tärkeää tietoa

sfnkle

olisi hyvää tietää mitä ottaa huomioon nyt kun au pair vuosi läheystyy. Asioia joita täytyy ottaa mukaan ja sellaista jota ei edes käysi mieleen. Olen kiitollinen kaikille vastauksille :)

6

672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miee..

      Mihin olet ensinnakin menossa auppariks ja kuinka pitkaks aikaa tarkalleen??:D

      • sfnkle

        en ole vielä löytänyt perhettä mutta tottakai kalifornia kuullostaa ihanalta, en varmasti pääse sinne ku kaikka haluaa sinnepäin :) lähtisin cultural carein kanssa vuoden


      • miee..
        sfnkle kirjoitti:

        en ole vielä löytänyt perhettä mutta tottakai kalifornia kuullostaa ihanalta, en varmasti pääse sinne ku kaikka haluaa sinnepäin :) lähtisin cultural carein kanssa vuoden

        Ahaa,itse olen Englannissa mika on kylla erittain lahella ja jos kaipaa johonkin kauemmaksi niin sitten joku tyyliin Kalifornia on tosi hyva mutta sinne tosin haluu aika moni ):
        Makin halusin sinne mutta en viittinyt ees yrittaa ja ois pitany ajokorttikin hankkii,so..Taal Englannis on jo ihan tarpeeks erilaista ja hienoo eika taa ihan niiin lahellakaan ole :D
        On monta asiaa mita kannattaa etukateen miettia ja ottaa selville kuten varmaan tiedat :D
        JA sinaansa mitaan muuta pahemmin ei tarvitse mukaan kun vaatteita alkuun,rahaa on tietty hyva olla,kaikki ne tarkeimmat mita yleensa mukaan otat jos mietit etta lahet pitemmalle matkalle..Melkeimpa kaiken saat hankittua sielta maasta mihin menet :D
        Ma en ehka oo mikaan paras neuvomaan,mutta anyways !!:DD


      • Miljander
        miee.. kirjoitti:

        Ahaa,itse olen Englannissa mika on kylla erittain lahella ja jos kaipaa johonkin kauemmaksi niin sitten joku tyyliin Kalifornia on tosi hyva mutta sinne tosin haluu aika moni ):
        Makin halusin sinne mutta en viittinyt ees yrittaa ja ois pitany ajokorttikin hankkii,so..Taal Englannis on jo ihan tarpeeks erilaista ja hienoo eika taa ihan niiin lahellakaan ole :D
        On monta asiaa mita kannattaa etukateen miettia ja ottaa selville kuten varmaan tiedat :D
        JA sinaansa mitaan muuta pahemmin ei tarvitse mukaan kun vaatteita alkuun,rahaa on tietty hyva olla,kaikki ne tarkeimmat mita yleensa mukaan otat jos mietit etta lahet pitemmalle matkalle..Melkeimpa kaiken saat hankittua sielta maasta mihin menet :D
        Ma en ehka oo mikaan paras neuvomaan,mutta anyways !!:DD

        Ma oon kanssa Midlandsissa Briteisssa ja on oliut tosiaan silmia aukaiseva kokemus.... luulin osaavani englantia hyvin, ja olen oppinut etta osaan ameriikanenglantia ja paikallisten sanonnat meni alussa aivan yli hilseen, en tajunnut yhtikas mitaan. No nyt menee huomattavasti paremmin 5 kk oppinut enemman kuin koulun tunneilla konsanaan.

        Toinen yllatys oli se etta hammashoito, sairaanhoito ja laakarikaynnit ovat suomalaiselle au pairille taysin ilmaisia, oli niita sitten kuinka paljon tahansa. Mulla kun on ollut kaikkea pikku ongelmaa (jo Suomessa) niin nyt alkaa olla terveys kunnossa kun. Melkein vihastuttaa etta piti tulla vieraaseen maahan sita varten - ja ei edes maksa mitaan.

        Kulttuurissa on hyvat ja huonot puolensa mutta nyt pystyy seuraamaan esim. Emmerdalea ja englantilaisia poliisisarjoja ihan toisella lailla kuin Suomessa.


      • marianna mar
        Miljander kirjoitti:

        Ma oon kanssa Midlandsissa Briteisssa ja on oliut tosiaan silmia aukaiseva kokemus.... luulin osaavani englantia hyvin, ja olen oppinut etta osaan ameriikanenglantia ja paikallisten sanonnat meni alussa aivan yli hilseen, en tajunnut yhtikas mitaan. No nyt menee huomattavasti paremmin 5 kk oppinut enemman kuin koulun tunneilla konsanaan.

        Toinen yllatys oli se etta hammashoito, sairaanhoito ja laakarikaynnit ovat suomalaiselle au pairille taysin ilmaisia, oli niita sitten kuinka paljon tahansa. Mulla kun on ollut kaikkea pikku ongelmaa (jo Suomessa) niin nyt alkaa olla terveys kunnossa kun. Melkein vihastuttaa etta piti tulla vieraaseen maahan sita varten - ja ei edes maksa mitaan.

        Kulttuurissa on hyvat ja huonot puolensa mutta nyt pystyy seuraamaan esim. Emmerdalea ja englantilaisia poliisisarjoja ihan toisella lailla kuin Suomessa.

        hei muuten kun ootte molemmat just töissä siellä englannnissa niin osaatte kertoo että milloin noita au pari paikko alkaa siis vapautumaan, nyt ainakin on aika hiljakseltaa sinne päin ollu näkyvissä avoimia paikkoja. ja kuinka vaikeeta on päästä tavis tytön töihin!?


      • Miljander kirjoitti:

        Ma oon kanssa Midlandsissa Briteisssa ja on oliut tosiaan silmia aukaiseva kokemus.... luulin osaavani englantia hyvin, ja olen oppinut etta osaan ameriikanenglantia ja paikallisten sanonnat meni alussa aivan yli hilseen, en tajunnut yhtikas mitaan. No nyt menee huomattavasti paremmin 5 kk oppinut enemman kuin koulun tunneilla konsanaan.

        Toinen yllatys oli se etta hammashoito, sairaanhoito ja laakarikaynnit ovat suomalaiselle au pairille taysin ilmaisia, oli niita sitten kuinka paljon tahansa. Mulla kun on ollut kaikkea pikku ongelmaa (jo Suomessa) niin nyt alkaa olla terveys kunnossa kun. Melkein vihastuttaa etta piti tulla vieraaseen maahan sita varten - ja ei edes maksa mitaan.

        Kulttuurissa on hyvat ja huonot puolensa mutta nyt pystyy seuraamaan esim. Emmerdalea ja englantilaisia poliisisarjoja ihan toisella lailla kuin Suomessa.

        Olitko vain tuon yhden kerran?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1350
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      121
      1199
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      102
      1010
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      899
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      877
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      755
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      21
      753
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      35
      744
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      719
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      629
    Aihe