Mun pitäisi saada toimitettua yksi 2min pitkä VIDEOLEIKE toiselle henkilölle, jotta hän voi katsoa sen omalla koneellaan Media Playerilla. Video täytyy lähettää "fyysisesti" kirjekuoressa.
Mille mun siis kannattaisi laittaa tuo video? Joku CD-levyn näköinen varmaan, mutta kun niitä on niin monen nimisiä, enkä tiedä niistä... Vai pitäiskö olla DVD-levy? Mitä kirjaimia siinä pitää olla... Mitä mun pitää ostaa..
Vastaanottajan tulisi saada video näkymään helposti & varmasti.
ps. voiko kaikilla tietokoneilla tallentaa tiedostoja tuollaiselle levylle..? :'D
MILLE levykkeelle laitan videon?
13
216
Vastaukset
- uskopois
Ja yksinkertaisin sinun taidoillesi.
- bitti nikkari
Juu ei aivan kaikilla (ikivanhoilla yli 6v) pysty polttamaan cd tai dvd levyjä.
Sinäänsä jos pystyy niin ihan cd-r/-w riittää. Jos et ole varma, mitten toimit, voit tietenkin käytää myös muistitikkua, mutta tämä on huomattavasti kalliimpi kuin yksittäinen cd levy.
Ps. Ihan näin uteliaisuudesta oletko jo 30 v. nainen, kun et tuota tiedä (ei sem puoleen eihän jokainen voi kaikkea tietää)- tärkeä juttu.
Nimim. "uskopois", sori, en ole koskaan ennen joutunut tallentamaan millekään CD:n näköiselle mitään, koska olen yleensä käyttänyt juurikin sähköpostia, Messengeriä, tms. Nyt ei vaan voi, ohjeet on annettu korkealta taholta. Ai niin, ja levyjen poltto ei kuulu harrastuksiini.
Nimim. "bitti nikkari", en, olen reilusti alle 30v... USB-muistitikku on tuttu juttu, mutta tosiaan vähän kirpaisee lähettää sellainen. En saa tuotostani koskaan takaisin, joten sinne menee 12,90€... Tuotos todennäköisesti tuhotaan melko pian, joten muistitikku on siinäkin mielessä vähän turhan hieno.
Koneeni on 1,5v vanha kannettava. Käytän muistitikkua jos muukaan ei toimi. tärkeä juttu. kirjoitti:
Nimim. "uskopois", sori, en ole koskaan ennen joutunut tallentamaan millekään CD:n näköiselle mitään, koska olen yleensä käyttänyt juurikin sähköpostia, Messengeriä, tms. Nyt ei vaan voi, ohjeet on annettu korkealta taholta. Ai niin, ja levyjen poltto ei kuulu harrastuksiini.
Nimim. "bitti nikkari", en, olen reilusti alle 30v... USB-muistitikku on tuttu juttu, mutta tosiaan vähän kirpaisee lähettää sellainen. En saa tuotostani koskaan takaisin, joten sinne menee 12,90€... Tuotos todennäköisesti tuhotaan melko pian, joten muistitikku on siinäkin mielessä vähän turhan hieno.
Koneeni on 1,5v vanha kannettava. Käytän muistitikkua jos muukaan ei toimi.maksaa halvin tikku tietokoneliikkeessä.
- guugl googl
ihan vaan tiedoksi 'bitti nikkarille' että ostin ensimmäisen polttavan cd-aseman vuonna 1999 joten mistä moinen 'tieto'?
- böön
on poltava cd-asema niin sillä polttamalla.cd-r levyt on lähes ilmaisia ja menee hyvin kirjeessä.
- poltto-ohjelma
Niitä on muitakin hyviä kuin tuo paljon mainostettu Nero ja kaikekenlisäksi ilmaisia, jos et halua yrittää käyttää windowsin omaa poltto-ohjelmaa. Itse käytän kuitenkin muuta kuin mikkiksen tekemää, koska windowsiin sisältyvällä ei voi oikein tehdä paljonkaan vaan se on aika pelkistetty.
Tulevaisuutta silmällä pitäen kannattaa asentaa ohjelma josta ei heti ominaisuudet lopu kesken ja se ei välttämättä ole nero vaan joku muu
Tuossa alla on linkki, josta voit ladata ja asentaa konellesi sopivan ohjelman ja sitten ei muuta kuin töihin.
Mielestäni järkevin vaihtoehto tuolle tiedoston tallentamiselle on tuo ylläkin mainittu CD-levy koska levyjen hinnat ovat n. 50 senttiä / levy niin se ei paljon kirpaise, kun laitat tuon tiedoston levylle ja eteen päin
http://www.download.fi/cd_dvd/poltto/- uskopois
CD-levyn 50 centillä.
- osoitteesta
uskopois kirjoitti:
CD-levyn 50 centillä.
En väittänytkään, että yksittäispakatun (jos niitä edes saa) saisi tuohon hintaa vaan, kun ostat vaikka 25 kpl 50 tai enemmän niin yksittäishinta jää tuolle tasolle ja jopa vähemmän eikö?
http://www.verkkokauppa.com - uskopois
osoitteesta kirjoitti:
En väittänytkään, että yksittäispakatun (jos niitä edes saa) saisi tuohon hintaa vaan, kun ostat vaikka 25 kpl 50 tai enemmän niin yksittäishinta jää tuolle tasolle ja jopa vähemmän eikö?
http://www.verkkokauppa.comOnkin tosi kätsyjä, enpäs tiennyt että niitäkin on myynnissä.
- eenokki virtasalmelt
osoitteesta kirjoitti:
http://www.verkkokauppa.comkysyjän varmaan kannattaa ostaa 50 cd:tä kun tarvitsee yhden. Tolla periaatteella voi sanoa vaikka mihin että on halpaa kun ostaa tarpeeks paljon. Esim. saat farkut eurolla kunhan ostat niitä sata. Mitä järkee????
eenokki virtasalmelt kirjoitti:
kysyjän varmaan kannattaa ostaa 50 cd:tä kun tarvitsee yhden. Tolla periaatteella voi sanoa vaikka mihin että on halpaa kun ostaa tarpeeks paljon. Esim. saat farkut eurolla kunhan ostat niitä sata. Mitä järkee????
100 CD- tai DVD-levyä voi helposti polttaa yhdet ainoat farkut jalassa. Toisin päin ei ole järkeä. Kukaan ei tarvitse sataa paria farkkuja, harva edes kymmentä, mutta voi hyvinkin tarvita 100 CD-R-levyä jos esimerkiksi kopioi kirjaston musaa ahkerasti.
Viimeksi kun ostin kasan DVD-R-levyjä, hinta oli 27 senttiä kappaleelta.
"MILLE levykkeelle laitan videon?"
Tuskin videosi mahtuu levykkeelle, eikä sulla ole edes levykeasemaa.
"Mille mun siis kannattaisi laittaa tuo video?"
CD- tai DVD-levylle.
"Mitä kirjaimia siinä pitää olla?"
R
"helposti & varmasti"
Jos vastaanottaja on tyhmä kuin saapas, niin ei se helppoa ole.
"Voiko kaikilla tietokoneilla tallentaa tiedostoja tuollaiselle levylle?"
Ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5371768Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18867- 84863
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101796Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50719- 63705
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2697- 63666
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?73618- 65533