mieleen arvottoman kirjoittelijana Peten ja teidän muiden valheiden takia. Käsitätkö kuinka vakavaa virhettä teette?

Oletko kuullut tästä:
        Jaakobin kirje 5
        16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.
        17 Elias oli ihminen, yhtä vajavainen kuin mekin, ja hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi; eikä satanut maan päällä kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.
        18 Ja hän rukoili uudestaan, ja taivas antoi sateen, ja maa kasvoi hedelmänsä.
        19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
        20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

ole lukenut tätä aloitusta? Mitä Pete siinä sanoo, kertoisitko?

• Vastaus1
        ??? kirjoitti:

tuossa. >>Uhreja täällä kyllä osataan tehdä katumattoman mielenlaadun takia.

mielenlaatu estää näkemästä oikeudenmukaisuuden ja totuuden. Selvittämättömät synnit jäävät ihmisen kannettavaksi. Armo ei tarkoita sitä, että ihminen saa tehdä syntiä ja saa silti anteeksi, vaan armo tarkoittaa sitä, että ihminen saa elää armon alla parannuksessa. Armo tarkoittaa sitä, että ihminen saa voiman tulla Sanalle kuuliaiseksi. Jumala ei jätä ihmistä yksin uskomaan, vaan antaa Itse voiman uskolle ja antaa armahdetulle katoamattoman viisauden.

• Vastaus1
        Sivusta seurannu kirjoitti:

anteeksianto on vieras asia, sen näkee hänen kirjoituksistaan.

Tapio sanoo Petelle. >>Pete..Jumala sinua runsaasti siunatkoon! Ole vapaa!

Tapio522 oikeudenmukaista vaadetta:
        --------

• Vastaus1
        ??? kirjoitti:

ole lukenut tätä aloitusta? Mitä Pete siinä sanoo, kertoisitko?

aloituksen ja olen lukenut jatkot. Sinä et kykene näkemään aloituksen tyhjyyttä, sillä aloituksen tekijä ei tehnyt parannusta, vaan jatkoi samaa tahtia, mistä esitti tuon anteeksipyynnön. Sekö on parannuksen tekemistä, että suulla pyydetään anteeksi ja kohta jatketaan samaa syyttämistä. Mistä te olette arvottoman oppinne ottaneet?

• ???
        Vastaus1 kirjoitti:

aloituksen ja olen lukenut jatkot. Sinä et kykene näkemään aloituksen tyhjyyttä, sillä aloituksen tekijä ei tehnyt parannusta, vaan jatkoi samaa tahtia, mistä esitti tuon anteeksipyynnön. Sekö on parannuksen tekemistä, että suulla pyydetään anteeksi ja kohta jatketaan samaa syyttämistä. Mistä te olette arvottoman oppinne ottaneet?

että Peten olisi pitänyt anteeksipyyntönsä jälkeen jäädä palstalta pois ja pysyä hiljaa. No, kait se olisi meistä monelle oikea ratkaisu.

• Vastaus1
        ??? kirjoitti:

että Peten olisi pitänyt anteeksipyyntönsä jälkeen jäädä palstalta pois ja pysyä hiljaa. No, kait se olisi meistä monelle oikea ratkaisu.

Tarkoitan sitä, että ihmisen pitää tunnustaa syntinsä ja pitää tehdä synnistä parannus, jos aikoo saada sen anteeksi. Moniko on ollut tunnustavinaan synnin, puhunut siitä jumalalleen, mutta jättänyt uhrin, jonka hänen syntinsä tuotti, kärsimään. Todellinen Jumala ei ota vastaan sellaista synnin tunnustamista, missä ihminen ei haluakaan tehdä parannusta synnistään.

Teidän kirjoituksenne on rakennettu antamaan väärää todistusta Tapani522 ja siksi hänellä on oikeus etsiä oikeutta. Te olette kirjoituksillanne antaneet hänestä täydellisen harhaanjohtavan kuvan.

Tämä on tämän aamuisen Tapani 522 pyyntö ja sama pyyntö oli eilenkin esillä ja jo muutamana muunakin päivänä:

--------

• ???
        Vastaus1 kirjoitti:

Tarkoitan sitä, että ihmisen pitää tunnustaa syntinsä ja pitää tehdä synnistä parannus, jos aikoo saada sen anteeksi. Moniko on ollut tunnustavinaan synnin, puhunut siitä jumalalleen, mutta jättänyt uhrin, jonka hänen syntinsä tuotti, kärsimään. Todellinen Jumala ei ota vastaan sellaista synnin tunnustamista, missä ihminen ei haluakaan tehdä parannusta synnistään.

Teidän kirjoituksenne on rakennettu antamaan väärää todistusta Tapani522 ja siksi hänellä on oikeus etsiä oikeutta. Te olette kirjoituksillanne antaneet hänestä täydellisen harhaanjohtavan kuvan.

Tämä on tämän aamuisen Tapani 522 pyyntö ja sama pyyntö oli eilenkin esillä ja jo muutamana muunakin päivänä:

--------

huomannut missä tilanteessa Pete on noin vastannut? Peteä on täällä palstalla ahdisteltu ja määräilty. Hän on vastannut ymmärtääkseni "hiukan" ahdistuneen pakon omaisesti hänelle tehtyihin kysymyksiin. (voin olla väärässäkin), mutta niin minusta tuntuu. Nyt pitää muistaa se, että kyseinen henkilö sanoo olleensa uskossa "vähän" aikaa, jotta ei ole hyväksi häntä heti alkaa tentaamaan ja määräilemään. Täällä olen huomannut, että monet kysyjät jopa yrittävät johdatella vastaamaan mieleisellään tavalla. Jos vastaa muuten kuin kysyjän toivomalla vastauksella, niin sitten tulee turpiin ja rajusti. Oleko huomannut tätä/kään?

• Tapio522 kirjoitti:

Pete.., odotan vastaustasi!

Me olemme kaikki monin tavoin ymmärtämättömiä.
        Pete.. esittää minua kohtaan väitteen, miten on "ymmärtänyt" viestini.
        Tähän hänen väitteeseensä toivon selvennystä.
        ---
        Vastauskoontullut joutuu kovin helposti muiden pompoteltavaksi, kuten joku tässä ketjussa toteaakin.
        Kuka on pompottelija ja kuka ei?.
        Johtuu varmaan kunkin omasta uskonkäsityksestä. Jokainen yrittää johdattaa ja sitoa toisen omaan uskonkäsitykseensä.
        Nyt sitten Pete.. joutuu ristituleen ja valitsemaan, kenen oppi on lähinnä Raamattua.
        Se on vaikea paikka ja hämmentäjiä riittää.
        Ehkäpä tämä palsta ei tässä mielessä sovikkaan kaikille.

Yritetään ymmärtää Pete..:n "ymmärtämättömyyttä" ja vastataan hänen kysymyksiinä Jumalalta viisautta anoen.

• Vastaus1
        ??? kirjoitti:

huomannut missä tilanteessa Pete on noin vastannut? Peteä on täällä palstalla ahdisteltu ja määräilty. Hän on vastannut ymmärtääkseni "hiukan" ahdistuneen pakon omaisesti hänelle tehtyihin kysymyksiin. (voin olla väärässäkin), mutta niin minusta tuntuu. Nyt pitää muistaa se, että kyseinen henkilö sanoo olleensa uskossa "vähän" aikaa, jotta ei ole hyväksi häntä heti alkaa tentaamaan ja määräilemään. Täällä olen huomannut, että monet kysyjät jopa yrittävät johdatella vastaamaan mieleisellään tavalla. Jos vastaa muuten kuin kysyjän toivomalla vastauksella, niin sitten tulee turpiin ja rajusti. Oleko huomannut tätä/kään?

Raamattu käskee puhua? Kertooko, että TOTUUS tekee vapaaksi. En ole seurannut teidän kirjoittelujanne nytkään kovin monta päivää. Tulin keskelle kiivasta taisteluanne tuomaan sen TOTUUDEN mikä on Raamatussa.

Nyt on kyse tuosta asiasta, mistä Tapio522 tahtoo saada oikeudenmukaisen oikaisun.

En ole nähnyt, että kukaan on täällä painostanut vääryyteen Peteä, mutta sen olen nähnyt, että muutamat vartuneet kristityt varjelevat häntä arvottomalta armolta. En syytä tällä sanonalla jakailia, tai muitakaan, jotka kirjoittavat täällä, vaan tahdon opastaa jokaisen katsomaan omaa tukkia silmässään lähimäisessa olevan rikan sijasta.
        En siis puolusta enkä syytä ketään, vaan tuon totuutta ja sitä vaadetta jonka Jumala on omalle kansalleen antanut. Usko ei ole ollut ikinä kepeä asia.

Minä en voi puuttua edeltä kirjoittamaanne. Voin vain puuttua siihen, mitä itse olen lukenut ja nähnyt ja siksi kehoitan Peteä tunnustamaan syntinsä, jotta hän saa vapauden siitä ja alkaa kasvun oikeassa asenteessa Jeesukseen.

Kukaan, joka on tullut vasta uskoon, ei ole pelkäämättä Jumalaa, eikä tule opastamaan ja opettamaan heitä, jotka opettavat häntä. Miksi Pete tekee tuollaista. Mistä hän on saanut varmuuden vasta uskoon tulleena, että täällä on muutamat oikeassa ja hän uskaltaa sen takia syyttää ja opastaa muita, heitä joita hän uskaltaa pitää eksyneinä ja jopa eksyttäjinä. Miten on mahdollista, että vasta uskoon tullut tekisi tuollaista. Todellinen vasta uskoon tullut on aina herkällä ja etsivällä mielellä ja on sen takia nöyrä ja kuuntelee opetuksia ja pyytää Jeesusta osoittaman tien ja oikean opetuksen. Vasta uskoon tullut joutuu taipumaan oppilaaksi ja joutuu turvautumaan Jumalan Sanaan.

Ei Tapio522, ei jakail, ei II-mari, eivätkä muuta ole saaneet täydellistä tietoa ja siksi heidän olisi opittava keskustelemaan keskenään armon ja rauhan hengessä, mutta nyt he ovat käyneet toisiaan vastaan.
        He eivät kokoa, vaan hajoittavat.

Monessa ihminen lankeaa, mutta uskovaisella on synnintunnustamisen kautta oikeus päästä ylös.

• Vastaus1 kirjoitti:

Raamattu käskee puhua? Kertooko, että TOTUUS tekee vapaaksi. En ole seurannut teidän kirjoittelujanne nytkään kovin monta päivää. Tulin keskelle kiivasta taisteluanne tuomaan sen TOTUUDEN mikä on Raamatussa.

Nyt on kyse tuosta asiasta, mistä Tapio522 tahtoo saada oikeudenmukaisen oikaisun.

En ole nähnyt, että kukaan on täällä painostanut vääryyteen Peteä, mutta sen olen nähnyt, että muutamat vartuneet kristityt varjelevat häntä arvottomalta armolta. En syytä tällä sanonalla jakailia, tai muitakaan, jotka kirjoittavat täällä, vaan tahdon opastaa jokaisen katsomaan omaa tukkia silmässään lähimäisessa olevan rikan sijasta.
        En siis puolusta enkä syytä ketään, vaan tuon totuutta ja sitä vaadetta jonka Jumala on omalle kansalleen antanut. Usko ei ole ollut ikinä kepeä asia.

Minä en voi puuttua edeltä kirjoittamaanne. Voin vain puuttua siihen, mitä itse olen lukenut ja nähnyt ja siksi kehoitan Peteä tunnustamaan syntinsä, jotta hän saa vapauden siitä ja alkaa kasvun oikeassa asenteessa Jeesukseen.

Kukaan, joka on tullut vasta uskoon, ei ole pelkäämättä Jumalaa, eikä tule opastamaan ja opettamaan heitä, jotka opettavat häntä. Miksi Pete tekee tuollaista. Mistä hän on saanut varmuuden vasta uskoon tulleena, että täällä on muutamat oikeassa ja hän uskaltaa sen takia syyttää ja opastaa muita, heitä joita hän uskaltaa pitää eksyneinä ja jopa eksyttäjinä. Miten on mahdollista, että vasta uskoon tullut tekisi tuollaista. Todellinen vasta uskoon tullut on aina herkällä ja etsivällä mielellä ja on sen takia nöyrä ja kuuntelee opetuksia ja pyytää Jeesusta osoittaman tien ja oikean opetuksen. Vasta uskoon tullut joutuu taipumaan oppilaaksi ja joutuu turvautumaan Jumalan Sanaan.

Ei Tapio522, ei jakail, ei II-mari, eivätkä muuta ole saaneet täydellistä tietoa ja siksi heidän olisi opittava keskustelemaan keskenään armon ja rauhan hengessä, mutta nyt he ovat käyneet toisiaan vastaan.
        He eivät kokoa, vaan hajoittavat.

Monessa ihminen lankeaa, mutta uskovaisella on synnintunnustamisen kautta oikeus päästä ylös.

Vastaus1: "Nyt on kyse tuosta asiasta, mistä Tapio522 tahtoo saada oikeudenmukaisen oikaisun".
        ---
        Olet oikeassa!
        Myös toisten mielipiteet ovat huomionarvoisia!
        On hyvä, että voimme sävyisyyden hengessä keskustella, miten kohtelemme toisiamme, ettei kukaan joutuisi tähtemme kärsimään ja joutuisi uskossaan "haaksirikkoon" jo heti ensiaskelissaan.
        --
        ”Herra auta aina,
        etten ketään paina.
        Etten toisten taakkaa
        raskaammaksi tee”.

Tässä meillä on kasvun paikka.

• Vastaus1
        Tapio522 kirjoitti:

Vastaus1: "Nyt on kyse tuosta asiasta, mistä Tapio522 tahtoo saada oikeudenmukaisen oikaisun".
        ---
        Olet oikeassa!
        Myös toisten mielipiteet ovat huomionarvoisia!
        On hyvä, että voimme sävyisyyden hengessä keskustella, miten kohtelemme toisiamme, ettei kukaan joutuisi tähtemme kärsimään ja joutuisi uskossaan "haaksirikkoon" jo heti ensiaskelissaan.
        --
        ”Herra auta aina,
        etten ketään paina.
        Etten toisten taakkaa
        raskaammaksi tee”.

Tässä meillä on kasvun paikka.

vaatimuksen mukainen rukous tuo tuomasi.
        Kavu täysi-ikäiseksi vaatii lujaa kiintymistä Jumalan Sanaan. Moni luulee, että kunhan vain tulee uskoon, on tullut uudeksi luomukseksi, mutta sitä vastaan Raamattu puhuu. Raamattu kertoo, että ihmisen on ensin tyhjennyttävä entisestä, jotta uusi voi sijaan tulla. Jumalan Sana tyhentää ja täyttää.

Sinun opetuksesi ovat useimmiten oikeudenmukaisia, sillä ne ovat Raamatun mukaisia. Minä en ole täydellinen, joten uskallan sanoa sinullekin, että sinäkään et ole vielä täydellinen, vaan me olemme vasta kilvoittelijoita, joiden sielu kulkee Hyvän Paimenen ääntä kuulleen kohti taivasta. Me joudumme olemaan nöyrempiä kuin he, jotka ovat vasta lähteneet tutustumaan Jumalaan. Meille on annettu jo niin paljon. Meiltä vaaditaan sen takia paljon enemmän kuin vasta Jumalan uskonlahjan saanneilta.
        Nöyryys ei tarkoita sitä, että meidän pitää silittää syntiä, vaan se tarkoittaa sitä, että meidän on puhuttava vain sitä, mitä Jeesus käskee puhua ja koska tunnemme Jeesuksen, niin tiedämme, että Jeesus käskee puhua sitä totuutta, mitä Hän on tänne puhunut.

Paavali antaa itsensä alttiisti esimerkiksemme, sillä hänhän on pakanoiden apostoli, jolle Jeesus antoi suuren, mutta paljon kärsimystä tuottavan tehtävän. Paavali sanoi, että sen jälkeen, kun hän kasvoi mieheksi, hän hylkäsi sen, mikä on lapsen. Mekin joudumme hylkäämään monta asiaa, joita ennen pidimme oikeina, kun opimme tuntemaan Jeesuksen niin, että Hän ei enää kutsu meitä opetuslapsiksi, vaan kutsuu ystäviksi. Jeesus kutsuu ystäviksi heitä, joille Hän on antanut täydellisen tiedon.

Jeesus kertoo, että uskovainen on nöyrä ja särjetty henkinen, mutta lujasti Jumalaan luottava ja siksi vapaa ja rauhallinen.

• Vastaus1
        Tapio522 kirjoitti:

Me olemme kaikki monin tavoin ymmärtämättömiä.
        Pete.. esittää minua kohtaan väitteen, miten on "ymmärtänyt" viestini.
        Tähän hänen väitteeseensä toivon selvennystä.
        ---
        Vastauskoontullut joutuu kovin helposti muiden pompoteltavaksi, kuten joku tässä ketjussa toteaakin.
        Kuka on pompottelija ja kuka ei?.
        Johtuu varmaan kunkin omasta uskonkäsityksestä. Jokainen yrittää johdattaa ja sitoa toisen omaan uskonkäsitykseensä.
        Nyt sitten Pete.. joutuu ristituleen ja valitsemaan, kenen oppi on lähinnä Raamattua.
        Se on vaikea paikka ja hämmentäjiä riittää.
        Ehkäpä tämä palsta ei tässä mielessä sovikkaan kaikille.

Yritetään ymmärtää Pete..:n "ymmärtämättömyyttä" ja vastataan hänen kysymyksiinä Jumalalta viisautta anoen.

jos Pete uskaltaisi uskoa meihin:). Jos uskovainen mustamaalataan, niin siitä voi syntyä monen sielun kadotus. Kuka opettaa, jos ei uskota opettajiin, vaan pidetään heitä eksyttäjinä. Tuollaista ilmenee joka ikisellä palstalla, sillä onhan se paras vastustajan keino saada opetus pois heitettäväksi. Aivan varma on, että ihminen, joka opettaa vain Raamatun mukaista oppia, tulee mustamaalatuksi.

Jeesuskin tuli ja siksi laista tietämättömät miehet naulitsivat Hänet ristille.

• huoneenhaltija

.

>>>>sanojen ankaruutta arvioitaessa, miten Jeesus vuorisaarnassaan

• Asko T
        Vastaus1 kirjoitti:

jos Pete uskaltaisi uskoa meihin:). Jos uskovainen mustamaalataan, niin siitä voi syntyä monen sielun kadotus. Kuka opettaa, jos ei uskota opettajiin, vaan pidetään heitä eksyttäjinä. Tuollaista ilmenee joka ikisellä palstalla, sillä onhan se paras vastustajan keino saada opetus pois heitettäväksi. Aivan varma on, että ihminen, joka opettaa vain Raamatun mukaista oppia, tulee mustamaalatuksi.

Jeesuskin tuli ja siksi laista tietämättömät miehet naulitsivat Hänet ristille.

lusikkani "soppaan". Sanot tuossa,
        >>>>Jos uskovainen mustamaalataan, niin siitä voi syntyä monen sielun kadotus. Kuka opettaa, jos ei uskota opettajiin, vaan pidetään heitä eksyttäjinä. Tuollaista ilmenee joka ikisellä palstalla, sillä onhan se paras vastustajan keino saada opetus pois heitettäväksi. Aivan varma on, että ihminen, joka opettaa vain Raamatun mukaista oppia, tulee mustamaalatuksi.

• Vastaus1
        Asko T kirjoitti:

lusikkani "soppaan". Sanot tuossa,
        >>>>Jos uskovainen mustamaalataan, niin siitä voi syntyä monen sielun kadotus. Kuka opettaa, jos ei uskota opettajiin, vaan pidetään heitä eksyttäjinä. Tuollaista ilmenee joka ikisellä palstalla, sillä onhan se paras vastustajan keino saada opetus pois heitettäväksi. Aivan varma on, että ihminen, joka opettaa vain Raamatun mukaista oppia, tulee mustamaalatuksi.

ketään. En uskalla tehdä sitä. Oikaisen vain vääriä kirjoituksia, mutta en anna tuomioita. Jumalan Sana pitää tuomiovallan itsellään. Minä tiedän, että Jumala on myös peljättävä Jumala ja siksi pysyn nöyryydessä ja vapaudessa.

• huoneenhaltija kirjoitti:

>>>>sanojen ankaruutta arvioitaessa, miten Jeesus vuorisaarnassaan

huoneenhaltija kirjoittaa: >>Pilkkaat jaikalin opetusta "pesukonearmoksi".>kun kerran pidät ankarista sanoista, niin ota nyt vastaan tämä lievähkö kritiikki.

• ???

huoneenhaltija kirjoittaa: >>Pilkkaat jaikalin opetusta "pesukonearmoksi".>kun kerran pidät ankarista sanoista, niin ota nyt vastaan tämä lievähkö kritiikki.

>>Etkö voisi olla jopa kiitollinen minulle siitä.>> Kerjäät huomiota ja kunnioitusta tällä palstalla itsellesi, se on kyllä sinusta huomattu. Katselet meitä muita ylhäältä päin, nokka pystyssä.

• ??? kirjoitti:

>>Etkö voisi olla jopa kiitollinen minulle siitä.>> Kerjäät huomiota ja kunnioitusta tällä palstalla itsellesi, se on kyllä sinusta huomattu. Katselet meitä muita ylhäältä päin, nokka pystyssä.

Valitettavasti tuollaisenkin arvion voi tehdä.

Varsinkin, jos haluaa (!) käsittää minut väärin.

Myönnän, että osittain leikilliseksi tarkoitettu
        huomautukseni (jota lainasit) oli epäonnistunut
        - tai ainakin sen saattoi tulkita virheellisesti.

Hyvää illan jatkoa sinulle!

• Sovitellen
        ??? kirjoitti:

Miksi näen eripuran kalvavan sydämiänne, ette tunne Jumalan luonteen laatua hänessä on Rauha ja hän jakaa opetukset rauhan Hengessä. Monesti näen kuinka itsekukin kiihtyy ihan, kun on erimielinen.
        Voi rakkat ystävät ettekö humanneet kuinka Jeesus oli suvaitevainen kaikkia kohtaan ihmiset ovat eri persoonia älkää tehkö siitä riita kysymysiä mihin yhteisöön kuulutte. Ilkoitkaa siitä, että olemme samaan päämäärään menossa. Saman Ruumiin jäseniä kuinka siis toinen jäsen voi toista syyttää kilpailkaa toistenne kunnioituksessa.
        Itseänne jokainen valvokoo sillä jokainen on vastuussa omista synneistään Jeesukselle.
        Jeesus yksin jokaisen tuntee siksi Rakastaa häntä, joka teidät Lunasti Verellään.
        Raksta lähimmäistä, niinkuin itseä Jumalasi yli kaiken.
        Tukekaa toisianne ajatelkaa positiivisiä ajatuksia että pysyisitte Jeesuksen edessä vapaina.

• Sovitellen
        Sovitellen kirjoitti:

Miksi näen eripuran kalvavan sydämiänne, ette tunne Jumalan luonteen laatua hänessä on Rauha ja hän jakaa opetukset rauhan Hengessä. Monesti näen kuinka itsekukin kiihtyy ihan, kun on erimielinen.
        Voi rakkat ystävät ettekö humanneet kuinka Jeesus oli suvaitevainen kaikkia kohtaan ihmiset ovat eri persoonia älkää tehkö siitä riita kysymysiä mihin yhteisöön kuulutte. Ilkoitkaa siitä, että olemme samaan päämäärään menossa. Saman Ruumiin jäseniä kuinka siis toinen jäsen voi toista syyttää kilpailkaa toistenne kunnioituksessa.
        Itseänne jokainen valvokoo sillä jokainen on vastuussa omista synneistään Jeesukselle.
        Jeesus yksin jokaisen tuntee siksi Rakastaa häntä, joka teidät Lunasti Verellään.
        Raksta lähimmäistä, niinkuin itseä Jumalasi yli kaiken.
        Tukekaa toisianne ajatelkaa positiivisiä ajatuksia että pysyisitte Jeesuksen edessä vapaina.

Mitä on parannuksen teko Jeesuksen edessä? Ei ole sellainen parannuksen teko oikea joka puhuu mutta teot oavat kaukana. Eihän purjelaivakaan ilman peräsintä voi suoraan jatkaa maansa vann heittelehtii meren laineilla. Silloin kun pyydämme Jeesukselta anteeksi tekojamme sen tulee olla täydestä sydämestä Jeesuksen edessä tehtyä.

Miksi kannattaa tehdä parannus siksi että olemme rehellisiä Jeesukselle Jeeaua meille maksaa palkan ja Hän tuntee omansa.
        Oppimalla rehelliseksi tulee vapaaksi.

• ml213.
        ??? kirjoitti:

No,eikös tuon tasoinen pohdinta jo saa kunnioitusta ilman kerjäämistä. Oikealla tavalla tuotu kilvoitus ja yleeensä valvominen on erikoisen tärkeää uskovan ihmisen elämässä ja tästä syystä esim. jaikalin opetukset ovat tätä asiaa hämärtävä.

Vaikka vanhurskas ihminen on elävä uskosta, niin siitä huolimatta vanhurskaaseen ihmiseen kohdentuu tämäkin ilmoitus;

"Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä, sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi, että ne, jotka sinua kuulevat". 1Tim.4;16

Niin, huomion arvoista tuossa jakeessa on, miten siinä voimakkaasti yhdistettään yhteen valvominen ja pelastus.Terve valvominen taas ei ole neuroottista /ahdasmielistä itsensä tarkkailua tms, vaan oman itsensä tuntemista ja kasvamista kohden Kristuksen mieltä.

"Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa, tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä kotusta," 2 Kor. 13:5

• Tuot uskoville ja olet jo huomannut että vallitsee ihan perusasioissa melkoinen epätietoisuus ja vuosien varrella mukaan tuotu ja hypätty mukan eränlaista hengellistä slangia ja kaananin mongerrusta. Älä välitä jos et ymmärrä kaikea kun et ole niin perillä kaikesta ja saat tuntea mitä se on,, joutua hampaankoloihiin,, kun ylpeiden opettajien kansssa joutuu riitoihiin,, kun olet esittänyt heille kiusallisia kyssäräreitä.
      No olinhan minäkin melkoinen terroristi alkuaikoina ja monien opettajien murhe silloin joskus 25 v sitten,,, mutta silloinkin mulla oli Pyhä Henki joka mua opasti etten minä niellut kaikkien opettajien harhaopetuxia.
      Luottaa Jumalaan että Hän sua opettaa Pyhän hengen kautta eikä nää opettajat palstalla eikä seurakunnat! eikä varsinkaan minua! : ) Vaan ainoastaan Pyhän Hengen!! Nuorenkin Uskovainen opastaa Pyhä Henki :::::Totuudeen TUNTOON::::: Kyllä saat tuntea tunteiden kautta mikä on oikein ja mikä on väärin. : )

Niin sulle on jo annettu näyttö siitä kenen olet tekemisiin ja kannattaa turvautua Häneen joka pelasti sua kaljabaarista !!! Eikö ollut aika kova näyttö kun ei kaljakaan maistunut enä? Siitä voit vain arvata etteikö Hän voi autta ja varjella sua paljon paljon enemmän ja helposti näyttä mikä on totuus!!

Älä soti ihmisten kanssa ,, väsytät itsesi vaan turhaan,,, vaan rukoilee ja kysy Häneltä joka voi sua opastaa,,, niin saat luotettavan vastauxen. Uskon vakavasti että Jumala laitta ja laittoi sun pähään noi kyssarit joka sä pohdit löytämään totuuden .

Laita muuten ääniraamatun puhumaan sulle ja jos vielä saat sen mukaan tikulla niinkuuntelee korvalapulla missä liikut. et voi tankka liika. Yöt sitten rukoilet kun oot väsynyt etkä jaxa kuunella Raamatun.

Ja sitten vaan menoxi kohti Taivasta : ) Siunattuja alkumetriä taipaleseen...

Ja muista tämän !! Jotkut rohkaisevat väärin niinkuin nää --> 2. Piet. 2:19

ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.

• Kohta uskovainen

Ajattelin minä myöskin hieman pilkata Jeesusta ja saada syntiä. Sitten ajattelin julkisesti pyytää anteeksi ja tulla uskoon kun kuulemma tuntuu mukavalta saada synnit anteeksi.

• onko tietoo

armokauppiasten puoleen. Ei lopu tavara ja kuulema halapaaki on. Että kuule sinne vaa

• tehdä tahallista syntiä ennen kuin voit kokea syntien anteeksisaamisen ihanuutta.
        Sinulla on varmasti jo tähän asti kertynyt syntiä ihan tarpeeksi. Jos sinusta kuitenkin
        tuntuu siltä että olet melko hyvin onnistunut ja ettei sitä syntiä ole kertynyt kovinkaan
        paljon, voin antaa sinulle muutaman hyvän neuvon.

1. Pyydä Jeesusta Kristusta näyttämään sinulle syntisi.
        2. Lue evankeliumeja ja peilaa/vertaa itseäsi Jeesukseen Kristukseen.

Kun nämä kaksi asiaa teet ja todella tahdot tietää minkälainen ihminen sinä olet Jumalan mielestä,
        Pyhä Henki tulee näyttämään sinulle sinun todellisen tilasi. Silloin sinä kauhistut kun huomaat että
        minähän olenkin yksi maailman suurimmista syntisistä. Silloin sinä alat huutamaan anteeksiantamusta
        ja puhtautta. Ja sen voi antaa vain Herra Jeesus Kristus. Sen hän antaa kun käännyt Hänen puoleensa
        rukoillen ja tunnustaen Hänelle syntisi. Pyydä syntisi anteeksi Jeesukselta Kristukselta. Päätä tehdä
        pesäero kaikesta tietoisesta synnistä. Päätä lähteä seuraamaan Jeesusta uskossa kokosydämisesti.
        Tämä tarkoittaa sitä että olet valmis tottelemaan Jeesusta kaikessa mitä Hän sinulle puhuu.
        Se tarkoittaa myös sitä että et hyväksy itsellesi mitään syntiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3603
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2244
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1875
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1629
    5. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      16
      1586
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1558
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1417
    8. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      82
      1297
    9. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1277
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      88
      1222
    Aihe