CR-V vs X-trail

Vertailija

Vetokyky:

CR-V 1500 kg
X-trail 2000 kg

Kattokuorma:

CR-V 40 kg
X-trail 100 kg

Neliveto:

CR-V auto, kytkeytymisviive > 1 sekuntia
X-trail 2WD/auto/4WDlock, viive 0,1 sekuntia

Tavaratilan koko:

CR-V 948 litraa
X-trail 1841 litraa

CR-V:stä olemassa myös 2.4 -litrainen (161 hp), muttei suomessa myynnissä. Harmi, muuten tilanne olisi voinut olla tuon vetokyvyn osalta tasan.

CR-V petrannut kattokuorman 10 kilosta 40 kiloon.

Hinnat:

CR-V ES 35 550 euroa
X-trail business 35 450 euroa

Extrat:

CR-V pöytä tavaratilassa
X-trail jäähdytettävät juomarasiat 2 kpl

Muut saavat kernaasti jatkaa tästä vertailua...olen käyttänyt tässä vertailussa hard facts suoraan maahantuojan sivuilta.

88

36028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietää

      Nissanin (pituus) on 4455, Hondan 4575,(leveys) on X-trail 1765 CR-V1780. Mitä tavaratiloihin tuulee, niin katolla harvenmin tulee kannettua isoa kuormaa ,paitsi 60 luvulla jolloin autoissa ei ollut tavaratila niin suuri. Emmekä asu Keniassa, Tavaratilan normaali asento X-trail 410 liraa (CR-V 628litraa) Mitä tulee painoon X-trail 1550kg, CR-V 1538 kg. Muitakin tietoja läydät Autojen maahatuovien sivuilta, Viimeinen testi jossa kyseiset autot on suomessa testattu TM 2002. Myös maastoominisuudet, Lue niin tiedät enenmän.

      • VOIVOI!

        Totta, juttusi oli täyttä soopaa. Ulkomitoilla ei ole mitään merkitystä.

        Kattokantavuus kertoo erittäin paljon auton kantavuudesta, mitä pienempi luku sen huonompi kantavuus...

        Maasto-omisisuuksissa juuri CR-V on ollut aina heikoilla. Jää kiinni sutimaan etupyörillä.

        Suomen testit tiedetään, yhtä potaskaa tyyni.

        Mutta jos haluat niin lue uusin suomalainen autolehti, siinä suuri vertailu kaupunkimaastureista, X-trail kehuttiin lähes täydelliseksi, CR-V taasen ei, puutteellinen neliveto suurin murhe.

        Kun kuljettaa jotain ei tuolla "normaali" asennolla ole mitään merkitystä.

        Vetoautoksi näistä uusista on ainoastaan Freelancerista ja X-trailista.

        Jos jotain muuta kuvittelee, niin VOI VOI!!!

        Taitaa olla paras, että otat sen pöydän sieltä CR-V:si takatilasta ja nostat jalat sen päälle ja nautit siitä näystä, kun kunnon pelit cruisailevat kunnon metsäosuuksilla.


      • Maastoauto
        VOIVOI! kirjoitti:

        Totta, juttusi oli täyttä soopaa. Ulkomitoilla ei ole mitään merkitystä.

        Kattokantavuus kertoo erittäin paljon auton kantavuudesta, mitä pienempi luku sen huonompi kantavuus...

        Maasto-omisisuuksissa juuri CR-V on ollut aina heikoilla. Jää kiinni sutimaan etupyörillä.

        Suomen testit tiedetään, yhtä potaskaa tyyni.

        Mutta jos haluat niin lue uusin suomalainen autolehti, siinä suuri vertailu kaupunkimaastureista, X-trail kehuttiin lähes täydelliseksi, CR-V taasen ei, puutteellinen neliveto suurin murhe.

        Kun kuljettaa jotain ei tuolla "normaali" asennolla ole mitään merkitystä.

        Vetoautoksi näistä uusista on ainoastaan Freelancerista ja X-trailista.

        Jos jotain muuta kuvittelee, niin VOI VOI!!!

        Taitaa olla paras, että otat sen pöydän sieltä CR-V:si takatilasta ja nostat jalat sen päälle ja nautit siitä näystä, kun kunnon pelit cruisailevat kunnon metsäosuuksilla.

        X-trail ei missäännimessä ole maastoauto vaan katumaaturi, ketä maastoautoa oikeen tarvitsee en minä ainakaan. jos tavitsen metsään mennä menisin traktorilla, Jätän metsät mielummin elimille.


    • VOIVOI!

      siis, että jos vanhahtava neliveto toteutus ei toimi, ei sillä juurikaan mitään tee.

      Itse en metsään tai kurauriin uudella autollani menisikään. Mutta jos joskus tulee eteen tilanne, että toimivaa nelivetoa kaipaisin, niin valintani ei todellakaan olisi Honda!

      Kokonaisuutena paras on siis Nissan, seuraavana kenties Lantikka ja Toyota...

      • vakaa

        Näistä kyseenalaisita autoista ja muistakin testissä olleista autoista (ÄÄRITILANTEET) ERITTÄIN TÄRKEITÄ saivat ainoastaan 8 ja alle pisteitä mutta CR-V tasan 10 pistettä se on erinmoinen saavutus katumaasturilta


      • Kokeilija
        vakaa kirjoitti:

        Näistä kyseenalaisita autoista ja muistakin testissä olleista autoista (ÄÄRITILANTEET) ERITTÄIN TÄRKEITÄ saivat ainoastaan 8 ja alle pisteitä mutta CR-V tasan 10 pistettä se on erinmoinen saavutus katumaasturilta

        Voi teitä paperi- ja testivertailijoita! Moniko on itse ajanut ko. autoilla sekä talvi- että kesäoloissa? Tavaratilaa tarvitaan paljon silloin, kun auto on täynnä porukkaa ja kaikkien romppeet pitää saada mukaan. Silloin perustavaratilan koko viidellä hengellä ratkaisee.
        Katolla lastaaminen näin korkeissa autoissa on jo hankalaa, ei sitä viitsi joka pysähdyksellä tehdä. Hondakin varmaan sietää 100 kiloa, mutta valmistaja on halunnut jättää marginaalia mahdollisille ajo-ominaisuuksien muuttumiselle. Puute kuitenkin.
        Toimimaton neliveto... voi hyvä sylvi. Molemmissa toimii niinkuin pitääkin. X-trailissa vähän nopeammin, mutta mikä on käytännöän ero? Ei mikään. CR-V:n perusversio on Nissania halvempi.
        Siten tulevat muut mieltymykset, ergonomia, istuinmateriaali, hiljaisuuden tunne, ajettavuuden kokeminen, joita ei aina voi kylmän objektiivisesti mitata.


      • Testattua tietoa
        Kokeilija kirjoitti:

        Voi teitä paperi- ja testivertailijoita! Moniko on itse ajanut ko. autoilla sekä talvi- että kesäoloissa? Tavaratilaa tarvitaan paljon silloin, kun auto on täynnä porukkaa ja kaikkien romppeet pitää saada mukaan. Silloin perustavaratilan koko viidellä hengellä ratkaisee.
        Katolla lastaaminen näin korkeissa autoissa on jo hankalaa, ei sitä viitsi joka pysähdyksellä tehdä. Hondakin varmaan sietää 100 kiloa, mutta valmistaja on halunnut jättää marginaalia mahdollisille ajo-ominaisuuksien muuttumiselle. Puute kuitenkin.
        Toimimaton neliveto... voi hyvä sylvi. Molemmissa toimii niinkuin pitääkin. X-trailissa vähän nopeammin, mutta mikä on käytännöän ero? Ei mikään. CR-V:n perusversio on Nissania halvempi.
        Siten tulevat muut mieltymykset, ergonomia, istuinmateriaali, hiljaisuuden tunne, ajettavuuden kokeminen, joita ei aina voi kylmän objektiivisesti mitata.

        Olen ajanut molemmilla. Ja mieleen painuvin on ollut juuri Hondan taipumus sutia. Se ei ole todellakaan toimivan nelivedon ominaisuus!

        Hinnasta:

        33 550 Honda perusversio
        31 950 Nissan perusversio

        If then else...jos mummolla olis munat olis se setä... :)

        Tottakai käyttö sanelee tilantarpeen, mutta nyt olikin kyse siitä kuinka paljon sinne kärryyn saa tarvittaessa MAX mahtumaan.

        Itselläni paljonkin tarvetta saada myös katolle boksiin tavaraa ja jos kärry ei painoa siellä siedä, on konstruktiossa jotain mätää.

        Oletko muuten vertaillut jarruja? Nissanin jarrutusmatka 100-0 erinomaiset 38 metriä.

        Tuon takaoven suhteen cr-v on todella hankala, monessa paikkaa sai todeta, että eihän se mahdu aukemaan, kun suomessa on noi parkkiruudut niin pieniä.

        Varustelussa Nissan peittoaa Hondan mennen tullen. Automaattinen ilmastointi, kevytmetallivanteet, 6-cd:n soitin, 3 kpl 12V pistoketta jne...


      • Kokeilija
        Testattua tietoa kirjoitti:

        Olen ajanut molemmilla. Ja mieleen painuvin on ollut juuri Hondan taipumus sutia. Se ei ole todellakaan toimivan nelivedon ominaisuus!

        Hinnasta:

        33 550 Honda perusversio
        31 950 Nissan perusversio

        If then else...jos mummolla olis munat olis se setä... :)

        Tottakai käyttö sanelee tilantarpeen, mutta nyt olikin kyse siitä kuinka paljon sinne kärryyn saa tarvittaessa MAX mahtumaan.

        Itselläni paljonkin tarvetta saada myös katolle boksiin tavaraa ja jos kärry ei painoa siellä siedä, on konstruktiossa jotain mätää.

        Oletko muuten vertaillut jarruja? Nissanin jarrutusmatka 100-0 erinomaiset 38 metriä.

        Tuon takaoven suhteen cr-v on todella hankala, monessa paikkaa sai todeta, että eihän se mahdu aukemaan, kun suomessa on noi parkkiruudut niin pieniä.

        Varustelussa Nissan peittoaa Hondan mennen tullen. Automaattinen ilmastointi, kevytmetallivanteet, 6-cd:n soitin, 3 kpl 12V pistoketta jne...

        Mistä löysit X-trailille hinnan 31950? Keskustelun alussa mainitun Auto-Bildin lista sanoo 33900.
        Miten se Honda pitävällä pinnalla sutii? Eikä juuri liukkaallakaan, jos opetteleet joustavan liikkeellelähdön, hehhe...
        Minulle ei ole merkitystä auton maksmikuormalla vaan kuormalla maksimi henkilömäärän kanssa. Tavarankuljetukseen on paketti- ja kuorma-autot.
        Eihän nämä muutenkaan oikeita nelivetoja ole, esimerkiksi etupyörien sivuluisussa mutkassa neliveto ei mene päälle.
        Muten, se Auto-Bildin "vertailu" on vain naurettava tiettyjen ominaisuuksien luettelo. Esimerkiksi Santa Fe viskonelivetoineen ei vakuuta vaikeakulkuisessa maastossa. Miten nämä muut sitten? RAV-4:n siirrettäviä takaistuimia kehutaan, sellaiset on Hondassakin mutteipä mainita.


      • Fanille
        Kokeilija kirjoitti:

        Mistä löysit X-trailille hinnan 31950? Keskustelun alussa mainitun Auto-Bildin lista sanoo 33900.
        Miten se Honda pitävällä pinnalla sutii? Eikä juuri liukkaallakaan, jos opetteleet joustavan liikkeellelähdön, hehhe...
        Minulle ei ole merkitystä auton maksmikuormalla vaan kuormalla maksimi henkilömäärän kanssa. Tavarankuljetukseen on paketti- ja kuorma-autot.
        Eihän nämä muutenkaan oikeita nelivetoja ole, esimerkiksi etupyörien sivuluisussa mutkassa neliveto ei mene päälle.
        Muten, se Auto-Bildin "vertailu" on vain naurettava tiettyjen ominaisuuksien luettelo. Esimerkiksi Santa Fe viskonelivetoineen ei vakuuta vaikeakulkuisessa maastossa. Miten nämä muut sitten? RAV-4:n siirrettäviä takaistuimia kehutaan, sellaiset on Hondassakin mutteipä mainita.

        Kun syksyllä 2002 tein kaupat Hondan CR-V:stä, Nissan ei tullut mieleenkään, RAV:tä mietin hetken, mutta sen hinta/varustelusuhde oli silloin kaukana CR-V:n ES-mallista. Lantikasta ihmettelin, miten niin isoon autoon on saatu niin pienet tilat. Kauppojani en ole katunut, hyvin lähtee liukkaasta risteyksestä talvella eikä sudi ainakaan minun ajotyylillä. Hieno kone ja 4-vetotekniikka riittää minulle, samoin maavara metsäteillä. Näköjään joku Nissan fani yrittää saada omaa mieltymystään tuputettua läpi laajemmalle joukolle. Sanon vaan, että omilla aivoillakin voi ajatella ja jokaisella on omat mieltymyksensä.


      • Vertailija
        Kokeilija kirjoitti:

        Mistä löysit X-trailille hinnan 31950? Keskustelun alussa mainitun Auto-Bildin lista sanoo 33900.
        Miten se Honda pitävällä pinnalla sutii? Eikä juuri liukkaallakaan, jos opetteleet joustavan liikkeellelähdön, hehhe...
        Minulle ei ole merkitystä auton maksmikuormalla vaan kuormalla maksimi henkilömäärän kanssa. Tavarankuljetukseen on paketti- ja kuorma-autot.
        Eihän nämä muutenkaan oikeita nelivetoja ole, esimerkiksi etupyörien sivuluisussa mutkassa neliveto ei mene päälle.
        Muten, se Auto-Bildin "vertailu" on vain naurettava tiettyjen ominaisuuksien luettelo. Esimerkiksi Santa Fe viskonelivetoineen ei vakuuta vaikeakulkuisessa maastossa. Miten nämä muut sitten? RAV-4:n siirrettäviä takaistuimia kehutaan, sellaiset on Hondassakin mutteipä mainita.

        sivulta kohdasta hinnasto tieto löytyy.

        Niinpä! Kyllä se sutii, toisin kuin x-trail :)

        Jos joskus hankit perhettä, niin silloin nämä maksimikuormat tulevat kyllä ajankohtaisiksi...
        :))

        Se Auto-Bildin referaatti nyt oli aika suppea, mutta johonkin se raja on aina vedettävä.

        Siirrettävät takaistuimet on mainio keksintö, mutta jos on tarkoitus istuakin takana, niin ei siinä enää kovin mukavaa ole, vai?

        Tiesitkö muuten, että tällä hetkellä x-trailia saa odottaa lähes 6 kk, se kertoo jo aika paljon myynnistä...

        Lisäksi kun Hondalta puuttuu se tärkeä diesel-malli...


      • Vertailija
        Fanille kirjoitti:

        Kun syksyllä 2002 tein kaupat Hondan CR-V:stä, Nissan ei tullut mieleenkään, RAV:tä mietin hetken, mutta sen hinta/varustelusuhde oli silloin kaukana CR-V:n ES-mallista. Lantikasta ihmettelin, miten niin isoon autoon on saatu niin pienet tilat. Kauppojani en ole katunut, hyvin lähtee liukkaasta risteyksestä talvella eikä sudi ainakaan minun ajotyylillä. Hieno kone ja 4-vetotekniikka riittää minulle, samoin maavara metsäteillä. Näköjään joku Nissan fani yrittää saada omaa mieltymystään tuputettua läpi laajemmalle joukolle. Sanon vaan, että omilla aivoillakin voi ajatella ja jokaisella on omat mieltymyksensä.

        kannattanut tulla mieleen...

        Jos lähdet aina risteyksestä niin ettei sudi, et tarvitse 4-vetoa ollenkaan. Juuri siinähän nelivedon idea on, että vaikka olisi kaasu pohjassa pitoa löytyy!

        Se siis niistä aivojen käytöstä...

        Kerro muuten montako nelivetoa Honda on tehnyt?

        Nissan on ollut 4-vetojen parissa jo yli 50-vuotta.


      • xörkki
        Kokeilija kirjoitti:

        Voi teitä paperi- ja testivertailijoita! Moniko on itse ajanut ko. autoilla sekä talvi- että kesäoloissa? Tavaratilaa tarvitaan paljon silloin, kun auto on täynnä porukkaa ja kaikkien romppeet pitää saada mukaan. Silloin perustavaratilan koko viidellä hengellä ratkaisee.
        Katolla lastaaminen näin korkeissa autoissa on jo hankalaa, ei sitä viitsi joka pysähdyksellä tehdä. Hondakin varmaan sietää 100 kiloa, mutta valmistaja on halunnut jättää marginaalia mahdollisille ajo-ominaisuuksien muuttumiselle. Puute kuitenkin.
        Toimimaton neliveto... voi hyvä sylvi. Molemmissa toimii niinkuin pitääkin. X-trailissa vähän nopeammin, mutta mikä on käytännöän ero? Ei mikään. CR-V:n perusversio on Nissania halvempi.
        Siten tulevat muut mieltymykset, ergonomia, istuinmateriaali, hiljaisuuden tunne, ajettavuuden kokeminen, joita ei aina voi kylmän objektiivisesti mitata.

        Kokemusta on ! Kahdesti olen vetänyt CR-Vn pois pulasta X-trailillä. Honda jää kiinni aivan naurettaviin paikkoihin. Valitettavasti en voi kertoa tarkemmin tapauksista yksityisyyden turvaamiseksi. Sen verran olen kokeillut Nissanin maastoajoa että usko kyllä loppuu kesken ennenkuin auton menokyky. Ja käytännön suorituskyky on kyllä hyvä, varsinkin kun lähdetään liikennevaloista tai ohituksiin. Honda lyö nyt rumpua diesel-automaatista joka on ollut Nissanilla jo yli kaksi vuotta.


    • Tosi on

      Otteita eräästä Pohjoismaiden suurimmista ja arvoistetuimasta autolehdestä. Honda CR-V yllätti positiivisesti maasto-osuudella. Kiitettävästi yritystä edetä pahimmistakin paikoista vaikka kaivamalla.
      Nissan X-trail ei maastossa pahimmin viihdy, ohjaus turhan kankea, maavara liian pieni, vaihdevälitykset pitkät, kova jousitus tekee menosta todellista kuoppaisempaa, ei edes edellistyksellinen nelivetojärjestelmä pelasta Nissania tämän osuuden jumposijalta.

      • Vertailija

        Auto-xpress: best recreational vehicle
        Auto motor und sport: voitto
        Which? Magazine: most reliable
        Auto Bild alles allrad: voitto
        4x4 magazine: Soft Roader of the Year 2002
        Irish 4x4&Off Road: Soft Roader of the Year 2003

        Tuossa muutama maininta maailmalta...


      • Ajanut
        Vertailija kirjoitti:

        Auto-xpress: best recreational vehicle
        Auto motor und sport: voitto
        Which? Magazine: most reliable
        Auto Bild alles allrad: voitto
        4x4 magazine: Soft Roader of the Year 2002
        Irish 4x4&Off Road: Soft Roader of the Year 2003

        Tuossa muutama maininta maailmalta...

        Olen koeajannut 2 viikkoa sitten Freelanderin,tanakka ajossa maantiellä. Mutta sitten kun tuntemattomassa paikassa tein äkkinäisen käännöksen, meinasin todella mennä tieltä ulos.Auto on varmasti hyvä metsätiellä. CR-V:llä ajaessa ei ole vastaavaa tapahtunut. Tilava, mukava ja hiljainen automaatti- vaihteisena nautittava ajaa. En ole vielä kokeilut ajaa siellä missä viime kesänä jäin kiinni erittäin jyrkään mäkeen soratiellä. (ei honda) Jokainen ostakoon sellaisen auton kuin itse haluaa. Itse tarvitsen juuri tälläisen auton. Tämä auto on erittäin hyvä minulle


      • Vertailija
        Ajanut kirjoitti:

        Olen koeajannut 2 viikkoa sitten Freelanderin,tanakka ajossa maantiellä. Mutta sitten kun tuntemattomassa paikassa tein äkkinäisen käännöksen, meinasin todella mennä tieltä ulos.Auto on varmasti hyvä metsätiellä. CR-V:llä ajaessa ei ole vastaavaa tapahtunut. Tilava, mukava ja hiljainen automaatti- vaihteisena nautittava ajaa. En ole vielä kokeilut ajaa siellä missä viime kesänä jäin kiinni erittäin jyrkään mäkeen soratiellä. (ei honda) Jokainen ostakoon sellaisen auton kuin itse haluaa. Itse tarvitsen juuri tälläisen auton. Tämä auto on erittäin hyvä minulle

        tyytyväinen Hondaasi, niin miksi ihmeessä kävit Lantikan koeajamassa???


    • vastaa

      Eipä olisi Vasta viikko sitten sain oman atutoni käyttöön, HYVÄÄ KEVÄTTÄ SINULLE.

    • Toinen vertailija

      Nissanin vetokyky on kyllä 1500/750 Kg (2 litran koneella). 2.5 l/dieselillä saa vetää tuon 2000 Kg.

      Tavaratila (vda) X-trail 410 l, CR-V 527-628 l(takapenkkien sijaintia voi säätää, siitä tuo vaihteluväli). On fyysinen mahdottumuus, että X-trailin tavaratila olisi selkänoja kipattuna kaksi kertaa CR-V:tä suurempi. Vai nouseeko X-trailissa katto kaksi kertaa korkeammalle, samalla kun selkänojan kippaa? Selitys tähän on se että mittaustapa on eri. CR-V:ssä on mitattu ilmeisesti litroja n. tavaratilan suojaverhon korkeudelle, kun taas Nissanissa kattoon asti. Todella hyvä vertailu!

      Kattokuormasta sen verran, että maasturin korkean painopisteen vuoksi kattokuorman määrä on CR-V:ssä rajattu järjelliseen määrään. Mahtaa X-trail olla huojakka väistötilanteessa (mahtaako koko härveli kaatua?), jos katto on lastattu suurimpaa painoon!!!

      Laadukkaan lehden vertailutestissä on todettu, että X-trailin nelivetotekniikan "paremmuus" ei pelasta mitään, auto on muilta ominaisuuksiltaan kevyessäkin maastossa CR-V:tä huonompi. Tästä on turha enää vääntää kättä. Kertoohan jo sekin jotakin, että Nissanin on täytynyt ratkaista nelivedon kytkeytyminen "varmistuspainikkeella", eivät siis luota automatiikkaansa.

      Kyllä se harmittaa, että voittajia on vain yksi (testit & myyntimäärät). Kovasti vaan Nissan-uskovaiset yrittävät täällä tehdä epätoivoista myyntityötä! Mikäli auto on hyvä, ei tälläistä hyökkäilyä markkinajohtajaa kohtaan tarvita...

      • Toinen vertailija

        Siis tuossa Autobildissä on vetokyvyn kohdalla virhe, eli pienemmällä koneella saa vetää vain tuon 1500 Kg.


      • Toinen vertailija

      • Vertailija
        Toinen vertailija kirjoitti:

        Enpä kyllä tuolla Nissanin dieselilläkään 2000 Kg lähtisi vetämään. Suoraan Nissan threadista: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=574&posting=22000000002965432

        Laadukkaan dieselin haluavan täytyy siis odottaa, että CR-V:n tulee Hondan ylistetty diesel-kone (eiköhän myös vetokyky nouse samalla) tai sitten ostaa RAV4, jonka diesel on myös testattua tekniikaa.

        tuo dieselin ongelma...ihan vaan puolueettomuuden nimissä. Parhaassakin on joskus ongelmia...


      • Vertailija

        miksi ihmeessä mä 2-litraisen ostaisin, kun Hondan hinnalla saa Nissanilta 2.5-litraisen???

        Seli seli, mahtaa olla hieno istua kun on säätänyt tuon penkin täysin eteen :)

        Jos kärry ei kestä painoa katolla, kertoo se autosta kyllä paljon, lienee kaatunut testeissä tuolla 100 kilon kuormalla?

        Päin vastoin, tekniikan paremmus on juuri siinä, että 3-asentoinen säätö todellakin toimii takuuvarmasti, eikä niin kuin Hondassa eli sutii kun pitoa pitäisi olla!

        Olen pahoillani, että Sinua Nissanin voittokulku harmittaa, pitää vain purra hammasta ja hei kyllä se elämä siitä jatkuu kuitenkin...eikö vaan?


      • Vertailija
        Toinen vertailija kirjoitti:

        Enpä kyllä tuolla Nissanin dieselilläkään 2000 Kg lähtisi vetämään. Suoraan Nissan threadista: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=574&posting=22000000002965432

        Laadukkaan dieselin haluavan täytyy siis odottaa, että CR-V:n tulee Hondan ylistetty diesel-kone (eiköhän myös vetokyky nouse samalla) tai sitten ostaa RAV4, jonka diesel on myös testattua tekniikaa.

        tekstistäsi:

        Tai sitten pitää ostaa Rav4...

        Toi kertoo juuri sen mitä halusinkin kuulla, et ole selvästikään tyytyväinen CR-V:hesi.


      • Toinen vertailija
        Vertailija kirjoitti:

        tekstistäsi:

        Tai sitten pitää ostaa Rav4...

        Toi kertoo juuri sen mitä halusinkin kuulla, et ole selvästikään tyytyväinen CR-V:hesi.

        Rav4, jos siis dieseli on oston edellytys (kun Hondaan ei vielä saa). X-trailin dieseliä ei kannata ostaa, sehän on vain Almeran yliviritetty huonosti kestävä kyhäelmä!


      • Toinen vertailija
        Vertailija kirjoitti:

        miksi ihmeessä mä 2-litraisen ostaisin, kun Hondan hinnalla saa Nissanilta 2.5-litraisen???

        Seli seli, mahtaa olla hieno istua kun on säätänyt tuon penkin täysin eteen :)

        Jos kärry ei kestä painoa katolla, kertoo se autosta kyllä paljon, lienee kaatunut testeissä tuolla 100 kilon kuormalla?

        Päin vastoin, tekniikan paremmus on juuri siinä, että 3-asentoinen säätö todellakin toimii takuuvarmasti, eikä niin kuin Hondassa eli sutii kun pitoa pitäisi olla!

        Olen pahoillani, että Sinua Nissanin voittokulku harmittaa, pitää vain purra hammasta ja hei kyllä se elämä siitä jatkuu kuitenkin...eikö vaan?

        Onhan siinä hintaeroa melkein 5000 Eur. Entä jos ei halua Nissanin ylisuurta ja kokoon nähden alitehoista, liikaa kuluttavaa neloskonetta (2.5 l)? Tuon kokoisen moottorin kun pitäisi olla jo hienostunut V6, eikä väkisin venytetty neloskone. Tässä syy, että muilta valmistajilta ei moisia kyhäelmiä löydy. Tehoissa CR-V:n kaksi litrainen ei jää kuin aavistuksen (verrattuna Nissanin 2.5 l) ja suorituskyky on paremman moottoritekniikan vuoksi sama.

        Kyllä siellä CR-V:ssä matkustaa vaikka takapenkki olisi täysin edessä (tilaa silloinkin takana sen verran kuin esim. Golf Variantissa). Onpahan mahdollisuus lisätä tavaratilaa, ilman että tarvitsee kaataa takapenkkejä. Kaiken lisäksi CR-V tavaratila on suurempi kuin X-trailin, vaikka penkit olisivat aivan takana... Oli muuten hauska vedätys se sinun tavaratilan mittaus 900 vs. 1800 l. Toinen valmistaja on vain hieman rehellisempi näissä asioissa kuin toinen.

        Aivan yleisesti SUV-luokassa kaatumisonnettomuudet ovat vakava riski (Jenkeissä paljon tutkittu asia), mikäli haluat lisätä riskiä Nissaneinesi tuohon suuntaan kuormaat sen täydet sata kiloa katolle.

        Mikä ihmeen Nissanin voittokulku? No, kai se on toisille voitto jos yksikin auto menee kaupaksi.


      • Vertailija
        Toinen vertailija kirjoitti:

        Onhan siinä hintaeroa melkein 5000 Eur. Entä jos ei halua Nissanin ylisuurta ja kokoon nähden alitehoista, liikaa kuluttavaa neloskonetta (2.5 l)? Tuon kokoisen moottorin kun pitäisi olla jo hienostunut V6, eikä väkisin venytetty neloskone. Tässä syy, että muilta valmistajilta ei moisia kyhäelmiä löydy. Tehoissa CR-V:n kaksi litrainen ei jää kuin aavistuksen (verrattuna Nissanin 2.5 l) ja suorituskyky on paremman moottoritekniikan vuoksi sama.

        Kyllä siellä CR-V:ssä matkustaa vaikka takapenkki olisi täysin edessä (tilaa silloinkin takana sen verran kuin esim. Golf Variantissa). Onpahan mahdollisuus lisätä tavaratilaa, ilman että tarvitsee kaataa takapenkkejä. Kaiken lisäksi CR-V tavaratila on suurempi kuin X-trailin, vaikka penkit olisivat aivan takana... Oli muuten hauska vedätys se sinun tavaratilan mittaus 900 vs. 1800 l. Toinen valmistaja on vain hieman rehellisempi näissä asioissa kuin toinen.

        Aivan yleisesti SUV-luokassa kaatumisonnettomuudet ovat vakava riski (Jenkeissä paljon tutkittu asia), mikäli haluat lisätä riskiä Nissaneinesi tuohon suuntaan kuormaat sen täydet sata kiloa katolle.

        Mikä ihmeen Nissanin voittokulku? No, kai se on toisille voitto jos yksikin auto menee kaupaksi.

        on kyllä olemassa, teho kokonaista 160 heppaa!

        Silti suorituskyky heikompi kuin Nissanissa.

        Tuo 2.5 -litrainen kuluttaa vähemmän kuin 2-litrainen. Teho/paino-suhde nääs...

        CR-V 2.0 aut 0-100 11.8

        X-trail aut 0-100 11.1

        Vedätys? Kylmä faktatieto, löytyy kyllä teknisistä tiedoista, kun vaan osaa etsiä.

        Kyllä, aion lastata sen 100 kiloa, ihan turvallisin mielin sen teenkin. Kyllä kärryn nuijalla ajotyylillä saa nurin muutenkin...ei se kuorma vaan se ajotyyli.

        Selaahan vähän threadejä takaisinpäin, sieltä ne voitot (tähän mennessä) löytyvät.

        Ymmärrän että olet epätoivoinen...


      • Toinen vertailija
        Vertailija kirjoitti:

        on kyllä olemassa, teho kokonaista 160 heppaa!

        Silti suorituskyky heikompi kuin Nissanissa.

        Tuo 2.5 -litrainen kuluttaa vähemmän kuin 2-litrainen. Teho/paino-suhde nääs...

        CR-V 2.0 aut 0-100 11.8

        X-trail aut 0-100 11.1

        Vedätys? Kylmä faktatieto, löytyy kyllä teknisistä tiedoista, kun vaan osaa etsiä.

        Kyllä, aion lastata sen 100 kiloa, ihan turvallisin mielin sen teenkin. Kyllä kärryn nuijalla ajotyylillä saa nurin muutenkin...ei se kuorma vaan se ajotyyli.

        Selaahan vähän threadejä takaisinpäin, sieltä ne voitot (tähän mennessä) löytyvät.

        Ymmärrän että olet epätoivoinen...

        Hondan 2.4 on myynnissä vain Jenkki-markkinoilla ja se korvaa siellä Eurooppassa myytävän kaksilitraisen. Liekö taustalla, että jenkeille pitää olla isompaa? Suoritusarvothan tuossa isommassa moottorissa ovat lähellä kaksilitraista.

        Kulutukset maahantuojien sivuilta:

        Yhdistetty

        CR-V (aut.):

        Polttoaineenkulutus

        Kaupunki l 12.3
        Maantieajo l 7.6
        Yhdistetty l 9.3

        Nissan X-trail AT Sport:

        Polttoaineenkulutus

        Kaupunki l 12.8
        Maantieajo l 8.0
        Yhdistetty l 9.7

        Tämäkin Sinun sitten piti vääntää toiseksi...

        Tavaratilan luvut penkit käännettyinä löytyvät kyllä maahantuojan sivuilta. Kehottaisin kuitenkin käyttämään jonkinnäköistä lähdekritiikkiä, koska on sula mahdottumuus, että ulkomitoiltaan hyvin samankokoisessa autossa olisi yli kaksi kertaa suurempi tavaratila. Asian julistaminen faktana kuulostaa aivan markkinointipuheelta (suurempi luku on parempi), varsinkin kun käytät sitä faktana puhuttaessa paremmuudesta. Hondan tapa ilmoittaa tavaratilan koko selkänojat kaadettuna on oikeampi koska se noudattaa Vda-normia (litrat vain suojapeitteen korkeudelle) myös sen ilmoittamisessa, Nissanin luku on ilmoitettu Nissan-normin mukaan.


      • Korjaaja
        Toinen vertailija kirjoitti:

        Hondan 2.4 on myynnissä vain Jenkki-markkinoilla ja se korvaa siellä Eurooppassa myytävän kaksilitraisen. Liekö taustalla, että jenkeille pitää olla isompaa? Suoritusarvothan tuossa isommassa moottorissa ovat lähellä kaksilitraista.

        Kulutukset maahantuojien sivuilta:

        Yhdistetty

        CR-V (aut.):

        Polttoaineenkulutus

        Kaupunki l 12.3
        Maantieajo l 7.6
        Yhdistetty l 9.3

        Nissan X-trail AT Sport:

        Polttoaineenkulutus

        Kaupunki l 12.8
        Maantieajo l 8.0
        Yhdistetty l 9.7

        Tämäkin Sinun sitten piti vääntää toiseksi...

        Tavaratilan luvut penkit käännettyinä löytyvät kyllä maahantuojan sivuilta. Kehottaisin kuitenkin käyttämään jonkinnäköistä lähdekritiikkiä, koska on sula mahdottumuus, että ulkomitoiltaan hyvin samankokoisessa autossa olisi yli kaksi kertaa suurempi tavaratila. Asian julistaminen faktana kuulostaa aivan markkinointipuheelta (suurempi luku on parempi), varsinkin kun käytät sitä faktana puhuttaessa paremmuudesta. Hondan tapa ilmoittaa tavaratilan koko selkänojat kaadettuna on oikeampi koska se noudattaa Vda-normia (litrat vain suojapeitteen korkeudelle) myös sen ilmoittamisessa, Nissanin luku on ilmoitettu Nissan-normin mukaan.

        pikku huomautus tuosta vertailusta kulutuksen suhteen:

        Lukemat sinänsä oikein, unohdit vain mainita, että käytit vertailuautoina 2-litraista Hondaa ja Nissanilta taasen 2.5-litraista...vahingossako?

        Tiloihin en ota kantaa.


      • Toinen vertailija
        Korjaaja kirjoitti:

        pikku huomautus tuosta vertailusta kulutuksen suhteen:

        Lukemat sinänsä oikein, unohdit vain mainita, että käytit vertailuautoina 2-litraista Hondaa ja Nissanilta taasen 2.5-litraista...vahingossako?

        Tiloihin en ota kantaa.

        Koskapa Hondalta ei saa Euroopassa CR-V:n kuin kaksilitraista konetta. Jenkkien 2.4 l konetta koskevat kulutukset varmaan saa Honda.com:sta, kun jaksaa muuntaa gallonat litroiksi jne. Tosin Jenkeillä kulutusmittauksetkin ovat erilaiset, eli luvut eivät ole vertailukelpoisia.

        Tarkoitus oli kumota "Vertailijan" väite siitä, että kaksilitrainen CR-V (autom.) veisi enemmän polttoainetta kuin 2.5 l X-trail (autom.). Hänhän kirjoitti näin "Tuo 2.5 -litrainen kuluttaa vähemmän kuin 2-litrainen. Teho/paino-suhde nääs... "


      • Vertailija
        Toinen vertailija kirjoitti:

        Koskapa Hondalta ei saa Euroopassa CR-V:n kuin kaksilitraista konetta. Jenkkien 2.4 l konetta koskevat kulutukset varmaan saa Honda.com:sta, kun jaksaa muuntaa gallonat litroiksi jne. Tosin Jenkeillä kulutusmittauksetkin ovat erilaiset, eli luvut eivät ole vertailukelpoisia.

        Tarkoitus oli kumota "Vertailijan" väite siitä, että kaksilitrainen CR-V (autom.) veisi enemmän polttoainetta kuin 2.5 l X-trail (autom.). Hänhän kirjoitti näin "Tuo 2.5 -litrainen kuluttaa vähemmän kuin 2-litrainen. Teho/paino-suhde nääs... "

        oli ihan pakko vielä palata astialle. Kirjoitin nähtävästi hieman epäselvästi...

        Vertailin siis x-trailin 2- ja 2.5-litraista, en siis Hondan 2-litraista.


      • en vaihtaisi

        Mikä helvetin painike ? Kolme vuotta 100 000 km olen X-Trailillä ajanut eikä kyllä ole tullut vastaan mitään voimansiirron painiketta ??????????? Kyllä kojelaudasta löytyy kiertokytkin millä voi valita : etuveto - automaattinen nelivedon kytkeytyminen - kiinteä neliveto. Neliveto ei toimi yli 40 km/h nopeudella. Luojan kiitos. Olen myös ajanut Subarulla missä kiinteä neliveto ja liukkaalla mutkassa menee kuin juna mihin sattuu.
        Jos nyt verrataan CR-V / X-Trail. Niin osta Honda leiki ja riko. Autot on jo luonteeltaan aivan eri luokkaa. Honda on kun kasvanut Civic eikä amerikkalaisen tulkinnan mukaan ole kun henkilöauto. Jos joku valittaa X-Trailin alustan kovuutta niin ihmettelen mitä ollaan ostamassa. Totta hitossa alustan täytyy olla "kova" ja korin vääntöjäykkä jos sillä ajetaan muuallakin kun mummon kahvitassilla. Korirakennetta jos vertaa niin Honda on täysin vastaantulija. Entäs tää avaratilan pohja kun penkit on käännetty ? Hondassa olet juuri voittanut mukavan kynnyksen siihen keskelle sikäli kun saa koko takaluukkua avattua. Sekin on taaemman auton kuljettajan suosiossa jättääkö 1,5 metriä tilaa siihen taakse.


      • KySyN VaAn

        Käyppä vilkasemassa esim: crv:n takaripustukset, eihän se honda ressukka pääse maastossa menemään kun jää kantamaan ripustuksistaan. Ja 4-veto automatiikasta, se lukitus on sitä varten ettei renkaat saa edes sitä 0,1 sekuntia aikaa pyörähtää tyhjää, mutta onneksi hondassa on 1 sekunnin viive ennen nelivedon kytkeytymistä että renkaat varmasti ehtii sutia liukkaan raiteen itselleen, ettei varmasti mene sitä edemmäs. :D


      • MäÄ VaAn
        Vertailija kirjoitti:

        on kyllä olemassa, teho kokonaista 160 heppaa!

        Silti suorituskyky heikompi kuin Nissanissa.

        Tuo 2.5 -litrainen kuluttaa vähemmän kuin 2-litrainen. Teho/paino-suhde nääs...

        CR-V 2.0 aut 0-100 11.8

        X-trail aut 0-100 11.1

        Vedätys? Kylmä faktatieto, löytyy kyllä teknisistä tiedoista, kun vaan osaa etsiä.

        Kyllä, aion lastata sen 100 kiloa, ihan turvallisin mielin sen teenkin. Kyllä kärryn nuijalla ajotyylillä saa nurin muutenkin...ei se kuorma vaan se ajotyyli.

        Selaahan vähän threadejä takaisinpäin, sieltä ne voitot (tähän mennessä) löytyvät.

        Ymmärrän että olet epätoivoinen...

        Sori nyt ku tuun tähän päteen mut x-trail 2.5 aut. ite kellotettu aika ilman loikkaria (ylivaihdetta) on 0-100 10,2 s


      • jep10
        MäÄ VaAn kirjoitti:

        Sori nyt ku tuun tähän päteen mut x-trail 2.5 aut. ite kellotettu aika ilman loikkaria (ylivaihdetta) on 0-100 10,2 s

        Jos katu maasturia haluaa niin cr-v ja rav4 ovat molemmat aika samanlaisia, rav4 olen
        ajannut noin 50cm pakkaslumessa eli pölylumessa hyvin pystyin ajamaan vaikka sutikin.
        cr-v en ole kokeillut mutta japanilaisia molemmat, hyvää maasturia hakevan kannattaa ostaa
        Toyota TAI Land roverin maasturi mennään metsään silloin kunnolla, ja isojahan ne on..Kulutus
        ei merkitse mitään jos ajaa vähän ja on rahaa.


      • dabnaga
        MäÄ VaAn kirjoitti:

        Sori nyt ku tuun tähän päteen mut x-trail 2.5 aut. ite kellotettu aika ilman loikkaria (ylivaihdetta) on 0-100 10,2 s

        rav4 d4d lastutettu 9.2s, et sellaista


    • Hyffis

      Jaaha... kevään kuumin CRV vs X-Trail on käynnissä...Kuten olen usein aiemminkin kirjoittanut, molemmissa autoissa on hyvät ja huonot puolet.
      Olen yrittänyt aina suhtautua autoon objektiivisesti, koska vaikuttimeni eivät ole taloudelliset(ei ole oma vaan liisari).

      Muistutan vielä, että Hondalla on tullut ajettua useaan otteeseen, ehkä kaikkiaan kilometrejä on kertynyt n. 1500 km ja X-Trailla 2.0/AT-lla, 2800 km, välillä,
      Hki-Kuusamo-Hki ymp. Sekä nykyisellä "omalla" 2.5/AT 12800 km.

      Tässä mielestäni kirjoituksissa esiintyneitä virheväittämiä, jotka olen itse todennut.

      Tavaratila on CRV:ssä suurempi. Nisukan kone, (2.5)olkoonkin vaikka kuinka vanhaa tekniikkaa, on erittäin vahva, kiihtyy hyvin, eikä ole mikään juoppo. Se että auto on markkinajohtaja (CRV), ei tee siitä mitenkään ylivoimaista, tai parempaa. Se on merkki siitä, että autossa on onnistuttu tekemään lukuisa joukko ominaisuuksia, jotka miellyttävät valtaväestöä (Toyota Corolla)jne..
      CRV on hyvä ajaa ja kulkee lumessa ja jäällä hyvin. Valitettavasti minulla ei ole ollut mahdollisuutta "möyriä lumessa ja maastossa" Hondan kanssa samoin, kuin X-Trailin kanssa. Se asia täytyy ensi talvena korjata... Tässä tapauksessa maasto tarkoittaa huonokuntoisia, lumisia ja jäisiä metsäauto ja koneteitä. Pöpelikköön en aio autolla koskaan mennäkään.
      X-Trail 2.5/AT:n Business hinta oli muuten 22.10-2003 38.530€

      Kuten sanottu, molemmille autoille löytyy kannattajansa. Honda on ehkä nuorekkaampi ja trendikkäämpi, kuin maasturimaisempi ja "juntahtava" X-Trail.

      Silti X-Trail oli tähän saumaan sopivampi kuin Honda. Parin vuoden päästä se voi olla joku muu...

      • Vertailija

        hyvä Hyffis, sanasi olivat viisaita ja selvästikin tarkkaan harkittuja, ettei kummankaan "leirin" porukka ota hernettä nenäänsä.

        Niinpä minäkin, 2.5 sport automaatin omistaja lopetan tämän keskustelun tähän, ainakin tällä erää...

        Ai niin vielä yksi juttu...tiesitkö hyffis, että tämän 2004-mallin ilmastointilaite on suoraan revitty 350 Z:sta? Ja tuo 4-vetotsydeemi Skylinestä...

        Oletko jo päässyt kokeilemaan noiden etulokareiden vinyylin kestävyyttä? Joustaako paljon/riittävästi?


      • Toinen vertailija
        Vertailija kirjoitti:

        hyvä Hyffis, sanasi olivat viisaita ja selvästikin tarkkaan harkittuja, ettei kummankaan "leirin" porukka ota hernettä nenäänsä.

        Niinpä minäkin, 2.5 sport automaatin omistaja lopetan tämän keskustelun tähän, ainakin tällä erää...

        Ai niin vielä yksi juttu...tiesitkö hyffis, että tämän 2004-mallin ilmastointilaite on suoraan revitty 350 Z:sta? Ja tuo 4-vetotsydeemi Skylinestä...

        Oletko jo päässyt kokeilemaan noiden etulokareiden vinyylin kestävyyttä? Joustaako paljon/riittävästi?

        siitä että Hyffis jaksaa miettiä asioita pysyen asialinjalla.

        Noin yleensä "X-trail-omistajissa" mietityttää, että onko CR-V todellakin ainoa "päänahka", jota pitää saalistaa. Mistä tulee tämä jatkuva kädenvääntö näiden kahden välillä. Onko CR-V:n markkinajohtajuus niin kova pala? Miksi normaalin X-trail omistajan pitää hampaat verissä yrittää perustella valintaansa ja saada kilpailijan markkinaosuutta alaspäin haukkumalla kilpailijaa, eikö riitä että on itse tyytyväinen autoonsa? Miksemme näe kädenvääntöä X-trail vs. Forester, X-trail vs. RAV4, X-trail vs. Freelander, X-trail vs. Santa Fé jne?

        "X-trail-omistaja" on lainauksissa sen vuoksi, että väkisinkin tulee mieleen että nämä X-trailia jatkuvasti CR-V:tä vastaan ylistävät kirjoitukset ovat markkinointia. Tämä sen vuoksi että kirjoituksissa toistuu aina uudelleen sama kaava.

        Asiallisiakin on kyllä joukossa kuten juuri Hyffiksen kirjoitukset.


      • luistonesto
        Toinen vertailija kirjoitti:

        siitä että Hyffis jaksaa miettiä asioita pysyen asialinjalla.

        Noin yleensä "X-trail-omistajissa" mietityttää, että onko CR-V todellakin ainoa "päänahka", jota pitää saalistaa. Mistä tulee tämä jatkuva kädenvääntö näiden kahden välillä. Onko CR-V:n markkinajohtajuus niin kova pala? Miksi normaalin X-trail omistajan pitää hampaat verissä yrittää perustella valintaansa ja saada kilpailijan markkinaosuutta alaspäin haukkumalla kilpailijaa, eikö riitä että on itse tyytyväinen autoonsa? Miksemme näe kädenvääntöä X-trail vs. Forester, X-trail vs. RAV4, X-trail vs. Freelander, X-trail vs. Santa Fé jne?

        "X-trail-omistaja" on lainauksissa sen vuoksi, että väkisinkin tulee mieleen että nämä X-trailia jatkuvasti CR-V:tä vastaan ylistävät kirjoitukset ovat markkinointia. Tämä sen vuoksi että kirjoituksissa toistuu aina uudelleen sama kaava.

        Asiallisiakin on kyllä joukossa kuten juuri Hyffiksen kirjoitukset.

        Koko CR-V X-trail vastakkain asettelu johtuu nelivedon toteutustavasta. Molemmat on etuvetoisia ja takapyörät kytkeytyvät mukaan monilevykytkimen välityksellä jota CR-V:ssä ohjaa öljynpaine ja X-trailissa sähkö.

        Ja koska X-trailissa on kojelaudassa nappula jolla nelivedon saa päälle vaikka etupyörät eivät sutisi sitä pidetään parempana.

        CR-V:n kannattajat yleensä myötävät tämän, mutta löytävät muita seikkoja joissa CR-V on parempi ja väittely paremmuudesta laajenee.

        Koko auton omistamisen tai hallinnan idea on siinä, että se on parempi kuin jonkun toisen auto, eli olen tehnyt paremman valinnan kuin tämän toisen valinnut henkilö, olen siis parempi ja viisaampi ihminen.

        Muissa citymaastureissa neliveto on toteutettu "paremmin" joten samanlaista väittelyä ei voi syntyä nelivedon toteuttamisen suhteen.


      • Jepjep!
        luistonesto kirjoitti:

        Koko CR-V X-trail vastakkain asettelu johtuu nelivedon toteutustavasta. Molemmat on etuvetoisia ja takapyörät kytkeytyvät mukaan monilevykytkimen välityksellä jota CR-V:ssä ohjaa öljynpaine ja X-trailissa sähkö.

        Ja koska X-trailissa on kojelaudassa nappula jolla nelivedon saa päälle vaikka etupyörät eivät sutisi sitä pidetään parempana.

        CR-V:n kannattajat yleensä myötävät tämän, mutta löytävät muita seikkoja joissa CR-V on parempi ja väittely paremmuudesta laajenee.

        Koko auton omistamisen tai hallinnan idea on siinä, että se on parempi kuin jonkun toisen auto, eli olen tehnyt paremman valinnan kuin tämän toisen valinnut henkilö, olen siis parempi ja viisaampi ihminen.

        Muissa citymaastureissa neliveto on toteutettu "paremmin" joten samanlaista väittelyä ei voi syntyä nelivedon toteuttamisen suhteen.

        I recently hired a Toyota Rav 4 for a week and found there to be no comparison, Nissans are light years ahead with this vehicle.

        Englantilainen alan lehti kirjoitti näin...


    • jade

      Mielenkiintoinen väittely. Muutama kysymys. Kuka ostaa autonsa myyntilukujen perusteella? Mitä se kertoo ko. henkilöstä? Täällä jotkut vetävät hernettä nenään kun markkinajohtajaa (crv) mollataan. Kertooko markkinajohtajuus auton ominaisuuksien paremmuudesta? Ei kerro. Se kertoo vain markkinoinnin onnistumisesta ja tarpeeksi alhaisesta hinnasta. Suomessa ovat "persaukiset" tähän asti ostaneet crv:tä, koska x-trail oli pitkään paljon kalliimpi. Moni olisi halunnut ostaa x-trailin mutta rahat eivät millään riittäneet. Pettymystä on sitten pitänyt käydä purkamassa täällä keskustelupalstalla, kertomalla miten etevä auto crv on, maailman paras katumaasturi. Pettymys on suuri varsinkin ensimmäisen talven jälkeen, kun ovat huomanneet minkälainen floppi crv:n neliveto on. Otan osaa...

      • Ihanneauto

        Hahah, tuo oli ketjun hauskin tölväisy. Mistä tiedät ostetaanko CR-V:tä myyntilukujen perusteella ja mistä, että moni olisikin halunnut X-trailin?
        Oletan, huom. oletan, että CR-V:n myyntiluvut ovat hyvöt siksi, että moni on huomanut saavansa siinä asiallisen auton kohtuuhinnalla. Aivan kuten on käynyt Corollan tai Golfin kohdalla.
        Itse ajoin ensin X-trailin ja miellyin. Sitten ajoin CR-V:n ja miellyin vielä enemmän. Neliveto ei ollut ratkaiseva tekijä. Molemmat lähtevät.


      • Mukava

        Edellinen kirjoitti varmasti totta,olen samaa mieltä uusi CR-V omistaja.


      • Kalle 4x4
        Mukava kirjoitti:

        Edellinen kirjoitti varmasti totta,olen samaa mieltä uusi CR-V omistaja.

        No haloo....

        Miten ihmeessä kummastakaan lullasta pitää tulla maasturipalstalle kirjoittelemaan?


      • Jo riittää

        Persaukiset juuri ostavat X-trail/CR-V/Rav4-luokan auton. Kyllä rahalla saa kunnon autojakin (Land Cruiser/Pajero/X5 jne.).

        Eihän täällä markkinajohtajuuden mollauksesta kukaan ota hernettä nenään, vaan siitä että X-trailin markkinaosuutta yritetään kasvattaa muita haukkumalla ja esittämällä perusteettomia väitteitä vertailuna. Sama kaava toistuu uudelleen ja uudelleen.

        Miksi ostaa X-trail? Sehän on testeissä todettu huonommaksi kuin CR-V ja on ollut vielä kalliimpi? Miksi ostaa huonoa ylihintaan? Useassa kohdassa on erinäisiä ominaisuuksia mainittu peräti epäonnistuneiksi. Jonkinlaista järjen köyhyyttä on kyseiseen vekottimeen sekaantuminen. Tai ehkä Nissanistit hakevat "yksilöllisyyttä", aivan kuten kaverit, jotka haukkuvat Corollaa massa-autoksia ja itse ajelevat Opel Astralla :-)

        No, toivottavasti X-trailistit ovat hankintaansa tyytyväisiä, eivätkä aloita enää YHTÄÄN mollaamiskampanjaa kilpailijoita vastaa. Tosin voi olla että taas näitä threadeja, joissa omaa epäonnistunutta hankintaa perustellaan muita haukkumalla näkyy taas hetken päästä. Mitä siitä tulisi jos CR-V:n omistajat alkaisivat täällä heittää koko ajan perättömiä väitteitä X-trailin huonoudesta? Ehkä ylläpidon pitäisi perustaa X-trailisteja varten oma X-trail-palsta, jotta näitä X-trailin kilpailijoiden mollausthreadeja ei tarvitsisi järkevien ihmisten maasturipalstalta lukea. Hävetkää!

        Maasturipalstan voisi kyllä todellakin pyhittää vain maastokelpoisille ajoneuvoille.


      • X-trail
        Jo riittää kirjoitti:

        Persaukiset juuri ostavat X-trail/CR-V/Rav4-luokan auton. Kyllä rahalla saa kunnon autojakin (Land Cruiser/Pajero/X5 jne.).

        Eihän täällä markkinajohtajuuden mollauksesta kukaan ota hernettä nenään, vaan siitä että X-trailin markkinaosuutta yritetään kasvattaa muita haukkumalla ja esittämällä perusteettomia väitteitä vertailuna. Sama kaava toistuu uudelleen ja uudelleen.

        Miksi ostaa X-trail? Sehän on testeissä todettu huonommaksi kuin CR-V ja on ollut vielä kalliimpi? Miksi ostaa huonoa ylihintaan? Useassa kohdassa on erinäisiä ominaisuuksia mainittu peräti epäonnistuneiksi. Jonkinlaista järjen köyhyyttä on kyseiseen vekottimeen sekaantuminen. Tai ehkä Nissanistit hakevat "yksilöllisyyttä", aivan kuten kaverit, jotka haukkuvat Corollaa massa-autoksia ja itse ajelevat Opel Astralla :-)

        No, toivottavasti X-trailistit ovat hankintaansa tyytyväisiä, eivätkä aloita enää YHTÄÄN mollaamiskampanjaa kilpailijoita vastaa. Tosin voi olla että taas näitä threadeja, joissa omaa epäonnistunutta hankintaa perustellaan muita haukkumalla näkyy taas hetken päästä. Mitä siitä tulisi jos CR-V:n omistajat alkaisivat täällä heittää koko ajan perättömiä väitteitä X-trailin huonoudesta? Ehkä ylläpidon pitäisi perustaa X-trailisteja varten oma X-trail-palsta, jotta näitä X-trailin kilpailijoiden mollausthreadeja ei tarvitsisi järkevien ihmisten maasturipalstalta lukea. Hävetkää!

        Maasturipalstan voisi kyllä todellakin pyhittää vain maastokelpoisille ajoneuvoille.

        yrittää mitään...Nissan myy kuin häkä muutenkin, nytkin saa odottaa uutta x-trailia 6 kuukautta.

        Menekki on todella kova ja eikä syyttä, hinta/laatu-suhde mainio.

        Jokainen voi itse tarkistaa faktat joko alan lehdistä tai maahantuojien sivuilta.

        Ylihintaan? Onko 31 990 mielestäsi ylihintaa???

        Taidat olla vain kateellinen...?

        Eipä taida olla muuten kovin montaa merkkiä, joka olisi ollut 4-veto meiningeissä mukana pidempään kuin Nissan, joten se siitä.

        THE END


      • maas turi
        Jo riittää kirjoitti:

        Persaukiset juuri ostavat X-trail/CR-V/Rav4-luokan auton. Kyllä rahalla saa kunnon autojakin (Land Cruiser/Pajero/X5 jne.).

        Eihän täällä markkinajohtajuuden mollauksesta kukaan ota hernettä nenään, vaan siitä että X-trailin markkinaosuutta yritetään kasvattaa muita haukkumalla ja esittämällä perusteettomia väitteitä vertailuna. Sama kaava toistuu uudelleen ja uudelleen.

        Miksi ostaa X-trail? Sehän on testeissä todettu huonommaksi kuin CR-V ja on ollut vielä kalliimpi? Miksi ostaa huonoa ylihintaan? Useassa kohdassa on erinäisiä ominaisuuksia mainittu peräti epäonnistuneiksi. Jonkinlaista järjen köyhyyttä on kyseiseen vekottimeen sekaantuminen. Tai ehkä Nissanistit hakevat "yksilöllisyyttä", aivan kuten kaverit, jotka haukkuvat Corollaa massa-autoksia ja itse ajelevat Opel Astralla :-)

        No, toivottavasti X-trailistit ovat hankintaansa tyytyväisiä, eivätkä aloita enää YHTÄÄN mollaamiskampanjaa kilpailijoita vastaa. Tosin voi olla että taas näitä threadeja, joissa omaa epäonnistunutta hankintaa perustellaan muita haukkumalla näkyy taas hetken päästä. Mitä siitä tulisi jos CR-V:n omistajat alkaisivat täällä heittää koko ajan perättömiä väitteitä X-trailin huonoudesta? Ehkä ylläpidon pitäisi perustaa X-trailisteja varten oma X-trail-palsta, jotta näitä X-trailin kilpailijoiden mollausthreadeja ei tarvitsisi järkevien ihmisten maasturipalstalta lukea. Hävetkää!

        Maasturipalstan voisi kyllä todellakin pyhittää vain maastokelpoisille ajoneuvoille.

        Honda ei ole koskaan valmistanut maastoautoa ja sen huomaa myös katumaasturipuolella. Nimekkäät maasturivalmistajat, kuten Nissan ja Toyota, eivät koskaan toisi markkinoille sellaista viive-nelivetoa mikä crv:ssä on. Olisi kaikille parempi, jos Honda tekisi vain moottoripyöriä ja ruohonleikkureita.


      • Taas
        X-trail kirjoitti:

        yrittää mitään...Nissan myy kuin häkä muutenkin, nytkin saa odottaa uutta x-trailia 6 kuukautta.

        Menekki on todella kova ja eikä syyttä, hinta/laatu-suhde mainio.

        Jokainen voi itse tarkistaa faktat joko alan lehdistä tai maahantuojien sivuilta.

        Ylihintaan? Onko 31 990 mielestäsi ylihintaa???

        Taidat olla vain kateellinen...?

        Eipä taida olla muuten kovin montaa merkkiä, joka olisi ollut 4-veto meiningeissä mukana pidempään kuin Nissan, joten se siitä.

        THE END

        Taitaa olla yk ja sama nissaninkehuja kirjoituksen perusteella, katumaastureille ei ole vielä omaa palstaa.Huonoa itsetuntoa viittaa kun tänne ei voi kirjoittaa.....


      • Faktaa
        X-trail kirjoitti:

        yrittää mitään...Nissan myy kuin häkä muutenkin, nytkin saa odottaa uutta x-trailia 6 kuukautta.

        Menekki on todella kova ja eikä syyttä, hinta/laatu-suhde mainio.

        Jokainen voi itse tarkistaa faktat joko alan lehdistä tai maahantuojien sivuilta.

        Ylihintaan? Onko 31 990 mielestäsi ylihintaa???

        Taidat olla vain kateellinen...?

        Eipä taida olla muuten kovin montaa merkkiä, joka olisi ollut 4-veto meiningeissä mukana pidempään kuin Nissan, joten se siitä.

        THE END

        Norjalaisten näkemyksiä asiasta. Vaatimukset lienevät aikas lähellä suomalaisten odotuksia:

        http://www.dinside.no/php/art.php?id=84793
        http://arkiv.dn.no/dn/avisen/bil/16.pdf
        http://www.vimenn.com/?article_id=21547

        Viimeisessä linkissä sentään todettiin X-trailin olevan CR-V tasolla (2. sija molemmille).

        Ruotsista:

        http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/2002/0218/021804.html

        Kaipa nämäkin testit on väärin tehty eräiden mielestä. On se kumma kun testaajat eivät osaa arvostaa X-trailin erinomaisuutta.


      • Faktaa
        maas turi kirjoitti:

        Honda ei ole koskaan valmistanut maastoautoa ja sen huomaa myös katumaasturipuolella. Nimekkäät maasturivalmistajat, kuten Nissan ja Toyota, eivät koskaan toisi markkinoille sellaista viive-nelivetoa mikä crv:ssä on. Olisi kaikille parempi, jos Honda tekisi vain moottoripyöriä ja ruohonleikkureita.

        Kyllä tätä on valmistettu ja pitkään (olemme vain Suomessa liian köyhiä):

        http://www.automotive.com/reviews/12/2004/honda/pilot/driving-impressions/


      • X-trail
        Faktaa kirjoitti:

        Norjalaisten näkemyksiä asiasta. Vaatimukset lienevät aikas lähellä suomalaisten odotuksia:

        http://www.dinside.no/php/art.php?id=84793
        http://arkiv.dn.no/dn/avisen/bil/16.pdf
        http://www.vimenn.com/?article_id=21547

        Viimeisessä linkissä sentään todettiin X-trailin olevan CR-V tasolla (2. sija molemmille).

        Ruotsista:

        http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/2002/0218/021804.html

        Kaipa nämäkin testit on väärin tehty eräiden mielestä. On se kumma kun testaajat eivät osaa arvostaa X-trailin erinomaisuutta.

        Alan lehdissä puhutaan asiaa. Ei vois muiden "testit" vähempää kiinnostaa.

        Honda tekee hyviä moottoreita, mutta koskaan niiden ajettavuutta, saatikka 4-vetotekniikka ei ole kehuttu.

        Jos joku väittää, että citymaasturit on tarkoitettu vähänkään vaativimpiin metsäosuuksiin, niin on ihan turha silloin hankkia citymaasturia.

        Eiköhän tämä keskustelukin alkujaan lähtenyt tekniikoiden vertailusta, eikä siitä mikä kulkee parhaiden metsässä?

        Itse ainakin pysyn visusti tai ainakin yritän pysyä "normaali" pinnoilla, kuka sitä nyt vasiten uuden auton haluaisi naarmuttaa jossakin skuugessa.

        NM.Soft Roader of the year


      • X-trail
        Faktaa kirjoitti:

        Kyllä tätä on valmistettu ja pitkään (olemme vain Suomessa liian köyhiä):

        http://www.automotive.com/reviews/12/2004/honda/pilot/driving-impressions/

        Nissan X-Trail GT:
        The big news comes from under the hood where there’s a choice of two newly developed engines. The QR20DE in the lower models pumps out 150ps. That’s nice, but what we at FA like is the new SR20VET engine in the “GT” trimmed model. The SR20VET is, according to Nissan, the world’s first turbocharged engine to incorporate variable valve lift and timing [VVL]. The result is a stunning 280ps! The SR20VET will be available in February 2001. And since this is an SUV, it needs a 4WD system of some kind. Mated to either engine is Nissan’s new All-Mode 4WD designed specifically for a front wheel drive layout.

        http://forums.freshalloy.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Board=UBB19&Number=236006&page=&view=&sb=5&o=&fpart=1&vc=1


      • Faktaa
        X-trail kirjoitti:

        Nissan X-Trail GT:
        The big news comes from under the hood where there’s a choice of two newly developed engines. The QR20DE in the lower models pumps out 150ps. That’s nice, but what we at FA like is the new SR20VET engine in the “GT” trimmed model. The SR20VET is, according to Nissan, the world’s first turbocharged engine to incorporate variable valve lift and timing [VVL]. The result is a stunning 280ps! The SR20VET will be available in February 2001. And since this is an SUV, it needs a 4WD system of some kind. Mated to either engine is Nissan’s new All-Mode 4WD designed specifically for a front wheel drive layout.

        http://forums.freshalloy.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Board=UBB19&Number=236006&page=&view=&sb=5&o=&fpart=1&vc=1

        On se rankkaa kun Honda pesee Nissanin kohutun Muranon tässä raskaammassakin sarjassa:

        http://www.caranddriver.com/article.asp?section_id=15&article_id=4345&page_number=1


      • 4veto
        Faktaa kirjoitti:

        Norjalaisten näkemyksiä asiasta. Vaatimukset lienevät aikas lähellä suomalaisten odotuksia:

        http://www.dinside.no/php/art.php?id=84793
        http://arkiv.dn.no/dn/avisen/bil/16.pdf
        http://www.vimenn.com/?article_id=21547

        Viimeisessä linkissä sentään todettiin X-trailin olevan CR-V tasolla (2. sija molemmille).

        Ruotsista:

        http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/2002/0218/021804.html

        Kaipa nämäkin testit on väärin tehty eräiden mielestä. On se kumma kun testaajat eivät osaa arvostaa X-trailin erinomaisuutta.

        Antamistasi linkeistä käy hyvin ilmi Hondan epäonnistunut neliveto. Nelivedon viive on niin suuri että vertailun kiihdytyskokeissa auto sutii kuin etuvetoinen (vertailun ainoana, tietenkin). Myöskään normaaliajossa testaajat eivät saaneet nelivedosta apua silloin kun olisivat halunneet. Saman huomasin itsekin talvella koeajolla, crv sutii rinta rinnan etuvetoisten kanssa. Jäi muuten ostamatta! Älkää vain crv:tä ostako jos nelivedon toimivuus on tärkeää! Muuten voi olla hyväkin auto, mutta toisaalta etuvetoisissa on paljon valinnanvaraa.


      • Faktaa
        X-trail kirjoitti:

        Alan lehdissä puhutaan asiaa. Ei vois muiden "testit" vähempää kiinnostaa.

        Honda tekee hyviä moottoreita, mutta koskaan niiden ajettavuutta, saatikka 4-vetotekniikka ei ole kehuttu.

        Jos joku väittää, että citymaasturit on tarkoitettu vähänkään vaativimpiin metsäosuuksiin, niin on ihan turha silloin hankkia citymaasturia.

        Eiköhän tämä keskustelukin alkujaan lähtenyt tekniikoiden vertailusta, eikä siitä mikä kulkee parhaiden metsässä?

        Itse ainakin pysyn visusti tai ainakin yritän pysyä "normaali" pinnoilla, kuka sitä nyt vasiten uuden auton haluaisi naarmuttaa jossakin skuugessa.

        NM.Soft Roader of the year

        Näinhän sanoin että eräiden mielestä nämä testit on väärin tehty.

        Se on kumma, että "alan lehtien" testejä ei koskaan tänne löydy muiden arvioitavaksi. Minkähän alan lehdistä on kysymys?

        Kun et kerran tarvitse maasto-ominaisuuksia, niin nythän paljon ylistetystä edistyksellisestä nelivetotekniikasta ei ole sinulle mitään hyötyä.

        Ajettavuudesta muuten, yhdessä näistä testeistä mainittiin X-trailin tarvitsevan ESP:n välttämättä. Ole siis varovainen jos et sitä autoosi hankkinut!


      • X-trail
        Faktaa kirjoitti:

        On se rankkaa kun Honda pesee Nissanin kohutun Muranon tässä raskaammassakin sarjassa:

        http://www.caranddriver.com/article.asp?section_id=15&article_id=4345&page_number=1

        Murano:
        Murano was the most athletic player in the neither-nor derby, and its abundant grip, plus generous vented rotors at all four corners, conspired to give the Nissan by far the best stopping distance of the group—166 feet from 70 mph. That's sports-car braking, and it makes the Pilot's 195-foot stopping performance look pallid.
        7.5 seconds to 60, 15.9 seconds at 87 mph through the quarter-mile

        Pilot:
        7.6 seconds to 60 mph, 15.9 seconds at 86 mph in the quarter-mile.
        Honda was one of two neither-nors equipped with three-row seating, and the only one whose third-row seat could accommodate three passengers. Other family features: multiple nooks and small storage bins, a dozen cargo tie-downs, nine cup holders, a half-dozen child-seat anchors in rows two and three, and a half-dozen map pockets.

        Ai ai! Mahtaa harmittaa toi 0.1 sekunnin häviö kiihtyvyydessä Nissanille. :)

        Ei vaan, sen enempää kiusaamatta,makuasioitahan
        nämä näyttävät paljolti olevan, niinpä tuossa hintaluokassa taitaa olla melko sama kumman valitsee, eikö vaan?

        Hyvä matsi kaikin puolin! :)


      • X-trail
        Faktaa kirjoitti:

        Näinhän sanoin että eräiden mielestä nämä testit on väärin tehty.

        Se on kumma, että "alan lehtien" testejä ei koskaan tänne löydy muiden arvioitavaksi. Minkähän alan lehdistä on kysymys?

        Kun et kerran tarvitse maasto-ominaisuuksia, niin nythän paljon ylistetystä edistyksellisestä nelivetotekniikasta ei ole sinulle mitään hyötyä.

        Ajettavuudesta muuten, yhdessä näistä testeistä mainittiin X-trailin tarvitsevan ESP:n välttämättä. Ole siis varovainen jos et sitä autoosi hankkinut!

        auto, motor und sport

        Autoxpress

        Irish 4x4

        Auto Bild alles allrad

        jne...

        Kuten mainitsin EVVK kaikille ei alan lehdille...


      • Faktaa
        X-trail kirjoitti:

        auto, motor und sport

        Autoxpress

        Irish 4x4

        Auto Bild alles allrad

        jne...

        Kuten mainitsin EVVK kaikille ei alan lehdille...

        Eihän tuossa AutoBildissä edes ollut CR-V:tä vertailussa. Hyvä kehua voitolla, kun pahin haastaja ei ole mukana.

        Missä määrin nämä ovat enemmän alan lehtiä kuin esim. Tekniikan maailma. A,M&S & Autoexpress ovat samaa kategoriaa (verrattavissa TM/Tuulilasi-osastoon). Irlannin 4x4 on ilmeisesti nelivetoisiin keskittynyt.

        "Softroader of the year"!!!

        Arvonimiähän on joka softroaderille jaettu, Japanissakin vaikka kuinka monta. Etsitäänkö kaikki ja verrataan kummalle löytyy enemmän :-)


      • X-trail
        Faktaa kirjoitti:

        Eihän tuossa AutoBildissä edes ollut CR-V:tä vertailussa. Hyvä kehua voitolla, kun pahin haastaja ei ole mukana.

        Missä määrin nämä ovat enemmän alan lehtiä kuin esim. Tekniikan maailma. A,M&S & Autoexpress ovat samaa kategoriaa (verrattavissa TM/Tuulilasi-osastoon). Irlannin 4x4 on ilmeisesti nelivetoisiin keskittynyt.

        "Softroader of the year"!!!

        Arvonimiähän on joka softroaderille jaettu, Japanissakin vaikka kuinka monta. Etsitäänkö kaikki ja verrataan kummalle löytyy enemmän :-)

        The award winning Nissan X-TRAIL has yet again beaten off stiff competition from the Land Rover Freelander, Ford Maverick, Toyota RAV4 and the Honda CR-V, and has been voted ‘Soft Roader of the Year 2003’ for the second consecutive year by the UK’s leading off-road magazine, 4x4. This is the third award this year for the X-TRAIL.


      • 4veto
        Faktaa kirjoitti:

        Näinhän sanoin että eräiden mielestä nämä testit on väärin tehty.

        Se on kumma, että "alan lehtien" testejä ei koskaan tänne löydy muiden arvioitavaksi. Minkähän alan lehdistä on kysymys?

        Kun et kerran tarvitse maasto-ominaisuuksia, niin nythän paljon ylistetystä edistyksellisestä nelivetotekniikasta ei ole sinulle mitään hyötyä.

        Ajettavuudesta muuten, yhdessä näistä testeistä mainittiin X-trailin tarvitsevan ESP:n välttämättä. Ole siis varovainen jos et sitä autoosi hankkinut!

        Ota Honda-lasit pois naamarilta ja lue mitä niissä vertailuissa sanottiin. "Kun et kerran tarvitse maasto-ominaisuuksia, niin nythän paljon ylistetystä edistyksellisestä nelivetotekniikasta ei ole sinulle mitään hyötyä." Vertailussa nimenomaan tuli ilmi että Honda sutii kuin etuvetoinen, ilman että neliveto tulee apuun. Tällaista viivettä ei ollut missään muussa autossa. Joten x-trailin edistyksellisestä nelivetotekniikasta on suurta hyötyä, joka päivä arkiliikenteessäkin. Eikä tarvitse talvella Hondan tavoin sutia valoissa etuvetoisten rinnalla.


      • Faktaa
        4veto kirjoitti:

        Ota Honda-lasit pois naamarilta ja lue mitä niissä vertailuissa sanottiin. "Kun et kerran tarvitse maasto-ominaisuuksia, niin nythän paljon ylistetystä edistyksellisestä nelivetotekniikasta ei ole sinulle mitään hyötyä." Vertailussa nimenomaan tuli ilmi että Honda sutii kuin etuvetoinen, ilman että neliveto tulee apuun. Tällaista viivettä ei ollut missään muussa autossa. Joten x-trailin edistyksellisestä nelivetotekniikasta on suurta hyötyä, joka päivä arkiliikenteessäkin. Eikä tarvitse talvella Hondan tavoin sutia valoissa etuvetoisten rinnalla.

        Sutiihan se rengas sen huimat puoli kierrosta ja sitten mennään. On se kumma, että CR-V:n kytkeytymisviive aiheuttaa kaikkein eniten ongelmia X-trail -omistajille. Tai ehkä ongelma on todellinen, ehkä kulkusi on pysähtynyt edessä sutivaan CR-V:n, jota kyllä epäilen.

        Pahimmillaan muuten myös X-trail jää paikalleen yhden ainoan pyörän luiston vuoksi. Kaikki voima karkaa yhdestä etupyörästä pihalle, eikä voimaa siirry taakse ollenkaan (värkeissä kuin ei tasauspyörästöjen lukkoja). Älä siis yhtään hämmästy, jos näet myös paikallaan hillittömästi sutivia X-traileja.


      • luistonesto
        Faktaa kirjoitti:

        Sutiihan se rengas sen huimat puoli kierrosta ja sitten mennään. On se kumma, että CR-V:n kytkeytymisviive aiheuttaa kaikkein eniten ongelmia X-trail -omistajille. Tai ehkä ongelma on todellinen, ehkä kulkusi on pysähtynyt edessä sutivaan CR-V:n, jota kyllä epäilen.

        Pahimmillaan muuten myös X-trail jää paikalleen yhden ainoan pyörän luiston vuoksi. Kaikki voima karkaa yhdestä etupyörästä pihalle, eikä voimaa siirry taakse ollenkaan (värkeissä kuin ei tasauspyörästöjen lukkoja). Älä siis yhtään hämmästy, jos näet myös paikallaan hillittömästi sutivia X-traileja.

        Mihin se voima muka katoaa ???

        Kummassakin on kytkin joka siirtää voiman taka-akselille. Jos muiden kolmen pyörän kitkavoima riittää auton liikuttamiseen sekä CR-V, että X-trail lähtee liikkeelle vaikka yksipyörä olisi ilmassa.


      • 4veto
        Faktaa kirjoitti:

        Sutiihan se rengas sen huimat puoli kierrosta ja sitten mennään. On se kumma, että CR-V:n kytkeytymisviive aiheuttaa kaikkein eniten ongelmia X-trail -omistajille. Tai ehkä ongelma on todellinen, ehkä kulkusi on pysähtynyt edessä sutivaan CR-V:n, jota kyllä epäilen.

        Pahimmillaan muuten myös X-trail jää paikalleen yhden ainoan pyörän luiston vuoksi. Kaikki voima karkaa yhdestä etupyörästä pihalle, eikä voimaa siirry taakse ollenkaan (värkeissä kuin ei tasauspyörästöjen lukkoja). Älä siis yhtään hämmästy, jos näet myös paikallaan hillittömästi sutivia X-traileja.

        Heh heh, et ole näemmä crv:tä ajanutkaan...."huimat puoli kierrosta". Mikäli et tarkoita korttelia, niin olet mainosmiesten uhri. Tosiasiassa crv sutii lukemattomia kierroksia ja paikaltaan lähtien etuvetoisten tavoin piirtää lakua asfalttiin. Luuletko että vertailutestin tekijät olisivat crv:n viiveestä edes maininneet, jos viive olisi jotain puoli kierrosta? Ei kannata täällä turhaan kiistää selvää tosiasiaa, jokainen voi itse käydä toteamassa hondan viive-nelivedon, talvella sen huomaa jatkuvasti. Ymmärrän niiden vit****sen jotka ovat ostaneet autonsa muulloin kuin talvella, viive on tod.näk. jäänyt huomaamatta. Miksi silti kiistää koko kiusallinen ongelma? Ensi kerralla parempi valinta.


      • Faktaa
        4veto kirjoitti:

        Heh heh, et ole näemmä crv:tä ajanutkaan...."huimat puoli kierrosta". Mikäli et tarkoita korttelia, niin olet mainosmiesten uhri. Tosiasiassa crv sutii lukemattomia kierroksia ja paikaltaan lähtien etuvetoisten tavoin piirtää lakua asfalttiin. Luuletko että vertailutestin tekijät olisivat crv:n viiveestä edes maininneet, jos viive olisi jotain puoli kierrosta? Ei kannata täällä turhaan kiistää selvää tosiasiaa, jokainen voi itse käydä toteamassa hondan viive-nelivedon, talvella sen huomaa jatkuvasti. Ymmärrän niiden vit****sen jotka ovat ostaneet autonsa muulloin kuin talvella, viive on tod.näk. jäänyt huomaamatta. Miksi silti kiistää koko kiusallinen ongelma? Ensi kerralla parempi valinta.

        Kun kiusallista ongelmaa ei ole muuta kuin X-trail-"omistajien" mielessä. Todella harmi jos CR-V:n nelivedon lyhyt kytkeytymisviive on kiusallinen ongelma X-trailin omistajille. Hehän täällä asiasta jaksavat ongelmaa tehdä. CR-V:n omistajat tietävät viiveen "kriittisyyden" ja heitä asia ei vaivaa ollenkaan.


      • 4veto
        Faktaa kirjoitti:

        Kun kiusallista ongelmaa ei ole muuta kuin X-trail-"omistajien" mielessä. Todella harmi jos CR-V:n nelivedon lyhyt kytkeytymisviive on kiusallinen ongelma X-trailin omistajille. Hehän täällä asiasta jaksavat ongelmaa tehdä. CR-V:n omistajat tietävät viiveen "kriittisyyden" ja heitä asia ei vaivaa ollenkaan.

        Tuntui crv:n kytkeytymisviive olevan suuri ongelma myös vertailutestin tekijöille, kun välttämättä halusivat asiasta kertoa. "Neliveto ei tule apuun silloin kun sitä tarvittaisiin", kirjoittivat testaajat. Ovat varmaankin kateellisia crv:n mahtavan lyhyestä kytkeytymisviiveestä ja kaikilla on taatusti x-trail tallissa.


      • Faktaa
        4veto kirjoitti:

        Tuntui crv:n kytkeytymisviive olevan suuri ongelma myös vertailutestin tekijöille, kun välttämättä halusivat asiasta kertoa. "Neliveto ei tule apuun silloin kun sitä tarvittaisiin", kirjoittivat testaajat. Ovat varmaankin kateellisia crv:n mahtavan lyhyestä kytkeytymisviiveestä ja kaikilla on taatusti x-trail tallissa.

        Itse en ole kyseisellä autolla kohdannut ongelmia kytkeytymisviiveen kanssa. Mikähän paikka tälläinen olisi jossa joutuisin ongelmiin?

        Jäisellä tiellä lähtee mukavasti (kaksivetoiset jäävät kymmeniä metrejä vaikka lähtisin liikkeelle rauhallisesti). Mutaisella metsäautotiellä etenee aivan hienosti, röykkyisessä jäätyneessä savesssa pääsi kohdasta johon vanha Range Rover jäi jumiin (en kyllä tiedä, oliko Rangessa jotakin hajalla, kun näytti ettei voimaa siirry etupyörille. Kun tuuppasimme Rangeen työntämällä vauhtia, pääsi eteenpäin), hiekkaiselta jyrkältä "kärrypolulta" lähti keskeltä mäkeä kaikki pyörät kuopien (paikassa johon ei kaksivetoisella kukaan uskalla pysähtyä, vaan ottavat vauhia alhaalta).

        Kivikkoisessa maastossa en ole auton luonteen vuoksi kokeillut ajaa. Enkä kokeile, ainakaan omallani.

        Kerran olen joutunut jumiin autoni kanssa ja se oli viime talvena Etelä-Suomen pahimman lumimyräkän aikaan. Auto oli lopulta pohjasta kiinni lumessa ja lumi tunki edestä jo konehuoneeseen lamppujen korkeudelta. Silloin jäin kiinni ja jouduin kaivamaan. Samanlaisissa olosuhteissa muuten jäi yksi asiallinen tämän palstan kirjoittelija kiinni X-trailillaan.


    • X-Trail

      Lukekaa pojat ristiriipunnasta!

    • TYPER

      X-trailin takaluukku on hyvä sadesuoja kahvitauolla ja kuivien vaatteiden vahdossa. Suosittelen marja ja metsämiehille ei tarvii kastella ko tilanteissa.

    • ´TYPER

      X-trailin takaluukku on hyvä sateensuoja kun vaihdan vaatteita sekä kahvitellessa. Kiinni ei jää kun lukon panee päälle koska alkukuopasuja ei juuri tule. Suosittelen omia teitä kulkeville.

      • ei kannata hankkia

        Oon nyt pari vuotta ajannut CR-V:llä ja jos siitä jotain vielä sais niin myisin heti pois. Huolto on ollut se viimeinen tikki, jonka takia olen kyllästynyt merkkiin. En ota kantaa noihin neliveto yms keskusteluihin, mutta älä ihmeessä osta Hondaa (paitsi ruohonleikkuriksi).


      • crv4ever
        ei kannata hankkia kirjoitti:

        Oon nyt pari vuotta ajannut CR-V:llä ja jos siitä jotain vielä sais niin myisin heti pois. Huolto on ollut se viimeinen tikki, jonka takia olen kyllästynyt merkkiin. En ota kantaa noihin neliveto yms keskusteluihin, mutta älä ihmeessä osta Hondaa (paitsi ruohonleikkuriksi).

        Se nyt on ihan sama, mitä merkkiä kehut tai haukut huollon puolesta - paikka ratkaisee. Omaa CR-V:tä olen huollattanut paikallisessa merkkikorjaamossa ja todella tyytyväinen. Jos en minkään muun syyn takia Hondaa hankkisi niin ainakin korjaamon laadukkuuden vuoksi!


      • on vaihdettava
        crv4ever kirjoitti:

        Se nyt on ihan sama, mitä merkkiä kehut tai haukut huollon puolesta - paikka ratkaisee. Omaa CR-V:tä olen huollattanut paikallisessa merkkikorjaamossa ja todella tyytyväinen. Jos en minkään muun syyn takia Hondaa hankkisi niin ainakin korjaamon laadukkuuden vuoksi!

        Itellä on nyt ajokokemusta CR-V 2010 mallista . Ohjaus vaatii kokoajan työtä ,tunnoton. Automaatin asento hankala tulkita kun ei ole mitään valoindikointia, koskaan ei voi olla varma missä asennossa se taaki on ,jää helposti väliasentoihinkin...Istuin on katastrofi selälle ,ei voi säätää kuin pykälittäin. Kojelauta halvan muovinen ja jo nyt 20 tkm mittarissa niin haalistuneita kohtia vänkärin puolen hanskakotelon kannessa. Eilen kun yritin käyntiin niin ei startannut oli akku tyhjä.Akku oli 45 Ah kooltaan,ihan naurettava moottoripyörän akun kokoinen menee varmaan takuuseen. Koneeseen pitää lisätä öljyä ei riitä koko vaihtoväliä. Että ihmetellä täytyy kuinka paska se kone on kun se on kerran säännöllisesti huollettu ajettu varoen. Takapenkillä istuessa pää ottaa kattoon ja selkänoja loppuu lapaluitten alle,sopii alle 150 cm (japanilaisille) hyvin.


      • Zeezoo
        on vaihdettava kirjoitti:

        Itellä on nyt ajokokemusta CR-V 2010 mallista . Ohjaus vaatii kokoajan työtä ,tunnoton. Automaatin asento hankala tulkita kun ei ole mitään valoindikointia, koskaan ei voi olla varma missä asennossa se taaki on ,jää helposti väliasentoihinkin...Istuin on katastrofi selälle ,ei voi säätää kuin pykälittäin. Kojelauta halvan muovinen ja jo nyt 20 tkm mittarissa niin haalistuneita kohtia vänkärin puolen hanskakotelon kannessa. Eilen kun yritin käyntiin niin ei startannut oli akku tyhjä.Akku oli 45 Ah kooltaan,ihan naurettava moottoripyörän akun kokoinen menee varmaan takuuseen. Koneeseen pitää lisätä öljyä ei riitä koko vaihtoväliä. Että ihmetellä täytyy kuinka paska se kone on kun se on kerran säännöllisesti huollettu ajettu varoen. Takapenkillä istuessa pää ottaa kattoon ja selkänoja loppuu lapaluitten alle,sopii alle 150 cm (japanilaisille) hyvin.

        Menehän teiniprovo jo nukkumaan, niin jaksat aamulla taas nousta kukkumaan.


    • Kontallaanveto?

      Luin aika tarkkaan autolehden onnettomuusselvityksen. Honda CR-V siinä oli lähtenyt lapasesta kovin ikävin seurauksin. Toivoisi, että nelivetoisuus toisi jonkin positiivisen eron tilanteisiin, joissa sitä nelivetoisuuden "auvoa" eniten kaivataan.

      • Ikävä totuus

        Jos nelivedossa ei ole normikuljettajalla ESPtä toppuuttelemassa niin suurin todennäköisyys on löytää se ojasta. Se kun ei käyttäydy niinkuin totutusti etu tai takavetoinen. Vaan kaikkea siltä väliltä. Nelipyöräluisto on äkkinäiselle täysin hallitsematon tapahtuma. Se ei ali tai yli ohjaa. Kummatkin päät on yhtä liposia. Et se ei suinkaan tee ajamisesta mitään "auvoa".


      • 4wd.
        Ikävä totuus kirjoitti:

        Jos nelivedossa ei ole normikuljettajalla ESPtä toppuuttelemassa niin suurin todennäköisyys on löytää se ojasta. Se kun ei käyttäydy niinkuin totutusti etu tai takavetoinen. Vaan kaikkea siltä väliltä. Nelipyöräluisto on äkkinäiselle täysin hallitsematon tapahtuma. Se ei ali tai yli ohjaa. Kummatkin päät on yhtä liposia. Et se ei suinkaan tee ajamisesta mitään "auvoa".

        Jos auto vetää etupyörillään yleensä ja sitten yhtäkkiä jossain liukkaassa mutkassa tulee takapyörätkin mukaan, ollaan äkkiä pulassa tai ojassa. Pahimmassa tapauksessa vastaantulijan keulassa. ( mm. CR-V) Tätä tosiasiaa ei edes esp.välttämättä pelasta. Sen johdosta jatkuvasti nelivetoinen on turvallisempi. Jatkuva neliveto löytyy aika harvasta autosta, mutta esim. Suzuki Grand Vitarasta ja Subaru Forresterista se löytyy, esp.n kera.


      • MN
        Ikävä totuus kirjoitti:

        Jos nelivedossa ei ole normikuljettajalla ESPtä toppuuttelemassa niin suurin todennäköisyys on löytää se ojasta. Se kun ei käyttäydy niinkuin totutusti etu tai takavetoinen. Vaan kaikkea siltä väliltä. Nelipyöräluisto on äkkinäiselle täysin hallitsematon tapahtuma. Se ei ali tai yli ohjaa. Kummatkin päät on yhtä liposia. Et se ei suinkaan tee ajamisesta mitään "auvoa".

        Yleensä otan esp:n pois päältä jos haluan edetä liukkaalla rivakasti, se kun tuppaa lyömään jarruja päälle vähän joka mutkassa.
        Nykyinen auto X-trail 2,5 A Lähtee muuten jäisellä tiellä kuin hauki rannasta, kun ottaa espn pois ja laittaa lukitun 4 vedon päälle. Edellinen auto Honda CRV kuopi aikansa tyhjää, kunnes pumppu sai siirrettyä painetta takapyörille kaamean ulinan kera.


    • OKUAK

      MISSÄ ON VIKA KUN NISSAN X-TRAIL 2,2 DIESEL ON NIIN S....N.N KYLMÄ EI OIKEIN LÄMPIÄ SISÄLTÄ

      • akuak

        keulaan pahvia.


    • X-trail64

      Heh. olipa hauskaa luettavaa. Kiitoksia, on aina hienoa kun ihmisillä on periaatteita ja aikaa olla eri mieltä.

    • X-trail & Pathfinder

      http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=Up9kbyM1nwA&feature=fvwp

      Siinä pikkupätkä veli venäläisiltä, eihän tuosta X-trailista ole kuin asfalttiteille, NOT !!! Haluisin nähdä miten CR-V moisesta selviytyy... Omat kokemukset Lapista X:n kanssa erittäin positiiviset, eihän tuo mikään Discovery ole, mutta sellaisista paikoista on menty, ettei muulla "katumaasturilla" olisi ollut mitään asiaa. Plussana hyvin toimiva variaattori automaatti, ja matkustus mukavuus pieksee jopa Audi A6:n ;)

      • 4wd

        Savessa ajettaessa on tärkeää, että rengas on kuvioltaan puhdistuvaa mallia eli voimakkaat sivuttaisurat. Keskilukko pitää olla myös aktiivinen. Tietysti maavaran oltava riittävä ja turhia pysähdyksiä vältettävä. Automaatti auttaa myös suunnattomasti hitaassa ajossa.


    • Vaihdokki Nissan

      Mitenkäs Nissanin dieselit ovat ihan aikuisten oikeasti vuosien saatossa kestäneet?

      • Xtrail03

        No, mulla on 335 000 km ajettu X-trail Nissanin omalla koneella. Ei syö öljyä vaihtovälillä, käyntiääni on normaali ja vetää kivasti.

        Kulutus matka-ajossa noin 7.0 l/100 km eli laite moottorin puolesta on kuin uusi. Alustassa tietty noilla kilometreillä on kolinaa, mutta pusla ja nivel kerrallaan vaihtoon. Omalta kohdaltani voin suositella.


      • Xtrail03
        Xtrail03 kirjoitti:

        No, mulla on 335 000 km ajettu X-trail Nissanin omalla koneella. Ei syö öljyä vaihtovälillä, käyntiääni on normaali ja vetää kivasti.

        Kulutus matka-ajossa noin 7.0 l/100 km eli laite moottorin puolesta on kuin uusi. Alustassa tietty noilla kilometreillä on kolinaa, mutta pusla ja nivel kerrallaan vaihtoon. Omalta kohdaltani voin suositella.

        Tämä vielä unohtui.

        http://www.youtube.com/watch?v=GR7kHC6yiQI


    • accordistaxtraileril

      Mikä vuosimalli? automaatti/manuaali? Itse meinasin hommata 2.0 kiisseliä 173hv kakkos koria, kai on ihan hyvä auto?

    • A 5 3,0 tdi q

      Käsittämätöntä jupinaa nelivedosta. Meillä on pärjätty loistavasti hondan nelivedolla,toki puutteita siinä on.Mutta on kyllä hondan perinteinen at/diisseli on hyvä yhdistelmä ja kulutukset on kesät talvet alle 7,5l.
      Työajot ajan haldex 4gen nelivedolla joka on "valmiiksi painestettuna" ja sen hyötyä tarvitsee aika harvoin-mitä väliä sillä on jos tapahtuu pientä sutimista!
      Eihän torsenissakaan vetoa tapahdu jos toinen rengas on ilmassa ja luistonesto poistettu käytöstä.

      • IsutsuTrooperXXX

        Paineista sinä apina persees vitun haldeksillas, PELLE!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1797
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1733
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1292
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      88
      1126
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      58
      1099
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe