Sanokaas nyt hyviä vinkkejä, mitä kaikkea voi sotkea jauhiskastikkeen sekaan, kun haluaa vaihtelua.
Erilaisia mausteita ym. lisukkeita mitä vaan, mitä suosittelette. Itse suosin yksinkertaisen vaihtelevaa linjaa (yksittäinen ateria on yksinkertainen ja maukas), mutta mitä vaan teille tulee mieleen!
Jauhelihakastike
8
3090
Vastaukset
- ammattikokki
mielikuvitusta vaan mukaan ja rohkeasti kokeilemaan..tässä on jotain vinkkejä..
- erinlaiset juustot ( sulate,feta,aura ym..)
- tomaattipohjaiset kastikkeet
- kasviksia joukkoon( sieniä,porkkanaa,paprikaa..)
- erinlaiset kermat( ruokakerma,smetana, ranskankerma..)
- säilykkeitä( suolakurkku, oliivi..)
- mausteita ja maustekastikkeita
- pekonia, valkosipulia,yrttejä,papuja - hele
kastikkeisiin sinappi ja ketsuppi pullojen jämät,elikkä kun ei enää tule pullosta niin plandaan vedellä ja kastikkeen joukkoon,sopii hyvin perus makkara- ja jauhelihakastikkeisiin
- Assistant
Vorschmack-kastikkeen mukaelma:
Ruskista jauheliha n.500g, hienonna ja kuullota pari sipulia sekaan. Keitä kolme desiä lihalientä ja lisää siihen desin verran ruokakermaa sekä pari ruokalusikallista tomaattipyrettä. Hienonna pienen anjovispurkillisen sisältö tehosekoittimella soseeksi nesteineen päivineen ja sotke joukkoon. Yhdistä kaikki ainekset huolellisesti keskenään. Keitä soosia miedolla lämmöllä ja mausta mustapippurijauheella, parilla valkosipulinkynnellä ja tarvittaessa lisää suolaa. Sopivan notkeuden löydät lisäämällä lihalientä tarpeen mukaan.
- Titta
Hyviä vinkkejä jo tulikin, mutta tässä vielä muutama:
Jos pitää hiukan tulisemmasta versiosta, niin Thai Sweet Chili Saucea joukkoon, johan tulee hyvää kastia.
Samoin Ketjup Manis Soija Sauce on hyvää.
Tomaattipohjaisiin kastikkeisiin voi lisätä basilikaa reilusti tai pizzamaustetta. Siihen kannattaa myös lisätä hiukan sokeria, joka taittaa tomaatin happamuutta.
Jalopenoa tai tuoretta chiliä. Varsiselleriä.
Joskus sekaan voi heittää myös ananaspaloja, varsinkin tulista kastiketta ne pyöristävät mukavasti.
Säilykepavut sopivat myös joukkoon erittäin hyvin. Niitä ei tosin kannata pahemmin keitellä, lämmittää vain, tulevat mielestäni muutoin jauhoiseksi, mauttomaksi mössöksi. - vinkki
Jos haluat sen jauhelihakastikkeen pastan höysteeksi, niin sekoita ruskistettuihin jauhelihaan purkillinen murskattua tomaattia (meillä se "murskataan vielä mössömmäksi sauvasekoittimelle - osa nuorisostamme ei tykkää tomaattiklönteistä), silputtua sipulia ja valkosipulia sekä pippuria ja yrttejä (oregano, timjami, basilika - mistä vaan tykkäät).
Lopputulos on jotain bolognesen kaltaista eikä tarvitse nauttia jauhoja.- tanlin
Purkillinen murskattua tomaattia on hyvää ja
EDULLISTA.
Itse käytän sitä myös pastakastikkeeseen sekä
jauhelihakastikkeeseen, jos on spagetti kyseessä. - kenkku
Herkullisia ohjeita on jo tullutkin. Mä tein tänään bolognese kastikkeen johon laitoin purkillisen murskattua tomaattia, sipulia, valkosipulia, mustaapippuria, tabascoa, sitruunapippuria, suolaa, paprikajauhetta, Pirkan tulista salsakastiketta, oliiveja, hillosipulia ja lopuksi smetanaa. Hyvää tuli! :)
- uka
Vaihtelun vuoksi voisit kokeilla vaikkapa:
- tomaattia (tuoretta, murskaa, pyrettä)
- kermaa
- tuore- ja sulatejuustoja (eri makuisia)
- erilaisia kasviksia (sieniä, porkkanaa, selleriä, papuja tuoreena tai purkista yms.)
- yrttejä tuoreena tai kuivattuna
- viher-, musta-, valko- tai mustapippuria
- tulisempaan kastikkeeseen chiliä, cayannea, paprikaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️871863Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1571331YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä681141- 651012
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan82941Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli87862Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.128850Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029836Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.47827- 57810