tyhmälle taas:
Kun en ole tottunut näitten valokuvien kanssa niin pakko kysyy.Nyt on kuvat kameran mukana tulleeseen kuvaohjelmaan tallennettuina jpg-kuvina koneella - eli siellä mihin ne on kamerasta siirretty, siirtopäivän mukaisissa omissa siirtokansioissaan.
No, siellä nyt on sellaisia kuvia, jotka pitäisi saada muuallekin, osa on toki sellaisia, joilla ei väliä vaikka häviäisivät, jos vaikka kone hajoaa.
Pitääkö nyt siirtää ne kuvat, jotka haluan muualle talteen - erilliselle tallennusvälineelle (cd) -, ensin omaan kuvatiedosto-kansioon omaan tiedostoon ja sieltä polttaa cd:lle
Joo, ja sitten kun en ole paljon poltellut, niin tietystikään en osaa polttaa niin, että sitä polttamista voisi vielä jatkaa myöhemmin samalle cd:lle - noo, tietysti siinäkin on sitten se riski, että poltan entisten päälle...
Voi, voi, naurakaa nyt! Kun en mä raaskis kuitenkaan tuhlata niitä cd:itäkään kokeiluihin.
no, naurakaa nyt
5
323
Vastaukset
eipä tarvitse siirrellä, voit polttaa ne cd:lle ihan niistä kansioista mitä kamerasta siirto on tehnyt. ja jos jätät cd:n auki polttaessasi eli ruksi kohdassa multisession ja jotain:) niin voit polttaa myöhemmin lisää siihen. ei polta entisten päälle :) siis näin cd-r levyissä. uudelleen polttavassa (rw) on ihan sama juttu, ero on ainoastaan siinä että voit halutessasi pyyhkiä kaikki ja polttaa jotain muuta tilalle.
- en polta
>siis näin cd-r levyissä. uudelleen polttavassa (rw) on ihan sama juttu, ero on ainoastaan siinä että voit halutessasi pyyhkiä kaikki ja polttaa jotain muuta tilalle.<
On niissä se ero, että ei RW -levyssä tarvitse kaikkia poistaa jos jotain poistaa haluaa. Tai, no tuokin riippuu sitä miten ne on sille RW:lle polttanut. Mutta ei aleta siitä kiistelemään. Hyvän neuvon annoit kysyjälle. en polta kirjoitti:
>siis näin cd-r levyissä. uudelleen polttavassa (rw) on ihan sama juttu, ero on ainoastaan siinä että voit halutessasi pyyhkiä kaikki ja polttaa jotain muuta tilalle.<
On niissä se ero, että ei RW -levyssä tarvitse kaikkia poistaa jos jotain poistaa haluaa. Tai, no tuokin riippuu sitä miten ne on sille RW:lle polttanut. Mutta ei aleta siitä kiistelemään. Hyvän neuvon annoit kysyjälle.enpä ole tuohon kiinnittänyt huomioo. siis tarkoitat että jos on erillisiä tiedostoja rw:llä niin voi poistaa yksittäisenkin? mikä softa tuon tekee? itse käytän neroa ja kohdasta erase lähtee kaikki. tosin en ole perehtynyt sen paremmin asiaan koska käytän ulkoisia kiintiksiä varmuuskoppareihin. jos viitsit kertoa lyhyesti, kuinka saa esim yhden tiedoston pois rw:ltä niin oppisin taas jotain uutta.
- en polta
harrastelijakirurgi kirjoitti:
enpä ole tuohon kiinnittänyt huomioo. siis tarkoitat että jos on erillisiä tiedostoja rw:llä niin voi poistaa yksittäisenkin? mikä softa tuon tekee? itse käytän neroa ja kohdasta erase lähtee kaikki. tosin en ole perehtynyt sen paremmin asiaan koska käytän ulkoisia kiintiksiä varmuuskoppareihin. jos viitsit kertoa lyhyesti, kuinka saa esim yhden tiedoston pois rw:ltä niin oppisin taas jotain uutta.
>enpä ole tuohon kiinnittänyt huomioo. siis tarkoitat että jos on erillisiä tiedostoja rw:llä niin voi poistaa yksittäisenkin? mikä softa tuon tekee? itse käytän neroa ja kohdasta erase lähtee kaikki. tosin en ole perehtynyt sen paremmin asiaan koska käytän ulkoisia kiintiksiä varmuuskoppareihin. jos viitsit kertoa lyhyesti, kuinka saa esim yhden tiedoston pois rw:ltä niin oppisin taas jotain uutta.<
Vaikka tällä: http://www.download.fi/cd_dvd/poltto/ahead_incd.cfm
Minulla tuo ohjelma tuli Neron polttohjelman mukana. Monet sitä moittivat, mutta minulla se on aika hyvin pelannut. Joten varaudu ongelmiin jos tuota käytät. Eli varmista tietosi myös johokin muuhunkin paikkaan. - heräsi...
harrastelijakirurgi kirjoitti:
enpä ole tuohon kiinnittänyt huomioo. siis tarkoitat että jos on erillisiä tiedostoja rw:llä niin voi poistaa yksittäisenkin? mikä softa tuon tekee? itse käytän neroa ja kohdasta erase lähtee kaikki. tosin en ole perehtynyt sen paremmin asiaan koska käytän ulkoisia kiintiksiä varmuuskoppareihin. jos viitsit kertoa lyhyesti, kuinka saa esim yhden tiedoston pois rw:ltä niin oppisin taas jotain uutta.
mielenkiinto, että tein testin W7 koneella.
Tallensin kuvan CD-RW levylle, jossa oli ennestään tiedostoja.
Lähti ihan leikkaa komennolla pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5611923- 92934
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18927Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101826Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2757Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50739- 69718
- 63715
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74658- 65553